ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 листопада 2012 року м. Київ К/9991/32387/12
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
Бим М.Є.(доповідач), Харченка В.В., Чалого С.Я.
розглянувши в попередньому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою Міністерства юстиції України на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 30 вересня 2011 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року у справі №2а-9309/11 за позовом Міністерства юстиції України до Політичної партії "Козацька Народна Партія" про анулювання реєстраційного свідоцтва, -
В С Т А Н О В И Л А :
Міністерство юстиції України звернулось до суду з позовом до Політичної партії "Козацька Народна Партія" про анулювання реєстраційного свідоцтва від 28 вересня 2010 року № 190-п.п.
Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 30 вересня 2011 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року, в задоволенні позову відмовлено.
В касаційній скарзі позивач просить скасувати зазначені судові рішення, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права, та ухвалити нове рішення про задоволення позову в повному обсязі.
В запереченнях на касаційну скаргу відповідач просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а ухвалені у справі судові рішення -без змін.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги та заперечень на неї, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як встановлено судом, Міністерством юстиції України відповідно до вимог Закону України «Про політичні партії в Україні»28 вересня 2010 року зареєстровано Політичну партію «Козацька Народна Партія»та видано свідоцтво про реєстрацію політичної партії № 190 -п.п. від 28 вересня 2010 року, з якого вбачається, що політична партія «Козацька народна партія»зареєстроване 16 листопада 2010 року за № 1588102 0000 009489 за адресою: 36039, місто Полтава, вул. Куйбишева, будинок 20-А.
Згідно частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні»політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.
Міністерством юстиції України з метою перевірки виконання відповідачем вимог частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні»направлено запит від 6 квітня 2011 року №32-48-158 до Державного підприємства «Інформаційний центр»про надання відомостей про усі зареєстровані (легалізовані) структурні утворення (філії, відділи, представництва тощо) громадського формування.
З витягу з Єдиного реєстру громадських формувань від 12 липня 2011 року вбачається, що загальна кількість записів, знайдених за вказаними параметрами запиту в Єдиному реєстрі громадських формувань складає 20 одиниць, а саме: Полтавська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія»(створена 28 січня 2011 року за № 190); Запорізька регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія»(створена 10 лютого 2011 року за № 174 п); Кременчуцька міська партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія»(створена 09 березня 2011 року за № 186); Старобільська районна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна Партія»(створена 14 березня 2011 року за № 424); Дніпропетровська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 29 березня 2011 року за № 390); Донецька обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 08 квітня 2011 року за № 172); Кіровоградська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 04 квітня 2011 року за № 130); Миколаївська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 06 квітня 2011 року за № 255); Сумська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 12 квітня 2011 року за № 50); Черкаська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 07 квітня 2011 року за № 166); Одеська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 08 квітня 2011 року за № 287); Київська міська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 18 квітня 2011 року за № 3); Севастопольська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 29 квітня 2011 року за № 177); Кременчуцька районна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 22 квітня 2011 року за 170); Хмельницька обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 28 квітня 2011 року за № 122); Луганська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 12 травня 2011 року за № 175); Тернопільська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 29 квітня 2011 року за № 147); Харківська регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 20 травня 2011 року за № 220-пп); Київська обласна регіональна партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 25 травня 2011 року за № 189) та Гадяцька районна в Полтавській області партійна організація Політичної партії «Козацька Народна партія»(створена 30 травня 2011 року за № 281).
Відповідно до абзацу 3 пункту 1.2 Рішення Конституційного Суду України від 16 жовтня 2007 року № 9-рп/2007 положення частини 6 статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні», згідно з яким політична партія забезпечує утворення та реєстрації в порядку, встановленому Законом, своїх обласних організацій у більшості областей України, містах Києва, Севастополі, Автономній Республіці Крим, слід розуміти як обов'язок політичної партії утворити та зареєструвати обласні і прирівняні до них партійні організації не менш як у чотирнадцяти з двадцяти семи адміністративно-територіальних одиниць України, перелічених у частині другій статті 133 Конституції України.
Відповідно до частини 1 статті 24 Закону України «Про політичні партії в Україні»у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, невисування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.
У відповідності до положень Закону України «Про політичні партії в Україні»з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 16 жовтня 2007 року № 9-рп/2007 та ст. 36 Конституції України, порушення шестимісячного строку, протягом якого політична партія забезпечує створення та реєстрацію своїх структурних утворень у чотирнадцяти адміністративно-територіальних одиницях України, не може бути безумовною підставою для анулювання свідоцтва такої політичної партії.
Статтею 37 Конституції України передбачається виключні випадки, коли діяльність легалізованих об'єднань громадян забороняється у судовому порядку, зокрема, їх діяльність спрямована на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення.
Відповідно до частини 4 статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.
Частиною 4 статті 3 цього Закону передбачено, що Міністерство юстиції України та його територіальні органи здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видають виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором у відповідному виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи.
Згідно ч. 1 ст. 11 Закону України «Про політичні партії в Україні»реєстрацію політичних партій здійснює Міністерство юстиції України.
Таким чином, правильними є висновки судів попередніх інстанцій про те, що політична партія «Козацька Народна Партія»зареєстрована відповідно до вимог Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»- 16 листопада 2010 року, а тому саме з дати реєстрації політичної партії Закон України «Про політичні партії в Україні»встановлюється перебіг строку для забезпечення політичною партією утворення та реєстрації, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній Республіці Крим.
Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що судами при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Згідно ч.3 ст. 220 1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись ст.ст. 220 1 , 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Міністерства юстиції України - відхилити.
Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 30 вересня 2011 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 18 квітня 2012 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, встановленими статтями 237, 238, 239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді:
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 13.11.2012 |
Оприлюднено | 19.11.2012 |
Номер документу | 27479915 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Бим М.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні