Ухвала
від 19.08.2011 по справі 2а-3755/11/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Тихонов І.В.

Суддя-доповідач - Блохін А.А.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 серпня 2011 року справа №2а-3 755/11/1270

приміщення суду за адресою :83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Блохіна А.А.

суддів Міронової Г.М. , Юрк о І.В.

розглянувши у порядку пи сьмового провадження апеля ційну скаргу Державної подат кової інспекції в Артемівсь кому районі у м. Луганську на п останову Луганського окружн ого адміністративного суду в ід 02 червня 2011 року по адмініст ративній справі № 2а-3755/11/1270 за поз овом Приватного підприємств а «КОМ-ПОА» до Державної пода ткової інспекції в Артемівс ькому районі у м. Луганську пр о визнання недійсним та скас ування рішення №1061 про анулюв ання реєстрації платника под атку на додану вартість від 19. 03.2011 року та зобов'язання вчини ти певні дії, -

ВСТАНОВИЛА:

05 травня 2011 року При ватне підприємство «КОМ-ПО А» звернулось з позовом до Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі у м. Л уганську про визнання недійс ним та скасування рішення №1061 про анулювання реєстрації п латника податку на додану ва ртість від 011 року та зобов'яза ння вчинити певні дії.

В обґрунтування п озовних вимог позивач зазнач ив, що Приватне підприємс тво «КОМ- зареєстроване як су б'єкт господарювання - юридич на особа виконавчим комітето м Луганської міської ради 08 с ерпня 2006 року, реєстраційний з апис №13821070009014863, ідентифікаційни й код 33802025, про що видане свідоцт во про державну реєстрацію ю ридичної особи А01 №612768. Перебув ає на податковому обліку в ДП І в Артемівському у м. Лугансь ку з 08 серпня 2006 року, за №954 та є п латником податку на додану в артість.

2З березня 2011 року на адр есу позивача надійшов лист з а №1872/3 в якому було рішення №1061 в ід 19.03.2011 року про анулювання реє страції платника податку на додану на винесене на підста ві абзацу «г» п. 184.1 ст. 184 Податко вого кодексу України. Зазнач ене рішення було складено ко місією, створеною відповідно до розпорядження ДПІ в Артем івському районі у м. Луганськ у від 04.01.2011 року №1. Комісією було встановлено, що подає податк ові декларації з податку на д одану вартість протягом пері оду з лютого оку по січня 2011 рок у з показниками, які свідчать про відсутність постачання/ придбання товарів, здійснени х з метою формування податко вого зобов'язання чи податко вого кредиту.

Позивач вважає ді ї ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську противоправни ми, факти такими, що не відпові дають дійсності, а саме Рішен ня №1061 від 19.03.2011 року безпідставн им та незаконним з наступних підстав.

ПП «КОМ-ПОА» за ко жний звітний період з лютого 2010 року по січень 2011 року І до ДП І в Артемівському районі у м. Л уганську податкові декларац ії з податку на додану вартіс ть в яких була відображена го сподарська діяльність підпр иємства та вказані зобов'яза ння. Це підтверджується пода тковими деклараціями з подат ку на додану яких стоїть печа тка ДПІ в Артемівському райо ні у м. Луганську про їх триман ня та і були отриманні електр онною поштою. Також позиваче м вчасно були сплачені всі а с обори за період 2010 по 2011 рік.

Враховуючи наведене п озивач просив визнати против оправним та скасувати рішенн я 1061 від 19.03.2011 року та зобов'язати ДПІ в Артемівському районі у м. Луганську вчинити дії з від новлювання в Реєстрі платник ів податків на додану вартіс ть ідентифікаційний даних св ідоцтва про реєстрацію платн ика податку на додану вартіс ть ПП «КОМ-ПОА».

Постановою постанову Луганського окружного адмін істративного суду від 02 травн я 2011 року по адміністративній справі №2а-3755/11/1270 позовні вимоги задоволено.

Визнано противопра вним та скасовано рішення Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі у м. Л уганську №1061 від 19.03.2011 року про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь Приватного підприємства «К ОМ-ПОА», і.к.33802025.

Зобов'язано Дер жавну податкову інспекції в Артемівському районі м. Луг анська внести зміни до Реєст ру платників податку на дода ну вартість, поновивши в Реєс трі платників податку на дод ану вартість Приватного підп риємства «КОМ-ПОА» (ідентифі каційний код 33802025) з 19 березня 2011 р оку.

Не погодившись з таки м рішенням, Державна пода ткова інспекція в Артемівсь кому районі у м. Луганську под ала апеляційну скаргу, в якій зазначило, що постанова прий нята з порушенням норм права , у зв' язку з чим просить скас увати рішення суду першої ін станції та ухвалити нове ріш ення, яким відмовити у задово лені позовних вимог.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засі дання не прибули, хоча вони бу ли належним чином повідомлен і про дату, час і місце судовог о засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС України суд ап еляційної інстанції розглян ув справу в порядку письмово го провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, перевіривши юр идичну оцінку обставин справ и та повноту їх встановлення , дослідивши правильність за стосування судом першої інст анції норм матеріального та процесуального права, встано вила наступне.

Згідно із частино ю 1 статті 2 Кодексу адміністра тивного судочинства України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.

У справах щодо оска рження рішень, дій чи бездіял ьності суб'єктів владних пов новажень адміністративні су ди відповідно до вимог части ни 3 статті 2 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії); безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; пропорці йно, зокрема з дотриманням не обхідного балансу між будь-я кими несприятливими наслідк ами для прав, свобод та інтере сів особи і цілями, на досягне ння яких спрямоване це рішен ня (дія); з урахуванням права о соби на участь у процесі прий няття рішення; своєчасно, тоб то протягом розумного строку .

Статтею 19 Конституц ії України встановлено, що пр авовий порядок в Україні ґру нтується на засадах, відпові дно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не пе редбачено законодавством. Ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного с удочинства України, суд при в ирішенні справи керується пр инципом законності, відповід но до якого органи державної влади, органи місцевого само врядування, їхні посадові і с лужбові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та Зак онами України, та принципом р івності усіх учасників адмін істративного процесу перед з аконом і судом.

Позивач Приват не підприємство «КОМ-ПОА» з ареєстроване як суб'єкт госп одарювання - юридична особа в иконавчим комітетом Лугансь кої міської ради 08.08.2006 року, і.к. 3 3802025, місцезнаходження: 91021, місто Луганськ, вул. А. Ліньова, буд. 1 06, кім. 508, на підтвердження чого видане свідоцтво про держав ну реєстрацію юридичної особ и серії А01 №612768 (а.с.6). Взятий на об лік платника податків Держ авною податковою інспекці єю в Артемівському районі у м . Луганську 08.08.2006 року за №954, про щ о надано відповідну довідку (а.с.9).

Позивач є платник ом податку на додану вартіст ь, що підтверджується свідоц твом про реєстрацію власника податку на додану вартість № 100318870, серії НБ №339388, виданого ДПІ в Артемівському районі у м. Луг анськ (а.с.8).

Позивачем згідно вс тановленого порядку передба ченого для подання податково ї декларації за допомогою за собів електронного зв'язку в електронній формі з дотрима нням умови щодо реєстрації е лектронного підпису підзвіт них осіб у порядку, визначено му законодавством до податко вого органу податкові деклар ації з податку на додану варт ість надавалися та були ним о тримані, про що свідчить відп овідна відмітка. За допомого ю засобів електронного зв'яз ку в електронній формі напра влялися та були отримані від повідачем:

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період лютий 2010 ро ку, з самостійним визначення м суми яка підлягає нарахува нню до сплати в бюджет за підс умками звітного періоду, з ур ахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітн ого періоду в розмірі 2614,00 грн. (а .с.57-60);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період березень 2010 року, з самостійним визначе нням суми яка підлягає нарах уванню до сплати в бюджет за п ідсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'єм ного значення попереднього з вітного періоду в розмірі 4415,00 грн. (а.с.53-56);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період квітень 201 0 року, з самостійним визначен ням суми яка підлягає нараху ванню до сплати в бюджет за пі дсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємн ого значення попереднього зв ітного періоду в розмірі 4787,00 г рн. (а.с.49-52);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період травень 201 0 року, з самостійним визначен ням суми яка підлягає нараху ванню до сплати в бюджет за пі дсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємн ого значення попереднього зв ітного періоду в розмірі 2594,00 г рн. (а.с.45-48);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період липень 2010 р оку, з самостійним визначенн ям суми яка підлягає нарахув анню до сплати в бюджет за під сумками звітного періоду, з у рахуванням залишку від'ємног о значення попереднього звіт ного періоду в розмірі 4405,00 грн . (а.с.41-44);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період серпень 201 0 року, з самостійним визначен ням суми яка підлягає нараху ванню до сплати в бюджет за пі дсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємн ого значення попереднього зв ітного періоду в розмірі 14445,00 г рн. (а.с.37-40);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період вересень 2010 року, з самостійним визначе нням суми яка підлягає нарах уванню до сплати в бюджет за п ідсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'єм ного значення попереднього з вітного періоду в розмірі 18000,00 грн. (а.с.33-36);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період жовтень 201 0 року, з самостійним визначен ням суми яка підлягає нараху ванню до сплати в бюджет за пі дсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємн ого значення попереднього зв ітного періоду в розмірі 160847,00 г рн. (а.с.29-32);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період листопад 2010 року, з самостійним визначе нням суми яка підлягає нарах уванню до сплати в бюджет за п ідсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'єм ного значення попереднього з вітного періоду в розмірі 223985,0 0 грн. (а.с.24-28);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період грудень 201 0 року, з самостійним визначен ням суми яка підлягає нараху ванню до сплати в бюджет за пі дсумками звітного періоду, з урахуванням залишку від'ємн ого значення попереднього зв ітного періоду в розмірі 317935,00 г рн. (а.с. 19-22);

- податкова деклараці я з податку на додану вартіст ь за звітний період січень 2011 р оку, з самостійним визначенн ям суми яка підлягає нарахув анню до сплати в бюджет за під сумками звітного періоду, з у рахуванням залишку від'ємног о значення попереднього звіт ного періоду в розмірі 169525,00 грн . (а.с.57-60).

Крім того, самостійно н араховані позивачем суми зоб ов'язання по сплаті податку н а додану вартість визначені у вищезазначених декларація х за відповідні періоди були сплачені, що підтверджуєтьс я платіжними дорученнями та картками особистого рахунку (а.с.61-67).

Відповідачем Дер жавною податковою інспекц ією в Артемівському районі у м. Луганську 19.03.2011 року було при йнято рішення №1061 про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість ПП «КО М-ПОА» (а.с.11). Зазначене рішення прийняте з посиланням на абз ац «г» пункту 184.1 статті 184 Пода ткового Кодексу України. Крі м того, в рішення зазначено пр о необхідність повернення до податкового органу позиваче м свідоцтва про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість та всіх його засвідче них копій разом із супровідн им листом протягом 20 календар них днів від дня прийняття рі шення про анулювання (а.с.12).

Вищезазначене рішення було отримане позивачем 23.03.2011 р оку, про що свідчить відповід на відмітка на поштовому пов ідомленні (а.с. 13).

Згідно із ч. 1 ст. 71 К АС України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги т а заперечення, крім випадків , встановлених ст. 72 цього Коде ксу.

В адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності відповідн о до ч. 2 ст. 71 КАС України поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

01 січня 2011 року набув чинності Податковий Кодекс України, який встановлює пер елік податків та зборів, що сп равляються в Україні, та поря док їх адміністрування, плат ників податків та зборів, їх п рава та обов'язки, компетенці ю контролюючих органів, повн оваження і обов'язки їх посад ових осіб під час здійснення податкового контролю, а тако ж відповідальність за поруше ння податкового законодавст ва. Відповідно до п. 2 Прикінце вих положень Податкового код ексу України з 01.01.2011 року Закон України «Про порядок погашен ня зобов'язань платників под атків перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами» т а Закон України «Про систему оподаткування» втратили чин ність.

У зв'язку з тим, що частина правовідносини вини кли до набрання чинності Под атковим Кодексом України, в д аному випадку також слід зас тосовувати норми Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами», Зако ну України «Про податок на до дану вартість» та Закону Укр аїни «Про систему оподаткува ння», які були чинні на момент виникнення даних правовідно син.

Порядок реєстрації осіб як платників податку на додану вартість та її анулюв ання врегульовано Податкови м кодексом України.

Пунктом 180.1 статті 180 П одаткового кодексу України в изначено, що для цілей оподат кування платником податку на додану вартість є: 1) будь -яка особа, що провадить госпо дарську діяльність і реєстру ється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статт ею 183 цього розділу; 2) будь -яка особа, що зареєстрована а бо підлягає реєстрації як пл атник податку; 3) будь-яка особ а, що ввозить товари на митну т ериторію України в обсягах, я кі підлягають оподаткуванню , та на яку покладається відпо відальність за сплату податк ів у разі переміщення товарі в через митний кордон Україн и відповідно до Митного коде ксу України, а також: особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, які пер едбачають повне або часткове умовне звільнення від опода ткування, у разі порушення та ких митних режимів, встановл ених митним законодавством; особа, яка використовує, у том у числі при ввезенні товарів на митну територію України, п одаткову пільгу не за цільов им призначенням та/або всупе реч умовам чи цілям її наданн я згідно із цим Кодексом, а так ож будь-які інші особи, що вико ристовують податкову пільгу , яку для них не призначено.

Норми цього пункту не застосовуються до операцій з ввезення на митну територію України фізичними особами (г ромадянами) чи суб'єктами під приємницької діяльності, які не є платниками податку, куль турних цінностей, зазначених у пункті 197.7 статті 197 цього

Кодексу; 4) особа, що вед е облік результатів діяльнос ті за договором про спільну д іяльність без утворення юрид ичної особи; 5) особа - упр авитель майна, яка веде окрем ий податковий облік з податк у на додану вартість щодо гос подарських операцій, пов'яза них з використанням майна, що отримане в управління за дог оворами управління майном.

Для цілей оподатку вання господарські відносин и між управителем майна з вла сної господарської діяльнос ті та його діяльності з управ ління майном прирівнюються д о відносин на основі окремих цивільно-правових договорів ; 6) особа, що проводить оп ерації з постачання конфіско ваного майна, знахідок, скарб ів, майні, визнаного безхазяй ним, майна, за яким не звернувс я власник до кінця строку збе рігання, та майна, що за правом успадкування чи на інших зак онних підставах переходить у власність держави (у тому чис лі майна, визначеного у статт і 172 Митного кодексу України) н езалежно від того, чи досягає вона загальної суми операці й із постачання товарів/посл уг, визначеної пунктом 181.1 стат ті 181 цього Кодексу, а також нез алежно від того, який режим оп одаткування використовує та ка особа згідно із законодав ством; 7) особа, що уповно важена вносити податок з об'є ктів оподаткування, що виник ають внаслідок поставки посл уг підприємствами залізничн ого транспорту з їх основної діяльності, що перебувають у підпорядкуванні платника по датку в порядку, встановлено му Кабінетом Мін стрів Украї ни.

Згідно підпункту «г» пу нкту 184.1 статті 184 ПК України реє страція діє до дати анулюван ня реєстрації платника подат ку, яка проводиться шляхом ви ключення з реєстру платників податку і відбувається у раз і якщо особа, зареєстрована я к платник податку, протягом 12 послідовних податкових міся ців не подає органу державно ї податкової служби декларац ії з податку на додану вартіс ть та/або подає таку декларац ію (податковий розрахунок), як а (який) свідчить про відсутні сть постачання/придбання тов арів, здійснених з метою форм ування податкового зобов'яза ння чи податкового кредиту.

Відповідно до ста тті 46 Податкового кодексу Укр аїни Податкова декларація, р озрахунок (далі - податкова де кларація) - документ, що подаєт ься платником податків контр олюючому орану у строки, вста новлені законом, на підставі якого здійснюється нарахува ння та/або сплата податковог о зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нар ахованого (виплаченого) на ко ристь платників податків - фі зичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. До датки до податкової декларац ії є її невід'ємною частиною. П латник податку на прибуток п одає разом з відповідною под атковою декларацією квартал ьну або річну фінансову звіт ність у порядку, передбачено му для подання податкової де кларації.

Відповідно до пункту 3.4 П орядку заповнення та подання податкової декларації з под атку на додану вартість, затв ердженого наказом ДПА № 166 від 30.05.1997 року (далі - Порядок №166), пла тник податку самостійно обчи слює суму податкового зобов' язання, яку зазначає в деклар ації. Дані, наведені в деклара ції, мають відповідати даним бухгалтерського та податков ого обліку платника, достові рність даних підтверджуєтьс я: підписом платника, якщо пла тник - фізична особа, в інших в ипадках (особа, яка визначена як платник податку на додану вартість, крім фізичних осіб ) - підписами відповідальних п осадових осіб (керівника, гол овного бухгалтера) та печатк ою, а в разі подання деклараці ї в електронній формі - електр онним підписом осіб (які підп исують декларацію), зареєстр ованим у порядку, визначеном у законодавством.

Згідно підпункту 1.2, 3.1 Порядку № 166 декларація под ається до податкового органу за місцем реєстрації особою , яка зареєстрована платнико м податку на додану вартість згідно з вимогами Закону Укр аїни від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР « Про податок на додану вартіс ть». Декларація до органів по даткової служби може бути по дана: на паперових носіях; на м агнітних носіях з роздрукова ними копіями файлів; засобам и електронної пошти Е-таі1; пош товими відправленнями.

Відповідно до пун кту 4.1 Порядку №166 декларація по дається платником у визначен ий у пункті 2.6 цього Порядку ст рок до підрозділу державної податкової інспекції (адміні страції), яким здійснюється п риймання звітності, для реєс трації. До декларації вносят ься дані податкового обліку платника окремо за кожний зв ітний (податковий) період, без наростаючого підсумку. Декл арація подається платником н езалежно від того, виникло у з вітному (податковому) період і в нього податкове зобов'яза ння чи ні, тобто незалежно від стану фінансово-господарськ ої діяльності платника подат ку.

З систематичного анал ізу зазначених норм вбачаєть ся, що у період з лютого 2010 по сі чень 2011 року діяла норма, яка на давала можливість платнику п одатку подавати до податково го органу податкові декларац ії з ПДВ незалежно від того, ви никло у звітному (податковом у) періоді в нього податкове з обов'язання чи ні.

Відповідно до підпункт у 4.1.2. пункту 4.1. статті 4 Закону У країни № 2181 «Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами », прийняття податкової декл арації є обов'язком контролю ючого органу. Податкова декл арація приймається без попер едньої перевірки зазначених у ній показників через канце лярію, чий статус визначаєть ся відповідним нормативно-пр авовим актом. Відмова службо вої (посадової) особи контрол юючого органу прийняти подат кову декларацію з будь-яких п ричин або висування нею будь -яких передумов щодо такого п рийняття (включаючи зміну по казників такої декларації, з меншення або скасування від' ємного значення об'єктів опо даткування, сум бюджетних ві дшкодувань, незаконного збіл ьшення податкових зобов'язан ь тощо) забороняється та розц інюється як перевищення служ бових повноважень такою особ ою, що тягне за собою її дисцип лінарну та матеріальну відпо відальність у порядку, визна ченому законом. Якщо службов а (посадова) особа контролююч ого органу порушує норми абз ацу першого цього підпункту, платник податків зобов'язан ий до закінчення граничного строку подання декларації н адіслати таку декларацію пош тою з описом вкладеного, та по відомленням про вручення, до якої долучається заява на ім 'я керівника відповідного ко нтролюючого органу, складена у довільній формі, із зазначе нням прізвища службової (пос адової) особи, яка відмовилас я прийняти декларацію, та/або із зазначенням дат-1 такої від мови. При цьому декларація вв ажається поданою в момент її вручення пошті, а граничний д есятиденний строк, встановле ний для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовуєт ься. Платник податків може та кож оскаржити дії службової (посадової) особи контролююч ого органу з відмови у прийня тті податкової декларації у судовому поряд су. Незалежно від наявності відмови у прий нятті податкової декларації платник податків зобов'язан ий погасити податкове зобов' язання, самостійно визначене ним у такій податковій декла рації, протягом строків, уста новлених пунктом 5.3 статті 5 ць ого Закону.

Податкова звітність, от римана контролюючим органом від платника податків як под аткова декларація, що заповн ена ним всупереч правилам, за значеним у затвердженому пор ядку її заповнення, може бути не визнана таким контролююч им органом як податкова декл арація, якщо в ній не зазначен о обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними п осадовими особами, не скріпл ено печаткою платника податк ів. У цьому випадку, як до конт ролюючий орган звертається д о платника податків з письмо вою пропозицією надати нову податкову декларацію з випра вленими показниками із зазна ченням підстав неприйняття п опередньої, то такий платник податків має право: - над ати таку нову декларацію раз ом зі сплатою відповідного ш трафу; - оскаржити рішення под аткового органу в порядку ап еляційного узгодження.

Проте відповідачем не надано доказів, що податкові декларації з податку на дода ну вартість за період лютий 201 0 року - січень 2011 року не визнан і податковим органом як пода ткові звітності, що надало би податковому органу дійти до висновку про неподання плат ником податку податкових дек ларацій протягом останніх 12 м ісяців.

Відповідно до пункту 5 розділу III Інструкції з підго товки і подання податкових д окументів в електронному виг ляді засобами телекомунікац ійного зв'язку (далі - Інструкц ія), затвердженою наказом Дер жавної податкової адміністр ації України від 10.04.2008 М°233 «Про п одання електронної податков ої звітності» зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 16 квітня 2008 р. за № 320/15011 пода ткові документи в електронно му огляді можуть бути надісл ані до органів ДПС засобами т елекомунікаційного зв'язку з а звітні періоди у терміни, ви значені законодавством для в ідповідних податкових докум ентів у паперовій формі.

Пунктом 7 Інструкції з акріплено при поданні податк ових документів в електронні й формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник под атків та органи ДПС повинні д одержуватися такого порядку : - платник податків ство рює податковий документ в ел ектронному вигляді відповід но до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спец іалізованого програмного за безпечення. Після підготовки платником податків податков ого документа в електронному вигляді на нього накладають ся ЕЦП посадових осіб платни ка податків у такому порядку : першим - ЕЦП головного бухгал тера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що і ан алогом відбитка печатки плат ника податків. За відсутност і у платника податків посади бухгалтера електронні цифро ві підписи посадових осіб пл атника податків накладаютьс я у такому порядку: першим - ЕЦ П керівника, другим - ЕЦП, що є а налогом відбитка печатки пла тника податків. Платником по датків фізичною особою - суб'є ктом підприємницької діяльн ості електронні цифрові підп иси накладаються у такому по рядку: першим - ЕЦП платника по датків - фізичної особи, други м - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (з а наявності); - після накладанн я ЕЦП платник податків здійс нює шифрування податкового ( документа в електронному виг ляді та направляє його до орг анів ДПС через телекомунікац ійні :анали зв'язку. Другий при мірник податкового документ а в електронному вигляді збе рігається у платника податкі в; - після одержання від п латника податків податковог о документа в електронному в игляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірк у ЕЦП, перевірку відповіднос ті електронного документа за твердженому формату (стандар ту); - перша квитанція є пі дтвердженням платнику подат ків передачі його податкових документів в електронному в игляді до органу ДПС засобам и телекомунікаційного зв'язк у. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну а дресу платника податків, з як ої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронн ому вигляді зберігається в о ргані ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважаєт ься неодержаним; - підтвердже нням платнику податків прийн яття його податкових докумен тів до бази даних ДПС є друга к витанція в електронному вигл яді у текстовому форматі, в як ій визначаються реквізити пр ийнятого податкового докуме нта в електронній формі, відп овідність податкового докум ента в електронній формі зат вердженому формату ( стандар ту ) електронного документа, р езультати перевірки ЕЦП, інф ормація про платника датків, дата та час приймання, реєстр аційний номер, податковий пе ріод, за який подається подат кова звітність, та дані про ві дправника квитанції. На цю кв итанцію накладається ЕЦП ган у ДПС, здійснюється її шифрув ання та надсилання платнику податків засобами телекомун ікаційного зв'язку. Другий пр имірник другої квитанції в е лектронному вигляді зберіга ється в органі ДПС;

- якщо надіслані подат кові документи сформовано з помилкою, то платнику податк ів зсипається друга квитанці я в електронному вигляді у те кстовому форматі про неприйн яття податкових документів в електронному вигляді із заз наченням причин. На цю квитан цію складається ЕЦП органу Д ПС, здійснюється її шифруван ня та надсилання платнику да тків засобами телекомунікац ійного зв'язку. Другий примір ник другої квитанції в :ктрон ному вигляді зберігається в органі ДПС;

- датою та часом наданн я податкового документа в ел ектронному вигляді до органі в ІС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Оподаткована пост авка є різновидом оподаткову ваної операції. Ознакою опод аткованої операції, а отже, і оподатковуваної поставки, є виникнення в результаті її з дійснення об'єкта оподаткува ння податком на додану варті сть. Таким чином, під оподатко ваними поставками слід мати на увазі поставку товарів аб о поставку послуг, у результа ті яких у платника податку - по стачальника виникає об'єкт о податкування податком додан у вартість та відповідно нар аховуються податкові зобов'я зання з цього податку, Врахов уючи викладене, поняттям опо датковуваних поставок не охо плюються операції платника п одатку з придбання товарів і послуг, у тому числі тих, із як их у покупця виникає право на податковий кредит, а також оп ерації, звільнені від оподат кування або такі, що не є об'єк том оподаткування.

З наданих до суду дока зів вбачається, що платник по датку на додану вартість Пр иватне підприємство «КОМ-П ОА» за кожний звітний період , а саме з лютого 2010 року по січе нь 2011 року надавало до ДПІ в Арт емівському районі у м. Луганс ьку податкові декларації з п одатку на додану вартість, в я ких у рядку 17 були сформовані суми податкового кредиту, а у рядку 27 вказані суми ПДВ, що пі длягають нарахуванню до спла ти в бюджет за підсумками пот очного звітного періоду, що є підтвердженням здійснення г осподарської діяльності під приємства.

Посилання представник а відповідача на те, що підпри ємство віднесено до переліку «податкових ям» за січень 2011 р оку згідно алгоритму, затвер дженого розпорядженням ДПА У країни від 24.02.2011 №48-р «Про відпра цювання підприємств», як під става для скасування свідоцт ва платника ПДВ є незмістовн им, оскільки у разі виявлення порушень податкового, валют ного та іншого законодавства , податковий орган з підстав в изначених в статті 78 Податко вого кодексу має право прове сти перевірки передбачені ст аттею 77 Податкового кодексу.

З огляду на викладене, к олегія суддів погоджує висно вок суду першої інстанції пр о задоволення позовних вимог , оскільки судом встановлено , що позивач подавав до податк ового органу податкові декла рації з податку на додану вар тість, в яких зазначав суму по даткового кредиту та суми ПД В, які підлягають сплаті до бю джету, що підтверджують про в едення господарської діяльн ості. Суд першої інстанції пр ийшов правильного висновку, що податковим органом було п рийняте рішення про анулюван ня свідоцтва платника податк у на додану вартість не обґру нтовано, без врахування усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення.

Колегія суддів погодж ує висновок суду першої інст анції про задоволення позовн их вимог, скасування постано ва відповідача про накладенн я арешту в частині включення до постанови виконавчого зб ору та сум витрат на проведен ня виконавчих дій.

Відповідно до ст. 20 0 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційн у скаргу без задоволення, а по станову суду - без змін, якщо в изнає, що суд першої інстанці ї правильно встановив обстав ини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм м атеріального і процесуально го права. Не може бути скасова но правильне по суті рішення суду з одних лише формальних міркувань.

Під час апеляційного прова дження, колегія суду не встан овила таких порушень судом п ершої інстанції норм матеріа льного і процесуального прав а, які б призвели до неправиль ного вирішення справи по сут і, які були предметом розгляд у і заявлені в суді першої інс танції.

Таким чином, судова колегія вважає, що рішення су ду першої інстанції є обґрун тованим, прийняте на підстав і з' ясованих та встановлени х обставинах справи, які підт верджуються доказами, та ухв алив постанову з додержанням норм матеріального і процес уального права, а тому залиша є апеляційну скаргу без задо волення, а судове рішення без змін.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильност і прийнятого судом першої ін станції судового рішення.

Керуючись ст.195 - 19 7, п. 1 ч. 1 ст.198, ст. 200, п.1 ч. 1 ст. 205, ст. 206, ст . 211, 212, ст. 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, колегія судів,

У Х В А Л И Л А :

Апеляційну скаргу Д ержавної податкової інспекц ії в Артемівському районі у м . Луганську на постанову Луга нського окружного адміністр ативного суду від 02 червня 2011 р оку по адміністративній спра ві № 2а-3755/11/1270 - залишити без задов олення.

Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 02 червня 2011 року по адмін істративній справі № 2а-3755/11/1270 за позовом Приватного підприєм ства «КОМ-ПОА» до Державної п одаткової інспекції в Артем івському районі у м. Луганськ у про визнання недійсним та с касування рішення №1061 про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість в ід 19.03.2011 року та зобов'язання вч инити певні дії - залишити бе з змін.

Ухвала суду апеляцій ної інстанції за наслідками розгляду в порядку письмовог о провадження набирає законн ої сили через п'ять днів після направлення її копії особам , які беруть участь у справі та може бути оскаржена до Вищог о адміністративного суду Укр аїни протягом 20 днів після наб рання нею законної сили.

Головуючий суддя А.А. Блохін

Судді Г.М. Міронова

І.В. Юрко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.08.2011
Оприлюднено22.09.2011
Номер документу18202426
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3755/11/1270

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін Анатолій Андрійович

Ухвала від 26.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 23.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 19.08.2015

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

І.В. Тихонов

Ухвала від 19.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Блохін А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні