Ухвала
від 25.09.2014 по справі 2а-11347/11/0170/3
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

25 вересня 2014 року м. Київ К/9991/27750/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Суддів:Черпіцької Л.Т. Розваляєвої Т.С. Маслія В.І.

провівши попередній розгляд адміністративної справи за касаційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «Катран ЛТД» на постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10 листопада 2011 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 березня 2012 року у справі №2а-11347/11/0170/3 за позовом Заступника прокурора Автономної Республіки Крим до Чорноморської районної ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Катран ЛТД» про скасування рішення,

ВСТАНОВИЛА:

У вересні 2011 року заступник прокурора Автономної Республіки Крим звернувся з позовом до Чорноморської районної ради, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «Катран ЛТД» про скасування рішення 13-ї сесії 5-го скликання Чорноморської районної ради від 27.02.2007 року №182 щодо вирішення вважати будівництво любительського причалу ТОВ «Катран ЛТД» на землях запасу Оленівської селищної ради Чорноморського району об'єктом, пов'язаним з обслуговуванням мешканців громади Чорноморського району.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення винесено всупереч вимогам чинного законодавства з огляду на відсутність об'єктивних причин соціально-економічного обґрунтування потреб територіальної громади у будівництві любительського причалу ТОВ "Катран ЛТД".

Постановою Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10 листопада 2011 року, залишеною без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 березня 2012 року, позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення 13-ї сесії 5-го скликання Чорноморської районної ради від 27.02.2007 року №182.

Не погоджуючись з рішеннями суду першої та апеляційної інстанцій Товариство з обмеженою відповідальністю «Катран ЛТД» звернулось з касаційною скаргою, у якій просить скасувати судові рішення першої та апеляційної інстанції, посилаючись на те, що при прийнятті зазначених судових рішень було порушено норми матеріального та процесуального права.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ТОВ "Катран ЛТД" звернулось до відповідача з клопотанням про віднесення любительського причалу на землях запасу Оленівської сільської ради до категорії об'єктів для потреб територіальних громад Чорноморського району Автономної Республіки Крим. В обґрунтування клопотання ТОВ "Катран ЛТД" посилалось на відсутність місць виходу та зберігання маломірних плавзасобів у північно-західній частині узбережжя Чорноморського району.

27.02.2007р. Чорноморською районною радою 13-ї сесії 5-го скликання прийнято рішення №182, згідно якого будівництво любительського причалу на землях Оленівської сільської ради Чорноморського району визнано об'єктом, пов'язаним з обслуговуванням мешканців територіальних громад Чорноморського району.

04.08.2011р. заступником прокурора Автономної Республіки Крим винесено протест № 05/4-1470вих-11 на рішення Чорноморської районної ради № 182 від 27.02.2007р., з огляду на відсутність вивчення соціально-економічних та статистичних обґрунтувань необхідності у територіальної громади потреб щодо будівництва любительського причалу та фактичну передачу земельної ділянки ТОВ "Катран ЛТД" для задоволення власних потреб підприємства.

02.09.2011р. рішенням 13-ї сесії 6-го скликання №162 Чорноморська районна рада відхилила протест заступника прокурора Автономної Республіки Крим від 04.08.2011р. № 05/4-1470вих-11.

Суди першої та апеляційної інстанцій, розглядаючи справу та задовольняючи позовні вимоги, вмотивували свої висновки тим, що відповідачем не надано доказів того, що будівництво любительського причалу на землях Оленівської сільської ради Чорноморського району є об'єктом, пов'язаним з обслуговуванням мешканців територіальних громад Чорноморського району, а саме того, що метою будівництва вказаного причалу є забезпечення соціально-економічних, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району, благоустрій відповідної території.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України погоджується з висновками суддів та вважає їх обґрунтованими, враховуючи наступне.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст. Зазначене кореспондується з положеннями статті 140 Конституції України.

Згідно з статтями 5 та 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районні та обласні ради представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст у межах повноважень, визначених Конституцією України , цим та іншими законами, а також повноважень, переданих їм сільськими, селищними, міськими радами, та входять до системи місцевого самоврядування.

Статтею 143 Конституції України визначено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності; затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку і контролюють їх виконання; затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання; встановлюють місцеві податки і збори відповідно до закону; забезпечують проведення місцевих референдумів та реалізацію їх результатів; утворюють, реорганізовують та ліквідовують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю; вирішують інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.

Обласні та районні ради затверджують програми соціально-економічного та культурного розвитку відповідних областей і районів та контролюють їх виконання; затверджують районні і обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних і культурних програм, та контролюють їх виконання; вирішують інші питання, віднесені законом до їхньої компетенції.

Відповідно до пунктів 16, 19 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються питання, зокрема, затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно району, області, цільових програм з інших питань, заслуховування звітів про їх виконання; вирішення за дорученням відповідних рад питань про продаж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів комунальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад, а також придбання таких об'єктів в установленому законом порядку;

Відповідно до пункту «в» частини 3 статті 122 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) районні державні адміністрації на їх території надають земельні ділянки із земель державної власності у постійне користування юридичним особам у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), крім випадків, визначених частиною сьомою цієї статті.

Судова колегія вважає обґрунтованими висновки судів, що розвиток інфраструктури територіальної громади передбачає забезпечення соціально-економічних, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району, а також однакове задоволення потреб всіх без винятку жителів відповідної територіальної громади.

Для однакового задоволення потреб жителів відповідної територіальної громади, органами місцевого самоврядування здійснюється стратегічне планування та прогнозування соціально-економічного розвитку певної території, що супроводжується в тому числі складанням інвестиційного паспорту, який відображує соціально-економічні, культурні, оздоровчі потреби жителів відповідної територіальної громади, необхідність благоустрою та можливі інвестиційні ризики з урахуванням характерних властивостей певної території.

Водночас, судами встановлено, що відповідачем прийнято рішення виключно за результатами розгляду відповідного клопотання ТОВ «Катран ЛТД». Доказів щодо вивчення соціально-економічних та статистичних обґрунтувань щодо необхідності у територіальної громади потреб щодо будівництва любительського причалу при прийнятті рішення відповідачем не надано.

Крім того, відповідачем не надано доказів того, що метою будівництва любительського причалу на землях Оленівської сільської ради Чорноморського району є забезпечення соціально-економічних, культурних, оздоровчих або інших потреб жителів району, благоустрій відповідної території.

З огляду на це, суди дійшли вірного висновку про відсутність об'єктивних підстав для прийняття такого рішення.

За таких обставин, судова колегія вважає, що судом першої та апеляційної інстанцій повно і правильно встановлені фактичні обставини справи, характер правовідносин сторін і вірно застосовані до них норми матеріального права. Доводи касаційної скарги висновків суду не спростовують.

Згідно із ст. 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів Вищого адміністративного суду України

УХВАЛИЛА:

Касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Катран ЛТД» відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду Автономної Республіки Крим від 10 листопада 2011 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 20 березня 2012 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення копії особам, які беруть участь у справі та може бути переглянута в порядку ст.ст. 235-239 1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення25.09.2014
Оприлюднено03.10.2014
Номер документу40685361
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11347/11/0170/3

Ухвала від 25.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 20.03.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Іщенко Галина Михайлівна

Постанова від 10.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Шкляр Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні