Постанова
від 07.07.2011 по справі 2а-614/11/17/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

07 липня 2011 р. (16:15) Справа №2а-614/11/17/0170

Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представників ст орін:

позивача - ОСОБА_1, дові реність від 10.05.11р. № 1-ЮО,

відповідача - ОСОБА_2, д овіреність від 19.08.09р. № 5904/9/10-0, розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Державного під приємства "Ялтинський морськ ий торговельний порт"

до Державна податкова інс пекція в м. Ялта АР Крим

про скасування податковог о повідомлення-рішення

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 10.01.11р. надійшов ад міністративний позов Держав ного підприємства "Ялтинськи й морський торговельний порт " до Державної податкової інс пекції в м. Ялта АР Крим про ск асування податкового повідо млення-рішення від 29.11.10р. № 0003642301/0.

Ухвалою суду від 10.01.11р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позивачу заперечення проти позову та документи на підтвердження своїх доводів , які в нього є. В ході підготов чого провадження судом з' яс овано питання про склад осіб , які беруть участь у справі, в изначено факти, які необхідн о встановити для вирішення с пору, вивчено документи нада ні позивачем, за результатам и чого ухвалою суду від 10.01.11р. за кінчено підготовче провадже ння і призначено справу до су дового розгляду в судовому з асіданні на 01.02.11р.

В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач поси лається на те, що оскаржене ни м до суду податковим повідом ленням-рішенням від 29.11.10р. № 000364230 1/0, яким відповідачем визначен о до сплати суму податкових з обов' язань по податку на до дану вартість сумою 186 075,00 грн., з яких за основним платежем - 124 050,00 грн. та за штрафними (фінан совими) санкціями - 62 025,00 грн., п рийнято всупереч положень по даткового законодавства, на підстав висновків акту перев ірки, що не відповідають дійс ності та суперечать положенн ям податкового законодавств а.

Так, в акті перевірки відпов ідачем визначено, що платник ом податку в порушення п. 1.7 ст. 1, пп. 7.2.1, пп. 7.2.3, пп. 7.2.6, пп. 7.2.8 п. 7.2, пп. 7.4. 2, пп. 7.4.3, пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.1. п. 7.5 ст. 7 За кону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "П ро податок на додану вартіст ь", абз. 2 п. 1 ст. 9 Закону України від 25.06.91р. № 1251-XII "Про систему опод аткування" занижено податок на додану вартість за період з 01.07.09р. по 30.06.10р. на загальну суму 124 050 грн., у тому числі: заниженн я за липень 2009р. на 24 396 грн., заниж ення за серпень 2009р. на 12 048 грн., з аниження за вересень 2009р. на 30 01 4 грн., заниження за жовтень 2009р . на 19 118 грн., завищення за листо пад 2009р. на 4 093 грн., завищення за грудень 2009р. на 1 156 грн., завищен ня за лютий 2010р. на 915 грн., завище ння за березень 2010р. на 311 грн., за ниження за квітень 2010р. на 15 518 гр н., заниження за травень 2010р. на 6 704 грн., заниження за червень 2 010р. на 22 727 грн.

Щодо податку на додану варт ість позивач пояснив, що згід но ст. 257 Цивільного кодексу Ук раїни строк звернення до суд у встановлюється протягом тр ьох років або 1095 днів. Податков і накладні сумою 10 620,19 грн. отри мані від: ТОВ "Акрополь" від 30.06.09 р. № 1019 на суму ПДВ 5 311,40 грн.; ПП "РС У-107" від 01.06.09р. № 247 на суму ПДВ 1 327,50 г рн., від 02.06.09р. на суму ПДВ 1 327,50 грн ., ТОВ "Кримекодизайн" від 30.06.09р. № 94 на суму ПДВ 838,60 грн., ТОВ "Кримп родсервіс" від 15.05.07р. № 10 на суму ПДВ 1 535,40 грн., ТОВ "Інтернет Інве ст" від 18.10.07р. № 13060 на суму ПДВ 279,79 г рн. відображені в податковом у кредиті в періодах їх отрим ання, надані в період перевір ки і порушень за ними у відпов ідності з діючим законодавст вом не виявлено.

Щодо іншої суми податку на д одану вартість позивач посл ався на те, що відповідачем у в исновках акту нараховано зоб ов' язання на господарські о перації які не підлягають оп одаткуванню податком на дода ну вартість, що визначено пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 12.10.00 № 1544, журналами д испетчера, копіями сертифіка тів реєстрації суден, довідк ами портнагляду, дісбурсменс ькими рахунками.

На вимогу ст. 7.4.3 Закону Украї ни від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" у разі, як що товари (роботи, послуги), ви готовлені та/або придбані, ча стково використовуються в оп одатковуваних операціях, а ч астково - ні, до суми податково го кредиту включається та ча стка сплаченого (нарахованог о) податку при їх виготовленн і або придбанні, яка відповід ає частці використання таких товарів (робіт, послуг) в опод атковуваних операціях звітн ого періоду.

До перевірки надані рахунк и по ПДВ, за даними яких провод ився розрахунок долі товарів (робіт, послуг), яка відповідн о ст. 7.4.3 Закону України від 03.04.97р . № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" відповідає частин і використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковува них операціях звітного періо ду.

На виконання вимог ст. 7.4.3 вка заного Закону, позивач веде р оздільний облік оподаткован их ПДВ операцій та звільнени х від ПДВ операцій по доходах , витратах та основних засоба х.

Використовуючи дані аналі тичного обліку, як зазначає п озивач, щомісячно проводить розрахунок коефіцієнту для о брахування долі ПДВ в оподат ковуваних операціях на підст аві Методики затвердженої 10.03 .09р., у зв' язку з чим, вважає, що позивач виконав усі вимоги д іючого податкового законода вства в частині обрахування долі податкового кредиту по оподатковуваних операціях.

Представник відповідача а дміністративний позов не виз нав, проти задоволення вимог викладених в позові запереч ив, зазначивши, що з положень д іючого податкового законода вства акти перевірки податко вих органів оскарженню в суд ову порядку не підлягають, з п ідстав того, що акт є документ ом, який фіксує виявлені пору шення. Так, зафіксоване актом порушення передбачає нараху вання до сплати до бюджету су ма податкових зобов' язань в изначених на підставі надани х позивачем документів, а том у податковим органом, як суб' єктом владних повноважень, п рийнято рішення, яким визнач ено суму податкових зобов' я зань, що підлягають сплаті до бюджету, внаслідок порушенн я позивачем вимог податковог о законодавства.

Посилаючись в письмових за переченнях на обов' язок кож ного сплачувати податки та з бори в порядку та розмірах вс тановлених законом, про що ви значено у статті 67 Конституці ї України, зазначив, що позива ч на підставі направлень від 30.09.10р. № 000241/521, від 28.10.10р. № 000302/581 ДПІ в м. Ялта згідно із ч. 1 ст. 2 ст. 11-1 Зак ону України від 04.12.90р. № 509-ХІІ "Пр о державну податкову службу в Україні" та відповідно до пл ану-графіку проведення плано вих-виїзних перевірок суб' є ктів господарювання проведе на планова виїзна перевірка Державного підприємства "Ялт инський морський торговельн ий порт" з питань дотримання в имог податкового законодавс тва за період з 01.07.09р. по 30.06.10р. вал ютного та іншого законодавст ва за період з 01.07.09р. по 30.06.10р., про щ о складено акт від 17.11.10р. № 4017/23-1/011255 91/284.

Виявлені в ході проведеної перевірки факти порушень по даткового законодавства, виз начені в акті, на підставі яко го Державному підприємству " Ялтинський морський торгове льний порт" виставлено подат кове повідомлення-рішення ві д 29.11.10р. № 0003642301/0 з податку на додан у вартість сумою 186 075 грн., у т.ч. за податком 124 050 грн. та за штра фними (фінансовими) санкціям и сумою 62 025 грн., яке отримано в .о. головного бухгалтера ДП "ЯМ ПТ" Палійчук Л.В. 29.11.10р.

В порушення приписів пп. 5.3.9 п . 5.3 ст. 5, пп. 8.7.1. п. 8.7. ст. 8 Закону Укр аїни від 22.05.97р. № 283/97-ВР "Про опода ткування прибутку підприємс тв" включено до складу валови х витрат на загальну суму 53 082 г рн. на підставі актів виконан их робіт за попередній подат ковий період, з яких:

- 26 557,00 грн. - сума витрат згідно акту приймання виконаних пі дрядних робіт б/н за червень 20 09 р. (підписаний замовником 30.06.09 р.) на загальну суму 31868,40 грн., у т ому числі ПДВ - 5311,40 грн., обсяг без ПДВ - 26557,00 гри.; ремонтно-бу дівельні роботи вокзалу місц евого сповіщень, що виконува лися ТОВ"БК "Акрополь", м. Сімфе рополь, ЄДРПОУ 32841299;

- 2200,00 грн. - сума витрат згідно акту виконаних робіт б/н від 24 .06.09р. на загальну суму 2 200,00 грн.; т онування вікон, що виконувал ися ФОП ОСОБА_4, м. Сімфероп оль, ІПН НОМЕР_1;

- 6 856,67 грн. - сума витрат згідно акту надання-приймання робі т (надання послуг) № ОУ-0000205 від 23.0 6.09р. на загальну суму 8 228,00 грн., у т ому числі ПДВ - 1 371,33 грн., обсяг без ПДВ - 6 856,67 грн.; виготовлен ня та монтаж метало-пластико вих вікон та дверей, що здійсн ювалось ПП "РСУ-107", м. Севастопо ль, ЄДРПОУ 23011874 (ПДВ у сумі 1 371,33 грн . включений до складу податко вого кредиту у червні 2009 р.);

- 13 275 грн. - сума витрат згідно акту надання-приймання робіт (надання послуг) № ОУ-0000185 від 05.06.0 9р. на загальну суму 15 930,00 грн., у т ому числі ПДВ - 2 655,00 грн., обсяг без ПДВ - 13 275,00 грн., виготовлен ня та монтаж метало-пластико вих вікон та дверей, що здійсн ювалося ПП "РСУ-107", м. Севастопо ль, ЄДРПОУ 23011874;

- 4 193,00 грн. - сума витрат згідно акту приймання виконаних пі дрядних робіт б/н за червень 20 09 р. (підписаний замовником 30.06.09 р.) на загальну суму 5 031,80, у тому числі ПДВ - 838,60 грн., обсяг без ПДВ - 4 193,00 грн., ремонтні робот и на буксирі "Кримчанин", що ви конувалися ТОВ "Кримекодизай н", м. Ялта, ЄДРПОУ 33385872.

Відповідач зазначив, що у по рядку кримінального судочин ства встановлено, що ТОВ "Крим екодизайн", маючи ознаки фікт ивного підприємництва, здійс нював безтоварні фінансово-г осподарські операції, ця лег альності яких складалися бух галтерські документи, що вик ористовувались як підстава д ля тримання грошових коштів.

В порушення п. 5.1, пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 , пп. 8.7.1 п. 8.7 ст. 8, пп. 11.2.1 п. 11.2 ст. 11 Зак ону України від 22.05.97р. № 283/97-ВР "Про оподаткування прибутку підп риємств" позивачем до складу валових витрат безпідставно віднесені витрати по вищевк азаним актам надання-прийман ня робіт (надання послуг), прий мання виконаних підрядних ро біт на загальну суму 53082 грн.

При проведенні перевірки з і складу податкового кредиту ДП "ЯМТП" виключена загальна с ума ПДВ - 12 350 грн., у тому числі :

1) по податкових накладних з а попередні звітні періоди - 10 620 грн.:

за липень 2009р. податкова накл адна від 30.06.09р. № 1019 на загальну с уму 31 868,40 грн., у тому числі ПДВ - 5 311,40 грн., що видана позивачц ТО В "БК "Акрополь", ЄДРПОУ 32841299, м. Сі мферополь, за БМР;

за липень 2009р. податкові накл адні від 01.06.09р. № 247 на загальну с уму 7 965,00 грн., у тому числі ПДВ - 1327 ,50 грн., від 02.06.09р. № 250 на загальну с уму 7 965,00 грн., у тому числі ПДВ - 1 327,50 грн., що видані позивачу ПП "РСУ-107", ЄДРПОУ 23011874, м. Севастопол ь, за виготовлення та установ ку метало-пластикових виробі в;

за липень 2009р., податкова нак ладна від 30.06.09 р. № 94 на загальну суму 5 031,60 грн., у тому числі ПДВ - 838,60 грн., що видана позивачу ТОВ "Кримекодизайн", ЄДРПОУ 33385872, м. Я лта, за ремонтні роботи на бук сирі "Кримчанин";

за серпень 2009р., податкова на кладна від 18.10.07р. № 13060 на загальн у суму 1 678,74 грн., у тому числі ПДВ - 279,79 грн., що видана позивачу ТО В "Інтернет Інвест", ЄДРПОУ 32493292 , м. Київ;

за жовтень 2009р., податкова на кладна від 15.05.07р. № 10 на загальну суму 9 212,40 грн., у тому числі ПДВ - 1 535,40 грн., що видана позивачу ТО В "Кримпідводсервіс", ЄДРПОУ 32 316195, м. Керч.

Як зазначає відповідач, спи раючись на пп. 7.2.3 п. 7.3 ст. 7 пп. 7.4.5 п . 7.4 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану в артість" податкова накладна виписується на кожну повну а бо часткову поставку товарів (робіт, послуг) і не дозволяєт ься включення в податковий к редит будь-яких витрат по спл аті податку, які не підтвердж ені податковими накладними. Згідно абзацу третього пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону України від 03.04.97р . № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" податкова накладна повинна засвідчувати факт п ридбання платником податку т оварів (робіт, послуг).

У порядку кримінального су дочинства встановлено, що ТО В "Кримекодизайн", маючи ознак и фіктивного підприємництва , здійснював безтоварні фіна нсово-господарські операції , для легальності яких склада лися бухгалтерські документ и, що використовувались як пі дстава для отримання грошови х коштів. Первинні документи , які складені ТОВ "Кримекодиз айн" суперечать законодавчим та нормативним документам, н е відповідають сутності і не несуть доказовості відносно змісту операції по виконанн ю робіт, та також не є документ ами, які можуть бути підставо ю для відображення в обліков их регістрах бухгалтерськог о та податкового обліку.

2) не підтверджені на момент проведення дійсної перевірк и податковими накладними у ж овтні 2009 р. - 1 730 грн.:

запис № 158, лист 5 реєстру облі ку отриманих податкових накл адних за жовтень 2009р.: п/н. 501 від 28 .10.09р. на загальну суму 2 500,00 грн. у тому числі ПДВ - 416,67 грн., запис у реєстрі: постачальник "ЯМТП";

запис № 159, лист 5 реєстру облі ку отриманих податкових накл адних за жовтень 2009р.: п/н. 502 від 28 .10.09р. на загальну суму 2 500,00 грн. у тому числі ПДВ - 416,67 грн., запис у реєстру: постачальник "ЯМТП";

запис № 192, лист 5 реєстру облі ку отриманих податкових накл адних за жовтень 2009р.: п/н. б/н від 31.10.09р. на загальну суму 5 382,12 грн. у тому числі ПДВ - 897,02 грн., запис у реєстру: постачальник "ЯМТП".

Згідно вимог пп. 7.2.6. п. 7.2. ст. 7 За кону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "П ро податок на додану вартіст ь" податкова накладна видаєт ься платником податку, який п оставляє товари (послуги), на в имогу їх отримувача, та є підс тавою для нарахування податк ового кредиту. Як виняток з ць ого правила, підставою для на рахування податкового креди ту при поставці товарів (посл уг) за готівку чи з розрахунка ми картками платіжних систем , банківськими або персональ ними чеками у межах гранично ї суми, встановленої Націона льним банком України для гот івкових розрахунків, є належ ним чином оформлений товарни й чек, інший платіжний чи розр ахунковий документ, що підтв ерджує прийняття платежу пос тачальником від отримувача т аких товарів (послуг), з визнач енням загальної суми такого платежу, суми податку та пода ткового номера постачальник а.

Підпункт 7.4.5 пункту7.4 статті 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартіс ть" передбачено: не дозволяєт ься включення в податковий к редит будь-яких витрат по спл аті податку, які не підтвердж ені податковими накладними а бо митними деклараціями, а пр и імпорті (робіт, послуг) - акто м виконаних робіт (послуг) або банківським документом, яки й засвідчує перерахування гр ошових коштів в оплату варто сті таких робіт (послуг).

У випадку якщо на момент пер евірки платника податку орга ном державної податкової слу жби суми податку, заздалегід ь включені до складу податко вого кредиту, залишаються не підтвердженими вказаними да ним підпунктом документами, платник податку несе відпові дальність у вигляді фінансов их санкцій, встановлених зак онодавством, які нараховані на суму податкового кредиту, не підтверджену вказаним да ним підпунктом документами".

Таким чином, в результаті до пущених порушень п. 1.7, пп. 7.2.1, пп . 7.2.6, пп. 7.2.8 п. 7.2, пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.1 п. 7.5 с т. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/9 7-ВР "Про податок на додану вар тість" та абз. 2 п. 1 ст. 9 Закону Ук раїни від 25.06.91р. № 1251-ХІІ "Про сист ему оподаткування" (зі змінам и та доповненнями), не підтвер джується включення вищенаве дених податкових накладних д о податкового кредиту всього на загальну суму 12 350 грн., у т.ч. з а липень 2009р. в сумі 8 805 грн., за се рпень 2009р. в сумі 280 грн., за жовте нь 2009р. в сумі 3 265 грн.

ДП "ЯМТП" в періоді, що переві рявся, здійснювало операції, які звільнені від оподаткув ання податком на додану варт ість відповідно до п. 5.16. ст. 5 За кону України "Про податок на д одану вартість".

Зокрема, пп. 7.4.2 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додан у вартість" передбачено, що як що платник податку придбає (в иготовляє) товари (послуги) та основні - фонди, які призначаю ться для їх використання в оп ераціях, які не є об'єктом опод аткування згідно зі статтею 3 цього Закону або звільняють ся від оподаткування згідно зі статтею 5 та пунктом 11.44 стат ті 11 цього Закону, то суми пода тку, сплачені у зв'язку з таким придбанням (виготовленням), н е включаються до складу пода ткового кредиту такого платн ика"; пп. 7.4.3 п. 7.4. ст. 7 вказаного З акону передбачено, що у разі к оли товари (роботи, послуги), в иготовлені та/або придбані, ч астково використовуються в о податковуваних операціях, а частково ні, до суми податков ого кредиту включається та ч астка сплаченого (нараховано го) податку при їх виготовлен ні або придбанні, яка відпові дає частці використання таки х товарів (робіт, послуг) в опо датковуваних операціях звіт ного періоду".

В порушення пп. 7.4.2, 7.4.3 п. 7.4. ст. 7 З акону України "Про податок на додану вартість" у перевіряє мому періоді ДП "ЯМТП" невірно здійснювалися розрахунки ча стки сплаченого (нарахованог о) податку при виготовленні а бо придбанні товарів (робіт, п ослуг), яка відповідає частці використання таких товарів (робіт, послуг) в оподатковува них операціях звітного періо ду: у щомісячних реєстрах обл іку отриманих податкових нак ладних не заповнені графи: "Зв ільнені від оподаткування": 9 " Вартість без ПДВ", 10 "Сума ПДВ", у щомісячних розрахунках розп оділу сум ПДВ, які відповідаю ть частці використання таких товарів (робіт, послуг) в опод атковуваних операціях звітн ого періоду та належать вклю ченню до складу податкового кредиту звітних податкових п еріодів, що надані при провед енні перевірки, не визначено її податкові накладні (відсу тні № податкових накладних, д ати, назви постачальників аб о ФОП, код ЄДРПОУ або ІПН, суми обсягу, суми ПДВ) на підставі яких проводиться коригуванн я (зменшеня податкового кред иту звітних податкових періо дів. Коригування (зменшення) п одаткового кредиту звітних п одаткових періодів здійснюв алося ДП "ЯМТП" однією сумою що місячно у рядку з декларацій з податку на додану вартість .

Таким чином, у результаті ви щевикладених допущених пору шень та згідно проведених ро зрахунків частки використан ня придбаних товарів (робіт, п ослуг) в оподатковуваних опе раціях звітних періодів (гр. 17 додатку № 8 до акту перевірки) загальна сума податкового к редиту за період з 01.07.09р. по 30.06.10р. завищена на 124 050 грн., у тому чис лі: завищена за липень 2009р. на 24 396 грн.; завищена за серпень 2009р. на 12 048 грн.; завищена за вересе нь 2009р. на 30 014 грн.; завищена за жо втень 2009р. на 19 118 грн.; занижена з а листопад 2009р. на 4 093 грн.; заниж ена за грудень 2009р. на 1 156 грн.; за нижена за лютий 2010р. на 915 грн.; за нижена за березень 2009р. на 311 грн .; завищена за квітень 2010р. на 15 518 грн.; завищена за травень 2010р. н а 6 704 грн.; завищена за червень 2 010р. на 22 727 грн.

Дослідивши матеріали спра ви у їх сукупності, судом з' я совано, що позивач, виходячи з положень п. 1 ч. 2 ст. 17 КАС Украї ни, оскаржив до суду рішення в ідповідача - суб' єкта влад них повноважень.

Позивач - Державне підпри ємство "Ялтинський морський торговельний порт" - суб' є кт господарювання, що здійсн ює свою діяльність на підста ві нової редакції Статуту, за твердженої Міністром трансп орту та зв' язку України від 04.06.08р. № 669 (а.с.10-21), ідентифікаційн ий код юридичної особи 01125591, зар еєстрований Виконавчим комі тетом Ялтинської міської рад и АР Крим 19.08.98р. за адресою: 98600, АР Крим, м. Ялта, вул. Рузвельта, б удинок 5 (а.с.22-25).

Позивач перебуває на облік у платників податків у ДПІ у м . Ядта АР Крим, узято на облік п латником податків, зборів, ін ших обов' язкових платежів з 13.03.92р. (а.с.28), є платником податку на додану вартість, індивіду альний податковий номер 011255901124, про що свідчить копія свідоц тва від 29.09.97р. № 00481335 серії НВ № 17077 (а .с.29).

Відповідач - Державна под аткова інспекція у м. Ялта АР Крим - суб' єкт владних пов новажень, який здійснює свою діяльність на підставі Поло ження про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районні в м істі, міжрайонну, об' єднану державну податкову інспекці ю, іншу спеціалізовану держа вну податкову інспекцію, зат вердженого наказом Державно ї податкової адміністрації У країни від 25.06.08 р. № 412, зареєстро вано в Міністерстві юстиції України 11.07.08 р. № 633/15324, є органом д ержавної податкової служби у системі органів виконавчої влади, підпорядковується Дер жавній податковій адміністр ації в Автономній Республіці Крим і забезпечує реалізаці ю єдиної державної податково ї політики на території відп овідної адміністративно-тер иторіальної одиниці, а також державної політики в сфері к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів. У св оїй діяльності керується Кон ституцією України, Законом У країни від 04.12.90 р. № 509-ХІІ "Про дер жавну податкову службу в Укр аїні" та іншими законами Укра їни, актами Президента Украї ни, Кабінету Міністрів Украї ни, іншими нормативно-правов ими актами органів державної влади, у тому числі наказами, а також розпорядженнями орга нів державної податкової слу жби вищого рівня.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 11 Зак ону України "Про державну под аткову службу" відповідач на ділений повноваженнями здій снювати документальні невиї зні перевірки (на підставі по даних податкових декларацій , звітів та інших документів, п ов' язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (о бов' язкових платежів) незал ежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчаснос ті, достовірності, повноти на рахування і сплати податків та зборів (обов' язкових пла тежів), додержання валютного законодавства юридичними ос обами, їх філіями, відділення ми, іншими відокремленими пі дрозділами, що не мають стату су юридичної особи, а також фі зичними особами, які мають ст атус суб' єктів підприємниц ької діяльності чи не мають т акого статусу, на яких згідно із законами України покладе но обов' язок утримувати та/ або сплачувати податки і збо ри (обов' язкові платежі), крі м Національного банку Україн и та його установ.

Згідно статті 2 Закону Украї ни "Про державну податкову сл ужбу в Україні" головним завд анням державних податкових і нспекцій є здійснення контро лю за дотриманням податковог о законодавства, правильніст ю обчислення, повнотою і своє часністю сплати до бюджетів податків, зборів та інших пла тежів і неподаткових доходів (далі - податків, інших платеж ів) і внесків до державних ціл ьових фондів, встановлених з аконодавством України.

На вимогу підпункту 2.1.4 пункт у 2.1 статті 2 Закону України від 21.12.00р. №2181-ІІІ "Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и" податкові органи визнані к онтролюючими органами стосо вно податків і зборів (обов' язкових платежів), які справл яються до бюджетів та держав них цільових фондів; тобто во ни наділені компетенцією, ви значеною підпунктом 2.2.1 пункт у 2.2. статті 2 даного Закону здій снювати перевірки своєчасно сті, достовірності, повноти н арахування та сплати зазначе них податків.

З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 1 частини дру гої статті 17 КАС України, як сп ір за зверненням юридичної о соби щодо оскарження рішення суб' єкта владних повноваже нь у випадку передбаченому з аконом, та, зважаючи на положе ння ст.ст. 18, 50 КАС України, оскі льки однією зі сторін справи є орган державної влади, на це й спір поширюється компетенц ія адміністративних судів, т ому справа підсудна окружном у адміністративному суду.

Судом з' ясовано, що посадо вими особами ДПІ у м. Ялта АР К рим, 17.11.10р. проведено планову ви їзну перевірку Державного пі дприємства "Ялтинський морсь кий торговельний порт" з пита нь дотримання вимог податков ого законодавства за період з 01.07.09р. по 30.06.10р. валютного та інш ого законодавства за період з 01.07.09р. по 30.06.10р., про що складено а кт від 17.11.10р. № 4017/23-1/01125591/284, за результ атами якої встановлено поруш ення діючого законодавства.

Відповідно до розділу 4 Висн овками акту перевірки від 17.11.10 р. № 4017/23-1/01125591/284 встановлено поруш ення податкового законодавс тва: пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5, пп. 8.7.1. п. 8.7. ст. 8 З акону України від 22.05.97р. № 283/97-ВР " Про оподаткування прибутку п ідприємств" завищено відємне значення об' єкту оподаткув ання податком на прибуток (зб итки) за період з 01.07.09р. по 30.06.10р. на суму 53 082 грн., в тому числі по пе ріодах: за ІІІ кв. 2009р.; п. 1.7 ст. 1, пп . 7.2.1, пп. 7.2.3, пп. 7.2.6, пп. 7.2.8 п. 7.2, пп. 7.4.2, пп. 7.4.3, пп. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.1. п. 7.5 ст. 7 Закону України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про по даток на додану вартість", абз . 2 п. 1 ст. 9 Закону України від 25.06 .91р. № 1251-XII "Про систему оподаткув ання" занижено податок на дод ану вартість за період з 01.07.09р. п о 30.06.10р. на загальну суму 124 050 грн ., у тому числі: заниження за ли пень 2009р. на 24 396 грн., заниження з а серпень 2009р. на 12 048 грн., заниже ння за вересень 2009р. на 30 014 грн., з аниження за жовтень 2009р. на 19 118 г рн., завищення за листопад 2009р. на 4 093 грн., завищення за груден ь 2009р. на 1 156 грн., завищення за лю тий 2010р. на 915 грн., завищення за б ерезень 2010р. на 311 грн., заниженн я за квітень 2010р. на 15 518 грн., зани ження за травень 2010р. на 6 704 грн., заниження за червень 2010р. на 22 7 27 грн.

29.11.10р. ДПІ м. Ялта АР Крим згід но з пп. "б" пп. 4.2.2 п. 4.2. ст. 4, Закону України "Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами", на підставі акту перевірки в ід 17.11.10р. № 4017/23-1/01125591/284, яким за встано влені порушення п. 1.7 ст. 1, пп. 7.2.1, пп. 7.2.3, пп. 7.2.6, пп. 7.2.8 п. 7.2, пп. 7.4.2, пп. 7.4.3, п п. 7.4.5 п. 7.4, пп. 7.5.1. п. 7.5 ст. 7 Закону Ук раїни від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про пода ток на додану вартість", прийн ято податкове повідомлення-р ішення № 0003642301/0, яким визначено Д ержавному підприємству "Ялти нський морський торговельни й порт" податкові зобов' яза ння з податку на додану варті сть сумою 124 050,00 грн. та за штрафн ими санкціями сумою 62 025,00 грн., а всього у розмірі 186 075,00 грн. (а.с.26 ).

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи відпо відно до статті 19 Конституції України зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Спосіб - це визначене зако ном в їх компетенції порядок , у якому здійснюються дії, спр ямовані на реалізацію владни х повноважень. Здійснюючи та кі дії, вони можуть спиратись тільки на компетенційні пра ва і обов' язки та використо вувати у своїй діяльності ті засоби, форми, прийоми, що пер едбачені законодавством.

Досліджуючи оскаржене ріш ення, розглядаючи матеріали справи, доводи та запереченн я сторін, аналізуючи обстави ни, якими обґрунтовувались в имоги і заперечення, та доказ и, якими вони підтверджуютьс я, враховуючи правові норми, я кі належить застосовувати до цих спірних правовідносин, с уд приходить до висновку, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми та підлягають задоволенню , виходячи з наступного.

Як убачається з матеріалів справи спірні правовідносин и виникли між сторонами у пер іод чинності Законів України "Про систему оподаткування", " Про оподаткування прибутку п ідприємств", "Про податок на до дану вартість", положення яки х застосовуються судом при в ирішення цієї справи.

Закон України від 25.06.91р. № 1251-ХІ І "Про систему оподаткування " визначає принципи побудови системи оподаткування в Укр аїні, податки і збори (обов'язк ові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відпо відальність платників.

З положень статті 6 Закону о б'єктами оподаткування є дох оди (прибуток), додана вартіст ь продукції (робіт, послуг), ва ртість продукції (робіт, посл уг), у тому числі митна, або її н атуральні показники, спеціал ьне використання природних р есурсів, майно юридичних і фі зичних осіб та інші об'єкти, ви значені законами України про оподаткування.

До загальнодержавних пода тків і зборів (обов'язкові пла тежі), за приписами статті 14 За кону, відносяться податок на додану вартість та податок н а прибуток підприємств, у том у числі дивіденди, що сплачую ться до бюджету державними н екорпоратизованими, казенни ми або комунальними підприєм ствами.

За приписами п. 1.32 Закону Укр аїни від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про опода ткування прибутку підприємс тв", який визначає платників п одатку на прибуток підприємс тв, валові доходи, валові витр ати, об'єкти, базу та ставки оп одаткування, правила ведення податкового обліку, порядок нарахування та строки сплат и податку, відповідальність платників податку за правиль ність нарахування, своєчасні сть сплати податку та дотрим ання податкового законодавс тва, встановлено, що господар ська діяльність - це будь-як а діяльність особи, направле на на отримання доходу в грош овій, матеріальній або немат еріальній формах, у разі коли безпосередня участь такої о соби в організації такої дія льності є регулярною, постій ною та суттєвою. Під безпосер едньою участю слід розуміти зазначену діяльність особи ч ерез свої постійні представн ицтва, філіали, відділення, ін ші відокремлені підрозділи, а також через довірену особу , агента або будь-яку іншу особ у, яка діє від імені та на кори сть першої особи.

Відповідно п. 5.1. Закону Укра їни від 28.12.94р. № 334/94-ВР "Про оподат кування прибутку підприємст в" валові витрати виробництв а та обігу (далі - валові витра ти) - сума будь-яких витрат пла тника податку у грошовій, мат еріальній або нематеріальні й формах, здійснюваних як ком пенсація вартості товарів (р обіт, послуг), які придбавають ся (виготовляються) таким пла тником податку для їх подаль шого використання у власній господарській діяльності.

Суми будь-яких витрат, сплач ених (нарахованих) протягом з вітного періоду у зв'язку з пі дготовкою, організацією, вед енням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг) і охо роною праці, у тому числі витр ати з придбання електричної енергії (включаючи реактивну ), з урахуванням обмежень, уста новлених пунктами 5.3-5.7 цієї ста тті, з положень пп. 5.2.1. п. 5.2. включ аються до складу валових вит рат.

Обмеження щодо неможливос ті віднесення до валових вит рат сум, визначено пунктами 5.3 -5.7 статті 5 Закону. Так, зокрема пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону, на який по силається відповідач у висно вках акту, не належать до скла ду валових витрат будь-які ви трати, не підтверджені відпо відними розрахунковими, плат іжними та іншими документами , обов'язковість ведення і збе рігання яких передбачена пра вилами ведення податкового о бліку.

З положень пп. 7.4.1. п. 7.4 ст. 7 Зако ну України від 03.04.97р. № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", я кий, визначає платників пода тку на додану вартість, об'єкт и, базу та ставки оподаткуван ня, перелік неоподатковувани х та звільнених від оподатку вання операцій, особливості оподаткування експортних та імпортних операцій, поняття податкової накладної, поряд ок обліку, звітування та внес ення податку до бюджету, вста новлено, що податковий креди т звітного періоду визначаєт ься виходячи із договірної (к онтрактної) вартості товарів (послуг), але не вище рівня зви чайних цін, у разі якщо догові рна ціна на такі товари (послу ги) відрізняється більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі товари (послуги), та складається із сум податк ів, нарахованих (сплачених) пл атником податку за ставкою, в становленою пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, пр отягом такого звітного періо ду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у том у числі при їх імпорті) та посл уг з метою їх подальшого вико ристання в оподатковуваних о пераціях у межах господарськ ої діяльності платника подат ку; придбанням (будівництвом , спорудженням) основних фонд ів (основних засобів, у тому чи слі інших необоротних матері альних активів та незавершен их капітальних інвестицій в необоротні капітальні актив и), у тому числі при їх імпорті , з метою подальшого використ ання у виробництві та/або пос тавці товарів (послуг) для опо датковуваних операцій у межа х господарської діяльності п латника податку.

Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.

Обмеження щодо нарахуванн я податкового кредиту визнач ено пп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 вказаного За кону, з положень якого, не підл ягають включенню до складу п одаткового кредиту суми спла ченого (нарахованого) податк у у зв'язку з придбанням товар ів (послуг), не підтверджені по датковими накладними чи митн ими деклараціями (іншими под ібними документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).

Платники податку на додану вартість на вимогу п.п. 7.2.8 п. 7.2 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" зобов'яз ані вести окремий облік опер ацій з поставки та придбання товарів (послуг), які підлягаю ть оподаткуванню цим податко м, а також які не є об'єктами оп одаткування згідно із статте ю 3 та звільнених від оподатку вання згідно із статтею 5 цьог о Закону.

За приписами статті 9 Закону України "Про систему оподатк ування", норми якої є загальни ми і визначають основні прин ципи оподаткування в Україні , загальні права та обов' язк и платників податку тощо, до о бов' язків платників податк ів і зборів (обов' язкових пл атежів), віднесені, у тому числ і зобов' язання щодо подачі до державних податкових орга нів та інших державних орган ів відповідно до законів дек ларації, бухгалтерську звітн ість та інші документи і відо мості, пов' язані з обчислен ням і сплатою податків та збо рів (обов' язкових платежів) , сплачувати належні суми под атків і зборів (обов' язкови х платежів) у встановлені зак онами терміни.

Приймаючи до уваги положен ня частини 1 статті 9 Закону Ук раїни від 16.07.99р. № 996-XIV "Про бухгал терський облік та фінансову звітність в Україні", який виз начає правові засади регулюв ання, організації, ведення бу хгалтерського обліку та скла дання фінансової звітності в Україні, підставою для бухга лтерського обліку господарс ьких операцій є первинні док ументи, які фіксують факти зд ійснення господарських опер ацій. Таким чином, наявність в казаних документів підтверд жує відповідні господарські дії - зареєстровані та облі ковані події та факти, аналіз яких розкриває об' єктивну картину господарської діяль ності суб' єкта господарюва ння та відображає необхідніс ть їх фіксації в податковій з вітності.

З досліджених матеріалів с прави, які зокрема містять на дані позивачем копій податко вої накладної від 15.05.07р. № 10, акту виконаних підрядних робіт, р ахунку фактури від 24.06.09р. № 120, ак ту здачі-прийомки робіт (нада ння послуг) від 26.06.09р. № ОУ-0000027 под аткової накладної від 30.07.09р. № 9 4, платіжного доручення від 01.07. 09р. № 1460, реєстру отриманих та ви даних податкових накладних, довідки від 19.11.09р. № БФС-2471(а.с.82-85, 96- 100), звіту за господарськими оп ераціями з 01.01.08р. по 31.12.08р. та з 01.01.09р . по 31.12.09р. про які вказано в акті перевірки і, які пов' язані з господарською діяльністю по зивача встановлено про наявн ість господарських операцій , фіксування фактів їх здійсн ення, що у своє чергу на вимогу податкового законодавства є підставою для відображення у бухгалтерському обліку та при складанні фінансової зві тності в Україні,

Позивачем при проведенні п еревірки, що не спростовувал ось відповідачем, надано пер винні документи бухгалтерсь кого обліку і фінансової зві тності і вони були предметом дослідження при проведенні перевірки.

Зокрема, що підтверджуєтьс я матеріалами справи, господ арські діяльність, яка не виз нана податковим органом, з ТО В "Кримекодизайн" здійснювал ась відповідачем на час, коли контрагент мав ліцензію на в ишукувальні та проектні робо ти в будівництві, побудови не сущих та захисних конструкці й, будівництво та монтаж інже нерних та транспортних мереж , включаючи сейсмічні райони та особливо складні інженер но-геологічні умови, виданої Радою Міністрів Автономної Республіки Крим, свідоцтво п ро реєстрацію платника подат ку на додану вартість № 00516166, се рії НБ 377454, ІПН 333858701125 (а.с.92-95).

З положень частини першої с татті 69 КАС України доказами в адміністративному судочинс тві є будь-які фактичні дані, н а підставі яких суд встановл ює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують в имоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інш і обставини, що мають значенн я для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюють ся судом на підставі пояснен ь сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань сві дків, письмових і речових док азів, висновків експертів.

Так, згідно частин першої, ч етвертої статті 70 КАС України належними є докази, які містя ть інформацію щодо предмету доказування. обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Отже, витрати позивача, поне сені у періоді, на який розпов сюджувалася перевірка, підтв ерджені документально, що ві дповідає вимогам пп. 5.3.9 п. 5.3. ст. 5 Закону України "Про оподатк ування прибутку підприємств ", а також було предметом її до слідження.

Приймаючи до уваги приписи пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України в ід 03.04.07р. № 168/97-ВР "Про податок на д одану вартість", суми самості йно обчислених податкових зо бов' язань, визначення їх ро зміру у податкових деклараці ях, зазначення у реєстрах вид аних податкових накладних, п ідтвердження первинними бух галтерськими та звітними под атковими документами сум под атку на додану вартість вклю чених до складу своїх податк ових зобов' язань, суд знахо дить дії відповідача, внаслі док яких визначено заниження податкових зобов' язань з п одатку на додану вартість за період з 01.07.09р. по 30.06.10р. на загаль ну суму 124 050 грн., у тому числі: за ниження за липень 2009р. на 24 396 грн ., заниження за серпень 2009р. на 12 048 грн., заниження за вересень 2 009р. на 30 014 грн., заниження за жов тень 2009р. на 19 118 грн., завищення з а листопад 2009р. на 4 093 грн., завищ ення за грудень 2009р. на 1 156 грн., з авищення за лютий 2010р. на 915 грн., завищення за березень 2010р. на 3 11 грн., заниження за квітень 2010р . на 15 518 грн., заниження за траве нь 2010р. на 6 704 грн., заниження за ч ервень 2010р. на 22 727 грн., протипра вними, не заснованими на зако ні та такими, що суперечать йо го положенням.

Податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом та, з положень пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 Закону України "Про подат ок на додану вартість", випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг) і є підставою для вкл ючення до складу свого подат кового кредиту зазначені в ц их накладних суми податку на додану вартість у зв' язку з придбанням таких послуг.

Доводи представника позив ача, який підтримав доводи ви кладені в письмових запре ре ченнях, підтвердження в ході судового розгляду справи не знайшли. Доказів обґрунтова ності та підставності дій з п рийняття оскарженого податк ового повідомлення-рішення в ід 29.11.10р. № 0003642301/0, яким позивачу ви значено до сплати суму подат кових зобов' язань по податк у на додану вартість сумою 186 07 5,00 грн., з яких за основним плат ежем - 124 050,00 грн. та за штрафним и (фінансовими) санкціями - 62 025,00 грн., відповідачем та його повноважним представником с уду не надано.

Проаналізувавши надані ст оронами докази у їх сукупнос ті, зважаючи на вчинення відп овідачем дій, в порушення пол ожень Конституції України та законів України, без дотрима ння необхідного балансу між будь-якими несприятливими на слідками для прав, свобод та і нтересів особи, цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія), суд знаходить вим оги позивача щодо визнання п ротиправним та скасування по даткового повідомлення-ріше ння відповідача обґрунтован ими та такими, що підлягають з адоволенню.

Відповідно до частини перш ої статті 94 КАС України, якщо с удове рішення ухвалене на ко ристь сторони, яка не є суб'єкт ом владних повноважень, суд п рисуджує всі здійснені нею д окументально підтверджені с удові витрати з Державного б юджету України. За таких підс тав судові витрати, понесені позивачем зі сплати судовог о збору у розмірі 3,40 грн., факт п онесення яких підтверджено п латіжним дорученням від 27.12.10р. № 3346, підлягають відшкодуванн ю з Державного бюджету Украї ни у повному обсязі, - розмір ом 3,40 грн.

Керуючись статтями 159, 160, 161, 162, 163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити в повн ому обсязі.

Скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції в м.Ялта А Р Крим від 29.11.10р. № 0003642301/0.

Стягнути з Державного бюдж ету України, на користь Держа вного підприємства "Ялтинськ ий морський торговельний пор т", в рахунок відшкодування ви трат повязаних зі сплатою су дового збору, - 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляці йна скарга подається протяго м 10 днів з дня отримання поста нови.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ць ого строку з якого суб' єкт в ладних повноважень може отри мати копію постанови суду.

Суддя О.В. Папуша

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення07.07.2011
Оприлюднено22.08.2011
Номер документу17772315
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-614/11/17/0170

Ухвала від 25.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 30.09.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Ухвала від 21.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Моторний О.А.

Постанова від 07.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Папуша О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні