ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
23 червня 2011 року № 2а-6104/11/2670
Окружний адміністративн ий суд міста Києва у складі го ловуючого судді Келеберди В .І. при секретарі судового зас ідання Віруцькій О. В. розгля нувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Публічного акціонерного товариства "Оболонь"
до Спеціалізованої державн ої податкової інспекції у м. К иєві по роботі з великими пла тниками податків
про скасування податкового по відомлення-рішення №0000044020 від 03 .03.2011
Обставини справи:
Закрите акціоне рне товариство «Оболонь»зве рнулось до суду з вимогами пр о визнання протиправним та с касування податкового повід омлення-рішення № 0000044020 від 03.03.2011.
Позовні вимоги вмотивова ні тим, що відповідачем зробл ений помилковий висновок щод о порушення позивачем п.п. 7.2.4, п .п 7.2.6 п.п. 7.2.8 п. 7.2, п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п. 7.5 п .п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Пр о податок на додану вартість »від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, в результаті чого відповідачем винесено оскаржуване податкове повід омлення-рішення. Позивач вка зує на те, що вказаний висново к податкового органу не відп овідає фактичним обставинам та суперечить чинному закон одавству.
Відповідач проти позову за перечує з підстав, викладени х у письмових запереченнях, я кі долучені до матеріалів сп рави та вказує, що оскаржуван е рішення відповідає вимогам чинного законодавства у зв' язку з порушенням позивачем п.п. 7.2.4, п.п 7.2.6 п.п. 7.2.8 п. 7.2, п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п . 7.5.1 п. 7.5 п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість», а тому вважає позовн і вимоги необгрутнованими.
Зокрема, відповідач зазнач ає, що оскільки контрагент по зивача ПП «М-буд»не подавав д о органу податкової служби д екларацій з податку на додан у вартість, тому позивач не ма є права включати в свою декла рацію до податкового кредиту ПДВ, сплачений у вартості при дбаних товарів та виконаних робіт (послуг).
23.06.2011 в судовому засіданні пр едставником позивача подано клопотання про зміну наймен ування позивача на Публічне акціонерне товариство «Обол онь»на підставі нової редакц ії Статуту позивача у зв' яз ку з чим, судом ухвалено про зм іну назви позивача, а саме За критого акціонерного товари ства «Оболонь»на Публічне ак ціонерне товариство «Оболон ь».
Розглянувши подан і сторонами документи і мате ріали, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ється позов, об' єктивно оці нивши докази, які мають юриди чне значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Спеціалізована держа вна податкова інспекція у м. К иєві по роботі з великим плат никами податків здійснила до кументальну невиїзну переві рку ЗАТ «Оболонь»з питання ф ормування податкового креди ту з податку на додану вартіс ть за лютий 2010 року - червень 20 10 року по взаємовідносинах з Т ОВ «Інтерпрайм Харків», ТОВ « Український цукор», ПП «Світ ле», ПП «М-буд», ТОВ «Транс-інд устрія», ТОВ «Зерно юніон тре йд», за результатами якої скл адено акт перевірки від 21.09.2010 № 480/40-20/05391057.
На підставі акту перевір ки Спеціалізованою державно ю податковою інспекцію у м.Ки єві по роботі з великим платн иками податків прийнято пода ткове повідомлення рішення № 0000704020/0 від 01.10.2010 на загальну суму 377 927,00 грн. (у тому числі за основни м платежем - 2655103,00 грн., за штраф ними (фінансовими) санкціями - 1124258,00 грн.).
Позивач не погодився з вказ аним податковим повідомленн ям - рішенням № 0000704020/0 від 01.10.2010 та в порядку передбаченому п. 5.2 ст . 5 Закону України «Про порядок погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»від 20.12.2000 р. № 2181-ІІІ, под ав скаргу до СДПІ у м. Києві по роботі з ВПП.
За наслідками розгляду вказаної скарги Рішенням пр о результати розгляду первин ної скарги № 16492/10/25-022 від 13.12.2010 відпо відачем частково скасоване п одаткове повідомлення-рішен ня № 0000704020/0 від 01.10.2010 в сумі 552703,00 грн. о сновного платежу та у відпов ідній частині штрафні санкці ї.
16.12.2010 відповідачем винесено д руге податкове повідомлення -рішення № 0000834020/0 на суму 2946181,00 грн., у тому числі 2102310,00 грн. - за осно вним платежем, 843871,00 грн. - за шт рафними санкціями.
Не погодившись з рішенням п ро результати розгляду перви нної скарги позивач звернувс я зі скаргою до ДПА у м. Києві п ро перегляд зазначеного ріше ння та скасування податковог о повідомлення-рішення від 16.1 2.2010 № 0000834020/0 на суму 2946181,00 грн.
Рішенням від 18.02.2011 № 1556/10/25 за рез ультатами розгляду скарги ДП А у м. Києві скасувало податко ве повідомлення-рішення від 16.12.2010 № 0000834020/0 в частині 1987403,5 грн. дона рахованого податку на додану вартість та 794962,00 грн. штрафних санкцій.
09.03.2011 позивачем отримано пода ткове повідомлення-рішення № 0000044020 від 03.03.2011 на суму 163815,00 грн. з яких 114906,00 грн. - за основним п латежем, 48909,00 грн. - штрафні (фін ансові) санкції.
Не погодившись з отриманим податковим повідомленням-рі шенням № 0000044020 від 03.03.2011 на сум у 163815, 00 грн. позивач звернувся з і скаргою до ДПА України з за н аслідками розгляду якої Ріше нням від 21.04.2011 № 7584/6/25-0115 скаргу пози вача залишено без задоволенн я, податкове повідомлення-рі шення № 0000044020 від 03.03.2011 без змі н.
Як вбачається з матеріал ів справи, перевіркою ЗАТ «Об олонь»з питання формування п одаткового кредиту з податку на додану вартість за лютий 20 10 року - червень 2010 року по вза ємовідносинах «Інтерпрайм Х арків», ТОВ «Український цук ор», ПП «Світле», ПП «М-буд», ТО В «Транс-індустрія», ТОВ «Зер но юніон трейд»встановлено, що на підставі показників до датку № 5 «Розшифровки податк ових зобов' язань та податко вого кредиту в розрізі контр агентів»встановлено, що ЗАТ «Оболонь»до складу податков ого кредиту включено суми по датку на додану вартість по о пераціям з придбання товарів (робіт, послуг) у ПП «М-буд»(код ЄДРПОУ 32775394) за лютий в сумі 736719,00 г рн., за червень 2010 у сумі 107538,9 грн.
Відповідач, посилаючись на пошуково-довідникову систем у ЦБД ДПА України та АРМ «Сист ема автоматизованого співст авлення податкових зобов' я зань і податкового кредиту в розрізі контрагентів на рів ні ДПА України»вказує, що кон трагентом позивача, а саме ПП «М-буд»за лютий та червень 2010 р оку до податкового органу не подавались (відсутні) деклар ації з податку на додану варт ість, свідоцтво ПДВ ПП «М-Буд» від 12.02.2010 № 100267610 анульоване 29.12.2010. А т ому, відповідач прийшов до ви сновку, що позивачем безпідс тавно включено до податковог о кредиту суми ПДВ, сплачені у вартості придбаних товарів та виконаних робіт (послуг) у р озмірі 114906,00 грн., у зв' язку з не поданням ПП «М-Буд»до органу податкової служби деклараці й з податку на додану вартіст ь .
Суд не погоджується з висно вками податкового органу щод о порушення позивачем вимог 7.2.4, п.п 7.2.6 п.п. 7.2.8 п. 7.2, п.п. 7.4.1 п. 7.4, п.п. 7.5.1 п . 7.5 п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть», з огляду на наступне.
Відповідно до п. 1.4 ст.1 Закон у України “Про податок на дод ану вартість”, поставка посл уг - будь-які операції цивільн о-правового характеру з вико нання робіт, надання послуг, н адання права на користування або розпорядження товарами, у тому числі нематеріальним и активами, а також з поставки будь-яких інших, ніж товари, о б'єктів власності за компенс ацію, а також операції з безоп латного виконання робіт, над ання послуг. Поставка послуг , зокрема, включає надання пра ва на користування або розпо рядження товарами у межах до говорів оренди (лізингу), пост авки, ліцензування або інші с пособи передачі права на пат ент, авторське право, торгови й знак, інші об'єкти права інте лектуальної, в тому числі про мислової, власності.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом , Договорами підряду № 8 від 28.05. 2010, № 9 від 31.05.2010, № 10 від 03.06.2010, № 11 від 07.06. 2010, № 23 від 11.12.2009, № 24 від 12.12.2009, які укла дені між позивачем та Приват ним підприємством «М-Буд», по зивачем доручено підряднику - ПП «М-Буд»виконання ремон тних робіт.
В результаті виконання дог овірних зобов'язань позиваче м були прийнято ремонтні роб оти, що підтверджується копі ями Актів виконаних робіт № 2/0 6 за червень 2010, № 1/06 за червень 2010 р оку, № 3/06 за червень 2010 року, № 4/06 за червень 2010 року, № 1/02 за лютий 2010 р оку, № 3/02 за лютий 2010 року.
Також за наслідками оплати виконаних робіт ПП «М-Буд»ви писано податкові накладні, к опії яких наявні в матеріала х справи.
Вищевказані накладні, в ро зумінні Закону України “Про бухгалтерський облік та фіна нсову звітність в Україні” в ід 16 липня 1999 року № 996-ХІУ та “Пол оження про документальне заб езпечення записів у бухгалте рському обліку”, затверджено го наказом Міністерства фіна нсів України від 24.05.1995 р. № 88, заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 05.06.95 р. за № 168/704, є п ервинними документами, які ф іксують факти здійснення гос подарських операцій, факти п ідприємницької та іншої діял ьності, що впливають на стан м айна, капіталу, зобов'язань і ф інансових результатів.
За нормами Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Украї ні" від 16.07.99р. №996-ХІУ (далі - Зако н України № 996-ХІУ), бухгалтерсь кий та податковий облік базу ється на даних первинних док ументів, які підтверджують з дійснення господарських опе рацій.
Згідно визначення, яке нав едено у статті 1 Закону Україн и № 996-ХІУ, із змінами і доповнен нями, первинний документ - це документ, який містить ві домості про господарську опе рацію та підтверджує її здій снення.
В статті 9 даного Закону заз начено, що підставою для бухг алтерського обліку господар ських операцій є первинні до кументи, які фіксують факти з дійснення господарських опе рацій. Первинні документи по винні бути складені під час з дійснення господарської опе рації, а якщо це неможливо - бе зпосередньо після її закінче ння. Для контролю та впорядку вання оброблення даних на пі дставі первинних документів можуть складатися зведені о блікові документи.
Первинні документи для над ання їм юридичної сили і дока зовості повинні мати такі об ов'язкові реквізити: назву пі дприємства, установи, від іме ні яких складений документ, н азву документа (форми), код фор ми, дату і місце складання; змі ст господарської операції, в имірювачі господарської опе рації (у натуральному і варті сному виразі), посади, прізвищ а і підписи осіб, відповідаль них за дозвіл та здійснення г осподарської операції і скла дання первинного документа.
Інформація, що міститься у п рийнятих до обліку первинних документах, систематизуєтьс я на рахунках бухгалтерськог о обліку в регістрах синтети чного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунка х бухгалтерського обліку.
Наявні у справі матеріали п одаткові первинними докумен тами у розумінні ст. 9 Закону У країни “Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні”.
Як встановлює норма п. 1.7. ст. 1 Закону України “Про податок на додану вартість”, податко вий кредит - сума, на яку платн ик податку має право зменшит и податкове зобов'язання зві тного періоду, визначена згі дно з цим Законом.
Згідно з пп. 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 Закону України “Про податок на дода ну вартість”, податковий кре дит звітного періоду складає ться із сум податків, сплачен их (нарахованих) платником по датку у звітному періоді у зв 'язку з придбанням товарів (ро біт, послуг), вартість яких від носиться до складу валових в итрат виробництва (обігу) та о сновних фондів чи нематеріал ьних активів, що підлягають а мортизації.
Згідно з пп. 7.5.1. п. 7.5. ст. 7 Зако ну України № 168/97-ВР, датою виник нення права платника податку на податковий кредит вважає ться дата здійснення першої з подій:
- або дата списання кош тів з банківського рахунку п латника податку в
оплату т оварів (робіт, послуг), дата ви писки відповідного рахунку ( товарного
чека) - в разі роз рахунків з використанням кре дитних дебетових карток або
комерційних чеків;
- або дата отримання по даткової накладної, що засві дчує факт
придбання платн иком податку товарів (робіт, п ослуг).
Відповідно до пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 ц ього Закону, платник податку зобов'язаний надати покупцю податкову накладну, що має мі стити зазначені окремими ряд ками:
а) порядковий номе р податкової накладної;
б) дату виписування по даткової накладної;
в) назву юридичної осо би або прізвище, ім'я та по бат ькові фізичної
особи, заре єстрованої як платник податк у на додану вартість;
г) податковий номер пл атника податку (продавця та п окупця);
д) місце розташуванн я юридичної особи або місце п одаткової адреси
фізично ї особи, зареєстрованої як пл атник податку на додану варт ість;
є) опис (номенклатуру) това рів (робіт, послуг) та їх кільк ість (обсяг, об'єм);
є) повну назву отримувача;
ж) ціну поставки без в рахування податку;
з) ставку податку та ві дповідну суму податку у цифр овому значенні;
и) загальн у суму коштів, що підлягають с платі з урахуванням податку.
Відповідно до п. 6.2. Порядк у заповнення податкової накл адної, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 30.05.1997р. № 165 (далі - Пор ядок №165, чинного на момент вид ання податкових накладних), п одаткова накладна дає право покупцю, зареєстрованому як платник податку, на включенн я до податкового кредиту вит рат по сплаті податку на дода ну вартість. Згідно з п.12 вказа ного Порядку, до податкової н акладної вносяться дані в ро зрізі номенклатури поставки товарів (робіт, послуг), а саме :
- графа 2 - дата виникне ння податкового зобов'язання у продавця, тобто здійснення будь-якої з подій, що сталася раніше, відповідно до вимог п ункту 7.3 “Дата виникнення пода ткових зобов'язань”статті 7 З акону;
- графа 3 - номенклат ура поставки товарів (робіт, п ослуг);
- графа 4 - одиниця ви міру товарів (робіт, послуг) - г рн., шт., кг, м, см, м куб., см куб., л т ощо;
- графа 5 - кількість (об'є м, обсяг) поставки товарів, вик онання робіт, надання послуг ;
- графа 6 - ціна продажу о диниці продукції без урахува ння податку на додану вартіс ть;
- графа 7 - база оподатку вання товарів (робіт, послуг), які підлягають оподаткуванн ю податком на додану вартіст ь за ставкою 20 %;
- графа 8 - база оподатку вання при здійсненні операці й на митній
території Укра їни товарів (робіт, послуг), як і підлягають оподаткуванню
податком на додану вартіст ь за нульовою ставкою (пункти 6.2.5 - 6.2.8 статті
6 Закону);
- графа 9 - база оподатку вання при здійсненні експорт них операцій, які підлягають оподаткуванню податком на д одану вартість за нульовою с тавкою (пункт 6.2 статті 6 Закону );
- графа 10 - база оподатку вання товарів (робіт, послуг), які звільнені від оподаткува ння відповідно до статті 5 Зак ону;
- графа 11 - загальна с ума коштів, що підлягає оплат і.
Як вбачається з матеріа лів справи в податкових накл адних наявні всі реквізити, п ередбачені пп. 7.2.1 п. 7.2 ст. 7 Закону України “Про податок на дода ну вартість” та п. 6.2. № 165.
Згідно з приписами п.п. 7.2.1, 7.2.2 , 7.2.3, 7.2.4 ст.7 Закону України “Про п одаток на додану вартість”, п одаткова накладна складаєть ся у момент виникнення подат кових зобов'язань продавця у двох примірниках. Оригінал п одаткової накладної надаєть ся покупцю, копія залишаєтьс я у продавця товарів (робіт, по слуг).
Податкова накладна є зв ітним податковим документом і одночасно розрахунковим д окументом. Податкова накладн а виписується на кожну повну або часткову поставку товар ів (робіт, послуг). Платники по датку повинні зберігати пода ткові накладні протягом стро ку, передбаченого законодавс твом для зобов'язань із сплат и податків.
Право на нарахування пода тку та складання податкових накладних надається виключн о особам, зареєстрованим як п латники податку у порядку, пе редбаченому статтею 9 цього З акону.
Твердження відповідача пр о безпідставність включенн я до податкового кредиту сум и ПДВ сплачені позивачем у ва ртість товару отриманого від ПП «М-буд» у зв' язку з анулюв анням свідоцтва ПДВ ПП «М-Буд »29.12.2010 суд вважає необґрунтова ними, оскільки станом на моме нт виконання договірних зобо в' язань ПП «М-Буд»мало свід оцтво платника податку на до дану вартість та відповідно мало право видання податкови х накладних.
Крім того, законодавством ч инним на момент виникнення с пірних правовідносин не було передбачено наявність таких підстав для виключення з под аткового кредиту сум ПДВ спл ачених покупцем у вартості т овару у разі не подання подат кової декларації з податку н а додану вартість продавцем товарів (робіт, послуг).
Таким чином, суд вважає, що висновки відповідача, викла дені в акті № 480/40-20/05391057 від 21.09.2010 та Р ішенні ДПА у м. Києві від 18.02.2011 № 1 556/10/25 на підставі яких прийнято оскаржуване податкове повід омлення-рішення № 0000044020 від 03.03.2011, не відповідає чинному на момент виникнення спірних п равовідносин законодавству України.
Відповідно до ст. 19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов'язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.
З урахуванням наведеного в ище, суд дійшов висновку, що ві дповідач прийняв податкове п овідомлення - рішення, яке н е відповідає чинному законод авству України та підлягає с касуванню.
Згідно з ч. 3 ст. 2 К АС України у справах щодо оск арження рішень, дій чи бездія льності суб' єктів владних п овноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийнят і (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосі б, що передбачені Конституці єю та законами України; з вико ристанням повноваження з мет ою, з якою це повноваження над ано; обґрунтовано, тобто з ур ахуванням усіх обставин, що м ають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсто ронньо (неупереджено); доброс овісно; розсудливо; з дотрима нням принципу рівності перед законом, запобігаючи неспра ведливій дискримінації; проп орційно, зокрема з дотриманн ям необхідного балансу між б удь-якими несприятливими нас лідками для прав, свобод та ін тересів особи і цілями, на дос ягнення яких спрямоване це р ішення (дія); з урахуванням пр ава особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасн о, тобто протягом розумного с троку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 К АС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.
Всупереч наведеним в имогам відповідач, як суб' є кт владних повноважень, не до вів правомірності прийнятог о ним рішення. Зважаючи на вик ладене, суд дійшов висновку, щ о позовні вимоги підлягають задоволенню.
Розглянувши подані с торонами документи і матеріа ли, заслухавши пояснення пре дставників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт уються позовні вимоги, оціни вши докази, які мають значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд вважає , що позовні вимоги підлягают ь задоволенню.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 69, 71, 158-163 Кодек су адміністративного судочи нства України, Окружний адмі ністративний суд м. Києва, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Задовольнити адмін істративний позов.
2. Скасувати податкове пов ідомлення - рішення винесен е Спеціалізованою державною податковою інспекцію у м. Киє ві по роботі з великим платни ками податків № 0000044020 від 03.03.2 011.
Постанова може бути оск аржена до суду апеляційної і нстанції за правилами, встан овленими ст. ст. 185-187 КАС України , шляхом подання через суд пер шої інстанції апеляційної ск арги. Постанова набирає зако нної сили у порядку і строки, щ о визначені ч.1 ст.254 КАС України .
Суддя В.І. Келеберд а
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 23.06.2011 |
Оприлюднено | 20.09.2011 |
Номер документу | 18141921 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Келеберда В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні