ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03.04.08
Справа№ 13/41А
Господарський
суд Львівської області у складі головуючого судді Станька Л.Л., при секретарі Малюшевському А.П., розглянув
у відкритому судовому засіданні справу
за
позовною заявою:
ДПІ у Мостиському районі, м.Мостиська
до
відповідача:
ПП „Ерго-Вест”, м.Мостиська
про спонукання до вчинення дій
Представники
сторін :
Від
позивача: Москович А.Я. -зав.юр.сектору, Андрейко О.О.
-гол.держ.под.інсп.юр.сектору
Від відповідача: не з”явився
Суть
спору:
на
розгляд господарського суду Львівської області поступив позов : ДПІ у
Мостиському районі, м.Мостиська до ПП
„Ерго-Вест”, м.Мостиська про спонукання до вчинення дій.
Представниками
позивача в судовому засіданні позов підтримано з підстав, викладених у позовній
заяві.
Відповідачем
явки представника в судовому засіданні не забезпечено, хоча про час і місце
проведення судового засідання його повідомлено належним чином, що
підтверджується поштовим повідомленням про вручення №2812004.
Суд
вважає за можливе розглянути справу при відсутності пояснень (заперечень)
відповідача щодо заявлених позовних вимог та представника відповідача у
судовому засіданні, за наявними у справі матеріалами яких, на думку суду,
достатньо для встановлення обставин справи і вирішення спору по суті.
З”ясовано:
ПП
"Ерго-Вест" зареєстроване Мостиською районною держадміністрацією
06.07.2001 року, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до
ЄДРПОУ №14021200000000139.
Юридична
адреса суб'єкта господарювання згідно з установчими документами: Львівська
область, м.Мостиська, Полуботка, 5. Згідно листа директора ПП „Ерго-Вест"
від 20.02.2008 року фактична адреса підприємства на даний час - м.Львів, вул.
Пластова, 2.
ПП
" Ерго-Вест" взято на податковий облік 12.07.2001 року ДПІ у
Мостиському районі за № 20, зареєстровано як платник податку на додану вартість
в ДПІ у Мостиському районі 12.07.2001 року та отримало свідоцтво платника ПДВ
№18486254. Відповідно до заяви директора ПП „Ерго-Вест" свідоцтво платника
ПДВ було анульовано 03.03.2008 року.
Індивідуальний
податковий номер 314171213220.
З
26.06.2007року по 19.07.2007 року, на підставі направлення від 26.06.2007 №
18/23-2, ревізорами ДПІ у Мостиському районі, спільно з працівниками ДПА у
Львівській області, проведено планову документальну виїзну перевірку ПП
„Ерго-Вест" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого
законодавства за період з 01.04.2006р. по 31.03.2007 року. За результатами
проведеної перевірки 02 серпня 2007 року складено акт № 39/23/31417121 та
винесено податкові повідомлення - рішення.
На
виконання доручення голови ДПА у Львівській області по службовому допису
начальника управління боротьби з корупцією в ОДПС ДПА у Львівській області,
10.01.2008 року видано наказ № 3 про проведення службового розслідування щодо
факту неналежного виконання службових обов'язків головним державним податковим
ревізором-інспектором відділу аудиту юридичних осіб ДПІ у Мостиському районі
Качмариком І.Я. при проведенні планової документальної перевірки ПП
„Ерго-Вест", що могло призвести до нанесення збитків державі в сумі 150
тис.грн.
08.02.2008
року ДПІ у Мостиському районі видано наказ № 19 про проведення позапланової
виїзної документальної перевірки ПП „Ерго-Вест" (на підставі п.8 ч.6 ст.
11-1 Закону України „Про державну податкову службу в Україні"
від 01.12.1990 року (із змінами та доповненнями). 11.02.2008 року виписано
направлення на перевірку № 24/23.
Наказ
на перевірку виданий на підставі п. 8 ч.6 ст. 11 Закону України „Про державну
податкову службу в Україні", де передбачено, що позаплановою виїзною
перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена в планах роботи органу
державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з таких
обставин: у разі, коли вищестоящий орган державної податкової служби в порядку
контролю за достовірністю висновків нижчестоящого органу державної податкової
служби здійснив перевірку документів обов'язкової звітності платника податків
або висновків акта перевірки, складеного нижчестоящим контролюючим органом та
виявив їх невідповідність вимогам законів, що призвело до ненадходження до
бюджетів сум податків та зборів (обов'язкових платежів). Позапланова виїзна
перевірка в цьому випадку може ініціюватися вищестоящим органом державної
податкової служби лише у тому разі, коли стосовно посадових або службових осіб
нижчестоящого органу державної податкової служби, які проводили планову або
позапланову виїзну перевірку зазначеного платника податків, розпочато службове
розслідування або порушено кримінальну справу.
На
підставі направлення на перевірку № 24/23 від 11.02.2008 року, працівниками ДПА
у Львівській області Щудлак І.М. та Копчик Б.М. здійснено вихід на юридичну
адресу підприємства - м.Мостиська, вул. Полуботка, 5.
11.02.2008
року складено акт обстеження юридичної адреси платника податків, яким
встановлено що ПП „Ерго-Вест" за вказаною адресою не знаходиться.
13.02.2008
року здійснено вихід за останньою відомою фактичною адресою ПП „Ерго-Вест"
(м.Львів. вул. Грабовського, 11), однак при виході було встановлено, що за
даною адресою знаходиться „Електрон-Банк". Складено акт обстеження
юридичної (фактичної) адреси платника податків, яким встановлено що ПП
„Ерго-Вест" за вказаною адресою не знаходиться.
20.02.2008
року директор ПП „Ерго-Вест" Дамаскін В.Й. письмово повідомив ДПІ у
Мостиському районі нову фактичну адресу підприємства - м.Львів, вул. Пластова,
2.
21.02.2008
року працівниками, яким згідно наказу доручено проведення перевірки, здійснено
вихід за вказаною адресою з метою проведення позапланової перевірки. Директору
Дамаскіну В.Й. вручено під розписку копію наказу та направлення на перевірку.
Проте, ревізорів не допущено до проведення перевірки. Директор ПП
„Ерго-Вест" Дамаскін В.Й. надати документи та допустити до перевірки
відмовився, надавши письмове пояснення. Працівниками ДПА складено акт про не
допуск до перевірки від 21.02.08 та протокол про адміністративне правопорушення
за ч. 1 ст. 163-3 КпАП України.
Приймаючи
рішення у даній справі, суд виходив з наступного:
згідно
ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" від 25.06.1991р.
№1251-ХІІ (із змінами та доповненнями) на платників податків покладено обов'язок
щодо подання до державних податкових органів та інших державних органів
відповідно до законів декларацій, бухгалтерської звітності та інших документів,
пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, а також сплати належних
сум податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.
Законом
передбачено, що платники податків несуть відповідальність за правильність
обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і
додержання законів про оподаткування відповідно до законів України.
Контроль
за правильністю та своєчасністю справляння податків і зборів (обов'язкових
платежів) згідно ст.20 Закону здійснюється державними податковими органами та
іншими державними органами в межах повноважень, визначених законами.
Відповідно
до Закону України від 04.12.1990 року №509-ХІІ "Про державну податкову
службу в Україні" (зі змінами та доповненнями) основним завданням та
функцією органів державної податкової служби є здійснення контролю за
додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і
своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів
(обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених
законодавством.
П. 1
ч. 1 ст. 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні"
передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах
компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право
здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових
декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою
податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а
також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності,
повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів),
додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями,
відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної
особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності
чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено
обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі),
крім Національного банку України та його установ (далі - платники податків).
Відповідно
до ч. 1 ст. 112 Закону України „Про державну податкову службу в
Україні" посадові особи органу державної податкової служби вправі
приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за
наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України
та за умови надання платнику податків під розписку:
1)
направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу
державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави,
дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових
осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку.
Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу
державної податкової служби,
скріпленого печаткою органу державної податкової служби;
2)
копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної
перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної
перевірки, дата її початку та дата закінчення.
Як
передбачено у п.4 ч.1 ст.9 Закону України „Про систему оподаткування" -
платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: допускати
посадових осіб державних податкових органів до обстеження приміщень, що
використовуються для одержання доходів чи пов'язані з утриманням об'єктів
оподаткування, а також для перевірок з питань обчислення і сплати податків і
зборів (обов'язкових платежів).
Працівниками
податкового органу виконано у повному обсязі вимоги Закону України від
04.12.1990 року №509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" -
проведення позапланової документальної перевірки ініціювалося вищестоящим
органом державної податкової служби, оскільки стосовно посадової (службової)
особи нижчестоящого органу державної податкової служби, яка проводила планову виїзну
документальну перевірку платника податків, розпочато службове розслідування та
надано платнику усі необхідні документи (наказ та направлення на перевірку).
Таким чином, у ДПІ у Мостиському районі були підстави для проведення
позапланової документальної перевірки (п. 8 ч.6 ст. 111 Закону
України „Про державну податкову службу в Україні") та виконано вимоги ч. 1
ст. 112 Закону України „Про державну податкову службу в
Україні".
В
свою чергу, платник податку зобов'язаний був допустити посадових осіб до перевірки
та надати всі документи, пов'язані з обчисленням, нарахуванням та сплатою
податків.
Враховуючи
викладене, а також те, що згідно ст.ст.10,11 ЗУ „Про державну податкову службу
в Україні”, до функцій державної податкової інспекції належать здійснення
контролю за додержанням законодавства про податки, за своєчасністю подання
платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій,
розрахунків та інших документів, пов”язаних з обчисленням податків, інших
платежів, а також перевірки достовірності цих документів щодо правильності
визначення об”єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів і цим
органам надано право здійснювати на підприємствах, в установах і організаціях
незалежно від форм власності та у громадян, в тому числі громадян -суб”єктів
підприємницької діяльності, перевірки грошових документів, бухгалтерських книг,
звітів, кошторисів, декларацій, товарно-касових книг та інших документів
незалежно від способу подання інформації, пов”язаних з обчисленням і сплатою податків,
інших платежів, то позов підлягає до задоволення.
Керуючись
ст.11, ст.111, Закону України "Про державну податкову службу
України" від 04.12.1990 р. №509-ХІІ (із змінами і доповненнями),
ст.ст.122-124,127,130,135,143,151-154,160,161,163,167 КАС України, суд, -
постановив:
1.Адміністративний
позов задоволити повністю.
2.Зобов'язати
ПП „Ерго-Вест” ( код ЄДРПОУ 34250917) надати ДПІ у Мостиському районі для
перевірки усі податкові, бухгалтерські та інші фінансові документи, які
підтверджують дані податкових декларацій та розрахунків по податках та інших
обов”язкових платежах до бюджету за період з 01.04.06р. по 31.03.07р.
3.Строк і порядок
набрання постановою законної сили та її оскарження здійснюються згідно вимог
ст.ст.186 та 254 КАСУ.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 03.04.2008 |
Оприлюднено | 13.06.2008 |
Номер документу | 1707659 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Станько Л.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні