Рішення
від 27.09.2011 по справі 12/125-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 т ел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"27" вересня 2011 р. Справа № 12/125-11

Господарський суд Київс ької області

у складі:

головуючого: судді Дьоміної С.Ю.

секретар: Кулак ова С.С.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу

за позовом Кашперів ського споживчого товариств а

до Бурковецько ї сільської ради Тетіївськог о району Київської області

за участю третьої особи,

яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору:

споживчого т овариства Тетіївського райо ну

про визнання н езаконним та скасування ріше ння сільської ради

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА _1. - представник (довіреніс ть від 22.08.2011 року);

Рикун В.Г. - голова правління (паспорт Н ОМЕР_1, вид. 02.12.1999 року);

Фарщук В.І . - представник (паспорт НО МЕР_2, виданий 27.09.1997 року);

від відповідача: ОСО БА_2. - представник (довірен ість №345 від 29.07.2011 року);

ОСОБА_3 . - представник (довіреність від 29.07.2011 року);

від третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спру:

ОСОБА_4 - представник (довіреніст ь №227-1-НШН від 30.06.2011 року),

ВСТАНОВИВ:

14 липня 2011 року до господ арського суду Київської обла сті надійшла позовна заява К ашперівського споживчого то вариства (далі - позивач) до Б урковецької сільської ради Т етіївського району Київсько ї області (далі - відпов ідач) за участю третьої особи , яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору, - спожив чого товариства Тетіївськог о району, про визнання незако нним та скасування рішення с ільської ради.

В обґрунтування заявлених вимог, позивач пояснив, що ріш енням виконавчого комітету Б урковецької сільської ради Т етіївського району Київсько ї області «Про признання пра ва власності на магазини, які знаходяться на балансі Кашп ерівського споживчого товар иства»№15 від 21.02.2003 року (далі - р ішення №15) право власності на магазини №40 та №52, що розташова ні по вул. Леніна, 3, в с. Бурківц і Тетіївського району Київсь кої області (далі - магазини ), визнано за позивачем.

13 квітня 2011 року рішенням 6 сес ії 6 скликання Бурковецької с ільської ради Тетіївського р айону Київської області «Про скасування рішення виконком у Бурковецької сільської рад и від 21.02.2003 року №15 «Про признанн я права власності на магазин и, які знаходяться на балансі Кашперівського споживчого т овариства»№49 скасовано ріше ння №15 та позбавлено позивача права власності на вказані м агазини.

Вважаючи, що його права пору шені, позивач звернувся до су ду, просив визнати незаконни м та скасувати рішення 6 сесії 6 скликання Бурковецької сіл ьської ради Тетіївського рай ону Київської області №49 від 1 3.04.2011 року.

Провадження у справі поруш ено ухвалою господарського с уду Київської області від 14.07.20 11 року, справу призначено до р озгляду 09.08.2011 року.

09 серпня 2011 року представник позивача у судове засідання не з' явився, про час та місце розгляду справи був повідом лений належним чином, що підт верджується повідомленнями про вручення йому поштових в ідправлень, долученими до ма теріалів справи, про причини неявки суд не повідомив.

Представники відповідача у судовому засіданні подали заперечення на позов, просил и суд у його задоволенні відм овити. Крім цього, заявили кло потання про продовження стро ку розгляду спору, яке підляг ало задоволенню судом, на під ставі ч. 3 ст. 69 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни.

Розгляд справи, на підставі ч. 1 ст. 77 Господарського процес уального кодексу України, бу ло відкладено на 23 серпня 2011 ро ку.

09 серпня 2011 року на адресу суд у надійшла заява від споживч ого товариства Тетіївського району про залучення його до участі у справі в якості трет ьої особи, яка не заявляє само стійних вимог на предмет спо ру, у зв' язку з тим, що рішенн я суду може вплинути на його п рава. Зазначене клопотання б уло задоволено судом, на підс таві ч. 1 ст. 27 Господарського пр оцесуального кодексу Україн и.

22 серпня 2011 року представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору (далі - третя особа), н аправив на адресу суду запер ечення на позовну заяву.

23 серпня 2011 року представник и позивача у судовому засіда нні позовні вимоги підтримал и, вважали їх обґрунтованими та такими, що підлягають задо воленню.

Представники відповідача та третьої особи у судовому з асіданні проти позову запере чували, просили суд у його зад оволенні відмовити.

Розгляд справи, на підставі ч. 1 ст. 77 Господарського процес уального кодексу України, бу ло відкладено на 27.09.2011 року.

27 вересня 2011 року представни ки позивача у судовому засід анні позовні вимоги підтрима ли, вважали їх обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню.

Представники відповідача та третьої особи у судовому з асіданні проти позову запере чували, просили суд у його зад оволенні відмовити. Представ ник відповідача долучив до м атеріалів справи доповнення до заперечення на позовну за яву.

Дослідивши наявні в матері алах справи документи, заслу хавши пояснення представник ів сторін, суд дійшов висновк у:

21 лютого 2003 року виконавчим к омітетом Бурковецької сільс ької ради Тетіївського район у Київської області було при йнято рішення «Про признання права власності на магазини , які знаходяться на балансі К ашперівського споживчого то вариства»№15 (далі - рішення № 15), яким право власності на маг азини №40 та №52, що розташовані п о вул. Леніна, 3, в с. Бурківці Те тіївського району Київської області (далі - магазини), виз нано за Кашперівським спожив чим товариством (далі - пози вач).

13 квітня 2011 року Бурковецька сільська рада Тетіївського району Київської області (да лі - відповідач) прийняла рі шення «Про скасування рішенн я виконкому Бурковецької сіл ьської ради від 21.02.2003 року №15 «Пр о признання права власності на магазини, які знаходяться на балансі Кашперівського с поживчого товариства».

У запереченнях на позовну з аяву та в судових засіданнях представники відповідача за значали, що рішення №15 було от римано позивачем шляхом введ ення в оману працівників від повідача, а земельна ділянка , на якій розташовані магазин и була виділена відповідачу, дозвіл на будівництво магаз инів також отримував відпові дач. Вважали, що позивач не має права на магазини, оскільки н е надав відповідачу документ ів, на підставі яких рішенням №15 за позивачем було визнано право власності на них.

Відповідно до ч. 1 ст. 316 Цивіль ного кодексу України, правом власності є право особи на рі ч (майно), яке вона здійснює ві дповідно до закону за своєю в олею, незалежно від волі інши х осіб.

Згідно зі ст. 25 Закону Україн и «Про місцеве самоврядуванн я», сільські, селищні, міські р ади правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесен і Конституцією України, цим т а іншими законами до їх відан ня.

Відповідно до ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самовр ядування», виключно на плена рних засіданнях сільської, с елищної, міської ради вирішу ються такі питання:

1) затвердження регламенту р ади;

2) утворення і ліквідація по стійних та інших комісій рад и, затвердження та зміна їх ск ладу, обрання голів комісій;

3) утворення виконавчого ком ітету ради, визначення його ч исельності, затвердження пер сонального складу; внесення змін до складу виконавчого к омітету та його розпуск;

4) обрання на посаду та звіль нення з посади секретаря рад и у порядку, передбаченому ци м Законом;

5) затвердження за пропозиці єю сільського, селищного, міс ького голови структури викон авчих органів ради, загально ї чисельності апарату ради т а її виконавчих органів, витр ат на їх утримання;

6) утворення за поданням сіл ьського, селищного, міського голови інших виконавчих орг анів ради;

7) затвердження плану роботи ради та заслуховування звіт у про його виконання, з урахув анням вимог статті 32 Закону У країни "Про засади державної регуляторної політики у сфе рі господарської діяльності ";

8) заснування засобів масово ї інформації відповідної рад и, призначення і звільнення ї х керівників;

9) заслуховування звіту сіль ського, селищного, міського г олови про діяльність виконав чих органів ради, у тому числі щорічного звіту про здійсне ння державної регуляторної п олітики виконавчими органам и відповідної ради;

10) прийняття рішення про нед овіру сільському, селищному, міському голові;

11) заслуховування звітів по стійних комісій, керівників виконавчих органів ради та п осадових осіб, яких вона приз начає або затверджує;

12) заслуховування повідомле нь депутатів про роботу в рад і, виконання ними доручень ра ди;

13) розгляд запитів депутаті в, прийняття рішень по запита х;

14) прийняття рішень щодо дос трокового припинення повнов ажень депутата ради в порядк у, встановленому законом;

15) скасування актів виконав чих органів ради, які не відпо відають Конституції чи закон ам України, іншим актам закон одавства, рішенням відповідн ої ради, прийнятим у межах її п овноважень;

16) прийняття рішення щодо до строкового припинення повно важень сільського, селищного , міського голови у випадках, п ередбачених цим Законом;

17) визначення відповідно до закону кількісного складу р ади;

18) прийняття рішення про про ведення місцевого референду му;

19) прийняття відповідно до з аконодавства рішень щодо орг анізації проведення референ думів та виборів органів дер жавної влади, місцевого само врядування та сільського, се лищного, міського голови;

20) прийняття рішень про наді лення органів самоорганізац ії населення окремими власни ми повноваженнями органів мі сцевого самоврядування, а та кож про передачу коштів, мате ріально-технічних та інших р есурсів, необхідних для їх зд ійснення;

21) прийняття рішень про об'єд нання в асоціації або вступ д о асоціацій, інших форм добро вільних об'єднань органів мі сцевого самоврядування та пр о вихід з них;

22) затвердження програм соц іально-економічного та культ урного розвитку відповідних адміністративно-територіал ьних одиниць, цільових прогр ам з інших питань місцевого с амоврядування;

23) затвердження місцевого б юджету, внесення змін до ньог о; затвердження звіту про вик онання відповідного бюджету ;

24) встановлення місцевих по датків і зборів відповідно д о Податкового кодексу Україн и;

25) утворення цільових фонді в, затвердження положень про ці фонди;

26) прийняття рішень щодо зді йснення місцевих запозичень ;

27) прийняття рішень щодо пер едачі коштів з відповідного місцевого бюджету;

28) прийняття рішень щодо над ання відповідно до чинного з аконодавства пільг по місцев их податках і зборах, а також з емельному податку;

29) встановлення для підприє мств, установ та організацій , що належать до комунальної в ласності відповідних терито ріальних громад, розміру час тки прибутку, яка підлягає за рахуванню до місцевого бюдже ту;

30) прийняття рішень щодо від чуження відповідно до закону комунального майна; затверд ження місцевих програм прива тизації, а також переліку об'є ктів комунальної власності, які не підлягають приватизац ії; визначення доцільності, п орядку та умов приватизації об'єктів права комунальної в ласності; вирішення питань п ро придбання в установленому законом порядку приватизова ного майна, про включення до о б'єктів комунальної власност і майна, відчуженого у процес і приватизації, договір купі влі-продажу якого в установл еному порядку розірвано або визнано недійсним, про надан ня у концесію об'єктів права к омунальної власності, про ст ворення, ліквідацію, реорган ізацію та перепрофілювання п ідприємств, установ та орган ізацій комунальної власност і відповідної територіально ї громади; реорганізація або ліквідація діючих комунальн их дошкільних навчальних зак ладів, а також дошкільних нав чальних закладів, створених колишніми сільськогосподар ськими колективними та держа вними господарствами, допуск ається лише за згодою терито ріальної громади (загальних зборів) села, селища, міста або на підставі результатів міс цевого референдуму;

31) прийняття рішень про пере дачу іншим органам окремих п овноважень щодо управління м айном, яке належить до комуна льної власності відповідної територіальної громади, виз начення меж цих повноважень та умов їх здійснення;

32) створення у разі необхідн ості органів і служб для забе зпечення здійснення з іншими суб'єктами комунальної влас ності спільних проектів або спільного фінансування (утри мання) комунальних підприємс тв, установ та організацій, ви значення повноважень цих орг анів (служб);

33) вирішення відповідно до з аконодавства питань про ство рення підприємствами комуна льної власності спільних під приємств, у тому числі з інозе мними інвестиціями;

34) вирішення відповідно до з акону питань регулювання зем ельних відносин;

35) затвердження ставок земе льного податку відповідно до Податкового кодексу України ;

36) вирішення відповідно до з акону питань про надання доз волу на спеціальне використа ння природних ресурсів місце вого значення, а також про ска сування такого дозволу;

37) прийняття рішень про орга нізацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших територій, що підлягають осо бливій охороні; внесення про позицій до відповідних держа вних органів щодо оголошення природних та інших об'єктів, щ о мають екологічну, історичн у, культурну або наукову цінн ість, пам'ятками природи, істо рії або культури, які охороня ються законом;

38) надання відповідно до зак онодавства згоди на розміщен ня на території села, селища, м іста нових об'єктів, у тому чис лі місць чи об'єктів для розмі щення відходів, сфера еколог ічного впливу діяльності яки х згідно з діючими норматива ми включає відповідну терито рію;

39) пункт 39 частини першої ста тті 26 виключено

39-1) створення відповідно до з акону за рахунок коштів місц евого бюджету установ з нада ння безоплатної первинної пр авової допомоги, призначення і звільнення керівників цих установ, залучення в установ леному законом порядку фізич них чи юридичних осіб приват ного права до надання безопл атної первинної правової доп омоги;

40) заслуховування інформаці ї прокурорів та керівників о рганів внутрішніх справ про стан законності, боротьби із злочинністю, охорони громад ського порядку та результати діяльності на відповідній т ериторії;

41) прийняття рішень з питань адміністративно-територіал ьного устрою в межах і порядк у, визначених цим та іншими за конами;

42) затвердження в установле ному порядку місцевих містоб удівних програм, генеральних планів забудови відповідних населених пунктів, іншої міс тобудівної документації;

43) затвердження договорів, у кладених сільським, селищним , міським головою від імені ра ди, з питань, віднесених до її виключної компетенції;

44) встановлення відповідно до законодавства правил з пи тань благоустрою території н аселеного пункту, забезпечен ня в ньому чистоти і порядку, т оргівлі на ринках, додержанн я тиші в громадських місцях, з а порушення яких передбачено адміністративну відповідал ьність;

45) прийняття у межах, визначе них законом, рішень з питань б оротьби зі стихійним лихом, е підеміями, епізоотіями, за по рушення яких передбачено адм іністративну відповідальні сть;

45-1) визначення територій, на яких можуть проводитися поте нційно небезпечні заходи в у мовах присутності цивільног о населення за участю особов ого складу Збройних Сил Укра їни, інших військових формув ань та правоохоронних органі в з використанням озброєння і військової техніки;

46) прийняття рішень, пов'язан их із створенням спеціальних вільних та інших зон, змінами в статусі цих зон, внесення до відповідних органів пропози цій з цих питань; надання згод и на створення таких зон за ін іціативою Президента Україн и або Кабінету Міністрів Укр аїни;

47) прийняття рішення про дос трокове припинення повноваж ень органів територіальної с амоорганізації населення у в ипадках, передбачених цим За коном;

48) затвердження статуту тер иторіальної громади;

49) затвердження відповідно до закону Положення про зміс т, опис та порядок використан ня символіки територіальної громади;

50) вирішення відповідно до з акону питання про мову (мови), якою користуються у своїй ро боті рада, її виконавчий орга н та яка використовується в о фіційних оголошеннях;

51) надання згоди на передачу об'єктів з державної у комуна льну власність та прийняття рішень про передачу об'єктів з комунальної у державну вла сність, а також щодо придбанн я об'єктів державної власнос ті;

52) створення відповідно до з аконодавства комунальної ав арійно-рятувальної служби;

53) затвердження відповідно до закону Положення про помі чника-консультанта депутата ради та опису посвідчення по мічника-консультанта депута та ради;

54) вирішення питань у сфері п оводження з небезпечними від ходами відповідно до законод авства;

55) визначення на конкурсних засадах юридичних осіб, які з дійснюють у межах певної тер иторії збирання та перевезен ня побутових відходів спеціа льно обладнаними для цього т ранспортними засобами;

56) затвердження порядку пер еміщення на штрафні майданчи ки транспортних засобів, при паркованих не у спеціально в ідведених місцях для паркува ння транспортних засобів.

Ч. цієї статті встановлено, що виключно на пленарних зас іданнях міських рад (міст з ра йонним поділом), крім питань, з азначених у частині першій ц ієї статті, вирішуються такі питання:

1) визначення обсягу і меж по вноважень, які здійснюють ра йонні у містах (у разі їх створ ення) ради та їх виконавчі орг ани в інтересах територіальн их громад районів у містах;

2) встановлення нормативів ц ентралізації коштів від земе льного податку на спеціальни х бюджетних рахунках районів міста.

Так, до компетенції сільсь кої ради не належить питання позбавлення особи права вла сності на майно.

Відповідно ст. 41 Конституці ї України, кожен має право вол одіти, користуватися і розпо ряджатися своєю власністю, р езультатами своєї інтелекту альної, творчої діяльності.

Право приватної власності набувається в порядку, визна ченому законом.

Громадяни для задоволення своїх потреб можуть користу ватися об'єктами права держа вної та комунальної власност і відповідно до закону.

Ніхто не може бути протипра вно позбавлений права власно сті. Право приватної власнос ті є непорушним.

Примусове відчуження об'єк тів права приватної власност і може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспіль ної необхідності, на підстав і і в порядку, встановлених за коном, та за умови попередньо го і повного відшкодування ї х вартості. Примусове відчуж ення таких об'єктів з наступн им повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвича йного стану.

Конфіскація майна може бут и застосована виключно за рі шенням суду у випадках, обсяз і та порядку, встановлених за коном.

Використання власності не може завдавати шкоди правам , свободам та гідності громад ян, інтересам суспільства, по гіршувати екологічну ситуац ію і природні якості землі.

Ст. 321 Цивільного кодексу Укр аїни закріплено, що право вла сності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позба влений цього права чи обмеже ний у його здійсненні.

Особа може бути позбавлена права власності або обмежен а у його здійсненні лише у вип адках і в порядку, встановлен их законом.

Примусове відчуження об'єк тів права власності може бут и застосоване лише як винято к з мотивів суспільної необх ідності на підставі і в поряд ку, встановлених законом, та з а умови попереднього та повн ого відшкодування їх вартост і, крім випадків, встановлени х частиною другою статті 353 ць ого Кодексу.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 3 Циві льного кодексу України, одни м із загальних засад цивільн ого законодавства є неприпус тимість позбавлення права вл асності, крім випадків, встан овлених Конституцією Україн и та законом.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону Украї ни «Про споживчу кооперацію» , власність споживчої коопер ації є недоторканною, перебу ває під захистом держави і ох ороняється законом нарівні з іншими формами власності. За бороняється відволікання ма йна споживчих товариств та ї х спілок на цілі, не пов'язані з їх статутною діяльністю.

Ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу У країни встановлено, що право вий акт органу державної вла ди, органу влади Автономної Р еспубліки Крим або органу мі сцевого самоврядування, який не відповідає законові і пор ушує права власника, за позов ом власника майна визнається судом незаконним та скасову ється.

Представники відповідача у судовому засіданні пояснил и, що з позовом про позбавленн я позивача права власності н а магазини до суду не звертал ись.

Так, суд вважає вимогу позив ача щодо визнання незаконним та скасування рішення 6 сесії 6 скликання Бурковецької сіл ьської ради Тетіївського рай ону Київської області №49 від 1 3.04.2011 року обґрунтованою та так ою, що підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 5 ст. 49 Господ арського процесуального код ексу України, при задоволенн і позову, господарські витра ти покладаються на відповіда ча.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. 41, ст. 124 Конституц ії України, п. 2 ч. 1 ст. 3, ч. 1 ст. 316, ст. 321, ч. 1 ст. 393 Цивільного кодексу У країни, ст. 25, ст. 26 Закону Україн и «Про місцеве самоврядуванн я», ч. 1 ст. 10 Закону України «Про споживчу кооперацію», ч. 5 ст. 49 , ст. ст. 82-85, ст. 116 Господарського процесуального кодексу Укра їни, суд

ВИРІШИВ:

Позов Кашперівського споживчого товариства до Бу рковецької сільської ради Те тіївського району Київської області, за участю третьої ос оби, яка не заявляє самостійн их вимог на предмет спору, - сп оживчого товариства Тетіївс ького району, про визнання не законним та скасування рішен ня сільської ради задово льнити повністю.

Визнати незаконним та скасувати рішення 6 сесії 6 скликання Бурковецької сіл ьської ради Тетіївського рай ону Київської області №49 від 1 3.04.2011 року «Про скасування ріше ння виконкому Бурковецької с ільської ради від 21.02.2003 року №15 « Про признання права власност і на магазини, які знаходятьс я на балансі Кашперівського споживчого товариства».

Стягнути з Бурковецько ї сільської ради Тетіївськог о району Київської області (К иївська обл., Тетіївський р-н, с. Бурківці, вул. Леніна, 16, код 043 61077) на користь Кашперівського споживчого товариства (Київ ська обл., Тетіївський р-н, с. Ка шперівка, вул. Київська, 18, код 0 5582314) 85,00 грн. (вісімдесят п' ять грн. 00 коп.) витрат на сплату державного мита; 236,00 грн. (двісті тридцять шість грн. 00 к оп.) витрат на інформаційно-те хнічне забезпечення судовог о процесу.

Наказ видати після набранн я судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його нале жного оформлення та підписан ня і може бути оскаржено в апе ляційному порядку.

Суддя С.Ю. Дьо міна

Рішення оформлено ві дповідно до вимог ст. 84 Господ арського процесуального код ексу України і підписано 03.10.2011 р оку.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення27.09.2011
Оприлюднено20.10.2011
Номер документу18583913
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/125-11

Ухвала від 23.08.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 28.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Могил C.К.

Постанова від 06.12.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дикунська С.Я.

Рішення від 27.09.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 09.08.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 09.08.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 14.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні