ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківськ а, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.08.11 С права№ 5015/3156/11
За позовом: Приватного п ідприємства «Львівський авт оцентр «КАМАЗ», м. Львів
до відповідача: Львівсь кої міської ради, м. Львів
про: спонукання до вчин ення дій
Суддя Деркач Ю.Б.
при секретарі Кошовому О.
Представники:
від позивача ОСОБА_1 - представник (довіреність б/н від 05.08.2011 р.)
від відповідача ОСОБА _2 - спеціаліст І категорії (довіреність № 1.7вих-47 від 28.02.2011 р. )
Представникам сторін роз 'яснено їх права та обов'я зки передбачені ст.ст. 20, 22 ГПК У країни. Заяв про відвід судді не подавалось. У судовому зас іданні 08.08.2011 р. оголошено вступн у та резолютивну частини ріш ення.
Суть спору: Приватне підприємство «Львівський ав тоцентр «КАМАЗ», м. Львів звер нулося до господарського суд у з позовною заявою до Львівс ької міської ради, м. Львів про визнання незаконною бездіял ьності Львівської міської ра ди щодо розгляду заяви позив ача від 17.03.2001 р. про надання в оре нду земельної ділянки у АДР ЕСА_1, площею 2,9668 га та про зобо в'язання відповідача на най ближчій сесії розглянути зая ву позивача про надання в оре нду вищевказаної земельної д ілянки та прийняти по ній ріш ення у відповідності до вимо г закону.
Ухвалою суду від 15.06.2011 р. прий нято позовну заяву до розгля ду, порушено провадження у сп раві та призначено її до розг ляду в судовому засіданні на 12.07.2011 р. Ухвалою суду від 12.07.2011 р. ро згляд справи відкладався до 01.08.2011 р. Ухвалою суду від 01.08.2011 р. ро згляд справи відкладався до 08.08.2011 р.
08.08.2011 р. позивачем у відповідн ості до ст. 22 ГПК України подан о клопотання, в якому останні й уточнює позовні вимоги та в икладає їх в наступній редак ції: - зобов'язати Львівську міську раду на найближчій се сії розглянути заяву ПП «Льв івський автоцентр «КАМАЗ»пр о надання в оренду земельної ділянки у АДРЕСА_1, площею 2,9668 га та прийняти по ній рішен ня у відповідності до вимог з акону; витрати по сплаті держ мита та витрат на інформацій но-технічне забезпечення про цесу покласти на відповідача по справі.
Представник позивача в суд ове засідання з'явився, поз овні вимоги врахуванням уто чнення позовних вимог підтри мав, просив позов задоволити повністю.
Представник відповідача в судове засідання з'явився, подав відзив № 1104/вих. Від 08.08.2011 р. на позовну заяву, проти позов них вимог заперечив з підста в наведених у відзиві на позо вну заяву.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, повно та об'єктивно дослідивши дока зи в їх сукупності, суд встано вив наступне:
Позивач згідно договору ку півлі-продажу об'єкта незав ершеного будівництва від 17 бе резня 2010 року придбав у громад янки ОСОБА_3 об'єкт незав ершеного будівництва, що зна ходиться за адресою АДРЕСА _1. Факт переходу права власн ості до позивача на даний об' єкт незавершеного будівницт ва підтверджується витягом п ро реєстрацію права власност і на нерухоме майно від 18.03.2010 р. № 25615883.
Згідно ст. 377 ЦК України та ст . 120 ЗК України, до особи, яка наб ула право власності на житло вий будинок, будівлю або спор уду, переходить право корист ування земельною ділянкою, н а якій розташоване відповідн е нерухоме майно, без зміни її цільового призначення, в обс ягах та на умовах, встановлен их для попереднього землевла сника (землекористувача).
Як вбачається із опису пода них документів № 5-2895 від 17.03.2011 р., п озивач звернувся до Львівськ ої міської ради із заявою про надання в оренду земельної д ілянки площею 2,9668 га, кадастров ий номер 4610136300:05:018:0005, для будівницт ва та обслуговування будівел ь, що знаходиться у АДРЕСА_1 , до якої, зокрема, була додана розроблена у встановленому порядку технічна документац ія землеустрою щодо складанн я документів, що посвідчують право на земельну ділянку (ко ристування на умовах оренди) ПП «Львівський автоцентр «К АМАЗ».
Відповідно до положень ч. 1 с т. 124 ЗК України, передача в орен ду земельних ділянок, що пере бувають у державній або кому нальній власності, здійснюєт ься на підставі рішення відп овідного органу виконавчої в лади або органу місцевого са моврядування згідно з їх пов новаженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору к упівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі про дажу права оренди) шляхом укл адення договору оренди земел ьної ділянки. Виходячи із роз уміння ст. 122 ЗК України та зміс ту повноважень органу місцев ого самоврядування, у м. Львов і органом, уповноваженим пер едавати в оренду земельні ді лянки в межах території міст а, є Львівська міська рада.
Згідно ч. 3 ст. 124 ЗК України, пе редача в оренду земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, громадянам, юридичним осо бам, визначеним ч.ч. 2, 3 ст. 134 цьог о Кодексу, здійснюється в пор ядку, встановленому ст. 123 цьог о Кодексу. Відповідно до ч. 3 ст . 134 ЗК України, земельні торги н е проводяться при наданні (пе редачі) земельних ділянок гр омадянам у випадках, передба чених ст.ст. 34, 36 та 121 цього Кодек су, а також передачі земель за гального користування садів ницькому товариству та дачно му кооперативу. Отже, при наяв ності на земельній ділянці п ридбаного заявником у власні сть нерухомого майна, оформл ення права оренди на таку діл янку здійснюється в порядку ст. 123 ЗК України.
Аналіз положень ст. 123 ЗК Укра їни свідчить, що рішення орга ну місцевого самоврядування про передачу земельної діля нки в оренду приймається на п ідставі проекту землеустрою щодо відведення земельної д ілянки у разі зміни цільовог о призначення земельних діля нок, або у разі, якщо межі діля нки не встановлені в натурі (н а місцевості). Надання у корис тування земельної ділянки, м ежі якої встановлені в натур і, без зміни її цільового приз начення здійснюється на підс таві технічної документації ділянки.
Отже, на момент подання позо ву відповідачем не вчинено ж одних дій по розгляду подано ї позивачем заяви.
Відповідач не визнає і запе речує проти позовних вимог п озивача, виходячи з наступно го:
Нормами ч.ч. 1, 2 ст. 120 ЗК України передбачено, що у разі набутт я прав на будівлю, споруду пер ехід права на земельну ділян ку, на якій вони розміщені зді йснюється на тих самих вимог ах і в тому ж обсязі як і у попе реднього користувача.
Згідно ч. 1 ст. 116 ЗК України гро мадяни та юридичні особи наб увають права користування зе мельними ділянками із земель державної або комунальної в ласності за рішенням органів виконавчої влади або органі в місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визнач ених цим Кодексом, або за аукц іоном.
Львівська міська рада у від повідності до ст. 10 Закону Укр аїни «Про місцеве самоврядув ання в Україні»є органом міс цевого самоврядування в Укра їні, що представляє територі альну громаду міста Львова т а здійснює від її імені та в її інтересах функції і повнова ження місцевого самоврядува ння визначені Конституцією У країни та іншими законами Ук раїни. Згідно ст. 80 ЗК України т ериторіальні громади, які ре алізують право власності чер ез органи місцевого самовряд ування, є суб'єктами права вла сності на землю, що є комуналь ною власністю.
Відповідно до п. 34 ст. 26 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні», ст.ст. 12, 116 З К України міська рада вирішу є відповідно до законодавств а питання регулювання земель них відносин, громадяни та юр идичні особи набувають права власності та права користув ання земельними ділянками із земель державної або комуна льної власності за рішенням органів місцевого самовряду вання, прийнятого за результ атами розгляду заяви (клопот ання) особи, яка бажає отримат и земельну ділянку.
Вирішення відповідно до за кону питань регулювання земе льних відносин належать до в иключної компетенції сільсь ких, селищних, міських рад.
Згідно ч. 5 ст. 116 ЗК України над ання у користування земельни х ділянок, що перебувають у вл асності або у користуванні п роводяться лише після її вил учення в порядку передбачено му кодексом. А порядком вилуч ення згідно ч. 2 ст. 149 ЗК України передбачено, що земельні діл янки надані у користування і з земель державної та комуна льної власності, можуть вилу чатися за рішенням органів д ержавної влади та органів мі сцевого самоврядування.
Окрім того, на звернення поз ивача від 17.03.2011 р. № 5-2895 щодо надан ня земельної ділянки на АДР ЕСА_1 для обслуговування та будівництва будівель управл іння природних ресурсів та р егулювання земельних віднос ин надано відповідь, якою пов ідомлено заявника щодо немож ливості вирішення питання у зв'язку із встановленими вна слідок проведеної прокурату рою м. Львова перевіркою пору шеннями законодавства Украї ни.
Зокрема, прокуратурою м. Льв ова виявлено у технічній док ументації із землеустрою від сутність нотаріально посвід ченої згоди на вилучення зем ельної ділянки від обласного автоцентру Камаз м. Львова - ТзОВ «Львівський автоцентр « Камаз», що обумовлює спір з пр иводу володіння, користуванн я і розпорядження земельними ділянками.
На виконання припису проку ратури м. Львова «Про усуненн я порушень вимог Земельного кодексу України»від 02.06.2011 р. № 61-1 261 вих.-11 питання погодження ПП «Львівський автоцентр «КАМА З»місця розташування земель ної ділянки та надання дозво лу на виготовлення проекту з емлеустрою щодо відведення з емельної ділянки на АДРЕСА_1 виключено з п орядку денного сесії Львівсь кої міської ради.
Вищевказані обставини вик ладені у поданому представни ком відповідача відзиві на п озовну заяву, який озвучено в судовому засіданні.
Відповідно до ст. 32 ГПК Украї ни доказами у справі є будь - які фактичні дані, на підстав і яких господарський суд у ви значеному законом порядку вс тановлює наявність чи відсут ність обставин, на яких ґрунт уються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставин и, які мають значення для прав ильного вирішення господарс ького спору. Ці дані встановл юються такими засобами: пись мовими і речовими доказами, в исновками судових експертів ; поясненнями представників сторін та інших осіб, які беру ть участь у судовому процесі . Також, відповідно до вимог ч. 2 ст. 34 ГПК України обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними засобами дока зування, не можуть підтвердж уватись іншими засобами дока зування.
При вирішенні справи суд ви ходив з наступного:
Як вбачається із опису пода них документів № 5-2895 від 17.03.2011 р., п озивач звернувся до Львівськ ої міської ради із заявою про надання в оренду земельної д ілянки площею 2,9668 га, кадастров ий номер 4610136300:05:018:0005, для будівницт ва та обслуговування будівел ь, що знаходиться у АДРЕСА_1 , до якої, зокрема, була додана розроблена у встановленому порядку технічна документац ія землеустрою щодо складанн я документів, що посвідчують право на земельну ділянку (ко ристування на умовах оренди) ПП «Львівський автоцентр «К АМАЗ».
Відповідно до положень ч. 1 с т. 124 ЗК України, передача в орен ду земельних ділянок, що пере бувають у державній або кому нальній власності, здійснюєт ься на підставі рішення відп овідного органу виконавчої в лади або органу місцевого са моврядування згідно з їх пов новаженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору к упівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі про дажу права оренди) шляхом укл адення договору оренди земел ьної ділянки. Виходячи із роз уміння ст. 122 ЗК України та зміс ту повноважень органу місцев ого самоврядування, у м. Львов і органом, уповноваженим пер едавати в оренду земельні ді лянки в межах території міст а, є Львівська міська рада.
Як вказано Вищим господарс ьким судом України в Узагаль неннях судової практики розг ляду господарськими судами с прав у спорах, пов'язаних із зе мельними правовідносинами в ід 1.01.2010 р., зі змісту ст. 12 ЗК Украї ни вбачається, що розпорядже ння землями територіальної г ромади міста, у тому числі над ання їх у користування, належ ить до повноважень міської р ади та здійснюється відповід но до вимог цього Кодексу, то в будь-якому спорі, що стосуєть ся права користування земель ною ділянкою, яка належить до земель комунальної власност і, суд має залучити до участі у справі відповідний орган мі сцевого самоврядування. Отже , Львівська міська рада у дано му спорі є належним відповід ачем.
Згідно ч. 3 ст. 124 ЗК України, пе редача в оренду земельних ді лянок, що перебувають у держа вній або комунальній власнос ті, громадянам, юридичним осо бам, визначеним ч.ч. 2, 3 ст. 134 цьог о Кодексу, здійснюється в пор ядку, встановленому ст. 123 цьог о Кодексу. Відповідно до ч. 3 ст . 134 ЗК України, земельні торги н е проводяться при наданні (пе редачі) земельних ділянок гр омадянам у випадках, передба чених ст.ст. 34, 36 та 121 цього Кодек су, а також передачі земель за гального користування садів ницькому товариству та дачно му кооперативу. Отже, при наяв ності на земельній ділянці п ридбаного заявником у власні сть нерухомого майна, оформл ення права оренди на таку діл янку здійснюється в порядку ст. 123 ЗК України.
Аналіз положень ст. 123 ЗК Укра їни свідчить, що рішення орга ну місцевого самоврядування про передачу земельної діля нки в оренду приймається на п ідставі проекту землеустрою щодо відведення земельної д ілянки у разі зміни цільовог о призначення земельних діля нок, або у разі, якщо межі діля нки не встановлені в натурі (н а місцевості). Надання у корис тування земельної ділянки, м ежі якої встановлені в натур і, без зміни її цільового приз начення здійснюється на підс таві технічної документації ділянки.
Як вбачається із матеріалі в справи, 17.03.2011 р. на розгляд Льві вської міської Ради через Уп равління «Дозвільний офіс»б ула подана Заява (вхідний № 5-2895 ) з Технічною документацією і з землеустрою щодо складання документів, що посвідчують п раво на земельну ділянку (кор истування на умовах оренди) П риватного підприємства «Льв івський автоцентр «КАМАЗ», р озроблена ПП «Експертна груп а «Богдан». Як свідчать Акти в становлення та узгодження зо внішніх меж землекористуван ня на місцевості від 14.09.2010 р. (ст.с т. 31, 32 Технічної документації) та План встановлених меж зем ельної ділянки (ст. 29 Технічно ї документації), земельна діл янка позивача по АДРЕСА_1, має встановлені в натурі меж і. Окрім того, згідно Довідки п ро правовий статус земельної ділянки № 40/01-15/3835 від 21.09.2010 р., видан ої Управлінням Держкомзему у місті Львові (ст. 36 Технічної д окументації), за категорією з емель ділянка на АДРЕСА_1 відноситься до земель промис ловості, транспорту, зв'язк у, енергетики, оборони та іншо го призначення. З Висновку пр о наявність містобудівельни х обмежень щодо користування земельною ділянкою № 5-3713/2401 від 08.07.2010 р. (ст. 40 Технічної документ ації), слідує, що Департамент м істобудування Управління ар хітектури Львівської місько ї Ради погодив надання земел ьної ділянки на АДРЕСА_1 з цільовим призначенням землі промисловості, транспорту, з в'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Таким чином, цільове призначення з емельної ділянки не змінювал ось.
У відповідності до ч. 1 ст. 20 За кону України «Про звернення громадян», звернення розгляд аються і вирішуються у термі н не більший одного місяця ві д дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового в ивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів ві д дня їх отримання. Якщо в міся чний термін вирішити порушен і у зверненні питання неможл иво, керівник відповідного о ргану, підприємства, установ и, організації або його засту пник встановлюють необхідни й термін для його розгляду, пр о що повідомляється особі, як а подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненн і, не може перевищувати сорок а п'яти днів.
Відтак, посилання відповід ача на відповідь Управління природних ресурсів та регулю вання земельних відносин від 23.06.2011 р. за № 2403-2вих-839, як на лист-реа гування на звернення позивач а від 17.03.2011р., є неправомірним та таким, що не відповідає вимог ам законодавства по розгляду звернень. Крім того, слід зазн ачити, що позивачем не надано жодних доказів в розумінні с т.ст. 32, 34 ГПК України, які б підтв ерджували факт надсилання та кої відповіді відповідачу по справі.
Відповідно до ст. 33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень. Дока зи подаються сторонами та ін шими учасниками судового про цесу.
Згідно ст. 34 ГПК України госп одарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.
Обставини справи, які відпо відно до законодавства повин ні бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Враховуючи наведене, суд в важає, що позовні вимоги обгр унтовані, підставні та такі, щ о підлягають до задоволення повністю.
З огляду на викладене, керую чись Конституцією України, с т.ст. 12, 121, 122, 123, 124, 134 ГК України та ст.с т. 4, 33, 34, 35, 44, 49, 75, 82, 83, 84, 85, 115, 116 ГПК України, господарський суд -
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовол ити повністю.
2. Зобов'язати Льв івську міську раду (м. Львів, п л. Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055896) на най ближчій сесії розглянути зая ву Приватного підприємства « Львівський автоцентр «КАМАЗ »(м. Львів, вул. Конюшинна, 4, код ЄДРПОУ 36929921) про надання в оренд у земельної ділянки у АДРЕС А_1, площею 2,9668 га та прийняти п о ній рішення у відповідност і до вимог закону.
3. Стягнути з Львівс ької міської ради, м. Львів, пл . Ринок, 1 (код ЄДРПОУ 04055896) на кори сть Приватного підприємства «Львівський автоцентр «КАМА З», м. Львів, вул. Конюшинна, 4 (ко д ЄДРПОУ 36929921) 85 грн. 00 коп. державн ого мита та 236 грн. 00 коп. витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.
4. Накази видати згі дно ст. 116 ГПК України.
Суддя Деркач Ю.Б.
Повний текст рішення ви готовлено та підписано 15.08.2011 р.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2011 |
Оприлюднено | 30.08.2011 |
Номер документу | 17850326 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Деркач Ю.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні