21 липня 2011 року Справа №2а/0470/5272/11
Дніпропетровський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
головуючого судді - Злат іна С.В.
при секретарі - Лісна А.М.
представник позивач - Ф едоренко Р.В.
представники відповідача - Липенко М.М.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Пр иватного підприємства «КДЮ» до Державної податкової інсп екції у м.Дніпродзержинську про визнання дій протиправни ми та зобов?язання вчинити пе вні дії,-
ВСТАНОВИВ:
05.05.2011 року Приватне підпри ємство «КДЮ»звернулося до Дн іпропетровського окружного адміністративного суду з ад міністративним позовом про :
- визнання відсутності пов новажень у Державної податко вої інспекції м. Дніпродзерж инська із самостійного тлума чення змісту правочинів і ви знання їх нікчемними
- визнання протиправними ді ї Державної податкової інспе кції м. Дніпродзержинська зі складання Акту № 2086/82/23-4/34303916 від 06.04 .2011 року "Про результати позапл анової невиїзної перевірки П П "КДЮ" код ЄДРПОУ 34303916, з питань д отримання вимог податкового законодаства з податку на до дану вартість за вересень, жо втень, листопад, грудень 2010 рок у по взаємовідносинам з ТОВ "С интез", код 32433762, та далі по ланцю гу постачання".
- зобов'язання Державної под аткової інспекції м. Дніпрод зержинська занести до автома тичних баз обліків всіх конт рагенів ПП "КДЮ", зазначених в додатках № 5 "Розшифровка зобо в'язань та податкового креди тув розрізі контрагентів" до декларацій підприємства з п одатку на додану вартість за вересень, жовтень,листопад, г рудень 2010 року та січень 2011 року .
- зобов'язання Державної под аткової інспекції м. Дніпрод зержинська відкликати повід омлення про визнання нікчени м угод до вже поінформованих і утриматись від інформуван ня інших податкових підрозді лів, на обліку яких знаходять ся підприємства - покупці тов арів (робіт, послуг) ПП "КДЮ", згі дно додатку до позову.
Ухвалою суду від 06.05.2011 року в ідмовлено у відкритті провад ження у справі в частині заяв лених вимог про зобов'язання Державної податкової інспек ції м. Дніпродзержинська від кликати повідомлення про виз нання нікченим угод до вже по інформованих і утриматись ві д інформування інших податко вих підрозділів, на обліку як их знаходяться підприємства - покупці товарів (робіт, посл уг) ПП "КДЮ", згідно додатку до п озову та відкрито провадженн я в адміністративній справі в частині інших заявлених по зовних вимог.
У судовому засіданні 21.07.2011 р оку позивач підтримав заявле ні позовні вимоги.
Відповідач у судово му засіданні 21.07.2011 року запереч ував проти задоволення позов них вимог.
Розглянувши матеріал и справи, заслухавши предста вників сторін, суд встановив наступне.
Суд проаналізувавши зміст позовних вимог, визнач ених позивачем у позовній за яві, вважає, що обраний позива чем спосіб захисту порушеног о права, а саме: визнання проти правними дій Державної подат кової інспекції у м. Дніпродз ержинську зі складання акту позапланової невиїзної пере вірки ПП «КДЮ», не відповідає його змісту, адже вимоги пози вача не є способом захисту пр ав платника податку на додан у вартість і не підлягає розг ляду в адміністративному суд і.
Так, справа в адмініс тративному суді може бути по рушена за наявності між стор онами публічно-правового спо ру, оскільки у розумінні стат ті 3 КАС України справа адміні стративної юрисдикції - це пе реданий на вирішення адмініс тративного суду публічно-пра вовий спір, у якому хоча б одні єю зі сторін є орган виконавч ої влади, орган місцевого сам оврядування, їхня посадова ч и службова особа або інший су б' єкт, який здійснює владні управлінські функції на осн ові законодавства, в тому чис лі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 КАС України, компетенція адмініс тративних судів поширюється , зокрема, на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.
Отже, до адміністративних с удів можуть бути оскаржені б удь-які рішення, дії чи бездія льність суб' єктів владних п овноважень, які породжують, з мінюють або припиняють права та обов' язки у сфері публіч но-правових відносин, вчинен их ними при здійсненні владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, якщо позива ч вважає, що цими рішеннями, ді ями чи бездіяльністю його пр ава чи свободи порушені або п орушуються, створено або ств орюються перешкоди для їх ре алізації або мають місце інш і ущемлення прав чи свобод.
З наведених норм права випл иває, що позивач на власний ро зсуд визначає, чи порушені йо го права рішеннями, дією або б ездіяльністю суб' єкта влад них повноважень. Проте ці ріш ення, дія або бездіяльність п овинні бути такими, які пород жують, змінюють або припиняю ть права та обов' язки у сфер і публічно-правових відносин .
У той же час, вчинені податк овим органом дії стосовно ск ладання акту позапланової не виїзної документальної пере вірки не породжують для плат ника податків настання будь- яких юридичних наслідків та не впливають на його права та обов' язки.
Акт перевірки є служ бовим документом, який підтв ерджує факт проведення докум ентальної перевірки фінансо во-господарської діяльності платника податків і є носієм доказової інформації про ви явлені порушення вимог подат кового, валютного та іншого з аконодавства, контроль за до триманням якого покладено на органи державної податкової служби, тобто за своєю правов ою суттю не є актом в розумінн і ч.2 ст. 17 КАС України.
Таким чином, оскаржен і позивачем дії податкового органу неможливо вважати йог о рішенням, дією чи бездіяльн істю, які породжують, змінюют ь або припиняють права та обо в' язки позивача у сфері пуб лічно-правових відносин, а ві дтак вони не підпадають під д ію пункту 1 частини 1 статті 17 КА С.
Аналогічну позицію з аймає і Вищий адміністративн ий суд України в ухвалі від 07.04. 2011 року по справі № К-38013/10 (15751062 номер у ЄДРСР) за позовом ТО В «Метал-Союз Плюс»до Держав ної податкової інспекції в м . Суми про визнання дій щодо пр оведення перевірки неправом ірними.
Відповідно до ч. 1 ст. 157 КАС У країни суд закриває провадже ння у справі, якщо справу не на лежить розглядати в порядку адміністративного судочинс тва.
Таким чином, позовні вимоги позивача про визнанн я протиправними дій Державно ї податкової інспекції у м. Дн іпродзержинську зі складанн я Акту № 2086/82/23-4/34303916 від 06.04.2011 року «Пр о результати позапланової не виїзної перевірки ПП «КДЮ»ко д ЄДРПОУ 34303916 з питань дотриман ня вимог податкового законод авства з податку на додану ва ртість за вересень, жовтень, л истопад, грудень 2010 року та січ ень 2011 року по взаємовідносин ам з ТОВ «Синтез», код 32433762 та да лі по ланцюгу постачання, не п ідлягають розгляду в адмініс тративних судах в порядку ад міністративного судочинств а.
Керуючись ст. 157, 165 КАС Ук раїни, суд
ухвалив:
Провадження у справ і №2а/0470/5272/11 за адміністративним позовом Приватного підприєм ства «КДЮ»до Державної подат кової інспекції у м. Дніпродз ержинську про визнання дій п ротиправними та зобов?язання вчинити певні дії в частині з аявлених вимог про визнання протиправними дій Державної податкової інспекції у м. Дні продзержинську зі складання Акту № 2086/82/23-4/34303916 від 06.04.2011 року «Про результати позапланової нев иїзної перевірки ПП «КДЮ»код ЄДРПОУ 34303916 з питань дотриманн я вимог податкового законода вства з податку на додану вар тість за вересень, жовтень, ли стопад, грудень 2010 року та січе нь 2011 року по взаємовідносина м з ТОВ «Синтез», код 32433762 та дал і по ланцюгу постачання - за крити.
Повторне звернення з тією самою позовною заявою н е допускається.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги ухва ла, якщо її не скасовано, набир ає законної сили після закін чення апеляційного розгляду справи.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дн іпропетровського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез суд першої інстанції шл яхом подачі в 5-денний строк з дня проголошення ухвали. Якщ о ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оска ржує, апеляційна скарга пода ється протягом п'яти днів з дн я отримання копії ухвали. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії ухвали суду бе зпосередньо в суді, то п'ятиде нний строк на апеляційне оск арження ухвали суду обчислює ться з наступного дня після з акінчення п'ятиденного строк у з моменту отримання суб'єкт ом владних повноважень повід омлення про можливість отрим ання копії ухвали суду.
Суддя (підпис) С.В. Златін
З оригіналом згідно
Суддя С.В. Златін
Ухвала не набрала законної сили на 21.07.2011р.
Суддя С.В. Златін
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.07.2011 |
Оприлюднено | 16.09.2011 |
Номер документу | 18127678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Златін Станіслав Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні