Постанова
від 18.06.2008 по справі 16/330-на
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

16/330-НА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98

          


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"18" червня 2008 р.                                                            Справа №16/330-НА

За  позовом Товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Зафт”, м. Хмельницький

до  Державної податкової інспекції в м. Хмельницькому, м. Хмельницький

     Управління державного казначейства у Хмельницькій області, м.Хмельницький

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001271502/0/2381  від 25.03.2008 р.;

       стягнення з Державного бюджету України суми бюджетного відшкодування за жовтень  2007 р. в розмірі 14 552 грн.

  

Суддя   В. В. Магера                                                         Секретар судового засідання  Світко С.В.

                                                                                                                                           

Представники :

Від позивача: - Доронін П.М. - представник за довір. №77 від 10.06.2008 р.

Від 1-го відповідача: –Рудик О.М. –за довір. № 18435/9/10 від 10.06.2008 р.

-          Войцехівський В.П. –за довір. № 9700/9/10 від 19.02.2008 р.

Від 2-го відповідача: - Пузарецька М.В. –за довір. № 12-14/405 від 28.01.2008 р.

За участю –Ільчук Ю.Ф. - прокурор відділу прокуратури області     

         Постанова приймається 18.06.2008 р., оскільки в судовому засіданні 10.06.2008 р. оголошувалася перерва.     

        Ухвалою суду від 16.05.2008 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судовий розгляд по справи на 10.06.2008р. В судовому засіданні 10.06.2008р. оголошено перерву до 18.06.2008р.

         Суть спору: Позивач у позовній заяві просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0001271502/0/2381  від 25.03.2008 р., яким позивачу визначено суму завищення бюджетного відшкодування по податку на додану вартість в  розмірі 14 552,00 грн. та стягнути з Державного бюджету України суму бюджетного відшкодування за жовтень  2007 р. в розмірі 14 552 грн.  

         Повноважний представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та наполягав на їх задоволенні. Подав заяву про уточнення назви та мотивувальної частини позовної заяви в якій замінює суму коштів яка зазначена в розмірі 10 552,00 грн. на суму коштів в розмірі             14 552,00 грн. Оскільки, заява позивача узгоджується з вимогами КАС України, тому вона судом приймається.

Представники 1-го відповідача в судових засіданнях проти позову заперечували з підстав викладених у запереченні проти позову, а саме:

        Документальна невиїзна (камеральна) перевірка податкової декларації з ПДВ проведена головним державним податковим інспектором відділу адміністрування та відшкодування ПДВ Дмитрук Т.Я.. Перевірці підлягали податкові декларації з ПДВ за грудень 2007 р. та січень 2008 р.

        За результатами документальної невиїзної (камеральної) перевірки складено акт за № 2065/15-2/22774009 від 18.03.2008 р., як наслідок - прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.03.2008 р. за № 0001271502/0/2381 про зменшення бюджетного відшкодування з ПДВ за січень 2008 р. в   сумі 14 552грн.

       Документальною невиїзною (камеральною) перевіркою встановлено порушення вимог п.1.3 ст.1 „Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість”, затвердженого наказом ДПА України №166 від 30.05.97 р. із змінами та доповненнями та п.п.7.7.4 п.п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” від 03.04.97 р. В результаті чого зменшене бюджетне відшкодування задеклароване ТОВ „Транс Зафт” на розрахунковий рахунок в податковій декларації за січень 2008 р. на 14 552грн.

Відповідно до п.п.5.3.3 п.5 „Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість”, затвердженого наказом ДПА України №166 від 30.05.1997 р. у рядку 2 „Операції, що оподатковуються за ставкою 0%” вказуються обсяги поставки, що оподатковуються за нульовою ставкою, окремо експортні, окремо інші операції. В порушення п.п.5.3.3 п. 5 Порядку ТОВ „Транс Зафт” в декларації за січень 2008 р. задекларовано р. 2.2 „Інші операції, що оподатковуються за нульовою ставкою” в сумі 67 739 грн.. при здійсненні експортних операцій.

Відповідно до п.п.7.2.8 п.7.2 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” від 03.04.97 р. №168/97-ВР із змінами та доповненнями зведені результати обліку операцій з поставки та придбання товарів (послуг) відображаються у податкових деклараціях, форма і порядок заповнення яких визначаються відповідно до Закону.

П.п. 7.7.4 п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” визначено, що платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій. Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою центральним податковим органом.

ТОВ „Транс Зафт” в порушення вищевказаного пункту Закону подано додаток 4 до

податкової декларації з податку на додану вартість за січень „Заява про повернення суми бюджетного   відшкодування”,   в  якому  не   визначено,   за  який   період  задекларовано бюджетне відшкодування.

Відповідно до п.1.3 ст.1 „Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість”, затвердженого наказом ДПА України №166 від 30.05.1997 р. із змінами та доповненнями, декларація складається із вступної частини, службових полів та чотирьох розділів, з яких платником заповнюються перші три розділи, четвертий розділ заповнюється працівниками податкової інспекції лише на оригіналі декларації, який залишається в податковій інспекції. ТОВ „Транс Зафт” в порушення п.1.3 Порядку не проставлено відмітки:

про додання до декларації розрахунку суми бюджетного відшкодування;

про додання до декларації заяви про повернення суми бюджетного відшкодування;

За результатами документальної невиїзної (камеральної) перевірки ТОВ „Транс Зафт” було зменшено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ.

Таким чином, актом документальної невиїзної (камеральної) перевірки ТОВ „Транс Зафт” по податковій декларації з ПДВ за січень 2008 р. правомірно зменшено заявлену суму бюджетного відшкодування ПДВ на   14 552грн.    

    

Повноважний представник 2-го відповідача в судовому засіданні проти заявлених позовних вимог заперечував та просив суд в їх задоволенні відмовити з підстав викладених у запереченнях на позов, а саме: відповідно до ст.10 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” здійснення контролю за додержанням законодавства про податки, а також забезпечення правильності обчислення та своєчасності надходження податків, інших платежів здійснюють органи державної податкової служби.

Згідно із Законом України „Про податок на додану вартість” бюджетне відшкодування з податку на додану вартість проводиться за рахунок коштів державного бюджету України.

Так, відповідно до п. 7.7.6. ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість” на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу орган державного казначейства   надає   платнику   податку   зазначену   у   ній   суму   бюджетного відшкодування   шляхом   перерахування   коштів   з   бюджетного   рахунку   на поточний банківський рахунок     платника    податку  в  обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.

Відповідно до ст. 50 Бюджетного кодексу України Державне казначейство України веде бухгалтерський облік всіх надходжень, що належать Державному бюджету України, та за поданням органів стягнення здійснює повернення коштів, що були помилково або надмірно зараховані до бюджету. Питання визначення правильності нарахування та сплати податків та зборів до бюджету не належить до компетенції органів Державного казначейства.

Згідно з Порядком взаємодії між органами державної податкової служби України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України в процесі відшкодування податку на додану вартість за висновками органів державної податкової служби України та погашення простроченої бюджетної заборгованості з податку на додану вартість шляхом видачі облігацій внутрішньої державної позики, затвердженим наказом Державної податкової адміністрації, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 03.08.2004 р. № 451/501/132, відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.

Відповідно до п.5 ДПА України надає Державному казначейству України реєстр суб'єктів підприємницької діяльності з визначенням розміру відшкодування податку на додану вартість з бюджету.

Так, відповідно до п.7 вказаного порядку Державне казначейство України у відповідності до чинного законодавства здійснює відшкодування податку на додану вартість підприємствам згідно з отриманими реєстром та висновками, про що протягом двох днів з моменту отримання реєстру інформує Державну податкову адміністрацію України про здійсненні відшкодування податку.

Враховуючи викладене, необхідно зауважити, що жодного висновку про відшкодування ПДВ на користь ТОВ „ТРАНС ЗАФТ” від органів податкової служби до органів Державного казначейства не надходило.

         Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення  представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позовна вимога і  заперечення проти позову, дослідивши докази,  встановлено наступне:

Згідно декларації з податку на додану вартість за січень 2008 р. позивачем було заявлено до відшкодування податку на додану вартість в розмірі 14 552,00 грн.

Зазначена декларація з податку на додану вартість направлена до податкового органу та ним отримана, що підтверджується відповідною відміткою про отримання податкового органу. Крім того, позивачем до декларації додано розрахунок суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, що узгоджується з приписами  Закону України „Про податок на додану вартість”.

Державною податковою інспекцією у м. Хмельницькому в період 14-18.03.2008 р. проведено документальну невиїзну перевірку податкової декларації з ПДВ та уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок ТОВ „Транс Зафт” за грудень 2007 р. та січень 2008 р., з питань достовірності заявленої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість.

За результатами перевірки складено акт перевірки № 2065/15-2/22774009 від 18.03.08 р., яким встановлено порушення вимог п.1.3 ст.1 „Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість”, п.п.7.7.4, п. 7.7 ст. 7 Закону України „Про податок на додану вартість”.

На підставі акту перевірки ДПІ у м. Хмельницькому 25.03.2008 р. прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001271502/0/2381, яким позивачу визначено суму завищення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 14 552,00 грн.

В матеріалах справи наявні платіжні доручення, згідно яких позивач перерахував ТОВ „Ойл карт центр” кошти на загальну суму 61 000 грн., та квитанції згідно яких позивач перерахував ТОВ „Торн” кошти на загальну суму 70 000 грн.

Вважаючи спірне податкове повідомлення-рішення таким, що суперечить вимогам чинного законодавства позивач звернувся з позовом про визнання його протиправним та скасування, та стягнення з Державного бюджету України суми бюджетного відшкодування за жовтень  2007 р. в розмірі 14 552 грн.

Досліджуючи надані сторонами докази, аналізуючи наведені міркування та  заперечення, оцінюючи  їх  в  сукупності, судом  враховується  наступне:

Відповідно до ч.1 ст.19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

          П.п. 7.7.4. п.7.7. ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” встановлено, що платник   податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При цьому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.

         До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.

          Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначаються за процедурою, встановленою центральним податковим органом.

          Відповідно до п.п.7.7.5.  п.7.7. ст.7 вищеназваного Закону протягом 30 днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.

         Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

        Згідно п.п.7.7.7. п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” якщо за наслідками документальної невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної перевірки (документальної) податковий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий податковий орган:

    а) у разі заниження заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування щодо суми, визначеної податковим органом унаслідок таких перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого заниження та підстави для її вирахування. У цьому випадку вважається, що платник податку добровільно відмовляється від отримання такої суми заниження як бюджетного відшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього пункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку наступних податкових періодів;

    б) у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною податковим органом внаслідок проведення таких перевірок, податковий орган надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування;

    в) у разі з'ясування внаслідок проведення таких перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмови у наданні бюджетного відшкодування.

       Порядком заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого наказом ДПА України №166 від 30.05.1997 р. визначено порядок та подання податкової декларації з податку на додану вартість.

                   Відповідно до п.1.3. ст.1 даного Порядку декларація складається із вступної частини,  службових полів та чотирьох розділів, з них платником заповнюються перші три розділи, службові поля та вступна частина, четвертий розділ заповнюється працівниками податкової інспекції (адміністрації) лише на оригіналі декларації, який залишається в податковій інспекції (адміністрації). Порядок заповнення декларації окремо за кожним розділом наводиться в розділі 5 цього Порядку.

Відповідно до п. 8 „Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість”, у разі коли платник податку на додану вартість не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, а також коли контролюючий орган за результатами проведеної ним перевірки визначає суму заниження податкового зобов'язання (завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та податкового кредиту чи суми бюджетного відшкодування), задекларованого платником у податковій звітності з податку на додану вартість, такий платник податку несе відповідальність згідно з чинним законодавством.

          П.п.7.7.7. п.7.7 ст.7 Закону України „Про податок на додану вартість” визначено підстави прийняття податковим органом податкового повідомлення, лише в тих випадках коли платником податку занижено або перевищено заявлену суму бюджетного відшкодування над сумою, визначеною податковим органом внаслідок проведення невиїзної (камеральної) або позапланової виїзної перевірки (документальної) перевірки.

Розглядом матеріалів справи встановлено, що 20.02.08 р. позивачем подано відповідачу податкову декларацію з податку на додану вартість за січень 2008 р., розрахунок суми бюджетного відшкодування, заяву про повернення суми бюджетного відшкодування. Дані документи прийняті податковим органом. При цьому сума ПДВ, що підлягає бюджетному відшкодуванню визначена позивачем у розмірі 14 552,00 грн., що також підтверджується відповідним актом перевірки податкового органу.  При цьому в акті перевірки зазначено, що позивачем не вірно визначено за який період задеклароване бюджетне відшкодування, а також не проставлено відмітки про подання до декларації розрахунку суми бюджетного відшкодування, заяви про повернення цієї суми.

        Судом враховується, що діючим законодавством України відповідачу не надано повноважень щодо прийняття податкових повідомлень-рішень про визначення суми завищення бюджетного відшкодування по ПДВ за наявності тих порушень, що були відображені в акті перевірки № 2065/15-2/22774009 від 18.03.08 р.

     Як видно з системного аналізу вищевказаних норм, Законом України “Про податок на додану вартість” встановлений прямий взаємозв'язок між сплатою, надходженням до бюджету податку на додану вартість та відшкодуванням такого податку. При цьому зазначені етапи нерозривно пов'язані між собою: сплата податку, а потім включення відповідних сум до податкового кредиту з податку на додану вартість та відшкодування податку на додану вартість за рахунок коштів, що були сплачені у вигляді податку.

        Як вбачається  з  матеріалів  справи позивачем у податковій  декларації з ПДВ    виражено  бажання відшкодування  суми  бюджетного відшкодування.

       При цьому факти правомірного визначення позивачем сум бюджетного  відшкодування   відповідачами  належними доказами не спростовано.  Посилання 1-го відповідача на те, що позивачем не вірно визначено за який період задеклароване бюджетне відшкодування, а також не проставлено відмітки про подання до декларації розрахунку суми бюджетного відшкодування, заяви про повернення цієї суми, судом до уваги не приймаються, оскільки не узгоджуються з наявними в матеріалах справи доказами, вимогами чинного законодавства.

         За таких обставин, суд вважає, що позовні вимоги про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001271502/0/2381  від 25.03.2008 р.; та стягнення з Державного бюджету України суми бюджетного відшкодування за жовтень 2007 р. в розмірі 14 552 грн. відповідають вимогам чинного законодавства, узгоджуються з матеріалами справи, підтверджені належними доказами, а тому підлягають задоволенню.

Враховуючи задоволення позову згідно ч. 1 ст. 94 КАСУ судові витрати, здійснені позивачем (держмито згідно платіжних доручень № 203 від 12.05.2008 р. в сумі 3,40 грн. та № 205 від 12.05.2008р. в сумі 145,52 грн. ), присуджуються йому. При цьому згідно ч. 1 ст. 94 цього Кодексу документально підтверджені судові витрати присуджуються з Державного  бюджету України.            

Керуючись ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104,105, 158-163, 167, 254-259, п.п.3,6-7 Розділу 7 „Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, СУД -

                                                                                                                                                          

ПОСТАНОВИВ:

           Позов Товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Зафт”, м. Хмельницький до  Державної податкової інспекції в м. Хмельницькому, м. Хмельницький; Управління державного казначейства у Хмельницькій області, м.Хмельницький про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0001271502/0/2381  від 25.03.2008 р.; стягнення з Державного бюджету України суми бюджетного відшкодування за жовтень  2007 р. в розмірі 14 552 грн. задовольнити.     

          Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0001271502/0/2381  

від 25.03.2008 р., якими позивачу визначено завищення суми бюджетного відшкодування по податку

на додану вартість в розмірі 14 552,00 грн.

Стягнути з  Державного  бюджету  України (рахунок 31111030700002 в УДК у Хмельницькій області, МФО 815013, код ЗКПО 23565225) на  користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Зафт”, м. Хмельницький  (вул. Панаса Мирного, 21/1, кв.144, рахунок 26008272184001 в ХФ КБ „Приватбанк”, МФО 315405, ЗКПО 31156701) суму бюджетного відшкодування по податку на додану вартість за жовтень 2007 р. в розмірі 14 552 (чотирнадцять тисяч п'ятсот п'ятдесят дві гривні 00 коп.) грн.

Стягнути з  Державного  бюджету  України  на  користь Товариства з обмеженою відповідальністю „Транс-Зафт”, м. Хмельницький  (вул. Панаса Мирного, 21/1, кв.144, рахунок 26008272184001 в ХФ КБ „Приватбанк”, МФО 315405, ЗКПО 31156701) 148,92 грн. (сто сорок вісім  гривень 92 коп.) відшкодування сплаченого судового збору.

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова, якщо інше не встановлено КАСУ набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                                      В.В. Магера

Віддрук.  прим. :

 - до справи,

 - позивачу,

 - відповідачу.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення18.06.2008
Оприлюднено04.07.2008
Номер документу1776678
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/330-на

Ухвала від 12.04.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 02.04.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 21.11.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 10.11.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Постанова від 18.06.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні