Постанова
від 19.10.2011 по справі 21/40-63
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний го сподарський суд

Постанова

Іменем України

18.10.2011 р. справа №21/40 -63

Донецький апеляційний господарський суд у складі к олегії суддів:

головуючого: Шевкової Т.А.

суддів Будко Н.В., Діброви Г.І.

за участю представникі в сторін:

від позивача: ОСОБА_1 дов. від 04.01.2011року

від відповідача: ОСОБА_2 дов. б/н від 14.06.2011рок у

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Ексіменер го»Паливно-енергетична комп анія м. Донецьк

на рішення господарськог о суду Донецької області

від 20.07.2011р.

у справі № 21/40-63 (суддя Татенко В.М.)

за позовом Одеської залізниці м.Оде са

до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Ексіменер го»Паливно-енергетична комп анія м. Донецьк

про стягнення 95 415грн.00коп.

В С Т А Н О В И В :

Одеська залізниця м . Одеса звернулась до господа рського суду Донецької облас ті з позовом про стягнення з Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Ексіменерго »Паливно-енергетична компан ія м. Донецьк 95 415грн.00коп. суми ш трафу за неправильне зазначе ння у залізничній накладній № 52786272 маси вантажу, відправлен ого у вагонах №№ 64987688, 65735003, 64214703.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилався на ст.ст. 1 18, 122, 129 Статуту залізниць Україн и, та надав копії залізничної накладної № 52786272, протоколу зва жування потягу від 03.11.2010 року, в итягу з книги переважень ста нції Знам' янка, комерці йних актів АА №056419/939/302 від 04.11.2010 рок у, АА №056420/940/301 від 04.11.2010 року, АА №056421/941/ 300 від 04.11.2010 року, актів загальної форми № 28801 від 03.11.2010 року, №28802 від 03 .11.2010 року, № 28803 від 03.11.2010 року, № 1192 від 03.11.2010року, досилочної накл адної № 42775208.

Господарський суд Донецьк ої області рішенням від 20.07.2011р. у справі № 21/40-63 визнав вимоги що до стягнення з відповідача с уми штрафу за неправильне за значення у накладній маси ва нтажу обґрунтованими та дове деними матеріалами справи, о днак, зважаючи на те, що поруше ння з боку відповідача не зав дало збитків позивачу, врахо вуючи вимоги ч.2 ст. 233 ГК Україн и та п.3 ст.83 ГПК України, господ арський суд зменшив розмір ш трафу за зазначене порушення на 50%, до суми 47707,5грн.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Ексімен ерго»Паливно-енергетична компанія м. Донецьк, не погодж уючись з рішенням суду, подал о апеляційну скаргу, в якій пр осить рішення господарськог о суду Донецької області від 20.07.2011р. у справі № 21/40-63 скасувати, п рийняти нове рішення, яким у з адоволенні позовних вимог ві дмовити повністю.

На думку заявника апеляцій ної скарги, залізницею безпі дставно відчеплені та затрим ані вагони №№ 64987688, 65735003, 64214703, оскіль ки різниця навантаження візк ів була в межах допустимої но рми (комерційний брак відсут ній) та не створювала небезпе ки руху, у зв' язку з цим заявн ик вважає, що залізниця штучн о створила для відповідача р изики невиконання зобов' яз ання з поставки, враховуючи т е, що вугілля призначалось до експорту та завдало суттєві збитки для відповідача.

Заявник скарги вважає, що ко мерційні акти складені з пор ушенням приписів Правил скла дання актів, до залізничних н акладних не внесені відповід ні відмітки, що суперечить Пр авилам оформлення перевізни х документів.

Заявник апеляційної скарг и вважає, що господарський су д має право при прийнятті ріш ення про стягнення штрафу зм еншувати його розмір з ураху ванням усіх конкретних обста вин справи. Заявник скарги вв ажає, що обґрунтованим та дос татнім є меншій розмір штраф них санкцій, оскільки неправ ильне зазначення маси вантаж у у залізничній накладній не вплинуло на порядок та умови виконання основного зобов' язання сторонами, не заподія ло збитків позивачу, не вплин уло негативно на фінансово-е кономічне положення позивач а.

Представник Одеської залі зниці м.Одеса просив ріше ння господарського суду Доне цької області від 20.07.2011р. у спра ві № 21/40-63 залишити без змін, апел яційну скаргу - без задоволе ння.

Відповідно до статей 4-4,81-1Го сподарського процесуальног о кодексу України здійснено фіксацію судового процесу те хнічними засобами та складен о протокол судового засіданн я.

Відповідно до статті 101 Госп одарського процесуального к одексу України у процесі пер егляду справи апеляційний го сподарський суд за наявними у справі і додатково поданим и доказами повторно розгляда є справу. Апеляційний господ арський суд не зв'язаний дово дами апеляційної скарги і пе ревіряє законність і обґрунт ованість рішення місцевого г осподарського суду у повному обсязі.

Заслухавши пояснення пре дставників сторін, обговорив ши доводи апеляційної скарги , перевіривши юридичну оцінк у обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування с удом першої інстанції норм м атеріального та процесуальн ого права, колегія суддів вст ановила наступне.

Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Ексімен ерго»Паливно-енергетична компанія м. Донецьк зі станці ї Нижньокринка Донецько ї залізниці за накладною № 5278627 2 на адресу Ізмаїльського МТП для «Sipo Traiding Ltd»експедитор в пору ТЄК на станцію призначення І змаїл (експорт) у вагонах №№ 64987 688, 65735003, 64214703 відправило вантаж - в угілля кам' яне.

Із даних залізничної накла дної № 52786272 вбачається, що у ваго ні № 64987688 маса нетто вантажу - 64 000кг, у вагоні №65735003 - 69000кг, у ваго ні № 64214703 - 64000кг.

Відповідно до ст.37 Статуту з алізниць України та п.5 Правил приймання вантажів до перев езення (затверджених Наказом Міністерства транспорту Укр аїни від 21.11.2000р. N644, зареєстрован их в Міністерстві юстиції Ук раїни 24.11.2000р. за N 861/5082) маса ван тажу визначається відправни ком. Про спосіб визначення ма си відправник зазначає у нак ладній.

Відповідно п. 2.1. розділу 2 Пра вил оформлення перевізних до кументів (затверджених наказ ом Міністерства транспорту У країни від 21.11.2000р. N644, зареєстров аних в Міністерстві юстиції України 24.11.2000р. за N863/5084) вантажові дправником заповнюється гра фа комплекту перевізних доку ментів: “Маса вантажу в кг, виз начена відправником” - вказу ється маса вантажу у кілогра мах».

Правильність внесених до н акладної № 52786272 відомостей під твердив своїм підписом предс тавник вантажовідправника, у відповідності до п. 2.3 Правил о формлення перевізних докуме нтів (затверджених наказом М іністерства транспорту Укра їни від 21 листопада 2000р. N644, зареє строваних в Міністерстві юст иції України 24.11.2000р. за № 863/5084).

04.11.2010 року при зважуванні ваг онів №№ 64987688, 65735003,64214703 на 150-тонних ва гонних вагах станції Знам' янка Одеської залізниці вс тановлено, що у вагоні №64987688 мас а нетто менше ніж зазначено у залізничній накладній на 1200к г, у вагоні №64214703 менше на 1500кг, у в агоні №65735003 менше на 1350кг, зважув ання вагону здійснювалось дв ічі, про що станцією складено комерційні акти АА №056419/939/302 від 04.11.2010 року, АА №056420/940/301 від 04.11.2010 року, А А №056421/941/300 від 04.11.2010 року.

За досилочною залізнич ною накладною № 42775208 начальник станції Знам' янка відп равив на адресу начальнику с танції Ізмаїл вагони №№ 64987688, 657350 03, 64214703 з вугіллям кам' яним із з азначенням маси нетто вантаж у у вагоні № 64987688 - 64000кг, у вагоні №65735003 - 69000кг, №64214703 - 64000кг.

По прибуттю вантажу на стан цію призначення Ізмаїл під ч ас перевірки ваги вантажу у в агонах різниці проти комерці йних актів не виявлено, про що у розділ „Є” комерційних акт ів АА №056420/940/301 від 04.11.2010 року, АА №056421/9 41/300 від 04.11.2010 року внесені відпов ідні відмітки.

Статтею 34 Господарського ко дексу України встановлено, щ о обставини справи, які відпо відно до законодавства повин ні бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Відповідно до ст. 129 Статуту з алізниць України обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідально сті залізниці, вантажовідпра вника, вантажоодержувача, па сажирів під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або акта ми загальної форми, які склад ають станції залізниць.

Згідно з 5.5. розділу 5 Правил о формлення перевізних докуме нтів, якщо під час перевезенн я вантажу або на станції його призначення буде виявлено н еправильне зазначення у накл адній відомостей про адресу одержувача, його код, назву ва нтажу, його кількість, то з від правника стягується штраф зг ідно зі статтею 122 Статуту зал ізниць України. Факт неправи льного зазначення відправни ком указаних відомостей засв ідчується актом загальної фо рми, якщо за цим фактом не скла дався комерційний акт.

Відповідно до п.9 Правил скл адання актів (затверджених н аказом Міністерства транспо рту України 28.05.2003р. № 334, зареєстр ованих в Міністерстві юстиці ї України 8.07.2002р. за N 567/6855 ) у комерц ійному акті детально описуют ься стан вантажу або багажу і обставини, за яких виявлена незбереженість, а також об ставини, які могли бути причи ною виникнення незбережен ості вантажу, багажу чи ван тажобагажу. Ніякі припущення та висновки про причини не збереженості або про вину в ідправника і залізниці до ак та не вносяться. Усі графи бла нка акта мають бути заповнен і. Не дозволяється проставл ення рисок та лапок замість повторення необхідних даних . У комерційному акті зазнача ється, чи правильно навантаж ений, розміщений і закріплен ий вантаж, а також про наявніс ть та стан захисного маркува ння для вантажів, що перевозя ться у відкритих вагонах. У ра зі неправильного завантажен ня, розміщення, закріплення в антажу в акті зазначається, я ке порушення було допущено. О соби, які склали або підписал и комерційний акт або акт заг альної форми, що містить дані , які не відповідають дійснос ті, несуть установлену закон одавством відповідальність .

Комерційні акти АА №056420/940/301 ві д 04.11.2010 року, АА №056421/941/300 від 04.11.2010 року , які засвідчили невідповідн ість маси вантажу даним, зазн аченим у транспортній наклад ній є складеними у відповідн ості до вимог пред' явлених до його складання Правилами складання актів.

Згідно ст. 24 Статуту залізни ць України вантажовідправни ки несуть відповідальність з а всі наслідки неправильност і, неточності відомостей заз начених ними в накладній.

Згідно до ст. 122 Статуту заліз ниць України за неправильно зазначену у накладній масу в антажу з відправника стягуєт ься штраф у розмірі згідно із статтею 118 цього Статуту.

Відповідно ст.118 Статуту зал ізниць України штраф підляга є стягненню у розмірі п'ятикр атної провізної плати за всю відстань перевезення.

Дослідивши матеріали та об ставини справи колегія судді в Донецького апеляційного го сподарського суду дійшла до висновку, що факт невірного з азначення відправником у зал ізничній накладній маси вант ажу підтверджений матеріала ми справи, що правильно встан овлено господарським судом, розрахунок штрафу здійснено правильно.

Враховуючи співвідношення пред' явлених до стягнення санкцій з отриманими негатив ними наслідками від порушенн я зобов' язання, відсутність негативних наслідків від не правильного зазначення маси вантажу в накладних, неспі врозмірність нарахованог о штрафу заподіяним правопор ушенням в частині оформлення перевізних документів щодо неправильно зазначеної маси вантажу, а також те, що поруше ння зобов' язання у даній сп раві не завдало збитків інши м учасникам господарських ві дносин, колегія суддів визна є наведені вище порушення ви нятковим випадком та, врахов уючи положення пункту 3 статт і 83 Господарського процесуал ьного кодексу України, вважа є обґрунтованим висновок гос подарського суду про зменшен ня розміру нарахованого залі зницею, у відповідності до ст .ст. 118, 122 Статуту залізниць Укра їни, штрафу до суми 47 707грн.50коп.

На підставі вищевикладен ого, колегія суддів Донецько го апеляційного господарськ ого суду вважає, що рішення го сподарського суду Донецької області від 20.07.2011р. у справі № 21/40- 63 ґрунтується на всебічному, п овному та об' єктивному розг ляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупно сті, керуючись законом, що від повідає приписам ст.43 Господа рського процесуального коде ксу України, підстав для його скасування та задоволення в имог апеляційної скарги за н аведеними в ній мотивами не в бачається.

Відповідно до статті 49 Гос подарського процесуального кодексу України судові витр ати по сплаті державного мит а при зверненні з апеляційно ю скаргою підлягають віднесе нню на заявника скарги.

Керуючись ст.ст.49, 99, 101, 102, 103, 105 Гос подарського процесуального кодексу України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Това риства з обмеженою відповіда льністю «Ексіменерго»Па ливно-енергетична компанія м . Донецьк залишити без задово лення.

Рішення господарського су ду Донецької області від 20.07.2011р . у справі № 21/40-63 залишити без зм ін.

Головуючий Т.А. Шевкова

Судді Н.В. Будко

Г.І. Діброва

Надруковано 5 прим:

1 - позивачу 2 - відповідачу

3 - до справи

4 - гос. суду

Донецької області 5 - ДАГС

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення19.10.2011
Оприлюднено27.10.2011
Номер документу18761540
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21/40-63

Ухвала від 06.12.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Говорун О.В.

Ухвала від 28.11.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Говорун О.В.

Постанова від 19.10.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Ухвала від 06.10.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Ухвала від 08.08.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Постанова від 16.06.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

Рішення від 20.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

Ухвала від 08.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

Ухвала від 08.07.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Татенко В.М.

Ухвала від 30.05.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Шевкова Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні