ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" листопада 2011 р. Справа № 20/58б
Вищий господарський суд України у складі колегії су ддів:
головуючого Панової І.Ю.,
суддів: Білошкап О.В.,
Хандуріна М.І. (доповідач),
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційн у скаргу
Дочірньої компанії "Га з України" Національної акці онерної компанії "Нафтогаз У країни"
на постанову Донецького апеляційного г осподарського суду від 29.06.2011
у справі
господарського суду № 20/58б
Луганської області
за заявою Лутугинського районного к омунального теплопостачаль ного підприємства "Лутугинет епло"
до Лутугинського районного к омунального теплопостачаль ного підприємства "Лутугинет епло"
про банкрутство,
кредитори 1.Дочірня компанія "Газ Укра їни",
2.Управління Пенсійного фон ду України у Лутугинському р айоні Луганської області,
3.Лутугинський районний цен тр зайнятості,
4.Державна податкова інспек ція в Лутугинському районі,
5.Відділення фонду соціальн ого страхування від нещасних випадків на виробництві та п рофесійних захворювань в Лут угинському районі,
6.Товариство з обмеженою від повідальністю "ЛЕО",
7.Луганське обласне відділе ння Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності,
7.Луганське обласне відділе ння Фонду соціального страху вання з тимчасової втрати пр ацездатності,
ліквідатор арбітражний керуючий Альо шкін С.В.,
за участю представників ст орін:
ДК "Газ України" - ОСОБА_1 (дов. від 23.12.2010),
встановив:
Ухвалою господарського суду Луганської області від 12.05.2008 порушено провадження у сп раві про банкрутство Лутугин ського районного комунально го теплопостачального підпр иємства "Лутугинетепло" з ура хуванням особливостей встан овлених ст. 51 Закону України "П ро відновлення платоспромож ності боржника або визнання його банкрутом".
Постановою господарського суду Луганської області від 04.09.2008 боржника визнано банкрут ом, відкрито ліквідаційну пр оцедуру, ліквідатором призна чено арбітражного керуючого Островського В.А..
Ухвалою господарського су ду Луганської області від 25.02.20 05 припинено повноваження лік відатора арбітражного керую чого Островського В.А., ліквід атором банкрута призначено а рбітражного керуючого Альош кіна С.В.
Ухвалою господарського су ду Луганської області від 12.05.20 11 (суддя Кірпа Т.С.) продовжено т ермін повноважень ліквідато ра Лутугинського районного к омунального теплопостачаль ного підприємства "Лутугинет епло" арбітражного керуючог о Альошкіна С.В. до 04.09.2011 для заве ршення ліквідаційної процед ури. Відхилено скаргу кредит ора Дочірньої компанії "Газ У країни" на дії ліквідатора Лу тугинського районного комун ального теплопостачального підприємства "Лутугинетепло " арбітражного керуючого Аль ошкіна С.В.
Постановою Донецького апе ляційного господарського су ду від 29.06.2011 (колегія суддів у ск ладі: Волков Р.В. - головуючий , Новікова Р.Г. Калантай М.В.) ухв алу господарського суду Луга нської області від 12.05.2011 залише но без змін.
В касаційній сказі ДК "Газ У країни" просить скасувати по станову суду апеляційної інс танції від 29.06.2011 та ухвалу суду першої інстанції від 12.05.2011, задо вольнити скаргу ДК "Газ Украї ни" на дії ліквідатора Лутуги нського районного комунальн ого теплопостачального підп риємства "Лутугинетепло" в по вному обсязі. В обґрунтуванн я посилається на порушення с т.ст. 4-2, 43 ГПК України, ст.. 31 Закон у України "Про відновлення пл атоспроможності боржника аб о визнання його банкрутом", ст . 38 Закону України "Про Державн ий бюджет на 2010 рік", постанови Кабінету Міністрів України в ід 11.01.2005 № 20 "Про затвердження Пор ядку перерахування в 2010 році д еяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам н а надання пільг, субсидій та к омпенсацій".
Колегія суддів Вищого госп одарського суду України, пер еглянувши у касаційному поря дку оскаржувані судові рішен ня на підставі встановлених фактичних обставин справи, п еревіривши застосування суд ом норм матеріального та про цесуального права, дійшла ви сновку про те, що касаційна ск арга підлягає задоволенню ча стково, виходячи з такого.
Як вбачаться з матеріалів с прави, підставою для звернен ня ДК "Газ України" до суду зі с каргою на дії ліквідатора бу ло порушення ліквідатором ви мог ст.ст. 26, 31 Закону України "П ро відновлення платоспромож ності боржника або визнання його банкрутом", оскільки 52340,26 г рн. субвенції згідно ст. 38 Зако ну України "Про Державний бюд жет України на 2010 рік" було вклю чені до ліквідаційної маси б анкрута, та не направлені на р ахунок ДК "Газ України".
Приймаючи оскаржувані суд ові рішення, суди попередніх інстанцій виходили, з того, що відповідно до ст. 31 Закону Укр аїни "Про відновлення платос проможності боржника або виз нання його банкрутом" (далі За кон) чітко визначено чергові сть задоволення вимог кредит орів. При цьому, вказаний Зако н не містить норм, які дозволя ють у разі виникнення яких-не будь законодавчих протиріч, змінити черговість задоволе ння вимог кредиторів.
Проте, дані висновки суду не ґрунтується на матеріалах с прави, оскільки їх зроблено б ез з'ясування обставин, пов 'язаних з відповідністю дій , вимогам законодавства, та з в пливом цих дій на порушення п рав і охоронюваних законом і нтересів держави.
Згідно з ч.1 ст. 26 Закону Украї ни "Про відновлення платоспр оможності боржника або визна ння його банкрутом” усі види майнових активів (майно та ма йнові права) банкрута, які нал ежать йому на праві власност і або повного господарського відання на дату відкриття лі квідаційної процедури та вия влені в ході ліквідаційної п роцедури, включаються до скл аду ліквідаційної маси.
Аналіз зазначеної норми да є підстави вважати, що до лікв ідаційної маси може бути вкл ючено тільки те майно, яке нал ежить банкруту на праві прив атної власності або повного господарського відання, за в инятком окремих видів майна.
Відповідно до частини 4 ст. 2 5 Закону дії ліквідатора (лікв ідаційної комісії) можуть бу ти оскаржені до господарсько го суду, зокрема особою, яка , посилаючись на свої права вл асника або іншу підставу, пер едбачену законом чи договоро м, оспорює правомірність від несення майнових активів або коштів до ліквідаційної мас и.
Так, судами попередніх інс танцій встановлено, що в ході ліквідаційної процедури на рахунок боржника від Управлі ння соціального захисту насе лення Лутугинської районної державної адміністрації над ійшло 52340,26 грн. субвенції згідн о ст. 38 Закону України "Про держ авний бюджет України на 2010 рік ".
Відповідно до Бюджетного к одексу України субвенції - мі жбюджетні трансферти для вик ористання на певну мету в пор ядку, визначеному тим органо м, який прийняв рішення про на дання субвенції (п.37 ч.1 ст.2); розп орядники бюджетних коштів бе руть бюджетні зобов'язання т а провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (ч .5 ст. 51).
Згідно з п. п. "б" п. 4 ч. 1 ст. 89 та ст . 102 Бюджетного кодексу Україн и видатки місцевих бюджетів на державну програму соціаль ного захисту, яка передбачає надання пільг та житлових су бсидій населенню на придбанн я твердого та рідкого пічног о побутового палива і скрапл еного газу, фінансуються за р ахунок субвенцій з Державног о бюджету України у порядку, в изначеному Кабінетом Мініст рів України.
Порядок компенсації витра т на надання пільг та житлови х субсидій на оплату, зокрема , природного газу, визначено у Бюджетному кодексі України, Законі України "Про Державни й бюджет України на 2010 рік" та п остановою Кабінету Міністрі в України від 11 січня 2005 року № 20 (за наступними змінами) "Про з атвердження Порядку перерах ування в 2009 році деяких субвен цій з державного бюджету міс цевим бюджетам на надання пі льг, субсидій та компенсацій " (далі - Порядок).
Так, відповідно до п. 5 вказан ого Порядку райдержадмініст рації та виконавчі органи ра д міст обласного значення ро зподіляють отримані субвенц ії між головними розпорядник ами коштів місцевих бюджетів відповідно до бюджетної кла сифікації видатків у межах в артості ресурсів (товарів, по слуг), наданих їх постачальни ками, пропорційно або дифере нційовано за видами послуг
Органи Державної казначей ської служби на підставі пла тіжних доручень головних роз порядників коштів місцевих б юджетів перераховують кошти на рахунки постачальників р есурсів (товарів, послуг) (п. 6 По рядку).
Порядок проведення розрах унків за природний газ, тепло постачання і електроенергію визначається Міністерством енергетики та вугільної про мисловості, Національною акц іонерною компанією "Нафтогаз України" і Державною казначе йською службою (п. 8).
Крім того, п. 5 ст. 117 та ст. 119 Бюдж етного кодексу України перед бачено, що витрачання бюджет них коштів на цілі, що не відпо відають бюджетним призначен ням, встановленим законом пр о Державний бюджет України (р ішенням про місцевий бюджет) є нецільовим використанням бюджетних коштів. А за поруше ння бюджетного законодавств а, визначене п. 24 (щодо субвенці й та коштів, наданих одержува чам бюджетних коштів) частин и першої ст.116 цього Кодексу (не цільове використання), у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зазначен і кошти підлягають обов'язк овому поверненню до відповід ного бюджету, а відповідні по садові особи притягуються до відповідальності.
За таких обставин, колегія с уддів вважає, що судами попер едніх інстанцій не враховано вищевказані норми законодав ства, не було з'ясовано прав омірність віднесення грошов их коштів, отриманих в якості субвенції з Державного бюдж ету України до ліквідаційної маси банкрута, та направленн я їх на задоволення вимог кре диторів в порядку ст. 31 Закону України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом". В то й час, як вказана ст. 31 Закону п ередбачає черговість задово лення вимог кредиторів лише за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, щ о судами першої та апеляційн ої інстанції до уваги прийня то не було.
Зважаючи на вищенаведене, к олія суддів дійшла висновку, що суди першої та апеляційно ї інстанцій належним чином н е з'ясували дійсних обстави ни справи, не дали належної о цінки всім зібраним по спра ві доказам, доводам та запере ченням сторін, а тому висновк и зроблено без всебічного, по вного і об'єктивного розгляд у всіх обставин справи в їх су купності, чим порушено вимог и ст. 43 ГПК України.
З урахуванням меж перегляд у справи в касаційній інстан ції, колегія суддів вважає, що постанова Донецького апеляц ійного господарського суду т а ухвала господарського суду Луганської області підлягаю ть скасуванню, а справа напра вленню на новий розгляд до су ду першої інстанції.
Керуючись статтями 1117, 1119 - 11 112 ГПК України, Вищий господар ський суд України
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Дочірньої компанії "Газ Укра їни" Національної акціонерно ї компанії "Нафтогаз України " задовольнити частково.
Постанову Донецького апе ляційного господарського су ду від 29.06.2011 та ухвалу господар ського суду Луганської облас ті від 12.05.2011 у справі № 20/58б скасу вати, справу передати на нови й розгляд до господарського суду Луганської області.
Головуючий Панова І.Ю.
Судді Білошкап О.В.
Хандурін М.І.
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2011 |
Оприлюднено | 18.11.2011 |
Номер документу | 19173870 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Хандурін М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні