ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
06 липня 2011 року 10:08 № 2а-14302/10/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі к олегії суддів: головуючого с удді Качура І.А. , суддів Келе берди В.І. Шарпакової В.В. при секретарі судового засіданн я Черненко О.В. вирішив адмін істративну справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю "реал,-Гіперм аркет Україна"
до Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі м.Києва
Управління держа вного казначейства України в Дарницькому районі м. Києва
про скасування повідомлення - рішення № 000690700/0 від 18.06.2010року та з обов'язання надати висновок
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_1 (дов.від 04.01.11 №02/юс)
від відповідача 1: ОСОБА_2 (дов.від 04.01.11 №1)
представник прокуратури: н е з' яв.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні адмініс тративну справу за позовом Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «реал, -Гіпермарк ет України»до Державної пода ткової інспекції у Дарницько му районі міста Києва, Відділ у державного казначейства Ук раїни у Дарницькому районі м іста Києва про скасування по даткового повідомлення-ріше ння від 18.06.2010р. №000690700/0; зобов'язанн я Державну податкову інспекц ію у Дарницькому районі міст а Києва надати Відділенню Де ржавного казначейства Украї ни у Дарницькому районі міст а Києва висновок про відшкод ування з бюджету ТОВ "реал,-Гіп ермаркет Україна" податку на додану вартість за липень 2009 р оку в розмірі 2 377 953,00 грн. та за жо втень 2009 року в розмірі 232 133, 00грн ., всього на суму 2 610 086,00 грн.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 06.07.20 11 року о 10 год. 08 хв. проголошено вступну та резолютивну части ни постанови. Виготовлення п останови у повному обсязі ві дкладено, про що повідомлено сторін після проголошення в ступної та резолютивної част ини постанови в судовому зас іданні з урахуванням вимог ч .2 ст. 167 КАС України.
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернув ся до суду з позовом до Держав ної податкової інспекції у Д арницькому районі міста Києв а, Відділу державного казнач ейства України у Дарницькому районі міста Києва з позовно ю заявою до Державної податк ової інспекції у Голосіївськ ому районі м Києва про скасув ання податкового повідомлен ня-рішення від 18.06.2010р. №000690700/0; зобо в'язання Державну податкову інспекцію у Дарницькому райо ні міста Києва надати Відділ енню Державного казначейств а України у Дарницькому райо ні міста Києва висновок про в ідшкодування з бюджету ТОВ "р еал, - Гіпермаркет Україна" под атку на додану вартість за ли пень 2009 року в розмірі 2 377 953,00 грн. та за жовтень 2009 року в розмірі 232 133, 00грн., всього на суму 2 610 086,00 гр н.
Ухвалою Окружного адміні стративного суду міста Києва від 06.07.2011р. позовні вимоги в час тині скасування податковог о повідомлення-рішення від 18.0 6.2010р. №000690700/0 - роз' єднанні в само стійне провадження. Інші поз овні вимоги зупинені в поряд ку п.3 ч.1 ст.156 КАС України.
В судовому засіданн і представник позивача підтр имав заявлений позов та зазн ачив, що висновки податковог о органу про порушення ним ви мог Закону України «Про пода ток на додану вартість»від 03.0 4.97 року №168/97, базуються виключно на суб' єктивних припущення х відповідача 1, який не має пі дтвердження доказами. Не пог оджуючись з висновками викла деними в акті перевірки, пози вач посилається на те, що под атковий кредит сформований н им відповідно до вимог вищез азначеного Закону України «П ро податок на додану вартіст ь»на підставі належно оформл ених первинних документів. З а наведених обставин, предст авник позивача просить суд с касувати податкове повідомл ення - рішення від 18.06.2010р. №000690700/0.
Представник відпові дача 1 щодо задоволення позов них вимог заперечував, на йог о думку виявлені під час пров еденої перевірки порушення призвели до порушення позив ачем п.7.2, 7.4.5. п.7.4., п.п..7.7.1, 7.7.2 п. 7.7 ст.7 За кону України «Про податок на додану вартість»що призвело до завищення суми бюджетног о відшкодування податку на д одану вартість по декларація х за липень 2009 року в розмірі 2 37 7 953,00 грн., за жовтень 2009 року в роз мірі 232 133,00 грн. та п.5.12.2. Порядку за повнення та подання податков ої декларації з податку на до дану вартість, затвердженого Наказом ДПА України.
На момент проведено ї перевірки позивачем не від шкодовано за 7 місяців 2009 року - 4071565,00 грн., за 10 місяців 2009 року - 107 0505, 00 грн. разом 5142070 грн.
Відповідно до вимог п .п.5.3.1. п.5.3. ст..5, пп.17.1.3. п.1.7 ст.17 Закону У країни «Про порядок погашен ня зобов' язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» прийнято податкове повідомл ення-рішення від 18.06.2010р. №00069700/0, яке на думку відповідача 1 є право мірним, а заявлені позовні ви моги такими, що не підлягають до задоволення.
Представник відповід ача 2 в судове засідання не при був, заперечень щодо заявлен их позовних вимог не надав.
Розглянувши подані ст оронами документи і матеріал и, заслухавши пояснення пред ставників, всебічно і повно з ' ясувавши всі фактичні обст авини, на яких ґрунтується по зов, об' єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд дій шов висновку про відмову у за доволенні позовних вимог з о гляду про наступне.
Державною податковою і нспекцією у Дарницькому рай оні м. Києва (далі - відповідач ) проведено позапланову виїз ну перевірку Товариства з об меженою відповідальністю «р еал,-Гіпермаркет Україна» (да лі - позивач) з питань достові рності нарахування суми бюдж етного відшкодування податк у на додану вартість шляхом з арахування коштів на розраху нковий рахунок підприємства в установі банку за липень, жо втень 2009 року, лютий 2010 року, яка виникла за рахунок від' ємн ого значення з ПДВ, що деклару валось в період з 01.06.2009р. по 31.01.2010 р оку.
За результатами перевірк и складено акт від 17.06.2010р. №3980/07003503094 5, яким встановлено порушення п.7.2, 7.4.5. п.7.4., п.п..7.7.1, 7.7.2 п. 7.7 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість»що призвело до завищення суми бюджетного ві дшкодування податку на додан у вартість по деклараціях за липень 2009 року в розмірі 2 377 953,00 г рн., за жовтень 2009 року в розмір і 232 133,00 грн. та п.5.12.2. Порядку запов нення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого Н аказом ДПА України.
З підстав виявленого пору шення відповідачем прийнято податкове повідомлення - ріш ення від 18.06.2010р. №00069700/0, яким визнач ено суму завищення бюджетног о відшкодування на 2610086,00 грн. у т .ч. не відшкодовано на момент п еревірки 5142070,00 грн.
Матеріалами справи встано влено, що згідно з даними под аткової декларації з ПДВ пла тника податку за липень 2009 рок у відображені такі показники :
- залишок від' ємного знач ення попереднього податково го періоду за вирахуванням с уми податку, яка підлягає спл аті до бюджету за підсумками поточного звітного періоду за даними платника: 11 091 100 грн., за даними перевірки 7 182 618 грн., від хилення 3 908 482 грн.
- частина залишку від' ємно го значення фактично сплачен а отримувачем товарів (послу г) у попередніх податкових пе ріодах постачальниками таки х товарів (послуг) за даними пл атника: 11 091 100 грн., за даними пер евірки 7 182 618 грн., відхилення 3 90 4 482 грн.
Сума, що підлягає бюджетном у відшкодування: за даними пл атника 4 071 565 грн., дані перевірк и 1 677 817 грн., відхилення 2 393 748 грн.
Згідно з даними податкової декларації з ПДВ платника за жовтень 2009 року відображені т акі показники:
- залишок від' ємного значе ння попереднього податковог о періоду за вирахуванням су ми податку, яка підлягає спла ті до бюджету за підсумками п оточного звітного періоду за даними платника: 11 542143 грн., за да ними перевірки 9 795 276 грн., відхи лення 1 746 867 грн.
- частина залишку від' ємно го значення фактично сплачен а отримувачем товарів (послу г) у попередніх податкових пе ріодах постачальниками таки х товарів (послуг) за даними пл атника: 11 542 143 грн., за даними пере вірки 9795 276 грн., відхилення 1 746 86 7 грн.
Сума, що підлягає бюджетном у відшкодування: за даними пл атника 1 070 505 грн., дані перевірк и 838 372 грн., відхилення 232 133 грн.
Вимогою п.1.8. ст.1 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість»від 03.04.1997р. №168/97, (надалі - Закон України №168/97) передбачен о, що бюджетне відшкодування це сума, що підлягає повернен ню платнику податку з бюджет у у зв' язку з надмірною спла тою податку у випадках визна чених цим Законом, тобто прав о на відшкодування виникає л ише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вар тість, а не самого факту існу вання зобов' язання по сплат і податку на додану вартість , в ціні товару (робіт, послуг).
Відповідно до вимог Закон у України платник податку зо бов'язаний надати покупцю по даткову накладну, що має міст ити зазначені окремими рядка ми: а) порядковий номер податк ової накладної; б) дату випису вання податкової накладної; в) повну або скорочену назву, з азначену у статутних докумен тах юридичної особи або пріз вище, ім'я та по батькові фізич ної особи, зареєстрованої як платник податку на додану ва ртість; г) податковий номер пл атника податку (продавця та п окупця); д) місце розташування юридичної особи або місце по даткової адреси фізичної осо би, зареєстрованої як платни к податку на додану вартість ; е) опис (номенклатуру) товарі в (робіт, послуг) та їх кількіс ть (обсяг, об'єм); є) повну або ск орочену назву, зазначену у ст атутних документах отримува ча; ж) ціну поставки без враху вання податку; з) ставку подат ку та відповідну суму податк у у цифровому значенні; и) зага льну суму коштів, що підлягаю ть сплаті з урахуванням пода тку.
Податкова накладна є звітн им податковим документом і о дночасно розрахунковим доку ментом.
Податкова накладна випису ється на кожну повну або част кову поставку товарів (робіт , послуг). У разі коли частка то вару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, пер елік (номенклатура) частково поставлених товарів зазнача ється в додатку до податково ї накладної у порядку, встано вленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у ви значенні загальних податков их зобов'язань.
Платники податку повинні з берігати податкові накладні протягом строку, передбачен ого законодавством для зобов 'язань із сплати податків.
Згідно із вимогою п.7.4.5. Закон у України №168/97 не підлягають вк люченню до складу податковог о кредиту суми сплаченого (на рахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг ), не підтверджені податковим и накладними чи митними декл араціями (іншими подібними д окументами згідно з підпункт ом 7.2.6 цього пункту).
У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами.
Пунктом 7.7.1. ст.7 Закону Україн и №168/97 передбачено, що сума под атку, що підлягає сплаті (пере рахуванню) до бюджету або бюд жетному відшкодуванню, визна чається як різниця між сумою податкового зобов'язання зв ітного податкового періоду т а сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При позитивному значенні с уми, розрахованої згідно з пі дпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перера хуванню) до бюджету у строки, в становлені законом для відпо відного податкового періоду .
При від'ємному значенні сум и, розрахованої згідно з підп унктом 7.7.1 цього пункту, така су ма враховується у зменшення суми податкового боргу з цьо го податку, що виник за попере дні податкові періоди (у тому числі розстроченого або від строченого відповідно до зак ону), а при його відсутності - з араховується до складу подат кового кредиту наступного по даткового періоду.
Відповідно до 7.7.2. Закону Укр аїни № 168/97 якщо у наступному по датковому періоді сума, розр ахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне з начення, то: а) бюджетному від шкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, я ка дорівнює сумі податку, фак тично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодах постача льникам таких товарів (послу г); б) залишок від'ємного значе ння після бюджетного відшкод ування включається до складу податкового кредиту кожного наступного податкового пері оду лише в частині суми подат ку фактично сплаченої отриму вачем постачальникам товарі в (послуг) та при імпорті і вкл ючається до розрахунку бюдже тного відшкодування наступн ого звітного періоду; залишо к від'ємного значення, за яким не проведено розрахунків з п остачальниками відображаєт ься в податковій декларації з податку на додану вартість окремим рядком для визначен ня суми податку, яка може підл ягати відшкодуванню в частин і сплачених сум податку в нас тупних звітних періодах; зал ишок від'ємного значення піс ля бюджетного відшкодування відображається у декларації з податку на додану вартість окремим рядком та включаєть ся до складу податкового кре диту починаючи з першого зві тного періоду 2011 року.
Тобто, порушення позивачем зазначених норм чинного зак онодавства призвело до завищ ення суми бюджетного відшкод ування ПДВ по деклараціях за липень 2009 року в розмірі 2 377 983 гр н., жовтень 2009 року в розмірі 232 133 грн.
З огляду на вищевикладене, в раховуючи докази наявні в ма теріалах справи, судова коле гія дійшла висновку, відпові дач, як суб' єкт владних повн оважень довів обставини, яки ми виявлені порушення за рез ультатами проведеної переві рки, тому прийняте податкові повідомлення-рішення є прав омірним, а позовні вимоги так ими, що не підлягають до задов олення.
Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адм іністративного судочинства України у справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб' єктів владних пов новажень адміністративні су ди перевіряють, чи прийняті (в чинені) вони: 1) на підставі, у ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України; 2) з викори станням повноваження з метою , з якою це повноваження надан о; 3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії); 4) безстор онньо (неупереджено); 5) доброс овісно; 6) розсудливо; 7) з дотри манням принципу рівності пер ед законом, запобігаючи несп раведливій дискримінації; 8) п ропорційно, зокрема з дотрим анням необхідного балансу мі ж будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод т а інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванн ям права особи на участь у пр оцесі прийняття рішення; 10) св оєчасно, тобто протягом розу много строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єкта владних повноважень о бов' язок щодо доказування п равомірності свого рішення, дії чи бездіяльності поклада ється на відповідача, якщо ві н заперечує проти адміністра тивного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищенаведене т а керуючись ст.ст. 71, 97, 160-167 КАС Укр аїни, судова колегія Окружно го адміністративного суду м. Києва, -
ПОСТАНОВИЛА:
1. У задоволенні позовни х вимог відмовити.
2. Постанова може бути ос каржена в порядку ст.ст. 185- 187 КАС України.
Головуючий Суддя І.А. Качур
Судді В.І. Келеберда
В.В. Шарпаков а
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 06.07.2011 |
Оприлюднено | 22.08.2011 |
Номер документу | 17774884 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні