Постанова
від 30.09.2011 по справі 2а-9309/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

 ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

 

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 вересня 2011 року           11:43           № 2а-9309/11/2670

 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Шарпакова В.В. при секретарі судового засідання Висоцькій Ю.М. розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом

Міністерства юстиції України

 

до

Політичної партії "Козацька Народна Партія"

 

про

анулювання реєстраційного свідоцтва від  28.09.2010, № 190-п.п.

 

 

На підставі частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 30 вересня 2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ :

Міністерство юстиції України (далі по тексту - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Політичної партії “Козацька Народна Партія” (далі по тексту - відповідач) про анулювання реєстраційного свідоцтва Політичної партії «Козацька Народна Партія» від 28 вересня 2010 року № 190-п.п.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 01 липня 2011 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено справу до розгляду у попередньому судовому засіданні на 15 липня 2011 року, яке відкладалось на 28 липня 2011 року.

У попередньому судовому засіданні 28 липня 2011 року представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд задовольнити позов в повному обсязі.

Представники відповідача заперечували проти позову, з посиланням на безпідставність позовних вимог просили суд відмовити у задоволенні.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 липня 2011 року закінчено підготовче провадження та призначено справу до розгляду у судовому засіданні на             08 вересня 2011 року, яке відкладалось на 19 вересня 2011 року та на 30 вересня 2011 року у зв’язку із клопотанням відповідача про відкладення судового розгляду.

У судовому засіданні 30 вересня 2011 року представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив суд анулювати реєстраційне свідоцтво Політичної партії «Козацька Народна Партія».

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач у порушення вимог частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» протягом шести місяців з дня реєстрації не забезпечив утворення та реєстрацію обласних і прирівняних до них партійних організацій у більшості адміністративно-територіальних одиниць України, передбачених частиною другою статті 133 Конституції України, що є підставою для звернення до суду з позовом про анулювання реєстраційного свідоцтва. Як зазначив представник позивача, відповідно до частини 1 статті 24 цього Закону Міністерство юстиції України як орган, що зареєстрував політичну партію, зобов’язано звернутися до суду про анулювання реєстраційного свідоцтва в разі невиконання політичною партією вимог частини шостої статті 11 вказаного Закону.

 Представники відповідача проти позову заперечували, просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог з огляду на те, що підстави для анулювання свідоцтва відсутні, оскільки утворені та зареєстровані обласні осередки партії у 19 адміністративно-територіальних одиницях України.

Розглянувши адміністративний позов та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

  ВСТАНОВИВ:

  Міністерством юстиції України відповідно до вимог Закону України «Про політичні партії в Україні» 28 вересня 2010 року зареєстровано Політичну партію «Козацька Народна Партія» та видано свідоцтво про реєстрацію політичної партії № 190 – п.п. від 28 вересня 2010 року, копія якого міститься в матеріалах справи.

В матеріалах справи міститься копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 № 296150 та Довідки АА № 305271 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, відповідно до якого політична партія «Козацька народна партія»(ідентифікаційний код 37387024) зареєстроване 16 листопада 2010 року за                                         № 1 588 102 0000 009489 за адресою: 36039, місто Полтава, вул. Куйбишева, будинок 20-А.

Згідно частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.

Представником позивача у судовому засіданні зазначено, що шестимісячний термін, протягом якого Політична партія «Козацька Народна Партія» повинна була зареєструвати свої обласні, міські, районні організації у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та Автономній Республіці Крим, закінчився 28 березня 2011 року.

На підставі зазначеного, Міністерством юстиції України з метою перевірки виконання відповідачем вимог частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні», направлено запит від 06 квітня 2011 року № 32-48-158 до Державного підприємства «Інформаційний центр»до надання відомостей про усі зареєстровані (легалізовані) структурні утворення (філії, відділи, представництва тощо) громадського формування.

Відповідно до поданого разом із позовною заявою повного витягу з Єдиного реєстру громадських  формувань № 9480 від 11 квітня 2011 року, названою партією створено та зареєстровано десять структурних утворень (копія витягу міститься в матеріалах справи).

В матеріалах справи міститься завірена належним чином копія повного витягу з Єдиного реєстру громадських формувань від 12 липня 2011 року, з якої вбачається, що загальна кількість записів, знайдених за вказаними параметрами запиту в Єдиному реєстрі громадських формувань складає 20 одиниць, а саме: Полтавська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія» (створена 28 січня 2011 року за № 190); Запорізька регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія» (створена                                10 лютого 2011 року за № 174 п); Кременчуцька міська партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія» (створена 09 березня 2011 року за № 186); Старобільська районна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія» (створена                                    14 березня 2011 року за № 424); Дніпропетровська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 29 березня 2011 року за № 390); Донецька обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 08 квітня 2011 року за № 172); Кіровоградська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 04 квітня 2011 року за          № 130); Миколаївська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 06 квітня 2011 року за № 255); Сумська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 12 квітня 2011 року за             № 50); Черкаська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 07 квітня 2011 року за № 166); Одеська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 08 квітня 2011 року за                № 287); Київська міська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 18 квітня 2011 року за № 3); Севастопольська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 29 квітня 2011 року за                № 177); Кременчуцька районна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 22 квітня 2011 року за 170); Хмельницька обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 28 квітня 2011 року за               № 122); Луганська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 12 травня 2011 року за № 175); Тернопільська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 29 квітня 2011 року за               № 147); Харківська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 20 травня 2011 року за № 220-пп); Київська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія» (створена 25 травня 2011 року за                 № 189) та Гадяцька районна в Полтавській області партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 30 травня 2011 року за № 281).

На думку позивача, незважаючи на утворення та реєстрацію віповідачем на момент розгляду справи у суді своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі та в Автономній Республіці Крим, порушення строку створення таких формувань є достатньою підставою для анулювання реєстраційного свідоцтва Політичної партії «Козацька Народна Партія».

З такими доводами позивача Окружний адміністративний суд міста Києва не погоджується з огляду на наступне.

Відповідно до абзацу 3 пункту 1.2 Рішення Конституційного Суду України від                   16 жовтня 2007 року № 9-рп/2007 положення частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні», згідно з яким політична партія забезпечує утворення та реєстрації в порядку, встановленому Законом, своїх обласних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі, Автономній Республіці Крим, слід розуміти як обов‘язок політичної партії утворити та зареєструвати обласні і прирівняні до них партійні організації не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, перелічених у частині другій статті 133 Конституції України.

Відповідно до частини 1 статті 24 Закону України «Про політичні партії в Україні» у разі невиконання політичною партією вимоги частини 6 статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, не висування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інших підстав для анулювання реєстраційного свідоцтва не передбачено.

Частиною 3 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративні справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

У відповідності до положень Закону України «Про політичні партії в Україні» з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 16 жовтня 2007 року № 9-рп/2007 в їх системному зв‘язку зі статтею 36 Конституції України, за якою громадяни України мають право на свободу об‘єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, а також враховуючи роль і місце політичних партій у суспільному житті та конституційно-правові вимоги щодо їх утворення і діяльності, дає підстави дійти висновку, що порушення шестимісячного строку, протягом якого політична партія забезпечує створення та реєстрацію своїх структурних утворень у чотирнадцяти адміністративно-територіальних одиницях України, не може бути безумовною підставою для анулювання свідоцтва такої політичної партії, у разі, коли на час розгляду справи в суді відповідні підстави відсутні.      

Статтею 37 Конституції України передбачається виключні випадки, коли діяльність легалізованих об’єднань громадян забороняється у судовому порядку, зокрема, я їх діяльність спрямована на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення. 

До матеріалів справи додано копію свідоцтва про реєстрацію політичної партії, яка отримана представником відповідача за довіреністю 01 жовтня 2010 року, про що міститься підпис на копії документу.

Відповідно до копії свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Політичної партії «Козацька Народна Партія» серії А01 № 296150 та копії Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, відповідно до яких дата первинної реєстрації відповідача зазначено 16 листопада 2010 року, дата внесення даних до ЄДРПОУ –                     16 листопада 2010 року, дата видачі довідки –16 листопада 2010 року.

Представники позивача у судовому засіданні зазначили, що як юридична особа Політична партія «Козацька Народна Партія»почала діяти лише з 16 листопада 2010 року тобто з моменту отримання свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, а отже і шестимісячний строк встановлений для утворення та реєстрації своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі та в Автономній Республіці Крим повинен обліковуватися з 16 листопада 2010 року.

В разі початку перебігу строку з моменту отримання свідоцтва про реєстрацію юридичної особи, а саме з 16 листопада 2010 року, Політична партія «Козацька Народна Партія» повинна була зареєструвати свої обласні, міські, районні організації у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та Автономній Республіці Крим до 16 травня 2011 року.

Як вбачається з копії повного витягу з Єдиного реєстру громадських формувань від                12 липня 2011 року, загальна кількість обласних, міських, районних організацій складає створених Політичною партією «Козацька Народна Партія» станом на 16 травня 2011 року складала 14 одиниць з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, перелічених у частині другій статті 133 Конституції України

Як вже зазначалось, станом на день розгляду справи у суді загальна кількість обласних, міських, районних організацій створених Політичною партією «Козацька Народна Партія»складає 20 одиниць.

Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Частиною 4 статті 3 цього ж Закону передбачено, що Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видають виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.

Згідно з частиною 1 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні»реєстрацію політичних партій здійснює Міністерство юстиції України.

 Таким чином, політична партія «Козацька Народна Партія» зареєстрована в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2010 року, зареєстрована відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» - 16 листопада 2010 року, тому саме з дати реєстрації політичної партії Закон України «Про політичні партії в Україні» встановлює перебіг строку для забезпечення політичною партією утворення та реєстрації, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.  

Судом встановлено, що відповідачем, виконано обов‘язок політичної партії, та надано докази щодо утворення та реєстрацію обласних і прирівняних до них партійних організацій не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, перелічених у частині другій статті 133 Конституції України, а тому підстави для анулювання свідоцтва на час розгляду справи в суді відсутні.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що вимоги позивача про анулювання реєстраційного свідоцтва Політичної партії «Козацька Народна Партія» від 28 вересня 2010 року № 190-п.п. задоволенню не підлягають.

 Відповідно статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи і службові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

 ПОСТАНОВИВ:

  1. У задоволенні адміністративного позову Міністерства юстиції України відмовити в повному обсязі.

  Постанова набирає законної сили в строки та порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

  Суддя                                                                                                Шарпакова В.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення30.09.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18904327
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-9309/11/2670

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бим М.Є.

Ухвала від 07.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бим М.Є.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Гром Л.М.

Постанова від 30.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шарпакова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні