33/265-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"03" червня 2008 р. Справа № 33/265-07
вх. № 10796/3-33
Суддя господарського суду Савченко А.А.
при секретарі судового засідання Даниленко О.О.
за участю представників сторін:
позивача - Білик О.В., дов. №9 від 08.01.08р., Савчук О.А.,дов. № б/ н від 08.01.2008р. відповідача - не з'явився ( в попередньому судовому засіданні Халій В.М –керівник )
розглянувши справу за позовом ВАТ "Укртелеком" в особі Центра телекомунікаційних послуг Харківської філії ВАТ "Укртелеком", м. Харків
до ЗАТ НВФ "Каскад", м. Харків
про стягнення 15513,10 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з відповідача 15513,10 грн. боргу за договорами: № 057006839/48791 про надання послуг електрозв'язку від 24.01.2003р., № 057006839/48791-І про надання доступу до глобальної мережі INTERNET з використанням ADSL-з'єднання від 05.10.2005р., який був переукладений 07.04.2006р. за № 057006839/48791-І про надання послуги ADSL-підключення до мережі INTERNET, а також за договором № 057006839/48791-І про надання доступу до глобальної мережі INTERNET по виділених лініях від 05.12.2005р. Свої позовні вимоги обґрунтовує тим, що відповідач не виконав належним чином свої договірні зобов'язання, у зв'язку з чим утворилась заборгованість, яка до цього часу не погашена.
15 травня 2008 року до господарського суду надійшла заява про уточнення позовних вимог, в якій позивач уточнив період виникнення заборгованості за кожним договором окремо, загальний розмір боргу залишено без змін.
Оскільки у відповідності до ст. 22 ГПК України позивач має право до прийняття рішення по справі змінити підставу або предмет позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог і це не порушує чиїх - небудь прав та охоронюваних законом інтересів, суд приймає заяву про уточнення позовних вимог до розгляду.
Відповідач заперечує проти позову та просить суд відмовити в задоволенні позову з підстав, викладених в відзиві на позов та поясненнях, поданих до суду.
Суд, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи в їх сукупності, встановив наступне.
21 січня 2003 року між позивачем (Підприємство зв'язку) та відповідачем (Споживач) був укладений договір № 057006839/48791 про надання послуг електрозв'язку. Відповідно до умов договору позивач зобов'язався надавати відповідачеві послуги електрозв'язку, перераховані в додатку № 1 до договору, а відповідач зобов'язався оплатити надані йому послуги у встановленому договором порядку та розмірі, а саме відповідно до п. 4.5 та 4.6 договору відповідач зобов'язався здійснювати розрахунки за фактично отримані в кредит послуги електрозв'язку за кожний попередній місяць протягом 10 днів з дня одержання рахунка, але не пізніше 20-го числа місяця, наступного за розрахунковим.
04 жовтня 2005 року між сторонами був укладений договір № 057006839/48791-І про надання доступу до глобальної мережі INTERNET з використанням ADSL-з'єднання. Відповідно до умов цього договору позивач зобов'язався надати відповідачеві доступ до глобальної мережі Інтернет шляхом включення до порту вузла МПД Укртелекому, а відповідач мав включитись до порту з використанням АDSL-з'єднання, використовуючи модем, підключений по телефонній лінії 7312190 та БЗ 814407. Відповідно до п. 6.2. та п. 6.3. договору відповідач зобов'язався проводити щомісячно до 20-го числа поточного місяця попередню оплату вартості послуг в розмірі не менше суми послуг, наданих у попередньому розрахунковому періоді з наступним перерахунком, виходячи з фактично наданих послуг у розрахунковий період. Якщо протягом 5-ти робочих днів виставлений позивачем рахунок не буде опротестований, він вважається прийнятим до сплати. Відповідно до п.2 Додатку 1 до цього договору для відповідача була організована підтримка постійної ІР-адреси на кожному з телефонів, по яким надавалося АDSL-з”єднання.
27.10.2005р. до цього договору було укладено додаткову угоду № 1, відповідно до якої до існуючого підключення додається АДСЛ -з*єднання підключене на телефонну лінію 7798398. З'єднання за вказаним телефонним номером –7798398, який розташовано за адресою: м. Харків, пр. Московський, буд. 138а, кімн. 334, проводилось відповідачем з обліковим записом (логін) khadsl1142@dsl.ukrtel.net за тарифним пакетом „Привабливий –L” в період з 07.11.2005 року по 13.04.2006 року включно та за тарифним пакетом „Мінімальний –М” в період з 14.04.2006 року по 23.07.2006 року включно. Заміна конфігурації послуги була виконана згідно листа відповідача за вихідним № 47-03 від 29.03.2006 року, після переукладення договору № 057006839/48791-І від 07.04.2006 року. В період з 07.11.2005 року по 17.07.2006 року включно, за обліковим записом використовувалась послуга „Підтримка постійної ІР-адреси”.
Відповідно до Додаткової угоди № 2 від 01.11.2005р. до вказаного договору, до існуючих підключень було додано ADSL-з'єднання, підключене на телефонну лінію 7333966. З'єднання за вказаним телефонним номером –7333966, який розташовано за адресою: м. Харків, вул. Основ”яненка, буд. 55, проводилось відповідачем з обліковим записом (логін) khadsl1153@dsl.ukrtel.net за тарифним пакетом „Привабливий –L” з використанням послуги „Підтримка постійної ІР-адреси” в період з 03.11.2005 року по 21.02.2006 року включно.
Додатковою угодою № 3 від 08.11.2005р. предмет договору викладено в новій редакції і до існуючих підключень додається АДСЛ-з*єднання, підключене на телефонні лінії 7380661 та 7329718. Але підключення за цими номерами не було здійснене у зв'язку з відмовою абонента.
Відповідно до Додаткової угоди № 5 від 22.11.2005р. до вказаного договору, до існуючих підключень було додано ADSL-з'єднання, підключене на телефонну лінію 7323324. З'єднання за вказаним телефонним номером –7323324, який розташовано за адресою: м. Харків, пл. Руднєва, буд. 4, проводилось відповідачем з обліковим записом (логін) khadsl1549@dsl.ukrtel.net за тарифним пакетом „Мінімальний –L” в період з 11.01.2006 року по 13.04.2006 року включно та за тарифним пакетом „Середній –L” в період з 14.04.2006р. по 23.07.2006р. включно. Заміна конфігурації послуги була виконана згідно листа відповідача за вихідним № 47-03 від 29.03.2006 року, після переукладення договору № 057006839/48791-І від 07.04.2006 року. В період з 11.01.2005 року по 17.07.2006 року включно, за обліковим записом використовувалась послуга „Підтримка постійної ІР-адреси”.
Відповідно до Додаткової угоди № 6 від 22.02.2006р. до вказаного договору, до існуючих підключень будо додано ADSL-з'єднання, підключене на телефонну лінію 3763803. З'єднання за вказаним телефонним номером –3763803, який розташовано за адресою: м. Харків, пр. Ілліча, буд. 120, проводилось відповідачем з обліковим записом (логін) khadsl1971@dsl.ukrtel.net за тарифним пакетом „Середній –L” в період з 23.02.2006 року по 13.04.2006 року включно та за тарифним пакетом „Мінімальний– L” в період з 14.04.2006р. по 23.07.2006р. включно. Заміна конфігурації послуги була виконана згідно листа відповідача за вихідним № 47-03 від 29.03.2006 року, після переукладення договору № 057006839/48791-І від 07.04.2006 року. В період з 23.02.2006 року по 17.07.2006 року включно, за обліковим записом використовувалась послуга „Підтримка постійної ІР-адреси”.
Відповідно до Додаткової угоди № 7 від 08.03.2006р. до вказаного договору, до існуючих підключень було додано ADSL-з'єднання, підключене на телефонну лінію 7319703. З'єднання за вказаним телефонним номером –7319703, який розташовано за адресою: м. Харків, вул. Кірова, буд. 11, проводилось відповідачем з обліковим записом (логін) khadsl2278@dsl.ukrtel.net за тарифним пакетом „Привабливий –L” в період з 24.03.2006 року по 13.04.2006 року включно та за тарифним пакетом „Середній –L” в період з 14.04.2006р. по 23.07.2006р. включно. Заміна конфігурації послуги була виконана згідно листа відповідача за вихідним № 47-03 від 29.03.2006 року, після переукладення договору № 057006839/48791-І від 07.04.2006 року. В період з 24.03.2006 року по 17.07.2006 року включно, за обліковим записом використовувалась послуга „Підтримка постійної ІР-адреси”.
07 квітня 2006р. договір № 057006839/48791-І від 04 жовтня 2005 року був переукладений за № 057006839/48791-І про надання послуги ADSL-підключення до мережі INTERNET, у зв'язку з наданням відповідачеві можливості самостійно, користуючись системою самообслуговування на сайті Позивача, змінювати параметри та тарифні пакети АDSL-з'єднання, що відображено у п. 4.2.3 цього договору. Відповідно до умов договору позивач зобов'язався надати відповідачеві на платній основі послугу доступу до мережі Інтернет шляхом включення до порту вузла Інтернет Укртелекому по абонентській лінії за допомогою обладнання АDSL та динамічної (постійної) ІР-адреси на телефонних номерах, вказаних в додатку №1 –Конфігурація послуги. Відповідно до п. 5.2. договору відповідач зобов'язався проводити оплату за надані позивачем послуги щомісяця до 20-го числа поточного місяця, на підставі рахунків Укртелекому, виставлених до 10 числа поточного місяця, що наступає за звітним.
05 грудня 2005 року між сторонами був укладений договір № 057006839/48791-І про надання доступу до глобальної мережі INTERNET по виділених лініях. Відповідно до умов договору позивач зобов'язався надати відповідачу доступ до глобальної мережі Інтернет шляхом включення до порту вузла Інтернет Укртелекому, а відповідач мав включитись до порту по виділеній лінії. Відповідно до п.п. 6.2., 6.3. та 6.4. договору відповідач зобов'язався щомісячно до 20-го числа поточного місяця проводити попередню оплату вартості послуг позивача в розмірі не менше суми послуг, наданих у попередньому розрахунковому періоді з наступним перерахунком, виходячи з фактично наданих послуг у розрахунковий період; відповідач мав право опротестувати рахунок протягом 5 робочих днів з моменту його виставлення. Претензія відповідача протягом 10 днів розглядається на відповідній комісії. За результатами засідання комісії підписується Акт звірки взаєморозрахунків. На підставі цього акту Укртелеком у разі необхідності здійснює коригування суми опротестованого рахунку. Якщо протягом 5-ти робочих днів виставлений Укртелекомом рахунок не буде опротестований, він вважається прийнятим до сплати.
При дослідженні матеріалів справи, судом встановлено, що позивач виконав належним чином свої договірні зобов'язання за договорами, надав відповідачеві послуги з електрозв'язку відповідно до умов договору від 24.01.2003р. та послуги з надання доступу до глобальної мережі INTERNET за іншими договорами, які є предметом розгляду. За надані послуги у відповідності до умов договорів та Граничних тарифів на телекомунікаційні послуги було нараховано плату та направлено відповідачу рахунки на оплату за спірний період.
Але відповідач не виконав належним чином свої зобов'язання за договорами в частині оплати наданих позивачем послуг, внаслідок чого за договором від 24.01.2003р. з липня 2005 року по вересень 2006 року утворилась заборгованість в сумі 1656,60 грн. боргу, за договором від 04.10.2005р. за період з листопада 2005р. по жовтень 2006р. в розмірі 4741,07 грн., а за договором від 05.12.2005р. за період з лютого 2006р. по жовтень 2006р. в сумі 9115,43 грн. Всього загальна сума заборгованості відповідача складає 15513,10 грн., яка до цього часу не сплачена.
Своїми діями відповідач порушив умови договорів та вимоги ст. 526 ЦК України, якою передбачено, що зобов'язання має виконуватись належним чином та відповідно до умов договору та вимог цього кодексу.
При таких обставинах суд вважає позовні вимоги про стягнення 15513,10 грн. законними, обґрунтованими та підлягаючими задоволенню.
Заперечення відповідача судом не приймаються до уваги, виходячи з наступного.
Відповідачем не надано до суду належних доказів на підтвердження того, що ним не отримувались послуги за вищевказаний період за спірними договорами. Навпаки, листування сторін свідчить про надання відповідних послуг і їх прийняття відповідачем без будь-яких заперечень. Слід зазначити, що умовами договорів не передбачено складання щомісячних актів виконаних робіт, договори діяли у спірний період і відповідач не звертався до позивача з вимогою або до суду з відповідним позовом про внесення до договорів будь-яких змін або розірвання договорів
Доказів відмови відповідача від договорів у спірний період відповідачем до суду не подано.
Крім того, у відповідності до п.5.4 договору від 04.10.2005р. та п.6.8. договору від 05.12.2005р. в разі, якщо відповідач не користується послугою доступу до глобальної мережі INTERNET, тобто не використовує наданий йому доступ з незалежних від позивача причин, це не звільняє відповідача від обов'язку здійснити оплату за надані послуги. Відповідачем не доведено належними доказами неможливість використання відповідного доступу, зокрема, з вини позивача.
У відповідності зі ст.49 ГПК України суд вважає необхідним витрати по сплаті державного мита у сумі 155,13 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн. покласти на відповідача, оскільки з його вини спір доведено до суду.
Керуючись ст. 526 ЦК України, ст.ст.1, 12, 33, 49, ст.ст. 82-84 ГПК України ,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства науково-виробничої фірми „Каскад” (61082, м. Харків, пр. Московський, б. 212, к. 59, у тому числі р/р 26001118 в ХОД АППБ „Аваль” м. Харкова, МФО 350589, код ЄДРПОУ 23462973) на користь Відкритого акціонерного товариства „Укртелеком в особі Центра телекомунікаційних послуг Харківської філії ВАТ „Укртелеком” (61002, м. Харків, вул. Сумська, 78, у тому числі р/р 26003592, в ХОД ВАТ „Райффайзен банк Аваль” МФО 350589, код ЄДРПОУ 25614660) 15513,10 грн. боргу, витрати по сплаті державного мита у сумі 155,13 грн. та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 118 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Суддя Савченко А.А.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2008 |
Оприлюднено | 21.06.2008 |
Номер документу | 1729076 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Савченко А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні