10/70
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" травня 2008 р. Справа № 10/70
м. Чернівці 16-40 год.
За позовом прокурора Ленінського району м. Вінниці в інтересах держави в особі Міністерства палива та енергетики України, яке представляє Державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні”, м. Вінниця
до спільного науково-виробничого підприємства “Консо”, с. Годилів Сторожинецького району Чернівецької області
про стягнення штрафу в сумі 2040,00 грн.
Суддя Т.І. Ковальчук
Секретар судового засідання Нікуліца І.С.
Представники:
Від позивача – Темчук В.І., юрисконсульт, дов. від 06.05.2008 р.
Від відповідача –не з'явився
У засіданні приймали участь –прокурор Балук О.М.
СУТЬ СПОРУ:
Прокурор Ленінського району м. Вінниці звернувся з позовом в інтересах держави в особі позивача до відповідача про стягнення штрафу в сумі 2040,00 грн. за ухилення від виконання припису про усунення порушень законодавства про електроенергетику.
Провадження у справі відкрито ухвалою від 17.03.2008 р., справу до розгляду в судовому засіданні призначено на 15.04.2008 р. за участю представників сторін та прокурора, відповідачу запропоновано надати пояснення на позов. У подальшому розгляд справи відкладався в зв'язку з неявкою представника відповідача та наподання пояснень на позов, останній раз ухвалою від 14.05.2008 р. на 29.05.2008 р.
У судове засідання 29.05.2008 р. представник відповідача не з'явився, однак наявним у справі реєстром поштових повідомлень підтверджується належне надіслання відповідачу ухвали суду про дату, час і місце судового засідання після відкладення розгляду справи, відтак, неявка представника відповідача і неподання пояснень на позов не перешкоджають вирішенню справи.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що за наслідками обстеження технічного стану електрообладнання відповідача було складено акт обстеження та видано обов'язковий для виконання припис про усунення виявлених порушень у встановлений строк. Вказаний припис відповідачем не виконано, в зв'язку з чим постановою позивача № Ч-32-07 від 07.11.2007 р. на відповідача накладено штраф у сумі 2040 грн., який останнім добровільно не сплачено.
У судовому засіданні прокурор і представник позивача підтримали свої вимоги, просили задовольнити позов.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини, дослідивши надані докази, господарський суд дійшов висновку, що позов є обгрунтованим і підлягає задоволенню виходячи з наступного.
У відповідності до ч. 4 ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії здійснює нагляд за електричними і тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів, а згідно з ч. 5 цієї ж статті державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право, зокрема, безперешкодного доступу до електричних і тепловикористовуючих установок та теплових мереж споживачів, давати обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів, давати споживачам приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці, застосовувати в установленому законодавством порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.
Регіональна державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії в Південно-Західному регіоні здійснює свою діяльність у складі відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні” ДП НЕК “Укренерго” і в межах покладених на неї завдань відповідно до Закону України “Про електроенергетику” та “Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 р. N 929 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2006 р. N 131), проводить згідно встановленого порядку обстеження суб'єктів електроенергетики та споживачів з питань дотримання режимів споживання електричної енергії і потужності теплової енергії, обстеження технічного стану та організації технічної експлуатації електричних установок і вживає відповідних заходів для усунення виявлених недоліків, має право видавати суб'єктам електроенегетики та споживачам в межах своєї компетенції обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень нормативно-правових актів та приведення засобів обліку, контролю та регулювання виробництва, передачі, постачання і споживання енергії у відповідність з нормами правилами і стандартами в електроенегетиці.
У судовому засіданні встановлено, що за наслідками проведеного представником позивача обстеження технічного стану електроустановок відповідача встановлено ряд недоліків, які відображені в акті-обстеженні № 853/391 від 27.06.2007 р., і видано припис № 853/143 від 27.06.2007 р. про їх усунення в термін до 03.10.2007 р. Зазначений припис керівник відповідача отримав під розписку в день його винесення (а.с. 15-17, 18-19).
У встановлений строк вказаний припис відповідачем не було виконано, про що складено акт перевірки № 842/33 від 24.10.2007 р. та акт-обстеження № 842/916 від 24.10.2007 р. і видано новий припис № 916/324 від 07.11.2007 р. про усунення виявлених порушень (а.с. 6-8, 9-14).
Постановою позивача № Ч-32-07 від 07.11.2007 р. на відповідача за ухилення від виконання припису № 853/143 від 27.06.2007 р. накладено штраф у розмірі 2040 грн.(а.с. 5).
Згідно з ч. 2 ст. 27 Закону суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, зокрема, за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999 р. № 1312, передбачено, що у разі несплати штрафу в тридцятиденний термін з дня винесення постанови про його накладення штраф стягується в судовому порядку.
Таким чином, враховуючи несвоєчасне виконання відповідачем припису позивача, постанова № Ч-32-07 від 07.11.2007 р. прийнята правомірно і прокурор обгрунтовано звернувся до господарського суду за стягненням несплаченого відповідачем у добровільному порядку штрафу. Строки застосування адміністративно-господарських санкцій, передбачені ст. 250 ГК України, не пропущено. Інших обставин, які мають значення для правильного вирішення спору, судом не встановлено.
Судові витрати належить стягнути з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись статтями 4-12, 17, 94, 98, 160-163, п.п. 3, 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В :
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з спільного науково-виробничого підприємства “Консо” (с. Годилів Сторожинецького району Чернівецької області, вул. Яблунівська, 24, р/р 2600992512660 в Укрсоцбанку, код 22854045):
- до державного бюджету України 2040,00 грн. штрафу за порушення законодавства про електроенергетику (стягувач - державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Південно-Західному регіоні”, м. Вінниця, вул. І. Богуна, 5, реквізити для зарахування коштів: р/р 31112106700227, МФО 856135, ВДК у Сторожинецькому районі, код ЄДРПОУ 23246235);
- у доход державного бюджету 20,40 грн. судового збору (стягувач –державна податкова інспекція у Сторожинецькому районі).
3. З набранням постановою законної сили видати виконавчі листи.
Порядок апеляційного оскарження
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
У судовому засіданні 29.05.2008 р. оголошено вступну та резолютивну частини постанови. Повний текст постанови підписано 02.06.2008 р.
Суддя Т.І. Ковальчук
Суд | Господарський суд Чернівецької області |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2008 |
Оприлюднено | 21.06.2008 |
Номер документу | 1730435 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Чередко Антон Євгенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні