КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-14302/10/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Качур І.А.
Суддя-доповідач: Данилова М. В.
У Х В А Л А
Іменем України
"17" травня 2012 р. м. Київ
Колегія суддів Київського апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого - судді Данилової М. В.,
суддів: Федорова Г.Г.,Оксененко О.М.,
при секретарі судового засідання Горбачовій Ю.Д.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Києві апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "реал,-Гіпермаркет Україна" на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 липня 2011 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "реал,-Гіпермаркет Україна" до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м.Києва, Управління Державної казначейської служби України у Дарницькому районі м. Києва про скасування повідомлення - рішення № 000690700/0 від 18.06.2010року та зобов'язання надати висновок, -
в с т а н о в и л а :
Товариство з обмеженою відповідальністю "реал,-Гіпермаркет Україна"звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Дарницькому районі м.Києва, Управління державного казначейства України в Дарницькому районі м.Києва про скасування повідомлення - рішення № 000690700/0 від 18.06.2010року та зобов'язання надати висновок.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 липня 2011 року в задоволені позову відмовлено.
Не погоджуючись з таким судовим рішенням , позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вказану постанову,як таку, що винесена з порушенням та неправильним застосуванням норм матеріального права та постановити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
В запереченні на апеляційну скаргу, Управління Державної казначейської служби України у Дарницькому районі м. Києва , вказуючи на необґрунтованість доводів апеляційної скарги, просить відмовити в задоволені вимог до УДКСУ у Дарницькому районі м. Києва.
Мотивуючи тим, що основною умовою повернення відповідних коштів, є обов'язкова їх сплата та зарахування на рахунки відповідного бюджету.
Заслухавши суддю-доповідача, представників сторін, вивчивши та перевіривши матеріали справи, обставини справи, зміст судового рішення, апеляційної скарги та заперечення на апеляційну скаргу, перевіривши доводи апеляції наявними у матеріалах справи письмовими доказами, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду - без змін, з наступних підстав.
Згідно з п.1 ч.1ст. 198 та ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Судом першої інстанції встановлено, що Державною податковою інспекцією у Дарницькому районі міста Києва була проведена виїзна позапланова документальна перевірка TOB "РЕАЛ, - ГІПЕРМАРКЕТ УКРАЇНА" (код 35030945) з питання достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість по деклараціях за липень, жовтень 2009 року, лютий 2010 року проведена на підставі п.9 ч.6 ст.11 (1) Закону України від 04.12.1990 № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" зі змінами та доповненнями, пп.7.7.5 п.7.7 ст.7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, за результатами перевірки складено акт №3980/0700/35030945 від 17.06.10 року.
Перевірка проводилась з 21.05.10 року по 11.06.10 року (відповідно до Наказу Начальника ДШ у Дарницькому районі м.Києва №376-П від 17.06.09 щодо проведення позапланової документальної перевірки).
Згідно з поданою TOB „Реал, - Гіпермаркет Україна" до ДПІ у Дарницькому р-ні м. Києва податковою декларацією з ПДВ за липень 2009 року (вх.№30675 від 03.03.10) та розрахунком суми бюджетного відшкодування сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню податку на додану вартість шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства в установі банку, складає 4 071 565 грн.
Відповідно до поданої TOB „Реал, - Гіпермаркет Україна" до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва податковою декларацією з ПДВ за жовтень 2009 року (вх.№307682 від 10.03.10) та розрахунком суми бюджетного відшкодування сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню податку на додану вартість шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства в установі банку, складає 1 070 505 грн.
Також, згідно з поданою TOB „Реал, - Гіпермаркет Україна" до ДПІ у Дарницькому р-ні м.Києва податковою декларацією з ПДВ за лютий 2010 року (вх.№21592 від 18.03.10) та розрахунком суми бюджетного відшкодування сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню податку на додану вартість шляхом зарахування коштів на розрахунковий рахунок підприємства в установі банку, складає 1 683 659 грн.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень довів обставини,якими виявлені порушення за результатами проведеної перевірки, тому прийняте податкове повідомлення-рішення є правомірним, враховуючи наступне.
З матеріалів справи вбачається, що до складу податкового кредиту в червні 2009 року TOB „Реал, - Гіпермаркет Україна" включено суми ПДВ за операціями з наступними контрагентами:
TOB "С-Сервіс", код ЄДРПОУ 25268844 (1 ланка), зареєстроване в ДПІ у Святошинському районі м.Києва, яким при реалізації торгівельно-технологічного обладнання були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 2 512 722,95 грн, в тому числі у квітні 2009 року в сумі-2495971,56 грн., в травні 2009 року в сумі -16 751,39 грн.
Згідно даним бази АІС ПДС підприємство має стан основний платник, основний вид діяльності - оптова торгівля іншими машинами та устаткуванням. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень з питання взаємовідносин з TOB "Реал, - Гіпермаркет Україна" №8992/10/07-015 від 22.03.10 року. Згідно довідки зустрічної перевірки №3841/0700/25268844 від 14.06.10 року суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду, TOB "С-Сервіс" є посередником реалізованої продукції, а постачальниками є:
TOB "Мішель і Т", Код ЄДРПОУ 34541028 (2 ланка), зареєстроване в ДПІ у
Солом'янському районі м.Києва, яким було реалізовано торгівельно-технологічне обладнання на загальну суму ПДВ 2 093 741,25 грн. в квітні 2009 року згідно договору міни зTOB"С-Сервіс" №01/04-2009 від 01.04.09. Згідно даних бази АІС ОР підприємство має стан - до ЄДР внесено запис про відсутність підтвердження відомостей. Згідно службової записки ГВПМ ДПІ у Дарницькому р-ні м.Києва №4215/7/26-2/3 від 11.06.10 та акту обстеження місцезнаходження підприємства від 11.06.10 року TOB "Мішель і Т" не знаходиться за місцем реєстрації. Сума ПДВ, задекларована підприємством по декларації за квітень 2009 року,складає 6 735 грн., що менше суми ПДВ за операцією реалізації обладнання.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що провести зустрічну перевірку даного підприємства та встановити факт надмірної сплати ПДВ до бюджету не є можливим.
Пунктом 1.8 ст.1 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.97 р. № 168/97-ВР передбачено, що бюджетне відшкодування - це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках визначених цим Законом, тобто право на відшкодування виникає лише при фактичній надмірній сплаті податку на додану вартість, а не самого факту існування зобов'язання по сплаті податку на додану вартість в ціні товару (робіт, послуг).
У відповідності до підпункту 7.2.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну.
Згідно пп..7.2.3 п.7.2 ст.7 Закону України від 03.04.1997 р. №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями податкова накладна складається у момент виникнення податкових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал податкової накладної надаються покупцю, копія залишається у продавця товарів (робіт, послуг). Податкова накладна є звітним податковим документом і одночасно розрахунковим документом.
Крім того,податкова накладна виписується на кожну повну або часткову поставку товарів (робіт, послуг). У разі коли частка товару (робіт, послуг) не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби України, та враховується у визначенні загальних податкових зобов'язань.
Платники податку повинні зберігати податкові накладні протягом строку, передбаченого законодавством для зобов'язань із сплати податків.
Відповідно до підпункту 7.2.4 пункту 7.2 статті 7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями право на нарахування податку та складання податкових накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники податку у порядку, передбаченому статтею 9 цього Закону.
Згідно пп.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями не підлягають включенню до складу податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарів (послуг), не підтверджені податковими накладними чи митними деклараціями.
Враховуючи вищевикладене, встановлено порушення ст.93 Цивільного кодексу України від 16.01.2003р. №435-ІУ (зі змінами та доповненнями) та ст.1 Закону України від 15.05.2003р. №755-ГУ "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців". Відповідно до п.3 ст.4 Закону, зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з п.6 ст.9 Закону, заміна свідоцтва про державну реєстрацію проводиться у разі: внесення змін до установчих документів юридичної особи, якщо ці зміни пов'язані із зміною найменування юридичної особи; внесення змін до відомостей про юридичну особу, якщо ці зміни пов'язані із зміною місцезнаходження юридичної особи; внесення змін до відомостей про фізичну особу - підприємця, якщо ці зміни пов'язані із зміною імені та/або місця проживання фізичної особи - підприємця; втрати або пошкодження свідоцтва про державну реєстрацію.
Крім того, п.2 ст.38 Закону передбачено, що однією із підстав для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Відповідно до підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями Сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
У відповідності до підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то: бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередніх податкових періодів постачальникам таких товарів (послуг); залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Колегія суддів звертає увагу, що перевіркою встановлено порушення п.1.8 ст.1, п.7.2 ст.7, пп.7.4.5. п.7.4, пп.7.7.1, 7.7.2, п.7.7 ст.7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, п.5.12.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України №166 від 30.05.1997, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.07.1997 за №250/2054, зі змінами та доповненнями, неможливо підтвердити податковий кредит по ланці постачання для формування бюджетного відшкодування по TOB "Мішель і Т" в сумі 2 093 741,25 грн.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Істагрупп", код ЄДРПОУ 33541100 (1 ланка), зареєстроване в ДПІ у Солом'янському районі м. Києва, яким при реалізації технологічного обладнання видеоспостереження, охоронної сигналізації, стеження за товаром були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 385 805,89 грн., в тому числі у квітні 2009 року в сумі -162 241,90 грн., в червні 2009 року в сумі -223 563,99 грн.
Згідно даним бази АІС ПДС підприємство має стан основний платник, основний вид діяльності - електромонтажні роботи. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень з питання взаємовідносин з TOB "Реал, - Гіпермаркет Україна" №8986/10/07-015 від 22.03.10 року. Згідно довідки зустрічної перевірки №3720/0700/33541100 від 10.06.10 встановлено, що суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду, розрахунки між підприємствами проводились грошовими коштами в безготівковій формі, TOB "Істагрупп" є посередником реалізованої продукції, а постачальниками є:
- ДП "Елсі Плюс", код ЄДРПОУ 32734007 (2 ланка), зареєстроване в ДПІ у Святошинському районі м. Києва, яким було реалізовано торгівельно-технологічне обладнання та нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 337 109,52 грн., в тому числі в квітні 2009 року в сумі 187 832,50 грн.,, в червні 2009 року в сумі 149 277,42 грн.
Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень з питання взаємовідносин з TOB "Істагрупп" №9897/10/07-015 від 26.03.10 року. Згідно довідки зустрічної перевірки №3731/0700/32734007 від 10.06.10 року суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду, розрахунки між підприємствами проводились грошовими коштами в безготівковій формі, станом на 28.02.10 року заборгованість TOB «ІстаГрупп»складає 1692035,99 грн., ДП "Елсі Плюс" є посередником реалізованої продукції, а постачальником є:
TOB «ФОРС-ОПТ», код ЄДРПОУ 36074009 (3 ланка), зареєстроване в ДПІ у Жовтневому районі м. Луганськ, яким було реалізовано обладнання на загальну суму ПДВ в розмірі 284 211,47 грн., в тому числі в квітні 2009 року в розмірі 163 150,96 грн., в червні 2009 року в розмірі 121 060, 51 грн.
Оскільки, до ДПІ у Жовтневому районі у м. Луганську було направлено запит від 13.04.2010 року №12210/7/07-015 щодо проведення зустрічної перевірки TOB «ФОРС-ОПТ». Згідно відповіді ДПІ у Жовтневому районі м. Луганська №7755/23-219 від 28.05.10 року у зв'язку з ненаданням пояснень та їх документальних підтверджень на запит ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську №3856/23 від 26.03.10 щодо підтвердження відомостей, отриманих від іншої особи для підтвердження достовірності даних, які містяться у податкових деклараціях з ПДВ за період квітень - липень 2009 року наданих TOB «ФОРС-ОПТ», код 36074009 до ДПІ та відповідно до п.1 , п 5, ч.6 ст. 11-1 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04 грудня 1990 року № 509-XII ( зі змінами та доповненнями) було здійснено вихід на юридичну адресу TOB «ФОРС-ОПТ»для організації проведення позапланової виїзної документальної перевірки та встановлено відсутність платника податків та його посадових осіб за юридичною адресою, про що було складено акт про незнаходження платника податків за юридичною адресою від 09.04.10 року №192, матеріали направлено до ГВПМ СДПІ по роботі з ВПП у М.Луганську службовою запискою №4916/23 від 12.04.2010 р. для проведення оперативно розшукових заходів щодо встановлення місцезнаходження посадових осіб. Крім того, ДПІ в Жовтневому районі у м. Луганську в рамках невиїзної документальної перевірки TOB «Форс-Опт»з питань правомірності нарахування податку на додану вартість за період з 01.04.2009 року по 31.07.2009 року складено акт №673/23/36074009 від 30.04.10 року, згідно якого встановлено нікчемні правочини, в тому числі по взаєморозрахункам TOB «Форс-Опт»з ДП "Елсі Плюс". Таким чином, провести зустрічну перевірку даного підприємства та встановити факт надмірної сплати ПДВ до бюджету не є можливим.
Перевіркою встановлено порушення п.1.8 ст.1, п.7.2 ст.7, пп.7.4.5. п.7.4, пп.7.7.1, 7.7.2, п.7.7 ст.7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, п.5.12.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України №166 від 30.05.97, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.07.97 за №250/2054, зі змінами та доповненнями, неможливо підтвердити податковий кредит по ланці постачання для формування бюджетного відшкодування по TOB «ФОРС-ОПТ»в сумі 284 211,47 грн.
За результатами перевірки зменшено заявлену суму бюджетного відшкодування по декларації з ПДВ платника за липень 2009 року (вх.№307675 від 03.03.10) в розмірі 2 377 953 грн.
Проведеною перевіркою досліджувалась достовірність нарахування суми бюджетного відшкодування та сплата сум ПДВ, що декларувалися до відшкодування, до державного бюджету по ланкам постачання до виробника (імпортера) згідно вимог Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями та Наказу ДПА України від 18.08.05 №350 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість".
Колегія суддів звертає увагу, що за результатами дослідження ланки постачання TOB "С-Сервіс" - TOB "Мішель і Т" встановлено завищення податкового кредиту по ланці постачання та суми бюджетного відшкодування в розмірі 2 093 741,25 грн.
Також, за результатами дослідження ланки постачання TOB "Істагрупп" - ДП "Елсі Плюс" -TOB «ФОРС-ОПТ»встановлено завищення податкового кредиту по ланці постачання та суми бюджетного відшкодування в розмірі 284 211,47 грн.
Загальна сума завищення бюджетного відшкодування по декларації за липень 2009 року склала 2 377 953 грн.
До складу податкового кредиту у вересні 2009 року TOB „Реал, - Гіпермаркет Україна" включено суми ПДВ за операціями з наступними контрагентами:
TOB "СТЕП-Україна", код ЄДРПОУ 35315241 (1 ланка), зареєстроване в ДПІ у Дарницькому районі м. Києва, яким при реалізації торгівельно-технологічного обладнання були нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 212 132,88 грн.
Згідно даним бази АІС ПДС підприємство має стан основний платник, основний вид діяльності - виробництво промислового холодильного та вентиляційного устаткування. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень з питання взаємовідносин з TOB "Реал, - Гіпермаркет Україна" №8989/10/07-015 від 22.03.10. Згідно довідки зустрічної перевірки №3730/0700/35315241 від 10.06.10 підтверджено взаємовідносини між підприємствами, суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду та встановлено, що TOB "СТЕП-Україна" є посередником реалізованої продукції, а постачальниками є:
- TOB «СМК-2008», код ЄДРПОУ 36096441 (2 ланка), зареєстроване в ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровськ, яким було реалізовано обладнання на загальну суму ПДВ 567 838,61 грн., в тому числі в червні 2009 року в сумі 544 055,28 грн., в липні 2009 року в сумі 23 783,33 грн.
До ДПІ у Жовтневому районі м. Дніпропетровськ було направлено запит від 22.04.2010 року № 14565/7/07/-015 щодо проведення зустрічної перевірки ТОВ «СМК-2008»не можливо у зв'язку з тим, що постановою Господарського суду Дніпропетровської області від 28.04.10 року по справі №Б24/34-10|ТОВ «СМК-2008»(код ЄДРПОУ - 36096441) визнано банкрутом за ст.50, 86 ГПК України, ст.32 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Таким чином, провести зустрічну перевірку даного підприємства та встановити факт надмірної сплати ПДВ до бюджету не є можливим.
Перевіркою встановлено порушення п.1.8 ст.1, п.7.2 ст.7, пп.7.4.5. п.7.4, пп.7.7.1, 7.7.2, п.7.7 ст.7 Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, п.5.12.2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України №166 від 30.05.97, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.07.97 за №250/2054, зі змінами та доповненнями, неможливо підтвердити податковий кредит по ланці постачання для формування бюджетного відшкодування по TOB «СМК-2008»в сумі 212 132,88 грн.
TOB «Бонгард Сервіс», код ЄДРПОУ 33881573 (1 ланка), зареєстроване в ДПІ у Голосіївському районі м. Києва, яким було реалізовано обладнання кондитерського цеху та надані послуги з та нараховані податкові зобов'язання з ПДВ в розмірі 693 925,92 грн.
Згідно даним бази АІС ПДС підприємство має стан основний платник, основний вид діяльності - інші види оптової торгівлі. Підприємству надіслано запит щодо надання пояснень та їх документальних підтверджень з питання взаємовідносин з TOB "Реал, -Гіпермаркет Україна" №8985/10/07-015 від 22.03.10. Згідно довідки зустрічної перевірки №3875/0700/33881573 від 15.06.10 підтверджено взаємовідносини між підприємствами, суми ПДВ за даними операціями включено до складу податкового зобов'язання відповідного періоду та відображено в додатку 5 до податкової декларації з ПДВ відповідного періоду, розрахунки між підприємствами проведено грошовими коштами в безготівковій формі в повному обсязі. TOB "Бонгард Сервіс" є імпортером реалізованої продукції (фірма S.A.»(Франція).
- TOB "Солтек С", код ЄДРПОУ 36317674 (2 ланка), зареєстроване в ДПІ у Центральному районі м. Миколаєва, яким було надано послуги з монтажу обладнання на загальну суму ПДВ 20 000,00 грн. Згідно даним бази АІС ПДС підприємство має стан основний платник.
До ДПІ у Центральному районі м. Миколаєв було направлено запит від 28.05.10 року № 18412/7/07-015 щодо проведення зустрічної перевірки ТОВ «Солтек С». Згідно відповіді у Центральному районі м. Миколаєва №8653/7/07-113 від 15.06.10 року підприємство має стан 32 - фактична адреса не встановлена, юридична адреса масової реєстрації, основний вид діяльності - нотаріальна та інша юридична діяльність. До ГВПМ СДПІ ВПП у м. Миколаєві було надіслано запит на встановлення фактичного місця знаходження посадових осіб підприємства №606/7/23-314 від 28.01.10. Від ГВПМ СДПІ ВПП у м. Миколаєві отримано відповідь про те, що підприємство за юридичною адресою не знаходиться.
Таким чином, провести зустрічну перевірку даного підприємства та встановити факт надмірної сплати ПДВ до бюджету не є можливим.
Перевіркою встановлено порушення п.1.8 ст.1, п.7.2 ст.7, пп.7.4.5. п.7.4, пп.7.7.1, 7.7.2, п.7.7 ст.7 Закону України від; 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями, п.5.12,2 Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, затвердженого Наказом ДПА України №166 від 30.05.97, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 09.07.97 за №250/2054, зі змінами та доповненнями, неможливо підтвердити податковий кредит по ланці постачання по TOB «Солтек С»в сумі 20 000,00 грн.
За результатами перевірки зменшено заявлену суму бюджетного відшкодування по декларації з ПДВ платника за жовтень 2009 року (вх.№307682 від 10.03.10) в розмірі 232 133 грн.
Проведеною перевіркою досліджувалась достовірність нарахування суми бюджетного відшкодування та сплата сум ПДВ, що декларувалися до відшкодування, до державного бюджету по ланкам постачання до виробника (імпортера) згідно вимог Закону України від 03.04.1997 №168/97-ВР „Про податок на додану вартість" зі змінами та доповненнями та Наказу ДПА України від 18.08.05 №350 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість".
За результатами дослідження ланки постачання TOB "СТЕП-Україна" - TOB «СМК- 2008»встановлено завищення податкового кредиту по ланці постачання та суми бюджетного відшкодування в розмірі 212 132,88 грн.
За результатами дослідження ланки постачання TOB «Бонгард Сервіс»- TOB "Солтек С" встановлено завищення податкового кредиту по ланці постачання та суми бюджетного відшкодування в розмірі 20 000,00 грн.
Загальна сума завищення бюджетного відшкодування по декларації за жовтень 2009 року склала 232 133 грн.
Колегія суддів доходить до висновку, що порушення позивачем вищевикладених норм призвело до завищення суми бюджетного відшкодування ПДВ по деклараціях за липень 2009 року в розмірі 2 377 983 грн., жовтень 2009 року в розмірі 232 133 грн.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Відповідно до ч.2 статті 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Згідно зі статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та прийняв рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції, а тому апеляційну скаргу потрібно залишити без задоволення, а оскаржувану постанову суду без змін.
Керуючись статтями 160, 196, 198, 200, 205, 206, 212 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
у х в а л и л а:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "реал,-Гіпермаркет Україна" -залишити без задоволення.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 липня 2011 року -залишити без змін.
Повний текст виготовлено 22 травня 2012 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня її складення в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя Данилова М. В.
Судді: Федорова Г. Г.
Оксененко О.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2012 |
Оприлюднено | 05.06.2012 |
Номер документу | 24368865 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Данилова М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні