Постанова
від 20.05.2011 по справі 2а-18325/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01014, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 травня 2011 року 10:33 № 2а-18325/10/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Закритого акціонерного т овариства "Вестком"

до Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні міста Києва

про визнання протиправним та с касування податкового повід омлення-рішення від 30.06.2010р. №000052231 0/1

За участю представників с торін:

позивача : Ремарчук В .В.

відповідача: Пальчик А.М.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС Укр аїни в судовому засіданні 20.05.20 11р. проголошено вступну та рез олютивну частини постанови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Закрите акціонерне то вариство «Вестком»звернуло сь до Окружного адміністрати вного суду м. Києва з позовом д о Державної податкової інспе кції у Святошинському районі м. Києва про скасування подат кового повідомлення - рішен ня №0000522310/1 від 30.06.2010р.

В судовому засіданні пред ставник позивача підтримав з аявлений позов та зазначив, щ о надані позивачем для перев ірки документи (податкові на кладні, акти виконаних робіт , платіжні доручення) є належн ими та допустимими доказами понесених витрат, які відпов ідно до пп. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 Закону Укр аїни від 28.152.94р. №334-94-ВР «Про опода тковування прибутку підприє мств»включаються до складу в алових витрат. За наведених о бставин, позивач вважає, що ос каржуване податкове повідом лення - рішення підлягає ска суванню.

Представник відповідача у письмових запереченнях та в судовому засіданні позов не визнав та вважає, що податков е повідомлення - рішення, як им визначено податкове зобов 'язання та застосовані штра фні (фінансові) санкції винес ене правомірно за порушення позивачем п. 5.1, п.п 5.2.1 п. 5.2. пп. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закону України «Про опод аткування прибутку підприєм ств», в результаті чого заниж ено податок на прибуток в пер іод що перевірявся на загаль ну суму 206 358 грн.

Розглянувши подані позив ачем і відповідачем документ и і матеріали, заслухавши поя снення представників сторін , всебічно і повно з'ясувавш и всі фактичні обставини, на я ких ґрунтується позов, оціни вши докази, які мають значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, Окружний а дміністративний суд м. Києва , -

ВСТАНОВИВ:

Працівниками Державної податкової інспекції у Свят ошинському районі м. Києва пр оведена планова виїзна перев ірка Закритого акціонерного товариства «Вестком»(код за ЄДРПОУ 32558286) з питань дотриманн я вимог податкового законода вства за період з 01.07.2007 по 30.09.2009, ва лютного та іншого законодавс тва за період з 01.07.2007 по 31.09.2009 р. та с кладено акт перевірки №32/23-209/3255828 6 від 25.02.2010р.

За результатами перевірки було встановлено порушення п. 5.1, п.п. 5.2.1 п. 5.2, п.п. 5.3.9 п. 5.3 ст. 5 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств», в рез ультаті чого занижено подато к на прибуток в періоді, що пер евірявся, на загальну суму 206 38 5 грн., у тому числі:

- за 3 квартал 2007 року в сумі 12 500 грн.;

- за 4 квартал 2007 року в су мі 14 050 грн.;

- за 1 квартал 208 року в сумі 23 145 грн.;

- за 2 квартал 2008 року в су мі 25 615 грн.;

- за 3 квартал 2008 року в су мі 25 976 грн.;

- за 4 квартал 2008 року в су мі 25 976 грн.;

- за 1 квартал 2009 року в сумі 55 016 грн.;

- за 2 квартал 2009 року в сумі 18 386 грн.;

- за 3 квартал 2009 року в су мі 6 241 грн.

На підставі висновків ак ту перевірки відповідачем бу ло прийняте податкове повідо млення - рішення від 10.03.2010р. №00005 22310/0 про визначення податковог о зобов'язання з податку на прибуток у розмірі 309 577,50 грн., в т.ч. 206 385,00 грн. - основного плате жу, 103 192,50 грн. - штрафних (фінанс ових) санкцій.

Не погоджуючись з прийняти м податковим повідомленням - рішенням, ЗАТ «Вестком»оскар жило його в адміністративном у порядку, шляхом подання пер винної скарги.

За результатом розгляду с карги, податкове повідомленн я - рішення від 10.03.10р. №0000522310/0 ДПІ у Святошинському районі м. Киє ва залишено без змін, скарга - без задоволення та винесене нове податкове повідомлення - рішення №00000522310/1 від 30.06.2010р., яким и визначені аналогічні суми податкових зобов'язань та ш трафних (фінансових) санкцій з податку на прибуток.

Правомірність податкового повідомлення - рішення №000005223 10/1 і є предметом даного спору.

Досліджуючи надані сторон ами докази, аналізуючи навед ені міркування та запереченн я сторін, оцінюючи їх в сукупн ості, суд з висновками, виклад еними в акті перевірки не пог оджується та бере до уваги на ступне.

Так, згідно п.4.1 ст. 4 Закону Укр аїни «Про оподаткування приб утку підприємств»валові вит рати - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій , матеріальній або нематеріа льній формах, здійснюваних я к компенсація вартості товар ів (робіт, послуг), які придбав аються (виготовляються) таки м платником податку для їх по дальшого використання у влас ній господарській діяльност і.

Відповідно до глави 4 Господ арського кодексу України, пі дприємництво - це самостійна , ініціативна, систематична, н а власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (п ідприємцями) з метою досягне ння економічних і соціальних результатів та одержання пр ибутку.

Підприємництво здійснюєть ся в т.ч. на основі: самостійно го формування підприємцем пр ограми діяльності, вибору по стачальників і споживачів пр одукції, що виробляється, зал учення матеріально-технічни х, фінансових та інших видів р есурсів, використання яких н е обмежено законом, встановл ення цін на продукцію та посл уги відповідно до закону; ком ерційного розрахунку та влас ного комерційного ризику.

Засади регулювання, орга нізації ведення бухгалтерсь кого обліку та складання фін ансової звітності в Україні врегульовані Законом Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні»№996-XIV від 16.07.99 року.

Статтею 1 Закону визначено, що господарська операція - д ія або подія, яка викликає змі ни в структурі активів та зоб ов'язань, власному капіталі підприємства.

Первинний документ - доку мент який містить відомості про господарську операцію т а підтверджує її здійснення.

Згідно ст.9 вказаного Закону підставою для здійснення бу хгалтерського обліку господ арських операцій є первинні документи, які фіксують факт и здійснення господарських о перацій. Первинні документи повинні бути складенні під ч ас здійснення господарських операцій, а якщо це не можливо - безпосередньо після їх за кінчення.

У відповідності до п.5 ст.9 вка заного Закону господарські о перації повинні бути відобра жені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в яком у вони були здійсненні.

Відповідно до ст.3 Закону, бу хгалтерський облік є обов'я зковим видом обліку, який вед еться підприємством. Фінансо ва, податкова статистична та інші види звітності, що викор истовують грошовий вимірник , ґрунтуються на даних бухгал терського обліку.

Відповідно до пункту 5.1 ста тті 5 Закону України "Про опода ткування прибутку підприємс тв" валові витрати виробницт ва та обігу (далі - валові витр ати) - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій , матеріальній або нематеріа льній формах, здійснюваних я к компенсація вартості товар ів (робіт, послуг), які придбав аються (виготовляються) таки м платником податку для їх по дальшого використання у влас ній господарській діяльност і.

За змістом підпункту 5.2.1 пунк ту 5.2 цієї ж статті Закону до ск ладу валових витрат включают ься суми будь-яких витрат, спл ачених (нарахованих) протяго м звітного періоду у зв'язку з підготовкою, організацією, в еденням виробництва, продаже м продукції (робіт, послуг) і о хороною праці, у тому числі ви трати з придбання електрично ї енергії (включаючи реактив ну), з урахуванням обмежень, ус тановлених пунктами 5.3 - 5.7 цієї статті.

Підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону «Про опода ткування прибутку підприємс тв»включаються до складу вал ових витрат витрати на потре би не пов'язані з веденням г осподарської діяльності.

Не належать до складу валов их витрат будь-які витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними т а іншими документами, обов'яз ковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку ( підпункт 5.3.9 пункту 5.3 ст. 5 Закон у України «Про оподаткування прибутку підприємств».

З наведених положень Зак ону випливає, що обов'язковою умовою віднесення витрат пі дприємства на оплату послуг до складу валових витрат є на явність господарських опера цій з придбання цих послуг та зв'язок цих витрат з господар ською діяльністю платника.

Як свідчать матеріали спра ви, позивачем відносилися до складу валових витрат витра ти, понесені в зв'язку з отрима нням послуг по управлінню пе рсоналом; господарського заб езпечення, комплексного обсл уговування офісної техніки т а телефонії, юридичного обсл уговування, що надавалися ТО В «Прага Авто»на підставі до говорами №02/07/07ПА-В від 02.07.2007р., та № 05/01/08ПА-В від 01.01.2008р.

Згідно з Довідником квалі фікаційних характеристик пр офесій працівників, затвердж еним наказом Міністерства пр аці та соціальної політики У країни від 29 грудня №336, послуги , що отримував Позивач від ТОВ «Прага Україна», є такими, що відносяться до посадових обо в'язків визначених професій.

Отже, з огляду на наведені з аконодавчі приписи підставо ю для зменшення платником об 'єкта оподаткування (податко вих зобов'язань) з податку на п рибуток на суму вартості над аних послуг, є факт реального надання послуг та безпосере дній зв'язок витрат на оплату цих послуг з господарською д іяльністю платника податків , що передбачає використання у власній господарській дія льності придбаних (послуг) аб о ж призначення останніх для такого використання.

В свою чергу, факт безпосере днього зв'язку витрат з госпо дарською діяльністю платник а податків може бути встанов лений з врахуванням якісних характеристик послуг, які б о днозначно свідчили про призн ачення придбаних послуг для використання в господарські й діяльності платника податк ів, відповідали б змісту цієї діяльності.

Втім необхідною умовою ве дення господарської діяльно сті є здійснення господарськ их операцій (як прибуткових, т ак і збиткових), тобто дій або подій, які викликають зміни в структурі активів та зобов'я зань, власному капіталі підп риємства.

Відповідно до п.п. 2.1 та пп. 2.4 п. 2 Положення про документальн е забезпечення записів у бух галтерському обліку, затверд женого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.95 за N 168/704, пер винні документи - це письмові свідоцтва, що фіксують та під тверджують господарські опе рації, включаючи дозволи адм іністрації (власника) на їх пр оведення. Первинні документи (на паперових та машинозчиту вальних носіях інформації) д ля надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати т акі обов'язкові реквізити: на зву підприємства, установи, в ід імені яких складено докум ент; назву документа (форми), к од форми; дату і місце складан ня; зміст господарської опер ації та її вимірники (у натура льному та вартісному виразі) ; посаду, прізвища і підписи ос іб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первин ного документа.

Твердження відповідача, в икладене в акті перевірки, пр о те, що отримані ЗАТ «Вестком »від ТОВ «Прага Авто»послуги не підтверджені документаль но, спростовуються матеріала ми справи. Крім того, в пп. 3.1.2 А кту перевірки наведені всі первинні документи, що підтв ерджують взаємовідносини мі ж ЗАТ «Вестком»та ТОВ «Прага Авто», а саме: договори про на дання послуг, акти прийому - здачі виконаних робіт, подат кові накладні. Крім того, в пер іод надання послуг з юридичн ого обслуговування на підпри ємстві ЗАТ «Вестком», що вбач ається з матеріалів справи, ю рист був відсутній.

Крім того, з метою встановле ння додаткових обставин по с праві, Окружний адміністрати вний суд м. Києва, ухвалою від 04.04.2011р. витребував у ДПІ у Оболо нському районі м. Києва належ ним чином завірені копії под аткових декларацій з ПДВ за п еріод з 07.07.2007р. по 09.09.2007р. з додатко м №5, поданих ТОВ «Прага-Авто».

На виконання ухвали суду ві д 04.04.2011р. ДПІ у Оболонському рай оні м. Києва надані податкові декларації з податку на дода ну вартість з додатками №5 ТОВ «Прага Авто»за вказаний пер іод, з яких вбачається, що суми ПДВ сплачені ЗАТ «Вестком»в ціні отриманих послуг, включ ені ТОВ «Прага Авто»до склад у податкових зобов'язань.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що ЗАТ « Вестком», як підприємство, що самостійно веде фінансово-г осподарську діяльність, отри мувало послуги від ТОВ «Праг а Авто», які, за своєю суттю, є т акими, що можуть надаватися п рацівниками підприємства, та відносяться до складу валов их витрат, оскільки безпосер едньо пов'язані з господарсь кою діяльністю підприємства , та підтверджені документал ьно.

Беручи до уваги викладене, с уд вважає, що висновки акту пе ревірки щодо заниження ЗАТ « Вестком»податку на прибуток в сумі 206 385,00 грн. є безпідставни ми. Отже податкове повідомле ння рішення Державної податк ової інспекції у Святошинськ ому районі м. Києва від 30.06.10 р. № 00 00522310/1 є протиправним та таким, щ о підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб'єкта влад них повноважень чи окремих й ого положень, дій чи бездіяль ності і про скасування або ви знання нечинним рішення чи о кремих його положень, про пов орот виконання цього рішення чи окремих його положень із з азначенням способу його здій снення.

Суд може прийняти іншу пост анову, яка б гарантувала дотр имання і захист прав, свобод, і нтересів людини і громадянин а, інших суб'єктів у сфері публ ічно-правових відносин від п орушень з боку суб'єктів влад них повноважень.

Частиною 1 ст. 9 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відпов ідно до якого органи державн ої влади, органи місцевого са моврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Відповідач, як суб'єкт владн их повноважень, не довів прав омірності прийнятого ним ріш ення. Натомість, позивач нада в суду належні та допустимі д окази в обґрунтування своєї правової позиції.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з'ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуютьс я позовні вимоги, оцінивши до кази, які мають значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, Окружний адміні стративний суд м. Києва вважа є, що позовні вимоги Закритог о акціонерного товариства «В естком»в даному випадку підл ягають задоволенню повністю .

Враховуючи викладене та ке руючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, 112, 158-163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, Окружний адмін істративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позовні вимог и задовольнити повністю.

2. Визнати протиправни м та скасувати податкове пов ідомлення - рішення від 30.06.10 р. № 0000522310/1 Державної податкової ін спекції у Святошинському рай оні м. Києва

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційно ї інстанції протягом десяти днів за правилами, встановле ними ст.ст. 185-187 КАС України. Апел яційна скарга подається до а дміністративного суду апеля ційної інстанції через суд п ершої інстанції, який ухвали в оскаржуване судове рішення . Копія апеляційної скарги од ночасно надсилається особою , яка її подає, до суду апеляці йної інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.05.2011
Оприлюднено21.11.2011
Номер документу19200927
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-18325/10/2670

Ухвала від 26.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 22.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 19.02.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Постанова від 28.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Пилипенко О.Є.

Постанова від 20.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні