Категорія №8
ПОСТАНОВА
Іменем України
20 липня 2011 року Справа № 2а-5391/11/1270
Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:
судді Ушак ова Т.С.,
при секретарі Фені чевій О.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Поллітрейд» до Дер жавної податкової інспекції в Артемівському районі у м. Лу ганську про визнання протипр авним та скасування наказу,-
ВСТАНОВИВ:
25 червня 2011 року до Луганс ького окружного адміністрат ивного суду надійшла позовн а заява Товариства з обмежен ою відповідальністю «Полліт рейд» до Державної податково ї інспекції в Артемівському районі у м. Луганську, в якій п озивач просив суд визнати пр отиправними дії відповідача по надсиланню інформаційног о запиту за № 3086/10/23-20 від 03.03.2011 року, визнати протиправним та скас увати наказ Державної податк ової інспекції в Артемівсько му районі у м. Луганську від 12.03 .2011 року за № 147 «Про проведення д окументальної невиїзної пер евірки ТОВ «Поллітрейд» код за ЄДРПОУ 37288241».
Ухвалою суду від 20 липн я 2011 року залишено без розгляд у позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Поллітрейд» до Державної п одаткової інспекції в Артемі вському районі у м. Луганську про визнання протиправними дій, визнання протиправним т а скасування наказу в частин і визнання протиправними дій відповідача по надсиланню і нформаційного запиту за № 3086/10/ 23-20 від 03.03.2011 року у зв' язку з від кликанням даної частини вимо г.
В обґрунтування позовни х вимог позивачем зазначено, що 10.03.2011 року до ТОВ «Поллітрей д» надійшов запит ДПІ в Артем івському районі у м. Луганськ у за № 3086/10/23-20 від 03.03.2011 року, згідно до якого, на підставі п. 73.3 ст. 73, п .п. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16, п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 ПК Укр аїни, протягом 10 днів з дня отр имання запиту запропоновано надати пояснення та їх докум ентальне підтвердження форм ування податкового кредиту т а податкового зобов'язання з гідно декларацій з податку н а додану вартість за грудень 2010 року та січень 2011 року. У запи ті також зазначено, що ненада ння пояснень та їх документа льне підтвердження відповід но до ст. 78 ПК України є підстав ою для проведення позапланов ої виїзної перевірки. 12.03.2011 року ДПІ у Артемівському районі у м. Луганську винесено наказ з а № 147, згідно до якого наказано провести документальну неви їзну перевірку ТОВ «Поллітре йд». Зі змісту наказу виплива є, що відповідач вирішив пров ести перевірку позивача у те рмін з 14.03.2011 року по 15.03.2011 року. В то й же час, повідомлення про про ведення перевірки за № 3466/10/2320 мі стить в собі інші відомості с тосовно дати початку перевір ки - з 12.03.2011 року. Таким чином, пер евірка була почата відповіда чем в той же день, коли був вид аний наказ про проведення пе ревірки, що є підтвердженням неповідомлення позивача про проведення перевірки, як тог о вимагає закон. Відповідач с ам не дочекавшись спливу вст ановленого ним самим строку через два дні з дати вручення позивачу інформаційного зап иту почав проведення перевір ки. В свою чергу, повідомлення відповідача про вручення ре комендованого листа з копією наказу та повідомлення про п роведення перевірки отриман о позивачем лише 16.03.2011 року, тоб то вже після завершення пере вірки.
На підставі викладено го позивач просив суд визнат и протиправним та скасувати наказ Державної податкової і нспекції в Артемівському рай оні у м. Луганську від 12.03.2011 року за № 147 «Про проведення докуме нтальної невиїзної перевірк и Товариства з обмеженою від повідальністю «Поллітрейд» код за ЄДРПОУ 37288241».
Представник відповідач а в судовому засіданні позов ні вимоги не визнав, просив су д відмовити у задоволенні по зову у зв' язку з його необґр унтованістю, підтримав довод и, викладені у раніше наданих письмових запереченнях прот и позову.
Представник відповіда ча зазначив, що на підставі сл ужбового посвідчення серія У ЛГ № 031682 від 14.05.2009 року, виданого Д ПІ, старшим державним податк овим ревізором-інспектором, інспектором податкової служ би II рангу відділу перевірок р изикових операцій управлінн я податкового контролю юриди чних осіб ДПІ Голоцван Воло димиром Миколайовичем, на п ідставі п.п. 78.1.1, п.п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78, ст. 79 Податкового Кодексу Україн и від 02.12.2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями та відповідн о до наказу ДПІ від 12.03.2011 року №147 , проведена позапланова неви їзна документальна перевірк а Товариства з обмеженою від повідальністю «Поллітрейд» з питань правомірності нара хування податкових зобов'яза нь та податкового кредиту де кларації з податку на додану вартість за період з 01.12.2010 року по 31.12.2010 року.
Відділ перевірок ризик ових операцій управлінням по даткового контролю юридични х осіб ДПІ направлено посадо вим особам ТОВ «Поллітрейд» запит від 03.03.2011 року №3086/10/23-20 щодо з дійснення господарських опе рацій, постачання товарів, по слуг, повноти декларування п одаткових зобов'язань/правом ірності формування податков ого кредиту платником ПДВ та документальне підтвердженн я за грудень 2010 року. Станом на 14.03.2011 року пояснення та докумен ти податкового та бухгалтерс ького обліку не надані. Перев ірку проведено з відома ТО В «Поллітрейд» Гончарова Ігоря Михайловича. Журнал реєстрації перевірок ТОВ «По ллітрейд» до перевірки не на даний. Перевірку проведено у приміщенні ДПІ.
Відповідно до вимог чин ного законодавства, ДПІ було прийнято наказ від 12.03.2011 року № 147 "Про проведення документал ьної невиїзної перевірки ТОВ «Поллітрейд» та разом із пов ідомленням про проведення до кументальної невиїзної пере вірки за № 3466/10/2320 було направлен о на адресу позивача. 16.03.2011 року ТОВ «Поллітрейд» було отрим ано даний наказ та повідомле ння про проведення перевірки , про що свідчить особистий пі дпис працівника ТОВ «Поллітр ейд». Таким чином, представни к відповідача вважає, що твер дження позивача, що ДПІ безпі дставно провела перевірку - є необґрунтованим та безпід ставним.
На підставі викладеног о представник відповідача пр осив суд відмовити у задовол енні позовних вимог ТОВ «Пол літрейд».
Суд, вислухавши поясненн я представника позивача та п редставника відповідача, дос лідивши матеріали справи, вв ажає, що позовні вимоги підля гають задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до Конститу ції України кожному гарантує ться право на оскарження в су ді рішень, дій, чи бездіяльнос ті органів державної влади, м ісцевого самоврядування, пос адових і службових осіб.
Статтею 19 Конституції Ук раїни встановлено, що органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові та службові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та Законами України .
Відповідно до ст. 2 КАС Ук раїни у справах про оскаржен ня рішень суб' єктів владних повноважень слід перевіряти чи прийняті такі рішення на п ідставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією України та Закона ми України, з виконанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано, обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії), безсторонньо (неуперед жено), добросовісно, розсудли во, з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації, пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія), з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення, своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.
Відповідно до вимог Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд при виріш енні справи керується принци пом законності, відповідно д о якого вирішує справи відпо відно до Конституції та зако нів України, а також міжнарод них договорів, згода на обов'я зковість яких надана Верховн ою Радою України та застосов ує інші нормативно-правові а кти, прийняті відповідним ор ганом на підставі, у межах пов новажень та у спосіб, передба чені Конституцією та законам и України.
Згідно із частиною 1 статт і 71 Кодексу адміністративног о судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.
В адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк та владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адм іністративного судочинства України покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову
В судовому засіданні вст ановлено та підтверджується матеріалами справи, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Поллітрейд» (далі - ТО В «Поллітрейд») зареєстрован о виконавчим комітетом Луган ської міської ради в якості ю ридичної особи, ідентифікаці йний код 37288241.
ТОВ «Поллітрейд» є платни ком податку на додану вартіс ть, що підтверджується свідо цтвом № 100307582 про реєстрацію пла тника податку на додану варт ість.
Як вбачається з матеріал ів справи, 10.03.2011 року до ТОВ «Пол літрейд» надійшов запит ДПІ в Артемівському районі у м. Лу ганську за № 3086/10/23-20 від 03.03.2011 року, з гідно до якого на підставі п. 7 3.3 ст. 73, п.п. 16.1.5 п. 16.1 ст. 16, п.п. 20.1.6 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу Україн и, протягом 10 днів з дня отрима ння запиту запропоновано над ати пояснення та їх документ альне підтвердження формува ння податкового кредиту та п одаткового зобов'язання згід но декларацій з податку на до дану вартість за грудень 2010 ро ку та січень 2011 року. Крім того, у запиті зазначено, що ненада ння пояснень та їх документа льне підтвердження відповід но до ст. 78 ПК України є підстав ою для проведення позапланов ої виїзної перевірки.
12.03.2011 року ДПІ в Артемівсь кому районі у м. Луганську вин есено наказ № 147 «Про проведен ня документальної невиїзної перевірки Товариства з обме женою відповідальністю «Пол літрейд» код за ЄДРПОУ 37288241», як им наказано провести докумен тальну невиїзну перевірку ТО В «Поллітрейд» з 14.03.2011 року по 15.0 3.2011 року з питань повноти обчис лення податку на додану варт ість за період грудень 2010 року , січень 2011 року.
Відповідачем на адресу ТО В «Поллітрейд» було направле но повідомлення № 3466/10/2320 про про ведення з 12 березня 2011 року док ументальної невиїзної перев ірки ТОВ «Поллітрейд» з пита нь повноти обчислення податк у на додану вартість за груде нь 2010 року та січень 2011 року та в ищевказаний наказ № 147 ід 12.03.2011 ро ку із зазначенням періоду пр оведення перевірки з 14.03.2011 року по 15.03.2011 року. Повідомлення про проведення перевірки та нак аз отримано позивачем 16.03.2011 рок у, що підтверджується повідо мленням про вручення поштово го відправлення, копія якого знаходиться в матеріалах сп рави. Тобто, позивач дізнався про проведення перевірки пі сля її проведення.
Відповідно до ст. 14 Закон у України «Про державну пода ткову службу в Україні» від 04. 12.1990 № 509-XII зі змінами та доповнен нями (далі - Закон № 509), рішенн я, дії або бездіяльність орга нів державної податкової слу жби та їх посадових осіб можу ть бути оскаржені у встановл еному законом порядку.
Стаття 10 Закону № 509 визнач ає, що державні податкові інс пекції в районах, містах без р айонного поділу, районах у мі стах, міжрайонні та об' єдна ні спеціалізовані державні п одаткові інспекції виконуют ь, зокрема, такі функції: здійс нюють контроль за своєчасніс тю, достовірністю, повнотою н арахування та сплати податкі в та зборів; забезпечують обл ік платників податків, інших платежів, правильність обчи слення і своєчасність надход ження цих податків, платежів , а також здійснюють реєстрац ію фізичних осіб - платників п одатків та інших обов' язков их платежів; контролюють сво єчасність подання платникам и податків бухгалтерських зв ітів і балансів, податкових д екларацій, розрахунків та ін ших документів, пов' язаних з обчисленням податків, інши х платежів, а також перевіряю ть достовірність цих докумен тів щодо правильності визнач ення об' єктів оподаткуванн я і обчислення податків, інши х платежів; аналізують причи ни і оцінюють дані про факти п орушень податкового законод авства; проводять перевірки фактів приховування і заниже ння сум податків та зборів (об ов' язкових платежів) у поря дку, встановленому цим Закон ом та іншими законами Україн и та інше.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення в ичерпного переліку податків та зборів, що справляються в У країні, та порядок їх адмініс трування, платників податків та зборів, їх права та обов'яз ки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов 'язки їх посадових осіб під ча с здійснення податкового кон тролю, а також відповідальні сть за порушення податкового законодавства регулює Подат ковий кодекс України.
Стаття 20 Податкового коде ксу України визначає права о рганів державної податкової служби. Відповідно до п. 20.1 ціє ї статті органи державної по даткової служби, зокрема, маю ть право:
20.1.1. запрошувати платників п одатків або їх представників для перевірки правильності нарахування та своєчасності сплати податків та зборів, до тримання вимог іншого законо давства, здійснення контролю за дотриманням якого поклад ено на органи державної пода ткової служби. Письмові пові домлення про такі запрошення надсилаються в порядку, вста новленому статтею 42 цього Код ексу, не пізніше ніж за 10 кален дарних днів до дня запрошенн я рекомендованими листами, в яких зазначаються підстави запрошення, дата і час, на які запрошується платник податк ів (представник платника под атків);
20.1.3. одержувати безоплатно в ід платників податків, а тако ж від установ Національного банку України, комерційних б анків та інших фінансових ус танов довідки, у порядку вста новленому Законом України «П ро банки і банківську діяльн ість» та цим Кодексом, довідк и та/або копії документів про наявність банківських рахун ків, а на підставі рішення суд у - інформацію про обсяг та обі г коштів на рахунках, у тому чи слі про ненадходження у вста новлені терміни валютної вир учки від суб' єктів підприєм ницької діяльності;
20.1.4. проводити перевірки пла тників податків (крім Націон ального банку України) в поря дку, встановленому цим Кодек сом;
20.1.6. для здійснення функцій, в изначених податковим законо давством, отримувати безопла тно від платників податків, у тому числі благодійних та ін ших неприбуткових організац ій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідк и, копії документів (засвідче ні підписом платника податкі в або його посадовою особою т а скріплені печаткою (за наяв ності) про фінансово-господа рську діяльність, отримувані доходи, видатки платників по датків та іншу інформацію, по в' язану з обчисленням та сп латою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державно ї податкової служби, а також ф інансову та статистичну звіт ність, в порядку та на підстав ах, визначених цим Кодексом.
Згідно п. 73.3 ст. 73 Податковог о кодексу України, органи дер жавної податкової служби маю ть право звернутися до платн иків податків та інших суб' єктів інформаційних відноси н із письмовим запитом про по дання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), не обхідної для виконання покла дених на органи державної по даткової служби функцій, зав дань, та її документального п ідтвердження.
Такий запит підписується керівником (заступником кер івника) органу державної под аткової служби і повинен міс тити перелік інформації, яка запитується, та документів, щ о її підтверджують, а також пі дстави для надіслання запиту .
Письмовий запит про пода ння інформації надсилається платнику податків або іншим суб' єктам інформаційних ві дносин за наявності хоча б од нієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу п одаткової інформації, отрима ної в установленому законом порядку, виявлено факти, які с відчать про порушення платни ком податків податкового, ва лютного законодавства, закон одавства у сфері запобігання та протидії легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, або фінансу ванню тероризму та іншого за конодавства, контроль за дот риманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звич айних цін на товари (роботи, по слуги) під час проведення пер евірок;
3) в інших випадках, визначен их цим Кодексом.
Запит вважається вруче ним, якщо його надіслано пошт ою листом з повідомленням пр о вручення за податковою адр есою або надано під розписку платнику податків або іншом у суб' єкту інформаційних ві дносин або його посадовій ос обі.
Платники податків та інш і суб' єкти інформаційних ві дносин зобов' язані подават и інформацію, визначену у зап иті органу державної податко вої служби, та її документаль не підтвердження протягом од ного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщ о інше не передбачено цим Код ексом). У разі коли запит склад ено з порушенням вимог, викла дених в абзацах першому та др угому цього пункту, платник п одатків звільняється від обо в' язку надавати відповідь н а такий запит.
Постановою Кабінету Мін істрів України від 27.12.2010 № 1245 зат верджено Порядок періодично го подання інформації органа м державної податкової служб и та отримання інформації за значеними органами за письмо вим запитом (надалі - Порядо к № 1245). Порядок № 1245 визначає про цедуру періодичного подання органам державної податково ї служби суб' єктами інформа ційних відносин або подання за письмовим запитом таких о рганів податкової інформаці ї.
Порядок проведення докум ентальних позапланових пере вірок визначено ст.78 ПК Україн и.
Так, відповідно до п.78.1 ст . 78 ПК України документальна п озапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності х оча б однієї з таких обставин :
- за наслідками перевірок ін ших платників податків або о тримання податкової інформа ції виявлено факти, що свідча ть про можливість порушення платником податків податков ого, валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ор гани державної податкової сл ужби, якщо платник податків н е надасть пояснення та їх док ументальні підтвердження на обов' язковий письмовий зап ит органу державної податков ої служби протягом 10 робочих д нів з дня отримання запиту (п.п . 78.1.1 п.78.1 ст. 78 Податкового кодекс у України);
- виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вих деклараціях, поданих пла тником податків, якщо платни к податків не надасть поясне ння та їх документальні підт вердження на обов' язковий п исьмовий запит органу держав ної податкової служби протяг ом 10 робочих днів з дня отрима ння запиту (п.п. 78.1.4 п.78.1 ст. 78 Подат кового кодексу України).
Відповідно до ст. 79 Податк ового кодексу України докуме нтальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийнят тя керівником органу державн ої податкової служби рішен ня про її проведення та за наявності обставин для про ведення документальної пере вірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Докумен тальна невиїзна перевірка зд ійснюється на підставі зазна чених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу докум ентів та даних, наданих плат ником податків у визначених цим Кодексом випадках, або от риманих в інший спосіб, пер едбачений законом.
Документальна позапл анова невиїзна перевірк а проводиться посадовими осо бами органу державної податк ової служби виключно на підс таві рішення керівника орган у державної податкової служб и, оформленого наказом, та з а умови надіслання платник у податків рекомендованим л истом із повідомленням про в ручення або вручення йому чи його уповноваженому предст авнику під розписку копії н аказу про проведення докумен тальної позапланової невиїз ної перевірки та письмового повідомлення про дату почат ку та місце проведення тако ї перевірки.
Присутність платників податків під час проведенн я документальних невиїзних п еревірок не обов'язкова.
Матеріалами справи під тверджується, що відповідач, незважаючи на те, що позиваче м було отримано письмовий за пит податкового органу 10.03.2011 ро ку, виніс наказ про проведенн я перевірки ТОВ «Поллітрейд» 12.03.2011 року та провів саму перев ірку до закінчення вказаного в запиті податкового органу 10-денного строку.
Зважаючи на викладене, н аказ ДПІ в Артемівському рай оні у м. Луганську від 12.03.2011 року за № 147 «Про проведення докуме нтальної невиїзної перевірк и Товариства з обмеженою від повідальністю «Поллітрейд» код за ЄДРПОУ 37288241» є протиправ ним та підлягає скасуванню.
Враховуючи наявні у матер іалах справи докази, суд вваж ає вимоги позивача обґрунто ваними та такими, що підлягаю ть задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійсненні нею доку ментально підтвердженні суд ові витрати з Державного бюд жету України (або відповідно го місцевого бюджету, якщо ін шою стороною був орган місце вого самоврядування, його по садова чи службова особа).
Згідно ст. 160 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд с прави, оголошено вступну та р езолютивну частини постанов и та повідомлено представник ів сторін про те, що постанову у повному обсязі буде вигото влено протягом 5-денного стро ку.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 2, 17, 94, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позо в Товариства з обмеженою від повідальністю «Поллітрейд» до Державної податкової інс пекції в Артемівському район і у м. Луганську про визнання п ротиправним та скасування на казу задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати наказ Державно ї податкової інспекції в Арт емівському районі у м. Луганс ьку від 12.03.2011 року за № 147 «Про про ведення документальної неви їзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Поллітрейд» код за ЄДРПОУ 372 88241».
Стягнути з Державного бю джету України на користь Тов ариства з обмеженою відповід альністю «Поллітрейд» витра ти по сплаті судового збору в сумі 3,40 грн. (три гривні 40 копійо к).
Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.
Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.
Апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 КАС Україн и, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.
Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .
Повний текст постанов и виготовлено та підписано 25 л ипня 2011 року.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.07.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18130992 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Блохін Анатолій Андрійович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні