ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
25 липня 2011 року 16:00 № 2а-3035/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Арсірія Р.О. розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовом
ОСОБА_1
до
третя особа
Солом’янської у м. Києві державної адміністрації
Державний реєстратор Солом’янської районної у м. Києві державної адміністрації
про
скасування державної реєстрації
Позивач звернувся до суду з позовом до відповідача про скасування державної реєстрації Приватного підприємства «АН ДВА»(код ЄДРПОУ 31719779).
Позовні вимоги мотивовані тим, що після відчуження приватного підприємства ОСОБА_2 до реєстраційних відомостей приватного підприємства про зміну засновника не було внесено відомостей.
Відповідач заперечень на позов не надавав, просив суд замінити неналежного відповідача на належного –Солом’янську в м. Києві районну державну адміністрацію у зв’язку з припиненням відповідно до Рішення Київської міської ради від 9 вересня 2010 року № 7/4819 «Про питання організації управління районами в місті Києві».
Суд залучив до участі у справі у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача, державного реєстратора Солом’янської районної у м. Києві державної адміністрації.
Третя особа проти позову заперечувала, посилаючись на те, що будь-яких заяв щодо внесення змін, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців позивач не подавав.
Суд, відповідно до ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив розглядати справу у порядку письмового провадження.
За результатами розгляду документів і матеріалів поданих позивачем, Окружний адміністративний суд м. Києва, встановив:
Відповідно до нотаріально посвідченої заяви від 09.12.2009 ОСОБА_3 за дорученням ОСОБА_1 повідомив Солом’янську районну державну адміністрацію про те, що він не заперечує проти правонаступництва статутного фонду приватного підприємства «АН ДВА»та всіх прав і обов’язків, якими володіє ОСОБА_1 як засновник ПП «АН ДВА», зареєстрованого Солом’янською районною державною адміністрацією м. Києва 04.10.2002, ідентифікаційний код 31719779 у зв’язку із складенням повноважень.
Згідно відповіді Солом’янської районної державної адміністрації від 05.08.2010 № 1342/07 ПП «АН ДВА»значиться в реєстрі суб’єктів підприємницької діяльності Солом’янського району м. Києва, власником та керівником якого значиться ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1).
Згідно з ч.1 ст.59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб’єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб’єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.
Відповідно до ст. 33 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.
Відповідно до ст.34 цього Закону для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору такі документи:
примірник оригіналу (ксерокопію, нотаріально засвідчену копію) рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;
документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про прийняття засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації.
У випадках, встановлених законом, крім документів, що передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається документ, який підтверджує одержання згоди відповідних органів державної влади на припинення юридичної особи.
Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою та другою цієї статті.
Документи, які подані для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи, приймаються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рекомендованим листом) заявнику з
Дата надходження документів для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.
Як встановлено під час розгляду справи, позивач не подавав до державного реєстратора рішення про припинення ПП «АН ДВА»та інших документів, передбачених ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».
Відповідно до ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом;
провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
невідповідність мінімального розміру статутного капіталу юридичної особи вимогам закону;
неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Існування наведених вище обставин як підстави для припинення юридичної особи в судовому порядку позивачем не доведено.
Порядку, встановленого для внесення відомостей про припинення юридичної особи позивачем не дотримано.
Одночасно, суд звертає увагу, що скасування державної реєстрації юридичної особи відповідно до ст.239 Господарського кодексу України є одним із видів адміністративно-господарських санкцій, які застосовуються до суб’єкта господарювання за вчинення господарського правопорушення і відповідно до ст.59 Господарського кодексу України є підставою для припинення юридичної особи. Будь-яких доказів вчинення ПП «АН ДВА»господарського правопорушення позивачем не надано. Тому підстави застосування до ПП «АН ДВА»адміністративно-господарської санкції у вигляді скасування державної реєстрації відсутні.
Відповідно до ч.1 та 2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до ч.2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Судом встановлено, що між позивачем та відповідачем не виникали публічні правовідносини в частині необхідності внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, відтак порушення права прав та законних інтересів позивача відсутнє.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 69-71, 94, 160-165, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У позові ОСОБА_1 відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 25.07.2011 |
Оприлюднено | 16.08.2011 |
Номер документу | 17705516 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні