Постанова
від 20.09.2011 по справі 8619/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружни й адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 вересня 2011 р. Справа № 2-а- 8619/11/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі г оловуючого судді Котеньова О .Г., при секретарі судового зас ідання Бондаренко Ю.В.,

за участі сторін:

представника позивача - не п рибув,

представника відповідача - Огієнка Д.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в м. Харков і адміністративну справу за адміністративним позовом Ха рківського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Приватної фі рми "Барс" про стягнення забор гованості, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Харківське о бласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів, з вернувся до Харківського окр ужного адміністративного су ду з адміністративним позово м до Приватної фірми "Барс", в я кому просить суд стягнути з в ідповідача адміністративно -господарські санкції за нез айняті робочі місця, признач ені для працевлаштування інв алідів, в сумі 7431,82 грн., та пеню з а порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій у сумі 182,86 грн., а всь ого 7614,68 грн. Посилаючись на фак ти викладені в позовній заяв і, позивач просить суд задово льнити позов в повному обсяз і.

В судове засідання позивач свого представника не напра вив, надав заяву про розгляд с прави за його відсутності.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позову з підстав викладених в письм ових запереченнях проти позо ву, які приєднані до матеріал ів справи.

Суд, вислухавши думку предс тавника відповідача, досліди вши матеріали справи, вивчив ши доводи адміністративного позову, та заперечення проти нього, дослідивши наявні по с праві докази, дійшов висновк у про задоволення позову в по вному обсязі, виходячи з наст упних підстав.

Відповідно до ч.1 ст.19 Закону України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні" (далі за текстом - Зако н), для підприємств (об'єднань) , установ і організацій незал ежно від форм власності і гос подарювання встановлюється норматив робочих місць для з абезпечення працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків від середньооб лікової чисельності штатних працівників облікового скла ду за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця .

Статтею 20 Закону встановлен о обов'язок підприємств (об'єд нань), установ і організацій, к рім тих, що повністю утримуют ься за рахунок коштів держав ного або місцевих бюджетів, н езалежно від форм власності і господарювання, де середнь ооблікова кількість працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, передбаче ним частиною першою ст.19 Закон у, щороку сплачувати відпові дним відділенням Фонду соціа льного захисту інвалідів адм іністративно-господарські с анкції, сума яких визначаєть ся у розмірі середньої річно ї заробітної плати на відпов ідному підприємстві (в об'єдн анні), в установі, організації за кожне робоче місце не зайн яте інвалідом.

Пунктом 2 Порядку сплати під приємствами, установами, орг анізаціями та фізичними особ ами, що використовують найма ну працю, суми адміністратив но-господарських санкцій та пені за невиконання, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України від 31.01.2007 року №70 (далі - Порядок) встановлено , що суми адміністративно-гос подарських перераховуються роботодавцями на рахунок, ві дкритий в органах Державного казначейства до 15 квітня року , що настає за роком, в якому ві дбулось порушення нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів.

Згідно ст.18 Закону, забезпеч ення прав інвалідів на праце влаштування та оплачувану ро боту, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здій снюється шляхом їх безпосере днього звернення до підприєм ств, установ, організацій чи д о державної служби зайнятост і. Підбір робочого місця здій снюється переважно на підпри ємстві, де настала інвалідні сть, з урахуванням побажань і нваліда, наявних у нього проф есійних навичок і знань, а так ож рекомендацій медико-соціа льної експертизи. Підприємст ва, установи, організації, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робо чі місця для працевлаштуванн я інвалідів, у тому числі спец іальні робочі місця, створюв ати для них умови праці з урах уванням індивідуальних прог рам реабілітації і забезпечу вати інші соціально-економіч ні гарантії, передбачені чин ним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для ор ганізації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалід ів про зайнятість та працевл аштування інвалідів у порядк у, встановленому Кабінетом М іністрів України.

Інформацію про наявність в ільних робочих місць (вакан тних посад) для працевлашту вання інвалідів роботодавці подають центру зайнятості з а місцем їх реєстрації як пла тників страхових внесків на загальнообов'язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття за формо ю, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстат ом.

Статтею 238 Господарського к одексу України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської ді яльності до суб' єктів госпо дарювання можуть бути застос овані уповноваженими органа ми державної влади або орган ами місцевого самоврядуванн я адміністративно-господарс ькі санкції, тобто заходи орг анізаційно-правового або май нового характеру, які спрямо вані на припинення правопору шення суб' єкта господарюва ння та ліквідацію його наслі дків.

Таким чином, адміністратив но-господарські санкції можу ть бути застосовані за поруш ення правил, встановлених за конодавчими актами.

Суд зазначає, що відповідно до ст.218 ГК України підставою г осподарсько-правової відпов ідальності учасника господа рських відносин є вчинене ни м правопорушення у сфері гос подарювання. Учасник господа рських відносин відповідає з а невиконання або неналежне виконання господарського зо бов' язання чи порушення пра вил здійснення господарсько ї діяльності, якщо не доведе, щ о ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущен ня господарського правопору шення. У разі якщо інше не пере дбачено законом або договоро м, суб' єкт господарювання з а порушення господарського з обов' язання несе господарс ько-правову відповідальніст ь, якщо не доведе, що належне в иконання зобов' язання вияв илося неможливим внаслідок д ії непереборної сили, тобто н адзвичайних і невідворотних обставин за даних умов здійс нення господарської діяльно сті.

Судом встановлено, що згідн о форми 10-ПІ "Звіту про зайняті сть та працевлаштування інва лідів" за 2010 рік, що наданий від повідачем до Харківського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів, середньооблікова чисельніс ть штатних працівників облік ового складу підприємства у 2010 році становила 22 особи.

Відповідно ст.19 Закону Укра їни "Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і" на ПФ "Барс" у 2010 році норматив для працевлаштування інвалі дів складає 1 робоче місце.

Фактично, згідно даних, нада них відповідачем у звіті, сер едньооблікова чисельність і нвалідів - штатних працівник ів на підприємстві становить 0 осіб.

Отже, відповідачем не викон ано норматив 1 робоче місце дл я працевлаштування інваліда .

Розмір середньорічної зар обітної плати на підприємств і за 2010 рік становить 7431,82 грн.

Зважаючи на викладене, відп овідач мав самостійно розрах увати та сплатити позивачеві адміністративно-господарсь кі санкції у сумі 7431,82 грн. в стро к до 15.04.2011 року згідно вимог ста тті 20 згаданого Закону .

Відповідач не виконав вимо г Закону і не сплатив суму сан кцій позивачеві.

Доказів добровільної спла ти вказаної заборгованості а бо наявності підстав для зві льнення його від відповідаль ності відповідачем суду не н адано.

Крім того, судом встановлен о, що відповідачем не були вик онані вимоги Закону України "Про основи соціальної захищ еності інвалідів в Україні" щ одо прийняття заходів для пр ацевлаштування інвалідів.

Відповідачем на протязі 2010 р оку не подавались звіти за фо рмою 3-ПН (інформацію), в яких бу ли вказані вільні робочі міс ця та вакантні посади для інв алідів, що є неналежним викон анням відповідачем приписів ст.ст.18, 19, 20 Закону України "Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні".

В розумінні цих норм підпри ємство зобов' язано на протя зі всього року здійснювати з аходи, направлені на працевл аштування інвалідів.

Таким чином, за наявності оф іційно оприлюднених нормати вних актів, про які керівницт во відповідача зобов'язано б уло знати, відповідач протип равно не вчинив дій, передбач ених законодавством щодо ств орення робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, що свідчить про наявність вини відповідача як умови настанн я господарсько-правової відп овідальності у вигляді адмін істративно-господарських са нкцій.

Крім того, форма 10-ПІ "Звіту п ро зайнятість та працевлашту вання інвалідів" за 2010 рік була подана відповідачем до пози вача 30.06.2011 року, тоді як строк сп лати адміністративно-господ арських санкцій встановлени й - 15.04.2011 року

Згідно ч.2 ст.20 Закону, поруше ння термінів сплати адмініст ративно-господарських санкц ій тягне за собою нарахуванн я пені. Пеня обчислюється вих одячи з 120 відсотків річних об лікової ставки Національног о банку України, що діяла на мо мент сплати, нарахованої на п овну суму недоїмки за весь її строк.

На підставі зазначеної нор ми, позивачем було розрахова но розмір пені за порушення т ермінів сплати адміністрати вно-господарських санкцій у сумі 182,86 грн.

Доказів сплати 7431,82 грн. адмін істративно-господарських са нкцій за нестворене 1 робоче м ісце для працевлаштування ін валіда в 2010 році та пені за пору шення термінів сплати адміні стративно-господарських сан кцій у сумі 182,86 грн. відповідач ем не надано.

Заперечення відповідача є помилковими та не спростову ють правомірність вимог пози вача.

За таких обставин, суд дійшо в висновку, що а позовні вимог и підлягають задоволенню.

На підставі викладеного ке руючись ст.ст. 9, 71, 94, 159, 160-163, 186, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний поз ов Харківського обласного ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів до Приватно ї фірми "Барс" про стягнення за боргованості - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватної фірми "Барс" (61145, м. Харків, вул. Шатилов а дача,4 кімн.703, код ЄДРПОУ 30344373, р/р 26007800694101 в філії "Харківське РУ" КБ "Експобанк", МФО 351964) на користь Харківського обласного відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів (61022, м. Харків, Де ржпром, 1 під., 1 пов., к.16, код ЄДРПО У 14070760, р/р 31219230700003, МФО 851011, код одержув ача: 24134567, УДК у Дзержинському ра йоні м. Харкова) адміністрати вно-господарські санкції за незайняті робочі місця, приз начені для працевлаштування інвалідів, в сумі 7431.82 грн., та пе ню за порушення термінів спл ати адміністративно-господа рських санкцій у сумі 182.86 грн., в сього 7614.68 грн. (сім тисяч шістсо т чотирнадцять гривень шістд есят вісім копійок).

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було по дано. У разі подання апеляцій ної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законн ої сили після повернення апе ляційної скарги, відмови у ві дкритті апеляційного провад жені або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги п ротягом десяти днів з дня її п роголошення. У разі застосув ання судом частини третьої с татті 160 КАС України, а також пр ийняття постанови у письмово му провадженні апеляційна ск арга подається протягом деся ти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова в повному обсязі виготовлена 26 вересня 2011 року.

Суддя Котеньов О.Г.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2011
Оприлюднено04.10.2011
Номер документу18393893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —8619/11/2070

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 17.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 07.08.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Нуруллаєв І.С.

Ухвала від 23.03.2015

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Ухвала від 14.05.2012

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

Постанова від 20.09.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Котеньов О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні