Ухвала
від 23.06.2011 по справі 2а-1616/10/0970
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2011 р. Справа № 33480/10/9104

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі:

головуючого судді - Носа С. П.,

суддів - Ліщинського А. М. , Шавеля Р. М.,

при секретарі судового зас ідання - Зубач Л. С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Бого родчанському районі на поста нову Івано-Франківського окр ужного адміністративного су ду від 01 жовтня 2010 року в справі за позовом приватного підпр иємства «Бого-Транс» до Держ авної податкової інспекції в Богородчанському районі про скасування податкових повід омлень-рішень, -

В С Т А Н О В И Л А:

28 квітня 2010 року, Івано-Франкі вським окружним адміністрат ивним судом зареєстровано по зовну заяву приватного підпр иємства «Бого-Транс» до Держ авної податкової інспекції в Богородчанському районі про скасування податкових повід омлень-рішень Державної пода ткової інспекції в Богородча нському районі № 0000112301/0 від 20 бер езня 2010 року, № 000122301/0 від 30 березня 2010 року та № 0000142301/1 від 16 квітня 2010 р оку (з урахуванням змін позов них вимог).

В обґрунтування вимог позо вної заяви вказано, що оскарж увані податкові повідомленн я-рішення є наслідком помилк ових висновків відповідача п ро відсутність у позивача пр авових підстав відносити до податкового кредиту суми за податковими накладними, вида ними приватним підприємство м «Будінвесткомфорт» за резу льтатами господарських опер ацій, у зв'язку з тим, що за насл ідками операцій з поставки т овару - європіддонів бувших у вжитку, постачальники по ла нцюгу не сплатили суми подат ку на додану вартість до бюдж ету. Позивачем не допущено по рушень п. 1.3, п. 1.8 ст. 1, підпункту 7.4. 1 п. 7.4, підпункту 7.7.5 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на дода ну вартість» та не занижено с уми бюджетного відшкодуванн я з податку на додану вартіст ь.

Постановою Івано-Франківс ького окружного адміністрат ивного суду від 01 жовтня 2010 рок у позов задоволено повністю. Скасовано податкові повідом лення-рішення Державної под аткової інспекції в Богородч анському районі № 0000112301/0 від 20 бе резня 2010 року, № 000122301/0 від 30 березн я 2010 року та № 0000142301/1 від 16 квітня 2010 року.

Зазначену постанову мотив овано тим, що обставини, які сл угували фактичною підставою для зменшення задекларовано ї позивачем суми бюджетного відшкодування згідно із спір ними податковими повідомлен нями-рішеннями, знаходяться поза межами вимог підпункту 7.4.5 пункту 7.5 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть». Інші статті цього Закон у, рівно як і інших законів, не ставлять в залежність виник нення у платника податку на д одану вартість права на пода тковий кредит від дотримання вимог податкового законодав ства іншим суб'єктом господа рювання. Відсутність докумен тального підтвердження спла ти податку на додану вартіст ь попередніми постачальника ми у ланцюгу постачання това ру через неможливість провед ення зустрічних перевірок з підстав ознак фіктивності не впливає на право позивача на віднесення до складу податк ового кредиту сплаченого под атку на додану вартість при п ридбанні товару та заявлення до бюджетного відшкодування від'ємного значення з податк у на додану вартість, оскільк и Закон України «Про податок на додану вартість» (у редакц ії, чинній на час формування с пірного податкового кредиту та заявлення суми до бюджетн ого відшкодування) не ставив таке право платника податку в залежність від отримання д окументального підтверджен ня щодо належного виконання усіма постачальниками у ланц югу постачання своїх податко вих зобов'язань зі сплати ним и сум податків до державного бюджету.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, відповідачем - Державною податковою інспек цією в Богородчанському райо ні, подано апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду, в як ій висловлено прохання скасу вати оскаржувану постанову т а прийняти нову, якою в задово ленні позову відмовити.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги зазначено, що сплати ПДВ до бюджету підпри ємствами постачальниками не здійснено, а Законом України «Про податок на додану варті сть» встановлено прямий зв' язок між сплатою, надходженн ям до бюджету ПДВ та відшкоду ванням його з бюджету. При цьо му, зазначені етапи нерозрив но пов' язані між собою - сп лата податку, а потім відпові дних сум до податкового кред иту з податку на додану варті сть за рахунок коштів, що були сплачені у вигляді податку.

Представник позивача, у суд овому засіданні, вимоги апел яційної скарги заперечив та просить таку залишити без за доволення.

Представник відповідача, у судовому засіданні, вимоги а пеляційної скарги підтримав та просить таку задовольнит и.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення сторін, досліди вши матеріали справи та проа налізувавши доводи апеляцій ної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для її задово лення.

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни передбачено, що орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти дише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно із ст. 70 КАС України на лежними є докази, які містять інформацію щодо предмету до казування. Докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не берутьс я до уваги. Обставини, які за з аконом повинні бути підтверд жені певними засобами доказу вання, не можуть підтверджув атися ніякими іншими засобам и доказування, крім випадків , коли щодо таких обставин не в иникає спору.

Статтею 71 КАС України встан овлено, що кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, в становлених статтею 72 цього К одексу. В адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б'єкта владних повноважень о бов'язок щодо доказування пр авомірності свого рішення, д ії чи бездіяльності покладає ться на відповідача, якщо він заперечує проти адміністрат ивного позову.

Відповідно до ст. 86 КАС Украї ни суд оцінює докази, які є у с праві, за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а їх безпосередньому, всебіч ному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встан овленої сили. Суд оцінює нале жність, допустимість, достов ірність кожного доказу окрем о, а також достатність і взаєм ний зв'язок доказів у їх сукуп ності.

Встановлено, що відповідач ем проведено невиїзну докуме нтальну перевірку приватног о підприємства «Бого-Транс» з питань правильності визнач ення сум податку на додану ва ртість задекларованих до від шкодування приватним підпри ємством «Бого-Транс» за жовт ень-грудень 2007 року, січень-лис топад 2008 року з врахуванням ма теріалів зустрічних перевір ок по ланцюгу продажу до виро бника.

За результатами проведено ї перевірки складено акт № 813/23/ 32726724 від 18.03.2010 року, на підставі як ого прийнято податкове повід омлення-рішення від 20 березня 2010 року № 0000112301/0 та від 30 березня 2010 року № 000122301/0, якими позивачу зме ншено суму бюджетного відшко дування з податку на додану в артість за період жовтень-гр удень 2007 року, січень-листопад 2008 року на загальну суму 294 844 грн .

Не погоджуючись з вказаним и рішеннями відповідача, під приємством подано скаргу на податкові повідомлення-ріше ння, за результатами розгляд у якої ДПІ в Богородчанськом у районі винесено податкове- повідомлення-рішення від 16.04.201 0 року № 0000142301/1, яким підтверджено зменшення сум бюджетного ві дшкодування з податку на дод ану вартість в сумі 294 844 грн.

З вищенаведеного акту вбач ається, що перевіркою встано влено порушення позивачем п. п. 7.4.1 п. 7.4, п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть» та у відповідності до п.1. 8 ст. 1 Закону України «Про пода ток на додану вартість» у при ватного підприємства «Бого-Т ранс» відсутні підстави для отримання бюджетного відшко дування.

Крім того, у акті перевірки вказано, що приватним підпри ємством «Бого-Транс» до скла ду податкового кредиту за жо втень-грудень 2007 року, січень-л истопад 2008 року включено прид бання товарно-матеріальних ц інностей від приватного підп риємства «Будінвесткомфорт ». В ході відслідкування пода тковим органом приватного пі дприємства «Будінвесткомфо рт» по ланцюгу продажу до вир обника, не підтверджено факт сплати до бюджету податку на додану вартість постачальни ками, а саме: ТзОВ «Мастерхолд », ТзОВ «Проект Торг ЛТД», ПП « Укртехпромбуд», ППФ «Постач сервіс», а тому приватне підп риємство «Бого-Транс» не має права на отримання бюджетно го відшкодування, відповідно підлягають виключенню зі ск ладу податкового кредиту сум и ПДВ, сформовані в результат і придбання товарів від прив атного підприємства «Будінв есткомфорт».

Досліджуючи правомірність оскаржуваних податкових пов ідомлень-рішень, колегія суд дів зазначає наступне.

Відповідно до договорів № 27 від 27.07.2007 року та № 3 від 01.03.2008 року п риватне підприємство «Бого-Т ранс» отримувало від постача льника - приватного підприє мства «Будінвесткомфорт» то вар - європіддони, згідно з н алежним чином виписаними вид атковими та податковими накл адними.

Оплата коштів за одержаний від приватного підприємтва «Будінвесткомфорт» товар, зд ійснювалась приватним підпр иємством «Бого-Транс» шляхом безготівкових платежів, чер ез відповідні рахунки в уста новах банків на підставі пла тіжних доручень, що підтверд жується актом перевірки № 813/23/3 2726724 від 18.03.2010 року.

Судом першої інстанції про аналізовано положення Закон у України «Про податок на дод ану вартість» та зроблено ві рний, на переконання колегії суддів висновок, що у Законі У країни «Про податок на додан у вартість» передбачено єдин у підставу для формування по даткового кредиту, а саме ная вність у платника податку-по купця належно оформленої под аткової накладної.

З матеріалів справи вбачає ться, що позивачем сформован о податковий кредит на підст аві належно оформлених подат кових та видаткових накладни х, що підтверджується актом п еревірки № 813/23/32726724 від 18.03.2010 р., а том у, судом першої інстанції так ож вірно зазначено, що суму по даткового кредиту та відпові дно суму бюджетного відшкоду вання позивачем сформовано п равомірно, оскільки ПДВ вход ить до складу договірної сум и, сплаченої продавцеві.

Водночас, фактичною підста вою для зменшення позивачу з адекларованих до відшкодува ння сум ПДВ за жовтень-груден ь 2007 року, січень-листопад 2008 рок у став висновок контролюючог о органу, викладений в акті № 8 13/23/32726724 від 18.03.2010 року, про те, що поз ивач не мав правових підстав відносити до податкового кр едиту суми за податковими на кладними, виданими ПП «Будін весткомфорт» за результатам и господарських операцій, у з в'язку з тим, що ПП «Будінвестк омфорт» було посередником і придбавало товар в низки під приємств, а саме: ТзОВ «Мастер холд», ТзОВ «Проект Торг ЛТД» , ПП «Укртехпромбуд», ППФ «Пос тач сервіс» які, як свідчать м атеріали зустрічних перевір ок, не здійснювали фінансово -господарської діяльності, з вітність подавали з прочерка ми, що свідчить про ознаки їх ф іктивності.

Згідно із підпунктом 7.4.5 пунк ту 7.5 ст. 7 Закону України «Про п одаток на додану вартість» н е підлягають включенню до ск ладу податкового кредиту сум и сплаченого (нарахованого) п одатку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтвердж ені податковими накладними ч и митними деклараціями (інши ми подібними документами згі дно з підпунктом 7.2.6 цього пунк ту).

Однак, як вірно зазначено су дом першої інстанції, обстав ини, на які покликається відп овідач, знаходяться поза меж ами вимог підпункту 7.4.5 пункту 7.5 ст. 7 Закону України «Про под аток на додану вартість». Інш і статті цього Закону, рівно ж як і інших законів, не ставлят ь в залежність виникнення у п латника податку на додану ва ртість права на податковий к редит від дотримання вимог п одаткового законодавства ін шим суб'єктом господарювання .

Вимоги пункту 1.8 ст. 1 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» щодо надмірної с плати податку на додану варт ість як необхідної умови пов ернення з бюджету сум цього п одатку його платникові, стос ується саме цього платника і сплати ним податку у ціні при дбання товарів (послуг) їх пос тачальникам.

Відсутність документально го підтвердження сплати пода тку на додану вартість попер едніми постачальниками у лан цюгу постачання товару через неможливість проведення зус трічних перевірок з підстав ознак фіктивності не впливає на право позивача на віднесе ння до складу податкового кр едиту сплаченого податку на додану вартість при придбанн і товару та заявлення до бюдж етного відшкодування від'ємн ого значення з податку на дод ану вартість, оскільки Закон України «Про податок на дода ну вартість» (у редакції, чинн ій на час формування спірног о податкового кредиту та зая влення суми до бюджетного ві дшкодування) не ставив таке п раво платника податку в зале жність від отримання докумен тального підтвердження щодо належного виконання усіма п остачальниками у ланцюгу пос тачання своїх податкових зоб ов'язань зі сплати ними сум по датків до державного бюджету .

Також колегія суддів вважа є за необхідне зауважити, що р еальність здійснених господ арських операцій підтверджу ється матеріалами справи.

Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів визнає, що судо м першої інстанції, при виріш енні даного публічно-правово го спору, правильно встановл ено обставини справи та ухва лено законне рішення з дотри манням норм матеріального і процесуального права, постан ова суду першої інстанції ґр унтується на повно, об' єкти вно і всебічно з' ясованих о бставинах, доводи апеляційно ї скарги її не спростовують, т ому підстав для скасування п останови суду першої інстанц ії немає.

Керуючись ст. ст. 158-160, 195, 196, п. 1 ч. 1 с т. 198, ст. ст. 200, 205, 206, 254 КАС України, ко легія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції в Бо городчанському районі залиш ити без задоволення, а постан ову Івано-Франківського окру жного адміністративного суд у від 01 жовтня 2010 року в справі № 2а-1616/10/0970 - без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскаржена у касаційному порядку, шляхо м подання касаційної скарги безпосередньо до Вищого адмі ністративного суду України, протягом двадцяти днів з дня набрання ухвалою законної с или, а у випадку коли, відповід но до ч. 3 ст. 160 КАС України, склад ення ухвали в повному обсязі відкладено - з дня складенн я ухвали в повному обсязі.

Головуючий суддя: С. П. Нос

Судді: А. М. Ліщинсь кий

Р. М. Шавель

Ухвалу складено в повному о бсязі 29 червня 2011 року

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2011
Оприлюднено21.07.2011
Номер документу17077434
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1616/10/0970

Постанова від 01.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 13.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 15.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Постанова від 01.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 29.04.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 27.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 23.06.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні