1
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 серпня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/6559/11
Полтавський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді - Серг и С.М.,
при секретарі - Лайко О.В.,
за участю:
представника позивача - Л япоти І.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом По лтавського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Дочірнього п ідприємства "Виробничий комп лекс "ВіндЕлектрик" про стягн ення адміністративно - госпо дарських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
03 серпня 2011 року Полтавсь ке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалід ів (далі- позивач) звернулось до Полтавського окружного ад міністративного суду з адмін істративним позовом до Дочір нього підприємства "Виробнич ий комплекс "ВіндЕлектрик" (да лі- відповідач, ДП "Виробничий комплекс "ВіндЕлектрик") про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пе ні у розмірі 8686,72 грн.
В обґрунтування позовни х вимог представник Полтавсь кого обласного відділення Фо нду соціального захисту інва лідів зазначив, що відповіда ч порушив вимоги Закону Укра їни “Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні” щодо виконання нормативу робочих місць, призначених д ля працевлаштування інвалід ів, в результаті чого утворил ась заборгованість по неспла ті адміністративно-господар ських санкцій та пені до Фонд у соціального захисту інвалі дів.
Представник позивача в суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та просив їх зад овольнити, посилаючись на об ставини, викладені в позовні й заяві.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився , проте про дату, час та місце с удового розгляду даної справ и повідомлявся належним чино м.
Розглянувши подані сторон ами документи, заслухавши по яснення представника позив ача, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку, що поз ов підлягає задоволенню з на ступних підстав.
Відповідно до частини 1 ста тті 19 Закону України “Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні” від 21.03.1991 № 87 5 (далі - Закон № 875) в редакції, щ о діяла на час виникнення пра вовідносин, для підприємств, установ, організацій, в тому ч ислі підприємств, організаці й громадських організацій ін валідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, установлюється норматив роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів у розмірі 4 % сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.
Частиною 2 статті 19 вищезазн аченого Закону регламентова но, що підприємства, установи , організації, у тому числі під приємства, установи, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, вст ановленого частиною першою ц ієї ж статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів.
Судом встановлено, що 18.02.2011 ві дповідачем подано до Полтавс ького обласного відділення ф онду соціального захисту інв алідів звіт про зайнятість т а працевлаштування інваліді в за 2010 рік, відповідно до якого середньооблікова кількість штатних працівників обліков ого складу на підприємстві в цей період становила 21 осіб.
На виконання приписів стат ті 19 Закону № 875 відповідачем са мостійно обраховано нормати в робочих місць для працевла штування інвалідів в кількос ті 1 робоче місце.
Разом з тим, з 01.07.2010 на підприєм стві за сумісництвом працюв ала 1 особа, якій встановлена і нвалідність.
Відповідно до підпункт у 2.6.1 пункту 2.6 розділу 2 Інструк ції зі статистики кількості працівників, затвердженої н аказом Державного комітету с татистики України 28.09.2005 № 286, не включаються до облікової кіл ькості штатних працівників т акі категорії прийняті на ро боту за сумісництвом з інших підприємств.
З огляду на вищевикладен е, середньооблікова кількіст ь інвалідів, які працювали на підприємстві, дорівнює 0, прот е відповідачем помилково виз начено середньооблікову кіл ькість інвалідів, які працюв али на підприємстві, як 1 особу .
Частиною 3 статті 18 Закону № 875 передбачено, що підприємс тва, установи, організації, фі зичні особи, які використову ють найману працю, зобов'язан і виділяти та створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, у тому числі спе ціальні робочі місця, створю вати для них умови праці з ура хуванням індивідуальних про грам реабілітації і забезпеч увати інші соціально-економі чні гарантії, передбачені чи нним законодавством, надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідач до Гребінківсь кого центру зайнятості звіт ів про наявність вільних роб очих місць, призначених для п рацевлаштування інвалідів, з а формою №3-ПН із заповненням г рафи 15 у 2010 році не подавав, що п ідтверджується листом Гребі нківського центру зайнятост і від 01.07.2011.
Доказів самостійного пошу ку інвалідів для працевлашту вання на виконання нормативу , встановленого Законом, відп овідачем не надано.
Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону України № 875 підприє мства, установи, організації , які використовують найману працю, де середньооблікова ч исельність працюючих інвалі дів менша, ніж встановлено но рмативом, передбаченим статт ею 19 цього закону, щороку спла чують відповідним відділенн ям Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно - господарські санкції, сума я ких визначається в розмірі с ередньої річної заробітної п лати на відповідному підприє мстві, установі, організації за кожне робоче місце, призна чене для працевлаштування ін валіда і не зайняте інвалідо м.
Таким чином, за 1 робоче місц е, призначене для працевлашт ування інвалідів і не зайнят е ними, відповідач до 15.04.2011 (терм ін сплати встановлено частин ою 4 статті 20 вищевказаного За кону - до 15 квітня року, насту пним за роком, у якому відбуло ся порушення нормативу) пови нен був самостійно сплатити адміністративно-господарсь кі санкції у розмірі 8409,52 грн.
В добровільному порядку ад міністративно-господарські санкції відповідачем не спл ачені.
Згідно з частиною 2 статті 20 З акону України № 875 порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій тя гне за собою нарахування пен і. Пеня обчислюється, виходяч и із 120 відсотків річних облік ової ставки Національного ба нку України, що діяла на момен т сплати, нарахованої за повн у суму недоїмки за весь її стр ок.
У зв'язку з несплатою відпов ідачем адміністративно-госп одарських санкцій до встанов леної законом дати, позиваче м правомірно нараховано пеню у розмірі 277,20 грн.
Відповідно до частини 5 стат ті 20 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” суми адмін істративно-господарських са нкцій можуть бути стягнуті в примусовому порядку за ріше нням суду.
Таким чином, позовні вимо ги про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 8409,52 грн та пені за пор ушення термінів сплати адмін істративно-господарських са нкцій у розмірі 277,20 грн суд вва жає обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-1 63 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Полтавського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів до Дочірнього підприємства "Виробничий ко мплекс "ВіндЕлектрик" про стя гнення адміністративно - гос подарських санкцій та пені з адовольнити.
Стягнути з Дочірнього підп риємства "Виробничий комплек с "ВіндЕлектрик" (код ЄДРПОУ 344 22032) на користь Полтавського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарс ькі санкції та пеню у розмірі 8686 (вісім тисяч шістсот вісімд есят шість) гривень 72 (сімдеся т дві) копійки на р/р № 31219230700089 в ГУ ДК в Полтавській області, МФО 831019, одержувач: УДК в Гребінків ському районі.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання апеляційної скар ги. У разі подання апеляційно ї скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає за конної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пр овадження або набрання закон ної сили рішенням за наслідк ами апеляційного провадженн я.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня от римання копії постанови з од ночасним направленням копії скарги до суду апеляційної і нстанції.
Повний текст постанови виготовлено 23 серпня 2011 року.
Суддя С.М. Серга
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.08.2011 |
Оприлюднено | 27.09.2011 |
Номер документу | 18244539 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Серга С.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні