Постанова
від 25.08.2011 по справі 2а/2570/428/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2570/428/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 серпня 2011 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний ад міністративний суд в складі:

головуючого судді Кло пот С.Л.,

при секретарі Ге расенко А.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду справу за адміністра тивним позовом Державної інс пекції з контролю за цінами в Чернігівській області до Уп равління державної автомобі льної інспекції Управління М іністерства внутрішніх спра в України в Чернігівській об ласті про стягнення необґру нтованої суми виручки та штр афу, -

В С Т А Н О В И В:

Державна інспекція з контр олю за цінами в Чернігівські й області звернулась до суду в з адміністративним позово м до Управління державної ав томобільної інспекції Управ ління Міністерства внутрішн іх справ України в Чернігівс ькій області про стягнення н еобґрунтованої суми виручки та штрафу в розмірі 63659, 25 грн. Св ої вимоги обґрунтовують тим, що при перевірці було виявле но порушення дотримання вимо г чинного законодавства з пи тань ціноутворення при надан ні платних послуг територіал ьними підрозділами ДАІ МВС У країни за період з січня 2009 ро ку по жовтень 2010 року. За резуль татами перевірки складено ак т № 007328, на підставі якого, згідн о зі статтею 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», п озивачем прийнято рішення ві д 03 листопада 2010 року № 235 про зас тосування економічних санкц ій: вилучення до державного б юджету необґрунтовано одерж аної суми виручки - 21219,75 грн. та с тягнення до державного бюдже ту штрафу у двократному розм ірі необґрунтовано одержано ї суми виручки - 42439,50 грн., всього 63659,25 грн.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, просив задовольнити йог о в повному обсязі, посилаючи сь на обставини, викладені в п озовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнала, в його задоволенні п росила відмовити в повному о бсязі, оскільки вважають, що з азначені в матеріалах переві рки порушення не відповідают ь нормам чинного законодавст ва, винесені передчасно, без н алежного огляду матеріалів з подальшим наданням невірної правової оцінки документам.

Розглянувши подані докуме нти та матеріали, заслухавши пояснення представників сто рін, суд вважає, що позов підля гає задоволенню з наступних підстав.

Встановлено, що на підставі посвідчення від 07 жовтня 2010 ро ку №452 виданого Державною інсп екцією цін в Чернігівській о бласті в.о. начальника відділ у Лисенко Ю.С. та головном у державному інспектору Абра мовій О.М., відповідно до ст. 13 З акону України «Про ціни та ці ноутворення», Постанови Кабі нету Міністрів України від 13.1 2.2000 р. №1819 «Питання Державної ін спекції з контролю за цінами » та п. 4.1.4. плану роботи на ІV ква ртал 2010 року Державної інспек ції з контролю за цінами в Чер нігівській області, була про ведена планова перевірка у в ідділах Державної автомобіл ьної інспекції Управління Мі ністерства внутрішніх справ України в Чернігівській обл асті та його підрозділах щод о дотримання вимог чинного з аконодавства з питань ціноут ворення при наданні платних послуг, за результатами якої складено акт № 007328 від 28 жовтня 2010 року.

Як вбачається з матеріалів справи предметом перевірки було дотримання вимог чинног о законодавства з питань цін оутворення при наданні платн их послуг територіальними пі дрозділами ДАІ МВС України з а період з січня 2009 року по жовт ень 2010 року.

З зазначених питань переві рено відділ Державної автомо більної інспекції УМВС Украї ни в Чернігівській області т а 7 структурних підрозділів, я кі не є юридичними особами.

Внаслідок встановлених по рушень, що зафіксовані в акті перевірки, загальна сума нео бґрунтовано одержаної відді лом ДАІ УМВС України в Черніг івській області виручки за п еріод з 06.11.2009 року по 02.10.2010 року скл ала 21 219,75 грн.

За результатами проведено ї перевірки, Державною інспе кцією з контролю за цінами в Ч ернігівській області, згідно зі статтею 14 Закону України « Про ціни і ціноутворення», пр ийнято рішення від 03 листопад а 2010 року № 235 про застосування е кономічних санкцій: вилученн я до державного бюджету необ ґрунтовано одержаної суми ви ручки - 21 219,75 грн. та стягнення до державного бюджету штрафу у двократному розмірі необґру нтовано одержаної суми вируч ки - 42 439, 50 грн., всього 63 659, 25 грн.

Перелік платних послуг, які можуть надаватись позивачем визначені постановою Кабіне ту Міністрів України від 04.06.07 р оку № 795 «Про затвердження пер еліку платних послуг, які мож уть надаватися органами та п ідрозділами Міністерства вн утрішніх справ», п. 4 якої визн ачає, що Міністерству внутрі шніх справ разом з Мінфіном т а Мінекономіки за погодження м з Держкомітетом з питань ре гуляторної політики та підпр иємництва і Антимонопольним комітетом визначити у місяч ний строк розміри плати за на дання послуг органами МВС та порядку їх справляння.

Спільним наказом МВС Украї ни, Мінфіну, Мінекономіки від 05.10.2007 р. № 369/1105/336, зареєстрований в М інюсті 31.10.2007 р. за № 1236/14503 «Про затв ердження Розмірів плати за н адання послуг органами та пі дрозділами МВС та Порядку їх справляння» визначені розмі ри плати за надання послуги о рганами та підрозділами МВС.

Порядком справляння плати за надання послуг органами т а підрозділами МВС, який затв ерджений тим же наказом МВС У країни, Мінфіну, Мінекономік и від 05.10.2007 р. № 369/1105/336, зареєстрован ий в Мін'юсті 31.10.2007 р. за № 1236/14503, у п. 2 якого передбачено, що зазнач енні платні послуги можуть н адаватися органами та підроз ділами МВС України у межах св оєї компетенції та виключно за письмовою заявою юридични х або фізичних осіб (далі - зам овники) із зазначенням-прізв ища, ім'я, по батькові, місця зн аходження (місця проживання) та виду платної послуги.

Як вбачається з матеріалів перевірки, розрахунок суми н еобґрунтовано одержаної вир учки, що надійшла на рахунок в ідділу ДАІ УМВС України в Чер нігівській області від фізич них осіб за надання консульт ації без їх письмової заяви, щ о отримана при оформленні Че рнігівським ВРЕР ВДАІ УМВС У країни в Чернігівській облас ті пластикового посвідчення водія за період з 04.11.2009 р. по 22.06.2010 р . зроблено на підставі 813 особо вих справ фізичних осіб.

Відповідно ст. 4 Закону Укра їни «Про ціни і ціноутворенн я» від 03.12.1990 р. № 507-ХІІ проведення державної політики цін в Укр аїні забезпечує Кабінет Міні стрів України, який визначає перелік продукції, товарів і послуг, на які затверджуютьс я фіксовані та регульовані ц іни і тарифи, а також повноваж ення органів державного упра вління в галузі встановлення контролю за цінами (тарифами ).Таким органом, відповідно до Положення про Державну інсп екцією з контролю за цінами, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 13 грудня 2000 року N 1819 є Державна ін спекція з контролю за цінами . Інспекція є урядовим органо м державного управління, яки й діє у складі Мінекономіки і підпорядковується йому.

Абзац 2 пункту 4 Положення Де ржінспекція відповідно до по кладених на неї завдань у меж ах своєї компетенції здійсню є перевірки додержання поряд ку формування, встановлення і застосування цін і тарифів , а також їх економічного обґр унтування.

Відповідно до ч. 1 п. 5 Положен ня, Держінспекція має право п роводити в органах виконавчо ї влади, Раді міністрів Автон омної Республіки Крим, підпр иємствах, установах та орган ізаціях незалежно від форми власності перевірки бухгалт ерських документів, книг, зві тів, калькуляцій та інших док ументів, пов'язаних з формува нням, встановленням і застос уванням цін і тарифів.

Стаття 8 Закону України «Про ціни і ціноутворення» держа вне регулювання цін і тарифі в здійснюється шляхом встано влення: державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівні в цін (тарифів) чи граничних ві дхилень від державних фіксов аних цін (тарифів); урядом Укра їни можуть вводитись інші ме тоди державного регулювання цін і тарифів.

Згідно ст. 9 Закону № 507-ХІІ ви значає, що державні фіксован і та регульовані ціни і тариф и, встановлюються на ресурси , які справляють визначальни й вплив на загальний рівень і динаміку цін, на товари і посл уги, що мають вирішальне соці альне значення, а також на про дукцію, товари і послуги, виро бництво яких зосереджено на підприємствах, що займають м онопольне (домінуюче) станов ище на ринку.

Положеннями Інструкції пр о порядок застосування еконо мічних та фінансових (штрафн их) санкцій органами державн ого контролю за цінами, затве рдженої наказом Міністерств а економіки та з питань європ ейської інтеграції України т а Міністерства фінансів Укра їни 03 грудня 2001 року N 298/519 та зареє строваної в Міністерстві юст иції України 18 грудня 2001 року з а N 1047/6238, прийняття рішень про за стосування економічних або ф інансових (штрафних) санкцій за фактами порушення держав ної дисципліни цін покладено на Держінспекцію з контролю за цінами та відповідні держ авні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республ іці Крим, областях, містах Киє ві та Севастополі.

Пунктом 1.4 Інструкції визна чено, що підставою для застос ування економічних санкцій з а порушення державної дисцип ліни цін є одержання суб'єкта ми господарювання необґрунт ованої виручки в результаті порушення ними чинного в пер іоді, що перевіряється, поряд ку встановлення та застосува ння цін і тарифів, які регулюю ться уповноваженими органам и відповідно до вимог законо давства, а саме:

- застосування цін і тарифів з порушенням інших запровад жених методів регулювання.

Правові та організаційні з асади, основні принципи і пор ядок здійснення державного н агляду (контролю) у сфері госп одарської діяльності, повнов аження органів державного на гляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та від повідальність суб'єктів госп одарювання під час здійсненн я державного нагляду (контро лю) визначено Законом Україн и «Про основні засади держав ного нагляду (контролю) у сфер і господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року N 877-У.

Частина 1 ст. 8 зазначеного За кону, орган державного нагля ду (контролю) в межах повноваж ень, передбачених законом, пі д час здійснення державного нагляду (контролю) має право: в имагати від суб'єкта господа рювання усунення виявлених п орушень вимог законодавства ; накладати штрафні санкції т а вживати заходи, передбачен і законом.

Відповідно з ч. ч. 7, 8, 9 ст. 7 Зако ну України «Про основні заса ди державного нагляду (контр олю) у сфері господарської ді яльності», на підставі акта, я кий складено за результатами здійснення планового заходу , в ході якого виявлено поруше ння вимог законодавства, про тягом п'яти робочих днів з дня завершення заходу складаєть ся припис, розпорядження або інший розпорядчий документ про усунення порушень, виявл ених під час здійснення захо ду.

Розпорядження або інший ро зпорядчий документ органу де ржавного нагляду (контролю) - о бов'язкове для виконання пис ьмове рішення органу державн ого нагляду (контролю) щодо ус унення виявлених порушень у визначені строки. Розпорядже ння видається та підписуєтьс я керівником органу державно го нагляду (контролю) або його заступником. Розпорядження може передбачати застосуван ня до суб'єкта господарюванн я санкцій, передбачених зако ном. За приписами ст. 14 Закону У країни «Про ціни та ціноутво рення», вся необґрунтовано о держана підприємством, орган ізацією сума виручки в резул ьтаті порушення державної ди сципліни цін та діючого поря дку визначення вартості буді вництва, що здійснюється із з алученням коштів Державного бюджету України, бюджету Авт ономної Республіки Крим, міс цевих бюджетів, а також кошті в державних підприємств, уст анов та організацій підлягає вилученню в доход відповідн ого бюджету залежно від підп орядкованості підприємства , організації. Крім того, в поз абюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократн ому розмірі необґрунтовано о держаної суми виручки. Вка зані суми списуються з ра хунків підприємств і орган ізацій в банківських установ ах за рішенням суду.

Відповідач не погоджуючис ь з рішенням позивача скорис тався правом його оскарження та звернувся до суду з адміні стративним позовом до Держав ної інспекції з контролю за ц інами в Чернігівській област і про визнання дій незаконни ми та скасування рішення № 235 в ід 03.11.2010 року.

Постановою Чернігівського окружного адміністративног о суду від 17.12.2010 року позовні ви моги Управління державної ав томобільної інспекції Управ ління Міністерства внутрішн іх справ України в Чернігівс ькій області задоволенні в п овному обсязі.

Постановою Київського апе ляційного адміністративног о суду від 31.03.2011 року, рішення су ду першої інстанції скасован о та в задоволенні позовних в имог Управління державної ав томобільної інспекції Управ ління Міністерства внутрішн іх справ України в Чернігівс ькій області відмовлено.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодекс у адміністративного судочин ства України обставини, вста новлені судовим рішенням в а дміністративній, цивільній а бо господарській справі, що н абрало законної сили, не дока зуються при розгляді інших с прав, у яких беруть участь ті с амі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи вищевказане та ч. 5 ст. 254 КАС України, яка встано влює, що постанови суду апеля ційної інстанції набирають з аконної сили з моменту прого лошення, законність рішення позивача № 235 від 03.11.2010 року встан овлено судовим рішенням, яке набрало законної сили, а тому позовні вимоги Державної ін спекції з контролю за цінами в Чернігівській області під лягають задоволенню в повном у обсязі.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Д ержавної інспекції з контрол ю за цінами в Чернігівській о бласті - задовольнити в повно му обсязі.

Стягнути з Управління держ авної автомобільної інспекц ії Управління Міністерства в нутрішніх справ України в Че рнігівській області( м. Черні гів, вул. Борисенка, 66, р\р 35227005002668 в ГУДКУ в Чернігівській облас ті, МФО 853592, код 08802971) в доход держа вного бюджету м. Чернігова на р\р 31118106700002, код 2282 5965 банк отримува ча: УДК у Чернігівській облас ті, МФО 853592 необґрунтовано одер жану суму виручки в розмірі 212 19 (двадцять одна тисяча двісті дев'ятнадцять) грн. 75 коп. та шт рафу в сумі 42439 (сорок дві тисяч і чотириста тридцять дев'ять ) грн. 50 коп., всього в розмірі 63659 ( шістдесят три тисячі шістсот п'ятдесят дев'ять) грн. 25 коп.

Постанова набирає законно ї сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у пор ядок і строки, передбачені ст аттями 186, 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України .

Суддя: Клопот С.Л.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.08.2011
Оприлюднено20.09.2011
Номер документу18141780
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/428/2011

Постанова від 22.08.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 11.02.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 25.07.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 27.01.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

Ухвала від 09.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Горяйнов А.М.

Постанова від 25.08.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Клопот С.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні