Рішення
від 05.09.2011 по справі 57/153
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 57/153 05.09.11

За позовом Заступн ика прокурора м. Києва в інтер есах держави

в особі Державн ого комітету України із земе льних ресурсів

до 1) Київсько ї міської ради

2) Головного упра вління земельних ресурсів ви конавчого органу

Київської міськ ої ради (Київської міської де ржавної адміністрації)

3) Обслуговуючог о кооперативу житлового кооп еративу "Житловий рай"

про визнання недійсним рішення Київської міської ради від 29.10.09р. № 559/2628, державни х актів на право власності на землю та договорів оренди

земельних ділян ок

Колегія с уддів у складі:

Головуючи й суддя Гулевець О.В.

Суддя Івченко А.М.

Суддя Пригунова А.Б.

Представники сторін:

Від прокуратури: Вас илюк О.Г. (посвідчення)

Від позивача: О СОБА_1 (Дов.)

Від відповідача-1: ОС ОБА_2 (Дов.)

Від відповідача-2: ОС ОБА_3 (Дов.)

Від відповідача-3: ОС ОБА_4 (Дов.)

У судовому засіданні 05.09.20 11 судом оголошено вступну та р езолютивну частини рішення у справі відповідно до положе нь ч. 2 ст. 85 Господарського проц есуального кодексу України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Господарського суду міста Києва звернувся засту пник прокурора м. Києва в інте ресах держави в особі Держав ного комітету України із зем ельних ресурсів з позовною з аявою до 1) Київської міської р ади, 2) Головного управління зе мельних ресурсів виконавчог о органу Київської міської р ади (Київської міської держа вної адміністрації), 3) Обслуго вуючого кооперативу житлово го кооперативу "Житловий рай ", в якій просить:

- визнати недійсним з м оменту прийняття рішення Киї вської міської ради від 29.10.2009р. № 559/2628 "Про передачу обслуговую чому кооперативу житловому к ооперативу "Житловий рай" зем ельних ділянок для житлової забудови на вулиці Лютневій у Голосіївському районі м. Ки єва";

- визнати недійсними д оговори оренди земельних діл янок, укладені 24.12.2009р. між Київс ькою міською радою та Обслуг овуючим кооперативом житлов им кооперативом "Житловий ра й" та зареєстровані Головним управлінням земельних ресур сів виконавчого органу Київс ької міської ради (Київської міської державної адміністр ації) у книзі записів державн ої реєстрації договорів 14.01.09 № № 79-6-00731 та 79-6-00732;

- визнати недійсними в идані Обслуговуючому коопер ативу житловому кооперативу "Житловий рай" державні акти н а право власності на земельн і ділянки серії ЯЖ №№ 922765, 922766, зар еєстровані 02.12.2009р. Головним упр авлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київсько ї міської ради (Київської міс ької державної адміністраці ї) за №№ 07-8-00315 та 07-8-00314;

- визнати відсутність у Обслуговуючого кооператив у житлового кооперативу "Жит ловий рай" права власності на земельні ділянки, що розташо вані на вул. Лютневій у Голосі ївському районі м. Києва зага льною площею 20,04 га, вартістю за нормативною грошовою оцінко ю 53 116 009,65 грн.;

- зобов'язати Головне упра вління земельних ресурсів ви конавчого органу Київської м іської ради (Київської міськ ої державної адміністрації) внести до автоматизованої си стеми державного земельного кадастру відомості про прав о власності територіальної г ромади міста Києва в особі Ки ївської міської ради на земе льні ділянки, що розташовані на вулиці Лютневій у Голосії вському районі міста Києва.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 17.06.2011р. поруш ено провадження у справі № 57/153 та призначено справу до розг ляду на 08.07.2011р.

Також в позовній заяві заст упник прокурора м. Києва прос ить вжити заходів до забезпе чення позову у даній справі, ш ляхом:

- накладення арешту на земел ьні ділянки, що розташовані з а адресою: вул. Лютнева у Голос іївському районі м. Києва, пло щею 1,8995 га, кадастровий номер: 8 0 00 000 000:90:190:0028; вул. Лютнева у Голосії вському районі м. Києва, площе ю 1,201 га, кадастровий номер: 8 000 000 00 0:90:190:0029; вул. Лютнева у Голосіївсь кому районі м. Києва, площею 8,145 1 га, кадастровий номер: 8 000 000 000:90:190: 0031; вул. Лютнева у Голосіївсько му районі м. Києва, площею 8,799 га , кадастровий номер: 8 000 000 000:90:190:0038;

- заборони Обслуговуючому к ооперативу житловому коопер ативу "Житловий рай" та будь-як им іншим особам вчиняти будь -які дії з вищезазначеними зе мельними ділянками, у тому чи слі укладати договори, вчиня ти інші правочини стосовно ц их земельних ділянок;

- заборони Головному управл інню земельних ресурсів вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) зд ійснювати будь-які реєстраці йні дії щодо вищезазначених земельних ділянок.

Проте суд відмовляє в задов оленні вимоги про вжиття зах одів до забезпечення позову з огляду на наступне.

Відповідно до інформаційн ого листа Вищого господарськ ого суду України від 12.12.2006р. № 01-8/27 76 "Про деякі питання практики забезпечення позову" у випад ку звернення до суду з клопот анням про забезпечення позов у заявник повинен обґрунтува ти причини звернення із заяв ою про забезпечення позову. З цією метою та з урахуванням з агальних вимог передбачених ст. 33 ГПК України, обов'язков им є подання доказів наявнос ті фактичних обставин, з яким и пов'язується застосуванн я певного заходу до забезпеч ення позову.

Однак в позовній заяві, прок урором не наведено обставин які б свідчили про наявність підстав для вжиття заходів д о забезпечення позову, суду н е надано жодних доказів того , що невжиття заходів до забез печення позову якимось чином може утруднити чи зробити не можливим виконання рішення с уду.

В судовому засіданні 08.07.2011р. п редставники прокуратури та п озивача підтримали заявлені позовні вимоги, вважають їх о бґрунтованими і правомірним и і такими, що підлягають задо воленню, з підстав викладени х в позовній заяві.

Представник відповідача 2 - Головного управління земель них ресурсів виконавчого орг ану Київської міської ради (К иївської міської державної а дміністрації) надав суду від зив на позовну заяву, в якому в изнає позовні вимоги частков о та просить відмовити в част ині позовних вимог заявлених до відповідача-2.

Представники відповідача- 1 - Київської міської ради та в ідповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового коопе ративу "Житловий рай" в судове засідання не з'явились, вим ог ухвали Господарського суд у міста Києва від 17.06.2011р. не вико нали.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 08.07.2011р. розгл яд справи на підставі ст. 77 ГПК України відкладено на 19.07.2011р.

В судовому засіданні 19.07.2011р. п редставником прокуратури на дано суду уточнення до п. 4 поз овної заяви, згідно якого про курор просить визнати недійс ними видані Обслуговуючому к ооперативу житловому коопер ативу "Житловий рай" державні акти на право власності на зе мельні ділянки серії ЯЖ №№ 922765, 922766, зареєстровані 02.12.2009р. Г оловним управлінням земельн их ресурсів виконавчого орга ну Київської міської ради (Ки ївської міської державної ад міністрації) за №№ 07-8-00315 та 07-8-00314.

Представником позивача - Д ержавного комітету України і з земельних ресурсів в судов ому засіданні на виконання у хвали Господарського суду мі ста Києва надано письмові по яснення, згідно з якими підтр имав позовні вимоги та проси ть їх задовольнити.

Представник відповідача-1 - Київської міської ради надав відзив на позовну заяву, в яко му заперечує проти позовних вимог та просить суд відмови ти в їх задоволенні, посилаюч ись на прийняття оскаржувано го рішення Київською міською радою як органом місцевого с амоврядування в межах повнов ажень, відповідно до визначе ної законом компетенції.

Представник відповідача-3 - Обслуговуючого кооперативу житлового кооперативу "Житл овий рай" в судове засідання 19 .07.2011р. не з'явився, про причини неявки суд не повідомив.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва розгляд справ и № 57/153 на підставі ст. 77 ГПК Укра їни відкладено на 05.08.2011 р.

В судове засідання 05.08.2011р. пре дставник відповідача-3 - Обслу говуючого кооперативу житло вого кооперативу "Житловий р ай" не з'явився, проте до Госп одарського суду міста Києва подано заяву Обслуговуючого кооперативу житлового коопе ративу "Житловий рай" про відк ладення розгляду справи, у зв 'язку з чим розгляд справи № 57/153 відкладено на 12.08.2011р.

11.08.2011р. через відділ діловодс тва Господарського суду міст а Києва від відповідача-3 - Обс луговуючого кооперативу жит лового кооперативу "Житловий рай" надійшло клопотання про залучення до участі у справі правонаступника позивача - Д ержавного комітету України і з земельних ресурсів України - Державне агентство земельн их ресурсів України. Вказане клопотання обґрунтовано тим , що згідно з Указом Президент а України від 09.12.2010р. № 1085/2010 "Про оп тимізацію системи центральн их органів виконавчої влади" передбачено утворити Держав не агентство земельних ресур сів України, реорганізувавши Державний комітет України і з земельних ресурсів. Указом Президента України від 08.04.2011р. № 445/2011 "Про Державне агентство з емельних ресурсів України" з атверджено Положення про Дер жавне агентство земельних ре сурсів України, установлено, що Державне агентство земел ьних ресурсів України є прав онаступником Державного ком ітету України із земельних р есурсів.

Проте, вищевказане клопота ння Обслуговуючого кооперат иву житлового кооперативу "Ж итловий рай" залишено судом б ез задоволення, оскільки зая вником не надано доказів вик лючення Державного комітет у України із земельних ресур сів з Єдиного державного реє стру юридичних осіб та фізич них осіб-підприємців. При цьо му, представник Державного к омітету України із земельних ресурсів в судовому засідан ні наголошував, що процес рео рганізації не завершений та позивач з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців не в иключений.

11.08.2011р. через відділ діловодс тва Господарського суду міст а Києва від відповідача-3 - Обс луговуючого кооперативу жит лового кооперативу "Житловий рай" надійшло клопотання про припинення провадження у сп раві № 57/153.

11.08.2011р. через відділ діловодс тва Господарського суду міст а Києва від відповідача-3 - Обс луговуючого кооперативу жит лового кооперативу "Житловий рай" надійшов відзив на позов ну заяву, в якому відповідач-3 позовні вимоги вважає необґр унтованими та просить суд ві дмовити в їх задоволенні.

12.08.2011р. через відділ діловодс тва Господарського суду міст а Києва від відповідача-3 - Обс луговуючого кооперативу жит лового кооперативу "Житловий рай" надійшло заперечення пр оти заяви про забезпечення п озову.

12.08.2011р. через відділ діловодс тва Господарського суду міст а Києва від відповідача-3 - Обс луговуючого кооперативу жит лового кооперативу "Житловий рай" надійшло клопотання, в як ому відповідач-3 просив суд ви рішити питання про виділення позовних вимог по справі № 57/153 про визнання недійсним дого ворів оренди № 79-6-00731, № 79-6-00732; визна ння відсутності в ОКЖК "Житло вий рай" права власності на зе мельні ділянки, що розташова ні на вул. Лютневій у Голосіїв ському районі м. Києва в окрем і провадження.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 12.08.2011р. призн ачено колегіальний розгляд с прави № 57/153.

Розпорядженням Голови Гос подарського суду міста Києва Ємельянова А.С. від 12.08.2011 року пр изначено колегіальний розгл яд справи № 57/153 у складі колегі ї суддів: Гулевець О.В. (голову ючий), Івченко А.М., Пригунова А .Б.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 12.08.2011р. колег ією суддів у складі: Гулевець О.В. (головуючий), Івченко А.М., П ригунова А.Б., прийнято справу № 57/153 до свого провадження та п ризначено її розгляд на 05.09.2011р. за участю представників стор ін.

У судовому засіданні 05.09.2011р. с удом розглядалося клопотанн я відповідача-3 - ТОВ "Житловий рай" про припинення провадже ння у справі № 57/153 в частині вим оги про визнання недійсним р ішення Київради № 559/2626 від 29.10.2009р. у зв'язку з непідвідомчіст ю.

Вказане клопотання судом в ідхилено, виходячи з наступн ого.

Виходячи з положень ст. 17 Код ексу адміністративного судо чинства України спори з орга ном державної влади, органом місцевого самоврядування, ї хньою посадовою або службово ю особою, предметом яких є пер евірка законності рішень, ді й чи бездіяльності цих орган ів (осіб), відповідно прийняти х або вчинених ними при здійс ненні владних управлінських функцій належать до компете нції адміністративних судів .

Натомість при вирішенні за явлених вимог у даній справі , в тому числі щодо недійсност і рішення Київської міської ради від 29.10.2009 № 559/2628, остання вист упає рівноправним суб'єкто м земельних відносин, дії яко го спрямовані на реалізацію права розпоряджатися землею , і не є суб'єктом владних пов новажень по відношенню до ін шого учасника спірних віднос ин - ОКЖК "Житловий рай", оскіль ки відсутня підпорядкованіс ть, яка має місце під час здійс нення органом місцевого само врядування владних управлін ських функцій.

В даному випадку, предметом позовних вимог, в тому числі п ри врахуванні підстав, з яких заявляється вимога про неді йсність оспорюваного рішенн я Київради, є перевірка прави льності формування волі одні єї із сторін (Київради) стосов но розпорядження землею та п ередачі відповідних прав на неї, і такий спір не може бути розглянутий за правилами вст ановленими КАС України, що пі дтверджується зокрема і пози цією Верховного суду України викладеною у постанові від 27. 04.2010р., на яку зроблено посиланн я прокурором у позовній заяв і.

В силу положень ст. 111-28 ГПК Укр аїни, рішення Верховного Суд у України, прийняте за наслід ками розгляду заяви про пере гляд судового рішення з моти вів неоднакового застосуван ня судом (судами) касаційної і нстанції одних і тих самих но рм матеріального права у под ібних правовідносинах, є обо в'язковим для всіх суб'єкт ів владних повноважень, які з астосовують у своїй діяльнос ті нормативно-правовий акт, щ о містить зазначену норму пр ава, та для всіх судів України .

Про необхідність врахуван ня мотивів постанови Верховн ого суду України прийнятою к олегією суддів Судової палат и в адміністративних справах 27.04.2010 у справі № 21-2328во09 зазначено також в листі Вищого господа рського суду України від 23.06.2010 № 05-05/357.

Крім того, 05.09.2011р. судом розгля нуто клопотання відповідача -3 - ТОВ "Житловий рай" про виділе ння позовних вимог по справі № 57/153 про визнання недійсним д оговорів оренди № 79-6-00731, № 79-6-00732; ви знання відсутності в ОКЖК "Жи тловий рай" права власності н а земельні ділянки, що розташ овані на вул. Лютневій у Голос іївському районі м. Києва в ок ремі провадження.

Вказане клопотання залише не без задоволення виходячи з наступного:

Відповідно до приписів ч. 1 с т. 58 Господарського процесуал ьного кодексу України в одні й позовній заяві може бути о б'єднано кілька вимог, зв'яза них між собою підставою вини кнення або поданими доказами .

Оскільки позовні вимоги ст осуються визнання недійсним и рішень та актів, що стосують ся одного і того ж майна - спір них земельних ділянок, суд не вбачає підстав для виділенн я позовних вимог по справі № 57 /153 в окремі провадження.

В судовому засіданні 05.09.2011р. п редставники прокуратури та п озивача позовні вимоги підтр имали та просять задовольнит и їх в повному обсязі.

Представники відповідачів проти позову заперечували з підстав, викладених у відзив ах на позовну заяву.

Розглянувши документи і ма теріали, додані до позову, все бічно і повно з'ясувавши вс і обставини справи, оцінивши докази, які мають значення дл я вирішення спору, вислухавш и представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матері алів справи, рішенням Київсь кої міської ради № 559/2628 від 29.10.2009р . "Про передачу обслуговуючом у кооперативу житловому кооп еративу "Житловий рай" земель них ділянок для житлової заб удови на вулиці Лютневій у Го лосіївському районі м. Києва " затверджено містобудівне о бґрунтування щодо внесення з міни до Генерального плану м іста Києва, затвердженого рі шенням Київради від 28.03.2002 № 370/1804, з міни цільового призначення с ільськогосподарських земел ь під малоповерхову житлову забудову Обслуговуючому коо перативу житловому кооперат иву "Житловий рай" на вул. Лютн евій у Голосіївському районі м. Києва; внесено зміни до Ген ерального плану міста Києва та проекту планування його п риміської зони на період до 202 0 року, затверджених рішенням Київської міської ради від 28. 03.2002 № 370/1804, а саме: територію в меж ах, визначених містобудівним обґрунтуванням, перевести з а функціональним призначенн ям до зони малоповерхової жи тлової забудови; віднесено з емельну ділянку площею 20,04 га д о земель запасу житлової та г ромадської забудови з виключ енням її з категорії земель с ільськогосподарського приз начення; затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Обслугову ючому кооперативу житловому кооперативу "Житловий рай" дл я житлової забудови на вул. Лю тневій у Голосіївському райо ні м. Києва; передано Обслугов уючому кооперативу житловом у кооперативу "Житловий рай", з а умови виконання пункту 7 цьо го рішення. Земельні ділянки загальною площею 20,04 га. для жи тлової забудови на вул. Лютне вій у Голосіївському районі м. Києва, в тому числі:

- ділянку № 1 площею 19,94 га - у вла сність для житлової забудови ;

- ділянку № 2 площею 3,10 га - у дов гострокову оренду строком на 49 років для рекреаційних ціле й та благоустрою території.

В обґрунтування свої позов них вимог, прокурор зазначає , що вищевказане рішення Київ ської міської ради від 29.10.2009р. № 559/2628 прийнято з порушенням ст. 4 1, 45, 83, 84, 127 Земельного кодексу Укр аїни, оскільки Обслуговуючий кооператив житлового коопер ативу "Житловий рай" не є житло во-будівельним кооперативом у розумінні ст. 41 Земельного к одексу України та з порушенн ям ст. 7, 14, 25, 26 Закону "Про природн о-заповідний фонд України", ос кільки спірні земельні ділян ки розташовані на територій ландшафтного заказника місц евого значення "Острів Жуків ", що є підставою для визнання недійсним вищевказаного ріш ення.

Враховуючи заявлені позов ні вимоги, суд визнає заявлен і доводи обґрунтованими в за значеній частині, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 3 Земельно го кодексу України земельні відносини регулюються Конст итуцією України, цим Кодексо м, а також прийнятими відпові дно до них нормативно-правов ими актами.

Право розпорядження земля ми територіальної громади мі ста, передача земельних діля нок комунальної власності у власність громадян і юридичн их осіб, надання земельних ді лянок у користування із земе ль комунальної власності в п орядку, передбаченому законо м належить до повноважень Ки ївської міської ради відпові дно до ст. 9 Земельного кодексу України.

Згідно ст. 123 Земельного коде ксу України юридична особа, з ацікавлена в одержанні земел ьної ділянки у постійне кори стування із земель державної або комунальної власності з вертається з відповідним кло потанням до районної, Київсь кої та Севастопольської місь ких державних адміністрацій або сільської, селищної, місь кої ради.

Земельна ділянка, передана Обслуговуючому кооперативу житловому кооперативу "Житл овий рай" для житлової забудо ви на вул. Лютневій у Голосіїв ському районі м. Києва відпов ідно до оспорюваного рішення № 559/2628 від 29.10.2009р. за рахунок части ни земель, наданих Сільськог осподарському товариству з о бмеженою відповідальністю "Х отівський", яка надана відпов ідно до рішення Київської мі ської ради № 117/990 від 23.10.2003р.

Про отримання згоди на прип инення права користування СТ ОВ "Хотівський" свідчить лист -згода від 19.06.2007р. № 235 та передачу вказаної частини земельної ділянки ОКЖК "Житловий рай", пр о яку зазначено у спірному рі шенні, а відтак СТОВ "Хотівськ ий" добровільно відмовилось від орендованої земельної ді лянки, що згідно ст. 141 Земельно го кодексу України є однією з підстав припинення права ко ристування земельною ділянк ою.

Враховуючи доводи прокуро ра про відсутність підстав д ля надання ОКЖК "Житловий рай " земельних ділянок у власніс ть та оренду згідно ст. 41 ЗК Укр аїни, судом встановлено наст упне.

Земельні ділянки передані у власність ОКЖК "Житловий ра й" безоплатно відповідно до с т. 41 Земельного кодексу Україн и, якою передбачено, що житлов о-будівельним (житловим) та га ражно-будівельним кооперати вам за рішенням органів вико навчої влади або органів міс цевого самоврядування земел ьні ділянки для житлового і г аражного будівництва переда ються безоплатно у власність або надаються в оренду у розм ірі, який встановлюється від повідно до затвердженої міст обудівної документації.

Відповідно до ст. 94 Господар ського кодексу України, кооп еративи як добровільні об'є днання громадян з метою спіл ьного вирішення ними економі чних, соціально-побутових та інших питань можуть створюв атися у різних галузях (вироб ничі, споживчі, житлові тощо).

Законом України "Про коопер ацію" визначено, що відповідн о до завдань та характеру дія льності кооперативи поділяю ться на такі типи: виробничі, о бслуговуючі та споживчі; а на прямами діяльності кооперат иви можуть бути житлово-буді вельними, садово-городніми, г аражними, торговельно-закупі вельними, транспортними, осв ітніми, туристичними, медичн ими тощо (ч. 2 ст. 6 Закону).

Статус житлово-будівельно го кооперативу закріплено в Житловому кодексі України, п орядок його створення, орган ізації, порядок вступу до коо перативу, хто може бути члено м кооперативу.

Згідно статей 133, 137 Житлового кодексу Української РСР гро мадяни, які потребують поліп шення житлових умов, вправі в ступити до житлово-будівельн ого кооперативу і одержати в ньому квартиру. Однією із умо в вступу до житлово-будівель ного кооперативу є перебуван ня на квартирному обліку в да ному населеному пункті.

Житлово-будівельні коопер ативи організовуються при ви конавчих комітетах місцевих Рад народних депутатів, при п ідприємствах, установах і ор ганізаціях.

Порядок організації та дія льності житлово-будівельних кооперативів установлюєтьс я законодавством Союзу РСР, Ж итловим кодексом УРСР, Примі рним статутом житлово-будіве льного кооперативу та іншими актами законодавства Україн и.

Житлово-будівельний коопе ратив діє на основі статуту, п рийнятого відповідно до Прим ірного статуту житлово-будів ельного кооперативу загальн ими зборами громадян, які вст упають до організовуваного к ооперативу і зареєстрованог о в установленого порядку. Кі лькість членів кооперативу п овинна бути відповідною кіль кості квартир у будинку. Квар тири, які надаються членам ко оперативу повинні відповіда ти граничному розміру жилої площі, сумі пайового внеску т а кількості членів сім'ї.

В пункті 1.1. та 2.1.1. Примірного с татуту житлово-будівельного кооперативу встановлено, що житлово-будівельний коопера тив організовується з метою задоволення економічних, соц іальних та інших потреб його членів, а саме: забезпечення ж итлом членів кооперативу і ч ленів їх сімей шляхом будівн ицтва багатоквартирного жил ого будинку (будинків), а у вип адках, передбачених законода вством, одно і двоквартирних жилих будинків садибного ти пу або багатоквартирного бло кованого жилого будинків з н адвірними будівлями, або кот еджів з будівництва паркінгі в, гаражів, спортивних, культу рно-побутових і господарськи х приміщень за власні кошти к ооперативу за допомогою банк івського кредиту, а також для наступної експлуатації та у правління цим будинками кооп еративу.

Відповідно до наданих уста новчих документів, які також містяться у затвердженому с пірним рішенням проекті земл еустрою щодо відведення земе льних ділянок Обслуговуючом у кооперативу житловому кооп еративу "Житловий рай" для жит лової забудови на вул. Лютнев ій у Голосіївському районі м . Києва, державну реєстрацію ю ридичної особи Обслуговуючо го кооперативу житлового коо перативу "Житловий рай" прове дено Печерською районною у м істі Києві державною адмініс трацією 16.06.2007р. та зареєстрован о статут кооперативу, про що з роблено реєстраційний запис № 10701020000028639.

Відповідно до п. 2.1.1 зареєстр ованого статуту ОКЖК "Житлов ий рай" метою його створення є забезпечення житлом членів кооперативу та членів їх сім ей шляхом будівництва багато квартирного жилого будинку ( будинків), будівництва однок вартирних і двоквартирних жи лих будинків садибного типу або багатоквартирних блоков аних жилих будинків з надвір ними будівлями, або котеджів за власні кошти кооперативу або з допомогою банківськог о кредиту, наступної експлуа тації та управління будинкам и кооперативу.

Таким чином, згідно з наведе ними у положеннях статуту ОК ЖК "Житловий рай", метою створе ння та основними завданнями, з урахуванням ч. 2 ст. 6 Закону У країни "Про кооперацію", за нап рямом діяльності ОКЖК "Житло вий рай" відповідає поняттю "ж итлово-будівельний кооперат ив".

Як передбачено ч. 1 ст. 134 ЖК УРС Р, на облік бажаючих вступити до житлово-будівельного коо перативу беруться громадяни , які постійно проживають у да ному населеному пункті і пот ребують поліпшення житлових умов.

Зазначені вимоги при створ енні ОКЖК "Житловий рай" були п орушені, виходячи з наступно го.

Відповідно до п. 3.2. статуту О КЖК "Житловий рай" засновника ми (членами) кооперативу є гро мадяни України ОСОБА_5, О СОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 .

Відповідно до даних Голосі ївської та Подільської район них у місті Києві державних а дміністрацій, ОСОБА_7, яка зареєстрована в Подільськом у районі м. Києва за адресою: АДРЕСА_1 та ОСОБА_8, який з ареєстрований у Голосіївськ ому районі м. Києва за адресою АДРЕСА_2, на час створення і державної реєстрації кооп еративу, а також і на момент пр ийняття Київською міською ра дою оскаржуваного рішення на квартирному обліку не переб ували.

За даними Оболонської райо нної у м. Києві державної адмі ністрації ОСОБА_5, зареєст рований в Оболонському район і м. Києва, перебував на кварти рному обліку з 23.03.2004р. в першоче рговому списку працівників М ВС.

Що стосується ОСОБА_6, то на час створення, державної р еєстрації кооперативу та мом ент прийняття Київською місь кою радою оскаржуваного ріше ння, на квартирному обліку не перебував.

Метою створення ОКЖК "Житло вий рай" є, у тому числі, забезп ечення житлом членів коопера тиву та членів їх сімей шляхо м будівництва багатоквартир ного жилого будинку (будинкі в), будівництва одноквартирн их і двоквартирних жилих буд инків садибного типу або баг атоквартирних блокованих жи лих будинків з надвірними бу дівлями, або котеджів за влас ні кошти кооперативу або з до помогою банківського кредит у, наступної експлуатації та управління будинками коопер ативу (п. 2.1.1. статуту), тоді як зг ідно з абзацом 2 п. 3 Примірного статуту житлово-будівельног о кооперативу при будівництв і одно- і двоквартирних жилих будинків садибного типу чис ло громадян, необхідне для ор ганізації кооперативу, визна чається виконавчим комітето м районної, міської, районної в місті Ради народних депута тів, але не може бути менше 5 чо ловік.

Проте, як вже зазначалось, п ри створенні та державній ре єстрації Обслуговуючого коо перативу житлового кооперат иву "Житловий рай" його заснов никами (членами) виступили 4 ос оби, що, в свою чергу, суперечи ть наведеним вимогам Примірн ого статуту житлово-будівель ного кооперативу.

Також, відповідно до містоб удівного обґрунтування, що м іститься у проекті землеустр ою щодо відведення земельних ділянок ОКЖК "Житловий рай", н а відведених кооперативу зем лях планується забудова 62 сад ибних ділянок з розрахунково ю кількістю населення 248 чолов ік, у той час як засновниками ( членами) обслуговуючого кооп еративу житлового кооперати ву "Житловий рай" як вже зазнач ено є лише 4 особи.

Окрім цього у статуті Обслу говуючого кооперативу житло вого кооперативу "Житловий р ай" не визначено кількість кв артир у житловому будинку (бу динках), які заплановано до бу дівництва кооперативом, що м оже призвести до здійснення ОКЖК "Житловий рай" діяльност і, що суперечить меті створен ня обслуговуючого житлово-бу дівельного кооперативу, - обс луговування членів кооперат иву шляхом забезпечення житл ом членів кооперативу та чле нів їх сімей, а не будівництво житла для інших осіб.

Зазначені вище обставини с відчать, що ОКЖК "Житловий рай " не створювався як житлово-бу дівельний кооператив відпов ідно до Житлового кодексу УР СР та Примірного статуту жит лово-будівельного кооперати ву, а тому не мав права на отри мання безоплатно земельних д ілянок у власність відповідн о до ст. 41 ЗК України.

В даному випадку суд прийма є доводи відповідача-3 - Обслуг овуючого кооперативу житлов ого кооперативу "Житловий ра й", викладені у відзиві на позо в, щодо правомірності створе ння та реєстрації юридичної особи - ОКЖК "Житловий рай", одн ак зазначений факт ніким не з аперечується. ОКЖК "Житловий рай" набув статусу юридичної особи у встановленому поряд ку, за організаційно-правово ю формою є обслуговуючим коо перативом, його правовий ста тус регулюється Господарськ им кодексом України, Законом України "Про кооперацію", нато мість виходячи з положень за кону, зокрема ст. 41 ЗК України п ри врахуванні мети створення житлово-будівельного коопер ативу, земельна ділянка тако му кооперативу надається сам е для будівництва будинку (бу динків) для членів кооперати ву та членів їх сімей.

Таким чином, враховуючи пол оження ст. 41 ЗК України, згідно з якими житлово-будівельним (житловим) за рішенням органі в виконавчої влади або орган ів місцевого самоврядування земельні ділянки для житлов ого будівництва передаються безоплатно у власність, при в ирішенні питання щодо наданн я безоплатно земельної ділян ки слід враховувати саме м ету створення кооперативу , яка має відповідати встано вленим вимогам до порядку ст ворення такого кооперативу.

В свою чергу, відповідно до ч. 2 ст. 127 ЗК України (в редакції, чинній на час прийняття оска ржуваного рішення), продаж зе мельних ділянок державної та комунальної власності грома дянам та юридичним особам зд ійснюється на конкурентних з асадах (аукціон), крім викупу з емельних ділянок, на яких роз ташовані об'єкти нерухомого майна, що є власністю покупці в цих ділянок, в яких відсутні акції (частки, паї), що належат ь державі.

Зазначене не виключає набу ття права на земельну ділянк у правомірно створеною зареє строваною, як ОКЖК "Житловий р ай", юридичною особою, однак в загальному порядку - на конку рентних засадах.

Враховуючи наведене, суд по годжується з доводами виклад еними у позові щодо невідпов ідності вимогам чинного зако нодавства підстав набуття зе мельних ділянок житлово-буді вельними кооперативами при п рийняті оскаржуваного рішен ня Київської міської ради зг ідно ст. 41 ЗК України.

Обґрунтовуючи свої запере чення відповідач-1 - Київська м іська рада зазначає, що відпо відно ч. 2 ст. 20 Земельного кодек су України зміна цільового п ризначення земель провадить ся органами виконавчої влади або органами місцевого само врядування, які приймають рі шення про передачу цих земел ь у власність або надання у ко ристування, вилучення (викуп ) земель і затверджують проек ти землеустрою або приймають рішення про створення об'є ктів природоохоронного та іс торико-культурного призначе ння.

Київська міська рада прийн яла рішення про віднесення з емельної ділянки на вул. Лютн евій у Голосіївському районі м. Києва до території малопов ерхової житлової забудови з врахуванням положень ст. 20 Зем ельного кодексу України та п роекту відведення земельної ділянки.

Тому Обслуговуючому коопе ративу житловому кооператив у "Житловий рай" передано у вла сність та користування земел ьні ділянки по вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Киє ва, що відповідає ст. 38 Земельн ого кодексу України.

Крім того у відзиві відпові дач-1 - Київська міська рада за значає, що Київську міську ра ду, як орган місцевого самовр ядування не наділено функція ми контролю чи нагляду за дот риманням законодавства у сфе рі державної реєстрації юрид ичних осіб та фізичних осіб - п ідприємців, а також не наділе но правом встановлювати, чи в ідповідає певна юридична осо ба тій організаційно правові й формі, яка визначена у її ста туті та свідоцтві про держав ну реєстрацію юридичної особ и, а тому посилання заступник а прокурора м. Києва на ту обст авину, що Київська міська рад а не мала права застосовуват и до ОКЖК "Житловий рай" ст. 41 Зе мельного кодексу України, ос кільки ОКЖК "Житловий рай" не є житлово-будівельним коопера тивом в розумінні Закону Укр аїни "Про кооперацію" та Житло вого кодексу УРСР, не можуть б ратись судом до уваги з огляд у на наступне.

Однак суд не бере до уваги з азначені вище заперечення ві дповідача-1 - Київської місько ї ради, виходячи з наступного .

Відповідно до статті 116 Земе льного кодексу України грома дяни та юридичні особи набув ають права власності та прав а користування земельними ді лянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх по вноважень.

Статтею 10 Закону України "Пр о місцеве самоврядування в У країні" встановлено, що сільс ькі, селищні, міські ради є орг анами місцевого самоврядува ння, що представляють відпов ідні територіальні громади т а здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повно важення місцевого самовряду вання, визначені Конституціє ю України, цим та іншими закон ами.

Таким чином, з правового ана лізу наведених правових норм вбачається, що реалізуючи на дані Конституцією та законод авством України повноваженн я у галузі земельних відноси н, Київська міська рада зобов 'язана діяти виключно в інт ересах її територіальної гро мади, не порушуючи при цьому б аланс інтересів держави, тер иторіальної громади та окрем их громадян.

Зміна цільового використа ння з сільськогосподарськог о призначення на житлову заб удову спірних земельних діля нок та безоплатна передача к ооперативу у власність 20,04 гек тарів в порядку статті 41 Земел ьного кодексу України з мето ю поліпшення житлових умов ч отирьох членів цього коопера тиву не можуть кваліфікувати сь судом як належне виконанн я місцевою радою покладених на неї Конституцією і закона ми повноважень. Такі дії місц евої ради не узгоджуються з н аведеними вище правовими при писами та прямо порушують пр ава і законні інтереси терит оріальної громади столиці Ук раїни.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що Київська міськ а рада, приймаючи рішення № 559/26 28 від 29.10.2009р., діяла всупереч інте ресів територіальної громад и, що є прямим порушенням вимо г статті 10 Закону України "Про місцеве самоврядування".

З приводу розташування над аних ОКЖК "Житловий рай" земел ьних ділянок в межах об'єкт а природно-заповідного фонду ландшафтного заказника місц евого значення "Жуків Острів " суд враховує наступне.

Як вбачається з матеріалів справи (висновок Державного управління охорони навколиш нього природного середовища в м. Києві від 19.12.2007р. № 05-08/10162 та Гол овного управління містобуду вання, архітектури та дизайн у міського середовища Київсь кої міської державної адміні страції від 17.07.2007р. № 19-7172), на час пр ийняття рішення Київською мі ською радою № 559/2628 від 29.10.2009р., спір на територія знаходилась в м ежах заказника місцевого зна чення "Жуків острів", створено го рішенням Київської місько ї ради № 147/649 "Про оголошення при родних об'єктів пам'яткам и природи та заказниками міс цевого значення у м. Києві" від 2 грудня 1999 року.

Відповідно до ст.ст. 60, 61, 63 Зако ну України "Про охорону навко лишнього природного середов ища" ці природні території та об'єкти підлягають особлив ій охороні.

Національні природні парк и, заказники, пам'ятки приро ди, заповідні урочища, ботані чні сади тощо частиною першо ю статті 3 Закону "Про природно -заповідний фонд України" від несено до природно-заповідно го фонду України.

Частиною третьою статті 7 За кону "Про природно-заповідни й фонд України" встановлено і мперативний правовий припис , яким на землях природно-запо відного фонду та іншого прир одоохоронного або історико-к ультурного призначення забо роняється будь-яка діяльніст ь, яка негативно впливає або м оже негативно впливати на ст ан природних та історико-кул ьтурних комплексів та об'єк тів чи перешкоджає їх викори станню за цільовим призначен ням.

Відповідно до ст. 9 "Про приро дно-заповідний фонд України" визначено вичерпний перелік видів використання територі й та об'єктів природно-запові дного фонду, серед якого відс утня житлова забудова.

Виходячи з наведеного, суд в становлює, що приймаючи ріше ння N 559/2628 від 29.10.2009 року в частині в ідведення спірної території під житлову забудову, Київсь ка міська рада порушила вимо ги Законів України "Про охоро ну навколишнього природного середовища" та "Про природно-з аповідний фонд України".

Стаття 38 Земельного кодексу України надає визначення зе мель житлової та громадської забудови, до яких відносятьс я земельні ділянки в межах на селених пунктів, які викорис товуються для розміщення жит лової забудови, громадських будівель і споруд, інших об' єктів загального користуван ня.

Відповідно до наявних у мат еріалах справи документів (в исновок Державного управлін ня охорони навколишнього при родного середовища в м. Києві від 19.12.2007р. № 05-08/10162 та Головного уп равління містобудування, арх ітектури та дизайну міського середовища Київської місько ї державної адміністрації ві д 17.07.2007р. № 19-7172), на підставі яких пр ийнято оскаржуване рішення, яким змінено цільове викорис тання на житлову забудову, зе мельна ділянка знаходиться в межах прибережних захисних смуг об'єктів водного фонду (о. Жуків), а також лісового фон ду КП "Лісопаркове господарс тво "Конча Заспа".

Чинним на час прийняття Киї вською міською радою оспорюв аного рішення законодавство м встановлено ряд обмежень п ри використанні цих територі й.

Згідно з ст. 59 Земельного код ексу України громадянам та ю ридичним особам органами вик онавчої влади або органами м ісцевого самоврядування із з емель водного фонду можуть п ередаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережни х захисних смуг, смуг відведе ння і берегових смуг водних ш ляхів, а також озера, водосхов ища, інші водойми, болота та ос трови для сінокосіння, рибог осподарських потреб, культур но-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних ці лей, проведення науково-досл ідних робіт.

Відповідно до п. 8 "Порядку ко ристування землями водного ф онду" затвердженого Постанов ою Кабінету міністрів Україн и від 13.05.1996р. № 502 користування зе млями прибережних захисних с муг уздовж річок, навколо вод ойм і на островах здійснюєть ся у режимі обмеженої господ арської діяльності. На зазна чених землях забороняється д іяльність, що негативно впли ває або може вплинути на їх ст ан чи суперечить їхньому при значенню, у тому числі будівн ицтво будь-яких споруд (крім г ідротехнічних, гідрометричн их та лінійних), у тому числі б аз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.

Крім цього, згідно з положен ь ст. 43 ЗК України землі природ но-заповідного фонду - це діля нки суші і водного простору з природними комплексами та о б'єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну , наукову, естетичну, рекреаці йну та іншу цінність, яким від повідно до закону надано ста тус територій та об'єктів п риродно-заповідного фонду.

Відповідно до ст. 53 Закону Ук раїни "Про природно-заповідн ий фонд України" рішення про о рганізацію чи оголошення тер иторій та об'єктів природно -заповідного фонду місцевого значення та встановлення ох оронних зон територій та об' єктів природно-заповідного ф онду приймається обласними, Київською та Севастопольськ ою міськими радами.

Згідно ст. 47 Закону України "П ро землеустрій", проектами зе млеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду т а іншого природоохоронного п ризначення визначаються міс це розташування і розміри зе мельних ділянок, власники зе мельних ділянок, землекорист увачі, у тому числі орендарі, а також встановлюється режим використання та охорони тери торій природно-заповідного ф онду та іншого природоохорон ного призначення, оздоровчог о (округи і зони санітарної (гі рничо-санітарної) охорони), ре креаційного та історико-куль турного (охоронні зони) призн ачення. Порядок розробки про ектів землеустрою щодо орган ізації і встановлення меж те риторій природно-заповідног о фонду та іншого природоохо ронного призначення, оздоров чого, рекреаційного та істор ико-культурного призначення встановлюється Кабінетом Мі ністрів України.

Відповідно до положень пун кту 10 Порядку розроблення про ектів землеустрою з організа ції та встановлення меж тери торій природно-заповідного ф онду, іншого природоохоронно го, оздоровчого, рекреаційно го та історико-культурного п ризначення, який затверджено постановою Кабінету Міністр ів України від 25.08.2004р. № 1094, проект землеустрою з організації т а встановлення меж територій природно-заповідного фонду розглядається та затверджує ться сільською, селищною, міс ькою радою, обласною, районно ю, Київською або Севастополь ською міською держадміністр ацією чи в установленому пор ядку подається іншим органам , до повноважень яких належит ь надання у користування або передача у власність земель них ділянок.

Згідно з п. 1 рішення від 22.08.2007 № 162/1996 "Про питання створення лан дшафтного заказника місцево го значення "Жуків острів" Киї вською міською радою було сх валено схему ландшафтного за казника місцевого значення " Жуків острів" у складі деталь ного плану території острова Жуків, при цьому радою жодним чином не встановлено та не ви рішено питання щодо визначен ня його меж та розміру, а п. 3 вка заного рішення Державному уп равлінню охорони навколишнь ого природного середовища в м. Києві доручено забезпечит и розробку проекту створення ландшафтного заказника місц евого значення "Жуків острів ".

Зазначене рішення ради має організаційний характер вре гулювання поточних питань і містить в собі лише проект ст ворення ландшафтного заказн ика місцевого значення "Жукі в острів".

В свою чергу, п. 9 рішення Київ ської міської ради № 806/3381 від 19.07. 2005р. регламентовано утриматис ь до встановлення меж ландша фтного заказника місцевого з начення острів Жуків від роз гляду питань відведення земе льних ділянок, які відповідн о до рішення Київської міськ ої ради від 02.12.1999 № 147/649 "Про оголош ення природних об'єктів пам 'ятками природи та заказник ами місцевого значення у м. Ки єві" (згідно якого ландшафтни й заказник оголошено заказни ком місцевого значення), можу ть бути включені до складу за казника.

На розміщення спірних земе льних ділянок на території з аказника "Острів Жуків" вказу валось у висновках Державног о управління охорони навколи шнього природного середовищ а в м. Києві від 19.12.07 № 05-08/10162 та Голо вного управління містобудув ання, архітектури та дизайну міського середовища Київськ ої міської державної адмініс трації від 17.07.07 № 19-7172, що містятьс я в матеріалах проекту земле устрою щодо відведення земел ьних ділянок Обслуговуючому кооперативу житловому коопе ративу "Житловий рай".

На підставі наведеного, від повідач-1 - Київська міська рад а до встановлення меж ландша фтного заказника місцевого з начення "Острів Жуків" повине н був утриматись від розгляд у питань відведення земельни х ділянок, які відповідно до р ішення Київської міської рад и від 02.12.1999 № 147/649 "Про оголошення п риродних об'єктів пам'ятк ами природи та заказниками м ісцевого значення у м. Києві" , згідно якого ландшафтний за казник оголошено заказником місцевого значення), можуть б ути включені до складу заказ ника.

При врахуванні встановлен их обставин справи, рішення К иївської міської ради № 559/2628 ві д 29.10.2009р. "Про передачу обслугов уючому кооперативу житловом у кооперативу "Житловий рай" з емельних ділянок для житлово ї забудови на вулиці Лютневі й у Голосіївському районі м. К иєва" не відповідає вимогам ч инного законодавства, що згі дно з ч. 2 ст. 144 Конституції Укра їни, ч. 3 ст. 152 ЗК України, ч. 10 ст. 59 З акону України "Про місцеве са моврядування в Україні" є під ставою для визнання його нед ійсним в судовому порядку.

Заперечення відповідача-1 щ одо того, що Київська міська р ада, приймаючи рішення від 29.10.0 9р. № 559/2628 "Про передачу обслугов уючому кооперативу житловом у кооперативу "Житловий рай" з емельних ділянок для житлово ї забудови на вул. Лютневій у Г олосіївському районі м. Києв а" діяла в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією України та Законам и України, і жодним чином не по рушувала права Державного ко мітету України із земельних ресурсів, оскільки останній не наділений повноваженнями розпоряджатися землями кому нальної власності м. Києва, є б езпідставними та не беруться судом до уваги, виходячи з нас тупного.

Згідно приписів ст. 15 ЗК Укра їни, ст. 6 Закону України "Про де ржавний контроль за використ анням та охороною земель" п.п. 3. 4 Положення про Державний ко мітет України із земельних р есурсів, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 19.03.2008р. № 224 на Державний комітет України із земельни х ресурсів, покладено здійсн ення державного контролю за використанням та охороною зе мель.

Таким чином, Державний комі тет України із земельних рес урсів уповноважений здійсню вати функцію контролю за вик ористанням та охороною земел ь, а тому позов заступника про курора м. Києва в інтересах де ржави, у відповідності до ст. 2 ГПК України, поданий з правил ьним визначенням органу, упо вноваженого державою здійсн ювати вказану функцію.

Відповідно до положень ст. 1 55 ЗК України у разі видання ор ганом виконавчої або органом місцевого самоврядування ак та, яким порушуються права ос оби щодо володіння, користув ання чи розпорядження належн ою їй земельною ділянкою, так ий акт визнається недійсним.

Виходячи з вищевикладеног о, та враховуючи, що державні а кти на право власності на зем ельні ділянки серії ЯЖ №№ 922765, 922 766, зареєстровані 02.12.2009р. Головни м управлінням земельних ресу рсів виконавчого органу Київ ської міської ради (Київсько ї міської державної адмініст рації) (за №№ 07-8-00315 та 07-8-00314 відпові дно, видані Обслуговуючому к ооперативу житлового коопер ативу "Житловий рай" на підста ві рішення Київської міської ради від № 559/2628 від 29.10.2009р., яке виз нане недійсним у судовому по рядку, як таке що прийняте з по рушеннями чинного законодав ства України, вимоги щодо виз нання недійсними зазначених актів підлягають задоволенн ю.

Також прокуратурою м. Києва заявлено вимогу про визнанн я недійсними договорів оренд и земельних ділянок, укладен их 24.12.2009р. між Київською міською радою та Обслуговуючим кооп еративом житловим кооперати вом "Житловий рай" та зареєстр овані Головним управлінням з емельних ресурсів виконавчо го органу Київської міської ради (Київської міської держ авної адміністрації) у книзі записів державної реєстраці ї договорів 14.01.09 №№ 79-6-00731 та 79-6-00732.

Враховуючи, що рішення на пі дставі якого Обслуговуючий к ооператив житлового коопера тиву "Житловий рай" набуто пра ва власності на земельні діл янки, є недійсним, укладення д оговорів оренди земельних ді лянок №№ 79-6-00731 та 79-6-00732 від 24.12.2009р. від булось з порушенням норм чин ного законодавства, заявлені позовні вимоги щодо визнанн я недійсними зазначених дого ворів, суд визнає такими, що пі длягають задоволенню.

Щодо заявлених позовних ви мог про зобов'язання Головн ого управління земельних рес урсів виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації) внести до автоматизо ваної системи державного зем ельного кадастру відомості п ро право власності територіа льної громади міста Києва в о собі Київської міської ради на земельні ділянки, що розта шовані на вулиці Лютневій у Г олосіївському районі міста К иєва.

Суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги в цій частин і задоволенню не підлягають, виходячи з наступного.

Права та інтереси держави Г оловним управлінням земельн их ресурсів виконавчого орга ну Київської міської ради (КМ ДА) не порушені, а норми процес уального закону не передбача ють вирішення спору на майбу тнє, і зазначене прямо визнач ено у п. 4 ч. 1 ст. 84 ГПК України, де в казується, що резолютивна ча стина рішення має містити ви сновок про задоволення позов у або про відмову в позові пов ністю чи частково по кожній з заявлених вимог; висновок не може залежати від настання а бо ненастання якихось обстав ин (умовне рішення).

Прийняття судом рішення що до визнання недійсним рішенн я Київської міської ради № 559/262 8 від 29.10.2009р. "Про передачу обслуг овуючому кооперативу житлов ому кооперативу "Житловий ра й" земельних ділянок для житл ової забудови на вулиці Лютн евій у Голосіївському районі м. Києва" своїм наслідком пере дбачає внесення до державног о земельного кадастру відомо стей про право власності тер иторіальної громади міста Ки єва в особі Київської місько ї ради у встановленому чинни м законодавством порядку, то му в суду відсутні підстави в важати, що відповідач-2 буде по рушувати права позивача, а пр о зазначене заявляється сами м Головним управлінням земел ьних ресурсів виконавчого ор гану Київської міської ради (КМДА) у поданому суду відзиві на позов.

Враховуючи вищевикладене, з врахуванням наданих доказ ів прийшов до висновку про ча сткове задоволення позовних вимог.

У відповідності до ст. 49 ГПК У країни, судові витрати покла даються на відповідачів проп орційно розміру задоволених позовних вимог.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 44, 49, 82-85 ГПК Україн и, господарський суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовол ьнити частково.

2. Визнати недійсним з м оменту прийняття рішення Киї вської міської ради від 29.10.2009р. № 559/2628 "Про передачу обслуговую чому кооперативу житловому к ооперативу "Житловий рай" зем ельних ділянок для житлової забудови на вулиці Лютневій у Голосіївському районі м. Ки єва".

3. Визнати недійсним ви даний Обслуговуючому коопер ативу житловому кооперативу "Житловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кр опивницького, буд. 18, офіс 34; іде нтифікаційний код 35197577) держав ний акт на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 92 2765 зареєстрований 02.12.2009р. Головн им управлінням земельних рес урсів виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації) (01044, м. Київ, вул. Хрещати к, 32-а; код ЄДРПОУ 26199097) за № 07-8-00315.

4. Визнати недійсним ви даний Обслуговуючому коопер ативу житловому кооперативу "Житловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кр опивницького, буд. 18, офіс 34; іде нтифікаційний код 35197577) держав ний акт на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 92 2766, зареєстрований 02.12.2009р. Головн им управлінням земельних рес урсів виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації) (01044, м. Київ, вул. Хрещати к, 32-а; код ЄДРПОУ 26199097) за № 07-8-00314.

5. Визнати недійсними д оговори оренди земельних діл янок, укладені 24.12.2009р. між Київс ькою міською радою та Обслуг овуючим кооперативом житлов им кооперативом "Житловий ра й" (01004, м. Київ, вул. Кропивницько го, буд. 18, офіс 34; ідентифікацій ний код 35197577) та зареєстровані Г оловним управлінням земельн их ресурсів виконавчого орга ну Київської міської ради (Ки ївської міської державної ад міністрації) у книзі записів державної реєстрації догово рів 14.01.09 №№ 79-6-00731 та 79-6-00732.

6. Визнати відсутність у Обслуговуючого кооператив у житлового кооперативу "Жит ловий рай" (01004, м. Київ, вул. Кропи вницького, буд. 18, офіс 34; іденти фікаційний код 35197577) права влас ності на земельні ділянки, що розташовані на вул. Лютневій у Голосіївському районі м. Ки єва загальною площею 20,04 га, вар тістю за нормативною грошово ю оцінкою 53116009,65 грн.

7. В іншій частині позов них вимог відмовити.

8. Стягнути з Київської міської ради (01044, м. Київ, вул. Хр ещатик 36, код ЄДРПОУ 22883141) в дохід державного бюджету України 85 (вісімдесят п'ять ) грн. 00 коп . державного мита та 118 (сто вісі мнадцять) грн. 00 коп. витрат на і нформаційно-технічне забезп ечення судового процесу.

9. Стягнути з Обслугову ючого кооперативу житлового кооперативу "Житловий рай" (01004 , м. Київ, вул. Кропивницького, б уд. 18, офіс 34; ідентифікаційний код 35197577) в дохід державного бюд жету України 170 (сто сімдесят) г рн. 00 коп. державного мита та 118 (с то вісімнадцять) грн. 00 коп. вит рат на інформаційно-технічне забезпечення судового проце су.

10. Видати накази після набрання рішенням законної с или.

Рішення господарсько го суду набирає законної сил и після закінчення строку по дання апеляційної скарги, як що апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляц ійної скарги рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після розгляду спр ави апеляційним господарськ им судом.

Головуючий суддя Гулевец ь О.В.

Суддя Івченко А. М.

Суддя Пригунова А.Б.

Дата підписання рішення 09.09.2011р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.09.2011
Оприлюднено18.11.2011
Номер документу18193576
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —57/153

Ухвала від 23.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Аюпова Р.М.

Ухвала від 25.04.2013

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Постанова від 11.01.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Князьков B.B.

Ухвала від 22.12.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Князьков B.B.

Постанова від 25.10.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Отрюх Б.В.

Рішення від 05.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 12.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 12.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 05.08.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

Ухвала від 19.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гулевець О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні