КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2а-12736/11/2670 Голо вуючий у 1-й інстанції:
Суддя-доповідач: Петрик І.Й.
У Х В А Л А
Іменем України
"08" лютого 2012 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Петрика І.Й.
Суддів Аліменка В.О.,
Грищенко Т.М.,
розглянувши у порядку п исьмового провадження адмін істративну справу за апеляці йною скаргою Державної подат кової інспекції у Печерськом у районі м. Києва на постанов у Окружного адміністративно го суду м. Києва від 06 жовтня 2011 року у справі за позовом това риства з обмеженою відповіда льністю «Ренесанс Капітал»д о Державної податкової інспе кції у Печерському районі м. К иєва про визнання протиправн им та скасування податкового повідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «Ренесан с Капітал»(далі - ТОВ «Ренес анс Капітал») пред' явило по зов до Державної податкової інспекції у Печерському райо ні м. Києва (далі - ДПІ в Печер ському р-ні м. Києва) про (з урах уванням заяви про уточнення позовних вимог від 28 вересня 2 011 року) визнання частково про типравним і скасування в час тині податкового повідомлен ня-рішення ДПІ в Печерському р-ні м. Києва від 06 квітня 2011 рок у № 0002871705.
Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 06 жовтня 2011 року позовні вим оги задоволено повністю.
Не погоджуючись з зазначен им судовим рішенням позивач подав апеляційну скаргу, в як ій просить скасувати постано ву суду першої інстанції як т аку, що постановлена з поруше нням норм матеріального та п роцесуального права та прийн яти нове рішення, яким відмов ити в задоволенні позовних в имог.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 197 КАС У країни суд апеляційної інста нції може розглянути справу в порядку письмового провадж ення за наявними у справі мат еріалами, якщо справу може бу ти вирішено на основі наявни х в ній доказів, у разі неприбу ття жодної з осіб, які беруть у часть у справі, у судове засід ання.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає залишенню без задоволення , а постанова суду - без змін з таких підстав.
Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 198, 200 КАС Укр аїни, суд апеляційної інстан ції залишає скаргу без задов олення, а постанову або ухвал у суду - без змін, якщо визнає , що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при виріше нні справи керується принцип ом законності, відповідно до якого органи державної влад и, органи місцевого самовряд ування, їхні посадові і служб ові особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Задовольняючи позовні вим оги, суд першої інстанції вих одив із того підстави д ля застосування податковим о рганом Наказу ДПА України ві д 05.10.2004 № 581 «Про затвердження при мірних форм Заяви фізичної о соби - іноземця про самостій не визначення резидентськог о статусу та Повідомлення пр ацедавця про самостійне визн ачення фізичною особою - ін оземцем резидентського ста тусу»відсутні, таким чином Д ПІ в Печерському районі, вино сячи податкове повідомлення -рішення: з податку на доходи ф ізичних осіб № 0002871705 від 06.06.11р . діяв поза межами законодавс тва.
Із такою правовою позицією суду першої інстанції колег ія суддів може погодитись із огляду на наступне.
Як вбачається із матеріалі в справи та правомірно встан овлено судом першої інстанці ї, ОСОБА_1: має місце прожив ання в Україні, що підтверджу ється відміткою в паспорті, щ о здійснена службою громадян ства, імміграції та реєстрац ії фізичних осіб МВС України 11 грудня 2009 року за № 3/4943м із терм іном перебування до 6 лютого 20 10 року, в якій зазначено місце проживання за адресою: АДР ЕСА_1, відміткою в паспорті, щ о здійснена службою громадян ства, імміграції та реєстрац ії Фізичних осіб МВС України 9 лютого 2010 року за № 3/267п із термі ном перебування до 6 листопад а 2010 року, в якій зазначено місц е проживання за адресою: АД РЕСА_1, наразі Ванхєкє оренд ує квартиру, в якій він мешкає постійно, за адресою: АДРЕС А_2, що підтверджується Дого вором оренди нерухомого майн а б/н від 3 листопада 2010 року, пра цював у ТОВ «Ренесанс Капіта л»безперервно протягом пері оду з 10 січня 2008 року по 10 березн я 2011 року, що підтверджується н аступними документами: безст роковим трудовим договором № 28-RС від 10 січня 2008 року; наказом п ро призначення № 01/08-П від 10 січн я 2008 року; наказом про звільнен ня № 01/11-ЗВ від 9 березня 2011 року, о станнім були отримані дозвол и на працевлаштування: № 22141 від 23 листопада 2007 року, строком ді ї до 23 листопада 2008 року; № 37603 від 6 листопада 2009, строком дії до 6 л истопада 2010 року, який було про довжено до 6 листопада 2011 року. Крім того, після звільнення з ТОВ «Ренесанс Капітал»Ванхє кє продовжує проживати за ви щезазначеною адресою та прац ювати в Україні, наразі обійм аючи посаду Голови правління ВАТ «Укрнафта».
Таким чином, протягом 2010 рок у пан Ванхєкє перебував на те риторії України більше 183 днів , що підтверджується довідко ю Державної прикордонної слу жби України від 24 травня 2011 № 23/1312 , а також відмітками в паспорт і про перетинання, державног о кордону України.
ОСОБА_2 має місце проживан ня в Україні, що підтверджуєт ься договором купівлі-продаж у квартири б/н від 15 жовтня 2009 ро ку за адресою: АДРЕСА_3, яка зареєстрована Київським міс ьким бюро технічної інвентар изації та реєстрації права в ласності на об' єкти нерухо мого майна, про що видано реєс траційне посвідчення № 0015362 від 19 жовтня 2009 року; до моменту при дбання вищезазначеного житл а Хєкєр також мав місце прожи вання в Україні і мав реєстра цію за адресою: АДРЕСА_4, пр о що службою громадянства, ім міграції та реєстрації фізич них осіб МВС України зроблен о відмітку в паспорті від 2 жов тня 2008 року; постійно працює в Т ОВ «Ренесанс Капітал»на поса ді головного фахівця департа менту розвитку проектів безп ерервно з 10 січня 2008 року, що під тверджується наступними док ументами: трудовим договором № 29-RС від 10 січня 2008 року; наказо м про призначення № 02/08-П від 10 сі чня 2008 року, отримано дозволи н а працевлаштування: № 22142 від 23 л истопада 2007 року, строком дії д о 23 листопада 2008 року; № 37601 від 6 л истопада 2009 року, строком дії д о 6 листопада 2010 року; № 41034 від 15 жо втня 2010 року, строком дії до 15 жо втня 2011 року; має у приватній вл асності автомобіль марки Ауд і Q7, реєстраційний № НОМЕР_1 , зареєстрований в Україні, пр о що свідчить свідоцтво про р еєстрацію транспортного зас обу, видане 4 червня 2009 року, про тягом 2010 року Хєкєр перебував на території України більше 183 днів, що підтверджується до відкою Державної прикордонн ої служби України від 24.05.11 № 23/1311, а також відмітками в паспорт і про перетинання державного кордону України.
ОСОБА_3 має місце проживан ня в Україні, що підтверджуєт ься наступним: підтверджуєть ся Договором оренди нерухомо го майна № б/н від 13 грудня 2010, до цього ОСОБА_3. також мав мі сце проживання в Україні і ма в реєстрацію за адресою: АД РЕСА_5, у підтвердження чого службою громадянства, імміг рації та реєстрації фізичних осіб МВС України були видані наступні вкладні талони до п аспортного документу: від 22 ли пня 2008 року; від 11 грудня 2008 року; від 28 травня 2009 року; від 9 червня 2010 року, постійно працює в ТОВ «Ренесанс Капітал»на посаді аналітика департаменту розв итку проектів безперервно з 16 травня 2008 року, що підтверджу ється: трудовим договором № 90- RС від 16 травня 2008 року; наказом п ро призначення № 35/08-П від 16 трав ня 2008 року, отримано дозволи на працевлаштування: № 25997 від 4 кв ітня 2008 року, строком дії до 4 кв ітня 2009 року; № 35061 від 10 квітня 2009 р оку, строком дії до 10 квітня 2010 р оку, який було продовжено до 10 квітня 2011 року. Протягом 2010 рок у пан ОСОБА_3 перебував на території України більше 183 д нів, що підтверджується дові дкою Державної прикордонної служби України від 24.05.11 № 23/1310.
ОСОБА_4 має місце проживан ня в Україні, а саме орендує кв артиру за адресою: АДРЕСА_2 , що підтверджується Договор ом оренди нерухомого майна № 16-09/10 від 16 вересня 2010 року, до цьог о проживав за адресою: АДРЕ СА_6, про що службою громадян ства, імміграції та реєстрац ії фізичних осіб МВС України зроблено відмітку в паспорт і від 10 грудня 2009 року, працював в ТОВ «Ренесанс Капітал»без перервно протягом періоду з 1 лютого 2008 року по 4 квітня 2011 рок у, що підтверджується: трудов им договором № 30-RС від 1 лютого 2008 року; наказом про призначен ня № 03/08-П від 1 лютого 2008 року; нак азом про звільнення № 02/11-ЗВ від 4 квітня 2011 року, отримано дозв оли на працевлаштування: № 23575 від 25 січня 2008 року, строком дії до 25 січня 2009 року, який було про довжено до 15 січня 2010 року; № 37602 в ід 6 листопада 2009 року, строком дії до 6 листопада 2010 року, який було продовжено до 6 листопад а 2011 року.
Протягом 2010 року ОСОБА_4 п еребував на території Україн и більше 183 днів, що підтверджу ється довідкою Державної при кордонної служби України від 24.05.11 № 23/1312, а також відмітками в п аспорті про перетинання держ авного кордону України.
ДПІ у Печерському районі м. Києва з 21 березня 2011 року по 20 тр авня 2011 року ДПІ у Печерському районі м. Києва проведено пла нову виїзну перевірку ТОВ «Р енесанс Капітал», код за ЄДРП ОУ 33545608, з питань дотримання вим ог податкового, валютного та іншого законодавства за пер іод з 01 жовтня 2008 року по 31 грудн я 2010 року.
За результатами перевірки встановлено порушення ТОВ « Ренесанс Капітал»п.п. 4.2.1, п.п. 4.2.9 «е»п. 4.2 ст. 4, п.7.1, п.7.3 ст.7, п. 17.2 «а», п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про под аток з доходів фізичних осіб »(із змінами та доповненнями ), в результаті чого допущено п орушення вимог податкового з аконодавства стосовно прави льності утримання та своєчас ності перерахування податку з доходів фізичних осіб до бю джету в періоді, що перевіряв ся, на загальну суму 4 312 650,00 грн., у тому числі: за ІV кв .2008 рік - 19 035,00 грн., 2009 рік - 2 760,00 грн. , 2010 рік - 4 290 855,00 грн. про, що складе но акт № 136/22-1/33545608 від 20 травня 2011 рок у.
На підставі акту перевірки № 136/22-1/33545608 від 20 травня 2011 року ДПІ у Печерському районі м. Ки єва прийняте податкове повід омлення - рішення: з податку на доходи фізичних осіб № 000 2871705 від 06.06.11р. на суму 5 390 813,00 грн., з яких 4 312 650,00 грн. за основним пла тежем та 1 078 163,00 грн. за штрафним и санкціями.
За адміністративним оскар женням позивача прийнятого п одаткового повідомлення - р ішення: з податку на доходи фі зичних осіб № 0002871705 від 06 чер вня 2011 року на суму 5 390 813,00 грн., з я ких 4 312 650,00 грн. за основним плат ежем та 1 078 163,00 грн. за штрафними санкціями, вказане рішення з алишено без змін, а скарги без задоволення.
З акту перевірки вбачаєтьс я, що підставою для прийняття відповідачем оскаржуваного податкового повідомлення - рішення стало те, що згідно на казу ДПА України від 05 жовтня 2004 року № 581 «Про затвердження п римірних форм Заяви фізичної особи - іноземця про самостій не визначення резидентськог о статусу та Повідомлення пр ацедавця про самостійне визн ачення фізичною особою - іноз емцем резидентського статус у»для забезпечення виконанн я норм Закону України «Про по даток з доходів фізичних осі б»впорядковано діяльність п рацедавців щодо влаштування іноземців та осіб без громад янства і затверджено примірн і форми Заяви фізичної особи - іноземця про самостійне в изначення резидентського ст атусу та повідомлення працед авця про самостійне визначен ня резидентського статусу фі зичною особою - іноземцем. П овідомлення (довідка), передб ачене Наказом № 581, має видават ися податковим органом у раз і документального підтвердж ення іноземцем наявних в ньо го підстав для набуття стату су резидента України. З подат кового періоду (місяця), в яком у видано вказане повідомленн я (довідка), і до закінчення зв ітного податкового року опод аткування доходів іноземця, одержані від працедавця, опо датковуються у загальному по рядку, встановленому Законом за ставкою пункту 7.1 ст.7 закону України «Про податок з доход ів фізичних осіб».
В запереченнях на позовну з аяву, відповідач зазначає, що на момент перевірки ОСОБА_ 1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, ОС ОБА_3 повідомлення (довідки ), про самостійне визначення н ерезидентами України, вказан ими фізичними особами - іноз емцями резидентського стату су, передбачені Наказом від 05 жовтня 2004 року № 581 «Про затверд ження примірних форм Заяви ф ізичної особи - іноземця про самостійне визначення резид ентського статусу»не надано .
В зв' язку із цим, у разі нев иконання вимог Наказу № 581, буд ь-які доходи (в т. ч. заробітна п лата) з джерелом їх походженн я з України, що нараховуються (виплачуються) на користь нер езидентів, підлягає оподатку ванню за ставкою 30 %, яка передб ачена п. 7.3 ст. 7 Закону України « Про податок з доходів фізичн их осіб».
Закон України «Про зайняті сть населення»визначає прав ові, економічні та організац ійні основи зайнятості насел ення України і його захисту в ід безробіття, а також соціал ьної гарантії з боку держави в реалізації громадянами пр ава на працю.
Статтею 8 Закону України «Пр о зайнятість населення»визн ачено право громадян на прац евлаштування. Зокрема, робот одавці мають право на викори стання праці іноземців та ос іб без громадянства на умова х трудового договору лише за наявності виданого роботода вцю державною службою зайнят ості дозволу на використання праці іноземців та осіб без г ромадянства, якщо інше не пер едбачено міжнародними догов орами України, згода на обов' язковість яких надана Верхов ною Радою України.
Взаємовідносини між позив ачем та працівниками - інозе мними громадянами, врегульов ані трудовими договорами, ук ладеними, як це передбачено т рудовим законодавством Укра їни, на підставі відповідних дозволів на працевлаштуванн я, виданих Позивачу Державн им центром зайнятості Міні стерства праці та соціальної політики України на 2008-2011 роки.
Крім цього, працівники-іноз емні громадяни мають тимчасо ві посвідки на тимчасове про живання в Україні на строк ді ї дозволів на працевлаштуван ня, а також довідки Державної прикордонної служби України про перебування на територі ї України понад 200 днів.
Згідно із Законом України « Про свободу пересування та в ільний вибір місця проживанн я в Україні»місцем проживанн я є адміністративно-територі альна одиниця, на території я кої особа проживає строком п онад шість місяців на рік.
Таким чином, порядок оподат кування доходів нарахованих іноземним громадянам - резид ентам України визначений Зак оном України «Про податок з д оходів фізичних осіб».
Встановлення іншого поряд ку оподаткування доходів гро мадян має здійснюватися з до триманням приписів Закону Ук раїни «Про систему оподаткув ання».
Відповідно до абз. 2 п. 2.1. ст. 2, п п. «ї»п. 1.3. ст. 1 Закону України «П ро податок з доходів фізични х осіб»платником податку з д оходів фізичних осіб є нерез идент, який отримує доходи з д жерелом їх походження з тери торії України. Дохід з джерел ом його походження з України - це будь-який дохід, одержан ий платником податку або нар ахований на його користь від здійснення будь-яких видів д іяльності на території Украї ни, у тому числі, але не виключ но, у вигляді інших доходів як виплати чи винагороди за цив ільно-правовими договорами, одержуваних резидентом або н ерезидентом, якщо джерело ви плати (нарахування) таких дох одів знаходиться на територі ї України, незалежно від рези дентського статусу особи, що їх виплачує (нараховує).
Відповідно до п.п. 9.11.1 п. 9.11 ст. 9 Закону України «Пр о податок з доходів фізичних осіб»доходи з джерелом їх по ходження з України, що нарахо вуються (виплачуються, надаю ться) на користь нерезиденті в, підлягають оподаткуванню за правилами, встановленими для резидентів, з урахування м особливостей, визначених о кремими нормами цього Закону .
У відповідності до п. 7.1 ст. 7 За кону України «Про податок з д оходів фізичних осіб» ставка податку становить 15 відсоткі в від об' єкта оподаткування , крім випадків, визначених у п унктах 7.2 - 7.4 цієї статті.
Згідно із п. 7.3 ст. 7 цього Закон у ставка податку становить п одвійний розмір ставки, визн аченої пунктом 7.1 цієї статті, від об' єкта оподаткування, нарахованого як виграш чи пр из (крім у державну лотерею у г рошовому виразі) на користь р езидентів або нерезидентів, та від будь-яких інших доході в, нарахованих на користь нер езидентів - фізичних осіб, за в инятком доходів, визначених у підпункті 9.11.3 пункту 9.11 статті 9 цього Закону.
Відповідно до пп. 1.20.1 п. 1.20 ст. 1 З акону України «Про податок з доходів фізичних осіб»фізич ною особою - резидентом є фі зична особа, яка має місце про живання в Україні. У разі якщо фізична особа має місце прож ивання також в іноземній дер жаві, вона вважається резиде нтом, якщо така особа має місц е постійного проживання в Ук раїні; якщо особа має місце по стійного проживання також в іноземній державі, вона вваж ається резидентом, якщо має б ільш тісні особисті чи еконо мічні зв' язки (центр життєв их інтересів) в Україні. У разі якщо державу, в якій фізична о соба має центр життєвих інте ресів, не можна визначити, або якщо фізична особа не має міс ця постійного проживання у ж одній з держав, вона вважаєть ся резидентом, якщо перебува є в Україні не менше 183 днів (вкл ючаючи день приїзду та від' їзду) протягом періоду або пе ріодів податкового року. Дос татньою підставою для визнач ення особи резидентом є само стійне визначення нею основн ого місця проживання на тери торії України у порядку, вста новленому цим Законом, або її реєстрація як самозайнятої особи.
Окрім того статтею 67 Консти туції України передбачено, щ о кожен зобов' язаний сплачу вати податки і збори в порядк у і розмірах, встановлених за коном.
Як вбачається із листа Міні стерства юстиції України від 31 грудня 2009 № 2336-09-24 за результатам и правового аналі зу наказу ДПА України від 05 жо втня 2004 № 581 «Про затвердження п римірних форм Заяви фізичної особи - іноземця про самост ійне визначення резидентськ ого статусу та Повідомлення працедавця про самостійне ви значення фізичною особою - і ноземцем резидентського ста тусу», форми зазначених Заяв та Повідомлення є примірним и (зразковими) формами, тобто н е є обов' язковими до викона ння та використовуються викл ючно за бажанням фізичної ос оби, у зв' язку з чим та відпов ідно до пп. «е»п. 5 Положення пр о державну реєстрацію нормат ивно-правових актів міністер ств, інших органів виконавчо ї влади, затвердженого поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 28.12.92р. № 731, на державну р еєстрацію не подаються.
Відповідно до вказаного ви ще листа Міністерства юстиці ї України пропонується скасу вати зазначений наказ, розро бити в межах повноважень від повідний нормативно-правови й акт із зазначеного питання , узгодити його із заінтересо ваними органами та подати на державну реєстрацію до Міні стерства юстиції у встановле ному законодавством порядку .
Посилання ДПІ в Печерськом у районі в апеляційній скарз і на лист ДПА України від 17 тра вня 2010 року № 9594/7/17-0717, колегією суд дів відхиляються, оскільки д аний лист не є нормативними а ктами, обов' язковим для зас тосування всіма платниками п одатку, і носить рекомендаці йний характер лише для подат кових органів.
Стаття 19 Конституції Україн и передбачає, що органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.
Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України , в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову.
Таким чином, колегія суддів , ретельно дослідивши матері али справи, приходить до висн овку, що позивач, виносячи под аткове повідомлення-рішення від 06 квітня 2011 року № 00028717055, діяв у спосіб, що суперечить ст. 19 Ко нституції України та Законам и України та не довів суду пра вомірність своїх дій.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інста нції не спростовують і апеля ційним судом відхиляються.
Оскільки судове рішення ух валене судом першої інстанці ї відповідно до норм матеріа льного права при дотриманні норм процесуального права, н а підставі повно і всебічно з ' ясованих обставин в справі , підтвердженими доказами, а д оводи апеляційної скарги вис новків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційн ої інстанції підстав для йог о скасування не вбачає.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КА С України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Дер жавної податкової інспекції у Печерському районі м. Києва залишити без задоволення, а п останову Окружного адмініст ративного суду м. Києва від 06 ж овтня 2011 року - без змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена про тягом двадцяти днів з дня скл адання в повному обсязі шлях ом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адмі ністративного суду України в порядку ст. 212 КАС України.
Головуючий суддя Петрик І.Й.
Судді: Аліменко В.О.
Г рищенко Т.М.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2012 |
Оприлюднено | 07.03.2012 |
Номер документу | 21765792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні