ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"12" жовтня 2011 р.
Справа № 5010/663/2011-16/29
Вищий господарський суд України у складі колегії:
головуючого:
суддів:
Черкащенка М.М.,
Кривди Д.С.,
Студенця В.І.,
за участю представників
сторін
позивача –Мицканюк І.П.;
відповідача –не з'явився;
розглянувши касаційну скаргу
Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатрембудсервіс"
на постанову
Львівського апеляційного господарського суду
від
18.07.2011
та на рішення
господарського суду Івано-Франківської області
від
31.05.2011
у справі
№ 5010/663/2011-16/29
за позовом
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крихівецька мрія"
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатрембудсервіс"
про
передачу багатоквартирного будинку на баланс ОСББ
В С Т А Н О В И В:
Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крихівецька мрія" (далі –ОСББ "Крихівецька мрія") звернулось до господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатрембудсервіс" (далі –ТОВ "Карпатрембудсервіс") про зобов'язання передати житловий будинок, розташований за адресою: буд. 131 Б по вулиці Крихівецькій в с. Крихівці Івано-Франківської міської ради.
Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області 30.03.2011 порушено провадження у справі № 5010/663/2011-16/29 за позовом ОСББ "Крихівецька мрія" до ТОВ "Карпатрембудсервіс" про здачу багатоквартирного будинку на баланс.
Рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 31.05.2011 (суддя Калашник В.О.) позов задоволено. Суд зобов'язав ТОВ "Карпатрембудсервіс" здійснити передачу на баланс ОСББ "Крихівецька мрія", житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_1 міської ради у спосіб та порядку, визначених законодавством.
Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 18.07.2011 (колегія суддів у складі: головуючий суддя Хабіб М.І., судді Зварич О.В., Юрченко Я.О.) рішення господарського суду Івано-Франківської області від 31.05.2011 залишено без змін, а апеляційну скаргу ТОВ "Карпатрембудсервіс" – без задоволення.
Не погоджуючись з постановою Львівського апеляційного господарського суду від 18.07.2011 та рішенням господарського суду Івано-Франківської області 30.03.2011, ТОВ "Карпатрембудсервіс" подало касаційну скаргу, в якій просить судові рішення скасувати, як такі, що винесені з порушенням норм матеріального і процесуального права, та невідповідністю викладених у них висновків обставинам справи, що призвело до прийняття неправильних рішень, та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити.
Ухвалою Вищого господарського суду України від 29.09.2011 касаційну скаргу прийнято до розгляду та призначено на 12.10.2011.
Колегія суддів, розглянувши наявні матеріали, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування норм матеріального і процесуального права вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Господарськими судами встановлено, що планування та будівництво будинку АДРЕСА_1, здійснювалось на підставі рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 24 від 13.01.1988 за рахунок коштів ТОВ "Карпатрембудсервіс" (на той час - Обласного виробничого об’єднання "Карпатрембудсервіс").
Між Обласним виробничим об’єднанням "Карпатрембудсервіс" та Івано-Франківським агентством по приватизації державного житлового фонду 14.08.1997 укладено угоду № 36 (далі - угода), предметом якої є виконання комплексу робіт з приватизації квартиронаймачами наданих їм квартир.
За умовами п. 1.5 вказаної угоди Івано-Франківське агентство по приватизації державного житлового фонду зобов’язалось оформити і видати наймачам свідоцтво про право власності на квартири.
Оплата за надання послуг населенню по приватизації житла проводиться квартиронаймачами у відповідності з затвердженим тарифом агентству по приватизації житла (п. 4.2 угоди).
Розпорядженнями Івано-Франківського міського голови "Про приватизацію квартир державного житлового фонду", визнано право власності на квартири в будинку АДРЕСА_1 за громадянами: розпорядженням № 295-р від 31.10.1997 визнано право власності на квартиру НОМЕР_1 за ОСОБА_1; розпорядженням № 347-р від 25.12.1997 визнано право власності на квартиру НОМЕР_2 за ОСОБА_2, та на квартиру НОМЕР_3 - за ОСОБА_3; розпорядженням № 2-р від 06.01.1998 визнано право власності на квартиру НОМЕР_4 за ОСОБА_4
Власникам вищевказаних квартир видані свідоцтва про право власності на житло.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" приватизація державного житлового фонду - це відчуження квартир (будинків), кімнат у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів, та належних до них господарських споруд і приміщень (підвалів, сараїв і т. ін.) державного житлового фонду на користь громадян України.
В рішенні Конституційного Суду України № 4-рп/2004 від 02.03.2004 року у справі про офіційне тлумачення положень п. 2 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду" зазначено, що суть приватизації державного житлового фонду полягає у відчуженні на користь громадян України, а отже, у їхню власність як квартир (будинків), кімнат у квартирах та одноквартирних будинках, де мешкають два і більше наймачів, так і належних до них господарських споруд і приміщень (підвалів, сараїв тощо) державного житлового фонду. Закон врегульовує також відносини, пов'язані з виникненням, оформленням та набуттям права приватної власності на квартири та інші об'єкти приватизації державного житлового фонду. Допоміжні приміщення, відповідно до п. 2 ст. 10 Закону України "Про приватизацію державного житлового фонду", стають об'єктами права спільної власності співвласників багатоквартирного будинку, тобто їх спільним майном, одночасно з приватизацією громадянами квартир, що засвідчується єдиним документом - свідоцтвом про право власності на квартиру. Для підтвердження набутого в такий спосіб права не потребується вчинення будь-яких інших додаткових юридичних дій. Власникам квартир немає необхідності створювати з цією метою об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.
Набуте громадянами право на квартири державного житлового фонду та належні до них допоміжні приміщення є непорушним (ст. 41 Конституції України), забезпечується державою і захищається судом (ст. 55 Конституції України).
Судами попередніх інстанцій встановлено, що власниками квартир в будинку АДРЕСА_1, створено Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку "Крихівецька мрія", про що видано свідоцтво № 268672 серії А01.
Установчими зборами об’єднання 21.10.2007 затверджено статут ОСББ "Крихівецька мрія" (протокол №1 від 21.10.2007), який зареєстрований державним реєстратором 02.01.2008.
Згідно з п. 2.2 статуту завданням та предметом діяльності ОСББ, зокрема, є: належне утримання будинку та прибудинкової території; забезпечення реалізації прав власників приміщень будинку на володіння і користування спільним майном членів об'єднання.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку", об’єднання співвласників багатоквартирного будинку - юридична особа, створена власниками для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання неподільного та загального майна.
Основна діяльність об’єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав власників приміщень на володіння та користування спільним майном членів об'єднання, належне утримання будинку та прибудинкової території, сприяння членам об'єднання в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання (ст. 4 1 Закону України "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку").
Статтею 11 Закону України "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку" встановлено, що об'єднання після набуття статусу юридичної особи може: прийняти на власний баланс весь житловий комплекс; за договором з попереднім власником залишити його балансоутримувачем усього житлового комплексу або його частини; укласти договір з будь-якою юридичною особою, статут якої передбачає можливість здійснення такої діяльності, про передачу їй на баланс усього житлового комплексу або його частини.
Рішення про прийняття на баланс основних фондів приймається відповідно до цього Закону, інших нормативно-правових актів та статуту об'єднання.
Балансоутримувач забезпечує управління житловим комплексом.
У разі якщо у новозбудованому будинку власники квартир, приміщень протягом 2 місяців після підписання акта державної приймальної комісії не створюють об'єднання і не приймають на баланс основні фонди, сільська, селищна, міська рада може своїм рішенням призначити балансоутримувача.
Призначений балансоутримувач здійснює свої повноваження з забезпечення управління будинком до прийняття будинку на баланс об'єднанням.
Передача майна з балансу на баланс відбувається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Спори щодо прийняття та передачі на баланс майна вирішуються у судовому порядку.
Відповідно до протоколу № 2 від 23.03.2008 загальними зборами членів ОСББ "Крихівецька мрія" прийнято рішення про прийняття на баланс ОСББ "Крихівецька мрія" багатоквартирний будинок 131 Б від ТОВ "Карпатрембудсервіс" в належному стані, з відповідною технічною документацією відповідно до законодавства, з укладенням акту приймання-предачі.
Відповідно до ч. 6 ст. 11 Закону України "Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку" передача майна з балансу на баланс відбувається у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 № 1521 "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".
Згідно п. 2 Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс загальні збори об'єднання вирішують питання про: прийняття житлового комплексу на баланс об'єднання; залишення житлового комплексу або його частини на балансі попереднього балансоутримувача (за умови укладення з ним відповідного договору); передачу житлового комплексу або його частини на баланс іншої юридичної особи, статут якої передбачає можливість провадження такої діяльності, та укладення з цією юридичною особою відповідного договору.
Пунктом 3 Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс передбачено, що для прийняття-передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс утворюється відповідна комісія. У разі прийняття рішення про передачу житлового комплексу на баланс об’єднання до складу комісії входять представники балансоутримувача та об’єднання.
Згідно з п. 5 Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс передача житлового комплексу або його частини з балансу на баланс проводиться разом з планом земельної ділянки, технічним паспортом будинку та відповідною технічною документацією (інвентаризаційна справа, акт прийняття в експлуатацію, план зовнішніх мереж, тощо) у двомісячний термін після надходження відповідного звернення від об'єднання.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСББ "Крихівецька мрія" зверталося до ТОВ "Карпатрембудсервіс" листами № 1 від 23.01.2008, № 2 від 27.03.2008, № 6 від 25.08.2008, № 11 від 18.03.2001 про передачу будинку на баланс об‘єднання. Проте, будинку на баланс ОСББ "Крихівецька мрія" не передано.
Враховуючи наведене, колегія суддів погоджується з доводами господарських судів щодо наявності підстав для зобов'язання ТОВ "Карпатрембудсервіс" здійснити передачу на баланс ОСББ "Крихівецька мрія" житловий будинок, розташований за адресою: АДРЕСА_1 міської ради у спосіб та порядку, визначених законодавством.
Відповідно до ст. 111-7 ГПК України переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.
Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.
Доводи ТОВ "Карпатрембудсервіс", викладені у касаційній скарзі, колегією суддів до уваги не приймаються з огляду на те, що вони передусім зводяться до додаткової перевірки доказів, а згідно ч. 2 ст. 111-7 ЦК України касаційна інстанція не має права збирати нові докази або додатково перевіряти докази.
З урахуванням меж перегляду справи в касаційній інстанції, колегія суддів вважає, що під час розгляду справи фактичні її обставини були встановлені апеляційним та місцевим господарськими судами, на підставі всебічного, повного і об’єктивного дослідження поданих доказів в їх сукупності, висновки судів відповідають цим обставинам і їм дана належна юридична оцінка з правильним застосуванням норм матеріального і процесуального права, а тому відсутні підстави для зміни чи скасування оскаржуваних судових рішень.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, 111-9 –111-12 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Карпатрембудсервіс" залишити без задоволення, а рішення господарського суду Івано-Франківської області від 31.05.2011 та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 18.07.2011 у справі № 5010/663/2011-16/29 –без змін.
Головуючий - суддя Черкащенко М.М.
Судді: Кривда Д.С.
Студенець В.І.
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2011 |
Оприлюднено | 19.10.2011 |
Номер документу | 18659385 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Студенець B.I.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні