Постанова
від 11.10.2011 по справі 2а/2470/2141/11
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 жовтня 2011 р. м. Чернівці С права № 2а/2470/2141/11

11:06 год.

Чернівецький окружн ий адміністративний суд в ск ладі:

головуючого судді Левиць кого В.К.,

за участю секретаря судово го засідання Левчука Д.С.,

представників:

позивача - Сухар Т.В.;

відповідача - Лерко І.В.,

третьої особи - ОСОБА_4,

розглянувши у відкр итому судовому засіданні адм іністративну справу за позов ом Регіональної спілки "Спра ва Кольпінга" до Прокурора П ершотравневого району в м. Че рнівці про визнання незакон ним та протиправним припис,-

ВСТАНОВИВ:

Регіональна спілка «Сп рава Кольпінга» (далі - позива ч) звернулась в суд з адмініст ративним позовом до прокурор а Першотравневого району в м . Чернівці Ванзуряка П.К., в якому просила визнати незак онним та протиправним припис , внесений прокурором Першот равневого району в м. Чернівц і від 02.09.2011 р. № 19/2095 вих.11 та скасува ти його.

В обґрунтування позовних в имог позивач вказував на те, щ о вимоги прокурора, в частині зміни цільового призначення земельної ділянки є безпідс тавними так як не ґрунтуютьс я на нормах матеріального пр ава. Крім того, покликається на те, що приписи відділу охор они культурної спадщини від 15.08.2011 р. та 30.08.2011 р. є незаконними та протиправними.

Вважає оскаржуваний припи с незаконним та протиправним , у зв' язку з чим просить його скасувати.

В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав повністю та, посилаючись на обставини викладені в поз овній заяві, просив суд задов ольнити позовні вимоги.

Відповідачем подано письм ові заперечення проти позову , відповідно до яких, вважає по зовні вимоги необґрунтовани ми та просить суд у задоволен ні позову відмовити, зазнача ючи, що оскаржуваний припис в инесено на підставі зібраних матеріалів під час проведен ня перевірки, які містили пор ушення чинного законодавств а.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, просив у його задовол енні відмовити та надав пояс нення аналогічні викладеним у запереченнях проти позову .

Ухвалою Чернівецького окр ужного адміністративного су ду про відкриття провадження у справі від 14.09.2011 р., за ініціати вою суду, було залучено в якос ті третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні позивач а Чернівецький обласне т овариство «Родина Кольпінга ».

В судовому засіданні представник третьої особи п озовні вимоги підтримав в по вному обсязі та просив суд за довольнити їх.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укра їни в судовому засіданні 11.10.2011 р . проголошено вступну та резо лютивну частини постанови. В иготовлення постанови у повн ому обсязі відкладено на стр ок не більше ніж п' ять днів, п ро що повідомлено сторонам п ісля проголошення вступної т а резолютивної частини. Оскі льки, закінчення строку виго товлення та підписання повно го тексту постанови припало на вихідний день, повний текс т постанови виготовлено та п ідписано судом 17.10.2011 р., тобто в п ерший робочий день після ньо го.

Заслухавши пояснення стор ін та третьої особи, дослідив ши матеріали справи та надан і докази, судом встановлено н аступне.

На підставі договору купів лі-продажу земельної ділянки від 18.07.2000 р. АВМ № 645296, посвідченог о Чернівецький міським н отаріальним округом, за реєс траційним № 6494, Чернівецький обласне товариство «Родин а Кольпінга» (58003, м. Чернівці, ву л. І.Гонти, 20, ідентифікаційний номер 25082737) набуло право власно сті на земельну ділянку площ ею 0,0663 га, розташовану у м. Черні вці по вул. І. Гонти, 20, що підтве рджується державним актом на право власності на земельну ділянку серії ЧВ № 029029 від 14.08.2003 р . (а.с. 51, 184, 185-186).

Дослідженням державного а кту на право власності на зем ельну ділянку встановлено, щ о цільове призначення земел ьної ділянки розташованої у м. Чернівці по вул. І. Гонти, 20 - для обслуговування житловог о будинку та господарських б удівель.

20.03.2011 р. між Чернівецький о бласним товариством «Родина Кольпінга» (замовник) та Регі ональною спілкою «Справа Кол ьпінга» (інвестор) було уклад ено інвестиційний договір на умовах якого, сторони дійшли згоди, що з метою отримання у власність на умовах, передба чених цим договором своїми с илами, засобами, за рахунок вл асних і залучених коштів та м атеріальних ресурсів (сирови ни, будівельних матеріалів, о бладнання) здійснюють інвест ування в будівництво офісног о центру з складськими примі щеннями, загальною площею 780,30 к в. м. та корисною площею 746,50 кв.м. , площа забудови складатиме 286 ,50 кв.м. на земельній ділянці пл ощею 0,0663 га за адрес ою вул. І.Гонти, 20 у м. Чернівці ( а.с. 32-35).

Згідно п.1.2 цього договору, по зивач зобов' язувався здійс нити інвестування в будівниц тво об' єкту шляхом фінансув ання будівництва, виконання функцій замовника будівницт ва, за виключенням тих функці й, виконання яких покладено ц им договором на замовника.

Чернівецький обласне тов ариство «Родина Кольпінга», як замовник, відповідно до п. 1 .4 укладеного інвестиційного договору, зобов' язувалось здійснювати інвестування в б удівництво офісного центру з складськими приміщеннями шл яхом часткового виконання фу нкцій замовника будівництва , які визначені цим договором , а також надання в користува ння земельної ділянки позива чу (інвестору) для будівництв а об' єкта інвестування площ ею 0,0663 га за адресою: м. Чернівці по вул. І. Гонти, 20, право власно сті на яку підтверджується державним актом на право вла сності на земельну ділянку с ерії ЧВ № 029029 від 14.08.2003 р.

Рішенням 8 сесії Чернівец ький міської ради VI скликан ня від 28.04.2011 р. №168 «Про надання юр идичним особам дозволів на с кладання проектів відведенн я, зміну цільового призначен ня земельних ділянок, наданн я містобудівних умов і обмеж ень забудови земельних ділян ок та внесення змін в деякі рі шення» Чернівецькому обласн ому товариству «Родина Кольп інга» надано дозвіл на будів ництво офісного центру з скл адськими приміщеннями орієн товною площею 957,80 кв. м. на власн ій земельній ділянці площею 0,0663 га для обслуговування житл ового будинку та господарськ их будівель на вул. І. Гонти, 20, м . Чернівці (а.с. 36-37).

На підставі протокольного рішення 10 сесії Чернівецьк ий міської ради VI скликання № 30/10 від 28.07.2011 р., комісією з вивче ння питання будівництва Че рнівецький обласним товар иством «Родина Кольпінга» бу ло запропоновано призупинит и будівництво офісного центр у зі складськими приміщенням и на вул. І. Гонти, 20, з метою вивч ення проектної документації та визначення впливу нового будівництва на оточуюче сер едовище в межах Центрального історичного ареалу м. Чернів ці. Вказана обставина сторон ами в судовому засіданні не з аперечувалась.

15.08.2011 р. відділ охорони культу рної спадщини, у зв' язку з не виконанням рішення комісії з вивчення питання будівництв а про призупинення будівницт ва офісного центру зі складс ькими приміщеннями на вул. І. Г онти, 20, виніс припис № 24/11, в яком у вимагав призупинити будівн ицтво офісного центру зі скл адськими приміщеннями до ост аточного рішення комісії з в ивчення питання зазначеного будівництва (а.с. 42).

Комісією з вивчення питанн я будівництва Чернівецьки й обласним товариством «Ро дина Кольпінга» офісного цен тру зі складськими приміщенн ями на вул. І. Гонти, 20, створено ї розпорядженням міського го лови від 05.08.2011 р. встановлено на ступні порушення в будівницт ві: відсутній проект організ ації робіт; не проведено техн ічне обстеження будівель з ф отофіксацією до проведення будівництва; не внесено змін и в проект щодо використання існуючої будівлі на вул. І. Гонти. 20; не зроблено розрах унок будинку на сейсмічні на вантаження; не зроблено розр ахунок несучої здатності ґру нтів під палями; не замовлено інженерні вишукування під б удинками на цій вулиці, про що складено протокол від 17.08.2011 р. ( а.с. 198-199).

Комісією запропоновано за будовнику і проектній органі зації, автору проекту: внести зміни в проектну документац ію; виконати розрахунки буді влі на сейсмічність; надати п роект організації робіт; вик онати інженерно-геологічні о бстеження двох сусідніх буді вель; провести ремонт ділянк и проїжджої частини вулиці І. Гонти; виконати випробув ання однієї палі; виконати об стеження будинків вулиці І . Гонти; виконати проект від ведення земельної ділянки по зміні цільового призначення ; припинити будівельні робот и до приведення у відповідні сть всієї документації.

26.08.2011 р. рішенням 11 сесії Черн івецький міської ради VI скл икання №262 зупинено дію пункту 2.1 рішення 8 сесії Чернівець кий міської ради VI скликанн я від 28.04.2011 р. №168 про надання юрид ичним особам дозволів на скл адання проектів відведення, зміну цільового призначення земельних ділянок, надання м істобудівних умов і обмежень забудови земельних ділянок та внесення змін в деякі ріше ння щодо надання містобудівн их умов і обмежень Чернівець кому обласному товариству «Р одина Кольпінга» на будівниц тво офісного центру з складс ькими приміщеннями орієнтов ною площею 957,80 кв. м. на власній з емельній ділянці площею 0,0663 г а для обслуговування житлово го будинку та господарських будівель на вул. І. Гонти, 20, м. Чернівці до остаточно го рішення комісії з вивченн я питання зазначеного будівн ицтва (а.с. 173).

У зв' язку з виявленням ряд порушень чинного законодавс тва та будівельних норм, а сам е статей 375, 376 Цивільного кодек су України, Закону України «П ро комплексну реконструкцію кварталів застарілого житло вого фонду», ДБН В.1.1-12-2008 «Будівн ицтво в умовах ущільненої за будови», ДБН А.2.2-3-2004 «Склад, поря док розроблення, погодження та затвердження проектної до кументації для будівництва» , ДБН В.1.1-12-2006 «Будівництво у сейс мічних районах України», 30.08.2011 р . відділом охорони культурно ї спадщини було винесено при пис № 27/11, яким зобов' язано поз ивача зупинити будівництво о фісного центру із складським и приміщеннями на вул. І.Гонти , 20 до вирішення питання доопр ацювання та затвердження про ектної документації в устано вленому порядку (а.с. 172).

02.09.2011 р. прокурором Першотрав невого району м. Чернівці В анзуряка П.К., за результата ми проведеної перевірки щодо законності проведення будів ництва офісного центру із ск ладськими приміщеннями по ву л. І.Гонти, 20 в м. Чернівці, винес ено припис № 119/2095 вих.11 про усуне ння порушень закону, в якому в имагав від позивача вжити не відкладних заходів щодо усун ення порушень чинного законн ого законодавства шляхом нег айного припинення будь-яких робіт будівництва офісного ц ентру по вул. І. Гонти, 20 м. Черні вці (а.с.72).

Як видно із дослідженого в с удовому засіданні оскаржува ного припису, проведеною про куратурою Першотравневого р айону м. Чернівці перевіркою встановлено, що відділом охо рони культурної спадщини Ч ернівецький міської ради н а підставі Закону України «П ро охорону культурної спадщи ни» 15.08.2011 р. та 30.08.2011 р. Регіональні й спілці «Справа Кольпінга» внесено приписи із вимогою п ризупинити будівництво офіс ного центру зі складськими п риміщеннями по вул. І. Гонти, 20 м . Чернівці. Однак, спілкою не в иконано вимог вказаних припи сів.

Також в приписі вказано, що згідно ст. 375 Цивільного кодек су України право власника на забудову здійснюється ним з а умови додержання архітекту рних, будівельних, санітарни х, екологічних та інших норм і правил, а також за умови викор истання земельної ділянки за її цільовим призначенням. Ві дповідно до договору купівлі -продажу земельної ділянки в ід 18.07.2000 р. Чернівецький обл асне товариство «Родина Коль пінга» набуло право власност і на земельну ділянку по вул. І . Гонти, 20 у м. Чернівці площею 0, 0663 га. Цільове призначення зем ельної ділянки - для обслуг овування житлового будинку т а господарських споруд. На да ний час на вказаній земельні й ділянці проводиться будівн ицтво офісного центру із скл адськими приміщеннями. Таким чином, земельна ділянка по ву л. І.Гонти, 20 м. Чернівці викорис товується власником - Чер нівецький обласним товари ством «Родина Кольпінга» не за цільовим призначенням.

Крім того, в оскаржуваному п риписі вказано, що якщо проти правні дії не будуть усунуті , то вони можуть спричинити іс тотну шкоду державним інтере сам та охоронюваним законом правам громадян.

Вважаючи оскаржуваний при пис незаконним та протиправн им, позивач звернувся до суду із згаданим позовом.

Також судовим розглядом вс тановлено, що Комісією з вивч ення питання будівництва Ч ернівецький обласним това риством «Родина Кольпінга» о фісного центру зі складським и приміщеннями на вул. І. Гонти , 20, створеної розпорядженням міського голови від 05.08.2011 р. № 224-р , в процесі роботи виявлено на ступні порушення: до початку будівництва не змінено ціль ове призначення земельної ді лянки; до початку будівництв а не проведено технічне обст еження житлових будинків на вул. І. Гонти і не виконана фотофіксація; в процесі влаш тування паль не було проведе но їх випробування; в проекті не вказана величина горизон тального навантаження на пал і; комісією не надано проект о рганізації робіт по влаштува нню паля; доцільно уточнити с ейсмічність ділянки забудов и і сейсмічні навантаження н а запроектовану будівлю по в ул. І Гонти, 20, про що складено п ротокол від 29.09.2011 р. (а.с. 207-208).

За результатами роботи ком ісія вирішила рекомендувати забудовнику, в т.ч. розробити проект відведення земельної ділянки по вул. І. Гонти на зміну цільового призначення .

Крім того, судом встановлен о, що 29.09.2011 р. рішенням 13 сесії Ч ернівецький міської ради VI скликання № 306 відмінено ріше ння 11 сесії Чернівецький міської ради VI скликання від 2 6.08.2011 р. № 262 « Про зупинення дії пу нкту 2.1 рішення 8 сесії Черні вецький міської ради VI скли кання від 28.04.2011 р. №168 «Про наданн я юридичним особам дозволів на складання проектів відвед ення, зміну цільового призна чення земельних ділянок, над ання містобудівних умов і об межень забудови земельних ді лянок та внесення змін в деяк і рішення» (а.с. 209).

Розглянувши матеріали спр ави, встановивши фактичні об ставини в справі, на яких ґрун туються позовні вимоги, досл ідивши та оцінивши надані до кази в сукупності, проаналіз увавши законодавство, яке ре гулює спірні правовідносини , суд дійшов висновку, що в зад оволенні адміністративного позову слід відмовити повні стю, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 14 Контитуц ії України та ст. 373 Цивільного кодексу України земля є осно вним національним багатство м, що перебуває під особливою охороною держави. Право влас ності на землю гарантується. Це право набувається і реалі зовується громадянами, юриди чними особами та державою ві дповідно до закону. Право вла сності на земельну ділянку п оширюється на поверхневий (ґ рунтовий) шар у межах цієї діл янки, на водні об'єкти, ліси, ба гаторічні насадження, які на ній знаходяться, а також на пр остір, що є над і під поверхнею ділянки, висотою та глибиною , які необхідні для зведення ж итлових, виробничих та інших будівель і споруд. Власник зе мельної ділянки має право ви користовувати її на свій роз суд відповідно до її цільово го призначення.

Статтею ст. 3 Земельного код ексу України (далі - ЗК Украї ни) встановлено, що земельні в ідносини регулюються Консти туцією України, цим Кодексом , а також прийнятими відповід но до них нормативно-правови ми актами.

Згідно із Земельним кодекс ом України землі України диф еренціюються за категоріями з урахуванням їх цільового п ризначення. Однією з категор ій земель відповідно до ст. 19 н азваного Кодексу є землі жит лової і громадської забудови , до яких в силу вимог ст. 38 цьог о ж Кодексу належать земельн і ділянки в межах населених п унктів, які використовуються для розміщення житлової заб удови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загал ьного користування.

Використання земель житло вої та громадської забудови здійснюється відповідно до г енерального плану населеног о пункту, іншої містобудівно ї документації, плану земель но-господарського устрою з д отриманням будівельних норм , державних стандартів, регіо нальних та місцевих правил з абудови (ст. 39 ЗК України).

Правові та організаційні о снови діяльності у сфері зем леустрою і спрямований на ре гулювання відносин, які вини кають між органами державної влади, органами місцевого са моврядування, юридичними та фізичними особами із забезпе чення сталого розвитку земле користування визначено Зако ном України «Про землеустрій » від 22.05.2003 р. № 858-IV.

Відповідно до ст. 1 цього Зак ону цільове призначення земе льної ділянки передбачає вик ористання земельної ділянки за призначенням, визначеним на підставі документації із землеустрою у встановленому законодавством порядку.

Наказом Державного коміте ту України із земельних ресу рсів від 23.07.2010 р. № 548, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 01.11.2010 р. за № 1011/18306 затвердже но Класифікацію видів цільов ого призначення земель.

Згідно п. 1.4 Класифікація ви дів цільового призначення ви значає поділ земель на окрем і види цільового призначення земель, які характеризуютьс я власним правовим режимом, е косистемними функціями, видо м господарської діяльності, типами забудови, типами особ ливо цінних об'єктів.

Відповідно до згаданої Кла сифікації видів цільового пр изначення землі житлової та громадської забудови (Секція В) це землі житлової (землі, як і використовуються для розмі щення житлової забудови (жит лові будинки, гуртожитки, гос подарські будівлі та інше); зе млі, які використовуються дл я розміщення гаражного будів ництва) та громадської (землі , які використовуються для ро зміщення громадських будіве ль і споруд (готелів, офісних б удівель, торговельних будіве ль, для публічних виступів, дл я музеїв та бібліотек, для нав чальних та дослідних закладі в, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об'єктів зага льного користування) забудов и (код 02, 03), які використовуютьс я для: будівництва і обслугов ування житлового будинку, го сподарських будівель і спору д (присадибна ділянка); колект ивного житлового будівництв а; будівництва і обслуговува ння багатоквартирного житло вого будинку; будівництва і о бслуговування будівель тимч асового проживання; будівниц тва індивідуальних гаражів; колективного гаражного буді вництва; іншої житлової забу дови; для цілей підрозділів 02. 01 - 02.07 та для збереження та викор истання земель природно-запо відного фонду; будівництва т а обслуговування будівель ор ганів державної влади та міс цевого самоврядування; будів ництва та обслуговування буд івель закладів освіти; будів ництва та обслуговування буд івель закладів охорони здоро в'я та соціальної допомоги; бу дівництва та обслуговування будівель громадських та рел ігійних організацій; будівни цтва та обслуговування будів ель закладів культурно-просв ітницького обслуговування; б удівництва та обслуговуванн я будівель екстериторіальни х організацій та органів; буд івництва та обслуговування б удівель торгівлі; будівництв а та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського ха рчування; будівництва та обс луговування будівель кредит но-фінансових установ; будів ництва та обслуговування буд івель ринкової інфраструкту ри; будівництва та обслугову вання будівель і споруд закл адів науки; будівництва та об слуговування будівель закла дів комунального обслуговув ання; будівництва та обслуго вування будівель закладів по бутового обслуговування; буд івництва та обслуговування і нших будівель громадської за будови; для цілей підрозділі в 03.01 - 03.14 та для збереження та вик ористання земель природно-за повідного фонду.

Документи, що посвідчують п раво на земельну ділянку нав едено в ст. 126 ЗК України. Так, зг ідно ч.1 вказаної статті Кодек су право власності на земель ну ділянку посвідчується дер жавним актом. Форми державни х актів на право власності на земельну ділянку затверджую ться Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Постановою Кабінету Мініс трів України від 02.04.2002 р. № 449 «Про затвердження форм державног о акта на право власності на з емельну ділянку та державног о акта на право постійного ко ристування земельною ділянк ою» затверджено форму держав ного акта на право власності на земельну ділянку, в якій пе редбачено, що в т.ч. в державно му акті вказується «Цільове призначення земельної ділян ки».

Згідно п. 1.2, 2.7 Інструкції про заповнення бланків державни х актів на право власності на земельну ділянку і на право п остійного користування земе льною ділянкою, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурс ів від 22.06.2009 р. № 325, зареєстровано ї в Міністерстві юстиції Укр аїни 06.08.2009 р. за № 735/16751 бланки держ авних актів на право власнос ті на земельну ділянку та на п раво постійного користуванн я земельною ділянкою (далі - бл анки) є бланками документів с уворого обліку. У рядку «Ціль ове призначення земельної ді лянки» бланку державного акт у на право власності на земел ьну ділянку вказується цільо ве призначення земельної діл янки, що зазначене у документ ації із землеустрою і відпов ідає Земельному кодексу Укра їни та іншим нормативно-прав овим актам.

Як видно із дослідженого в с удовому засіданні державног о акту на право власності на з емельну ділянку серії ЧВ № 029029 від 14.08.2003 р., Чернівецькому обла сному товариству «Родина Кол ьпінга» на праві власності н алежить земельна ділянка пло щею 0,0663 га, розташована у м. Черн івці по вул. І. Гонти, 20, яка набу та на підставі договору купі влі-продажу земельної ділянк и від 18.07.2000 р. АВМ № 645296, посвідчено го Чернівецький міським нотаріальним округом, за реє страційним № 6494.

В рядку «Цільове призначен ня (використання) земельної д ілянки» дослідженого держав ного акту на право власності на земельну ділянку вказано , що дана земельна ділянка при значена для обслуговування ж итлового будинку та господар ських будівель.

Встановлення та зміна ціль ового призначення земель вре гульовано ст. 20 ЗК України. Так , згідно наведеної норми ЗК Ук раїни віднесення земель до т ієї чи іншої категорії здійс нюється на підставі рішень о рганів державної влади, Верх овної Ради Автономної Респуб ліки Крим, Ради міністрів Авт ономної Республіки Крим та о рганів місцевого самоврядув ання відповідно до їх повнов ажень. Зміна цільового призн ачення земель провадиться ор ганами виконавчої влади або органами місцевого самовряд ування, які приймають рішенн я про передачу цих земель у вл асність або надання у корист ування, вилучення (викуп) земе ль і затверджують проекти зе млеустрою або приймають ріше ння про створення об'єктів пр иродоохоронного та історико -культурного призначення. Зм іна цільового призначення зе мель, які перебувають у власн ості громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціа тивою власників земельних ді лянок у порядку, що встановлю ється Кабінетом Міністрів Ук раїни. Види використання зем ельної ділянки в межах певно ї категорії земель (крім земе ль сільськогосподарського п ризначення та земель оборони ) визначаються її власником а бо користувачем самостійно в межах вимог, встановлених за коном до використання земель цієї категорії, з урахування м містобудівної документаці ї та документації із землеус трою.

Відповідно до ч. 1 ст. 96 ЗК Укра їни землекористувачі зобов'я зані, в т.ч. забезпечувати вико ристання землі за цільовим п ризначенням та за свій рахун ок приводити її у попередній стан у разі незаконної зміни її рельєфу.

Згідно ч. 4 ст. 373 Цивільного ко дексу України власник земель ної ділянки має право викори стовувати її на свій розсуд в ідповідно до її цільового пр изначення.

Механізм щодо зміни цільов ого призначення земельної ді лянки, яка перебуває у власно сті громадянина або юридично ї особи врегульовано постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 11.04.2002 р. № 502 «Про затвердже ння Порядку зміни цільового призначення земель, які пере бувають у власності громадян або юридичних осіб» (далі - По рядок).

Пунктом 2 Порядку встановле но, що зміна цільового призна чення земельної ділянки пров одиться за поданням заяви (кл опотання) її власника до сіль ської, селищної, міської ради , якщо земельна ділянка розта шована в межах населеного пу нкту, або районної держадмін істрації, якщо земельна діля нка розташована за межами на селеного пункту.

Сільська, селищна, міська ра да або районна держадміністр ація розглядає заяву (клопот ання) і в разі згоди на зміну ц ільового призначення земель ної ділянки дає дозвіл на під готовку проекту її відведенн я: складання проекту відведе ння земельної ділянки, якщо з міні цільового призначення п ідлягає її частина; перепого дження проекту відведення зе мельної ділянки з відповідни ми органами виконавчої влади , якщо зміні цільового призна чення підлягає вся земельна ділянка (п. 3 Порядку).

Згідно п. 6 та 7 цього Порядку проект відведення земельної ділянки погоджується або пе репогоджується з органом зем ельних ресурсів, природоохор онним і санітарно-епідеміоло гічним органами, органом міс тобудування і архітектури та охорони культурної спадщини , а також підлягає державній з емлевпорядній експертизі, пі сля якої замовник подає прое ктні матеріали відповідно до сільської, селищної, міської ради або до районної держадм іністрації для прийняття ріш ення. Сільська, селищна, міськ а рада розглядає проектні ма теріали та приймає рішення п ро зміну цільового призначен ня земельної ділянки, яка роз ташована в межах населеного пункту.

Відповідно до п. 12 Порядку рі шення сільської, селищної, мі ської ради або відповідного органу виконавчої влади про зміну цільового призначення земельної ділянки є підстав ою для оформлення громадянин у або юридичній особі держав ного акта на право власності на земельну ділянку із зміне ним цільовим призначенням.

В розглядуваному спорі, поз ивач та третя особа не надали суду докази зміни цільового призначення земельної ділян ки площею 0,0663 га, розташованої у м. Чернівці по вул. І. Гонти, 20 т а прийняття Чернівецький міською радою відповідного рішення про зміну цільового призначення вказаної земель ної ділянки з «для обслугову вання житлового будинку та г осподарських будівель» на «д ля будівництва офісного цент ру із складськими приміщення ми».

Згідно ч. 1 ст. 91 ЗК України вла сники земельних ділянок зобо в'язані, в т.ч. забезпечувати в икористання їх за цільовим п ризначенням.

Право власника на забудову здійснюється ним за умови до держання архітектурних, буді вельних, санітарних, екологі чних та інших норм і правил, а також за умови використання земельної ділянки за її ціль овим призначенням (ч.3 ст. 375 Цив ільного кодексу України).

Наслідки порушення порядк у встановлення та зміни ціль ового призначення земель вре гульовано ст. 21 ЗК України. Зок рема, порушення порядку вста новлення та зміни цільового призначення земель є підстав ою для: а) визнання недійсними рішень органів державної вл ади, Верховної Ради Автономн ої Республіки Крим, Ради міні стрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого са моврядування про надання (пе редачу) земельних ділянок гр омадянам та юридичним особам ; б) визнання недійсними угод щ одо земельних ділянок; в) відм ови в державній реєстрації з емельних ділянок або визнанн я реєстрації недійсною; г) при тягнення до відповідальност і відповідно до закону грома дян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встанов лення та зміни цільового при значення земель.

З урахуванням наведеного, с уд вважає, що третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні п озивача - Чернівецький обласне товариство «Родина Кольпінга», як власник земел ьної ділянки та замовник буд івництва, а також позивач - Р егіональна спілка «Справа Ко льпінга», як інвестор, були зо бов' язані забезпечити вико ристання земельної ділянки п лощею 0,0663 га, розташованої у м. Ч ернівці по вул. І. Гонти, 20 за її цільовим призначенням - для о бслуговування житлового буд инку та господарських будіве ль». Відтак, у зв' язку з відсу тністю розробленого та затве рдженого у встановленому зак онодавством порядку проекту землеустрою про зміну цільо вого призначення земельної д ілянки по вул. І.Гонти, 20, рішенн я Чернівецький міської р ади про його затвердження та державного акту на права вла сності на вказану земельну д ілянку, який пройшов державн у реєстрацію, із зміненим ціл ьовим призначенням - для буд івництва офісного центру із складськими приміщеннями, у третьої особи та позивача бу ли відсутні підстави для буд івництва офісного центру із складськими приміщеннями у м . Чернівці по вул. І. Гонти, 20.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про прокуратуру» від 05.11.1991 р. № 1789-XII (далі - Закон № 1789-XII) пр окурорський нагляд за додерж анням і правильним застосува нням законів Кабінетом Мініс трів України, міністерствами та іншими центральними орга нами виконавчої влади, орган ами державного і господарськ ого управління та контролю, Р адою міністрів Автономної Ре спубліки Крим, місцевими Рад ами, їх виконавчими органами , військовими частинами, полі тичними партіями, громадськи ми організаціями, масовими р ухами, підприємствами, устан овами і організаціями, незал ежно від форм власності, підп орядкованості та приналежно сті, посадовими особами та гр омадянами здійснюється Гене ральним прокурором України і підпорядкованими йому проку рорами.

Статтею 8 Закону № 1789-XII передб ачено, що вимоги прокурора, як і відповідають чинному закон одавству, є обов'язковими для всіх органів, підприємств, ус танов, організацій, посадови х осіб та громадян і виконуют ься невідкладно або у передб ачені законом чи визначені п рокурором строки.

При виявленні порушень зак ону прокурор або його заступ ник у межах своєї компетенці ї мають право давати приписи про усунення очевидних пору шень закону (п.4. ч.2 ст. 20 Закону № 1789-XII).

Згідно ст. 22 Закону № 1789-XII письм овий припис про усунення пор ушень закону вноситься проку рором, його заступником орга ну чи посадовій особі, які доп устили порушення, або вищест оящому у порядку підпорядков аності органу чи посадовій о собі, які правомочні усунути порушення. Письмовий припис вноситься у випадках, коли по рушення закону має очевидний характер і може завдати істо тної шкоди інтересам держави , підприємства, установи, орга нізації, а також громадянам, я кщо не буде негайно усунуто. П рипис підлягає негайному вик онанню, про що повідомляєтьс я прокурору.

Враховуючи встановлені по справі фактичні дані, суд вва жає, що прокурор Першотравне вого м. Чернівці Ванзуряка П.К. правомірно виніс оскар жуваний припис.

Стосовно доводів представ ника позивача про те, що оскар жуваний припис адресовано ос обі, яка не є керівником позив ача суд зазначає наступне.

Як видно із оскаржуваного п рипису, він адресований дире кторові Регіональної спілки «Справа Кольпінга» Савці В.Д.

Згідно виписки з Єдиного де ржавного реєстру юридичних т а фізичних осіб - підприємц ів серії ААВ № 207075 від 16.09.2011 р. особ ою, яка має право вчиняти юрид ичні дії від імені Регіональ ної спілки «Справа Кольпінга » без довіреності є Савка В асиль Дмитрович - керівни к (а.с. 181).

Відповідно до статуту затв ердженого установчою конфер енцією регіональної спілки « Справа Кольпінга» 30.09.2001 р. із зм інами та доповненнями прийня тими 05.01.2004 р. Регіональна спілка «Справа Кольпінга» - самості йна, недержавна, обласна гром адська організація, діяльніс ть якої поширюється на терит орію Чернівецький, Івано -Франківської, Рівненської, Л ьвівської, Хмельницької, Він ницької областей. Адреса шта б-квартири спілки: м. Чернівці , вул. І. Гонти, 20 (а.с. 11-17).

Пунктом 4.14 згаданого статут у визначено, що Регіональний секретар спілки представляє спілку у відносинах з юридич ними та фізичними особами.

З урахуванням наведеного, с уд вважає, що формальна помил ка допущена відповідачем в н азві посади керівника позива ча не є підставою для скасува ння оскаржуваного припису.

Не приймає до уваги суд тако ж доводи позивача щодо проти правності винесених відділо м охорони культурної спадщи ни приписів, оскільки доказі в їх скасування чи визнання п ротиправними позивачем до су ду не надано.

Безпідставними, на думку су ду, є також твердження предст авника позивача та третьої о соби про внесення до кадастр ового плану змін щодо цільов ого призначення земельної ді лянки по вул. І. Гонти, 20, оскіль ки підготовка проекту відвед ення земельної ділянки на зм іну її цільового призначення та погодження з відповідним и органами передує прийняттю рішення Чернівецький мі ської ради про зміну цільово го призначення земельної діл янки, оформленню державного акту на право власності на зе мельну ділянку із зміненим ц ільовим призначенням. Відтак , на момент винесення оскаржу ваного припису та розгляду с прави в суді рішення Чернів ецький міською радою про зм іну цільового призначення зе мельної ділянки по вул. І. Гонт и, 20 у м. Чернівці не приймалось, державний акт на право власності на земель ну ділянку із зміненим цільо вим призначенням не оформляв ся та не видавався Чернівець кому обласному товариству «Р одина Кольпінга». Вказана об ставина не заперечувалась пр едставниками сторін та треть ої особи.

Наявність інженерно-геоло гічних вишукувань для будівн ицтва офісного центру із скл адськими приміщеннями, істор ико - містобудівного обґрунт ування на розвиток забудови та іншої проектної документа ції по вул. І. Гонти, 20 у м. Чернів ці не підтверджує зміну ціль ового призначення вказаної з емельної ділянки.

Відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень. Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України до адмініс тративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, д ії чи бездіяльність суб'єкті в владних повноважень, крім в ипадків, коли щодо таких ріше нь, дій чи бездіяльності Конс титуцією або законами Україн и встановлено інший порядок судового провадження.

Оцінюючи правомірність ді й та рішень відповідача, суд к ерується критеріями, закріпл еними ч. 3 ст. 2 КАС України, які п евною мірою відображають при нципи адміністративної проц едури, які повинні дотримува тися при реалізації дискреці йних повноважень владного су б'єкта.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Судовим розглядом не встан овлено фактів порушення відп овідачем зазначених критері їв, а тому суд вважає, що відпо відач, при винесенні оскаржу ваного припису діяв на підст аві, у межах повноважень та у с посіб, що передбачені Консти туцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваженн я надано, обґрунтовано, добро совісно, розсудливо, з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; про порційно та своєчасно.

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 129 Конс титуції України та ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених статтею 72 цього Ко дексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах пр о протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень обов'язок щодо доказування правомірно сті свого рішення, дії чи безд іяльності покладається на ві дповідача, якщо він заперечу є проти адміністративного по зову. Під час судового розгля ду справи відповідач, як суб' єкт владних повноважень, дов ів правомірність своїх дій т а рішень.

Оскільки, спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат відповід ача, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судо вих експертиз, судові витрат и (судовий збір), відповідно до ст. 94 КАС України, стягненню з позивача не підлягають.

У процесі розгляду справи н е виявлено інших фактичних о бставин, що мають значення дл я правильного вирішення спор у, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 19 та 129 Конституц ії України, ст. ст. 69, 71, 158, 160 - 163 та 167 КА С України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. В задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.

Порядок та строки набр ання постановою законної сил и та оскарження.

Відповідно до ч. З ст. 254 КАС У країни судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова, згідно ст. 186 КАС України, може бути оскаржена в апеляційному порядку до Ві нницького апеляційного адмі ністративного суду через суд першої інстанції шляхом под ачі в десятиденний строк з дн я її проголошення апеляційно ї скарги. У разі застосування судом частини третьої статт і 160 цього Кодексу, а також прий няття постанови у письмовому провадженні апеляційна скар га подається протягом десяти днів з дня отримання копії по станови.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суд ом 17 жовтня 2011 р.

Суддя В.К . Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2011
Оприлюднено21.10.2011
Номер документу18679097
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/2141/11

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Постанова від 11.10.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 09.09.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 21.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 05.12.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 05.02.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Ухвала від 20.12.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 11.10.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні