ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
08 вересня 2011 року № 2а-3368/10/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі : судді Каракашьяна С.К., при се кретарі судового засідання Ш кребтій І.П., розглянувши у ві дкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Магазин 626»
до Державної податкової інсп екції у Солом' янському райо ні м. Києва
про визнання нечинним та скас ування податкового повідомл ення - рішення від 30.07.2009р. №0013441502/0,
За участю представників:
позивача : Дементєєва О.М.,
відповідача : Бойко І.І.,
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 08.09.20 11р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Магазин 626»звернулося до Окружного ад міністративного суду м. Києв а з позовом до Державної пода ткової інспекції у Солом' ян ському районі м. Києва про виз нання нечинним та скасування податкового повідомлення - рішення від 30.07.2009р. №0013441502/0.
Позовні вимоги ґрунтуютьс я на тому, що відповідач безпі дставно визначив суму податк ового зобов' язання по земел ьному податку за період з кві тня по грудень 2009р. пропорційн о з 1% до 3% задекларованої суми з а кожен місяць на підставі Рі шення Київської міської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про врегулюванн я питання користування земел ьними ділянками в місті Києв і». Земельна ділянка, що знахо диться у користуванні підпри ємства, відноситься до земел ь, грошову оцінку яких встано влено і не відноситься до зем ельних ділянок, зазначених у частинах п' ятій - десятій статті 7 та частині другій ста тті 6 Закону України «Про плат у за землю». Позивач вважає, що оскаржуване податкове повід омлення - рішення винесене з порушенням Законів України «Про порядок погашення зобов ' язань платників податків п еред бюджетами та державними цільовими фондами», «Про пла ту за землю», «Про державну по даткову службу в Україні»та просить скасувати повністю.
Відповідач проти позову з аперечив, зазначивши, що за ре зультатами камеральної пере вірки податкової декларації позивача складено акт №9170/15-3-235352 93 від 30.07.2009р., яким встановлено по рушення ст.14 Закону України «П ро плату за землю»та п. 2 Рішен ня Київської міської ради ві д 25.12.2008р. №944/944 «Про врегулювання п итання користування земельн ими ділянками в місті Києві» , внаслідок чого винесено оск аржуване податкове повідомл ення - рішення №0013441502/0 від 30.07.2009р. пр о визначення податкового зоб ов' язання по земельному под атку з юридичних осіб в загал ьній сумі 3886,47 грн., яке вважає пр авомірним та таким, що винесе не у відповідності з вимогам и чинного законодавства.
Ухвалою суду від 14.05.2010р. було зупинено провадження у дані й справі до набрання законно ї сили рішення у справі №2а-3417/09 з а позовом ВГО «Український с оюз промисловців», Українськ ого союзу об' єднань, підпри ємств, організацій побутовог о обслуговування населення « Укрсоюзсервіс», ВАТ «Фармак» до Київської міської ради пр о визнання протиправним та с касування п. 2 Рішення Київськ ої міської ради від 25.12.2008р. №944/944 « Про врегулювання питання кор истування земельними ділянк ами в місті Києві».
Позивачем ухвалу Окружног о адміністративного суду від 14.05.2010р. №2а-3368/10/2670 було оскаржено до Київського апеляційного адм іністративного суду
Ухвалою Київського апеляц ійного адміністративного су ду від 07.09.2010р. №2-а-3368/10/2670 апеляційну скаргу ТОВ «Магазин 626»було з адоволено, ухвалу Окружного адміністративного суду м.Киє ва від 14.05.2010р. - скасовано. Спра ву було направлено до суду пе ршої інстанції для продовжен ня розгляду справи.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду м.Києва від 04. 10.2010р. справу №2а-3368/10/2670 було призна чено до судового розгляду.
Ухвалою Вищого адміністр ативного суду України від 13.07.20 11р. №2а-3368/10/2670 (К-30453/10) за результатом розгляду касаційної скарги Державної податкової інспек ції у Солом' янському районі м.Києва скаргу залишено без з адоволення, ухвалу КААС від 07. 09.2010р. - без змін.
Розглянувши подані позива чем і відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояс нення представників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, Окружний ад міністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Державною податковою ін спекцією у Солом' янському р айоні м. Києва було проведено камеральну перевірку податк ової декларації (розрахунку) земельного податку Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Магазин 626»(код ЄДРПОУ 23535293 ) поданого на 2009 рік, за результ атами якої складено акт пере вірки №9170/15-3-23535293 від 30.07.2009р.
Камеральною перевіркою вс тановлено, що розмір зобов' язання з земельного податку ТОВ «Магазин 626», зазначений п латником податку у розрахунк у земельного податку на 2009 рік (№5845 від 09.02.2009р.), є меншим ніж визн ачено за результатами переві рки, оскільки товариством не враховано вимоги п. 2 Рішення Київської міської Ради від 25.1 2.2008р. №944/944 «Про врегулювання пит ання користування земельним и ділянками в місті Києві», що призвело до заниження подат кового зобов' язання на 3701,40 гр н.
За висновками акту перевір ки від 30.07.2009р. та на підставі п.п. «в»п.п. 4.2.2 ст. 4 , пп.17.1.4 п. 17.1 ст.17 Закон у України від 21.12.2000р. №2181-ІІІ «Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами», який був чин ний на момент виникнення пра вовідносин, ДПІ у Солом' янс ькому районі м. Києва винесен о податкове повідомлення - р ішення №0013441502/0 від 30.07.2009р. про визн ачення податкового зобов' я зання по земельному податку з юридичних осіб у розмірі 3886,47 грн., в т.ч. 3701,40 - основний платіж, 185,07 грн. - штрафні (фінансові) с анкції.
Зокрема, в своїх запереченн ях відповідач зазначив, що пр и винесені оскаржуваного под аткового повідомлення - ріше ння ДПІ у Солом' янському ра йоні м. Києва керувалась Ріше нням Київської міської ради від 25.12.2008р. №944/944 «Про врегулюванн я питання користування земел ьними ділянками в місті Києв і», яким встановлено, що 01.04.2009р. п лата за земельні ділянки (крі м земель, які використовують ся державними та комунальним и підприємствами, установами , організаціями для ведення л ісового господарства, для во догосподарських потреб, та з емель, зайнятих зеленими нас адженнями загального корист ування, житловим фондом, об' єктами інженерно-транспортн ої інфраструктури, крім прис адибних і садових земельних ділянок, а також визначених К иївською міською радою, прий няті рішення про їх передачу у власність або в користуван ня, але документи, що посвідчу ють права на такі земельні ді лянки, не зареєстровані), які в икористовуються суб' єктам и господарської діяльності, але право власності на які аб о право оренди яких у встанов леному законодавством поряд ку не оформлено (не переоформ лено), справляється в розмірі мінімальної річної орендної плати за земельні ділянки, вс тановленої статтею 21 Закону У країни «Про оренду землі»(3%).
Проте, відповідно до Витягу з технічної документації №Ю -39960/2006 про нормативно грошову оц інку земельної ділянки (м. Киї в, просп. Повітрофлотський, 55/8; кадастровий номер 72:442:018; площа я кої складає 410,20 кв.м.), нормативн о грошова оцінка даної земел ьної ділянки становить 349514,57 гр н.
Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону Украї ни «Про плату за землю», ставк и земельного податку з земел ь, грошову оцінку яких встано влено, встановлюються у розм ірі одного відсотка від їх гр ошової оцінки, за винятком зе мельних ділянок, зазначених у частинах п'ятій - десятій ціє ї статті та частині другій ст атті 6 цього Закону.
Суд з вищезазначеними пос иланнями відповідача не пого джується, з огляду на нижчеви кладене.
З аналізу п. 35 ст. 26 Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні»видно, що орг ан місцевого самоврядування вирішує питання затвердженн я ставки земельного податку відповідно до закону, тобто у порядку та в межах, встановле них нормами спеціального зак ону у сфері оподаткування.
Спеціальними законами, які регулюють суспільні відноси ни у сфері обрахування та спл ати земельного податку, є Зак он України «Про систему опод аткування», який був чинним н а момент виникнення спірних правовідносин та прийняття р ішення, який, відповідно до пр еамбули визначає принципи по будови системи оподаткуванн я в Україні, податки і збори (о бов'язкові платежі) до бюджет ів та до державних цільових ф ондів, а також права, обов'язки і відповідальність платникі в, а також Закон України «Про п лату за землю», преамбулою як ого встановлено, що цей Закон визначає розміри та порядок плати за використання земел ьних ресурсів, а також відпов ідальність платників та конт роль за правильністю обчисле ння і справляння земельного податку.
Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 с т. 14 Закону України «Про систе му оподаткування», земельний податок належить до загальн одержавних податків та зборі в, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону перед бачено, що загальнодержавні податки і збори (обов'язкові п латежі) встановлюються Верхо вною Радою України і справля ються на всій території Укра їни.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 2 Закону Укр аїни «Про плату за землю», яки й був чинним на момент виникн ення спірних правовідносин т а прийняття рішення, викорис тання землі в Україні є платн им. Плата за землю справляєть ся у вигляді земельного пода тку або орендної плати, що виз начається залежно від грошов ої оцінки земель. Розміри под атку за земельні ділянки, гро шову оцінку яких не встановл ено, визначаються до її встан овлення в порядку, визначено му цим Законом. Власники земе льних ділянок, земельних час ток (паїв) та землекористувач і, крім орендарів та інвестор ів - учасників угоди про розпо діл продукції, сплачують зем ельний податок.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України «Про плату за землю» , ставки земельного податку, п орядок обчислення і сплати з емельного податку не можуть встановлюватись або змінюва тись іншими законодавчими ак тами, крім цього Закону. Зміни і доповнення до цього Закону вносяться не пізніше ніж за т ри місяці до початку нового б юджетного року і набирають ч инності з початку нового бюд жетного року.
З системного аналізу п. 8 ч. 1 с т. 14, ч. 2 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування», ч.ч. 1 , 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4 Закону України «Пр о плату за землю»видно, що пов новаження щодо встановлення ставок земельного податку, я к загальнодержавного обов'яз кового платежу, належить до в иключних повноважень Верхов ної Ради України та може реал ізовуватись лише у вигляді в несення відповідних змін до Закону України «Про плату за землю». Натомість, до повнова жень органів місцевого самов рядування у сфері регулюванн я суспільних відносин щодо о брахування та сплати земельн ого податку відповідно до зм істу ч. 5 ст. 7 Закону України «Пр о плату за землю»належить ди ференціація та затвердження ставок земельного податку з а земельні ділянки в межах ст авок такого податку, встанов лених Законом України «Про п лату за землю».
Відповідно до ч. 4 ст. 9 КАС Укр аїни, у разі невідповідності нормативно-правового акта К онституції України, закону У країни, міжнародному договор у, згода на обов'язковість яко го надана Верховною Радою Ук раїни, або іншому правовому а кту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну си лу.
Враховуючи, що відповідно д о положень спеціальних закон ів у сфері сплати земельного податку повноваження щодо в становлення ставок такого по датку, як загальнодержавного обов'язкового платежу, належ ить до виключних повноважень Верховної Ради України та мо же реалізовуватись лише у ви гляді внесення відповідних з мін до Закону України «Про пл ату за землю», суд приходить д о висновку, що п. 2 Рішення Київ ської міської ради №944/944 від 25.12.20 08 «Про врегулювання питання к ористування земельними діля нками в місті Києві», яким вст ановлюються підвищені ставк и земельного податку, не відп овідає ч.ч. 1, 2 ст. 2, ч. 2 ст. 4, ч. 1 ст. 7 За кону України «Про плату за зе млю», п. 8 ч. 1 ст. 14, ч. 2 ст. 14 Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання», а тому при визначенні с тавки земельного податку, як ий підлягає сплаті суб'єктам и господарської діяльності п ри використанні земельних ді лянок, право власності на які або право оренди яких в устан овленому законодавством пор ядку не оформлено (не переофо рмлено), застосуванню відпов ідно до ч. 4 ст. 9 КАС України під лягає ч. 1 ст. 7 Закону України «П ро плату за землю».
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Крім того, суд бере до уваги , що постановою Шевченківськ ого районного суду м.Києва ві д 27.09.2010 року у справі №2а-332/10, залиш еною без змін ухвалою Київсь кого апеляційного адміністр ативного суду від 31.03.2011 року, ви знано незаконним та нечинним з моменту прийняття п. 2 рішен ня Київської міської ради ІІ сесії VІ скликання від 25 грудн я 2008 року №944/944 «Про врегулюванн я питання користування земел ьними ділянками в місті Києв і».
Зокрема, Шевченківський ра йонний суд м. Києва дійшов вис новку, що приймаючи п. 2 оскарж уваного рішення Київська міс ька рада діяла всупереч ч. 2 ст .2, ч.1 ст. 7, ст.. 13 Закону України «П ро плату за землю», ст.ст. 18, 21 Зак ону України «Про оренду земл і», з перевищенням повноваже нь, передбачених ст. 59 Закону У країни «Про місцеве самовряд ування в Україні», ч. 2 ст. 19 Конс титуції України.
Враховуючи викладене, Окру жний адміністративний суд м. Києва вважає, що ДПІ у Солом' янському районі м. Києва безп ідставно зроблено висновок п ро заниження податкового зоб ов' язання з земельного пода тку, зазначеного позивачем у податковому розрахунку на 2009 р. (від 09.02.2009р. №5845), відповідно, зас тосування штрафних (фінансов их) санкцій на підставі пп.17.1.4 п . 17.1 ст. 17 Закону №2181-ІІІ, внаслідо к чого, податкове повідомлен ня-рішення ДПІ у Солом' янсь кому районі м. Києва № 0013441502/0 від 30.07.2009р. підлягає скасуванню.
Частиною 1 ст. 9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України , в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'яз ок щодо доказування правомір ності свого рішення, дії чи бе здіяльності покладається на відповідача, якщо він запере чує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимога м, відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, не довів прав омірності прийнятого ним спі рного рішення з урахуванням всіх встановлених фактичних обставин та вимог законодав ства.
Враховуючи викладене та к еруючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 158-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд м. Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Позов Товариства з обме женою відповідальністю "Мага зин 626" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та с касувати податкове повідомл ення - рішення Державної пода ткової інспекції у Солом'янс ькому районі міста Києва від 30.07.2009р.№0013441502/0.
Постанова може бути оск аржена до суду апеляційної і нстанції протягом десяти дні в за правилами, встановленим и ст. ст. 185-187 Кодексу адміністра тивного судочинства України ., шляхом подання через суд пер шої інстанції апеляційної ск арги.
Суддя С.К. Каракашьян
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.09.2011 |
Оприлюднено | 04.10.2011 |
Номер документу | 18394359 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Каракашьян С.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні