Постанова
від 15.07.2011 по справі 2-а-6898/11
ВОРОШИЛОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ДОНЕЦЬКА

2-а-6898/11

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 липня 2011 року Ворошилов ський районний суд м. Донецьк а в складі:

головуючого - судді Князько ва В.В.,

розглянувши у скороченому провадженні справу за адмін істративним позовом ОСОБА _1 до Управління праці та соц іального захисту населення В орошиловської районної в м. Д онецьку ради про визнання бе здіяльності щодо перерахунк у щорічних виплат на оздоров лення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з позов ом до Управління праці та соц іального захисту населення В орошиловської районної у м.Д онецьку ради про стягнення н едоотриманих сум на оздоровл ення за 2011 рік, посилаючись на н аступні обставини.

Позивач є ліквідатором нас лідків аварії на Чорнобильсь кій АЕС 2-ї категорії та перебу ває на обліку в Управлінні пр аці та соціального захисту н аселення Ворошиловської рай онної у м.Донецьку ради.

Відповідно до ст.48 Закону Ук раїни «Про статус та соціаль ний захист громадян, постраж далих внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи»учасникам лі квідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС передб ачена щорічна компенсація на оздоровлення у розмірі 5 міні мальних заробітних плат, вст ановлених на момент виплати.

Просив суд визнати протипр авною відмову управління пра ці та соціального захисту на селення Ворошиловської райо нної у м. Донецьку ради у пере рахунку розміру та сплаті за боргованості по виплатам щор ічної допомоги на оздоровлен ня за 2011 рік та стягнути суму на його користь.

Ухвалою судді Ворошиловсь кого районного суду м. Донець ка відкрито скорочене провад ження у цій справі.

Позивач є учасником лікві дації наслідків аварії на Чо рнобильській АЕС 2 категорії , що підтверджується пенсійн им посвідченням серїї НОМЕ Р_1

Статтею 48 Закону України „П ро статус і соціальний захис т громадян, які постраждали в наслідок Чорнобильської кат астрофи” передбачена щорічн а допомога на оздоровлення д ля ліквідаторів аварії на ЧА ЕС 2 категорії в розмірі 5 міні мальних заробітних плат. Роз мір мінімальної заробітної п лати визначається на момент виплати. У відповідності до з азначеного вище закону позив ач має право на щорічну допом огу на оздоровлення.

Також судом встановлено , що відповідачем позивачу що річна допомога на оздоровлен ня сплачувалась таким чином: допомога за 2011 рік нарахована у січні поточного року у розм ірі 100,00 гривень, але не виплаче на у зв' язку з арештом рахун ку.

Розмір щорічної допомоги на оздоровлення встановлени й постановою Кабінету Мініст рів України від 26 липня 1996 року № 836, постановою Кабінету Міні стрів України № 562 від 12.07.2005 року.

Відмовляючи позивачу в зад оволенні його вимог про випл ату допомоги в повному обсяз і, відповідач посилається на ст. 62 Закону України „Про стат ус і соціальний захист грома дян, які постраждали внаслід ок Чорнобильської катастроф и”, відповідно до якої роз'ясн ення порядку застосування ць ого Закону провадиться у пор ядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, рішення я кого є обов'язковими для вико нання міністерствами та інши ми центральними органами дер жавної виконавчої влади Укра їни, місцевими органами держ авної виконавчої влади, всім а суб'єктами господарювання незалежно від їх відомчої пі дпорядкованості та форм влас ності.

Суд не може погодитися з так ими висновками відповідача з наступних підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Статтею 92 Конституції Украї ни встановлено, що виключно з аконами України визначаютьс я права і свободи людини і гро мадянина, гарантії цих прав і свобод; основні обов'язки гро мадянина.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 26 липня 1996 рок у № 836, постановою Кабінету Мін істрів України № 562 від 12.07.2005 року всупереч Закону України „Пр о статус і соціальний захист громадян, які постраждали вн аслідок Чорнобильської ката строфи”, якій встановив розм ір щорічної допомоги як вели чину, кратну відносно до розм іру мінімальної заробітної п лати, визначену законом на ча с здійснення виплати, устано влені конкретні розміри тако ї допомоги в твердій грошові й сумі.

Між тим, з моменту прийняття вказаної постанови встановл ені нею розміри щорічної доп омоги залишалися незмінними , у той час як Верховною Радою України неодноразово змінюв ався розмір мінімальної зар обітної плати, щорічно затве рджувався новий державний бю джет.

Відповідно до ст. 9 КАС Украї ни, суд при вирішенні справ ке рується принципом законност і, відповідно до якого органи державної влади, органи місц евого самоврядування, їхні п осадові і службові особи зоб ов'язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України. Су д вирішує справи на підставі Конституції та законів Укра їни, а також міжнародних дого ворів, згода на обов'язковіст ь яких надана Верховною Радо ю України. Суд застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни. У разі невідповідност і нормативно-правового акта Конституції України, закону України, міжнародному догово ру, згода на обов'язковість як ого надана Верховною Радою У країни, або іншому правовому акту суд застосовує правови й акт, який має вищу юридичну с илу.

Таким чином, оскільки прав ова норма про розмір щорічно ї допомоги на оздоровлення, в становлена ст. 48 Закону Україн и „Про статус і соціальний за хист громадян, які постражда ли внаслідок Чорнобильської катастрофи” була діючою, вих одячи із загальних засад прі оритетності законів над уряд овими нормативними актами, п ри вирішенні даного спору пі длягають застосуванню ст. 48 За кону України „Про статус і со ціальний захист громадян, як і постраждали внаслідок Чорн обильської катастрофи” та "П ро внесення змін до Закону Ук раїни „Про Державний бюджет України на 2003 рік” „Про внесен ня змін до Закону України „Пр о Державний бюджет України н а 2004 рік”, Закон України „Про Де ржавний бюджет України на 2005 р ік”, Закон України „Про Держа вний бюджет України на 2006 рік” , Закон України „Про Державни й бюджет України на 2007 рік”, а н е постанови Кабінету Міністр ів України.

Згідно статті 71 Закону Укра їни „Про статус та соціальни й захист громадян, що постраж дали внаслідок Чорнобильськ ої катастрофи”, дія положень цього Закону не може призупи нятися іншими законами, крім законів про внесення змін до цього Закону.

Так, відповідно до принципу верховенства права та закон ності - суд, при вирішені спр ави керується принципом верх овенства права, відповідно д о якого, зокрема людина, її пра ва та свободи визначаються н айвищими цінностями та визна чають зміст і спрямованість держави. Крім того, як роз' яс нено постановою Пленуму Верх овного суду України № 9 від 01.11.199 6 року „Про застосування Конс титуції України при здійснен і правосуддя” - судам необхі дно виходити з того, що нормат ивно-правові акти будь-якого державного чи іншого органу (акти Президента України, пос танови Верховної ради Україн и, постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України) , підлягають оцінці на відпов ідність як Конституції Украї ни так і закону.

Таким чином, вимоги позивач а про стягнення з Управління праці та соціального захист у населення Ворошиловської р айонної в м. Донецьку ради нед оотриманої щорічної допомог и на оздоровлення підлягають задоволенню.

Дійсно, п. 30 ст. 71 Закону Україн и „Про Державний бюджет Укра їни на 2007 рік” з метою приведен ня окремих норм законів у від повідність із цим Законом зу пинено на 2007 рік дію абзаців 2-7 ч астини 4 статті 48 Закон 796-ХИ в ча стині виплати допомоги на оз доровлення у розмірах відпов ідно до мінімальної заробітн ої плати.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп /208 визнано такими, що не відпов ідають Конституції України ( є неконституційними), деякі п оложення Закон України „Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до д еяких законодавчих актів Укр аїни” у тому числі і положенн я, яким зупинено на 2008 рік дію а бзаців 3-4 частини 1, частини 3 ст атті 48 Закону України „Про ста тус і соціальний захист гром адян, які постраждали внаслі док Чорнобильської катастро фи” в частині виплати компен сації у розмірах відповідно до мінімальної заробітної пл ати.

Безпідставними є посиланн я відповідача на відсутність коштів щодо забезпечення ви плати зазначених пенсій у та ких розмірах, оскільки орган и державної влади не можуть п осилатися на відсутність кош тів як на причину невиконанн я своїх зобов'язань, які встан овлені статтею 46 Конституції України та статтею 48 Закону У країни „Про статус і соціаль ний захист громадян, які пост раждали внаслідок Чорнобиль ської катастрофи”, щодо визн ачення розміру та виплати пе нсій.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позов підлягає задоволенню зі стягненням з відповідача на користь пози вача грошових сум згідно нас тупного розрахунку.

Щорічна допомога на оздоро влення за 2011 рік позивачу нара хована в січні 2011 року у сумі 100,0 0 гривень, але не виплачена йом у. Розмір мінімальної заробі тної плати на час виплати доп омоги складав 941,00 гривень, тобт о розмір допомоги за 2011 рік пов инен складати 4705,00 гривень.

Згідно п. 18 ч. 1 ст. 4 Декрету Каб інету Міністрів України "Про державне мито" за № 7-93 від 21.01.1993 ро ку, громадяни, віднесені до ка тегорії 1 і 2 постраждалих внас лідок Чорнобильської катаст рофи звільнені від сплати су дового збору.

Оскільки відповідач є держ авною бюджетною установою, с уд вважає можливим у відпові дності до ст. 88 КАС України зві льнити його від сплати судов их витрат на користь держави .

На підставі ст. 48 Закону Укра їни „Про статус та соціальни й захист громадян, які постра ждали внаслідок Чорнобильсь кої катастрофи”, керуючись с т. ст. 8, 9, 10, 11, 17-20, 69-72, 86, 88, 99, 158-163, 167, 185, 186 КАС Ук раїни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА _1 до Управління праці та соц іального захисту населення В орошиловської районної в м. Д онецьку ради про стягнення н едоотриманих сум на оздоровл ення за 2011 рік - задовольнити.

Стягнути з Управління п раці та соціального захисту населення Ворошиловської ра йонної в м. Донецьку ради за ра хунок коштів Державного бюдж ету України (бюджетна програ ма - «Компенсації за шкоду, з аподіяну здоров' ю, та допом оги на оздоровлення, у разі зв ільнення з роботи громадян, я кі постраждали внаслідок Чор нобильської катастрофи»код програмної класифікації вид атків (КПКВ)-2501250, рахунок 35215039001469 у Г УДКУ у Донецькій області МФО 834016 ЄДРПОУ 25987214, код економічної класифікації видатків (КЕКВ )-1341) на користь ОСОБА_1 недоп лачену суму щорічної допомог и на оздоровлення за 2011 роки у р озмірі 4705 гривень 00 копійок.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається до Донецького апел яційного адміністративного суду через Ворошиловський р айонний суд м. Донецька прот ягом десяти днів з дня її про голошення, копія апеляційної скарги надсилається особою, яка її подає до суду апеляцій ної інстанції.

Постанова надруков ана у нарадчій кімнаті в одно му примірнику.

Суддя Ворошиловсько го районного

суду м. Донецька В.В.Князьков

СудВорошиловський районний суд м. Донецька
Дата ухвалення рішення15.07.2011
Оприлюднено04.10.2011
Номер документу18380165
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6898/11

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 20.09.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 20.09.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Постанова від 06.04.2012

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Ляшко С. М.

Ухвала від 06.04.2012

Адміністративне

Тячівський районний суд Закарпатської області

Ляшко С. М.

Постанова від 01.06.2011

Адміністративне

Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області

Петруня Н. В.

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Овруцький районний суд Житомирської області

Невмержицький С. С.

Постанова від 12.12.2011

Адміністративне

Славутицький міський суд Київської області

Малишенко Т. О.

Ухвала від 25.06.2011

Адміністративне

Дружківський міський суд Донецької області

Сєрікова О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні