ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 вересня 2011 р. (16^35) Справа №2а-7036/11/0170/22
Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Криму в складі головуючо го судді Радчук А.А., при секре тарі судового засідання Щепа нській А.В., за участі представ ників сторін:
від позивача - Консмано в В.Л.,
від відповідача - не з' яв ився,
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом
Товариства з обмеженою від повідальністю "Хеліган"
до Державної податкової ін спекції у м.Сімферополі АР Кр им
про скасування податкових повідомлень-рішень.
Обставини справи. Товарист во з обмеженою відповідальні стю "Хеліган" звернулось до Ок ружного адміністративного с уду АР Крим із адміністратив ним позовом до Державної под аткової інспекції у м.Сімфер ополі АР Крим про скасування податкових повідомлень-ріше нь №0007481701/0 від 08.11.2010 року та №0007481701/01ві д 17.01.2011 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за результатами плано вої виїзної перевірки ТОВ «Х еліган» співробітниками від повідача проведено перевірк у за наслідками якої 28.10.2010 року складено акт №15559/237/34459452 та відпов ідно прийнято податкове пові домлення-рішення №0007481701/0 від 08.11.20 10 року, яким визначено суму по даткового зобов' язання за о сновним платежем та за штраф ними санкціями в сумі 257,46 грн. З а результатами розгляду ДПА в АР Крим первинної скарги, як у залишено без задоволення п рийнято податкове повідомле ння-рішення №0007481701/1 від 17.01.2011 року.
Із порушеннями не згодні з т их підстав, що позивач викона в всі передбачені законодавс твом вимоги, щодо оформлення касової операції із розраху нків з контрагентом та розра хунків із працівником, який з а згоди керівника витратив в ласні кошти в інтересах пози вача, та які були повернуті ос танньому.
Ухвалами суду від 17.06.2011 року в ідкрито провадження в адміні стративній справі, та після з акінчення підготовчого пров адження, справу призначено д о судового розгляду.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив останні задовольни ти.
Представники відповідача в судове засідання не з' яви вся, про день, місце і час розг ляду справи повідомлений нал ежним чином, про причини неяв ки суд не повідомив. Згідно із письмових заперечень позовн і вимоги не визнав.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи і оцінивш и докази по справі в їх сукупн ості, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до пунктів 1, 3 час тини 1 статті 17 КАС України ком петенція адміністративних с удів поширюється на спори фі зичних чи юридичних осіб із с уб' єктом владних повноваже нь щодо оскарження його ріше нь (нормативно-правових акті в чи правових актів індивіду альної дії), дій чи бездіяльно сті, а також на спори між суб'є ктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої ко мпетенції у сфері управління , у тому числі делегованих пов новажень.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закон у України від 04.12.1990 року №509-ХІІ “ Про державну податкову служб у в Україні” державні податк ові інспекції в районах, міст ах (крім міст Києва та Севасто поля), районах у містах входят ь до складу органів державно ї податкової служби і є орган ами виконавчої влади.
Основним завданням органі в державної податкової служб и є здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (ст. 2 Закону України від 04. 12.1990р. №509-ХІІ “Про державну пода ткову службу в Україні”).
Статтею 4 Закону України “Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та державними ці льовими фондами” від 21.12.2000р. №2181- ІІІ із змінами та доповнення ми на час виникнення спірних правовідносин (далі - Закон 2181), передбачено право податко вих органів приймати рішення за наслідками перевірок пла тників податків, яким визнач ається сума податкового зобо в'язання з податків і зборів (о бов' язкових платежів).
Враховуючи зазначене, відп овідач, здійснюючи свої повн оваження у спірних відносина х є суб'єктом владних повнова жень, спір що виник між сторон ами пов'язаний із захистом пр ав позивача у сфері публічно -правових відносин і є справо ю адміністративної юрисдикц ії, його належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.
В судовому засіданні встан овлено, що позивач - ТОВ «Хел іган» зареєстроване виконав чим комітетом Сімферопольсь кої міської ради 16.09.2010 року як ю ридична особа, ЄДРПОУ 34459452, та зн аходиться на обліку в Держав ній податковій інспекції у м .Сімферополі АР Крим як платн ик податків.
В період з 11.10.2010 року по 22.11.2010 рок у працівниками ДПІ в м.Сімфер ополі АР Крим здійснено пере вірку правильності нарахува ння, повноти і своєчасності с плати до бюджету утриманих с ум податку з доходів фізични х осіб TOB «Хеліган». За наслідк ами перевірки складено акт п еревірки №15559/237/34459452 від 28.10.2010 року.
Перевіркою встановлені на ступні порушення, а саме: відш кодовано працівнику товарис тва - підзвітній особі (ОСОБ А_2) витрати на загальну суму 572,14 грн. на підставі звітів про використання коштів, які офо рмлені неналежним чином, а са ме: по звіту № 2 від 02.11.2009р. у сумі 28 9,60 грн., сплачено виклик предст авника Севастопольенерго за квитанцією №2310 у сумі 289,60 грн. ві д 07.10.2009р., (за актом виконаних роб іт за жовтень 2009р. на суму 289,60 грн .) та по авансовому звіту №3 від 02.11.2009р. у сумі 282,54 грн. сплачено ви клик представника Севастопо льенерго за касовим ордером № 2673 від 09.10.2009р. у сумі 282,54грн. (за акт ом виконаних робіт за жовтен ь 2009р. на суму 289,60грн.), при цьому к ошти сплачені за виклики по н евстановленій адресі. Таким чином, працівником товариств а отримані додаткові матеріа льні блага у вигляді компенс ації понесених ним документа льно не підтверджених витрат . Перевіркою донараховано 85,82 г рн. податку з доходів фізични х осіб.
За результатами акту перев ірки ДПІ в м. Сімферополі на пі дставі підпункту 17.1.9 пункту 17.1 с татті 17 Закону №2181 прийняте под аткове повідомлення - рішенн я № 0007481701/0 від 5 листопада 2011 року п ро сплату 85,82 грн. податку з дох одів фізичних осіб і 171,64 грн. за стосованої штрафної санкції .
За результатами розгляду п ервинної скарги позивача на рішення ДПІ в м.Сімферополі, я ка залишена без задоволення, відповідачем прийнято подат кове повідомлення - рішення № 0007481701/1 від 17 січня 2011 року.
Як вбачається із п.1.2. статті 1 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб" № 889-IV в ід 22 травня 2003 року (далі - Зако н №889), дохід - сума будь-яких кош тів, вартість матеріального і нематеріального майна, інш их активів, що мають вартість .
Згідно із п.1.1. ст. Закону №889 до даткові блага - кошти, матеріа льні чи нематеріальні ціннос ті, послуги, інші види доходу, що виплачуються (надаються п латнику податку його працеда вцем (самозайнятою особою), як що такий дохід не є заробітно ю платою чи виплатою, відшкод уванням чи компенсацією за ц ивільно-правовими угодами, у кладеними з таким платником податку.
Відповідно до п. 1.15. ст.. 1 Закон у №889 податковий агент - юридич на особа (її філія, відділення , інший відокремлений підроз діл) або фізична особа чи пред ставництво нерезидента - юри дичної особи, які незалежно в ід їх організаційно-правовог о статусу та способу оподатк ування іншими податками зобо в'язані нараховувати, утриму вати та сплачувати цей подат ок до бюджету від імені та за р ахунок платника податку, вес ти податковий облік та подав ати податкову звітність пода тковим органам відповідно до закону, а також нести відпові дальність за порушення норм цього Закону.
У відповідності до п.п. 4.2.9 п. 4.2 ст. 4 Закону №889 до складу загаль ного місячного оподатковува ного доходу включається, зок рема, суми грошового або майн ового відшкодування будь-яки х витрат або втрат платника п одатку, крім тих, що підлягают ь обов'язковому відшкодуванн ю згідно із законом за рахуно к бюджету або звільняються в ід оподаткування згідно з ци м Законом; вартість безоплат но отриманих товарів (робіт, п ослуг), а також суми знижки з ц іни (вартості) товарів (послуг ), що перевищує звичайну, розра ховану за правилами визначен ня звичайних цін (у розмірі та кої знижки), крім випадків, пер едбачених пунктом 4.3 цієї стат ті.
Відповідно до п.п. 4.2.15 п. 4.2 ст. 4 З акону №889 до складу загального місячного оподатковуваного доходу включаються суми над міру витрачених коштів, отри маних платником податку на в ідрядження або під звіт та не повернутих у встановлені за конодавством строки.
Порядок Видачі коштів пі д звіт регулюється постаново ю Правління Національного ба нку України від і у лютого 2001 ро ку N 72 «Про затвердження Полож ення про ведення касових опе рацій у національній валюті в Україні», зареєстрованою у Міністерстві юстиції Україн и 15 березня 2001 року за №237/5428 (із змі нами і доповненнями).
Відповідно п.п. 5.8.4. п. 5.8 зазначе ного Положення передбачено, що при перевірці авансових з вітів про використання одерж аної під звіт готівки для вир ішення господарських питань особлива увага приділяється дотриманню вимог підзвітним и особами встановлених термі нів складання та подання до б ухгалтеру відповідних звіті в, своєчасність повернення д о каси підприємств залишку н евикористаних кошів (одночас но з авансовим звітом), наявні сть оригіналів підтверджува льних документів, їх погашен ня, цільове витрачання підзв ітних сум тощо.
Згідно з пунктом 6 Порядку складання Звіту про викори стання коштів, наданих на від рядження або під звіт (затвер джено наказом ДПА України ві д 19.09.03р. № 440 та зареєстровано в Мі ністерстві юстиції України 0 9.10.03р. за № 915/8236) звіт про використа ння коштів, наданих на відряд ження або під звіт, складаєть ся фізичними особами, що отри мали такі кошти на підприємс твах всіх організаційно-прав ових форм із зазначенням, ком у, за що і на підставі якого до кумента заплачено.
Відповідно до п.п. 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 За кону №889 податковий агент, яки й нараховує (виплачує) оподат ковуваний дохід на користь п латника податку, утримує под аток від суми такого доходу з а його рахунок, використовую чи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статт і 7 цього Закону. У разі коли по датковий агент до або під час виплати доходу на користь пл атника податку не здійснює н арахування, утримання або сп лату (перерахування) цього по датку, відповідальність за п огашення суми податкового зо бов'язання або податкового б оргу, що виникає внаслідок та ких дій, покладається на тако го податкового агента. При ць ому платник податку - отримув ач таких доходів звільняєтьс я від обов'язків погашення та кої суми податкових зобов'яз ань або податкового боргу (пі дпункт 20.3.2 пункту 20.3 статті 20 заз наченого Закону).
На підставі вищезазначено го суд приходить до висновку про правомірність прийняття відповідачем податкових пов ідомлень-рішень та як наслід ок відмовляє у задоволенні п озовних вимог у повному обся зі.
Під час судового засідання , яке відбулось 14.09.2011 року оголо шено вступну та резолютивну частину постанови. Повний те кст постанови складено 16.09.2011 ро ку.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 158-163 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміні стративного позову відмовит и.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення.
Якщо проголошено вступну т а резолютивну частину постан ови або справу розглянуто у п орядку письмового проваджен ня, постанова набирає законн ої сили через 10 днів з дня її от римання у разі неподання апе ляційної скарги. У разі подан ня апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної ск арги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севас топольського апеляційного а дміністративного суду.
Суддя Радчук А.А.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2011 |
Оприлюднено | 26.09.2011 |
Номер документу | 18247493 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні