Постанова
від 26.10.2011 по справі 2а-7898/11/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольськ а, 43, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

26 жовтня 2011 р. 11:50 Справа №2а-7898/11/0170/12

Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Котаревої Г.М., при секрета рі Лиган М.В., розглянувши у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної пода ткової інспекції в м. Керчі АР Крим

до Фірми «Милон» (Товарист во з обмеженою відповідальні стю)

про стягнення заборговано сті в сумі 9412,66грн

Суть спору: Державна податк ова інспекція в м. Керчі АР Кри м звернулась до Окружного ад міністративного суду АР Крим із позовною заявою до Фірми « Милон» (Товариство з обмежен ою відповідальністю) про стя гнення податкової заборгова ності з орендної плати за зем лю та податку на додану варті сть у загальній сумі 9412,66грн.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 07.07.11р. відкрито провадження по адміністративній справі та закінчено підготовче провад ження та призначено справу д о судового розгляду.

Позивач явку свого предста вника у судове засідання не з абезпечив, про дату, час та міс це розгляду справи повідомле ний належним чином, надав суд у клопотання про розгляд спр ави за відсутності свого пре дставника.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про дату, час та місце розгляду справи повід омлений належним чином. Про п оважність причин неприбуття у судове засідання суд не пов ідомив.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х і службових осіб, інших суб' єктів при здійсненні ними вл адних управлінських функцій на основі законодавства, в то му числі на виконання делего ваних повноважень.

Відповідно до пункту 1 ч. 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адмі ністративних судів поширюєт ься на спори фізичних чи юрид ичних осіб із суб' єктом вла дних повноважень щодо оскарж ення його рішень (нормативно -правових актів чи правових а ктів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття суб' єктів владних повноважень, до яких належать орган державної вл ади, орган місцевого самовря дування, їхня посадова чи слу жбова особа, інший суб' єкт, я кий здійснює владні управлін ські функції на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 3 КАС України в изначено поняття справи адм іністративної юрисдикції, - п ереданий на вирішення адміні стративного суду публічно-пр авовий спір, у якому хоча б одн ією зі сторін є орган виконав чої влади, орган місцевого са моврядування, їхня посадова чи службова особа або інший с уб'єкт, який здійснює владні у правлінські функції на основ і законодавства, в тому числі на виконання делегованих по вноважень.

Оцінюючи правомірність ді й відповідача, суд під час ро згляду справи керувався поло женнями нормативних актів у редакціях, що діяли на момент виникнення спірних правовід носин.

Відповідно до ст.ст. 1, 4 Закон у України від 04.12.1990 року №509-ХІІ « Про державну податкову служб у в Україні» державні податк ові інспекції в районах, міст ах (крім міст Києва та Севасто поля), районах у містах входят ь до складу органів державно ї податкової служби і є орган ами виконавчої влади.

Основним завданням органі в державної податкової служб и є здійснення контролю за до держанням податкового закон одавства, правильністю обчис лення, повнотою і своєчасніс тю сплати до бюджетів, держав них цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платеж ів), а також неподаткових дохо дів, установлених законодавс твом (ст. 2 Закону України від 04. 12.1990 року №509-ХІІ «Про державну п одаткову службу в Україні»).

До функцій державних подат кових інспекцій в районах, мі стах, без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонних т а об'єднаних державних подат кових інспекцій, відповідно до ст. 10 Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні» віднесено, зокрема: зд ійснення контролю за своєча сністю, достовірністю, повно тою нарахування та сплати по датків та зборів; контроль св оєчасності подання платника ми податків бухгалтерських з вітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та і нших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірка д остовірності цих документів щодо правильності визначенн я об'єктів оподаткування і об числення податків, інших пла тежів (п.п.1,3 ст.10).

Відповідач зареєстрований Виконавчим комітетом Керчен ської міської ради 27.02.1996р. у яко сті юридичної особи (а.с.4).

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» вст ановлено, що платники податк ів зобов' язані сплачувати н алежні суми податків і зборі в (обов'язкових платежів) у вст ановлені законами терміни.

Згідно ст. 13 Закону України « Про систему оподаткування» в Україні справляються: загал ьнодержавні податки і збори (обов'язкові платежі); місцеві податки і збори (обов'язкові п латежі).

До загальнодержавних пода тків і зборів належать, у тому числі, плата за землю (земельн ий податок, а також орендна пл ата за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і) (ч. 1 ст. 14 Закону України «Про с истему оподаткування»).

За таких підстав, на дані пр авовідносини розповсюджуют ься положення Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» №2181-ІІІ від 21.12.2000р. (який діяв на момент в иникнення у відповідача пода ткової заборгованості з орен дної плати за землю за 2010 рік).

Виходячи із суті позовних в имог, спеціальним законом, як ий регулює порядок, підстави та строки сплати орендної пл ати за землю є Закон України « Про плату за землю» від 03.07.1992 ро ку № 2535 - ХІІ (який діяв на моме нт виникнення у відповідача податкової заборгованості з орендної плати за землю за 2010 р ік).

Відповідно до ст. 2 Закону ви користання землі в Україні є платним. Плата за землю здійс нюється у вигляді земельного податку чи орендної плати, що визначаються в залежності в ід грошової оцінки земель. Вл асники земельних ділянок (па їв) і землекористувачі згідн о з ч.2 ст. 2 Закону України «Про плату за землю» сплачують зе мельний податок. Статтею 15 дан ого нормативно-правового акт у передбачено, що власники зе млі і землекористувачі платя ть земельний податок з дня ви никнення права власності чи права користування земельно ю ділянкою.

Згідно зі ст. 14 Закону Україн и «Про плату за землю» платни ки земельного податку, а тако ж орендної плати за земельні ділянки державної або комун альної власності (крім грома дян) самостійно обчислюють с уму земельного податку та ор ендної плати щороку за стано м на 1 січня і до 1 лютого поточн ого року подають відповідном у органу державної податково ї служби за місцезнаходження м земельної ділянки податков у декларацію на поточний рік за формою, встановленою цент ральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівн ими частками за місяцями. Под ання такої декларації звільн яє від обов'язку подання щомі сячних декларацій Платник по датків має право подавати що місячно нову звітну податков у декларацію, що не звільняє й ого від обов'язку подання под аткової декларації до 1 лютог о поточного року, у тому числі і за нововідведені земельні ділянки, що не звільняє від об ов'язку подання податкової д екларації протягом місяця з дня виникнення права на ново відведену земельну ділянку, протягом 20 календарних днів м ісяця наступного за звітним.

Нарахування громадянам су м земельного податку, а також орендної плати за земельні д ілянки державної і комунальн ої власності проводиться орг анами державної податкової с лужби, які видають платников і до 15 липня поточного року пл атіжне повідомлення про внес ення платежу.

Позивач просить стягнути с уму податкової заборгованос ті сумі 2172,91грн. по строку сплат и 30.09.10р., 01.11.10р., 30.11.10р., 30.12.10р., 30.01.11р. з орен дної плати за земельні ділян ки державної і комунальної в ласності, яка складається з с амостійно узгодженого відпо відачем податкового зобов' язання, не сплаченого у встан овлені терміни, відповідно д о декларації №1540 від 26.01.10р. на 2010рі к, згідно якої сума зобов' яз ання з цього виду податку за 20 10 рік склала 5214,90грн. (щомісячна плата орендної плати складає 434,57грн., за грудень 434,63грн.) (а.с. 29).

Відповідно до ст.17 Закону Ук раїни «Про плату за землю» по даткове зобов'язання по земе льному податку, а також по оре ндній платі за землі державн ої та комунальної власності, визначене у новій звітній по датковій декларації, у тому ч ислі і за нововідведені земе льні ділянки, сплачується вл асниками та землекористувач ами земельних ділянок за міс цезнаходженням земельної ді лянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівню є календарному місяцю, щоміс ячно протягом 30 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.

Отже відповідачем була сам остійна узгоджена сума подат кового зобов' язання по стр оку сплати 30.09.10р., 01.11.10р., 30.11.10р., 30.12.10р. з орендної плати за землю в сум і 1738,28грн., проте доказів про спл ату цієї суми суду не надано.

В зв' язку з чим, суд задово льняє позовні вимоги в цій ча стині.

У період з 14.01.11р. по 20.01.11р. співро бітниками ДПІ в м. Керчі АР Кри м була проведена документаль на позапланова виїзна переві рка відповідача щодо взаємов ідносин з ТОВ «ТК Олимп Інвес т 92», ТОВ «Глобал Кард Груп », ТОВ «ТК УКРИМПЄКС» за періо д з 01.01.07р. по 30.06.10р., та з питань умов ного продажу залишків товарн их запасів при анулюванні св ідоцтва платника ПДВ за пері од з 01.01.09р. по 31.03.10р., якою було вста новлено, в тому числі, порушен ня п. 4.1 ст. 4, п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість», що виразилось у з аниженні податку на додану в артість в періоді, що перевір явся, в тому числі: за квітень 2009 року - на 4137,20грн.

За результатами зазначено ї перевірки був складений ак т №53/23-4/24036056 від 27.01.11р. (а.с. 36-58), відпові дно до якого було прийнято по даткове повідомлення-рішенн я від 10.02.11р. №0000262301 на суму 7239,75грн., з яких: 4137,00грн. за основним плате жем та 3102,75грн. зі штрафних санк цій (а.с. 30).

Згідно п. 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України у разі визна чення грошового зобов'язання контролюючим органом за під ставами, зазначеними у підпу нктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 ць ого Кодексу, платник податкі в зобов'язаний сплатити нара ховану суму грошового зобов' язання протягом 10 календарни х днів, що настають за днем отр имання податкового повідомл ення-рішення, крім випадків, к оли протягом такого строку т акий платник податків розпоч инає процедуру оскарження рі шення контролюючого органу. У разі оскарження рішення ко нтролюючого органу про нарах овану суму грошового зобов'я зання платник податків зобов 'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню т а штрафні санкції за їх наявн ості протягом 10 календарних д нів, наступних за днем такого узгодження.

Відповідно до п.14.1.175 ст. 14 Подат кового кодексу України грошо ве зобов' язання платника по датку набуває статусу податк ового боргу з моменту його уз годження та несплати у поряд ку, визначеному Податковим к одексом України.

Отже, відповідно до п. 14.1.175 ст. 1 4 Податкового кодексу Україн и, сума зі сплати з орендної п лати за земельні ділянки дер жавної і комунальної власнос ті за 2010 рік та з ПДВ є податков им боргом.

Відповідно до п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 П одаткового кодексу України о ргани державної податкової с лужби мають право в тому числ і стягувати до бюджетів та де ржавних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або п одаткового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановл ених цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 95 Податкового к одексу України орган державн ої податкової служби здійсню є за платника податків і на ко ристь держави заходи щодо по гашення податкового боргу та кого платника податків шляхо м стягнення коштів, які переб увають у його власності.

Відповідно до п. 95.2 статті 95 П одаткового кодексу України стягнення коштів та продаж м айна платника податків прова дяться не раніше ніж через 60 к алендарних днів з дня надісл ання такому платнику податко вої вимоги.

Податкова вимога надсилає ться платнику податків орган ом державної податкової служ би в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податк ового повідомлення-рішення, у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми г рошового зобов'язання в уста новлені законодавством стро ки, що встановлено ч. 1 п. 59.1 ст. 59 П одаткового кодексу України, тобто з урахуванням змісту п оняття «податковий борг», вс тановленому п. 14.1.175 ст. 14 Податко вого кодексу України, податк ова вимога надсилається орга ном державної податкової слу жби платнику податків на сум у податкового боргу.

Податкова вимога надсилає ться не раніше першого робоч ого дня після закінчення гра ничного строку сплати суми г рошового зобов' язання та по винна містити вказану в п. 59.3 ст. 59 Податкового кодек су України інформацію, зокре ма, розмір податкового боргу .

Податкова вимога надсилає ться також платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суми податкових зобов'я зань у встановлені цим Кодек сом строки, без попереднього надсилання (вручення) податк ового повідомлення - рішенн я згідно з п. 59.4. ст. 59 Податковог о кодексу України.

З урахуванням аналізу зазн ачених положень Податкового кодексу України, податкові о ргани мають право звертатися із позовом про стягнення сум податкового боргу виключно після дотримання всіх умов, в изначених ст.ст. 59, 95 Податковог о кодексу України, тобто післ я настання двох подій:

- після надіслання под аткової вимоги на податковий борг із зазначенням конкрет ного розміру податкового бор гу;

- сплив терміну 60 днів з дня надіслання такому платн ику податкової вимоги.

При цьому відповідно до ст.с т. 59, 95, 14 Податкового кодексу Укр аїни податкова вимога надсил ається органом державної под аткової служби платнику пода тків щодо погашення податков ого боргу за кожний конкретн ий період за кожних конкретн их підстав (наприклад, на підс таві кожної податкової декла рації або на підставі кожног о податкового повідомлення-р ішення). Так, відповідно до п.п . 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодек су України податкова вимога - письмова вимога органу держ авної податкової служби до п латника податків щодо погаше ння суми податкового боргу. В ідповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 По даткового кодексу України по датковий борг - сума грошовог о зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявн ості), самостійно узгодженог о платником податків або узг одженого в порядку оскарженн я, але не сплаченого у встанов лений цим Кодексом строк, а та кож пеня, нарахована на суму т акого грошового зобов'язання . Відповідно до п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 По даткового кодексу України гр ошове зобов' язання платник а податків - це сума коштів, я ку платник податків повинен сплатити до відповідного бюд жету як податкове зобов' яза ння та/або штрафну (фінансову ) санкцію, а також санкції за п орушення законодавства у сфе рі зовнішньоекономічної ді яльності.

Норма п.п. 6.3.2 п. 6.3 ст. 6 Закону Укр аїни № 2181 від 21.12.2000р. «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми і державними цільовими фо ндами», яка встановлювала, що у разі коли у платника податк ів, якому було надіслано перш у податкову вимогу, виникає н овий податковий борг, друга п одаткова вимога має містити суму консолідованого боргу, при цьому окрема податкова в имога щодо такого нового под аткового боргу не виставляєт ься, втратила чинність з 01.01.11 р. у зв' язку із набранням чинн ості Податковим кодексом Укр аїни, у якому подібна норма ві дсутня.

Норма п. 59.5 ст. 59 Податкового к одексу України стосується ви падків самостійного погашен ня податкового боргу платник ом податків.

Норма п. 60.6 ст. 60 Податкового к одексу України стосується ви падків збільшення податково го боргу внаслідок адміністр ативного оскарження.

Порядок направлення орган ами державної податкової слу жби України податкових вимог платникам податків, затверд жений Наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 3 липня 2001 р. N 266, зареєстрова ний в Міністерстві юстиції У країни 16 липня 2001 р. за N 595/5786, згідн о з п. 4.6. якого окрема податкова вимога щодо нового податков ого боргу не формується, з час у набрання чинності Податков им кодексом України не діє.

У Порядку направлення орга нами державної податкової сл ужби податкових вимог платни кам податків, затвердженому Наказом Державної податково ї адміністрації України 24.12.2010 N 1037, зареєстрованому в Міністе рстві юстиції України 30 грудн я 2010 р. за N 1432/18727, який діє з часу наб рання чинності Податковим ко дексом України, відповідна н орма щодо неформування та не направлення окремої вимоги н а новий борг відсутня.

В адміністративному позов і Державної податкової інспе кції в м. Керчі АР Крим вказано про наявність у відповідача , в тому числі, податкового бо ргу з орендної плати за земел ьні ділянки державної і кому нальної власності по строку сплати 30.01.11р. та з ПДВ та фінансо вих санкцій, відповідно до по даткового повідомлення-ріше ння від 10.02.11р. №0000262301, але доказів н аправлення податкових вимог , які містять відомості, перед бачені ч. 2 п. 59.3 ст. 59 Податкового кодексу України, відповідач у на зазначену суму податков ого боргу позивачем до матер іалів адміністративної спра ви не надано.

Позивачем у якості доказів надані податкові вимоги №1/300 в ід 07.10.09р., яка містить відомості про наявність у відповідача податкового боргу станом на 06.10.09р. у сумі 36671,83грн. та №2/343 від 09.11.09р ., яка містить відомості про на явність у відповідача податк ового боргу станом на 06.11.09р. у су мі 42662,93грн. (а.с. 23). Тобто зазначен і податкові вимоги були напр авлені позивачем відповіда чу, відповідно до Закону Укра їни №2181, раніше ніж виникнення податкового боргу за земель ні ділянки державної і комун альної власності по строку с плати 30.01.11р. та з ПДВ та фінансов их санкцій, відповідно до под аткового повідомлення-рішен ня від 10.02.11р. №0000262301, що стягується по даній справі, та до набранн я чинності Податкового Кодек су України, якій регулює пита ння щодо стягнення податково го боргу, що виник з 01.01.11р.

Таким чином, врегулювання с пірних відносин в частині пр ава позивача на звернення до суду із позовними вимогами п ро стягнення податкового бор гу повинно відбуватись за ви могами чинного Податкового к одексу України, а саме з ураху ванням п. 95.2 ст. 95 Податкового ко дексу України, згідно якого д ля виникнення права на стягн ення податкового боргу, необ хідно настання двох подій, а с аме: направлення платнику по датків податкової вимоги про погашення податкового боргу по кожному виду податку, по ко жному податковому періоду ок ремо; сплив терміну 60 днів з дн я надіслання такому платнику податкової вимоги.

Проте позивачем до матеріа лів адміністративного позов у не надано доказів формуван ня та направлення таких пода ткових вимог.

З огляду на викладене, суд д ійшов висновку про відсутніс ть підстав для задоволення а дміністративного позову в ча стині стягнення податкової з аборгованості за земельні ді лянки державної і комунально ї власності по строку сплати 30.01.11р. та з ПДВ та фінансових са нкцій, відповідно до податко вого повідомлення-рішення ві д 10.02.11р. №0000262301.

Відповідно до частини 2 стат ті 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не і накше як за позовною заявою, п оданою відповідно до цього К одексу, і не може виходити за м ежі позовних вимог. Суд може в ийти за межі позовних вимог т ільки в разі, якщо це необхідн о для повного захисту прав, св обод та інтересів сторін чи т ретіх осіб, про захист яких во ни просять.

Абзацом 2 ч. 2 ст. 162 КАС України встановлено, що суд може прий няти іншу постанову, яка б гар антувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людин и і громадянина, інших суб'єкт ів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноваже нь.

Керуючись ст. ст. 11, 160-163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов за довольнити частково.

Стягнути з Фірми «Милон» (То вариство з обмеженою відпові дальністю) (98305, АР Крим, м. Керч, в ул. Мірошника, 3, ОКПО 24036056, р/р №26053054 906475, №26000259151001 у РУ ПАТ КБ «Приватбан к», м. Сімферополь МФО 384436; р/р №2062 301300091 у РД ТОВ «Укрпромбанк», м. С евастополь, МФО 384834) за рахунок коштів на рахунках у банках, о бслуговуючих такого платник а податків податковий борг з орендної плати за землю по ст року сплати 30.09.10р., 01.11.10р., 30.11.10р., 30.12.10р. в сумі 1738,28грн.

В іншій частині позовних ви мог - відмовити.

У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі про голошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резо лютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у ра зі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере у часть у справі - з дня отрима ння нею копії постанови).

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження

Суддя Котарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення26.10.2011
Оприлюднено09.11.2011
Номер документу18949955
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7898/11/0170/12

Постанова від 05.03.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 12.03.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Лядова Тетяна Романівна

Постанова від 26.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні