Постанова
від 16.08.2011 по справі 2а-0870/4094/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2011 року 10:55 Справа № 2а-0870/4094/ 11

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., за участю секретаря судового засіданн я Сокол О.О. та представників:

позивача: ОСОБА_1, д овіреність №38 від 21 березня 2011 р оку

відповідача: ОСОБА_2 , довіреність №8683/10-014 від 18 лист опада 2010 року

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Приватного під приємства «Палац»

до Державної податкової ін спекції у Орджонікідзевсько му районі м. Запоріжжя

про визнання рішення нечин ним

О БСТАВИНИ СПРАВИ:

30 травня 2011 року Приватне під приємство «Палац» (далі - по зивач, ПП «Палац») звернулось до Запорізького окружного а дміністративного суду з позо вною заявою до Державної под аткової інспекції у Орджонік ідзевському районі м. Запорі жжя (далі - відповідач, ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя) в якій просить в изнати нечинним рішення відп овідача про застосування штр афних (фінансових) санкцій ві д 04 лютого 2011 року №000092308.

Ухвалою Запорізького окру жного адміністративного суд у від 02 червня 2011 року позовну з аяву Приватного підприємств а «Палац» залишено без руху т а встановлено строк для усун ення недоліків до 24 червня 2011 р оку.

Позивачем усуненні недолі ки позовної заяви в строк, вст ановлений судом.

Ухвалою суду від 30 червня 2011 р оку відкрито провадження у а дміністративній справі №2а-0870 /4094/11, закінчено підготовче про вадження та призначено справ у до судового розгляду на 19 ли пня 2011 року.

В судовому засіданні 19 липн я 2011 року, у зв' язку із необхід ністю надання додаткових док азів, оголошувалась перерва до 28.07.2011.

Ухвалою суду від 28 липня 2011 ро ку за клопотання відповідача провадження по справі було з упинено до 16 серпня 2011 року, для надання додаткових доказів.

В судовому засіданні 16 серп ня 2011 року представник позива ча позовні вимоги підтримав в повному обсязі, представни к відповідача проти задоволе ння позовних вимог заперечив .

Суддя, заслухавши пре дставників сторін, розглянув ши подані документи і матері али, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті,

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до рішення про з астосування фінансових санк цій ДПІ у Орджонікідзевськом у районі м. Запоріжжя від 04 лют ого 2011 №000092308 за порушення положе нь ст. 15-2 Закону України «Про де ржавне регулювання виробниц тва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алко гольних напоїв та тютюнових виробів», згідно зі ст. 17 Закону України «Про д ержавне регулювання виробни цтва і обігу спирту етиловог о, коньячного і плодового, алк огольних напоїв та тютюнових виробів» до Приватного підп риємства «Палац» застосован о фінансової санкції у вигля ді штрафу в розмірі 3 400,00 грн.

Оскаржуване рішення прийн ято на підставі акту перевір ки щодо дотримання порядку з дійснення платниками податк ів розрахункових операцій, в едення касових операцій, ная вності патентів, ліцензій, св ідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, обі гу підакцизних товарів від 23.0 1.2011 зареєстрованого за № 0019/08/29/23/2451 9882.

Перевіркою (пп. 2.2.14 акту) встан овлено, що в порушення ст. 15-2 За кону України «Про державне р егулювання виробництва і обі гу спирту етилового, коньячн ого і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів » в кафе відсутня наочна інфо рмація зі змістом «куріння з аборонено», встановленого за конодавчого зразка.

Не погоджуючись із вказани м рішенням позивач оскаржив його у адміністративному пор ядку.

Рішенням Держаної податко вої адміністрації в Запорізь кій області від 14.04.2011 №1660/10/25-020 рішення ДПІ у Орджонікідзев ському районі м. Запоріжжя ві д 04.02.2011 №000092308 про застосування до ПП «Палац» фінансових санкц ій залишено без змін, а скарга позивача - без задоволення .

Законом України «Про держа вне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів» визначено основні заса ди державної політики щодо р егулювання виробництва, експ орту, імпорту, оптової і роздр ібної торгівлі спиртом етило вим, коньячним і плодовим, спи ртом етиловим ректифіковани м виноградним, спиртом етило вим ректифікованим плодовим , спиртом-сирцем виноградним , спиртом-сирцем плодовим, алк огольними напоями та тютюнов ими виробами, забезпечення ї х високої якості та захисту з доров'я громадян, а також поси лення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алког ольних напоїв і тютюнових ви робів на території України.

Відповідно до частин треть ої-восьмої статті 15-2 Закону Ук раїни «Про державне регулюва ння виробництва і обігу спир ту етилового, коньячного і пл одового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» у місц ях та закладах, де куріння заб оронено, має бути розміщена н аочна інформація, яка склада ється із графічного знака пр о заборону куріння та тексту такого змісту: «Куріння забо ронено!».

У спеціально відведених дл я куріння місцях розміщуєтьс я наочна інформація, яка скла дається із відповідного граф ічного знака та тексту таког о змісту: «Місце для куріння. К уріння шкодить Вашому здоров ' ю!».

У закладах громадського ха рчування відводиться не менш е 50 відсотків площі торгових з алів таких закладів для обсл уговування осіб, які не курят ь.

Власник або уповноважені н им особи чи орендарі відпові дних споруд, окремих приміще нь зобов' язані відвести спе ціальні місця для куріння, об ладнані витяжною вентиляціє ю чи іншими засобами для вида лення тютюнового диму, а тако ж розмістити наочну інформац ію про розташування таких мі сць та про шкоду, яку завдає зд оров' ю людини куріння тютюн ових виробів.

У місцях для куріння має бут и розміщено прямокутний граф ічний знак із текстом такого змісту: «Місце для куріння» т а інформація про шкоду, яку за вдає здоров' ю людини курінн я тютюнових виробів, із текст ом такого змісту: «Куріння шк одить Вашому здоров' ю!».

Абзац десятий частини друг ої 17 Закону України «Про держа вне регулювання виробництва і обігу сприту етилового, кон ьячного і плодового, алкогол ьних напоїв та тютюнових вир обів» встановлює, що у разі не обладнання спеціально відве дених для куріння місць та не розміщення наочної інформац ії, передбаченої статтею 15-2 ць ого Закону, до суб' єктів гос подарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 3 400 гривень.

Таким чином, відповідальні сть у вигляді штрафу у розмір і 3 400 грн. передбачена, якщо суб ' єкт господарювання не обла днав спеціально відведені дл я куріння місця та не розміст ив наочну інформацію такого змісту: «Місце для куріння. Ку ріння шкодить Вашому здоров' ю!»,«Куріння заборонено!».

Не розміщення наочної інфо рмації такого змісту: «Місце для куріння. Куріння шкодить Вашому здоров' ю!»,«Куріння заборонено!» без встановлен ня факту необладнання спеціа льно відведених для куріння місць не може бути самостійн ою підставою для застосуванн я штрафу.

Зміст Акта перевірки під тверджує, що під час перевірк и посадовими особами відпові дача не встановлювався факт обладнання чи не обладнання позивачем спеціально відвед ених для куріння місць, перев іркою встановлено лише нероз міщення наочної інформації « Куріння заборонено!».

Крім того, суд звертає увагу на те, що приміщення кафе пози вача, в якому проводилась пер евірка податковим органом, р озміщено в Торговому центрі «Україна» та використовуєт ься на умовах договору субор енди, укладеного з Товариств ом з обмеженою відповідальні стю «ТК ТЕТА».

Відповідно положень догов ору суборенди кафе знаходить ся в ТЦ «Україна» на третьому поверсі у закритому приміще нні де заборонено курити заг альними правилами та положен нями до договору суборенди (п .п. 8.3 п.8 договору).

Наочна інформація щодо заб орони куріння тютюнових виро бів у вигляді графічного зна ка про заборону куріння в при міщеннях ТЦ «Україна» містит ься у кожному залі на стіні (ст овбі) та на вході у торговий ц ентр.

В судових засіданнях предс тавником позивача були надан ні докази, а саме ксерокопій з фотографій входів у торгови й центр, де розташована інфор мація у вигляді графічного з наку про заборону куріння в п риміщенні ТЦ «Україна».

Вказана наочна інформація щодо заборони куріння стосу ється усіх приміщень ТЦ «Укр аїна» в т.ч тих приміщень, що о рендуються іншими суб' єкта ми господарювання, що не пору шує вимоги Закону України «П ро державне регулювання виро бництва і обігу сприту етило вого, коньячного і плодового , алкогольних напоїв та тютюн ових виробів» та відповідає призначенню цього закону щод о максимального обмеження вж ивання тютюну.

Враховуючи не встановленн я перевіркою факту необладна ння спеціально відведених дл я куріння місць, на думку суду , застосування до позивача шт рафних санкцій у розмірі 3 400,00 г рн. за нерозміщення наочної і нформації у кафе: «Куріння за боронено!», є неправомірним.

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Враховуючи викладене, Держ авною податковою інспекцією у Орджонікідзевському район і м. Запоріжжя не доведено пра вомірність та обґрунтованіс ть підстав для прийняття спі рного рішення про застосуван ня фінансових санкцій від 04 лю того 2011 року №000092308 з урахуванням вимог встановлених частиною другою статті 19 Конституції У країни та частиною третьою с татті 2 Кодексу адміністрати вного судочинства України, а тому виходячи з меж заявлени х позовних вимог, системного аналізу положень законодавс тва України, адміністративни й позов ПП «Палац» підлягає з адоволенню.

Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб' єктом владних повноваж ень, суд присуджує всі здійсн ені нею документально підтве рджені судові витрати з Держ авного бюджету України (або в ідповідного місцевого бюдже ту, якщо іншою стороною був ор ган місцевого самоврядуванн я, його посадова чи службова о соба).

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Пр иватного підприємства «Пала ц» задовольнити.

2. Визнати протиправними та скасувати рішення Державної податкової інспекції у Ордж онікідзевському районі м. За поріжжя про застосування фін ансових санкцій від 04 лютого 2 011 року №000092308.

3.Присудити з Державного бюд жету України на користь Прив атного підприємства «Палац» судові витрати у розмірі 3,40 гр н. (три гривні сорок копійок).

Постанова набирає законно ї сили і є остаточною після за кінчення строку подання апел яційної скарги, якщо вона не б ула подана у встановлений ст рок. У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня отримання копії постанови а пеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кільк ості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя (п ідпис) Ю.П.Бой ченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2011
Оприлюднено27.09.2011
Номер документу18249848
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/4094/11

Постанова від 16.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 14.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 21.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 12.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 25.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 16.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Постанова від 16.08.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 28.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 30.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні