УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 грудня 2011 р. Справа № 2а-1670/6559/11
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі:
головуючого судді - Бенедик А.П.
суддів: Водолажської Н.С.
Курило Л.В.
за участю секретаря
судового засідання Верман А.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду у м. Харкові адміністративну с праву за апеляційною скаргою
Дочірного підприємства "Ви робничий комплекс "ВіндЕлект рик" на постанову Полтавсько го окружного адміністративн ого суду від 18.08.2011р. по справі № 2а-1670/6559/11
за позовом Полтавськог о обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів
до Дочірного підприємства "Виробничий ком плекс "ВіндЕлектрик"
про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Полтавське обласне відділення Фонду соц іального захисту інвалідів, звернувся до Полтавського ок ружного адміністративного с уду з адміністративним позов ом до Дочірнього підприємств а "Виробничий комплекс "ВіндЕ лектрик", в якому просив стягн ути з відповідача на його кор исть адміністративно - госпо дарські санкції та пеню у роз мірі 8686,72 грн.
Постановою Полтавськог о окружного адміністративно го суду від 18.08.2011р. адміністрат ивний позов Полтавського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів за доволено.
Стягнуто з Дочірньо го підприємства "Виробничий комплекс "ВіндЕлектрик" на ко ристь Полтавського обласног о відділення Фонду соціально го захисту інвалідів адмініс тративно-господарські санкц ії та пеню у розмірі 8686 гривень 72 коп.
Відповідач, не погод ившись із судовим рішенням, п одав апеляційну скаргу, в які й просить скасувати постанов у Полтавського окружного адм іністративного суду від 18.08.2011р . та направити справу на нови й розгляд до суду першої інст анції.
Обґрунтовуючи вимо ги апеляційної скарги, відпо відач посилається на прийнят тя
оскаржуваної постанови з п орушенням норм матеріальног о та процесуального права, що призвело до неправильного в ирішення справи, а також на до води та обгрунтування, викла дені в апеляційній скарзі.
Позивач не скориста вся правом подання письмових заперечень на апеляційну ск аргу.
Сторони в судове зас ідання суду апеляційної інст анції не з' явились, про дату , час та місце розгляду апеляц ійного розгляду справи повід омлені належним чином, причи ни неявки не повідомили.
Відповідно до ч. 4 ст. 196 К АС України, неприбуття в судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час та місце апе ляційного розгляду, не переш коджає судовому розгляду спр ави.
Відповідно до ч. 1 ст. 41 К АС України, у разі неявки у суд ове засідання всіх осіб, які б еруть участь у справі, фіксув ання судового процесу за доп омогою звукозаписувального технічного засобу не здійсн юється.
Заслухавши суддю-доп овідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної с карги, дослідивши письмові д окази, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга задово ленню не підлягає з наступни х підстав.
Судом першої інста нції встановлено та підтверд жено у суді апеляційної інст анції, що
18.02.2011 року Дочірнім підприє мством "Виробничий комплекс "ВіндЕлектрик" подано до Полт авського обласного відділен ня фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятіс ть та працевлаштування інвал ідів за 2010 рік, відповідно до як ого середньооблікова кількі сть штатних працівників облі кового складу на підприємств і в цей період становила 21 осо бу (а.с.17).
На виконання приписів с татті 19 Закону України "Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні" ДП "Вироб ничий комплекс "ВіндЕлектрик " самостійно обраховано норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів в кіль кості 1 робоче місце.
Разом з тим, з 01.07.2010 року на пі дприємстві за сумісництвом п рацювала 1 особа, якій встанов лена інвалідність.
Відповідач до Гребінківсь кого центру зайнятості звіті в про наявність вільних робо чих місць, призначених для пр ацевлаштування інвалідів, за формою №3-ПН із заповненням гр афи 15 у 2010 році не подавав, що під тверджується листом Гребінк івського центру зайнятості в ід 01.07.2011 р.(а.с.11).
Приймаючи рішення про задо волення позовних вимог, суд п ершої інстанції виходив з то го, що відповідач за 1 робоче м ісце, призначене для працевл аштування інвалідів і не зай няте ними, повинен був самост ійно сплатити адміністратив но-господарські санкції у ро змірі 8409,52 грн. у термін сплати, в становлений частиною 4 статт і 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні". У зв'язку з не сплатою відповідачем в добро вільному порядку адміністра тивно-господарських санкцій до встановленої законом дат и, позивачем правомірно нара ховано пеню у розмірі 277,20 грн.
Колегія суддів погоджуєть ся з висновками суду першої і нстанції, враховуючи наступн е.
Згідно ч. 3 ст.18 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні", підприємства, устано ви, організації, фізичні особ и, які використовують найман у працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця д ля працевлаштування інвалід ів, у тому числі спеціальні ро бочі місця, створювати для ни х умови праці з урахуванням і ндивідуальних програм реабі літації і забезпечувати інші соціально-економічні гарант ії, передбачені чинним закон одавством, надавати державні й службі зайнятості інформац ію, необхідну для організаці ї працевлаштування інваліді в, і звітувати Фонду соціальн ого захисту інвалідів про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів у порядку, встано вленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч.1 ст.19 За кону України "Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні" в редакції, що дія ла на час виникнення правові дносин, для підприємств, уста нов, організацій, в тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, уст ановлюється норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 % середн ьооблікової чисельності шта тних працівників облікового складу за рік, а якщо працює в ід 8 до 25 осіб - у кількості одно го робочого місця.
Частиною 2 статті 19 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні" визначено, що підпри ємства, установи, організаці ї, у тому числі підприємства, у станови, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичні особи, які використо вують найману працю, самості йно розраховують кількість р обочих місць для працевлашту вання інвалідів відповідно д о нормативу, встановленого ч астиною першою цієї ж статті , і забезпечують працевлашту вання інвалідів.
Закон України «Про осно ви соціальної захищеності ін валідів в Україні»зобов'язує відповідача, відповідно до 4-х відсоткового нормативу, ств орити робочі місця для праці інвалідів, зазначити їх у кол ективному договорі і інформу вати центри зайнятості, місц еві органи соціального захис ту населення та відділення Ф онду соціального захисту інв алідів, а органи працевлашту вання - підібрати робоче місц е і працевлаштувати інваліда .
Відповідно до підпун кту 2.6.1 пункту 2.6 розділу 2 Інстр укції зі статистики кількост і працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України 28.09.2005 р. № 286, не включаються до облі кової кількості штатних прац івників такі категорії прийн яті на роботу за сумісництво м з інших підприємств.
Наказом Міністерства пр аці та соціальної політики У країни від 19 грудня 2005 р. за № 420, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 21 грудня 2005 р . за № 1534/11814 та погодженим з Держк омстатом, затверджено форму звітності № 3-ПН про наявніст ь вільних робочих місць (вака нсій), яку повинні подавати пі дприємства, установи організ ації щомісяця відповідно до положень ч. 4 ст. 20 Закону Україн и “Про зайнятість населення” .
З урахуванням наведених н орм, суд першої інстанції пра вомірно вважав, що на підприє мство хоча і не покладається обов' язок працевлаштовува ти інвалідів, однак покладає ться обов' язок створювати робочі місця для працевлашт ування інвалідів та інформув ати про таку кількість створ ених робочих місць органи пр ацевлаштування інвалідів, в тому числі і центри зайнятос ті.
Суд першої інстан ції обґрунтовано вважав, що с ередньооблікова кількість і нвалідів, які працювали на пі дприємстві, дорівнює 0, проте Д П "Виробничий комплекс "ВіндЕ лектрик" помилково визначено середньооблікову кількість інвалідів, які працювали на п ідприємстві, як 1 особу.
Як свідчать письм ові докази, відповідач до Гре бінківського центру зайнято сті
Полтавської області звіті в про наявність вільних робо чих місць, призначених для пр ацевлаштування інвалідів, за формою №3-ПН із заповненням гр афи 15 у 2010 році не подавав ( а.с.11).
Відповідачем не надано ні до суду першої, ні до суду а пеляційної інстанції доказі в, які б свідчили про самості йний пошук інвалідів для працевлаштування на вико нання нормативу, встановлено го Законом, як і не надано дока зів про щомісячні повідомлен ня органів працевлаштування інвалідів про потребу в прац евлаштуванні інвалідів на ви конання нормативу, встановле ного Законом України “Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні”.
Таким чином, суд першої ін станції правомірно вважав, щ о відповідач не інформував н алежним чином Центр зайнятос ті про наявність вільних роб очих місць на підприємстві т а про потребу у направленні й ому інвалідів для працевлашт ування.
Відповідно до ч.ч.1,4 ст. 20 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні”, підприємства, ус танови, організації, фізичні особи, які використовують на йману працю, де середньооблі кова чисельність працюючих і нвалідів менше ніж установле на нормативами зазначеними в ище, щороку сплачуються відп овідним відділенням Фонду со ціального захисту інвалідів адміністративно-господарсь кій санкції, сума яких визнач ається в розмірі середньої р ічної заробітної плати на ві дповідному підприємстві, уст анові, організації за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Адмініс тративно-господарські санкц ії розраховуються та сплачую ться підприємствами, установ ами, організаціями, у тому чис лі підприємствами, організац іями громадських організаці й інвалідів, фізичними особа ми, зазначеними в частині пер шій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступ ного за роком, в якому відбуло ся порушення нормативу, вста новленого частиною першою ст атті 19 цього Закону.
Тобто, відповідно до ч. 4 ст атті 20 Закону, відповідач до 15.04.2011 р. повинен був самостійно сплатити адміністративно-го сподарські санкції у розмірі 8409,52 грн., однак цей обов' язок н им не виконано, в добровільно му порядку адміністративно-г осподарські санкції не спла чено.
Відповідно до ч.2 ст. 20 Зако ну України "Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в Україні", порушення термінів сплати адміністративно-госп одарських санкцій тягне за с обою нарахування пені. Пеня о бчислюється, виходячи із 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої за повну суму не доїмки за весь її строк.
Враховуючи, що відповідаче м самостійно не сплачено адм іністративно-господарські с анкції до встановленої закон ом дати, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висно вку про те, що позивачем право мірно нараховано пеню у сумі 277,20 грн.
Згідно ч.5 ст. 20 Закон у України "Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні", суми адміністратив но-господарських санкцій мож уть бути стягнуті в примусов ому порядку за рішенням суду .
Відповідно до ч.2 ст. 19 Конст итуції України, органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Колегія суддів вважає, що ді ї позивача, спрямовані на стя гнення адміністративно-гос подарських санкцій та пені з відповідача кореспондуютьс я з приписами ч.2 ст. 19 Конституц ії України.
Відповідно до ст. 159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законн им та обґрунтованим.
Враховуючи наведене , колегія суддів вважає, що пос танова Полтавського окружно го адміністративного суду ві д 18.08.2011 р. по справі № 2а-1670/6559/11 відп овідає вимогам ст. 159 КАС Украї ни, а тому відсутні підстави для її скасування та задовол ення апеляційних вимог відп овідача.
Відповідно до ст. 200 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд апел яційної інстанції залишає ап еляційну скаргу без задоволе ння, а постанову або ухвалу су ду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правиль но встановив обставини справ и та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріальн ого і процесуального права.
На підставі викладеного , колегія суддів, погоджуючис ь з судовим рішенням суду пер шої інстанції, вважає, що суд д ійшов вичерпних юридичних ви сновків щодо встановлення об ставин справи і правильно за стосував до спірних правовід носин сторін норми матеріаль ного та процесуального права .
Доводи апеляційн ої скарги, з наведених вище пі дстав, висновків суду не спро стовують.
Керуючись ст. ст. 160, 167, 1 95, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200, п.1 ч.1 ст. 205, ст. ст . 206, 209, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, кол егія суддів
УХВАЛИЛА:
Апеляційну ск аргу Дочірного підприємства "Виробничий комплекс "ВіндЕл ектрик" залишити без задовол ення.
Постанову Полтавського окружного адміністративног о суду від 18.08.2011 р. по справі № 2а- 1670/6559/11 за позовом Полтавського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалід ів до Дочірного підприємств а "Виробничий комплекс "ВіндЕ лектрик" про стягнення адмін істративно-господарських са нкцій та пені залишити без зм ін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена у каса ційному порядку протягом два дцяти днів з дня складання ух вали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя < підпис > Бенедик А.П.
Судді < підпис >
< підпис > Водолажська Н.С.
Ку рило Л.В.
< Список > < Текст >
< повний текст > < Дата > < р. >
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.12.2011 |
Оприлюднено | 26.03.2012 |
Номер документу | 22039847 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бенедик А.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні