5015/2071/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.08.11 Справа № 5015/2071/11
Господарський суд Львівської області у складі головуючого судді Козак І.Б.,
суддів Бортник О.Ю., Шпакович О.Ф.,
при секретарі Іваночко В.В.,
Розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом: Львівського міжрайонного транспортного прокурора в інтересах держави в особі Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця» Державного територіально-галузевого об'єднання «Львівська залізниця»від імені якого діє Відокремлений підрозділ «Львівська дирекція залізничних перевезень»ДТГО «Львівська залізниця», м. Львів,
До відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідробуд-М», с. Тростянець, Миколаївський район, Львівська область,
Третя особа на стороні відповідача: Товариство з обмеженою відповідальністю «Поліські граніти», м. Коростень, Житомирська область,
про: стягнення 30 778 грн. 80 коп.
За участю представників:
Від прокурора: Лотошинська Л.І. (посвідчення від 17.05.2011 року № 28),
Від позивача: Шевчишин І.З.- представник,
Від відповідача: не з'явився,
Від третьої особи: не з'явився.
Прокурору та представнику позивача роз'яснено права та обов'язки, передбачені статтею 22 ГПК України, зокрема, підстави відводу судді відповідно до ст. 20 ГПК України. Заяв та клопотань про відвід судді не подано. Представники не наполягають на фіксації судового процесу технічними засобами.
Суть спору: розглядається справа за позовом Львівського міжрайонного транспортного прокурора в інтересах держави в особі Державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця»Державного територіально-галузевого об'єднання «Львівська залізниця»від імені якого діє Відокремлений підрозділ «Львівська дирекція залізничних перевезень»ДТГО «Львівська залізниця», м. Львів, до Товариства з обмеженою відповідальністю «Гідробуд-М», с. Тростянець, Миколаївський район, Львівська область, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліські граніти», м. Коростень, Житомирська область, про стягнення 30 778 грн. 80 коп.
Ухвалою суду від 12.04.2011 року порушено провадження у справі та призначено її до розгляду на 21.04.2011 року, про що сторони були належно повідомлені під розписку: прокурор –18.04.2011 року рекомендованою поштою № 79023 0009466 9, позивач –18.04.2011 року рекомендованою поштою № 79000 2811203 0, відповідач –19.04.2011 року рекомендованою поштою № 81600 0097987 9, третя особа на стороні відповідача –18.04.2011 року рекомендованою поштою № 11501 0082404 9 (оригінали повідомлень про вручення поштових відправлень в матеріалах справи).
Судове засідання 21.04.2011 року відкладено на 10.05.2011 року з підстав, викладених у відповідній ухвалі суду.
В судовому засіданні 10.05.2011 року оголошено перерву до 26.05.2011 року, про що сторони повідомлено в судовому засіданні під розписку (докази в матеріалах справи).
26.05.2011 року судове засідання відкладено на 09.06.2011 року.
09.06.2011 року судове засідання відкладено на 23.06.2011 року з підстав, викладених у відповідній ухвалі суду.
Ухвалою суду від 23.06.2011 року призначено колегіальний розгляд справи у складі трьох суддів. Судове засідання відкладено на 07.07.2011 року.
07.07.2011 року судове засідання відкладено на 19.07.2011 року з підстав, викладених у відповідній ухвалі суду.
Судове засідання 19.07.2011 року відкладено на 28.07.2011 року.
22.07.2011 року відповідачем подано клопотання (вх. № 16503/11) про застосування строку позовної давності та клопотання (вх. № 16504/11) про залучення до участі у справі в якості відповідача-2 Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліські граніти ЛТД», Додаткові пояснення відповідача (вх. № 16502/11).
28.07.2011 року судове засідання відкладено на 16.08.2011 року.
прокурор з'явився, позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених у позовній заяві.
В судове засідання 16.08.2011 року Прокурор з'явився, подав клопотання (вх. №18449/11) про відновлення пропущеного строку позовної давності.
Позивач явку повноважного представника в судове засідання забезпечив, подав клопотання (вх. № 18451/11) про відновлення пропущеного строку позовної давності.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, хоча був належно повідомлений про час та місце розгляду справи в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в господарських судах, затвердженою Наказом ВГСУ від 25.10.2004 року № 64.
В задоволенні клопотання відповідача (вх. № 16504/11) про залучення до участі у справі в якості відповідача-2 Товариства з обмеженою відповідальністю «Поліські граніти ЛТД»відмовити, так як відповідачем не зазначено достатніх підстав для вчинення відповідної процесуальної дії.
Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, причин неявки суду не повідомив, хоча був належно повідомлений про час та місце розгляду справи в порядку, передбаченому Інструкцією з діловодства в господарських судах, затвердженою Наказом ВГСУ від 25.10.2004 року № 64.
В ході розгляду справи встановлено:
Позивач –Відокремлений підрозділ «Львівська дирекція залізничних перевезень»Державного територіально-галузевого підприємства «Львівська залізниця»є структурним підрозділом ДТГО «Львівська залізниця», знаходиться за адресою: 79007, Львівська область, м. Львів, вул. Листопадового Чину, 22.
Державне територіально-галузеве об'єднання «Львівська залізниця»є юридичною особою, йому присвоєно код ЄДРПОУ 01059900, знаходиться за адресою: 79007, Львівська область, м. Львів, вул. Гоголя, 1, що підтверджується Витягом з ЄДРПОУ серії АЕ № 700859, долученим до матеріалів справи.
Відповідач –Товариство з обмеженою відповідальністю «Гідробуд-М»є юридичною особою, йому присвоєно код ЄДРПОУ 01036968, знаходиться за адресою: 81614, Львівська область, Миколаївський район, с. Тростянець, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 837414, Довідкою Управління статистики у Миколаївському районі Львівської області з ЄДРПОУ серії АБ № 256767 та Витягом з ЄДРПОУ серії АЕ №372248 (докази в матеріалах справи).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача –Товариство з обмеженою відповідальністю «Поліські граніти ЛТД»є юридичною особою, йому присвоєно код ЄДРПОУ 35470655, знаходиться за адресою: 11560, Житомирська область, Коростенський район, с. Горщик, вул. Центральна, 31, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 № 809009 та Довідкою Головного управління статистики у Житомирській області з ЄДРПОУ № 08-630 (докази в матеріалах справи).
22.06.2009 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Поліські граніти ЛТД»(надалі - продавець, третя особа на стороні відповідача, замовник, вантажовласник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Гідробуд-М»(надалі –покупець, відповідач) укладено договір б/н (надалі - договір).
Зазначений договір складено у письмовій формі, підписано уповноваженими особами та їх підписи скріплені печатками двох сторін договору, в силу статей 207, п. 1 частини 1 статті 208, та 204 ЦК України, є правомірним правочином.
Згідно пункту 1.1. договору продавець зобов'язується передати у власність, а покупець зобов'язується прийняти і оплатити на умовах договору щебеневу продукцію та камінь бутовий (надалі - товар) у видах, кількості та по ціні, що визначаються в Додатках до договору, які є невід'ємними його частинами з моменту їх підписання уповноваженими представниками сторін.
Згідно з пунктом 4.1. договору товар поставляється на умовах СРТ (фрахт/перевезення оплачено до …).
Згідно з Офіційними правилами тлумачення торговельних термінів Міжнародної торгової палати (редакція 2000 року, опубліковано: «УК»№ 63, 03.04.2002 року) термін "фрахт/перевезення оплачено до ..." означає, що продавець здійснює поставку товару шляхом його передання перевізнику, призначеному ним самим. Додатково до цього, продавець зобов'язаний оплатити витрати перевезення товару до названого місця призначення. Це означає, що покупець приймає на себе всі ризики та будь-які інші витрати, що можуть виникнути після здійснення поставки товару у вищезазначений спосіб.
Під словом "перевізник" розуміється будь-яка особа, що на підставі договору перевезення зобов'язується здійснити або забезпечити здійснення перевезення товару залізницею, автомобільним, повітряним, морським, внутрішнім водним транспортом або комбінацією цих видів транспорту.
29.07.2008 року між Державним територіально-галузевим об'єднанням «Південно-Західна залізниця»та Товариством з обмеженою відповідальністю «Поліська Граніти ЛТД»укладено договір про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги № ПЗ/ДН/08-92/ДНЮ-4 (надалі –договір про організацію перевезень).
Предметом договору про організацію перевезень є надання ДТГО «Південно-Західна залізниця»вантажовласнику послуг, пов'язаних із перевезенням та проведенням розрахунків за ці послуги.
06.08.2010 року між третьою особою на стороні відповідача та Державним територіально-галузевим об'єднанням «Львівська залізниця»(надалі –позивач, виконавець) укладено договір надання послуг № Л-МС-124/04 (надалі –договір надання послуг), згідно з умовами якого виконавець взяв на себе зобов'язання з надання послуг замовнику по обслуговуванню думпкарної вертушки в складі думпкарних вагонів для перевезення інертних матеріалів протягом 115 діб, а замовник –прийняти і оплатити надані послуги.
Третя особа на стороні відповідача поставляла, а відповідач приймав щебеневу продукцію та бутовий камінь спеціалізованими вагонами (думпкарними вертушками), наданими Південно-Західною та Львівською залізницями згідно з умовами договору надання послуг.
На виконання умов договору від третьої особи на стороні відповідача 16.09.2010 року за накладною № 33997563 та 24.09.2010 року за накладною № 33997572 на станцію «Самбір»ДТГО «Львівська залізниця»на адресу відповідача (відправник –третя особа на стороні відповідача) прибуло під розвантаження 39 вагонів.
10.10.2010 року після розвантаження вказані вагони відправлені за пересильною відомістю форми ГУ-33 № 891949 на станцію Ушомир Південно-Західної залізниці під навантаження третьої особи на стороні відповідача.
Відповідно до схеми 14.1 пункту 13.14 «Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги», затвердженого наказом Міністерства транспорту і зв‘язку України від 26.03.2009 року № 317 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2002 р. за № 340/16356 (надалі - Тарифного керівництва № 1), Державне територіально-галузеве об'єднання «Львівська залізниця» нарахувало відповідачу як відправникові плату за перевезення в порожньому стані вагонів та їх супровід провідниками (механіками) та їх супровід в пасажирських (турних) вагонах зі станції Самбір Львівської залізниці до станції Ушомир Південно-Західної залізниці в розмірі 30 778 грн. 80 коп., яку прокурор просить стягнути з відповідача на користь позивача.
Згідно пункту 2.4.2. договору про організацію перевезень вантажовласник зобов'язаний здійснювати попередню оплату за перевезення вантажів та додаткових послуг шляхом перерахування коштів на рахунок єдиного технологічного центру по обробці перевізних документів ДТГО «Південно-Західна залізниця».
З 2010 року Південно-Західна і Львівська залізниці почали надавати спеціалізовані вагони (думпкари) тільки на підставі додаткових договорів з відокремленими підрозділами залізниць «Про надання послуг»по обслуговуванню думпкарних вертушок для перевезення матеріалів.
На даний час ТзОВ «Поліські граніти ЛТД»укладений договір про надання послуг по обслуговуванню думпкарних вертушок з відокремленим підрозділом «Колійна машинна станція № 124»ДТГО «Львівська залізниця»від 06.09.2010 року № Л-КМС-124/104. Ці підприємства підпорядковані «Укрзалізниці», а тому оплата за надані вагони для перевезення вантажів і повернення під навантаження, визначається як для вагонів Парку залізниць і розраховується за тарифною схемою № 2 Тарифного керівництва № 1, а перевезення порожніх вагонів від станції вивантаження на станцію навантаження оформляється тільки пересильними відомостями форми ГУ-33 і здійснюється безоплатно.
Плата за перевезення порожніх вагонів від станції вивантаження на станцію навантаження за тарифною схемою 14.1 пункту 13.14 Тарифного керівництва № 1 стягується в тому випадку, якщо вагони є власними або орендованими, до яких вагони, яким користувалося ТзОВ «Поліські граніти ЛТД»не відносяться.
Тариф для пасажирського (турного) вагона в супроводі провідників (механіків) від станції завантаження вантажу до станції вивантаження розраховується за тарифною схемою № 14.2. пункту 16, а плата за проїзд провідників - згідно схеми № 16 пункту 16 Тарифного керівництва № 1. Перевезення пасажирського (турного) вагона в супроводі провідників (механіків) разом з порожніми спеціалізованими вагонами від станції вивантаження до станції навантаження оформлюється також пересильними відомостями форми ГУ-33 і здійснюється безоплатно.
Відповідно до частин 1 та 2 статті 306 ГК України перевезенням вантажів визнається господарська діяльність, пов'язана з переміщенням продукції виробничо-технічного призначення та виробів народного споживання залізницями, автомобільними дорогами, водними та повітряними шляхами, а також транспортування продукції трубопроводами. Суб'єктами відносин перевезення вантажів є перевізники, вантажовідправники та вантажоодержувачі.
Згідно статті 307 ГК України, за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Як встановлено судом, на підставі договору третя особа на стороні відповідача поставляла відповідачу щебеневу продукцію та бутовий камінь спеціалізованими вагонами (думпкарні вертушки) наданими Південно-Західною і Львівською залізницями згідно договору про надання послуг від 06.09.2010 року № Л-КМС-124/104 на умовах поставки СРТ.
Відповідно до пункту 1.2. «Правил розрахунків за перевезення вантажів», затверджених Наказом Міністерства транспорту України 21.11.2000 року № 644, зареєстрованих у Міністерстві юстиції 24.11.2000 року за № 864/5085 плата за перевезення вантажу вноситься відправником під час оформлення перевезення.
Згідно з пунктом 1.6. Правил розрахунків за перевезення вантажів, за перевезення порожніх транспортерів, які направляються під завантаження, платежі сплачуються на станції завантаження за накопичувальною карткою на підставі пересильної накладної.
Згідно пункту 13.14. «Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги»за повернення після вивантаження на письмове прохання вантажовласника порожніх вагонів для повторного навантаження нараховується плата за тарифною схемою №14. Перевезення порожніх вагонів здійснюється за окремими дозволами Укрзалізниці і оформляється перевізними документами.
Пунктом 14.1. «Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги»передбачено, що плата за перевезення у порожньому стані власних або орендованих вагонів (після вивантаження та під завантаження, у ремонт або з ремонту, з провідниками) визначається за тарифною схемою № 14.
Пунктом 13.7. «Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ним послуги»встановлено, що за перевезення на адресу дистанцій колії баласту та щебеню у вагонах залізниць, сформованих у кільцевий замкнений маршрут, плата нараховується як для вагонів парку залізниць, згідно тарифної схеми 1 або 2. За перевезення вантажного або пасажирського вагона, зайнятого працівниками, що обслуговують замкнений кільцевий маршрут із завантажених вагонів, які належать залізниці, плата нараховується за тарифною схемою 17.2. Плата за проїзд обслуговуючого персоналу не нараховується. Порожній пробіг замкнених кільцевих маршрутів оформляється пересильною відомістю форми ГУ-33 і здійснюється безоплатно.
Частиною 5 статті 315 ГК України встановлено, що для пред'явлення перевізником до вантажовідправників та вантажоодержувачів позовів, що випливають з перевезення, встановлюється шестимісячний строк.
Крім того, щодо поданих клопотань прокурора та позивача про відновлення пропущеного строку позовної давності, суд відхиляє з підстав не доведеності поважності причин такого пропуску.
Клопотання відповідача (вх. № 16503/11) про застосування строку позовної давності, задоволити у відповідності до ст. 315 ГК України.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
Заслухавши пояснення прокурора представника позивача, оглянувши та дослідивши подані документи, оцінивши їх в сукупності, суд прийшов до висновку, що задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.
Судові витрати, згідно з ст. 49 ГПК України, покласти на сторони пропорційно до задоволених вимог.
На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 20, 21, 22, 32, 33, 34, 43, 44 - 49, 77, 82 –85, 116 –117 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
Суддя Козак І.Б.
Суддя Бортник О.Ю.
Суддя Шпакович О.Ф.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2011 |
Оприлюднено | 30.08.2011 |
Номер документу | 17871998 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Козак І.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні