13/728пд
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29.05.08 Справа № 13/728пд.
За позовом Луганського обласного благодійного слов'янського фонду «НАДІЯ»м. Луганськ
до Луганської міської ради м. Луганськ
про внесення змін до договору
Суддя Яресько Б.В.
За участю:Секретар судового засідання Савенко В.Ю.
Від позивачаМатвиєнко А.Д. дов. № б/н від 16.04.08 р.
Від відповідача Не прибув
ОБСТАВИНИ СПРАВИ: позивачем заявлено вимогу про внесення наступних змін до договору оренди землі від 05.07.2007 р., а саме:
- в п. 4 замість сумі 943 468 грн. 79 коп. внести суму 677 388 грн. 53 коп.;
- в п. 13 внести наступне: “розмір орендної плати може бути переглянуто за заявою орендаря”;
- в п. 15 внести наступне : “пеня не стягується з орендаря за прострочення орендної плати у разі, якщо орендар не здійснював господарської діяльності на орендованій земле ”;
- в п. 16 внести замість суми орендної плати 23586 грн. 73 коп. наступне: “розмір орендної плати за рік складає 9434 грн. 69 коп. в рік ”.
Позивач заявою від 05.05.08. змінив предмет позову та просить суд договір оренди землі під розміщення будівель та споруд за адресою: м. Луганськ, вул. Краснояровская,12 у розмірі 1, 3928 га., укладеного між Луганським обласним благодійним слов'янським фондом " Надія" та Луганською міською радою 05.07.07. змінити і викласти у наступній редакції:
- п. 8 річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного), який діяв на момент укладення договору оренди земельної ділянки у гривнях;
- п. 13 доповнити четвертим підпунктом: розмір орендної плати може бути переглянутий за заявою орендаря:
- п. 15 доповнити наступним реченням: пеня не стягується з орендаря за прострочення орендної плати у випадку, якщо орендар не здійснював господарської діяльності чи іншої діяльності на орендованій землі і не мав прибутку;
- п. 16 замінити цифру: 23586 грн. 73 коп. на цифру 9434 грн. 69 коп.
Зміна предмета позову приймається судом, за таких обставин спір розглядається за предметом позову, викладеному в заяві від 05.05.08 р.
28.05.2008 р. від позивача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи призначеної на 29.05.2008 р. в зв'язку з знаходженням керівника позивача на лікуванні.
У судове засідання 29.05.2008 р. прибув повноважний представник позивача.
За таких обставин, з врахуванням спливу строку вирішення спору, суд відхиляє зазначене клопотання.
Представник відповідача, належним чином повідомлений про час і місце слухання справи, у судове засідання не прибув, письмового відзиву не надав, в зв'язку чим спір розглядається за наявними у справі матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.
З'ясувавши фактичні обставини справи, докази на їх підтвердження, надавши правову кваліфікацію відносинам сторін і виходячи з фактів, встановлених у процесі розгляду справи та правової норми, яка підлягає застосуванню, приймаючи до уваги доводи учасників судового процесу, суд
ВСТАНОВИВ, що на підставі договору дарування від 13 грудня 2002 року позивач одержав у власність будівлі та споруди піонерського табору «Чайка»м. Луганськ, вул. Краснояровска 12.
27 липня 2004 року рішенням Луганської міської ради № 22/61 «Про надання Луганському обласному благодійному слов'янському фонду «НАДІЯ»згоди на розроблення проекту відведення земельної ділянки під розміщені будівлі та споруди за адресою: вул.. Краснояровска 12»за заявою позивача, відповідачем була надана згода на розроблення проекту відведення земельної ділянки площею 1,3928 га під розміщення будівлі та споруд за адресою вул. Краснояровска 12.
24 жовтня 2006 року Луганською міською радою було прийнято рішення № 10/142 «Про передачу Луганському обласному благодійному слов'янському фонду «Надія»в оренду земельної ділянки під розміщення будівлі та споруди за адресою вул. Краснояровска 12»про затвердження проекту відведення земельної ділянки площею 1,3928 га під розміщення будівлі та споруд за адресою вул. Краснояровска 12; та укладення договору оренду земельної ділянки площею 1,3928 га строком на 49 років.
В п. 3 зазначеного рішення ради містяться істотні умови, які повинні бути передбачені в укладеному договорі, у тому числі: річна орендна плата встановлюється в розмірі земельного податку з коефіцієнтом 2,5 (п. 3.1.); у разі невнесення орендної плати у строки визначені договором, з орендаря справляється пеня у розмірі пені за несвоєчасну сплату земельного податку від несплаченої суми за кожний день прострочення (п. 3.8. рішення); розмір орендної плати може переглядатися один раз на рік (п. 3.5.)
Рішення Луганської міської ради про укладення договору оренди земельної ділянки на зазначених умовах позивачем не оскаржено, та є чинним.
05 липня 2007 року між сторонами по справі відповідно до рішення Луганської міської ради від 24.10.2006 р. був укладений договір оренди землі за яким позивач одержав в строкове платне користування земельну ділянку під розміщення будівлі та споруди, яка знаходиться за адресою м. Луганськ, вул. Краснояровска 12 площею 1,3928 га, грошова оцінка –943 468 грн. 79 коп. строком на 49 років.
Згідно п. 8 договору пічна орендна плата була встановлена в розмірі земельного податку збільшеного на коефіцієнт 2,5.
Згідно п. 13 договору розмір орендної плати переглядається один раз на рік у разі:
зміни умов господарювання, передбачених договором;
зміни розмірів земельного податку, підвищення цін, тарифів у тому числі внаслідок інфляції;
погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках, передбачених законом.
Згідно п. 15 договору у разі невнесення орендної плати у строки, визначені договором, з орендаря справляється пеня у розмірі пені за несвоєчасну сплату земельного податку від несплаченої суми за кожний день прострочення.
Відповідно до п. 16 договору на момент укладення договору розмір орендної плати у гривнях, згідно мети використання земельної ділянки визначеної рішенням Луганської міської ради від 24.10.2006 р. за № 10/142 складає 23586 грн. 73 коп. У подальшому розмір орендної плати розраховується орендарем самостійно з урахуванням форми розрахунку розміру орендної плати, положень договору оренди землі та на підставі відповідної довідки, наданої органом уповноваженим орендодавцем. Розрахунок розміру орендної плати за землю надається на підпис в орган уповноважений орендодавцем.
Договір оренди землі був зареєстрований 24 липня 2007 року за № 040740200188.
25 липня 2007 року за актом приймання передачі земельної ділянки розташованої за адресою м. Луганськ вул. Красноярівска 12 позивач одержав земельну ділянку за договором від 05 липня 2007 року.
Позивач звернувся до господарського суду Луганської області з позовом в якому просить суд з врахуванням зміни предмета позову:
договір оренди землі під розміщення будівель та споруд за адресою: м. Луганськ, вул. Краснояровская,12 у розмірі 1, 3928 га., укладеного між Луганським обласним благодійним слов'янським фондом " Надія" та Луганською міською радою 05.07.07. змінити і викласти у наступній редакції:
- п. 8 річна орендна плата встановлюється у розмірі земельного податку (річного), який діяв на момент укладення договору оренди земельної ділянки у гривнях;
- п. 13 доповнити четвертим підпунктом: розмір орендної плати може бути переглянутий за заявою орендаря:
- п. 15 доповнити наступним реченням: пеня не стягується з орендаря за прострочення орендної плати у випадку, якщо орендар не здійснював господарської діяльності чи іншої діяльності на орендованій землі і не мав прибутку;
- п. 16 замінити цифру: 23586 грн. 73 коп. на цифру 9434 грн. 69 коп.
Зазначені вимоги позивач обґрунтовує тим, що оскільки він є безприбутковою благодійною установою, то відповідно п. 3.5 ст. 12 Закону України «Про плату за землю»звільнений від сплати земельного податку; відповідно до рішення Луганської міської ради від 31 жовтня 2007 року «Про деякі питання щодо плати за землю», а саме п. 24 розмір орендної плати за землю під розміщення будинків інтернатів (пансіонатів) для громадян похилого вику, інвалідів та дітей становить земельний податок з коефіцієнтом 1.
Відповідач відзив на позовну заяву не надав.
Встановивши фактичні обставини справи, оцінивши доводи сторін та надані ними докази суд дійшов висновку про необґрунтованість позовних вимог виходячи з наступних підстав.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України «Про оренду землі», законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до ст. 16 Закону України «Про оренду землі»та ст. 124 Земельного кодексу України передача земельної ділянки, що перебуває у державній або комунальній власності в оренду здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади, або органу місцевого самоврядування.
Рішення Луганської міської ради № 10/142 «Про передачу Луганському обласному благодійному слов'янському фонду «Надія»в оренду земельної ділянки під розміщення будівлі та споруди за адресою вул. Краснояровска 12»від 24 жовтня 2006 року про укладення спірного договору оренди, яке містить істотні умови зазначеного договору, позивачем оскаржено не було, спірний договір був добровільно укладений позивачем з умовами відповідно до зазначеного рішення ради.
Відповідно до ст. 33, 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Згідно ст. 43 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.
Позивач обґрунтовує свої вимоги посилаючись на положення п. 3.5 ст. 12 Закону України «Про плату за землю»та п. 24 додатку до рішення Луганської міської ради від 31 жовтня 2007 року «Про деякі питання щодо плати за землю».
Зазначені доводи позивача судом відхиляються з огляду на наступне:
Стаття 12 Закону України «Про плату за землю»встановлює пільги стосовно земельного податку, та не регулює порядок визначення орендної плати за землю. Таким чином, зазначена норма не може бути застосована до спірних правовідносин.
Рішення Луганської міської ради від 31 жовтня 2007 року «Про деякі питання щодо плати за землю»було прийнято вже після укладення спірного договору, і відповідно не може регулювати правовідносини сторін за ним; крім позивачем не надано суду доказів того, що спірна земельна ділянка використовується ним саме для розміщення будинків інтернатів (пансіонатів) для громадян похилого вику, інвалідів та дітей.
Позивачем не доведено суду нормативне обґрунтування обов'язковості внесення змін до договору стосовно не нарахування пені на прострочену оренду плату, та підстав для перегляду орендної плати за заявою орендаря.
За таких обставин вимоги позивача є необґрунтованими та не підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на позивача.
Надмірне сплачене позивачем за платіжним дорученням № 98 від 07 грудня 2007 року державне мито в сумі 17 грн. 00 коп. підлягає поверненню з державного бюджету.
Протягом розгляду справи, відповідач –Луганська міська рада систематично не виконувала вимоги господарського суду. Не зважаючи на вимоги викладені в ухвалах суду відповідач протягом розгляду справи не надав витребуванні документи, не забезпечив участі у судових засіданнях 17.04.2008 р., 08.05.08 р., 29.05.08 р. свого представника, з врахуванням того, що явка представника була визнана судом обов'язковою.
11 березня 2008 року судом була прийнята окрема ухвала, яка була направлена на адресу Луганської міської ради з вимогою про вжиття заходів до усунення недоліків встановлених при розгляді справи. Суд зобов'язав Луганську міську раду в строк до 11.04.2008 року повідомити про результати її розгляду. Вимога суду залишилась невиконаною, інформація про результати розгляду окремої ухвали судом не одержана.
Зазначені обставини свідчать про систематичне ухилення відповідача від вчинення дій покладених на нього господарським судом.
За таких обставин, суд відповідно до п. 5 ст. 83 Господарського процесуального кодексу України стягує з відповідача –Луганської міської ради в дохід державного бюджету України штраф в розмірі 170 грн. 00 коп.
Керуючись ст. 44,49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позову Луганського обласного благодійного слов'янського фонду «НАДІЯ»м. Луганськ до Луганської міської ради м. Луганськ про внесення змін до договору відмовити повністю.
2. Судові витрати по справі покласти на позивача.
3. Повернути з державного бюджету України Луганському обласному благодійному слов'янському фонду «Надія» Луганська область, м. Луганськ, вул.. Лермонтова б. 1А ідентифікаційний код 21847835 надмірне сплачене за платіжним дорученням № 98 від 07 грудня 2007 року державне мито в сумі 17 грн. 00 коп.
Підставою для повернення є копія цього рішення засвідчена витиском печатки суду.
4. Стягнути з Луганської міською ради м. Луганськ, вул. Коцюбинського 14 ідентифікаційний код 04052040 на користь державного бюджету України штраф в розмірі 170 грн. 00 коп., наказ видати ОДПІ Ленінського району м. Луганська.
За згодою сторін у судовому засіданні була проголошена лише вступна та резолютивна частина рішення
Суддя Б.В. Яресько
Дата підписання повного тексту рішення
03 червня 2008 р.
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2008 |
Оприлюднено | 26.06.2008 |
Номер документу | 1753212 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Яресько Б.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні