Ухвала
від 20.03.2012 по справі 20/58б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ



ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


УХВАЛА

                    

20.03.12                                                                                 Справа № 20/58б.

   За заявою

боржника  -  Лутугинського районного комунального теплопостачального підприємства “Лутугинетепло” в особі ліквідаційної комісії,                          м. Лутугине Луганської області,

                                                                                                     

про банкрутство

суддя Кривохижа Т.Г.,

при секретарі Меженській Ю.О.

представники сторін:

від кредиторів та комітету кредиторів:

- не прибули;

- від скаржника:

- не прибули;

від банкрута:

- Альошкін С.В., ліквідатор, ліцензія НОМЕР_1 від 29.12.2009,

розглянувши матеріали справи,

в с т а н о в и в :

обставини справи: банкрутство за нормами ст.  51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі за текстом - Закон), розгляд скарги на дії ліквідатора Альошкіна С.В. за наслідками скасування Вищим господарським судом України за постановою від 08.11.2011.2011 по справі № 20/58б ухвали господарського суду Луганської області від 12.05.2011 № 20/58б та ухвали Донецького апеляційного господарського суду  про відхилення скарги кредитора Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на дії ліквідатора Лутугинського районного комунального теплопостачального підприємства “Лутугинетепло”, м. Лутугине Луганської області,  –арбітражного керуючого Альошкіна С.В.;

- сторони належним чином та своєчасно проінформовані судом про час та місце проведення цього засідання (ухвала суду від 25.01.2012 № 20/58б);

- від присутнього не надійшло клопотання щодо здійснення технічної фіксації судового процесу;

- на адресу суду надійшли:

- лист від 19.03.2012 №15-13/733 Головного управління Ддержавної казначейської служби України у Луганській області, з повідомленням про те, що ним було перераховано коштів субвенції у сумі 52340 грн. 26 коп.;

- від ліквідатора Альошкіна С.В.:

- лист від 13.02.2012 №13-02/12 з повідомленням про те, що за актом від 31.12.2011 б/н звірення розрахунків із скаржником  кредитором по справі Дочірньою компанією "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" встановлено, що станом на 31.12.2011 немає у банкрута за справою жодної заборгованості перед скаржником, тому просить суд залишити скаргу без розгляду, з доданням копії цього акту звірення;

- лист від 20.03.2012 №20-02/12 з повідомленням про те, що Відділом з питань банкрутство у Луганській області проведено позапланову перевірку дотримання арбітражним керуючим Альошкіним С.В. ліцензійних умов провадження господарської діяльності при виконанні обов'язків ліквідатора по справі №20/58б, за результатами якої встановлено, що порушень з боку арбітражного керуючого не виявлено, з доданням копії акту від 21.04.2011 №12 цієї позапланової перевірки та протоколу від 24.11.2011 б/н засідання комісії зі списання заборгованості за природний газ (по заявнику скарги);

- матеріали справи та додатково надані були предметом розгляду у судовому засіданні.

          Розглянувши матеріали справи, скаргу, заслухавши пояснення та доводи присутнього, та приймаючи до уваги, що:           

- як вбачається з матеріалів справи № 20/58б:

- за ухвалою господарського суду Луганської області від 12.05.2011 продовжено термін повноважень ліквідатора Лутугинського районного комунального теплопостачального підприємства "Лутугинетепло"  арбітражного керуючого Альошкіна С.В. до 04.09.2011 для завершення ліквідаційної процедури та відхилено скаргу кредитора Дочірньої компанії "Газ України" на дії ліквідатора Лутугинського районного комунального теплопостачального підприємства "Лутугинетепло" арбітражного керуючого Альошкіна С.В.;

- за листом від 26.05.2011 № 20/58б місцевий суд за апеляційною скаргою  від 17.05.2011 № 31/10-5982 кредитора -  Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»на ухвалу господарського суду Луганської області  від 12.05.2011 № 20/58б направив справу №20/58б до Донецького апеляційного господарського суду, м. Донецьк;

- за постановою від 29.06.2011 № 20/58б Донецького апеляційного господарського суду ухвалу від 12.05.2011 № 20/58б господарського суду Луганської області залишено без змін;

- за листом від 09.09.2011 №20/58б Донецький апеляційний господарський суд за касаційною скаргою від 13.07.2011 № 31/10-8184 кредитора Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України»на постанову від 29.06.2011 № 20/58б Донецького апеляційного господарського суду та ухвалу від 12.05.2011 № 20/58б господарського суду Луганської області направив справу №20/58б до Вищого господарського суду України;

- постановою 08.11.2011 №20/58б Вищого господарського суду України задоволено касаційну скаргу Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії «Нафтогаз України», постанову від 29.06.2011 № 20/58б Донецького апеляційного господарського суду та ухвалу від 12.05.2011 № 20/58б господарського суду Луганської області скасовано частково, а справу передано на розгляд до господарського суду Луганської області;

- за рекомендаціями Вищого господарського суду України місцевий суд повинен врахувати те, що:

- судами попередніх інстанцій встановлено, що в ході ліквідаційної процедури на рахунок банкрута від Управління соціального захисту населення Лутугинської районної державної адміністрації надійшло 52340,26 грн. субвенції згідно із ст. 38 Закону України "Про державний бюджет України на 2010 рік";

- відповідно до Бюджетного кодексу України субвенції - міжбюджетні трансферти для використання на певну мету в порядку, визначеному тим органом, який прийняв рішення про надання субвенції (п.37 ч.1 ст.2); розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (ч.5            ст. 51);

- згідно з п. п. "б" п. 4 ч. 1 ст. 89 та ст. 102 Бюджетного кодексу України видатки місцевих бюджетів на державну програму соціального захисту, яка передбачає надання пільг та житлових субсидій населенню на придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу, фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

- порядок компенсації витрат на надання пільг та житлових субсидій на оплату, зокрема, природного газу, визначено у Бюджетному кодексі України,  Законі України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" та постановою Кабінету Міністрів України від 11 січня 2005 року             № 20 (за наступними змінами) "Про затвердження Порядку перерахування в 2009 році деяких субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг, субсидій та компенсацій" (далі –Порядок);

- відповідно до п. 5 вказаного Порядку райдержадміністрації та виконавчі органи рад міст обласного значення розподіляють отримані субвенції між головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів відповідно до бюджетної класифікації видатків у межах вартості ресурсів (товарів, послуг), наданих їх постачальниками, пропорційно або диференційовано за видами послуг;

- органи Державної казначейської служби на підставі платіжних доручень головних розпорядників коштів місцевих бюджетів перераховують кошти на рахунки постачальників ресурсів (товарів, послуг, п. 6 Порядку);

- порядок проведення розрахунків за природний газ, теплопостачання і електроенергію визначається Міністерством енергетики та вугільної промисловості, Національною акціонерною компанією "Нафтогаз України" і Державною казначейською службою (п. 8);

- за п. 5 ст. 117 та ст. 119 Бюджетного кодексу України передбачено, що витрачання бюджетних коштів на цілі, що не відповідають бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) є нецільовим використанням бюджетних коштів. А за порушення бюджетного законодавства, визначене п. 24 (щодо субвенцій та коштів, наданих одержувачам бюджетних коштів) частини першої ст.116 цього Кодексу (нецільове використання), у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зазначені кошти підлягають обов'язковому поверненню до відповідного бюджету, а відповідні посадові особи притягуються до відповідальності;

- у зв'язку з поверненням справи № 20/58б з Вищого господарського суду України до господарського суду Луганської області, справу № 20/58б шляхом автоматизованого розподілу передано на розгляд судді Кривохижа Т.Г.; скарга прийнята до провадження судді                 Кривохижа Т.Г.;

- матеріали справи свідчать: на ліквідаційний рахунок банкрута в якості субвенції, відповідно до ст. 38 Закону України «Про державний бюджет України на 2010 рік», за надані населенню послуги з теплопостачання за 2008р. від Управлінням соціального захисту населення Лутугинської районної державної адміністрації надійшли грошові кошти у сумі 57130 грн.; ця сума є активом підприємства-банкрута, тому відповідно до ст. 26 Закону була включена до ліквідаційної маси банкрута;

- у свою чергу грошові кошти у сумі 57130 грн. були спрямовані на задоволення вимог кредиторів в порядку, передбаченому ст. 31 Закону, були погашені вимоги першої черги кредиторів - витрати, пов'язані із проведенням процедури ліквідації та заробітна плата ліквідатора;

- у зв'язку з відсутністю у підприємства-банкрута власних активів для погашення заборгованості із виплати заробітної плати перед колишніми працівниками банкрута, сесією Лутугинської районної ради від 22.10.2010 № 38/2 прийнято рішення для погашення заборгованості по заробітній платі виділити ЛРКТП «Лутугинетепло»дотацію у сумі 100000 грн. 00 коп.,  головним розпорядником по виконанню цих видатків призначено Лутугинську райдержадміністрацію; в даному випадку грошові кошти у сумі 100000 грн. 00 коп. не є власністю банкрута, тому були перераховані на додатковий казначейській рахунок; ЛРКТП «Лутугинетепло»виступило лише в якості агента при виплаті заборгованості колишнім працівникам;

- тому, на засіданні комітету кредиторів 25.11.12 (протокол № 7) було прийнято рішення, грошові кошти в сумі 100000 грн. 00 коп., отримані від Лутугинської райдержадміністрації розподілити прямо пропорційно всій заборгованості колишніх працівників;

- відповідно до платіжних відомостей від 29.11.10 вищезазначені грошові кошти були в повному обсязі розподілені та виплачені колишнім працівникам банкрута;

- кредитор ДК «Газ України»НАК «Нафтогаз України»за поданою скаргою вважає, що грошові кошти у сумі 52340 грн. 26 коп. отримані підприємством-банкрутом у вигляді субвенції від Управління соціального захисту населення Лутугинської райдержадміністрації, повинні були перераховані на його рахунок, тобто  ДК «Газ України»; підставою для перерахування вказаних коштів скаржник  вважає п. 2.8.2 Порядку проведення розрахунків за природний газ, теплопостачання і електроенергію, затвердженого наказом Міністерства палива та енергетики, НАК «Нафтогаз України»і Державним казначейством України від 03.02.09р. № 55/57/43, відповідно до якого, останнім отримувачем коштів від постачальників ресурсів при розрахунках за теплопостачання є ДК «Газ України»НАК «Нафтогаз України» «Газ України»;

- в свою чергу ДК «Газ України»у справі про банкрутство ЛРКТП «Лутугинетепло»є кредитором четвертої черги відповідно до ст. 31 Закону, у справі № 20/58б є кредитори третьої черги, вимоги яких також не погашалися;

- у цьому судовому засіданні з‘ясувалося, що із наданого суду ліквідатором       Альошкіним С.В. протоколу від 24.11.2011 б/н засідання комісії зі списання заборгованості за природний газ, за участю представника Лутугинської районної ради Луганської області ОСОБА_1. вбачається, що:

- за період з листопада 2007 по вересень 2008 згідно з договором від З1.10.2007 №06/07-2587-ТЕ-20 на постачання природного газу, укладеним між ДК «Газ України»НАК «Нафтогаз України»та ЛРКТП «Лутугинетепло», виникла заборгованість в сумі 163 060 грн. 00 коп.; згідно  з договором від 31.10.2007р. №06/07-2588-БО-20, укладеним між цими ж сторонами, на постачання природного газу, виникла заборгованість в сумі 205 647 грн. 51 коп.; всього заборгованість складає 368 708 грн. 11 коп.; оскільки відносно ЛРКТП «Лутугинетепло»відкрито провадження у справі про банкрутство та підприємство господарським судом визнано банкрутом, вказана сума включена до реєстру вимог кредиторів;  ця заборгованість підтверджуються матеріалами бухгалтерського обліку та актом звірки з ДК «Газ України»станом на 30.09.2011;

- на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2011р. №894 «Про затвердження Порядку списання заборгованості за природний газ та електричну енергію»заборгованість банкрута ЛРКТП «Лутугинетепло»перед кредитором ДК «Газ України»НАК «Нафтогаз України»у розмірі    368 708 грн. 11 коп. списана, що підтверджено належними доказами, в тому числі  актом від 31.12.2011 б/н звірення розрахунків з скаржником Дочірньою компанією "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", за яким станом на 31.12.2011 у банкрута за справою відсутня заборгованість перед скаржником-кредитором;

- крім того актом від 21.04.2011 №12 позапланової перевірки дотримання арбітражним керуючим Альошкіним С.В. ліцензійних умов провадження господарської діяльності при виконанні обов'язків ліквідатора по справі №20/58б Відділу з питань банкрутства у Луганській області встановлено, що:

-  ст.  31 Закону про банкрутство чітко визначена черговість задоволення вимог кредиторів; частиною другою цієї  статті також визначено, що вимоги кожної наступної черги задовольняються в міру надходження на рахунок коштів від продажу майна після повного задоволення вимог попередньої черги;

- особливість Закону полягає в тому, що він має пріоритет перед іншими законами, тому Закон слід розглядати як законодавчий акт, що містить спеціальні норми, які мають пріоритет стосовно до норм загальних щодо регулювання порядку провадження у справах про банкрутство, відновлення платоспроможності боржника, визнання його банкрутом, застосування ліквідаційної процедури, укладання мирової угоди між боржником та кредиторами, задоволення вимог кредиторів тощо;

- Закон не містить норм, які дозволяють у разі виникнення будь-яких законодавчих протиріч, змінити черговість погашення вимог кредиторів; Державний департамент з питань банкрутства листом від 29.07.10р. № 216-20-13/2894 однозначно вказав на необхідність дотримання встановленої ст. 31 Закону черговості погашення вимог кредиторів;

- таким чином, за результатом перевірки порушень ліцензійних умов з боку арбітражного керуючого Альошкіна С.В. не встановлено;

- належними матеріалами, доданими до справи, підтверджений факт відсутності на цей час у банкрута кредиторської заборгованості перед кредитором-скаржником; отже, оскільки  на цей час відсутній предмет, навколо якого ведеться  спір за скаргою, тому на підставі    ст. ст. 32, 34, 43, 75, ч.11 ст. 80 ГПК України провадження по скарзі слід припинити.  

Керуючись ст. ст.  32, 34, 38, 43, 50, 51, 75, 77, 80-11 86, 99, п. 2 ст. 103, 106 ГПК України, ст. ст. 1, 31, 12, 22-34, 51 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”,  суд

у х в а л и в :

          1. Провадження за скаргою від 25.02.2011 №31/10-2295  кредитора Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на дії ліквідатора Лутугинського районного комунального теплопостачального підприємства “Лутугинетепло”,         м. Лутугине Луганської області,  арбітражного керуючого Альошкіна С.В. припинити.

          2. Ухвалу надіслати: банкруту; Лутугинській районній раді Луганської області; ліквідатору Альошкіну С.В. (АДРЕСА_1); заявнику скарги –Дочірній компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 1); Відділу з питань банкрутства Головного управління юстиції у Луганській області (до відома).

          Суддя                                                                                          Т.Г. Кривохижа

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення20.03.2012
Оприлюднено27.03.2012
Номер документу22055105
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/58б

Ухвала від 23.04.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 02.04.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 20.03.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 20.02.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 25.01.2012

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 14.12.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 05.12.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Ухвала від 05.12.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

Постанова від 08.11.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Хандурін М.І.

Ухвала від 26.08.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Кірпа Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні