Постанова
від 06.10.2011 по справі 2а-12736/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

06 жовтня 2011 року 08:39 № 2а-12736/11/2670

Окружний адміністрат ивний суд міста Києва у склад і:

головуючого судді Аблова Є .В.;

при секретарі Мальчик І.Ю.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом тов ариства з обмеженою відповід альністю «Ренесанс Капітал» до Державної податкової інсп екції у Печерському районі м . Києва про визнання протипра вним та скасування податково го повідомлення - рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся д о суду з позовом до Державної податкової інспекції у Пече рському районі м. Києва про ви знання протиправним та скасу вання податкового повідомле ння - рішення, обґрунтовуючи свої вимоги тим, що позивачем вірно утримано податок з дох одів фізичних осіб, які є нере зидентами України за ставкою 15 %, яка передбачена п. 7.1. ст. 7 Зак ону України «Про податок з до ходів фізичних осіб».

З урахуванням уточнених по зовних вимог позивач просить суд визнати протиправним та скасувати в частині податко ве повідомлення-рішення № 00028717 05 від 06.06.11р., оскільки в частині с плати податку з доходів фізи чних осіб у сумі 34 206,35 грн. позив ач погодився та сплатив зазн ачену суму, що підтверджуєть ся платіжним дорученням № 1030 в ід 15.06.11р. Крім того позивач зазн ачив, що відповідачем не вірн о нараховано штрафні санкції , що підлягають до сплати, оскі льки сума штрафних санкцій п овинна бути 1 071 321,25 грн., а не 1 078 163,00 грн., як нараховано відповіда чем.

У судовому засіданні предс тавник позивач уточнені позо вні вимоги підтримав та прос ив суд визнати протиправним та скасувати податкове повід омлення-рішення № 0002871705 від 06.06.11р. в іншій частині.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав повн істю та зазначив, що оскаржув ане податкове повідомлення - рішення прийняте відповідач ем відповідно до вимог чинно го законодавства, оскільки п озивачем не вірно утримано п одаток з доходів фізичних ос іб, які є нерезидентами Украї ни за ставкою 15 %, оскільки пови нен був утримати за ставкою 30 %, яка передбачена п. 7.3. ст. 7 Зако ну України «Про податок з дох одів фізичних осіб».

Розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи, заслухавши представ ника позивача та представник а відповідача, суд дійшов нас тупних висновків:

Судом встановлено, що з 21.03.11р . по 20.05.11р. Державною податковою інспекцією у Печерському ра йоні м. Києва проведено плано ву виїзну перевірку товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Ренесанс Капітал», код з а ЄДРПОУ 33545608, з питань дотриман ня вимог податкового, валютн ого та іншого законодавства за період з 01.10.08р. по 31.12.10р.

За результатами перевірки встановлено порушення товар иством з обмеженою відповіда льністю «Ренесанс Капітал»п .п.4.2.1, п.п. 4.2.9 «е»п. 4.2 ст. 4, п.7.1, п.7.3 ст.7, п . 17.2«а», п.17.1 ст.17 Закону України « Про податок з доходів фізичн их осіб»(із змінами та доповн еннями), в результаті чого доп ущено порушення вимог податк ового законодавства стосовн о правильності утримання та своєчасності перерахування податку з доходів фізичних о сіб до бюджету в періоді, що пе ревірявся, на загальну суму 4 312 650,00 грн., у тому числі: за І V кв.2008 рік - 19 035,00 грн., 2009 рік - 2 760,00 грн ., 2010 рік - 4 290 855,00 грн. про, що складен о акт № 136/22-1/33545608 від 20.05.11р.

На підставі акту перевірки № 136/22-1/33545608 від 20.05.11р. Державною податковою інспекцією у Печ ерському районі м. Києва прий няте податкове повідомлення - рішення: з податку на доход и фізичних осіб № 0002871705 від 06.06.11р. н а суму 5 390 813,00 грн., з яких 4 312 650,00 грн . за основним платежем та 1 078 163,00 грн. за штрафними санкціями.

За адміністративним оскар женням позивача прийнятого п одаткового повідомлення - р ішення: з податку на доходи фі зичних осіб № 0002871705 від 06.06.11р. на су му 5 390 813,00 грн., з яких 4 312 650,00 грн. за о сновним платежем та 1 078 163,00 грн. за штрафними санкціями, вказ ане рішення залишено без змі н, а скарги без задоволення.

З акту перевірки вбачаєть ся, що підставою для прийнятт я відповідачем оскаржуваног о податкового повідомлення - рішення стало те, що згідно на казу ДПА України від 05.10.04р. № 581 «П ро затвердження примірних фо рм Заяви фізичної особи - іноз емця про самостійне визначен ня резидентського статусу та Повідомлення працедавця про самостійне визначення фізич ною особою - іноземцем резиде нтського статусу»для забезп ечення виконання норм Закону України «Про податок з доход ів фізичних осіб»впорядкова но діяльність працедавців що до влаштування іноземців та осіб без громадянства і затв ерджено примірні форми Заяви фізичної особи - іноземця про самостійне визначення резид ентського статусу та повідом лення працедавця про самості йне визначення резидентсько го статусу фізичною особою - і ноземцем. Повідомлення (дові дка), передбачене Наказом №581, м ає видаватися податковим орг аном у разі документального підтвердження іноземцем ная вних в нього підстав для набу ття статусу резидента Україн и. З податкового періоду (міся ця), в якому видано вказане пов ідомлення (довідка), і до закін чення звітного податкового р оку оподаткування доходів ін оземця, одержані від працеда вця, оподатковуються у загал ьному порядку, встановленому Законом за ставкою пункту 7.1 с т.7 закону України «Про подато к з доходів фізичних осіб».

На момент перевірки ОСОБ А_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, О СОБА_4 повідомлення (довідк и), про самостійне визначення нерезидентами України, вказ аними фізичними особами - ін оземцями резидентського ста тусу, передбачені Наказом ві д 05.10.04р. № 581 «Про затвердження пр имірних форм Заяви фізичної особи - іноземця про самостій не визначення резидентськог о статусу»не надано.

Таким чином, у разі невикона ння вимог Наказу № 581, будь-які д оходи (в т. ч. заробітна плата) з джерелом їх походження з Укр аїни, що нараховуються (випла чуються) на користь нерезиде нтів, підлягає оподаткуванню за ставкою 30 %, яка передбачена п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про по даток з доходів фізичних осі б».

Суд не погоджується з висно вками податкового органу, з о гляду на наступне:

Закон України «Про зайняті сть населення»визначає прав ові, економічні та організац ійні основи зайнятості насел ення України і його захисту в ід безробіття, а також соціал ьної гарантії з боку держави в реалізації громадянами пр ава на працю.

Статтею 8 Закону України «Пр о зайнятість населення»визн ачено право громадян на прац евлаштування. Зокрема, робот одавці мають право на викори стання праці іноземців та ос іб без громадянства на умова х трудового договору лише за наявності виданого роботода вцю державною службою зайнят ості дозволу на використання праці іноземців та осіб без г ромадянства, якщо інше не пер едбачено міжнародними догов орами України, згода на обов'я зковість яких надана Верховн ою Радою України.

Взаємовідносини між позив ачем та працівниками - інозем ними громадянами, врегульова ні трудовими договорами, укл аденими, як це передбачено тр удовим законодавством Украї ни, на підставі відповідних д озволів на працевлаштування , виданих Позивачу Державним центром зайнятості Міністер ства праці та соціальної пол ітики України на 2008-2011 роки.

Крім цього, працівники-іноз емні громадяни мають тимчасо ві посвідки на тимчасове про живання в Україні на строк ді ї дозволів на працевлаштуван ня, а також довідки Державної прикордонної служби України про перебування на територі ї України понад 200 днів.

Згідно з Законом України «П ро свободу пересування та ві льний вибір місця проживання в Україні»місцем проживання є адміністративно-територіа льна одиниця, на території як ої особа проживає строком по над шість місяців на рік.

Таким чином, порядок оподат кування доходів нарахованих іноземним громадянам - резид ентам України визначений Зак оном України «Про податок з д оходів фізичних осіб».

Встановлення іншого поряд ку оподаткування доходів гро мадян має здійснюватися з до триманням приписів Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання».

Відповідно до абз. 2 п. 2.1. ст. 2, п п. «ї»п. 1.3. ст. 1 Закону України «П ро податок з доходів фізични х осіб»платником податку з д оходів фізичних осіб є нерез идент, який отримує доходи з д жерелом їх походження з тери торії України. Дохід з джерел ом його походження з України - це будь-який дохід, одержани й платником податку або нара хований на його користь від з дійснення будь-яких видів ді яльності на території Україн и, у тому числі, але не виключн о, у вигляді інших доходів як в иплати чи винагороди за циві льно-правовими договорами, о держуваних резидентом або не резидентом, якщо джерело вип лати (нарахування) таких дохо дів знаходиться на території України, незалежно від резид ентського статусу особи, що ї х виплачує (нараховує).

Відповідно до п.п. 9.11.1 п. 9.11 ст. 9 Закону України «Про пода ток з доходів фізичних осіб» доходи з джерелом їх походже ння з України, що нараховують ся (виплачуються, надаються) н а користь нерезидентів, підл ягають оподаткуванню за прав илами, встановленими для рез идентів, з урахуванням особл ивостей, визначених окремими нормами цього Закону.

У відповідності до п. 7.1 ст. 7 За кону України «Про податок з д оходів фізичних осіб» ставка податку становить 15 відсоткі в від об'єкта оподаткування, к рім випадків, визначених у пу нктах 7.2 - 7.4 цієї статті.

Згідно з п. 7.3 ст. 7 цього Закону ставка податку становить по двійний розмір ставки, визна ченої пунктом 7.1 цієї статті, в ід об'єкта оподаткування, нар ахованого як виграш чи приз (к рім у державну лотерею у грош овому виразі) на користь рези дентів або нерезидентів, та в ід будь-яких інших доходів, на рахованих на користь нерезид ентів - фізичних осіб, за винят ком доходів, визначених у під пункті 9.11.3 пункту 9.11 статт і 9 цього Закону.

Відповідно до пп. 1.20.1 п. 1.20 ст. 1 З акону України «Про податок з доходів фізичних осіб»фізич ною особою - резидентом є фізи чна особа, яка має місце прожи вання в Україні. У разі якщо фі зична особа має місце прожив ання також в іноземній держа ві, вона вважається резидент ом, якщо така особа має місце п остійного проживання в Украї ні; якщо особа має місце пості йного проживання також в іно земній державі, вона вважаєт ься резидентом, якщо має біль ш тісні особисті чи економіч ні зв'язки (центр життєвих інт ересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична особа має центр життєвих інтересі в, не можна визначити, або якщо фізична особа не має місця по стійного проживання у жодній з держав, вона вважається рез идентом, якщо перебуває в Укр аїні не менше 183 днів (включаюч и день приїзду та від'їзду) про тягом періоду або періодів п одаткового року. Достатньою підставою для визначення осо би резидентом є самостійне в изначення нею основного місц я проживання на території Ук раїни у порядку, встановлено му цим Законом, або її реєстра ція як самозайнятої особи.

Таким чином, аналіз виклад ених законодавчих норм свідч ить про наявність декількох критеріїв визначення статус у резидента іноземними грома дянами, і, не має зобов'язання щодо обов'язкового подання П овідомлення працедавця про с амостійне визначення фізичн ою особою - іноземцем резиден тського статусу, затверджено го Наказом ДПА України від 05.10.0 4 № 581.

Враховуючи критерії, перед бачені Законом України «Про податок з доходів фізичних о сіб»та іншими нормативно-пра вовими актами, іноземні особ и: ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСО БА_2 та ОСОБА_4 на протязі 2010 року були резидентами Укра їни, що підтверджується наст упним: ОСОБА_1: має місце пр оживання в Україні, що підтве рджується відміткою в паспор ті, що здійснена службою гром адянства, імміграції та реєс трації фізичних осіб МВС Укр аїни 11 грудня 2009 року за № 3/4943м із терміном перебування до 6 лют ого 2010 року, в якій зазначено мі сце проживання за адресою: АДРЕСА_1, відміткою в паспор ті, що здійснена службою гром адянства, імміграції та реєс трації Фізичних осіб МВС Укр аїни 9 лютого 2010 року за № 3/267п із т ерміном перебування до 6 лист опада 2010 року, в якій зазначено місце проживання за адресою : АДРЕСА_1, наразі Ванхєкє о рендує квартиру, в якій він ме шкає постійно, за адресою: А ДРЕСА_6, що підтверджується Договором оренди нерухомого майна б/н від 3 листопада 2010 рок у, працював у ТОВ «Ренесанс Ка пітал»безперервно на протяз і періоду з 10 січня 2008 року по 10 б ерезня 2011 року, що підтверджує ться наступними документами : безстроковим трудовим дого вором № 28-RС від 10 січня 2008 року; на казом про призначення № 01/08-П ві д 10 січня 2008 року; наказом про зв ільнення № 01/11-ЗВ від 9 березня 201 1 року, останнім були отримані дозволи на працевлаштування : № 22141 від 23 листопада 2007 року, стр оком дії до 23 листопада 2008 року ; № 37603 від 6 листопада 2009, строком дії до 6 листопада 2010 року, який було продовжено до 6 листопад а 2011 року. Крім того, після звіл ьнення з ТОВ «Ренесанс Капіт ал»Ванхєкє продовжує прожив ати за вищезазначеною адресо ю та працювати в Україні, нара зі обіймаючи посаду Голови п равління ВАТ «Укрнафта».

Таким чином, на протязі 2010 ро ку пан Ванхєкє перебував на т ериторії України більше 183 дні в, що підтверджується довідк ою Державної прикордонної сл ужби України від 24.05.2011 № 23/1312, а так ож відмітками в паспорті про перетинання, державного кор дону України.

Щодо ОСОБА_2 суд зазнача є наступне: має місце прожива ння в Україні, що підтверджує ться договором купівлі-прода жу квартири б/н від 15 жовтня 2009 р оку за адресою: АДРЕСА_2, як а зареєстрована Київським мі ським бюро технічної інвента ризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухом ого майна, про що видано реєст раційне посвідчення № 0015362 від 19 жовтня 2009 року; до моменту при дбання вищезазначеного житл а Хєкєр також мав місце прожи вання в Україні і мав реєстра цію за адресою: АДРЕСА_3, пр о що службою громадянства, ім міграції та реєстрації фізич них осіб МВС України зроблен о відмітку в паспорті від 2 жов тня 2008 року; постійно працює в Т ОВ «Ренесанс Капітал»на поса ді головного фахівця департа менту розвитку проектів безп ерервно з 10 січня 2008 року, що під тверджується наступними док ументами: трудовим договором № 29-RС від 10 січня 2008 року; наказо м про призначення № 02/08-П від 10 сі чня 2008 року, отримано дозволи н а працевлаштування: № 22142 від 23 л истопада 2007 року, строком дії д о 23 листопада 2008 року; № 37601 від 6 л истопада 2009 року, строком дії д о 6 листопада 2010 року; № 41034 від 15 жо втня 2010 року, строком дії до 15 жо втня 2011 року; має у приватній вл асності автомобіль марки Ауд і Q7, реєстраційний НОМЕР_1, зареєстрований в Україні, пр о що свідчить свідоцтво про р еєстрацію транспортного зас обу, видане 4 червня 2009 року, на п ротязі 2010 року Хєкєр перебува в на території України більш е 183 днів, що підтверджується д овідкою Державної прикордон ної служби України від 24.05.11 № 23/131 1, а також відмітками в паспорт і про перетинання державного кордону України.

Щодо ОСОБА_4, суд зазнача є наступне: має місце прожива ння в Україні, що підтверджує ться наступним: підтверджуєт ься Договором оренди нерухом ого майна № б/н від 13 грудня 2010, д о цього ОСОБА_4. також мав м ісце проживання в Україні і м ав реєстрацію за адресою: А ДРЕСА_4, у підтвердження чог о службою громадянства, іммі грації та реєстрації фізични х осіб МВС України були видан і наступні вкладні талони до паспортного документу: від 22 липня 2008 року; від 11 грудня 2008 рок у; від 28 травня 2009 року; від 9 черв ня 2010 року, постійно працює в ТО В «Ренесанс Капітал»на посад і аналітика департаменту роз витку проектів безперервно з 16 травня 2008 року, що підтверджу ється: трудовим договором № 90- RС від 16 травня 2008 року; наказом п ро призначення № 35/08-П від 16 трав ня 2008 року, отримано дозволи на працевлаштування: № 25997 від 4 кв ітня 2008 року, строком дії до 4 кв ітня 2009 року; № 35061 від 10 квітня 2009 р оку, строком дії до 10 квітня 2010 р оку, який було продовжено до 10 квітня 2011 року. На протязі 2010 ро ку пан ОСОБА_4. перебував н а території України більше 183 днів, що підтверджується дов ідкою Державної прикордонно ї служби України від 24.05.11 № 23/1310.

Щодо ОСОБА_3, суд зазнача є наступне: має місце прожива ння в Україні, а саме орендує к вартиру за адресою: АДРЕСА_ 6, що підтверджується Догов ором оренди нерухомого майна № 16-09/10 від 16 вересня 2010 року, до ць ого проживав за адресою: АД РЕСА_5, про що службою громад янства, імміграції та реєстр ації фізичних осіб МВС Украї ни зроблено відмітку в паспо рті від 10 грудня 2009 року, працюв ав в ТОВ «Ренесанс Капітал»б езперервно на протязі період у з 1 лютого 2008 року по 4 квітня 2011 року, що підтверджується: тру довим договором № 30-RС від 1 люто го 2008 року; наказом про признач ення № 03/08-П від 1 лютого 2008 року; н аказом про звільнення № 02/11-ЗВ в ід 4 квітня 2011 року, отримано до зволи на працевлаштування: № 23575 від 25 січня 2008 року, строком д ії до 25 січня 2009 року, який було п родовжено до 15 січня 2010 року; № 37 602 від 6 листопада 2009 року, строко м дії до 6 листопада 2010 року, яки й було продовжено до 6 листопа да 2011 року.

На протязі 2010 року ОСОБА_3 перебував на території Укра їни більше 183 днів, що підтверд жується довідкою Державної п рикордонної служби України в ід 24.05.11 № 23/1312, а також відмітками в паспорті про перетинання де ржавного кордону України.

Таким чином, зважаючи на те, що між товариством з обмежен ою відповідальністю «Ренеса нс Капітал», як роботодавцем та працівниками-іноземцями укладені довгострокові труд ові договори, а також той факт , що вони перебували в Україні понад 183 дні та мають місце про живання на території України , а ОСОБА_2 має у приватній в ласності квартиру, дає підст ави вважати зазначені обстав ини такими, що відповідають к ритеріям податкового резиде нтства та не потребують дода ткового підтвердження.

Окремо суд зазначає, що ная вність чи відсутність Повідо млення, форма якого затвердж ена Наказом Державної податк ової адміністрації України в ід 05.10.2004 № 581, не може жодним чином впливати на ставку оподатку вання, оскільки відповідно д о Конституції України, поряд ок оподаткування встановлює ться виключно законами Украї ни.

Крім того, згідно листа Міні стерства юстиції України від 31.12.2009 № 2336-09-24 за результатами прав ового аналізу наказу ДП А України від 05.10.2004 № 581 «Про затв ердження примірних форм Заяв и фізичної особи - іноземця пр о самостійне визначення рези дентського статусу та Повідо млення працедавця про самост ійне визначення фізичною о собою - іноземцем резидент ського статусу» встановлен о, що форми зазначених За яв та Повідомлення є прим ірними (зразковими) форма ми, тобто не є обов'язко вими до виконання та вико ристовуються виключно за баж анням фізичної особи, у зв'язк у з чим та відповідно до пп. «е »п. 5 Положення про державну ре єстрацію нормативно-правови х актів міністерств, інших ор ганів виконавчої влади, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 28.12.92р . № 731, на державну реєстрацію не подаються.

Відповідно до вказаного ви ще листа Міністерства юстиці ї України пропонується скасу вати зазначений наказ, розро бити в межах повноважень від повідний нормативно-правови й акт із зазначеного питання , узгодити його із заінтересо ваними органами та подати на державну реєстрацію до Міні стерства юстиції у встановле ному законодавством порядку .

За таких обставин, суд не вб ачає правових підстав для за стосування податковим орган ом Наказу ДПА України від 05.10.2004 № 581 «Про затвердження примірн их форм Заяви фізичної особи - іноземця про самостійне виз начення резидентського стат усу та Повідомлення працедав ця про самостійне визначення фізичною особою - інозем цем резидентського статусу ».

Крім того, судом встановлен о, що відповідачем при розрах унку штрафних санкцій допуще но помилку у розрахунку, а сам е визначено суму штрафних са нкцій у розмірі - 1 078 163,00 грн., хо ча сума штрафних санкцій дор івнює 1 071 321,25 грн. (4 285 285, 00 грн. (недоб ір) * 25%).

Частиною 2 ст. 19 Конституції У країни регламентовано, що ор гани державної влади та орга ни місцевого самоврядування , їх посадові особи зобов'язан і діяти лише на підставі, в меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України кожна сторона повинна довести ті обставин и, на яких ґрунтуються її вимо ги та заперечення, крім випад ків, встановлених статтею 72 ць ого Кодексу. В адміністратив них справах про протиправніс ть рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єкта владних повнова жень обов' язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.

Представник відповідача н е надав суду належних доказі в, які б підтверджували обґру нтованість висновків переві рки та правомірність винесен их податкових повідомлень-рі шень.

Враховуючи те, що ДПІ у Печ ерському районі м. Києві не н адала доказів правомірності винесення податкового повід омлення - рішення: з податку на доходи фізичних осіб № 0002871705 від 06.06.11р., суд вважає, що воно пі длягає скасуванню як протипр авне.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС Ук раїни суд ,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги задоволь нити в повному обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати в частині податкове повідомлення - рішення вине сене Державною податковою ін спекцією у Печерському район і м. Києва № 0002871705 від 06.06.11р.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку ш ляхом подачі в Окружний адмі ністративний суд міста Києва апеляційної скарги на поста нову протягом десяти днів з д ня її проголошення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає до Київського апеляційног о адміністративного суду.

Якщо апеляційна скарга н е була подана у строк, встанов лений ст. 186 КАС України, постан ова набирає законної сили пі сля закінчення цього строку.

Повний текст постанов и складений та підписаний су ддею 17.10.11 р.

Суддя Є.В. Аблов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.10.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18904424
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12736/11/2670

Ухвала від 08.09.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Постанова від 14.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 07.10.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 08.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Петрик І.Й.

Постанова від 06.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні