КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 11/227-А Гол овуючий у 1-й інстанції: Євсік ов О.О.
Суддя-доповідач: Федото в І.В.
У Х В А Л А
Іменем України
"11" серпня 2011 р. м. Київ
Колегія судді в Київського апеляційного ад міністративного суду у склад і:
головуючого - судді Федот ова І.В.,
суддів - Ісаєнко Ю.А., Гриба н І.О.
при секретарі Конюшенко Л.І .,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні, в приміще нні суду, апеляційну скаргу П риватного підприємства «Пре стиж-К»на постанову Господар ського суду мiста Києва від 02.07. 2007 року у справі за адміністра тивним позовом Приватного пі дприємства «Престиж-К»до Дер жавної податкової інспекції в Оболонському районі м. Києв а, третя особа - Суб' єкт підпр иємницької діяльності - фізи чна особа - ОСОБА_2 про скас ування рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій, -
ВСТАНОВИЛА:
Приватне підприємств о «Престиж-К»(далі - позивач ) звернулося до суду з позовом до Державної податкової інс пекції в Оболонському районі м. Києва (далі - відповідач), т ретя особа, що не заявляє само стійних вимог на предмет спо ру - Суб' єкт підприємницько ї діяльності - фізична особа - ОСОБА_2, про скасування ріш ення про застосування штрафн их (фінансових) санкцій від 29.09. 2006 року №0006252305/0, яким до позивача з астосовано штрафні (фінансов і) санкції в розмірі 8280 грн. (дал і - Рішення).
Постановою Господарського суду м. Києва від 02.07.2007 року в зад оволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в як ій просив скасувати постанов у суду першої інстанції, як та ку, що постановлена з порушен ням норм матеріального та пр оцесуального права, та ухвал ити нове рішення, яким задово льнити позовні вимоги в повн ому обсязі.
Ухвалою Київського апеляц ійного адміністративного су ду від 26 лютого 2009 року апеляці йну скаргу позивача було зал ишено без розгляду.
Ухвалою Вищого адміністра тивного суду України від 24 бер езня 2011 року касаційну скаргу позивача задоволено, вищевк азану ухвалу - скасовано, а с праву направлено до Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду для продовження розгляду.
Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення сторін, які приб ули в судове засідання, дослі дивши доводи апеляційної ска рги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга не під лягає задоволенню з наступни х підстав.
Суд першої інстанції всебі чно, повно та об' єктивно роз глянув справу, правильно вст ановив обставини справи, дав вірну правову оцінку надани м доказам і прийшов до обґрун тованого висновку про наявні сть підстав для задоволення позовних вимог.
Апеляційна скарга мотивов ана тим, що перевірка та акт, н а підставі яких відповідачем було прийняте оскаржуване Р ішення, не відповідає вимога м законодавства; Рішення скл адене не уповноваженим на те суб' єктом владних повноваж ень. Окрім цього, позивач вказ ав, що висновки, зроблені судо м першої інстанції, не відпов ідають обставинам справи та наявним в матеріалах справи доказам, зокрема те, що готівк а в касі належала не позивачу , а іншому суб' єкту господар ювання, який орендує частину приміщення, в якому знаходив ся позивач, а також те, що пози вач реалізує лише алкогольні напої, а не продукти харчуван ня, як зазначено в рішенні суд у першої інстанції.
Колегія суддів вважає дане твердження позивача необґру нтованим виходячи з наступно го.
Відповідно до пунктів 1, 9, 13 ст .3 Закону «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г»суб'єкти підприємницької д іяльності, які здійснюють ро зрахункові операції в готівк овій та/або в безготівковій ф ормі (із застосуванням платі жних карток, платіжних чеків , жетонів тощо) при продажу тов арів (наданні послуг) у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг зобов'язані: пр оводити розрахункові операц ії на повну суму покупки (нада ння послуги) через зареєстро вані, опломбовані у встановл еному порядку та переведені у фіскальний режим роботи ре єстратори розрахункових опе рацій з роздрукуванням відпо відних розрахункових докуме нтів, що підтверджують викон ання розрахункових операцій , або у випадках, передбачених цим Законом, із застосування м зареєстрованих у встановле ному порядку розрахункових к нижок; щоденно друкувати на р еєстраторах розрахункових о перацій (за виключенням авто матів з продажу товарів (посл уг)) фіскальні звітні чеки і за безпечувати їх зберігання пр отягом трьох років; забе зпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці п роведення розрахунків сумі к оштів, яка зазначена в денном у звіті реєстратора розрахун кових операцій, а у випадках в икористання розрахункової к нижки - загальній сумі продаж у за розрахунковими квитанці ями, виданими з початку робоч ого дня.
Місцем проведення розраху нків згідно ст. 2 Закону Україн и № 265/95-ВР є місце, де здійснюють ся розрахунки із покупцем за продані товари (надані послу ги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надан і послуги) готівкові кошти, а т акож місце отримання покупце м попередньо оплачених товар ів (послуг) із застосуванням п латіжних карток, платіжних ч еків, жетонів тощо.
Відповідно до п. 1.2 Положення про ведення касових операці й у національній валюті в Укр аїні, затвердженого Постанов ою Правління Національного б анку України № 637 від15.12.2004 р., каса - це приміщення або місце здійснення готівкових ро зрахунків, а також приймання , видачі, зберігання готівков их коштів, інших цінностей, ка сових документів.
Пунктом 4.1 цього ж Положення передбачено, що з метою забез печення здійснення розрахун ків готівкою підприємства по винні мати касу, а їх керівник и мають забезпечити належне облаштування цієї каси та на дійне зберігання готівкових коштів у ній. Якщо з вини кері вників не були створені нале жні умови для забезпечення с хоронності коштів під час їх зберігання і транспортуванн я, то вони несуть за це відпові дальність у встановленому за конодавством України порядк у. Зберігання в касі готівк и та інших цінностей, що не нал ежать цьому підприємству, за бороняється.
Аналіз наведених законод авчих приписів дає підстави для висновку, що Законом вста новлено обов'язкову відповід ність грошових коштів на міс ці проведення розрахункових операцій (тобто у касі) сумі к оштів, зазначеній у денному з віті реєстратора розрахунко вих операцій або загальній с умі продажу за розрахунковим и квитанціями, виданими з поч атку робочого дня, незалежно від джерела походження таки х коштів та їх належності буд ь-якій особі.
Відповідно до п. 2.6 Положення № 637 уся готівка, що надходить д о кас, має своєчасно (у день од ержання готівкових коштів) т а в повній сумі оприбутковув атися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які прово дять розрахунки з оформлення м їх касовими ордерами і веде нням касової книги відповідн о до вимог глави 4 цього Положе ння, є здійснення обліку готі вки в повній сумі її фактични х надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових кас ових ордерів.
У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням реєстратора розрахунков их операцій або використання м розрахункової книжки оприб уткуванням готівки є здійсне ння обліку зазначених готівк ових коштів у повній сумі їх ф актичних надходжень у книзі обліку розрахункових операц ій на підставі фіскальних зв ітних чеків реєстратора розр ахункових операцій або даних розрахункової книжки.
Суми готівки, що оприбутков уються, мають відповідати су мам, визначеним у відповідни х касових (розрахункових) док ументах.
Таким чином оприбуткуванн ям готівки в касі відповідач а, який проводить готівкові р озрахунки із застосуванням р еєстратора розрахункових оп ерацій (далі - РРО) або з викор истанням розрахункової книж ки (далі - РК), є здійснення об ліку такої готівки у книзі об ліку розрахункових операцій саме на підставі фіскальних звітних чеків РРО або даних Р К, що і підтверджує проведенн я процедури оприбуткування.
Отже, нормами права регламе нтовано виключний порядок на дходження готівки до каси аб о видачі з неї, у зв' язку з чи м не вбачається законних під став для оприбутковування ко штів в іншій спосіб або з пору шенням встановленого порядк у.
Окрім цього, відповідно до п ункту 23 Порядку провадження т орговельної діяльності та пр авил торговельного обслугов ування населення, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України від 15.06.2006р. №833, заб ороняється зберігання на міс ці проведення розрахунку (в к асі, грошовому ящику, сейфі то що) готівки, що не належить суб 'єкту господарювання, а також особистих речей касира чи ін ших працівників.
За таких обставин, на місці проведення розрахунків не по винні знаходитися кошти з ін шої каси, а обов'язок забезпеч ення виконання цієї вимоги з аконодавство покладає на поз ивача.
Враховуючи викладене, коле гія суддів приходить до висн овку, що у разі знаходження в о дному приміщенні двох суб' є ктів господарювання, вони ма ють здійснювати розрахунки к ожен за своїми грошовими зоб ов'язаннями, що виникають у їх господарських відносинах, т а оприбутковувати готівку в касі кожен окремо, у зв' язку з чим готівкові кошти від реа лізації товару, також, зберіг аються окремо, в окремих каса х.
Тому колегія судді вважає н еобґрунтованим твердження п озивача, на яке він посилаєть ся, як на підставу для задовол ення позову, щодо не відокрем лення податковим органом гот івкових коштів від реалізаці ї продукції позивача від кош тів іншого суб' єкта господа рювання, оскільки таке відок ремлення готівки, тобто її оп рибуткування у спосіб, перед бачений законодавством, здій снює не податковий орган, а су б' єкт господарювання.
Окрім цього, колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції про пров едення перевірки Державною п одатковою адміністрацією у м . Києві в порядку та межах нада ної їй компетенції. Тверджен ня ж позивача про не правомір ність прийняття оскаржувано го рішення безпосередньо від повідачем, колегія суддів вв ажає помилковим, оскільки рі шення за результатами переві рки прийняв податковий орган , в якою позивач перебуває на о бліку. Також, колегія суддів в важає за доцільне зазначити, що у разі наявності процедур них порушень під час проведе нні перевірки та складанні а кту перевірки, вони самі по со бі не є підставою для визнанн я недійсним рішення, прийнят ого за результатами такої пе ревірки за умови доведення ф акту порушення.
Таким чином, наведені в апел яційній скарзі доводи не вик ликають сумнівів щодо правил ьності висновків суду першої інстанції та застосування н орм матеріального і процесуа льного права.
За таких обставин, оскільки доводи апеляційної скарги с простовуються висновками су ду першої інстанції та матер іалами справи, а суд першої ін станції правильно встановив обставини справи та постано вив судове рішення з додержа нням норм матеріального і пр оцесуального права, судова к олегія залишає його без змін .
Керуючись ст.ст. 160, 195, 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу При ватного підприємства «Прест иж-К»- залишити без задоволе ння, а постанову Господарськ ого суду мiста Києва від 02.07.2007 ро ку - без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня її склад ання в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя: І.В. Федотов
Судді: Ю.А. Ісаєнко
І.О. Грибан
Повний текст ух вали виготовлено - 25.08.2011 року
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.08.2011 |
Оприлюднено | 12.09.2011 |
Номер документу | 18114258 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Федотов І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні