1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 серпня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/6415/11
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Клоч ка К.І.,
при секретарі - Міщенко Р .В.,
за участю:
представника відповідача - Кражан М.І.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Зіньківському районі Полтавської області до Відд ілення виконавчої дирекції Ф онду соціального страхуванн я від нещасних випадків на ви робництві та професійного за хворювання в Зіньківському р айоні про відшкодування вит рат та зобов'язання вчинити д ії, -
В С Т А Н О В И В:
29 липня 2011 року Управлінн я Пенсійного фонду України в Зіньківському районі Полтав ської області звернулося до Полтавського окружного адмі ністративного суду з адмініс тративним позовом до Відділе ння виконавчої дирекції Фонд у соціального страхування ві д нещасних випадків на вироб ництві та професійного захво рювання в Зіньківському райо ні про зобовґязання прийнят и до заліку та стягнути суми в ідшкодування пенсій по інвал ідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або п рофесійного захворювання в с умі 8809,03 грн., державної адресно ї допомоги в сумі 139 845,45 грн. та до помоги на поховання в сумі 3000 грн.
В обгрунтування своїх вимог позивач вказував на об овґязок органів Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків з 01.04.2001 року відшкод овувати органам Пенсійного ф онду пенсії, виплачені особа м, яким призначено пенсії по і нвалідності внаслідок нещас ного випадку на виробництві або професійного захворюван ня.
Представник позивача в судове засідання не зґявив ся, надіславши клопотання пр о розгляд справи за його відс утності.
Представник відповідача п роти позову заперечив, посил аючись на те, що Відділення не може прийняти до заліку спис ок осіб ОСОБА_2 та ОСОБА_ 3, оскільки нещасний випадо к у цих осіб трапився за межам и території України. Посилан ня позивача на Угоду про гара нтії прав громадян держав - уч асниць СНД в сфері пенсійног о забезпечення від 13.03.1992, відпов ідно до статті 3 якої всі витра ти пов' язані із здійсненням пенсійного забезпечення за цією угодою несе держава, що н адає забезпечення, не може пр ийматись до уваги,оскільки ц я угода поширюється на інші п равовідносини. Також, відпов ідач зазначив, що особи які по терпіли внаслідок нещасного випадку на виробництві на пі дприємствах держав СНД не ма ють статусу застрахованої ос оби, яка має право на відшкоду вання від нещасного випадку на виробництві на підставі З акону України " Про загальноо бов'язкове державне соціальн е страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання, які спричинили втрату нездатнос ті" одночасно з цим, потерпілі , які пошкодили здоров' я вна слідок нещасного випадку, ма ють право на пенсію на підста ві Закону України "Про пенсій не забезпечення" від 05.11.1991 №1788. Ст осовно не прийнятих до залік у допомоги на поховання, випл аченої сімґям ОСОБА_1 та ОСОБА_4 відповідач зазначи в, що згідно порядку призначе ння та здійснення страхових виплат потерпілим на виробни цтві (членам їх сімей) затверд женого Постановою правління Фонду державного соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві та пр офесійних захворювань Украї ни від 31.01.2002 №7 (пункт 9), відділенн я розглядає справи про призн ачення виплат у разі втрати г одувальника за умови подання документів, які видаються ві дповідними організаціями в т риденний строк з моменту зве рнення заявника, а саме: висно вку МСЕК про причинний зв'язо к смерті потерпілого з наслі дками раніше отриманого труд ового каліцтва чи професійно го захворювання. Такої довід ки, позивачем не було предста влено, а тому підстав для відш кодування цієї допомоги нема є.
Стосовно адресної допомог и представник відповідача за значив, що Законом України "Пр о загальнообов'язкове держав не соціальне страхування від нещасного випадку на виробн ицтві та професійного захвор ювання, які спричинили втрат у працездатності" не передба чено обов'язку відшкодування витрат на виплату щомісячно ї державної адресної допомог и, доплати та надбавок, встано влених постановами Кабінету Міністрів України від 26.03.2008 №265 т а від 16.07.2008 №654. Крім того, спірні в ідносини щодо відшкодування Пенсійному фонду понесених ним витрат належить вирішува ти на централізованому рівні .
Заслухавши пояснення представника відповідача та дослідивши матеріали справи суд встановив наступне.
Відділення виконавчо ї дирекції Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и Зінківському районі Полтав ської області не включені до актів звірки та не відшкодов увались:
- виплачені пенсії по інвалі дності внаслідок нещасного в ипадку на виробництві або пр офесійного захворювання О СОБА_2 та ОСОБА_3 - громадя нам держав - учасників СНД, я кі отримали каліцтво в держа вах СНД і переїхали на постій не місце проживання в Україн у, за січень - червень 2011 року в сумі 8809,03 грн.;
- державної адресної допом оги в сумі 139 845,45 грн.;
- допомоги на поховання в су мі 3000 грн. (ОСОБА_1 - 1500 грн., ОСОБА_4 - 1500 грн.)
Перевіряючи правомірність дій відповідача щодо відмов и відшкодування виплачених п озивачем пенсій по інвалідно сті внаслідок нещасного випа дку на виробництві або профе сійного захворювання ОСОБ А_2 та ОСОБА_3 суд виходит ь з наступного.
Згідно з частиною другою ст атті 19 Конституції України ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 1 Основ законодавст ва України про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування (далі - Основи) встан овлено, що загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання - це система прав, обов'я зків і гарантій, яка передбач ає надання соціального захис ту, що включає матеріальне за безпечення громадян у разі х вороби, повної, часткової або тимчасової втрати працездат ності, втрати годувальника, б езробіття з незалежних від н их обставин, а також у старост і та в інших випадках, передба чених законом, за рахунок гро шових фондів, що формуються ш ляхом сплати страхових внеск ів власником або уповноважен им ним органом, громадянами, а також бюджетних та інших дже рел, передбачених законом.
Відповідно до статті 4 Основ в Україні залежно від страхо вого випадку є такі види зага льнообов'язкового державног о соціального страхування: п енсійне страхування; страхув ання у зв'язку з тимчасовою вт ратою працездатності та витр атами, зумовленими народженн ям та похованням; медичне стр ахування; страхування від не щасного випадку на виробницт ві та професійного захворюва ння, які спричинили втрату пр ацездатності; страхування на випадок безробіття.
За пенсійним страхуванням згідно зі статтею 25 Основ над аються такі види соціальних послуг та матеріального забе зпечення: пенсії за віком, по і нвалідності внаслідок загал ьного захворювання (в тому чи слі каліцтва, не пов'язаного з роботою, інвалідності з дити нства); пенсії у зв'язку з втра тою годувальника, крім перед бачених п. 4 цієї статті; медич ні профілактично-реабілітац ійні заходи; допомога на похо вання пенсіонерів. За страху ванням від нещасного випадку на виробництві та професійн ого захворювання відповідно до пункту 4 цієї статті надаєт ься, зокрема, такий вид соціал ьних послуг та матеріального забезпечення, як пенсія по і нвалідності внаслідок нещас ного випадку на виробництві або професійного захворюван ня.
У частині 4 статті 26 Основ вст ановлено, що якщо після призн ачення застрахованій особі м атеріальної допомоги чи нада ння соціальних послуг між ст раховиками виник спір щодо п онесених витрат, виплата зді йснюється страховиком, до як ого звернулася застрахована особа. При цьому неналежний с траховик має право звернутис я до належного страховика що до відшкодування понесених н им витрат.
Враховуючи те, що пенсія по інвалідності внаслідок неща сного випадку на виробництві або професійного захворюван ня та пенсія у зв'язку з втрато ю годувальника, який помер вн аслідок нещасного випадку на виробництві або професійног о захворювання, призначаєтьс я внаслідок страхування від нещасного випадку на виробни цтві та професійного захворю вання, належним страховиком, тобто тим, хто має надавати за страхованій особі матеріаль ну допомогу чи соціальні пос луги, відповідно до статті 25 О снов, є Фонд соціального стра хування від нещасних випадкі в.
Відповідно до Угоди про гар антії прав громадян держав-у часниць СНД в галузі пенсійн ого забезпечення від 13.03.1992 держ ави-учасниці Співдружності м ають зобов'язання щодо непра цездатних осіб, які отримали право на пенсійне забезпече ння на їхній території або на території інших республік з а період їх входження до скла ду СРСР і реалізують це право на території держав-учасниц ь Угоди. Відповідно до статті 5 даної Угоди Угода про гарант ії прав громадян держав-учас ниць СНД у галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992 поширює ться на всі види пенсійного з абезпечення громадян, які вс тановлені або будуть встанов лені законодавством держав - учасниць Угоди. Статтею 3 Угод и країн-учасниць Співдружнос ті Незалежних держав про гар антії прав громадян держав С півдружності у галузі пенсій ного забезпечення від 13.03.1992 вст ановлено, що усі витрати, пов'я зані із здійсненням пенсійно го забезпечення за цією Угод ою, несе держава, що надає пенс ійне забезпечення.
Згідно з частиною першою ст атті 1 Закону України “Про пен сійне забезпечення” громадя ни України мають право на дер жавне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у з в'язку з втратою годувальник а та інших випадках, передбач ених цим Законом. Статтею 81 За кону України “Про пенсійне з абезпечення”передбачено, що призначення та виплата пенс ій в тому числі пенсій по інва лідності внаслідок трудовог о каліцтва або професійного захворювання здійснюється о рганами Пенсійного фонду.
Законом України “Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування від нещасно го випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працез датності”зобов'язано Фонд со ціального страхування від не щасних випадків на виробницт ві та професійних захворюван ь відшкодувати шкоду, заподі яну працівникові внаслідок у шкодження його здоров'я або в разі його смерті при настанн і страхового випадку, зокрем а йому або особам, які перебув ають на його утриманні пенсі й по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробни цтві чи професійного захворю вання з 01.04.2001, що також підтверд жується статтею 7 Закону Укра їни “Про страхові тарифи на з агальнообов'язкове державне соціальне страхування від н ещасних випадків на виробниц тві та професійних захворюва нь, які спричинили втрату пра цездатності”.
Статтею 24 “Про загальнообов 'язкове державне пенсійне ст рахування від нещасного випа дку на виробництві та профес ійного захворювання, які спр ичинили втрату працездатнос ті”встановлено, якщо після п ризначення застрахованій ос обі матеріальної допомоги чи надання соціальних послуг м іж Фондом соціального страху вання від нещасних випадків на виробництві та професійни х захворювань України та стр аховиками з інших видів соці ального страхування виникаю ть спори щодо понесених витр ат, виплата здійснюється стр аховиком, до якого звернувся застрахований. При цьому стр аховик, до якого звернувся за страхований, має право зверн утися до відповідного страхо вика з інших видів соціально го страхування щодо відшкоду вань, понесених ним витрат.
Пунктом 5 Порядку відшкоду вання фондом соціального стр ахування від нещасних випадк ів на виробництві та професі йних захворювань Пенсійному фонду України витрат, затвер дженого постановою правлінн я Пенсійного фонду України т а Фонду соціального страхува ння від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України №5-4/4 від 04. 03.2003 “Про затвердження Порядку відшкодування Фондом соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійних захворювань Ук раїни витрат, пов'язаних з вип латою пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професій ного захворювання”, встановл ено, що органи Пенсійного фон ду України щомісячно до 10 числ а місяця, наступного за звітн им на підставі Списку осіб, як им виплачено пенсії по інвал ідності внаслідок нещасного випадку на виробництві та пр офесійних захворювань прово дять з відділеннями виконавч ої дирекції Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві та пр офесійних захворювань Украї ни в районах звірку витрат за особовими справами потерпіл их, складають акт щомісячної звірки, в якому визначаюсь за гальну суму витрат, що підляг ають відшкодуванню та до 15 чис ла місяця, наступного за звіт ним, подають його відповідно Головним управлінням Пенсій ного фонду і головним управл інням виконавчої дирекції Фо нду, які узагальнюють та узго джують довідку про відшкодув ання відповідних витрат та д о 20 числа, наступного за звітн им, подають її Пенсійному фон ду та Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в на виробництві. При цьому рі шення про включення до відшк одування витрат на виплату т а доставку пенсій, що виплачу ються у зв'язку з нещасним вип адком на виробництві або про фесійним захворюванням орга нами Пенсійного фонду, прийм ається відділенням виконавч ої дирекції Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків на виробництві або п рофесійних захворювань у міс ті (пункт 5 Порядку № 5-4/4) та визна чаєтеся загальна сума витрат , що підлягають відшкодуванн ю на централізованому рівні.
Відповідно до статті 2 Закон у України “Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування від нещасного випад ку на виробництві та професі йного захворювання, які спри чинили втрату працездатност і”особи, право яких на отрима ння відшкодування шкоди рані ше було встановлено згідно і з законодавством СРСР або за конодавством України про від шкодування шкоди, заподіяної працівникам внаслідок травм ування на виробництві або пр офесійного захворювання, пов 'язаних з виконанням ними тру дових обов'язків, мають право на забезпечення по страхува нню від нещасного випадку ві дповідно до цього Закону. Пра во на таке забезпечення, яке в становлено в Україні, не зале жить від того, у якій з колишні х республік СРСР стався нещ асний випадок на виробництві із застрахованою особою аб о виникло професійне захворю вання, пов'язане з виконанням нею трудових обов'язків.
Інструкцією "Про порядо к передачі виконавчій дирекц ії Фонду соціального страхув ання від нещасних випадків н а виробництві та професійних захворювань України докумен тів, що підтверджують право з астрахованого або членів йог о сім'ї на страхову виплату" ві д 20.04.2001 №10 встановлено, що відділ ення виконавчої дирекції Фон ду повинні приймати до відшк одування документи на тих пр ацівників, які потерпіли на в иробництві до 01.04.2001 та право яки х встановлено згідно із зако нодавством СРСР або законода вством України про відшкодув ання шкоди, заподіяної праці вникам внаслідок травмуванн я на виробництві.
Доводи відповідача стосов но того, що до даних правовідн осин слід застосовувати Угод у між державами учасницями С НД про взаємне визнання прав а на відшкодування шкоди, зап одіяної працівникам каліцтв ом, професійним захворювання м чи іншим ушкодженням здоро вґя, повґязаним з виконанням ними трудових обовґязків, пі дписаною 09.09.1994 року усіми держа вами - учасницями СНД, як підст аву для відмови в позові,- суд вважає помилковим, оскільки норми вказаної Угоди регулюю ть правовідносини безпосере дньо між працівниками, каліц тво або професійне захворюва ння яких повґязане з виконан ням ними трудових обовґязків , та роботодавцями, відповіда льними за завдання шкоди, і не розповсюджується на пенсійн і відносини, що відповідає і в имогам цивільного законодав ства.
На підставі наведеного, суд дійшов висновку, що чинне зак онодавство зобов'язує відпов ідача провести відшкодуванн я управлінню Пенсійного фонд у України в Зінківському рай оні витрат на виплату щоміся чної державної допомоги особ ам, які отримують пенсію по ін валідності в сумі 8809.09 грн., тому в цій частині позовні вимоги підлягають задоволенню.
Стосовно позовних вим ог про відшкодування державн ої адресної допомоги в сумі 139 845,45 грн., виплаченої у січні - ч ервні 2011 року суд зазначає нас тупне.
Постановою правління Пенс ійного фонду України та прав ління Фонду соціального стра хування від нещасних випадкі в на виробництві та професій них захворювань України від 04.03.2003 №5-4/4 затверджено Порядок в ідшкодування Фондом соціаль ного страхування від нещасни х випадків на виробництві та професійних захворювань Укр аїни Пенсійному фонду Україн и витрат, пов'язаних з виплато ю пенсій по інвалідності вна слідок нещасного випадку на виробництві або професійног о захворювання та пенсій у зв 'язку із втратою годувальник а, який помер внаслідок нещас ного випадку на виробництві або професійного захворюван ня (далі - Порядок).
Так, згідно пункту 4 Порядку , відшкодуванню підлягають с уми, що виплачуються відпові дно до законів України "Про п енсійне забезпечення", "Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування від не щасного випадку на виробницт ві та професійного захворюв ання, які спричинили втрату п рацездатності" та інших норм ативно-правових актів, а саме :
- сума основного розміру п енсії по інвалідності внас лідок нещасного випадку на в иробництві або професійного захворювання та пенсії у зв 'язку із втратою годувальни ка, який помер внаслідок неща сного випадку на виробництві або професійного захворюван ня;
- щомісячна цільова грошов а допомога на прожиття, якщо така надавалася пенсіонеру, який одержував вищезазначен у пенсію;
- допомога на поховання сім' ї померлого або особі, яка зді йснила поховання особи, яка о тримувала вищезазначену пен сію;
- сума витрат Пенсійного фо нду з виплати і доставки вище зазначених пенсій.
Пунктом 2 постанови Кабінет у Міністрів України від 26.03.2008 №2 65 встановлено, що у разі, коли щ омісячний розмір пенсійних в иплат, державної соціальної допомоги інвалідам з дитинс тва і дітям-інвалідам, особам , які не мають права на пенсію, та інвалідам (з урахуванням надбавок, підвищень, додатк ових пенсій, цільової грошов ої допомоги, сум індексації та інших доплат, встановлен их законодавством, крім пенс ій за особливі заслуги перед Україною) не досягає прожитк ового мінімуму, встановленог о законом для осіб, які втрати ли працездатність, таким ос обам надається щомісячна дер жавна адресна допомога у сум і, що не вистачає до зазначено го прожиткового мінімуму.
Пунктом 6 Прикінцевих полож ень Закону України “Про зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування” від 09.07.200 3 №1058-ІV передбачено, що до прийн яття відповідного Закону до пенсій, передбачених цим Зак оном, установлюється надбавк а та здійснюється їх підвище ння згідно із Законом Україн и “Про пенсійне забезпечення ”. Зазначені надбавки та підв ищення встановлюються в розм ірах, що фактично виплачувал ися на день набрання чинност і цим Законом з наступною інд ексацією відповідно до закон одавства про індексацію грош ових доходів населення. Випл ати їх здійснюються за рахун ок коштів Державного бюджету України.
Згідно із статтею 14 Закону У країни “Про Державний бюджет України на 2011 рік” кошти, отрим ані до Спеціального фонду Де ржавного бюджету України згі дно з окремими пунктами стат ей вказаних Законів, спрямов уються відповідно на дотацію Пенсійному фонду України на виплату пенсій надбавок та п ідвищень до пенсій, призначе них за різними пенсійними пр ограмами.
Таким чином, аналіз приведе них норм чинного законодавст ва свідчить про те, що державн а адресна допомога, надбавки та підвищення до пенсії не пе редбачені у переліку соціаль них послуг та виплат, які згід но статтею 21 Закону №1105-XIV здійсн юються та відшкодовуються Фо ндом соціального страхуванн я від нещасних випадків. Тако ж відсутня щомісячна державн а допомога серед переліку ви плат, які відшкодовуються Фо ндом соціального страхуванн я від нещасних випадків на ви робництві та професійних зах ворювань України Пенсійному фонду України, згідно пункту 4 Порядку.
Пунктом 4 постанови Кабінет у Міністрів України №265 передб ачено, що виплата щомісячно ї державної адресної допомог и, передбаченої цією постано вою, здійснюється за рахунок коштів, з яких виплачується п енсія або державна соціальна допомога.
Разом з тим, виходячи із прі оритетності норм Закону над підзаконними нормативно-пра вовими актами, беручи до уваг и статус Фонду соціального с трахування від нещасних випа дків як некомерційної самовр ядної організації, яка за рах унок своїх коштів здійснює с трахові виплати у разі наста ння страхового випадку, суд п риходить до висновку про те, щ о обов'язок Фонду соціальног о страхування від нещасних в ипадків відшкодовувати держ авну адресну допомогу та під вищення до пенсії не встанов лений законом.
Враховуючи вищенавед ене, вимоги позивача про зобо в'язання стягнення суми витр ат на виплату щомісячної дер жавної адресної допомоги є н еобґрунтованими та задоволе нню не підлягають.
Стосовно позовних вим ог про вішкодування допомоги на поховання в сумі 3000 грн., вип лаченої сімґям померлих ОС ОБА_4 та ОСОБА_1 суд зазна чає наступне.
Відповідно до статті 21 Закону України “Про загальн ообов'язкове державне соціал ьне страхування від нещасног о випадку на виробництві та п рофесійного захворювання, як і спричинили втрату працезда тності”Фонд соціального стр ахування від нещасних випадк ів на виробництві та професі йних захворювань України зоб ов'язаний у встановленому за конодавством порядку своєча сно та в повному обсязі відшк одовувати шкоду, заподіяну п рацівникові внаслідок ушкод ження його здоров'я, в тому чис лі і пенсії по інвалідності в ід трудового каліцтва або пр офесійного захворювання та п енсії по втраті годувальника з цих причин, при настанні стр ахового випадку.
Відповідно до ч. 8 ст. 34 За кону України “Про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності”у разі смерті потерпіл ого від нещасного випадку аб о професійного захворювання витрати на його поховання не се Фонд соціального страхува ння від нещасних випадків зг ідно з порядком, визначеним К абінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету М іністрів України від 11 липня 2 001 року за №826 "Про затвердження порядку проведення витрат н а поховання у разі смерті пот ерпілого від нещасного випад ку виробництві або професій ного захворювання" та поста новою Правління Фонду від 06.03.20 06 року за №13 “Про витрати на пох овання у разі смерті застрах ованої особи від нещасного в ипадку на виробництві або пр офесійного захворювання”пе редбачено, що витрати на пох овання провадяться у разі см ерті потерпілого, що настала за обставин, за яких настає ст раховий випадок державного соціального страхування громадян від нещасного ви падку на виробництві та проф есійного захворювання.
Таким чином, допомога н а поховання відшкодовується Фондом тільки у тому випадку , якщо смерть настала за наслі дками нещасного випадку на в иробництві або професійного захворювання, що підтвердже но висновками спеціальних ме дичних закладів.
Відповідно до ч. 9 ст. 34 За кону України “Про загальнооб ов' язкове державне соціаль не страхування від нещасного випадку на виробництві та пр офесійного захворювання, які спричинили втрату працездат ності”у разі смерті потерпіл ого, який одержував страхові виплати і не працював, розмір відшкодування шкоди особам, зазначеним у статті 33 цього З акону, визначається виходячи із суми щомісячних страхови х виплат і пенсії, які одержув ав потерпілий на день його см ерті, з відповідним коригува нням щомісячних страхових ви плат згідно із статтею 29 цього Закону. Причинний зв' язок с мерті потерпілого з одержани м каліцтвом або іншим ушкодж енням здоров' я має підтверд жуватися висновками відпові дних медичних закладів.
Відповідно до п. 18 Полож ення про медико-соціальну ек спертизу, затвердженого Пост ановою Кабінету Міністрів Ук раїни від 22.02.1992 року № 83, з наступ ними змінами та доповненнями , міські, міжрайонні, районні м едико-соціальні експертні ко місії визначають причини сме рті інваліда на підставі лік арського свідоцтва про смерт ь у випадку, коли законодавст вом передбачається надання п ільг сім'ї померлого. Як встан овлено судом, позивач вказан ий висновок медико-соціально ї експертної комісії про при чинний зв' язок смерті з нещ асним випадком стосовно ОС ОБА_4 та ОСОБА_5 не надав, т ому у відповідача не було під став для включення суми допо моги на поховання до акту зві рок за відповідний період та відшкодування цих витрат.
За викладених обставин позовні вимоги в частині стя гнення допомоги на поховання є необгрунтованими і не підл ягають задоволенню.
Стосовно позовних вимо г управління Пенсійного фонд у України в Зінківському рай оні про зобов'язання прийнят и до заліку суми витрат на вип лату пенсій по інвалідності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професій ного захворювання сумі 8809,09 гр н., державної адресної допомо ги в сумі 139 857,30 грн. та допомоги н а поховання в сумі 3000 грн. суд д ійшов наступних висновків.
Обраний позивачем у ці й справі спосіб захисту (відн овлення) порушеного права є т аким, що не відповідає змісту прав управління Пенсійного фонду України, щодо відшкоду вання понесених ним витрат, о скільки вищезазначений поря док, на який покладається поз ивач, не врегульовує спірних відносин, які виникли у даном у випадку, оскільки встановл ене ним правило підписання а ктів звірки розрахунків розр аховано на відсутність спору .
У разі відсутності зго ди на прийняття до заліку вит рат з боку Фонду соціального страхування від нещасних ви падків на виробництві та про фесійних захворювань Україн и, вимоги про відшкодування т аких сум мають вирішуватися в судовому порядку в судах ад міністративної юрисдикції, ш ляхом пред'явлення позову пр о стягнення цих сум, а не шляхо м пред'явлення вимог про прий няття до заліку витрат на вип лату та доставку пенсій.
Порядок відшкодуванн я Фондом соціального страхув ання від нещасних випадків н а виробництві та професійних захворювань України Пенсійн ому фонду України витрат, пов 'язаних з виплатою пенсії по і нвалідності внаслідок нещас ного випадку на виробництві або професійного захворюван ня та пенсій у зв'язку з втрато ю годувальника, який помер вн аслідок нещасного випадку на виробництві або професійног о захворювання, затверджений постановою Правління Пенсій ного фонду України та Правлі ння Фонду соціального страху вання від нещасних випадків на виробництві та професійни х захворювань від 04.03.2003 року не врегульовує спірних відноси н, яки виникли у даному випадк у, оскільки встановлене ним п равило прийняття до взаємоза ліку суму допомоги розрахова но на відсутність спору.
Статтею 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и передбачено, що кожна сторо на повинна довести ті обстав ини, на яких ґрунтуються її ви моги та заперечення, крім вип адків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикла дене, суд дійшов висновку, що в имоги позовної заяви підляга ють частковому задоволенню.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позо в Управління Пенсійного фонд у України в Зінківському рай оні до відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних вип адків на виробництві та проф есійного захворювання в Зінь ківському районі про відшкод ування витрат та зобов'язанн я вчинити дії задовольнити ч астково.
Стягнути з відділення вико навчої дирекції Фонду соціал ьного страхування від нещасн их випадків на виробництві т а професійного захворювання в Зіньківському районі (код ЄДРПОУ 23809922, МФО 831019, р/р 37171160604104 УДК в П олтавській області) на корис ть Управління Пенсійного фон ду України в Зінківському ра йоні (р/р 2560430121 в ОПЕРВ облупр авління Ощадного банку МФО 3314 67, код ЄДРПОУ 22534570) за січень - чер вень 2011 року суми витрат Пенсі йного фонду за потерпілими: ОСОБА_2, ОСОБА_3 по виплат і пенсії по інвалідності вна слідок нещасного випадку на виробництві або професійног о захворювання в розмірі 8809 (ві сім тисяч вісімсот дев'ять) гр ивень 03 (три) копійки.
В іншій частині позовних в имог відмовити.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.
Повний текст постанови виготовлено 19.08.11
Суддя К.І . Клочко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18244493 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Клочко К.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні