Ухвала
від 20.10.2011 по справі 2а/2470/858/11
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а/2470/858/11

Головуючий у 1-й інстанції : Левицький В.К.

Суддя-доповідач: Совгира Д. І.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2011 року м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії:

головуючого-судді: Со вгири Д. І.

суддів: Курка О. П.

Матохню ка Д.Б.

при секретарі: Чернишук О.М .

за участю представників ст орін:

позивач (апелянт) : Швець О ксана Іванівна

відповідач : Корол юк Валентина Іванівна, Ра нжук Світлана В'ячеславівна

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу Новоселицької між районної державної податков ої інспекції Чернівецької на постанову Чернівецького окр ужного адміністративного су ду від 17 травня 2011 року у справі за адміністративним позовом Новоселицької міжрайонної д ержавної податкової інспекц ії Чернівецької до приватног о підприємства з іноземними інвестиціями "Земі-транс" про нарахування та сплату подат кових зобов'язань, -

В С Т А Н О В И В :

Новоселицька міжрайо нна державна податкова інспе кція Чернівецької області зв ернулася до суду з позовом до приватного підприємства з і ноземними інвестиціями "Земі -транс" про стягнення суми под аткових зобов' язань з подат ку на додану вартість в розмі рі 519321,50 грн. нарахованих згідно рішення Новоселицької МДПІ про визначення податкових зо бов' язань із застосуванням звичайних цін № 0000042300/0 № 176/23 та № 0000052300 № 177/23 від 28.03.2011 року.

Постановою Чернівецького окружного адміністративног о суду від 17 травня 2011 року в зад оволення даного позову відмо влено.

Не погоджуючись з таким суд овим рішенням Новоселицька М ДПІ подала апеляційну скаргу , в якій, з посиланням на поруш ення судом норм матеріальног о права, просить скасувати по станову суду першої інстанці ї та ухвалити нову про задово лення позовних вимог в повно му обсязі.

В судовому засіданні предс тавники позивача апеляційну скаргу підтримали та просил и її задовольнити.

Представники відповідача проти апеляційної скарги зап еречили, у зв' язку з чим прос или залишити її без задоволе ння, а постанову суду першої і нстанції - без змін.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апе ляційної скарги та дослідивш и матеріали справи, колегія с уддів вважає, що апеляційна с карга не підлягає задоволенн ю з наступних підстав.

Як вірно встановлено судом першої інстанції та підтвер джується матеріалами справи ПП з іноземними інвестиціям и "Земі-транс" є суб' єктом гос подарювання, зареєстрованим у встановленому законом пор ядку, основним видом діяльно сті якого є імпорт вживаних а втомобілів та їх подальша ре алізація на митній території України.

Працівниками податкового органу проведено виїзну поза планову перевірку відповіда ча з питань достовірності на рахування суми бюджетного ві дшкодування податку на додан у вартість на розрахунковий рахунок за грудень 2010 р. та січе нь 2011 р., яка виникла за рахунок від' ємного значення з ПДВ, щ о декларувалось в період з 01.11.2 010 р. по 31.12.2010 р., за результатами як ої складено акт № 204/23/32626146 від 23.03.2011 р. В даному акті зазначено, що на порушення п. 4.1 ст. 4 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" встановлено занижен ня податку на додану вартіст ь, якій підлягає сплаті до за г рудень 2010 р. та січень 2011 р.

На підставі висновків акту перевірки, рішення про засто сування звичайних цін при ви значенні податкових зобов' язань № 968/23 від 29.11.2010 р., заступник ом начальника Новоселицько ї МДПІ прийнято рішення № 0000042300/ 0 № 176/23 та № 0000052300 № 177/23 від 28.03.2011 рок у про визначення податкових зобов' язань із застосуванн ям звичайних цін, яким визнач ено суму податкового зобов' язань з податку на додану вар тість, що і є предметом даного позову.

Суть спірних правовідноси н полягає в тому, що відповіда ч у грудень 2010 року та січень 2011 року імпортував автотранспо ртні засоби і реалізував їх н а внутрішньому ринку України за договірними цінами. Позив ачем зроблено висновок про т е, що відповідач безпідставн о при поставці на митній тери торії України визначив базу оподаткування, виходячи з до говірної вартості, нижчою за митну вартість товару, що при звело до заниження податково го зобов' язання з податку н а додану вартість.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що висновки по даткового органу про встанов лення звичайної ціни на рівн і митної вартості не відпові дають положенням чинного зак онодавства.

Колегія суддів апеляційно го суду повністю погоджуєтьс я з такою правовою позицією.

Так відповідно до пунктів 1. 20.1, 1.20.2, 1.20.8 ст. 1 Закону України "Про оподаткування прибутку підп риємств" звичайною вважаєтьс я ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договор у. Якщо не доведене зворотне, в важається, що така звичайна ц іна відповідає рівню справед ливих ринкових цін. Для визна чення звичайної ціни товару (робіт, послуг) використовуєт ься інформація про укладені на момент продажу такого тов ару (роботи, послуги) договори з ідентичними (однорідними) т оварами (роботами, послугами ) у співставних умовах. Обов'яз ок доведення того, що ціна дог овору не відповідає рівню зв ичайної ціни у випадках, визн ачених цим Законом, покладає ться на податковий орган у по рядку, встановленому законом .

Відповідно до пункту 4.1 стат ті 4 Закону № 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" база опод аткування операції з поставк и товарів (послуг) визначаєть ся виходячи з їх договірної (к онтрактної) вартості, визнач еної за вільними цінами, але н е нижче за звичайні ціни, з ура хуванням акцизного збору, вв ізного мита, інших загальнод ержавних податків та зборів (обов'язкових платежів), згідн о із законами України з питан ь оподаткування (за винятком податку на додану вартість, а також збору на обов'язкове де ржавне пенсійне страхування на послуги стільникового ру хомого зв'язку, що включаєтьс я до ціни товарів (послуг)). До с кладу договірної (контрактно ї) вартості включаються будь -які суми коштів, вартість мат еріальних і нематеріальних а ктивів, що передаються платн ику податку безпосередньо по купцем або через будь-яку тре тю особу в зв'язку з компенсац ією вартості товарів (послуг ). У разі якщо звичайна ціна на товари (послуги) перевищує до говірну ціну на такі товари (п ослуги) більше ніж на 20 відсот ків, база оподаткування опер ації з поставки таких товарі в (послуг) визначається за зв ичайними цінами.

З огляду на наведене суд пер шої інстанції дійшов обґрунт ованого висновку, що при визн аченні бази оподаткування оп ерацій з реалізації на терит орії України імпортованого т овару, митна вартість та звич айна ціна не є тотожними. Таки м чином, якщо товари продані з а ціною, вищою від контрактно ї (фактурної), але нижчою від м итної, база оподаткування ПД В визначається виходячи з пр одажної вартості товару.

Судовими інстанціями вста новлено, що база оподаткуван ня податком на додану вартіс ть відповідачем визначена ві рно - відповідно до пункту 4.1 .статті 4 Закону № 168/97-ВР - із до говірної вартості цих засобі в, яка не нижча за звичайні цін и. При цьому, визначення позив ачем податкових зобов' язан ь із застосуванням звичайних цін згідно рішень № 0000042300/0 № 176/23 та № 0000052300 № 177/23 від 28.03.2011 року на пі дставі 4.3 названого Закону яки й вказує, що ціна такого товар у при його подальшій поставц і, не може бути меншою за митну вартість, є хибним. Даною норм ою визначено порядок нарахув ання податку на додану варті сть для товарів, які імпортую ться на митну територію Укра їни, тобто перебувають під ми тним контролем, а не для товар ів, які вже імпортовані і розм итнені на території України та митний контроль щодо яких закінчився. Тобто зазначени й порядок регулює оподаткува ння операцій виключно із імп орту товарів на митну терито рію України і не стосується п равил оподаткування інших го сподарських операцій.

Податковим органом при про веденні перевірки не здійсне но визначення звичайної ціни реалізованих позивачем на в нутрішньому ринку України ав томобілів згідно вимог п.1.20 ст . 1 Закону України "Про оподатк ування прибутку підприємств ". А викладені в позовній заяв и доводи про те, що митна варті сть товару є його звичайною ц іною є такою, що не ґрунтуєтьс я на приписах законодавства, жодною нормою якого не перед бачено що митна вартість тов ару, яка визначається для тов арів, що ввозяться на митну те риторію України, є звичайною ціною для такого товару, який реалізується на території У країни.

При визначенні бази оподат кування операцій з реалізаці ї на території України імпор тованого товару, митна варті сть та звичайна ціна не є тото жними.

Також, варто зауважити, що з гідно з підпунктом 1.20.8 пункту 1 .20 Закону України "Про оподатк ування прибутку підприємств " (у редакції, чинній до 31.12.2011 року ) обов'язок доведення того, що ціна договору (правочину) не в ідповідає рівню звичайної ці ни, покладається на орган дер жавної податкової служби у п орядку, встановленому законо м.

Позивачем ні суду першої ін станції ні суду апеляційної інстанції не надано доказів розрахунку вартості товару: а саме, вільна ціна на аналогі чний товар, яка склалася на ри нку (офіційні дані Державног о комітету з статистики Укра їни та його відділень, торгів ельно-промислових палат, тор гівельних фондових бірж тощо ), розмір акцизного збору, ввіз ного мита, інших загальнодер жавних податків та зборів (об ов'язкових платежів), згідно і з законами України з питань о податкування (за винятком по датку на додану вартість, а та кож збору на обов'язкове держ авне пенсійне страхування на послуги стільникового рухом ого зв'язку, що включається до ціни товарів (послуг), сума ко штів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податк у безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу в з в'язку з компенсацією вартос ті товарів (послуг).

В інформаційному листі Вищ ого адміністративного суду У країни від 20.07.2010 року № 1112/11/13-10 "Проб лемні питання застосування з аконодавства у справах за уч астю органів державної подат кової служби (підготовлено н а підставі аналізу вивчення та узагальнення причин скасу вання Верховним Судом Україн и судових рішень Вищого адмі ністративного суду України, переглянутих за винятковими обставинами у 2009 році)" вказано , що Верховний Суд України виз нав за можливе встановлювати рівень звичайних цін для ціл ей оподаткування на підставі даних Державного інформацій ного аналітичного центру та Державної митної служби в Ук раїні.

Слід підкреслити, що дана пр авова позиція стосується спо рів, які виникли до набрання ч инності статті 39 Податкового кодексу України, так як з набр анням чинності даної норми п итання щодо визначення звича йної ціни на імпортовані тов ари відпало, оскільки, зазнач ена стаття містить норми щод о визначення звичайної ціни на імпортовані товари. Зокре ма, відповідно до пункту 39.13 ста тті 39 Податкового кодексу Укр аїни, для товарів (супутніх по слуг), раніше ввезених на митн у територію України у митном у режимі імпорту або реімпор ту, звичайною ціною продажу (п оставки) на митній території України вважається ринкова ціна, але не нижче митної ва ртості товарів (супутніх пос луг), з якої були сплачені пода тки та збори під час їх митног о оформлення.

За таких обставин не можна в важати доведеним позивачем т ой факт, що ціна товарів, реалі зованих відповідачем на митн ій території України, є нижчо ю за звичайні ціни. А тому твер дження позивача про заниженн я ПП з ІІ "Земі-транс" суми пода тку на додану вартість, що під лягає сплаті до бюджету є без підставним.

Враховуючи викладене суд п ершої інстанції обґрунтован о відмовив Новоселицькій МДП І в задоволенні позову про ст ягнення 519321,50 грн., нарахованих у зв' язку з безпідставним ви значенням податкових зобов' язань із застосуванням звича йних цін.

Доводи особи, яка подала апе ляційну скаргу не ґрунтуютьс я на вимогах чинного законод авства та повністю спростову ються встановленими по справ і обставинами.

Відповідно до статті 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає скаргу без зад оволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд п ершої інстанції правильно вс тановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дод ержанням норм матеріального і процесуального права.

За таких підстав, колегія су ддів дійшла висновку, що пост анова Чернівецького окружно го адміністративного суду ві д 17.05.2011р. є законною і обґрунтов аною, відповідає матеріалам справи та чинному законодавс тву, а підстави для задоволен ня апеляційної скарги відсут ні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Но воселицької міжрайонної дер жавної податкової інспекції Чернівецької, - залишити бе з задоволення, а постанову Че рнівецького окружного адмін істративного суду від 17 травн я 2011 року, - без змін.

Ухвала суду набирає зак онної сили в порядку та в стро ки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС У країни.

Ухвала суду складена в повн ому обсязі 25 жовтня 2011 року.

Головуючий суд дя < Список > Совгира Д. І.

Судді < Список > Курко О. П.

< Список > Матохнюк Д.Б.

< Список >

< Список >

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19400445
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2470/858/11

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 20.07.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 26.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 19.03.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 20.10.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Совгира Д. І.

Постанова від 17.05.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 15.04.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні