ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 серпня 2011 р. Справа № 51380/09
Колегія суддів Львівсько го апеляційного адміністрат ивного суду в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Онишкевича Т. В., Сапіги В.П.
розглянувши у порядку пис ьмового провадження у м. Льво ві апеляційну скаргу управлі ння праці та соціального зах исту населення виконавчого к омітету Рівненської міської ради на постанову Рівненськ ого міського суду Рівненсько ї області від 19 травня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_1 до управління праці та соціа льного захисту населення вик онавчого комітету Рівненськ ої міської ради про стягненн я грошової допомоги,-
В С Т А Н О В И Л А:
У грудні 2008 року позивач - ОСОБА_1 звернулася до суду з позовом до управління прац і та соціального захисту нас елення виконавчого комітету Рівненської міської ради, в я кому просить визнати протипр авними дії відповідача щодо не нарахування та невиплати їй щомісячної державної допо моги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного в іку, що обчислюється встанов леного законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років відповідно до ст. 62 Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2007 рік» за пері од з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року; стягнути з відповідача на її користь недоплачену що місячну державну допомогу по догляду за дитиною до досягн ення нею трирічного віку в ро змірі 4118,11 грн., що обчислено з ур ахуванням встановленого зак оном прожиткового мінімуму д ля дітей віком до 6 років відпо відно до ст. 62 Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» за період з 9 липня 2007 р оку по 31 грудня 2007 року.
Обґрунтовуючи свої позовн і вимоги, позивач посилалась на те, що являється матір' ю м алолітніх дітей - сина ОСО БА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, дочки ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_2. Згі дно з ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім' ям з дітьми», їй як матері малоліт ньої дитини, що здійснює догл яд за дитиною, повинна надава тися допомога в розмірі прож иткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленог о законом. Проте, зазначена гр ошова допомога виплачувалас ь їй відповідачем у неповном у розмірі - за період з 9 липн я 2007 року по 31 грудня 2007 року, оскі льки Рішенням Конституційно го Суду України №6-рп/2007 від 09.07.2007 р оку визнані неконституційни ми окремі положення Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2007 рік», які зменшув али розмір оспорюваної допом оги по догляду за дитиною до д осягнення нею трирічного вік у.
Постановою Рівненського м іського суду Рівненської обл асті від 19 травня 2009 року
Головуючий у 1-й інст. суддя Сидорук Є.І. ряд. ст. зв. № 10.3.3 суддя-доповідач Попко Я.С . справа № 2а-2639/09/1715 справа № 51 380/09/9104.doc
позов задоволено частко во. Визнано неправомірними д ії управління праці та соціа льного захисту населення вик онавчого комітету Рівненськ ої міської ради щодо невипла ти щомісячної грошової допом оги по догляду за дитиною до д осягнення нею трирічного вік у. Зобов' язано управління п раці та соціального захисту населення виконавчого коміт ету Рівненської міської ради нарахувати та виплатити ОС ОБА_1 недоплачену щомісячну державну допомогу по догляд у за дитиною до досягнення не ю трирічного віку за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 рок у в розмірі 3918,55 грн.
Постанова суду першої інст анції мотивована тим, що пози вач мала право відповідно до ст.15 Закону України «Про держ авну допомогу сім' ям з діть ми» на отримання щомісячної грошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення ним и трирічного віку в розмірі, щ о обчислюється з урахуванням встановленого законом прожи ткового мінімуму для дітей в іком до 6 років відповідно до З акону України «Про державний бюджет України на 2007 рік», оскі льки Рішенням Конституційно го Суду №6-рп/2007 від 09.07.2007 року визн ані неконституційними полож ення Закону України Закону У країни «Про державний бюджет України на 2007 рік», які зменшув али розмір оспорюваної допом оги. Таким чином, позивач має п раво на виплату недоплаченої щомісячної державної допомо ги по догляду за дитиною до до сягнення нею трирічного віку за період з 9 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року в розмірі 3918,55 грн.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, вваж аючи її такою, що винесена з по рушенням норм матеріального та процесуального права, від повідач оскаржив її, подавши апеляційну скаргу, в якій про сить скасувати постанову Рів ненського міського суду Рівн енської області від 19 травня 2 009 року та прийняти нову поста нову, якою відмовити позивач у в задоволенні позовних вим ог.
Обгрунтовуючи доводи апел яційної скарги апелянт зазна чає, що за 2007 рік допомога по до гляду за дитиною до досягнен ня нею трирічного віку ОСОБ А_1 призначена та виплачена вірно. Крім того,що розпорядн ики бюджетних коштів беруть бюджетні зобов' язання та зд ійснюють відповідні видатки за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних аси гнувань, встановлених коштор исами. При здійсненні бюджет ного процесу в Україні полож ення нормативно-правових акт ів застосовуються лише в тій частині, в якій вони не супере чать положенням Конституції України, Бюджетного кодексу України, Закону України «Про державний бюджет України на 2007 рік».
Особи, які беруть участь у с праві в судове засідання для розгляду апеляційної скарги не прибули, про дату, час і міс це розгляду справи були пові домлені належним чином, клоп отань від осіб, які беруть уча сть у справі, про розгляд спра ви за їх участю не поступило а тому, колегія суддів, у відпов ідності до п.п. 1, 2, ч.1 ст. 197 КАС Укр аїни, вважає за можливе розгл янути справу в порядку письм ового провадження за наявним и у справі матеріалами. Справ у може бути вирішено на основ і наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю-доповід ача, перевіривши повноту вст ановлення обставин справи, п равильність їх юридичної оці нки, обговоривши доводи апел яційної скарги, дослідивши м атеріали справи, колегія суд дів дійшла висновку, що апеля ційна скарга підлягає задово ленню частково з наступних п ідстав:
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що право вий порядок в Україні ґрунту ється на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути при мушений робити те, що не перед бачено законодавством. Орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.
Розглядаючи спір, колегія суддів вважає, що висновки су ду першої інстанції лише час тково відповідають нормам ма теріального та процесуально го права та фактичним обстав инам справи.
Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що ОСОБА_1 є непрацюючою, явл яється матір' ю малолітніх д ітей - сина ОСОБА_2, ІНФ ОРМАЦІЯ_1, дочки ОСОБА_3, 24 .11.2006 року, що підтверджується с відоцтвами про народження ві д 11.12.2006 року, виданим відділом р еєстрації актів цивільного с тану Рівненського міського у правління юстиції.
Колегія суддів відзначає, що згідно з вимогами ст.ст. 13,14 З акону України «Про державну допомогу сім' ям з дітьми», о соба, яка фактично здійснює д огляд за дитиною, має право на допомогу по догляду за дитин ою до досягнення нею трирічн ого віку, яка виплачується що місяця з дня призначення доп омоги по догляду за дитиною п о день досягнення нею вказан ого віку.
Відповідно до вимог ст.15 Зак ону України «Про державну до помогу сім' ям з дітьми», доп омога по догляду за дитиною д о досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, вст ановленого законом прожитко вого мінімуму для дітей віко м до шести років. Допомога по д огляду за дитиною до досягне ння нею трирічного віку нада ється на кожну дитину, незале жно від кількості народжених (усиновлених, взятих під опік у) дітей у сім' ї, по догляду з а якими надається допомога.
З матеріалів справи вбачає ться, що позивач протягом лип ня-грудня 2007 року отримувала щ омісячну грошову допомогу по догляду за дітьми до досягне ння ними трирічного віку в та ких розмірах: за липень - 207,09 г рн., серпень - 211,59 грн., вересень - 214,47 грн., жовтень - 214,47 грн., ли стопад - 220,23 грн., грудень - 223,53 грн., що стверджується довідк ою № 1279 від 07.11.2008 року, виданою упр авлінням праці та соціальног о захисту населення виконавч ого комітету Рівненської міс ької ради.
Рішенням Конституційного суду України від 09.07.2007 року №6-рп /2007 визнані неконституційними положення п.14 ст.71 Закону Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни на 2007 рік», якими було зупи нено дію ч.1 ст.15 Закону України «Про державну допомогу сім' ям з дітьми» щодо встановлен ня розміру допомоги по догля ду за дитиною до досягнення н ею трирічного віку. Дане ріше ння Конституційного України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдик ції при розгляді ними позові в у звязку з правовідносинам и, які виникли внаслідок дії п оложення статей зазначених з аконів, що визнані неконстит уційними.
Згідно з вимогам ст.62 Закону України «Про Державний бюдж ет України на 2007 рік», розмір пр ожиткового мінімуму для діте й віком до 6 років становить: з 1 січня 2007 року - 434 грн., з 1 квітн я 2007 року - 463 грн., з 1 жовтня 2007 ро ку - 470 грн. Отже, позивач мала право на нарахування та випл ату грошової допомоги по дог ляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку вдпові дно до ст.15 Закону України «Пр о державну допомогу сім' ям з дітьми» за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року (Рішенн я Конституційного суду Украї ни від 09.07.2007 року №6-рп/2007).
Відповідно до ст.ст. 99, 100 КАС У країни для звернення до адмі ністративного суду за захист ом прав, свобод та інтересів о соби встановлюється річний с трок, який обчислюється з дня , коли особа дізналася або пов инна була дізнатися про пору шення своїх прав, свобод та ін тересів. Пропущення строку з вернення до адміністративно го суду є підставою для відмо ви у задоволенні адміністрат ивного позову за умови, якщо н а цьому наполягає одна зі сто рін (в редакції, яка діяла на м омент виникнення спірних пра вовідносин).
Оскільки Рішення Конститу ційного Суду України від 09.07.2007 р оку № 6-рп/2007 було опубліковане 12.07.2007 року, то позивач дізналася або повинна була дізнатися п ро порушення свого права на в иплату допомоги у липні 2007 рок у.
Із матеріалів справи вбача ється, що ОСОБА_1 звернула ся до суду з даним позовом лиш е 08.12.2008 року, а відповідач напол ягав на застосуванні строків звернення до суду. В матеріал ах справи відсутні будь-які д окази позивача, які б свідчил и про поважність причини про пуску строку звернення до су ду.
Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів зазначає що по зивачем без поважних причин пропущено строк звернення до суду, а тому не підлягають до задоволення позовні вимоги щ одо виплати допомоги по догл яду за дитиною за період з 09.07.2007 року по 07.12.2007 року.
З огляду на положення ст.ст . 21, 105, 162 КАС України адміністрат ивний позов може містити вим оги щодо визнання незаконним и рішення, дії чи бездіяльнос ті відповідача, зобов'язання вчинити певні дії, відшкодув ати шкоду, заподіяну незакон ними рішеннями, дією чи безді яльністю. Встановивши, що від повідач у справі порушив нор ми права, які регулюють спірн і правовідносини, адміністра тивний суд повинен визнати т акі дії протиправними і зобо в'язати відповідача провести нарахування та виплату нале жних позивачу сум відповідно до закону, а не ухвалювати ріш ення про стягнення чи виплат у їх конкретних розмірів.
Згідно Положення про Мініс терство праці та соціальної політики України, затверджен ого Указом Президента Україн и від 30.08.2000 року за № 1035/2000, Міністер ство праці України є головни м органом у системі органів в иконавчої влади із забезпече ння реалізації державної пол ітики у сфері соціального за хисту населення і соціальног о обслуговування населення т а згідно ст. 22 Бюджетного коде ксу України є головним розпо рядником бюджетних коштів. З гідно із Положенням про Міні стерство праці та соціальної політики України відповідно до покладених на нього завда нь здійснює в межах свої повн оважень контроль за додержан ням законодавства щодо надан ня пільг, та забезпечує через систему підпорядкованих йом у органів реалізацію прав гр омадян на соціальний захист шляхом своєчасного та адресн ого надання соціальної допом оги.
Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів приходить до в исновку про те, що саме на упра вління праці та соціального захисту населення покладено обов'язок проводити виплату щомісячної державної допомо ги по догляду за дитиною до до сягнення нею трирічного віку
Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості перерахування та випл ат недоплаченої грошової доп омоги ОСОБА_1 згідно ст.15 За кону України «Про державну д опомогу сім'ям з дітьми» за пе ріод з 8 грудня 2007 року по 31 грудн я 2007 року включно, колегія судд ів не вбачає.
Отже, оскаржувана постано ва суду першої інстанції при йнята з порушенням норм мате ріального та процесуального права, що відповідно до ст. 202 К АС України є підставою для ск асування та прийняття нової постанови.
Керуючись ст.ст. 195, п.п. 1, 2, ч.1 ст . 197, п.3 ч.1 ст.198, п. 4 ст. 202, 205, 207, 254 КАС Укра їни, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу управл іння праці та соціального за хисту населення виконавчого комітету Рівненської місько ї ради задовольнити частково .
Постанову Рівненського мі ського суду Рівненської обла сті від 19 травня 2009 року у справ і №2-а-2639/09 скасувати та прийняти нову постанову, якою позовні вимоги ОСОБА_1 задовольни ти частково.
Визнати неправомірними ді ї управління праці та соціал ьного захисту населення вико навчого комітету Рівненсько ї міської ради щодо не провед ення нарахування і виплати ОСОБА_1 недоплаченої щоміс ячної державної грошової доп омоги по догляду за двома діт ьми до досягнення ними трирі чного віку: ОСОБА_2, ОСОБ А_3, відповідно до ст.15 Закону України «Про державну допом огу сім' ям з дітьми», за пері од з 8 грудня 2007 року по 31 грудня 2007 року включно, із врахування м встановленого законом прож иткового мінімуму для дітей віком до 6 років відповідно до ст. 62 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік ».
Зобов' язати управління п раці та соціального захисту населення виконавчого коміт ету Рівненської міської ради провести нарахування і випл ату ОСОБА_1 недоплаченої щ омісячної державної грошово ї допомоги по догляду за двом а дітьми до досягнення ними т рирічного віку: ОСОБА_2, ОСОБА_3, відповідно до ст.15 За кону України «Про державну д опомогу сім' ям з дітьми», за період з 8 грудня 2007 року по 31 гр удня 2007 року включно, із врахув анням встановленого законом прожиткового мінімуму для д ітей віком до 6 років відповід но до ст. 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» та проведених виплат з а вказаний період.
В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.
Постанова набирає законн ої сили через п'ять днів після направлення її копій особам , які беруть участь у справі та може бути оскаржена у касаці йному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосере дньо до суду касаційної інст анції протягом двадцяти днів з дня набрання нею законної с или.
Головуючий суддя Я.С. Попко
Судді Т.В. Онишкевич
В.П. Сапіга
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2011 |
Оприлюднено | 13.10.2011 |
Номер документу | 18523864 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Попко Я.С.
Адміністративне
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Монич О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні