Постанова
від 09.08.2011 по справі 2а-3944/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

09 серпня 2011 року № 2а-3944/11/2670

Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі г оловуючого судді Григорови ча П.О. при секретарі судового засідання Очколясу О.В. розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інс пекції у Печерському районі м. Києва

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Даксдмір"

про визнання недійсним устано вчих документів та визнання недійсним запису про проведе ннядержавної реєстрації

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду м. Києва з позовом про прип инення юридичної особи, визн ання недійсним статуту та ви знання недійсним запису про проведення державної реєстр ації Товариства з обмеженою відповідальністю «Даксдмір »

Позовні вимоги вмотивован і тим, що оскаржувана реєстра ційна дія вчинена на підстав і недостовірних відомостей, так в ході проведеного ГВПМ Д Ш у Печерському районі м. Києв а аналізу фінансово-господар ської діяльності ТОВ «Даксдм ір»було встановлено, що гром адянин ОСОБА_1, який значи ться директором підприємств а фактично ніякого відношенн я до фінансово-господарської діяльності підприємства не має, а діяльність, спрямована на нанесення шкоди економіч ним інтересам держави, від ім ені підприємства ведеться не встановленими особами. Відп овідно до пояснень ОСОБА_1 встановлено, що ТОВ «Даксдмі р»було зареєстроване в держа вних органах на підставі неп равдивих відомостей про засн овників підприємства та кері вництва. Ніякого відношення до державної реєстрації та ф інансово-господарської діял ьності ТОВ «Даксдмір»зазнач ена особа не має, внесків до ст атутного фонду не робила, під писів на жодному з фінансово -господарських документів ТО В «Даксдмір» не ставив. Тобто , статут та реєстраційні доку менти ТОВ «Даксдмір»містять неправдиві данні про формув ання статутного фонду підпри ємства, власника майна, дирек тора та місцезнаходження тов ариства, при реєстрації ТОВ « Даксдмір»була відсутня дійс на воля і волевиявлення осіб , імя яких зазначено в реєстра ційних та установчих докумен тах на отримання прав та обов ' язків власника цього підпр иємства. Таким чином, виходяч и з цього та з посиланням на ст .20 Податкового кодексу Україн и та ст.ст. 8, 38 Закону України «П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб пі дприємців», позивач вважає, щ о існують правові підстави д ля ухвалення рішення суду пр о визнання недійсним запису про проведення державної реє страції відповідача через по рушення закону, допущені йог о створенні, які не можна усун ути, визнати діяльність тако ю, що суперечить установчим д окументам, визнати недійсним статут та припинити юридичн у особу.

Відповідач в судові засіда ння представника не направив , хоча належним чином повідом лений про день, час та місце ро згляду справи за адресою, яка значиться в довідці з ЄДРПОУ , проте поштова кореспонденц ія була повернута без вручен ня з підстав відсутності за з азначеною адресою.

Відповідно до ч. 6 ст. 128 КАС Укр аїни в зв' язку з неявкою від повідача та враховуючи згод у позивача, вирішується в пис ьмовому провадженні на підст аві наявних в ній доказів.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, Окружний адміністративн ий суд м. Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріа лів справи, Товариство з обме женою відповідальністю «Дак сдмір»(ідентифікаційний код 36425301) було зареєстровано Печер ською районною у м. Києві держ авною адміністрацією 06.04.2009 рок у.

Згідно Довідки про взяття н а облік платника податків ві д 18.06.2009 року №2024 (форма № 4-ОПП). ТОВ « Даксдмір»перебуває на облік у як платник податку в Держав ній податковій інспекції у П ечерському районі м. Києва з 07 .04.2009р. №51855.

Підпунктом 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України, який н абрав чинності з 01 січня 2011 рок у, органи державної податков ої служби наділені повноваже нням у випадках, встановлени х законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної о соби та підприємницької діял ьності фізичної особи - підп риємця про визнання недійсни ми установчих (засновницьких ) документів суб' єктів госп одарювання.

Викладені положення Подат кового кодексу України наділ или орган державної служби п овноваженнями на звернення д о суду з вимогами щодо припин ення юридичної особи та підп риємницької діяльності фізи чної особи - підприємця про визнання недійсними установ чих (засновницьких) документ ів суб' єктів господарюванн я. Водночас, підстави для визн ання недійсними установчих ( засновницьких) документів су б' єктів господарювання і пр ипинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця встановлені законодавством .

Підстави для визнання неді йсними установчих (засновниц ьких) документів передбачені ст. 551 Господарського кодексу України, яка набрала чинност і з дня набрання чинності Под атковим кодексом України.

Згідно зі ст. 551 Господарсько го кодексу України ознаки фі ктивності, що дають підстави для звернення до суду про при пинення юридичної особи або припинення діяльності фізич ною особою - підприємцем, в том у числі визнання реєстраційн их документів недійсними:

- зареєстровано (перереєстр овано) на недійсні (втрачені, з агублені) та підроблені доку менти;

- незареєстровано у державн их органах, якщо обов' язок р еєстрації передбачено закон одавством;

- зареєстровано (перереєстр овано) у органах державної ре єстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформл енням) у володіння чи управлі ння підставним (неіснуючим), п омерлим, безвісти зниклим ос обам або таким особам, що не ма ли наміру провадити фінансов о-господарську діяльність аб о реалізовувати повноваженн я;

- зареєстровано (перереєстр овано) та проваджено фінансо во-господарську діяльність б ез відома та згоди його засно вників та призначених у зако нному порядку керівників.

Отже, наявність вищеперера хованих ознак фіктивності є підставою для звернення орга ну державної податкової служ би до суду з вимогою про визна ння недійсними реєстраційни х документів юридичної особи .

При цьому, судом враховуєть ся те, що згідно з ч. 1 ст. 58 Консти туції України закони та інші нормативно-правові акти не м ають зворотної дії в часі, крі м випадків, коли вони пом' як шують або скасовують відпові дальність особи, а тому полож ення ст. 551 Господарського код ексу України та положення пі дпункту 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податковог о кодексу України можуть бут и застосовані щодо обставин, які виникли вже після набран ня чинності зазначеними норм ативними правовими актами.

Частиною першою ст. 104 Цивіль ного кодексу України передба чено, що юридична особа припи няється в результаті передан ня всього свого майна, прав та обов' язків іншим юриди чним особам - правонаступни кам (злиття, приєднання, поді лу, перетворення) або в

рез ультаті ліквідації.

В силу ч. 1 ст. 110 Цивільного ко дексу України юридична особа ліквідується, зокрема за ріш енням суду про визнання судо м недійсною державної реєстр ації юридичної особи через д опущені при її створенні пор ушення, які не можна усунути , а також в інших випадках, в становлених законом.

Згідно з ч. 1 ст. 59 Господарськ ого кодексу України припинен ня діяльності суб' єкта госп одарювання здійснюється шля хом його реорганізації (злит тя, приєднання, поділу, перетв орення) або ліквідації - за ріш енням власника (власників) чи уповноважених ним органів, з а рішенням інших осіб - заснов ників суб' єкта господарюва ння чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених зак онами, - за рішенням суду.

Суб' єкт господарювання л іквідується, зокрема у разі с касування його державної реє страції у випадках, передбач ених законом (ч. 6 ст. 59 Господар ського кодексу України).

Скасування державної реєс трації позбавляє суб' єкта г осподарювання статусу юриди чної особи і є підставою для в илучення його з державного р еєстру (ч. 7 ст. 59 Господарського кодексу України).

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємц ів» від 15 травня 2003 року № 755-ІV рег улює відносини, які виникают ь у сфері державної реєстрац ії юридичних осіб, а також фіз ичних осіб - підприємців і є спеціальним нормативним акт ом з цих питань.

Відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакці ї на момент виникнення спірн их правовідносин) підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов' язано з банкрутством юридичної ос оби, зокрема є:

- визнання судом недійсною д ержавної реєстрації юридичн ої особи через допущені при ї ї створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених зако ном;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного капі талу юридичної особи вимогам закону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

В обґрунтування позовних в имог позивача посилається на письмові пояснення громадян ина ОСОБА_1, який значитьс я директором ТОВ «Даксдмір», відібраних 01.09.2010 року капітано м податкової міліції Головно го відділу податкової міліці ї ДПІ у Святошинському район і м. Києва.

Предметом доказування є об ставини, якими обґрунтовують ся позовні вимоги чи запереч ення або які мають інше значе ння для вирішення справи (при чини пропущення строку для з вернення до суду тощо) та які н алежить встановити при ухвал енні судового рішення у спра ві (ч. 1 ст. 138 Кодексу адміністра тивного судочинства України ).

Відповідно до ч. 4 ст. 70 Кодекс у адміністративного судочин ства України обставини, які з а законом повинні бути підтв ерджені певними засобами док азування, не можуть підтверд жуватися ніякими іншими засо бами доказування, крім випад ків, коли щодо таких обставин не виникає спору.

Частиною першою ст. 70 Кодекс у адміністративного судочин ства України визначено, що на лежними є докази, які містять інформацію щодо предмету до казування. Суд не бере до розг ляду докази, які не стосуютьс я предмету доказування.

В силу ч. 3 ст. 70 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни докази, одержані з поруш енням закону, судом при виріш енні справи не беруться до ув аги.

Водночас, з пояснень не вбач ається на якій правовій підс таві вони були відібрані, на п ідставі якої правової норми та в рамках якої процедури.

Таким чином, зазначені пояс нення не є належним доказом, я кий встановлює відповідні юр идичні факти.

В силу ч. 1 ст. 205 Кримінального кодексу України фіктивне пі дприємництво, тобто створенн я або придбання суб' єктів п ідприємницької діяльності (ю ридичних осіб) з метою прикри ття незаконної діяльності аб о здійснення видів діяльност і, щодо яких є заборона.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку пр о те, що позивачем не підтверд жено наявність ознак фіктивн ості у ТОВ «Даксдмір», що є зак онодавчою підставою для визн ання установчих документів т овариства недійсними, тобто не надано, як того вимагають п оложення чинного законодавс тва України, належних доказі в, зокрема обвинувального ви року щодо керівника підприєм ства за ст. 205 Кримінального ко дексу України.

В частині вимог про припине ння юридичної особи - ТОВ «Да ксдмір»суд також вважає за н еобхідне відмовити з огляду на наступне.

Частиною другою ст. 38 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців»від 15 травня 2003 року № 755-ІV (в редакці ї на момент виникнення спірн их правовідносин) передбачен ий вичерпний перелік підстав для припинення юридичної ос оби.

Відповідно до п. 11.10 Розділу Х І (Порядок зняття з обліку пла тників податків в органах де ржаної податкової служби) По рядку обліку платників подат ків і зборів, затвердженого Н аказом Державної податкової адміністрації України від 22 г рудня 2010 року № 979, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 30 грудня 2010 року за № 1439/18734, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджет ом та у разі неподання протяг ом одного року в органи держа вної податкової служби подат кових декларацій, документів податкової звітності; якщо у становчі документи супереча ть чинному законодавству; пр овадження діяльності, яка су перечить установчим докумен там та законодавству; наявно сті в Єдиному державному реє стрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням; наявно сті в органу державної подат кової служби передбачених за конами України інших підстав для постановлення судового рішення щодо припинення (лік відації) чи скасування держа вної реєстрації суб' єкта го сподарювання, то керівник ор гану державної податкової сл ужби приймає рішення у вигля ді розпорядження відносно пл атника податків - про звернен ня до суду або господарськог о суду із заявою (позовною зая вою) про винесення судового р ішення щодо припинення юриди чної особи чи підприємницько ї діяльності фізичної особи - підприємця, відміни державн ої реєстрації припинення юри дичної особи або підприємниц ької діяльності фізичної осо би - підприємця, скасування де ржавної реєстрації змін до у становчих документів юридич ної особи.

Проте, як свідчать матеріал и справи остання податкова з вітність подана підприємств ом за вересень 2010 року, при цьом у з позовом позивач звернувс я 18.03.2011р., тобто до спливу річног о строку неподання звітності .

З огляду на те, що позивачем не було доведено наявності ж одної підстави для припиненн я відповідача, передбаченою ч. 2 ст. 38 Закону України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підп риємців», підстав для припин ення юридичної особи - ТОВ «Да ксдмір»відсутні.

Суд також враховує, що відпо відно до п.п.20.1.12, п.п.67.2 Податково го кодексу України, який набр ав чинності з 01.01.2011 року, також в становлено, що з питань припи нення суб' єктів господарюв ання податкові органи можуть звертатися до суду лише у вип адках, встановлених законом, зміст яких викладений вище.

Крім того, суд бере до уваги , що положення Податкового ко дексу України та інших закон одавчих актів з цих питань, що набрали чинності з 01.01.2011 року п оширюються на правовідносин и, що виникли після набрання ч инності цими актами та не пош ирюються на минуле.

Частиною 1 ст. 11 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністр ативних судах здійснюється н а засадах змагальності сторі н та свободи в наданні ними су ду своїх доказів і у доведенн і перед судом їх переконливо сті, а частиною 1 статті 71 Кодек су адміністративного судочи нства України зазначено, що к ожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку про те, що позовн і вимоги є необґрунтованими та такими, що в даному випадк у задоволенню не підлягають.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 69, 71, 94, 97, ч. 6 ст. 128,158-163 Кодексу адміністративн ого судочинства України, Окр ужний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволені адміністр ативного позову відмовити по вністю.

Постанова може бути ос каржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти дн ів за правилами, встановлени ми ст.ст. 185-187 КАС України. Апеляц ійна скарга подається до адм іністративного суду апеляці йної інстанції через суд пер шої інстанції, який ухвалив о скаржуване судове рішення. К опія апеляційної скарги одно часно надсилається особою, я ка її подає, до суду апеляційн ої інстанції.

Суддя П.О. Григорович

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.08.2011
Оприлюднено21.11.2011
Номер документу19201073
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3944/11/2670

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 21.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 02.10.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 06.09.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Постанова від 09.08.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні