Ухвала
від 12.04.2011 по справі 2а-2189/10/1870
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 квітня 2011 р. Справа № 2а-2189/10/1870

Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі

Головуючого судді: Бенеди к А.П.,

Суддів: Курило Л.В. , Калинов ського В.А. ,

за участю секретаря судово го засідання Подобайло А.В., В ерман А.М.,

представників позивача - Великодного Ю.М., Титарен ка П.В.,

представника відповідача - Сумцової С.В.,

.,ЄВрозглянувши у відкрито му судовому засіданні у прим іщенні Харківського апеляці йного адміністративного суд у адміністративну справу за апеляційною скаргою Товарис тва з обмеженою відповідальн істю "Промгаз" на постанову Су мського окружного адміністр ативного суду від 11.11.2010р. по спр аві № 2а-2189/10/1870

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Промгаз"

до Державної податково ї інспекції в м. Суми

про скасування податко вих повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Промгаз" ( далі по тексту - ТО В «Промгаз») - звернувся до суд у з позовом до Державної пода ткової інспекції в м. Суми, в я кому просив податкові повідо млення-рішення Державної под аткової інспекції в м. Суми ві д 05.08.2009р. №0000962312/0/52488 та № 0000952312/0/52489 скасув ати повністю, повторні подат кові повідомлення - рішення Д ержавної податкової інспекц ії в м. Суми від 15.10.2009р. № 0000952312/1 та 0000962 312/1 скасувати повністю.

Постановою Сумського окру жного адміністративного суд у від 11.11.2010 року у задоволенні п озову відмовлено.

Позивач, не погодившись із с удовим рішенням, подав апеля ційну скаргу, в якій просить с касувати постанову Сумськог о окружного адміністративно го суду від 11.11.2010 року та прийня ти нову постанову, якою задов ольнити позовні вимоги та по даткові повідомлення-рішенн я Державної податкової інспе кції в м. Суми від 05.08.2009р. №0000962312/0/52488 т а № 0000952312/0/52489, повторні податкові повідомлення рішення Держав ної податкової інспекції в м . Суми від 15.10.2009р. № 0000952312/1 та 0000962312/1 ска сувати повністю.

В обґрунтування вимог апел яційної скарги позивач посил ається на прийняття оскаржув аної постанови з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного в ирішення справи, а також на до води та обставини, викладені в апеляційній скарзі.

Представники позивача в су довому засіданні суду апеляц ійної інстанції доводи апеля ційної скарги підтримали в п овному обсязі, просили оскар жувану постанову скасувати т а прийняти нову постанову, як ою задовольнити позовні вимо ги.

Представник відповідача в судовому засіданні суду апе ляційної інстанції, наполяга ючи на законності та обґрунт ованості рішення суду першої інстанції, просила залишити його без змін, а апеляційну ск аргу позивача - без задоволен ня.

Колегія суддів, заслухавш и суддю-доповідача, вислухав ши представників позивача, п редставника відповідача, пер евіривши рішення суду та дов оди апеляційної скарги, досл ідивши матеріали справи, вва жає, що апеляційна скарга не п ідлягає задоволенню з наступ них підстав.

Матеріалами справи підтве рджується, що Товариство з об меженою відповідальністю «П ромгаз» зареєстровано відді лом державної реєстрації су б' єктів підприємницької ді яльності Сумської міської Ра ди 16.05. 2003 року за № 8165,( номер запи су про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР 1 632 12 00000 000725) та взято на податковий об лік у ДПІ м. Суми за №01921872.

ТОВ «Промгаз» взяте на пода тковий облік в ДПІ м. Суми 20.05.2003 року за №01921872, у періоді, за який проводилась перевірка було зареєстровано платником по датку на додану вартість з 26.05.2 003 року.

Фахівцями Державної подат кової інспекції в м. Суми на пі дставі направлень №2575 від 30.06.2009р ., №2739 від 14.07.2009р. проведена планов а виїзна перевірка Товариств а з обмеженою відповідальніс тю "Промгаз" з питань дотриман ня вимог податкового законод авства за період з 01.01.2007р. по 31.03.2009р ., валютного та іншого законод авства за період з 01.01.2007р. по 31.03.2009р ., за результатами якої складе но акт від 23.07.2009р. №5193/2312/32462903/71. ( а.с. 8-52).

Актом про результати плано вої виїзної перевірки дотрим ання вимог податкового, валю тного та іншого законодавств а за період з 01.01.2007 р. по 31.03.2009 р. №5193/2312 /32462903/71 від 23.07.2009 р. встановлено пор ушення позивачем п.п. 5.2.1 п.5.2, п.п .5.3.9 п.5.3 ст. 5 Закону України "Про о податкування прибутку підпр иємств" №283/97-ВР від 22.05.1997р., в резул ьтаті чого донараховано пода ток на прибуток за 1 квартал 200 9 року в сумі 14132 грн.; п.п. 7.2.3 п.7.2, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.4, п.п. 7.4.5 п.7.4 ст. 7 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість", в результаті чого дон араховано податок на додану вартість в сумі 38667 грн., в т.ч. вс тановлено його завищення за 2007 рік на суму 70590 грн., а саме: за с ерпень 2007 року на суму 55250 грн., за жовтень 2007 року на суму 15340 грн., та встановлено його занижен ня за 2008 рік на суму 31923 грн., а са ме: за квітень 2008 року на суму 1658 3 грн., за травень 2008 року - на су му 15340 грн. (а.с. 8-52)

На підставі акту перевірки №5193/2312/32462903/71 від 23.07.2009 р. відповідаче м були винесені податкові по відомлення-рішення № 0000962312/0/52488 ві д 05.08.2009 р. та №0000952312/0/52489 від 05.08.2009р.

Позивач скористався право м адміністративного оскарже ння, передбаченим статтею 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми». За результатами адмініс тративного оскарження пода тковим органом скарга позив ача залишена без задоволення , а оскаржені податкові повід омлення - рішення - без змі н.

З метою доведення до платни ка податків граничного строк у сплати податкового зобов'я зання, зазначеного в раніше н адісланих податкових повідо мленнях, на підставі п. 5.3. “Пор ядку направлення органами де ржавної податкової служби Ук раїни податкових повідомлен ь платникам податків та ріше нь про застосування штрафних (фінансових) санкцій”, затвер дженого Наказом ДПА України № 253 від 21.06.2001 р. відповідачем бул и складені податкові повідом лення-рішення № 0000952312/1 від 15.10.2009р. т а № 0000962312/1 від 15.10.2009р., які містять но вий граничний термін сплати податкового зобов'язання. (а.с . 55, 56)

Не погодившись з рішеннями Державної податкової інспек ції у м.Суми, позивач звернувс я з відповідним позовом до су ду.

Відмовивши в задоволенні а дміністративного позову, суд першої інстанції виходив з т ого, що відповідно до ч.2 ст. 9 За кону України «Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні», п.п. 2.1.,п.п 2.4 п.2 П оложення про документальне з абезпечення записів у бухгал терському обліку, затверджен ого наказом Міністерства фі нансів України від 24.05.1995 року №8 8, первинні та зведені обліков і документи повинні мати обо в' язкові реквізити, зокрема , посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її о формлення та особистий підпи с або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка бр ала участь у здійснення госп одарської операції. Відповід но до п.18 Наказу ДПА України « П ро затвердження форми податк ової накладної та порядку її заповнення» від 30.05.1997 року №165, в сі складені примірники подат кової накладної підписуютьс я особою, уповноваженою плат ником податку здійснювати п оставку товарів ( послуг), та с кріплюються печаткою такого платника податку - продавця. П редставлені позивачем подат кові та видаткові накладні н е відображають хід господарс ьких операцій між ТОВ “Промг аз” та ТОВ “Тревел-НВХ” відпо відно до договору №01/08-01 від 01.08.2007р . по придбанню газу скраплено го на загальну суму 423450,00 грн., та не підтверджують їх здійсне ння. Відповідно податковим о рганом вірно зроблений висно вок про безпідставне включен ня позивачем до складу валов их витрат витрати по придбан ню газу скрапленого від ТОВ “ Тревел-НВХ” у 3-4 кварталах 2007 ро ку та 2 кварталі 2008 року та відн есення сум податку на додану вартість до складу податков ого кредиту по цих господарс ьких операціях, а тому податк ові повідомлення-рішення від 05.08.2009р. №0000962312/0/52488 та №0000952312/0/52489 про дона рахування сум податкових зоб ов'язань по податку на додану вартість в розмірі 73962 грн., в т.ч . основний платіж - 38667,00 грн. і 35295.00 г рн. - штрафні санкції та по под атку на прибуток в розмірі 45190, в т. ч. за основним платежем - 1413 2, 00 грн. та 31058,00 грн. - за штрафними санкціями - прийняті правомі рно.

Колегія суддів погоджуєть ся з такими висновками суду п ершої інстанції з наступних підстав.

Відповідно пп. 7.4.1 п.7.4 ст.7 Закон у України «Про податок на дод ану вартість» №168/97-ВР вiд 03.04.1997р. (і з змінами та доповненнями), по датковий кредит звітного пер іоду визначається виходячи і з договірної (контрактної) ва ртості товарів (послуг), але не вище рівня звичайних цін, у ра зі якщо договірна ціна на так і товари (послуги) відрізняєт ься більше ніж на 20 відсотків від звичайної ціни на такі то вари (послуги), та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податк у за ставкою, встановленою пу нктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 ць ого Закону, протягом такого з вітного періоду у зв'язку з: пр идбанням або виготовленням т оварів (у тому числі при їх імп орті) та послуг з метою їх пода льшого використання в оподат ковуваних операціях у межах господарської діяльності пл атника податку; придбанням (б удівництвом, спорудженням) основних фондів (основних за собів, у тому числі інших необ оротних матеріальних активі в та незавершених капітальн их інвестицій в необоротні к апітальні активи), у тому числ і при їх імпорті, з метою пода льшого використання у виробн ицтві та/або поставці товарі в (послуг) для оподатковувани х операцій у межах господарс ької діяльності платника под атку.

Вимогами пп.7.4.4 п.7.4 ст.7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» визначено, що якщ о платник податку придбаває (виготовляє) матеріальні та н ематеріальні активи (послуги ), які не призначаються для їх використання в господарські й діяльності такого платника , то сума податку, сплаченого у зв'язку з таким придбанням (ви готовленням), не включається до складу податкового креди ту.

Отже, визначення податково го кредиту законодавцем чітк о пов' язується з наявністю конкретного товару (послуги) , яку придбаває платник подат ку з метою подальшого викори стання виключно в межах госп одарської діяльності.

Підпунктом 7.5.1. п.7.5. ст.7 Закону України “Про податок на дода ну вартість”визначена дата в иникнення права платника под атку на податковий кредит, а с аме: або дата списання коштів з банківського рахунку плат ника податку в оплату товарі в (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товар ного чека) - в разі розрахунків з використанням кредитних д ебетових карток або комерцій них чеків; або дата отримання податкової накладної, що зас відчує факт придбання платни ком податку товарів (робіт, по слуг). Відповідно до п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України “Про податок на додану вартість” не підля гають включенню до складу по даткового кредиту суми сплач еного (нарахованого) податку у зв'язку з придбанням товарі в (послуг) не підтверджені под атковими накладними чи митни ми деклараціями ( іншими поді бними документами згідно з п ідпунктом 7.2.6 цього пункту).

Матеріалами справи підтве рджується, що ТОВ «Промгаз» і ТОВ «Тревел-НВХ» уклали дого вір №01/08-01 від 01.08.2007р., відповідно д о якого останнє зобов' язув алось поставити партію товар у - газу скрапленогой , а ТОВ «П ромгаз» - прийняти продукцію й оплатити її вартість. Кільк ість партії товару - газу скра пленого - 85 тон, вартістю ( з ПДВ ) -3900 грн. за тону, на загальну сум у 331500 грн. ( а.с. 77)

Згідно з актом перевірки ТО В «Промгаз» оприбуткувало ві д ТОВ «Тревел-НВХ» газ скрапл ений марки СПБТ на загальну с уму 423450,00 грн.

На виконання даного догово ру було складено видаткові н акладні від 20.08.2007р №20/08-01 на загаль ну суму 331500,00грн. від 15.10.2007р. та №15/10-01 на загальну суму 92040,00 грн. та под аткові накладні від 20.08.2007р. №20/08-01 на загальну суму 331500,00 грн., в т.ч. ПДВ 55250,00 грн. та від 15.10.2007р. №15/10-01 на з агальну суму 92040,00 грн. в т.ч. ПД 15340, 00 грн. ( а.с.80,81, 84,85).

Договір, видаткові та пода ткові накладні, оформлені ТО В “Тревел-НВХ”, підписані від імені директора ТОВ “Тревел -НВХ” ОСОБА_4

Відповідно до реєстраційн их документів ТОВ «Тревел - НВХ» ( код 34616805) зареєстроване Пе черською районною адміністр ацією м. Києва 26.09.2006 року, видано свідоцтво про державну реєс трацію №260923 від 27.12.2007 року. ( а.с. 107)

Директором ТОВ «Тревел-НВХ » є ОСОБА_4,ІНФОРМАЦІЯ_1 (паспорт серії АВ №НОМЕР_1 , виданий Московським УВС м . Б реста Республіки Білорусь 07.04 .2005 року), інші учасники товарис тва відповідно до установчих документів відсутні. ( а.с., 115,105- 106)

Відповідно до листа Бро варського МВ ГУМВС України в Київської області від 12.07.2010 рок у вих. № 07/10203 згідно матеріалів м іжнародного доручення, що на дійшло з Республіки Білорусь , громадянка ОСОБА_4, ІНФ ОРМАЦІЯ_2, 19 червня 2007 року бул а засуджена судом Московсько го району в м. Гомель Республі ки Білорусь до 1.5 років позбав лення волі, з відбуванням пок арання у м. Гомелі та звільнен а з місць позбавлення волі 23.05 .2008 року. ( а.с.165)

У зв' язку з використанням від імені ТОВ «Тревел - НВХ» завідомо підроблених докуме нтів Броварським МВ ГУМВС Ук раїни в Київській області 11 че рвня 2008 року порушено криміна льну справу за ознаками злоч ину, передбаченого ч.3 ст. 358 Кри мінального кодексу України. ( а.с. 121)

Директор ТОВ «Тревел-НВХ» ОСОБА_4 10.04.2009 року під час до питу в якості свідка надала п ояснення слідчому органу пр о те, що 20.09.2006 року вона разом із знайомими їздила до м. Києва з приводу реєстрації на її ім ' я фірми, назву якої не пам' ятає. Будь-яких угод, платіжни х доручень, банківських і гос подарських документів, вона не підписувала. Крім цього, ій не відомо про будь-яку діяльн ість ТОВ «Тревел - НВХ». ( а.с . 103-104)

Постановою господарськог о суду Київської області від 23.04.2008 року ТОВ «Тревел - НВХ» в изнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Від повідно до ухвали господарсь кого суду Київської області від 29.07. 2008 року провадження у сп раві №Б 18/223-08 про банкрутство ТО В «Тревел-НВХ» припинено та л іквідовано юридичну особу ТО В «Тревел-НВХ».

Броварською ОДПІ Київсько ї області складено акт №176 від 16.10.2008 року про анулювання реєст рації платника ПДВ на підста ві ухвали господарського суд у Київської області від 29.07. 2008 р оку провадження у справі №Б 18/ 223-08

Постановою Київського окр ужного адміністративного су ду від 11.09.2009 року припинено юрид ичну особу- ТОВ «Тревел - НВХ » з моменту його державної ре єстрації. При розгляді справ и за адміністративним позов ом Броварської об'єднаної де ржавної податкової інспекці ї до ТОВ “Тревел-НВХ”про прип инення юридичної особи та ви знання недійсними установчи х документів встановлено, що доручень на ведення фінансо во-господарські діяльності т овариства ОСОБА_4 не надав ала. (а.с. 127-128)

Колегія суддів зазначає, що надання податковому органу належним чином всіх оформлен их документів, передбачених законодавством про податки т а збори, з метою одержання под аткової вигоди є підставою д ля її одержання, якщо податко вим органом не встановлено т а не доведено, що відомості, як і містяться в цих документах , неповні, недостовірні та (або ) суперечливі, є наслідком укл адення нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуют ься на інших документах, неді йсність даних в яких установ лена судом.

Посадова особа, яка була зар еєстрована як керівник підпр иємства, не визнала свою прич етність до діяльності ТОВ «Т ревел - НВХ». За таких обстав ин, у ТОВ «Тревел - НВХ» відсу тня можливість здійснення ре альної господарської діяльн ості , в тому числі з відвантаж ення, приймання - передачі то варів, в тому числі підприємс тву «Промгаз».

Про необґрунтованість под аткової вигоди можуть також свідчити підтверджені доказ ами доводи податкового орган у, зокрема, про наявність таки х обставин:

- неможливість реального зд ійснення платником податків зазначених операцій з ураху ванням часу, місця знаходжен ня майна або обсягу матеріал ьних ресурсів, економічно не обхідних для виробництва тов арів, виконання робіт або пос луг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару , підприємницької діяльності ;

- відсутність необхідних ум ов для досягнення результаті в відповідної підприємницьк ої, економічної діяльності в силу відсутності управлінсь кого або технічного персонал у, основних коштів, виробничи х активів, складських приміщ ень, транспортних засобів;

- облік для цілей оподаткува ння тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов' язані з виникненням по даткової вигоди, якщо для дан ого виду діяльності також по трібне здійснення й облік ін ших господарських операцій;

- здійснення операцій з това ром, що не вироблявся або не мі г бути вироблений в обсязі, за значеному платником податкі в у документах обліку.

Відповідно до повідомленн я Броварської ОДПІ Київської області форма №18-ОПП від 14.10.2008 р оку №74 Товариство з обмеженою відповідальністю «Тревел - НВХ», що зареєстровано за адр есою : м. Бровари, вул. Київсь ка, 170, відсутнє за місцезнах одженням, фактичне місцезнах одження юридичної особи не в становлено. ( а.с. 111 -112)

Під час проведення перевір ки Броварської ОДПІ Київсько ї області встановлено, що за в ищевказаною адресою знаходи ться ВАТ «Броварисільбуд», к од 1354332, про що 14.10.2008 року був склад ений акт тематичної перевір ки щодо знаходження СПД за юр идичною ( фактичною) адресою

При цьому, ВАТ «Броварисіль буд», що розташоване за місце м реєстрації ТОВ « Тревел - Н ВХ» , договорів оренди приміщ ень з Товариством з обмежено ю відповідальністю «Тревел - НВХ» не укладало.

Приймаючи спірні податков і повідомлення-рішення, пода тковий орган виходив також з того, що Товариство з обмежен ою відповідальністю «Тревел - НВХ» за місцем реєстрації не знаходиться, у підприємст ва відсутні складські, вироб ничі та інші приміщення, необ хідні для виробництва, збері гання та транспортування про дукції.

Відповідно до частини друг ої статті 3 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV “Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні” бухгал терський облік є обов' язков им видом обліку, який ведетьс я підприємством. Фінансова, п одаткова, статистична та інш і види звітності, що використ овують грошовий вимірник, ґр унтуються на даних бухгалтер ського обліку.

На думку колегії суддів, зді йснення поставки товару на б удь-яких умовах поставки не з вільняє учасників господарс ької операції від складання первинних документів, які пе редбачені законодавством пр о бухгалтерський облік.

Відповідно до ст. 67 Конститу ції України, кожен зобов' яз аний сплачувати податки і зб ори в порядку та розмірах, вст ановлених законом.

Частиною 1 статті 202 ЦК Україн и визначено, що правочином є д ія особи, спрямована на набут тя, зміну або припинення циві льних прав та обов'язків.

Відповідно до вимог статті 203 ЦК України, зміст правочину не може суперечити цьому Код ексу, іншим актам цивільного законодавства, а також морал ьним засадам суспільства. Ос оба, яка вчиняє правочин, пови нна мати необхідний обсяг ци вільної дієздатності. Волеви явлення учасника правочину м ає бути вільним і відповідат и його внутрішній волі. Право чин має вчинятися у формі, вст ановленій законом. Правочин має бути спрямований на реал ьне настання правових наслід ків, що обумовлені ним.

Положеннями статті 215 ЦК Укр аїни визначено, що підставою недійсності правочину є нед одержання в момент вчинення правочину стороною (сторонам и) вимог, які встановлені част инами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Коде ксу.

Недійсним є правочин, якщо й ого недійсність встановлен а законом (нікчемний правочи н). У цьому разі визнання таког о правочину недійсним судом не вимагається.

Положеннями статті 228 ЦК Укр аїни визначено, що правочин, с прямований на незаконне заво лодіння майном держави, вваж ається таким, що порушує публ ічний порядок, а отже є нікчем ним.

В силу положень частини 1 ст атті 216 ЦК України, недійсний п равочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов' я зані з його недійсністю.

Хоча умови та зміст вчинени х правочинів не суперечать а ктам цивільного законодавст ва, однак угода вважається ді йсною, коли сторонами фактич но було виконано умови вказа ної угоди.

Відповідно до вимог статті 9 Закону України «Про бухгалт ерський облік та фінансову з вітність в Україні» №996-XIV вiд 16.07.1 999р. визначено, що підставою дл я бухгалтерського обліку го сподарських операцій є перви нні документи, які фіксують ф акти здійснення господарськ их операцій. Первинні докуме нти повинні бути складені пі д час здійснення господарськ ої операції, а якщо це неможли во - безпосередньо після її за кінчення. Для контролю та впо рядкування оброблення даних на підставі первинних доку ментів можуть складатися зве дені облікові документи. Пер винні та зведені облікові до кументи можуть бути складені на паперових або машинних но сіях і повинні мати такі обов 'язкові реквізити: назву доку мента (форми); дату і місце скл адання; назву підприємства, в ід імені якого складено доку мент; зміст та обсяг господар ської операції, одиницю вимі ру господарської операції; п осади осіб, відповідальних з а здійснення господарської о перації і правильність її оф ормлення; особистий підпис а бо інші дані, що дають змогу ід ентифікувати особу, яка брал а участь у здійсненні господ арської операції.

Фактичне реальне здійснен ня конкретної операції у меж ах господарської діяльності платника податку повинно пі дтверджуватися належними та допустимими доказами, визна ченими в статті 70 КАС України.

Відповідно до ч.2 ст.9 Закону У країни “Про бухгалтерський о блік та фінансову звітність в Україні”, п.п.2.1, 2.4 п.2 Положення про документальне забезпече ння записів бухгалтерському обліку, затвердженого наказ ом Міністерства фінансів Укр аїни від 24.05.1995 року №88, первинні т а зведені облікові документи повинні мати обов'язкові рек візити, зокрема, посади осіб, в ідповідальних за здійснення господарської операцій, пра вильність її оформлення та о собистий підпис або інші дан і, що дають змогу ідентифікув ати особу, яка брала участь у з дійсненні господарської опе рації.

Згідно п. 18 Наказу ДПА Україн и “Про затвердження форми по даткової накладної та порядк у заповнення” ід 30.05.1997 року № 165, в сі складені примірники подат кової наклади підписуються о собою, уповноваженою платник ом податку здійснювати поста вку товар (послуг), та скріплюю ться печаткою такого платник а податку - продавця.

Пунктом 5.1. ст. 5 Закону Україн и «Про оподаткування прибут ку підприємств» передбачено , що валові витрати виробницт ва та обігу (далі - валові витр ати) - сума будь-яких витрат пл атника податку у грошовій, ма теріальній або нематеріальн ій формах, здійснюваних як ко мпенсація вартості товарів ( робіт, послуг), які придбавают ься (виготовляються) таким пл атником податку для їх подал ьшого використання у власній господарській діяльності.

Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 За кону України "Про оподаткува ння прибутку підприємств", до складу валових витрат включ аються суми будь-яких витрат , сплачених (нарахованих) прот ягом звітного періоду у зв'яз ку з підготовкою, організаці єю, веденням виробництва, про дажем продукції (робіт, послу г) і охороною праці.

Підпунктом 5.3.9 пункту 5.3 статт і 5 Закону України "Про оподатк ування прибутку підприємств " визначено, що не належать до складу валових витрат будь-я кі витрати, не підтверджені в ідповідними розрахунковими , платіжними та іншими докуме нтами, обов'язковість веденн я і зберігання яких передбач ена правилами податкового об ліку.

Згідно п.п. 11.2.1. п. 11.2 ст. 11 зазначе ного Закону датою збільшення валових витрат виробництва (обігу) вважається дата, яка пр ипадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася р аніше:

або дата списання коштів з б анківських рахунків платник а податку на оплату товарів (р обіт, послуг), а в разі їх придб ання за готівку - день їх видач і з каси платника податку;

або дата оприбуткування пл атником податку товарів, а дл я робіт (послуг) - дата фактичн ого отримання платником пода тку результатів робіт (послу г).

Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів погоджується з висновками суду першої інст анції, що накладні, фінансові та податкові документи, які н ібито складались та виписува лись посадовою особою “Треве л- НВХ” - ОСОБА_4 на поставку скрапленого газу даною поса довою особою не підписувалис ь, документи первинного пода ткового та бухгалтерського о бліків від ТОВ “Тревел-НВХ” в иписувались не уповноважени ми на те невідомими особами, в супереч вимогам чинного зако нодавства.

За таких обставин, представ лені позивачем податкові та видаткові накладні не відобр ажають хід господарських опе рацій між ТОВ “Промгаз” а ТОВ “Тревел-НВХ” відповідно до д оговору №01/08-01 від 01.08.2007р. по придб анню газу скрапленого на заг альну суму 423450,00 грн., та не підтв ерджують їх здійснення, тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інс танції про безпідставне вклю чення позивачем до складу ва лових витрат витрати по прид банню газу скрапленого від Т ОВ “Тревел-НВХ” у 3-4 кварталах 2007 року та 2 кварталі 2008 року та в іднесення сум податку на дод ану вартість до складу подат кового кредиту по цих господ арських операціях.

Відповідно до п.п.17.1.3. п.17.1 ст. 17 З акону України «Про порядок п огашення зобов'язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» у разі коли контролюючи й орган самостійно донарахов ує суму податкового зобов'яз ання платника податків за пі дставами, викладеними у підп ункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий пл атник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі дес яти відсотків від суми недоп лати (заниження суми податко вого зобов'язання) за кожний з податкових періодів, устано влених для такого податку, зб ору (обов'язкового платежу), по чинаючи з податкового період у, на який припадає така недоп лата, та закінчуючи податков им періодом, на який припадає отримання таким платником п одатків податкового повідом лення від контролюючого орга ну, але не більше п'ятдесяти ві дсотків такої суми та не менш е десяти неоподатковуваних м інімумів доходів громадян су купно за весь строк недоплат и, незалежно від кількості по даткових періодів, що минули .

Таким чином, податкові пові домлення-рішення від 05.08.2009р. №00009 62312/0/52488 та №0000952312/0/52489 (від 15.10.2009р. № 0000952312/1 та 0000962312/1)- прийняті правомірно.

Відповідно до ст. 159 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, судове рішення по винно бути законним та обґру нтованим.

Колегія суддів вважає, що по станова Сумського окружного адміністративного суду від 11.11.2010 року відповідає вимогам с т. 159 КАС України, а тому відсут ні підстави для її скасуванн я та задоволення апеляційних вимог апелянта - позивача у справі.

Відповідно до ст. 200 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд апеляційної і нстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд перш ої інстанції правильно встан овив обставини справи та ухв алив судове рішення з додерж анням норм матеріального і п роцесуального права.

На підставі викладеного, ко легія суддів, погоджуючись з висновками суду першої інст анції, вважає, що суд дійшов ви черпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосува в до спірних правовідносин с торін норми матеріального та процесуального права.

Доводи апеляційної скарги , з наведених вище підстав, вис новків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст. 205, ст.ст. 206, 209, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, колегія су ддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу Това риства з обмеженою відповіда льністю "Промгаз" залишити бе з задоволення.

Постанову Сумського окруж ного адміністративного суду від 11.11.2010р. по справі № 2а-2189/10/1870 за лишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.

Головуючий суддя

(підпис) Бенедик А.П.

Судді (підпис)

(підпис) Курило Л.В.

Калинов ський В.А.

ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ: Курило Л.В.

Повний текст ухвали вигото влений 18.04.2011 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2011
Оприлюднено26.09.2011
Номер документу18205898
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2189/10/1870

Постанова від 28.01.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Постанова від 11.11.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 12.04.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 04.02.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 23.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 27.04.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Рєзнікова С.С.

Постанова від 28.01.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 28.11.2014

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 28.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 12.04.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Курило Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні