Постанова
від 10.11.2011 по справі 2а-11347/11/0170/3
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 листопада 2011 р. Справа №2а-11347/11/0170/3

(13:16) м. Сімфероп оль

Окружний адміністративний суд АР Крим у складі головуюч ого судді Шкляр Т.О., при секре тарі Желудковій О.О., розгляну вши у відкритому судовому за сіданні адміністративну спр аву

за позовом Заступника про курора АР Крим

до Чорноморської районно ї ради

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідач а - Товариство з обмеженою відповідальністю "Катран ЛТ Д"

про скасування рішення

за участю представників ст орін:

від позивача - ОСОБА_2, до в.,

від відповідача - не з'явивс я,

від третьої особи - не з'явив ся.

Суть справи:

Заступник прокурора АР Кри м звернувся до Окружного адм іністративного суду АР Крим із адміністративним позовом до Чорноморської районної р ади про скасування рішення 13-ї сесії 5-го скликання від 27.02.2007 р. № 182 щодо вирішення вважати бу дівництво любительського пр ичалу ТОВ "Катран ЛТД" на земля х запасу Оленівської селищно ї ради Чорноморського району об'єктом, пов'язаним з обслуго вуванням мешканців громади Ч орноморського району.

Ухвалами Окружного адміні стративного суду АР Крим від 16.09.11 р. відкрито провадження в а дміністративній справі, залу чено до участі у справі у якос ті третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору, на стороні відпові дача Товариство з обмеже ною відповідальністю "Катран ЛТД", справу призначено до суд ового розгляду.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на доводи, викладені в позовній заяві, основні з яких такі, що оскаржуване рішення винесен о всупереч вимогам чинного з аконодавства з огляду на від сутність об'єктивних причин соціально-економічного обґр унтування потреб територіал ьної громади у будівництві л юбительського причалу ТОВ "К атран ЛТД".

Відповідачем надані письм ові заперечення проти позову за тих підстав, що при прийнят ті оскаржуваного рішення від повідачем дотримані вимоги ч инного законодавства Україн и.

У судовому засіданні предс тавник прокуратури позовні в имоги підтримав, просив позо в задовольнити у повному обс язі.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про час, дату та місце судово го засідання повідомлений на лежним чином. Доказів поважн ості причин відсутності у су довому засіданні на адресу с уду не надіслав.

Представник третьої особи у судове засідання не з'явивс я, про час, дату та місце судов ого засідання повідомлений н алежним чином.

Враховуючи вищезазначене, з урахуванням принципу розу мності строку розгляду адмін істративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС Ук раїни, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсут ності представників відпові дача та третьої особи, на підс таві наявних доказів.

Вивчивши матеріали справи , заслухавши представника пр окуратури, дослідивши надані докази та оцінивши їх у сукуп ності, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст.ст. 2, 3, 17 К АС України, згідно з якими виз начальним критерієм віднесе ння справи до справ адмініст ративної юрисдикції є наявн ість стороною у справі суб'єк та владних повноважень та ви конання ним у спірних віднос инах владних управлінських ф ункцій у сфері публічно-прав ових відносин, дана справа є с правою адміністративної юри сдикції.

27.02.2007 р. Чорноморською районн ою радою 13-ї сесії 5-го скликанн я прийнято рішення № 182, згідно якого за результатами розгл яду клопотання ТОВ "Катран ЛТ Д" про віднесення любительсь кого причалу на землях запас у Оленівської сільської ради до категорії об'єктів для пот реб територіальних громад Чо рноморського р-ну АР Крим (а.с. 29) будівництво любительськог о причалу на землях Оленівсь кої сільської ради Чорноморс ького р-ну визнано об'єктом, по в'язаним з обслуговуванням м ешканців територіальних гро мад Чорноморського р-ну (а.с.5).

04.08.11 р. Прокуратурою АР Крим п ринесено протест вих№ 05/4-1470вих -11 на рішення Чорноморської ра йонної ради № 182 від 27.02.07 р. про ск асування останнього з огляду на відсутність вивчення соц іально-економічних та статис тичних обґрунтувань необхід ності у територіальної грома ди потреб щодо будівництва л юбительського причалу та фак тичну передачу земельної діл янки ТОВ "Катран ЛТД" для задов олення власних потреб підпри ємства (а.с.7).

02.09.11 р. рішенням 13-ї сесії 6-го ск ликання № 162 Чорноморська райо нна рада відхилила протест п рокуратури від 04.08.11 р. вих№ 05/4-1470ви х-11 (а.с.8).

З матеріалів справи вбачає ться, що Товариство з обме женою відповідальністю "Катр ан ЛТД" (ЄДРПОУ 31099406) зареєстрова но Чорноморською районною де ржавною адміністрацією АР Кр им 10.11.2000 р. за адресою місцезнах одження: 96400, АР Крим, смт. Чорном орське, Чорноморський р-н, вул . Шевченка, буд. 7, про що видано свідоцтво про державну реєст рацію серії А00 № 516555 (а.с.9).

06.10.2006 р. Оленівською сільсько ю радою та ТОВ "Катран ЛТД" укл адено інвестиційний договір про сумісну участь у розвитк у інфраструктури с. Калинівк а Оленівської сільської ради Чорноморського р-ну, згідно п .п.1 п.3 якого Оленівська сільсь ка рада узгоджує місце розта шування та розмір земельних ділянок: площею 0,4 га ТОВ "Катра н ЛТД" для будівництва і обслу говування причала (любительс ького) з господарськими буді влями, розташованого на земл ях запасу Оленівської сільсь кої ради (за межами населеног о пункта) в балці "Ожиная" Чорн оморського р-ну АР Крим, а ТОВ "Катран ЛТД" приймає дольову у часть у розвитку інфраструкт ури с. Калинівка Оленівської сільської ради Чорноморсько го р-ну (а.с.32).

26.02.2007 р. ТОВ "Катран ЛТД" вхід№ 118 /02-8 надало відповідачу гарант ійне зобов'язання щодо досту пу та оформлення плавзасобів мешканців територіальних гр омад Чорноморського р-ну з мо мента початку роботи любител ьського причалу згідно з йог о функціональними можливост ями та технічними характерис тиками, виконання встановлен их законодавством вимог стос овно об'єктів обслуговування територіальних громад (а.с.31).

Ст. 140 Конституції України вс тановлює, що місцеве самовря дування є правом територіал ьної громади - мешканців села , селища, міста - самостійно ви рішувати питання місцевого значення в рамках Конституц ії і законів України. Місцеве самоврядування здійснюєтьс я територіальною громадою у порядку, встановленому закон ом, як безпосередньо, так і чер ез органи місцевого самовряд ування: сільські, селищні, міс ькі ради і їх органи.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 2 Закону України "Про місцеве самовря дування" № 280 від 21.05.1997 р. місцеве с амоврядування в Україні - це г арантоване державою право та реальна здатність територіа льної громади - жителів села ч и добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кі лькох сіл, селища, міста - само стійно або під відповідальні сть органів та посадових осі б місцевого самоврядування в ирішувати питання місцевого значення в межах Конституці ї і законів України.

Місцеве самоврядування зд ійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сі льські, селищні, міські ради т а їх виконавчі органи, а також через районні та обласні рад и, які представляють спільні інтереси територіальних гро мад сіл, селищ, міст.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 5, ч. 2 с т. 10 Закону України "Про місцев е самоврядування" районні та обласні ради представляють спільні інтереси територіал ьних громад сіл, селищ, міст у межах повноважень, визначени х Конституцією України, цим т а іншими законами, а також пов новажень, переданих їм сільс ькими, селищними, міськими ра дами, та входять до системи мі сцевого самоврядування.

Статтею 143 Конституції Укра їни визначено, що територіал ьні громади села, селища, міст а безпосередньо або через ут ворені ними органи місцевого самоврядування управляють м айном, що є в комунальній влас ності: затверджують програми соціально-економічного та к ультурного розвитку і контро люють їх виконання; вирішуют ь інші питання місцевого зна чення, віднесені законом до ї хньої компетенції.

Обласні та районні ради зат верджують програми соціальн о-економічного та культурног о розвитку відповідних облас тей і районів та контролюють їх виконання; затверджують р айонні і обласні бюджети, які формуються з коштів державн ого бюджету для їх відповідн ого розподілу між територіал ьними громадами або для вико нання спільних проектів та з коштів, залучених на договір них засадах з місцевих бюдже тів для реалізації спільних соціально-економічних і куль турних програм, та контролюю ть їх виконання; вирішують ін ші питання, віднесені законо м до їхньої компетенції.

Відповідно до п.п. 16, 19 ч. 1 ст. 43 За кону України "Про місцеве сам оврядування" виключно на пле нарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються та кі питання як затвердження п рограм соціально-економічно го та культурного розвитку в ідповідно району, області, ці льових програм з інших питан ь, заслуховування звітів про їх виконання.

Відповідно до п. "в" ч. 3 ст. 122 Зем ельного кодексу України райо нні державні адміністрації н а їх території надають земел ьні ділянки із земель держав ної власності у постійне кор истування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районно го значення для всіх потреб т а за межами населених пункті в для будівництва об'єктів, по в'язаних з обслуговуванням ж ителів територіальної грома ди району (шкіл, закладів куль тури, лікарень, підприємств т оргівлі тощо), крім випадків, в изначених частиною сьомою ці єї статті.

З матеріалів справи вбачає ться, що ТОВ "Катран ЛТД" надал о Чорноморській районній рад і клопотання про віднесення любительського причалу на зе млях запасу Оленівської сіль ської ради до категорії об'єк тів для потреб територіальни х громад Чорноморського р-ну АР Крим (а.с.29).

В обґрунтування клопотанн я ТОВ "Катран ЛТД" посилається на відсутність місць виходу та зберігання маломірних пл авзасобів у північно-західні й частині узбережжя Чорномор ського району (а.с.29).

В контексті законодавства України про місцеве самовря дування, на підставі аналізу сутності інститута територі альної громади випливає, що е фективність реалізації інте ресів територіальної громад и органами місцевого самовря дування пропорційна рівню ро звитку територіальної грома ди, в тому числі - соціально-ек ономічного характеру. Останн є при якісному рівні успішно сті зумовлює активність інве стиційних процесів, метою як их є підвищення економічного розвитку та розвиток соціал ьної інфраструктури в тому ч ислі шляхом впровадження інн оваційних методів організац ії діяльності для задоволенн я спільних інтересів територ іальної громади.

З матеріалів справи вбачає ться, що ТОВ "Катран ЛТД" уклал о із Оленівською сільською р адою інвестиційний договір в ід 06.10.06 р., за яким ТОВ "Катран ЛТД " зобов'язано приймати дольов у участь у розвиткові інфрас труктури с. Калинівка Оленів ської сільської ради в сумі 100 тис грн. (а.с.32).

У вказаному договорі не вка зано, яким чином буде здійсне но забезпечення соціально-ек ономічних, культурних, оздор овчих або інших потреб жител ів району, адже метою договор у є сумісна участь сторін в ро звитку інфраструктури с. Кал инівка Оленівської сільсько ї ради Чорноморського р-ну.

З аналізу норм законодавст ва України про місцеве самов рядування випливає, що розви ток інфраструктури територі альної громади передбачає за безпечення соціально-економ ічних, культурних, оздоровчи х або інших потреб жителів ра йону; однакове задоволення п отреб всіх без винятку жител ів відповідної територіальн ої громади.

Оскаржуваним рішенням Чор номорської районної ради № 182 від 27.02.2007 р. будівництво любител ьського причала на землях Ол енівської сільської ради Чор номорського району віднесен о до об'єктів, пов'язаних з обс луговуванням жителів терито ріальних громад Чорноморськ ого району.

З урахуванням вищенаведен ого, п.п. 16, 19 ч. 1 ст. 43 Закону Україн и "Про місцеве самоврядуванн я", п. "в" ч. 3 ст. 122 Земельного кодек су України, об'єктом, що пов'яз аний з обслуговуванням жител ів територіальної громади ра йону, є об'єкт, який має призна чення, яке пов'язано з забезпе ченням соціально-економічни х, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району ; однаковим задоволенням пот реб жителів відповідної тери торіальної громади, для чого органами місцевого самовряд ування здійснюється стратег ічне планування та прогнозув ання соціально-економічного розвитку певної території, щ о супроводжується в тому чис лі складанням інвестиційног о паспорту, який відображує с оціально-економічні, культур ні, оздоровчі потреби жителі в відповідної територіально ї громади, необхідність благ оустрою та можливі інвестиці йні ризики з урахуванням хар актерних властивостей певно ї території. Це сприяє забезп еченню необхідного рівня соц іально-економічної стабільн ості, сприянню розвитку тих ф орм економічної діяльності і зайнятості, які узгоджуютьс я з існуючими ресурсними мож ливостями громади, створенню якісно нових робочих місць, п окращенню життєвих стандарт ів певної територіальної гро мади.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

Відповідно до ч. 1 ст. 138 КАС Укр аїни предметом доказування є обставини, якими обґрунтову ються позовні вимоги чи запе речення або які мають інше зн ачення для вирішення справи та які належить встановити п ри ухваленні судового рішенн я у справі.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС Укр аїни доказами в адміністрати вному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі як их суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і запе речення осіб, які беруть учас ть у справі, та інші обставини , що мають значення для правил ьного вирішення справи. Ці да ні встановлюються судом на п ідставі пояснень сторін, тре тіх осіб та їхніх представни ків, показань свідків, письмо вих і речових доказів.

Відповідачем, третьою особ ою не надано доказів відпові дності об'єкта, будівництво я кого віднесено до об'єктів, по в'язаних з обслуговуванням ж ителів територіальних грома д Чорноморського району, кри теріям об'єкта, пов'язаного з о бслуговуванням жителів тери торіальних громад Чорноморс ького району, не надано доказ ів відповідності будівництв а вказаного об'єкту програмі соціально-економічного, кул ьтурного розвитку відповідн ого району.

Відповідачем не надано док азів того, що будівництво люб ительського причалу на земля х Оленівської сільської ради Чорноморського району є об'є ктом, пов'язаним з обслуговув анням мешканців територіаль них громад Чорноморського ра йону, а саме того, що метою буд івництва вказаного причалу є забезпечення соціально-екон омічних, культурних, оздоров чих або інших потреб жителів району, благоустрій відпові дної території.

Позовні вимоги підлягають задоволенню.

У судовому засіданні 10.11.11 р. п роголошено вступну та резолю тивну частини постанови. У по вному обсязі постанову склад ено 14.11.11 р.

Керуючись ст.ст. 158, 160-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

Визнати протиправним та с касувати рішення 13-ї сесії 5-го скликання Чорноморської рай онної ради від 27.02.2007 р. № 182.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Шк ляр Т.О.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення10.11.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19377394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11347/11/0170/3

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 10.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні