Рішення
від 21.07.2011 по справі 6/157
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 6/157 21.07.11

За позовом Об' єднання співвласників б агатоквартирного будинку « АДРЕСА_1»

До відповідача-1 Ки ївської міської ради

До відповідача-2 Ше вченківська районна у місті Києві ради

Третя особа на с тороні відповідачів, яка не з аявляє самостійні вимоги на предмет спору, ОСОБА_1

Про визн ання недійсним рішення

Суд дя Ковтун С.А.

Представники учасникі в процесу:

від позивача ОС ОБА_2. (за дов.); Кій О.Д (голова правління)

від відповідача-1 ОСОБА_ 3. - за дов. № 225-КР-607 від 23.05.2011 р.

від відповідача-2 ОСОБА_ 4. - за дов. № 36 від 08.07.2011 р.

від третьої особи ОС ОБА_5. - за дов.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

До господарського суд у міста Києва звернулося з по зовом об`єднання співвласник ів багатоквартирного будинк у «АДРЕСА_1»до Київської м іської ради про визнання нед ійсним рішення № 208/1642 від 27.12.2010 р., р ішення Шевченківської район ної у місті Києві ради від 31.10.2006 р. № 91 «Про приватизацію об' є ктів комунальної власності Ш евченківського району міста Києва», рішення Шевченківсь кої районної у місті Києві ра ди від 26.04.2007 р. № 204 «Про внесення з мін до деяких рішень Шевченк івської районної у м. Києві ра ди з питань приватизації об' єктів комунальної власності »в частині включення до об' єктів, що затверджені на прив атизацію шляхом викупу оренд арями нежилого приміщення за гальною площею 125,5 кв.м. по АДР ЕСА_1 в місті Києві.

Ухвалою суду від 16.05.2011 р. поруш ено провадження у справі № 6/157, розгляд останньої призначит и на 06.06.2011 р..

Ухвалою суду від 06.06.2011 р. розгл яд справи було відкладено на 07.07.2011 р. та витребувано у сторін додаткові докази до матеріа лів справи.

До суду надійшло клопотанн я від позивача про залучення до участі у справі як іншого в ідповідача - Шевченківську районну у місті Києві раду.

Відповідно до ч.1 ст. 24 ГПК Укр аїни господарський суд за на явності достатніх підстав ма є право до прийняття рішення залучити за клопотанням сто рони або за своєю ініціативо ю до участі у справі іншого ві дповідача.

Оскільки рішення від 31.10.2006 р. № 91 «Про приватизацію об' єкті в комунальної власності Шевч енківського району міста Киє ва»та рішення від 26.04.2007 р. № 204 «Пр о внесення змін до деяких ріш ень Шевченківської районної у м. Києві ради з питань прива тизації об' єктів комунальн ої власності»прийнято Шевче нківською районною у місті К иєві радою, яка на даний час не є припиненим, суд залучив ост анню як іншого відповідача.

Також до суду надійшло клоп отання ОСОБА_1 про залучен ня його як третю особу на стор оні відповідачів, яка не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору.

Клопотання мотивоване тим , що ОСОБА_1 є власником спі рного майна на даний час.

Частиною 1 ст. 27 ГПК України т реті особи, які не заявляють с амостійних вимог на предмет спору, можуть вступити у спра ву на стороні позивача або ві дповідача до прийняття рішен ня господарським судом, якщо рішення з господарського сп ору може вплинути на їх права та обов' язки щодо однієї з с торін. Їх може бути залучено д о участі у справі також зо кло потанням сторін, прокурора а бо з ініціативи господарсько го суду.

Рішення у справі може вплин ути на права чи обов' язки ОСОБА_1 щодо позивача, у зв' язку з чим, суд залучив його як третю особу на стороні відпо відачів, яка не заявляє самос тійних вимог на предмет спор у.

Відповідачі позовні вимог и відхилили зазначивши, що ві н мав повноваження на прийня ття спірного рішення, оскіль ки спірне майно є комунально ю власністю.

Розглянувши надані уча сниками судового процесу док ументи і матеріали, заслухав ши пояснення їх представникі в, всебічно та повно з' ясува вши обставини, на яких ґрунту ються позовні вимоги і запер ечення, об' єктивно оцінивши в сукупності докази, які мают ь значення для розгляду спра ви і вирішення спору по суті, с уд встановив:

14.07.1986 р. листом №14-15/866-27 Держбу ду УРСР спільно з держпланом УРСР, був наданий дозвіл Укрп рофраді (правонаступник - об ' єднання профспілок, органі зацій профспілок у м. Києві «К иївська міська рада профспіл ок») на будівництво житловог о будинку на АДРЕСА_1.

17.06.1987 р. рішенням Київської мі ської ради народних депутаті в № 618 Київській міській раді п рофспілок (правонаступник - о б' єднання профспілок, орган ізацій профспілок у м. Києві « Київська міська рада профспі лок») було відведено земельн у ділянку в АДРЕСА_1, площе ю близько 0,16 га під будівництв о житлового будинку для прац івників профспілкових орган ізацій. Також на Київську міс ьку раду профспілок були пок ладені функції забудовника, яка здійснювала фінансуванн я будівництва 28-ми квартирног о житлового будинку з вбудов аними приміщеннями корисною площею 273,00 кв. м в АДРЕСА_1.

30.07.1990 р. рішенням виконавчого комітету Шевченківської рай онної ради народних депутаті в № 483 будинок, який знаходитьс я в АДРЕСА_1, був введений в експлуатацію та переданий н а баланс експлуатуючим орган ізаціям..

Відповідно до додатку до рі шення виконкому Шевченківсь кої ради народних депутатів № 483 від 30.07.1990 р. Київській міські й раді профспілок, як забудов нику, було передано вбудован і приміщення корисною площею 188,00 кв. м., підручні приміщення п лощею 85,00 кв. м під гурток «Юний технік».

07.12.1990 р. Верховною Радою УРСР п рийнято Закон «Про місцеві Р ади народних депутатів та мі сцеве самоврядування»№ 533-ХІІ , яким комунальну власність в изначено як однією із складо вих фінансово-економічної ба зи місцевого самоврядування .

Статтею 7 даного Закону пере дбачено, що комунальна власн ість становить основу місцев ого господарства і суб' єкта ми права комунальної власнос ті є адміністративно-територ іальні одиниці в особі сільс ьких, селищних, міських, район них, обласних Рад народних де путатів. Перелік майна, що пер ебуває у комунальній власнос ті, порядок передачі, купівлі , продажу, а також перелік держ авного майна, що безоплатно п ередається у власність відпо відних адміністративно-тери торіальних одиниць, порядок розгляду спорів, які виникаю ть при цьому, визначаються за конодавством України.

Відповідно до ст. 19 Закону «П ро місцеві Ради народних деп утатів та місцеве самоврядув ання»№ 533-ХІІ визначення перел іку об' єктів місцевого госп одарства, затвердження перел іку об' єктів комунальної вл асності та їх статус було від несено до компетенції пленар них засідань Ради народних д епутатів.

05.11.1991 р. Кабінетом Міністрів У країни прийнято постанову № 311 «Про розмежування державно го майна України між загальн одержавною (республікансько ю) власністю і власністю адмі ністративно-територіальних одиниць (комунальною власні стю)», якою передбачено, що роз межування майна між власніст ю районів, міст обласного під порядкування та власністю ін ших адміністративно-територ іальних одиниць провадиться виконкомами районних і місь ких Рад народних депутатів з участю виконкомів районних у містах, міських районного п ідпорядкування, селищних і с ільських Рад народних депута тів.

13.01.1992 р. виконавчим комітетом Київської міської ради наро дних депутатів було прийнято рішення № 26 «Про формування к омунального майна міста та р айонів», яким затверджено пе релік комунального майна, як е перебуває у власності міст а (додаток 1) та вирішено перед ати до комунальної власності районів майно згідно з перел іком (додаток 2-15).

Відповідно до п. 165 додатку 11 р ішення Київської міської рад и № 208/1642 від 27.12.2001 р. «Про формуван ня комунальної власності тер иторіальної громади районів м. Києва»до об'єктів комуналь ної власності Шевченківсько го району було включено житл овий будинок АДРЕСА_1, заг альною площею 1501,42 кв. м., в тому ч ислі і спірне приміщення.

Балансоутримувачем будинк у АДРЕСА_1, є комунальне пі дприємство «Керуюча дирекці я», а обслуговується будинок експлуатуючою організацією комунальне підприємство «Жи тлово-експлуатаційна контор а «Михайлівська», у складі як ого знаходиться Житлово-експ луатаційна контора № 1005.

21.04.2006 р. протоколом установчи х зборів власників квартир б агатоквартирного будинку АДРЕСА_1 було прийнято ріше ння про створення в зазначен ому будинку об' єднання спів власників багатоквартирног о будинку (ОСББ) «АДРЕСА_1» .

Законом України «Про перед ачу об' єктів права державно ї та комунальної власності»п ередбачено, що до комунально ї власності передаються, зок рема, житлові будинки (разом і з вбудованими нежитловими пр иміщеннями), що раніше перебу вали у державній власності.

Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні»правовий статус місцевого самоврядув ання в місті Києві визначаєт ься Конституцією України та цим Законом з особливостями, передбаченими законом про м істо Київ.

Відповідно до ч. 5 ст. 140 Консти туції України питання органі зації управління районами в містах належить до компетенц ії міських рад.

Також в силу п. 41 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самовр ядування в Україні» до компе тенції міських рад належить прийняття рішень з питань ад міністративно-територіальн ого устрою в межах і порядку, в изначених цим та іншими зако нами.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні»право комуна льної власності, це право тер иторіальної громади володіт и, доцільно, економно, ефектив но користуватися і розпорядж атися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належит ь їй, як безпосередньо, так і ч ерез органи місцевого самовр ядування.

Згідно зі статтею 60 Закону У країни «Про місцеве самовряд ування в Україні»територіал ьним громадам сіл, селищ, міст , районів у містах, зокрема, на лежить право комунальної вла сності на рухоме і нерухоме м айно, житловий фонд, нежитлов і приміщення, заклади культу ри, освіти, спорту, охорони здо ров'я, науки, соціального обсл уговування та інше майно і ма йнові права, рухомі та нерухо мі об'єкти, визначені відпові дно до закону як об'єкти права комунальної власності, а так ож кошти, отримані від їх відч уження.

Органи місцевого самовряд ування від імені та в інтерес ах територіальних громад від повідно до закону здійснюють правомочності щодо володінн я, користування та розпорядж ення об'єктами права комунал ьної власності, в тому числі в иконують усі майнові операці ї, можуть передавати об'єкти п рава комунальної власності у постійне або тимчасове кори стування юридичним та фізичн им особам, здавати їх в оренду , продавати і купувати, викори стовувати як заставу, вирішу вати питання їхнього відчуже ння, визначати в угодах та дог оворах умови використання та фінансування об'єктів, що при ватизуються та передаються у користування і оренду. Право комунальної власності терит оріальної громади захищаєть ся законом на рівних умовах з правами ості інших суб'єктів . Об'єкти права комунальної вл асності не можуть бути вилуч ені у територіальних громад і передані іншим суб'єктам пр ава власності без ї безпосер едньо територіальної громад и або відповідного рішення р ади чи уповноваженого нею ор гану, за винятком випадків, пе редбачених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 59 З акону України «Про місцеве самоврядування в Україні»ра да в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші а кти у формі рішень.

Згідно з ч. 1 ст. 73 Закону Украї ни «Про місцеве самоврядуван ня в Україні»акти міської ра ди, прийняті в межах наданих ї й повноважень, є обов'язковим и для виконання всіма розташ ованими на відповідній терит орії органами виконавчої вла ди, об'єднаннями громадян, під приємствами, установами та організаціями, посадовими ос обами, а також громадянами, як і постійно або тимчасово про живають на відповідній терит орії.

Згідно з п. 31 ч. 1 ст. 26 Закону Укр аїни «Про місцеве самоврядув ання в Україні»виключно на пленарних засіданнях сіль ської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питанн я прийняття рішень про пере дачу іншим органам окремих п овноважень щодо управління м айном, яке належить до кому нальної власності відпові дної територіальної громад и, визначення меж цих повнова жень та умов їх здійснення.

Стаття 41 Закону України «Пр о місцеве самоврядування в У країні» зазначає, що питання організації управління рай онами в містах належать до ко мпетенції міських рад. Район ні у містах ради (у разі їх ств орення) та їх виконавчі орган и відповідно до Конституції та законів України здійснюют ь управління рухомим і нерух омим майном та іншими об'єкта ми, що належать до комунально ї власності територіальних г ромад районів у містах, а тако ж здійснюють інші повноважен ня, передбачені цим Законом, в обсягах і межах, що визначают ься міськими радами.

Обсяг і межі повноважень ра йонних у містах рад та їх вико навчих органів визначаються відповідними міськими рада ми за узгодженням з районни ми у містах радами з урахуван ням загальноміських інтерес ів та колективних потреб тер иторіальних громад районів у містах.

Згідно зі ст. 11 Закону Україн и «Про столицю України - місто -герой Київ», питання організ ації управління районами в м істі Києві належать до компе тенції Київської міської рад и і вирішуються відповідно д о Конституції, цього та інших законів України, рішень місь кої ради про управління райо нами міста. Київська міська р ада може передавати районним у місті радам у власність або в управління об' єкти комун альної власності міста Києва в порядку, передбаченому зак онами України.

Відповідно до ст. 35 ГПК Украї ни факти, встановлені рішенн ям господарського суду під ч ас розгляду однієї справи, не доводяться знову при виріше нні інших спорів, в яких берут ь участь ті самі сторони.

Рішенням господарського с уду міста Києва по справі № 30/128 -2/300 від 25.12.2007 р., залишеним без змі н постановою Київського апел яційного господарського суд у від 28.05.2008 р. та постановою Вищо го господарського суду Украї ни від 21.04.2009 р., визнано за Об' є днанням профспілок, організа цій профспілок у м. Києві «Киї вська міська рада профспілок »право власності на вбудован і приміщення корисною площею 188,00 кв. м, підручні приміщення п лощею 85,00 кв. м, що знаходяться п о АДРЕСА_1

Оскільки вбудовані приміщ ення корисною площею 188,00 кв. м, п ідручні приміщення площею 85,00 кв. м, що знаходяться по АДР ЕСА_1 не належали до комунал ьної власності, Київська міс ька рада не мала повноважень на включення їх до об' єктів комунальної власності Шевче нківського району, тому позо вні вимоги про визнання ріше нь недійсним в частині розпо рядження спірним майном є об ґрунтованими та підлягають з адоволенню.

31.10.2006 р. рішенням Шевченківсь кої районної ради № 91 «Про при ватизацію майна, що належить до комунальної власності те риторіальної громади Шевчен ківського району м. Києва»в р едакції рішення Шевченківсь кої районної у місті Києві ра ди від 26.04.2007 р. № 204 «Про внесення з мін до деяких рішень Шевченк івської районної у м. Києві ра ди з питань приватизації об' єктів комунальної власності »нежиле приміщення загально ю площею 125,5 кв. м. по АДРЕСА_1 було затверджено на привати зацію.

Згідно з п. 2 ст. 10 Закону Украї ни «Про приватизацію державн ого житлового фонду», власни ки квартир багатоквартирних будинків є співвласниками д опоміжних приміщень будинку , технічного обладнання, елем ентів зовнішнього благоустр ою. Допоміжні приміщення пер едаються у власність квартир онаймачів безоплатно і окрем о приватизації не підлягають .

Статтею 1 Закону України «Пр о об'єднання співвласників б агатоквартирного будинку»д опоміжними приміщеннями баг атоквартирного будинку є схо дові клітини, вестибюлі, пере хідні шлюзи, позаквартирні к оридори, колясочні, кладові, с міттєкамери, горища, підвали , шахти і машинні відділення л іфтів, вентиляційні камери т а інші технічні приміщення. Ч астина допоміжних приміщень , яка забезпечує належне функ ціонування жилого будинку, є неподільним майном, яке згід но зі ст. 19 цього ж Закону переб уває у спільній частковій вл асності співвласників багат оквартирного будинку і не пі длягає відчуженню.

Згідно з п. 41 Положення про по рядок передачі квартир (буди нків) у власність громадян, за твердженого наказом Державн ого комітету України по житл ово- комунальному господарст ву № 56 від 15.09.1992 р., не підлягають п риватизації допоміжні примі щення житлових будинків, які призначені для забезпечення експлуатації та обслуговува ння будинку (приміщення тепл опунктів, котельних, сміттєз бірників, колясочних, приміщ ення, через які прокладені ме режі комунікації, а також при міщення, які використовуютьс я для розміщення обслуговуюч ого будинок персоналу, та скл адські приміщення). Власнико м перелічених приміщень післ я приватизації квартир будин ку є товариство власників кв артир. Вільні підвальні прим іщення за згодою власників к вартир будинку переобладную ться під кладові і передають ся їм у власність безкоштовн о у встановленому порядку.

Відповідно до рішення Конс титуційного Суду України № 4-р п від 02.03.2004 р. з моменту приватиз ації житла допоміжні приміще ння є спільною власністю меш канців будинку, а тому орган м ісцевого самоврядування без згоди мешканців не може розп оряджатися допоміжними прим іщеннями (здавати в оренду, пе редавати у користування, пер ебудовувати тощо), а тим більш е відчужувати їх.

Постановою окружного адмі ністративного суда міста Киє ва по справі 8/129 від 04.10.2010 р. встано влено, що по спірному приміще нню проходять інженери мереж і, а саме: загально будинкові м ережі тепло- водо - електропос тачання, каналізаційний пров ід (в лівій частині підвалу зн аходяться три ревізійних дос тупи до каналізаційного кана лу), ливневий стік з єдиним тех нологічним ревізійним досту пом до каналу стоку спускні с истеми води котрі знаходятьс я під кожним стояком системи опалення (з ліво частини буди нку їх налічується сім), вузол вводу холодного водопостача ння з лічильниками та систем ою водозапірної арматури ава рійного чи профілактичного п ерекриття водопостачання, по ливна система з виходом на ву лицю Велика Житомирська, вві д в будинок силових кабелів (о дин основний, другий резервн ий та два обладнаних пустих к аналів на випадок виходу з ла ду двох інших), розводка всіх е лектричних і слаботочних про водів від основної електрощи тової будинку на першому пов ерсі з технологічними каналь цями і комутаційними металев ими шафами через підвал на вс і поверхи в усі напрямки буди нку, підвальна електрощитові , в цій частині підвалу знаход иться два стояки електричних каналів - перший на поверхове освітлення сходової клітини будинку, а другий розводки по будинку електричного постач ання до лічильника і електро мережі кожної із 28 квартир.

Оскільки всі перелічені ви ще комунікації призначення д ля забезпечення нормального та безперебійного функціону вання всього будинку і комфо ртного проживання в ньому ме шканців, доступ до підвалу ма є бети безперешкодний.

Таким чином, спірне підваль не приміщення згідно є допом іжним приміщенням (технічним підпіллям) і призначене для р озміщення загальної будинко вих комунікацій, а тому не мож е бути відчужено за рішенням орган місцевого самоврядува ння без згоди мешканців.

Отже, допоміжні приміщення є спільною власністю мешкан ців будинку, що ще є однією під ставою для визнання недійсни м рішенням Шевченківської ра йонної ради від 31.10.2006 р № 91 «Про п риватизацію майна, що належи ть до комунальної власності територіальної громади Шевч енківського району м. Києва» в редакції рішення Шевченків ської районної у місті Києві ради від 26.04.2007 р. № 204 «Про внесенн я змін до деяких рішень Шевче нківської районної у м. Києві ради з питань приватизації о б' єктів комунальної власно сті»в частині приватизації н ежилого приміщення загально ю площею 125,5 кв. м. по АДРЕСА_1

Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни судові витрати покладають ся на відповідачів в рівних ч астинах.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 33, 49, 80, 82-85 ГПК Україн и, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити по вністю.

Визнати недійсним рішення Київської міської ради № 208/1642 від 27.12.2001 р. «Про формування ком унальної власності територі альних громад районів м. Києв а»(п. 165 додатку 11) в частині вклю чення до об'єктів комунально ї власності Шевченківського району житлового будинку А ДРЕСА_1 загальною площею 1501,42 кв. м..

Визнати недійсним рішення Шевченківської районної рад и № 91 від 30.10.2006 р. «Про приватизац ію майна, що належить до комун альної власності територіал ьної громади Шевченківськог о району м. Києва»в редакції р ішення Шевченківської район ної у місті Києві ради від 26.04.2007 р. № 204 «Про внесення змін до де яких рішень Шевченківської р айонної у м. Києві ради з питан ь приватизації об' єктів ком унальної власності»в частин і затвердження на приватизац ію нежилого приміщення загал ьною площею 125,5 кв. м. по АДРЕС А_1

Стягнути з Київської міськ ої ради (01044, м. Київ, вул. Хрещати к, 36, код 22883141) на користь Об' єднання співвласників багат оквартирного будинку «АДР ЕСА_1» (01025, м. Київ, АДР ЕСА_1, код 34429571) 42,5 грн. державног о мита та 118 грн. витрат на інфор маційно-технічне забезпечен ня судового процесу.

Стягнути з Шевченківської районної у м. Києві ради (01030, м. К иїв, вул. Б. Хмельницького, 24) на користь Об' єднання співвла сників багатоквартирного бу динку «АДРЕСА_1» (01025, м . Київ, АДРЕСА_1, код 34429571) 42,5 грн . державного мита та 118 грн. витр ат на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су.

Суддя С. А. Ковтун

Рішення підписано 29.07.2 011 р..

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.07.2011
Оприлюднено29.08.2011
Номер документу17871865
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/157

Постанова від 28.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 25.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 09.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 16.02.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 24.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 03.11.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 21.09.2016

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні