Постанова
від 25.07.2011 по справі 2а-11954/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

25 липня 2011 року 17:58 № 2а-11954/10/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

Головуючого - судді Дегт ярьової О.В.,

при секретарі судового зас ідання Безчасній Я.С.,

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1 (довіреність від 10.01.2011р. № 12/10-021),

відповідача - ОСОБА_2 (довіреність від 24.06.2010р. № 1973),

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу

за позовом Державної податкової інсп екції у Святошинському район і міста Києва

до Фізичної особи підприєм ця ОСОБА_3,

за участю Прокуратури Святошинсь кого району міста Києва,

про стягнення податкової заб оргованості в розмірі 1 098 234, 62 гр н., -

В С Т А Н О В И В:

До Окружного адмініст ративного суду м. Києва зверн улась ДПІ у Святошинському р айоні м. Києва з позовом до Фіз ичної особи - підприємця ОС ОБА_3 про стягнення податко вої заборгованості в розмірі 1 098 234, 62 грн.

В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на те , що у відповідача наявна пода ткова заборгованість з подат ку на додану вартість в розмі рі 736 447, 00 грн. та з податку з дохо дів фізичних осіб у розмірі 361 787, 62 грн.

У судових засіданнях предс тавники позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити.

Представник прокуратури п ідтримав позицію податковог о органу.

Представник відповідача у судових засіданнях заперечи в проти позовних вимог та про сив відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обс язі.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини справи, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють юридичне значення для ро згляду справи і вирішення сп ору по суті, суд дійшов виснов ку, що позовні вимоги підляга ють задоволенню з огляду на т аке.

Фізична особа підприємець ОСОБА_3 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) 21 листопада 2007 року був зареєстрований Св ятошинською районною у м. Киє ві державною адміністрацією як фізична особа - підприєм ець, про що було видано Свідоц тво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця (Серія В03 № 037008).

Відповідача взято на облік як платника податків у ДПІ у С вятошинському районі м. Києв а 22 листопада 2007 року згідно До відки про взяття на облік пла тника податків від 22 листопад а 2007 року № 2571/29-112.

ДПІ у Святошинському район і м. Києва було проведено доку ментальну планову виїзну пер евірку дотримання вимог пода ткового, валютного та іншого законодавства Фізичної особ и-підприємця ОСОБА_3 за пе ріод з 22.11.2007р. по 30.09.2009р., за результ атами якої було складено Ак т від 23 березня 2010 року № 117/17-40/ НОМЕР_1.

В акті перевірки було встан овлено, зокрема наступні пор ушення:

- п. 9 Наказу ДПА України від 29.1 0.1999р. № 599 «Про затвердження Свід оцтва про плату єдиного пода тку та порядку його видачі», щ о мало вираз у несвоєчасному поданні звітів з єдиного под атку до податкового органу;

- п. 4 ст. 14 Декрету КМ України в ід 26.12.1992р. № 13-92 «Про прибутковий п одаток з громадян»та пп. «в» п . 19.1 ст. 19 Закону України «Про под аток з доходів з фізичних осі б», що мало вираз у не поданні до податкового органу деклар ацій про отримані доходи за 200 8 рік та І-ІІІ квартал 2009 року;

- ст. 13 Декрету КМ України від 26.12.1992р. № 13-92 «Про прибутковий под аток з громадян», пп. «а»п. 19.1 ст . 19 Закону України «Про подато к з доходів з фізичних осіб», щ о мало вираз у неналежному ве денні обліку доходів та витр ат, а саме: в ненадані книги об ліку доходів та витрат та зан иження валового доходу за 2008 р ік на загальну суму 3 215 890, 00 грн., в тому числі: за січень 2008 року н а 772 400, 00 грн. (отримано готівкови х коштів згідно грошових чек ів від ПП «Аванта-М»на купівл ю товару); за лютий 2008 року на 647 50 0, 00 грн. (згідно виписок з розра хункового рахунку № 2600900004122, на як ий отримані грошові кошти ві д ПП «Аванта-М»за юридично-ко нсультаційні послуги згідно договору від 27.02.2008р. за № 27; та отр имано готівкових коштів згід но грошових чеків від Фізичн ої особи-підприємця ОСОБА_4 як дохід за лютий 2008р.), за бер езень 2008р. на 319 000, 00 грн. (отримано готівкових коштів згідно гр ошових чеків від Фізичної ос оби-підприємця ОСОБА_4 як дохід за лютий 2008р. та на купівл ю товару), за квітень 2008р. на 874 700, 0 0 грн. (отримано готівкових кош тів згідно грошових чеків ві д Фізичної особи-підприємця ОСОБА_5 як дохід за березен ь 2008р.), за травень 2008р. на 158 400, 00 грн. (отримано готівкових коштів згідно грошових чеків від ПП «Аванта-М»на купівлю товару ), за червень 2008р. на 168 340, 00 грн. (отр имано коштів згідно грошових чеків від Фізичної особи-під приємця ОСОБА_6 на купівлю товару), за липень 2008р. на 275 550, 00 гр н. (отримано готівкових кошті в від Фізичної особи-підприє мця ОСОБА_7 як дохід за чер вень 2008р.); заниження оподатков аного доходу за 2008р. на загальн у суму 2 411 917, 50 грн., в тому числі з а січень 2008р. на 579 300, 00 грн., за люти й на 468 625, 00 грн., за березень 2008р. н а 239 250, 00 грн., за квітень 2008р. на 656 025, 00 грн., за травень 2008р. на 118 800, 00 грн ., за червень 2008р. 126 255, 00 грн., за лип ень 2008р. на 206 662, 50 грн., що призвело до заниження зобов' язань п о податку з доходів фізичних осіб за 2008р. на загальну суму 361 787, 62 грн.;

- п.п. 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 та п. 9.4 ст. 9 цього ж Закону, що мало вираз у не под анні до 20.02.2008р. реєстраційної за яви та відсутність реєстраці ї платником податку на додан у вартість;

- п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000р. за № 2181-ІІІ «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників перед бюджетами та ці льовими фондами», що мало вир аз у не поданні до податковог о органу декларацій на додан у вартість з лютого 2008 року по г рудень 2008 року та з січня 2009 року по вересень 2009 року;

- п.п. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть»від 03.04.1997р. № 168/97-ВР, що мало ви яв у заниженні податкових зо бов' язань з податку на дода ну вартість за 2008р. на загальну суму 488 698, 00 грн., в тому числі за л ютий 2008р. на 129 500, 00 грн., за березен ь 2008р. на 63 800, 00 грн., за квітень 2008р. н а 174 940, 00 грн., за травень 2008р. на 31 680, 0 0 грн., за червень 2008р. на 33 668, 00 грн., за липень 2008р.на 55 110, 00 грн.;

- п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану варті сть»від 03.04.1997р. № 168/97-ВР, що мало ви раз у занижені суми податку н а додану вартість, що підляга є сплаті до бюджету за 2008р. на з агальну суму 488 698, 00 грн., в тому ч ислі: за лютий 2008р. на суму 129 500, 00 г рн., за березень 2008р на суму 63 800, 00 грн., за квітень 2008р. на 174 940, 00 грн., за травень 2008р. на суму 31 680, 00 грн., за червень 2008р. на 33 668, 00 грн., за ли пень 2008р. 55 110, 00 грн.

Копії вказаного акта перев ірки разом із розрахунком шт рафних (фінансових) санкцій б ули надіслані відповідачу 23 б ерезня 2011 року рекомендованим листом з повідомленням про в ручення поштового відправле ння та з описом вкладення і бу ли отримані останнім 29 березн я 2010 року, що підтверджується п овідомленням про вручення по штового відправлення, фіскал ьним чеком та описом вкладен ня у цінний лист, завірені нал ежним чином копії яких наявн і в матеріалах справи.

06 квітня 2010 року ДПІ у Святоши нському районі м. Києва на під ставі зазначеного Акта п еревірки прийняла:

- податкове повідомлення-рі шення № 0000391740/0, яким згідно підпу нктом «б»пп. 4.2.2 ст. 4 Закону Укра їни «Про порядок погашення з обов' язань платників подат ків перед бюджетами та бюдже тними цільовими фондами»за п орушення - ст. 13 Розділу IV Декре ту КМ України від 26.12.1992р. № 13-92 «Про прибутковий податок з грома дян», пп. «а», п.п. «в»п. 19.1 ст. 19 Зак ону України «Про податок з до ходів з фізичних осіб»визнач ено Фізичній особі-підприємц ю ОСОБА_3 суму податкового зобов' язання з податку з до ходів фізичних осіб у розмір і 361 787, 62 грн., у тому числі 361 787, 62 грн . - основний платіж;

- податкове повідомлення-рі шення № 0000401740/0, яким згідно підпу нктом «а», «б»пп. 4.2.2 ст. 4, п.п. 17.1.1, п. п.17.1.2 п.17.1 ст. 17 Закону України «Пр о порядок погашення зобов' я зань платників податків пере д бюджетами та бюджетними ці льовими фондами»за порушенн я п.п. 7.3.1 п. 7.3, п.п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону У країни «Про податок на додан у вартість» визначено Фізичн ій особі-підприємцю ОСОБА_3 суму податкового зобов' я зання з податку на додану вар тість у розмірі 736 447, 00 грн., у том у числі 488 698, 00 грн. - основний пл атіж та 247 749, 00 грн. - штрафні (фін ансові) санкції.

Корінці зазначених податк ових повідомлень - рішень бу ли надіслані на адресу відпо відача рекомендованим листо м з повідомленням про вручен ня поштового відправлення 06 к вітня 2010 року та були отримані останнім 08 квітня 2011 року, що пі дтверджується повідомлення м про вручення поштового від правлення, завірена належним чином копія якого наявна в ма теріалах справи.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював порядок погашення зо бов' язань юридичних або фіз ичних осіб перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми з податків і зборів (обов' язкових платежів), включаючи збір на обов' язкове держав не пенсійне страхування та в нески на загальнообов' язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначав проц едуру оскарження дій органів стягнення на момент виникне ння спірних правовідносин бу в Закон України «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами»від 21 грудня 2000 року № 2181 - ІІІ (далі - Закон № 2181 - ІІІ) .

Підпунктом 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону № 2181 передбачено, що контролюю чий орган зобов' язаний само стійно визначити суму податк ового зобов' язання платник а податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податк ову декларацію;

б) дані документальних пере вірок результатів діяльност і платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов' язань, заявлених у податкови х деклараціях;

в) контролюючий орган внасл ідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметич ні або методологічні помилки у поданій платником податкі в податковій декларації, які призвели до заниження або за вищення суми податкового зоб ов' язання.

г) згідно з законами з питан ь оподаткування особою, відп овідальною за нарахування ок ремого податку або збору (обо в' язкового платежу), є контр олюючий орган.

Згідно з п. 6.1 ст. 6 вищезгадано го Закону у разі коли сума под аткового зобов' язання розр аховується контролюючим орг аном відповідно до статті 4 ць ого Закону, такий контролююч ий орган надсилає платнику п одатків податкове повідомле ння, в якому зазначаються під става для такого нарахування , посилання на норму податков ого закону, відповідно до яко ї був зроблений розрахунок а бо перерахунок податкових зо бов' язань, сума податку чи з бору (обов' язкового платежу ), належного до сплати та штраф них санкцій за їх наявності, г раничні строки їх погашення, а також попередження про нас лідки їх несплати в установл ений строк та граничні строк и, передбачені законом для ос карження нарахованого подат кового зобов' язання (штрафн их санкцій за їх наявності).

Відповідно до підпункту 5.2.1 п . 5.2. ст. 5 цього ж Закону податков е зобов' язання, нараховане контролюючим органом відпов ідно до пунктів 4.2. та 4.3. статті 4 цього Закону, вважається узг одженим у день отримання пла тником податків податкового повідомлення, з винятком вип адків, визначених підпунктом 5.2.2. цього пункту.

Абзацом третім підпункту 5.3 .1 п. 5.3 ст. 5 вищезгаданого Закону у разі визначення податково го зобов' язання контролююч им органом за підставами, заз наченими у підпунктах «а»- «в »підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов' яз аний погасити нараховану сум у податкового зобов' язання протягом десяти календарних днів від дня отримання подат кового повідомлення, крім ви падків коли протягом такого строку такий платник податкі в розпочинає процедуру апеля ційного узгодження.

Згідно з абзацом першим під пункту 5.2.2 п. 5.2 ст. 5 вищезгаданог о Закону передбачено, що плат ник податків має право зверн утися до контролюючого орган у із скаргою про перегляд ріш ення, яка подається у письмов ій формі, у разі коли платник п одатків вважає, що контролюю чий орган невірно визначив с уму податкового зобов' язан ня або прийняв будь-яке інше р ішення, що суперечить законо давству з питань оподаткуван ня або виходить за межі його к омпетенції, встановленої зак оном.

З урахуванням строків давн ості платник податків має пр аво оскаржити до суду рішенн я контролюючого органу про н арахування податкового зобо в' язання у будь-який момент після отримання відповідног о податкового повідомлення. У цьому випадку зазначене рі шення контролюючого органу н е підлягає адміністративном у оскарженню (абзац перший пі дпункту 5.2.5. п. 5.2 ст. 5 цього ж Зако ну).

За змістом п. 1.3 ст. 1 та підпунк ту 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 цього ж Закону узг оджена сума податкового зобо в' язання (з урахуванням штр афних санкцій за їх наявност і), не сплачена платником пода тків у встановлений строк, ви знається сумою податкового б оргу платника податків.

Доказів оскарження відпов ідачем податкових повідомле нь - рішень від 06 квітня 2010 рок у № 0000391740/0 та № 0000401740/0 в судовому або адміністративному порядку с уду не надано.

Таким чином, сума податково го зобов' язання з податку з доходів фізичних осіб та з по датку на додану вартість, виз начена у вказаних податкових повідомленнях - рішеннях є узгодженою сумою податковог о зобов' язання, яка не була с плачена відповідачем у встан овлені строки, і визнається п одатковим боргом.

Згідно підпункту 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 З акону № 2181 - ІІІ у разі коли плат ник податків не сплачує узго джену суму податкового зобов ' язання в установлені строк и, податковий орган надсилає такому платнику податків по даткові вимоги.

Відповідно до підпункту 6.2.3 п . 6.2 ст. 6 Закону № 2181 - ІІІ податков і вимоги надсилаються:

а) перша податкова вимога - н е раніше першого робочого дн я після закінчення граничног о строку сплати узгодженої с уми податкового зобов' язан ня. Перша податкова вимога мі стить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків. обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - н е раніше тридцятого календар ного дня від дня направлення (вручення) першої податкової вимоги, у разі непогашення пл атником податків суми податк ового боргу у встановлені ст роки. Друга податкова вимога додатково до відомостей, вик ладених у першій податковій вимозі, може містити повідом лення про дату та час проведе ння опису активів платника п одатків, що перебувають у под атковій заставі, а також про д ату та час проведення публіч них торгів з їх продажу.

ДПІ у Святошинському район і м. Києва було виставлено від повідачу першу податкову вим огу № 1/1210 від 21 квітня 2010 року на с уму податкового боргу в розм ірі 1 098 234, 62 грн., в тому числі з по датку на додану вартість в ро змірі 736 447, 00 грн. та з податку з д оходів фізичних осіб у розмі рі 361 787, 62 грн., а також другу пода ткову вимогу в розмірі 1 098 234, 62 г рн., в тому числі з податку на д одану вартість в розмірі 736 447, 00 грн. та з податку з доходів фі зичних осіб у розмірі 361 787, 62 грн .

Корінці податкових вимог б ули направлені на адресу від повідача рекомендованими ли стами з повідомленнями про в ручення 22 квітня та 03 червня 2010 р оку відповідно, та отримані о станнім 26 квітня 2010 року та 16 чер вня 2010 року відповідно, про що с відчать повідомлення про вру чення поштового відправленн я, завірені копії яких знаход яться в матеріалах справи.

Доказів оскарження податк ових вимог та погашення пода ткового боргу за цими податк овими вимогами відповідачем суду не надано.

Посилання відповідача на п омилковість висновків акта п еревірки судом не беруться д о уваги з огляду на таке.

В акті перевірки було встан овлено та відповідачем не за перечувалось те, що в період з 10 грудня 2007 року по 31 грудня 2007 ро ку та з 01 квітня 2008 року по 31 груд ня 2008 року відповідач згідно в ідповідних свідоцтв про спла ту єдиного податку перебував на спрощеній системі оподат кування, а з 01 січня 2008 року по 31 б ерезня 2008 року та в період з 01 сі чня 2009 року по 30 вересня 2009 року п еребував на загальній систем і оподаткування.

Підставою для донарахуван ня податку з доходів фізични х осіб та податку на додану ва ртість вищевказаними податк овими повідомленнями - ріше ннями став зафіксований в ак ті перевірки факт отримання відповідачем в період з 01 січн я 2008 року по 31 березня 2008 року дох оду у розмірі 1 738 900, 00 грн. згідно виписки з розрахункового ра хунку № 260090004122 та згідно грошови х чеків, отриманих від ПП «Ава нта-М»та від ФОП ОСОБА_4, то бто перевищення обсягу вируч ки, встановленого ст. 1 Указу П резиденту України «Про спрощ ену систему оподаткування, о бліку та звітності суб' єкті в малого підприємництва»від 03 липня 1998 року № 727/98.

В розумінні Указу Президен ту України «Про спрощену сис тему оподаткування, обліку т а звітності суб' єктів малог о підприємництва» від 03 липня 1998 року № 727/98 виручкою від реалі зації продукції (товарів, роб іт, послуг) вважається сума, фа ктично отримана суб' єктом п ідприємницької діяльності н а розрахунковий рахунок або (та) в касу за здійснення опера цій з продажу продукції (това рів, робіт, послуг).

Згідно банківської виписк и за особовим рахунок відпов ідача № 260090004122 в ПАТ КБ «Правекс-Б анк», копія якої наявна в мате ріалах справи та оригінал як ої оглядався судом в судовом у засіданні, вбачається, що в п еріод з 13 лютого 2008 року по 25 лют ого 2009 року відповідач отрима в на рахунок 499 000, 00 грн. в оплату за юридично - консультацій по слуги згідно договору № 27 від 27 лютого 2008 року.

Крім того, згідно грошових ч еків Відділення № 5 Закритого акціонерного товариства «Пр оКредит Банк») ЛВ 7598238 від 30 січн я 2008 року (продавець чека ПП « Аванта - М»(ідентифікацій ний код 34481514)), ЛВ 7598233 від 14 січня 2008 р оку (продавець чека ПП «Ава нта - М»(ідентифікаційний код 34481514)), ЛВ 7598231 від 09 січня 2008 року (продавець чека ПП «Аванта - М»(ідентифікаційний код 34481514)), ЛВ 7598232 від 10 січня 2008 року (про давець чека ПП «Аванта - М»(ідентифікаційний код 34481514)), Л В 7598234 від 15 січня 2008 року (продаве ць чека ПП «Аванта - М»(ід ентифікаційний код 34481514)), ЛВ 7598236 в ід 21 січня 2008 року (продавець че ка ПП «Аванта - М»(іденти фікаційний код 34481514) та Акціоне рного комерційного банку «Пр авекс - Банк») ЛГ6676651 від 04 квітн я 2008 року (продавець чека ФОП ОСОБА_5 (НОМЕР_2), ЛГ 6012726 від 28 лютого 2008 року (продавець чек а ФОП ОСОБА_4 (НОМЕР_3), ЛГ 6012727 від 06 березня 2008 року (продав ець чека ФОП ОСОБА_4 (НОМ ЕР_3), ЛГ 6012729 від 11 березня 2008 року (продавець чека ФОП ОСОБА_4 (НОМЕР_3) відповідач отрим ав дохід як суб' єкт підприє мницької діяльності 09 січня 20 08 року в розмірі 55 640, 00 грн. від ПП «Аванта-М»; 10 січня 2008 року в роз мірі 3 860, 00 грн. від ПП «Аванта-М» ; 14 січня 2008 року в розмірі 49 600, 00 гр н. від ПП «Аванта-М»; 15 січня 2008 р оку в розмірі 486 100, 00 грн. від ПП «А ванта-М»; 21 січня 2008 року в розмі рі 99 200, 00 грн. від ПП «Аванта-М»; 30 с ічня 2008 року в розмірі 78 000, 00 грн. в ід ПП «Аванта-М»; 28 лютого 2008 рок у в розмірі 148 500, 00грн. від ФОП О СОБА_4; 06 березня 2008 року в розм ірі 22 000, 00 грн. від ФОП ОСОБА_4 ; 11 березня 2008 року в розмірі 297 000, 0 0 грн. від ФОП ОСОБА_4, всьог о 1 239 900, 00 грн. Завірені належним чином копії вказаних чеків б ули надіслані банківськими у становами на вимогу суду та з реквізиту вказаних грошових чеків «цілі витрат»вбачаєть ся, що видані за цими грошовим и чеками відповідачу грошові кошти є доходом відповідача .

В силу абзацу другого п. 2 Гла ви 3 розділу ІІІ Інструкції пр о касові операції в банках Ук раїни, затвердженої постанов ою Правління Національного б анку України від 14 серпня 2003 ро ку № 337, зареєстрованого в Міні стерстві юстиції України 05 ве ресня 2003 року за № 768/8089, (яка діяла на момент виникнення спірни х правовідносин) (далі - Інст рукція), з каси банку готівка н аціональної валюти видаєтьс я за грошовими чеками - юридич ним особам, їх відокремленим підрозділам, а також підприє мцям.

Згідно з Додатком № 14 до Інст рукції обов' язковим реквіз итом касового документу є «п ризначення платежу», який у р азі видачі готівки з каси виз начається як цілі, на які вона видається.

Отже, вказані грошові чеки б ули використані як розрахунк ові документи в операціях мі ж відповідачем та його контр агентами.

При цьому посилання відпов ідача на те, що отримання кошт ів від ПП «Аванта-М»здійснюв алось на підставі довіреност і від 03 січня 2008 року б/н судом не беруться до уваги з огляду на те, що представником відпові дача було надано лише копію д овіреності та не надано ориг іналу, а також на те, що копія в казаної довіреності не спрос товує використання грошових чеків як розрахункових доку ментів між позивачем та його контрагентом.

Також в Постанові Окружног о адміністративного суду м. К иєва від 23 листопада 2010 року у с праві № 2а-12356/10/2670 у справі за позо вом Суб' єкта підприємницьк ої діяльності - фізичної осо би ОСОБА_3 до ДПІ у Святоши нському районі м. Києва про ск асування рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій від 06 квітня 2011 року № 0000417 40/0 було встановлено, що згідно грошових чеків Фізичною осо бою-підприємцем ОСОБА_3 за 2008 рік отримані готівкові кош ти на загальну суму 2 716 890, 00 грн., а саме: 09 січня 2008 року в розмірі 5 5 640, 00 грн. від ПП «Аванта-М»; 10 січ ня 2008 року в розмірі 3 860, 00 грн. від ПП «Аванта-М»; 14 січня 2008 року в розмірі 49 600, 00 грн. від ПП «Авант а-М»; 15 січня 2008 року в розмірі 486 1 00, 00 грн. від ПП «Аванта-М»; 21 січн я 2008 року в розмірі 99 200, 00 грн. від П П «Аванта-М»; 30 січня 2008 року в ро змірі 78 000, 00грн. від ПП «Аванта-М »; 28 лютого 2008 року в розмірі 148 500, 0 0грн. від ФОП ОСОБА_4; 06 берез ня 2008 року в розмірі 22 000, 00 грн. від ФОП ОСОБА_4; 11 березня 2008 рок у в розмірі 297 000, 00 грн. від ФОП О СОБА_4; 04 квітня 2008 року в розмі рі 102 400,00 грн. від ФОП ОСОБА_5; 24 квітня 2008 року в розмірі 135 700, 00 гр н. від ФОП ОСОБА_5; 24 квітня 20 08 року в розмірі 198 300, 00 грн. від ФО П ОСОБА_5; 25 квітня 2008 року в р озмірі 41 500, 00 грн. від ФОП ОСОБА _5; 30 квітня 2008 року в розмірі 396 8 00, 00 грн. від ФОП ОСОБА_5; 15 тра вня 2008 року в розмірі 49 400, 00 грн. ві д ПП «Аванта-М»; 19 травня 2008 року в розмірі 109 000, 00грн. від ПП «Аван та-М»; 25 червня 2008 року в розмірі 106 690, 00 грн. від ФОП ОСОБА_6; 27 че рвня 2008 року в розмірі 61 650, 00грн. в ід ФОП ОСОБА_6; 01 липня 2008 рок у в розмірі 212 650, 00 грн. від ФОП О СОБА_8; 07 липня 2008 року в розмір і 1 900, 00 грн. від ФОП ОСОБА_7; 07 л ипня 2008 року в розмірі 18 350, 00 грн. в ід ФОП ОСОБА_7; 28 липня 2008 рок у в розмірі 42 650, 00 грн. від ФОП О СОБА_7, які оприбутковували ся позивачем не як фізичною о собою, а як суб' єктом підпри ємницької діяльності - фізи чною особою.

Вказана Постанова Окружно го адміністративного суду м. Києва від 23 листопада 2010 року б ула залишена без змін ухвало ю Київського апеляційного ад міністративного суду від 16 че рвня 2011 року, тобто відповідно до ч. 3 ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України набрала законної сили.

В силу ч. 1 ст. 72 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни обставини, встановлені судовим рішенням в адміністр ативній, цивільній або госпо дарській справі, що набрало з аконної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у як их беруть участь ті самі особ и або особа, щодо якої встанов лено ці обставини.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку про те, що пода тковим органом було доведено перевищення відповідачем гр аничного обсягу виручки.

Згідно з підпунктом 9.12.1 п. 9.12 ст . 9 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22 травня 2003 року № 889-IV (в редакції на момент виникнення спірни х правовідносин)(далі - Зако н № 889-IV) оподаткування доходів, отриманих фізичною особою в ід продажу нею товарів (надан ня послуг, виконання робіт) у м ежах її підприємницької діял ьності без створення юридичн ої особи, а також фізичною осо бою, яка сплачує ринковий збі р, здійснюється за правилами , встановленими спеціальним законодавством з цих питань, з урахуванням норм цього пун кту.

Таким спеціальним законод авством, зокрема, є Указ Прези дента України «Про спрощену систему оподаткування, облік у та звітності суб' єктів ма лого підприємництва»від 03 ли пня 1998 року № 727/98, яким запровадж ено спеціальний режим оподат кування, обліку та звітності , спрямований на підтримку су б' єктів малого підприємниц тва.

Положеннями ст. 1 зазначеног о Указу Президента України « Про спрощену систему оподатк ування, обліку та звітності с уб' єктів малого підприємни цтва»від 03 липня 1998 року № 727/98 (в р едакції на момент виникнення спірних правовідносин)(далі - Указ Президента України № 889-IV) передбачено, що спрощена с истема оподаткування, обліку та звітності запроваджуєтьс я, у тому числі, для фізичних о сіб, які здійснюють підприєм ницьку діяльність без створе ння юридичної особи і у трудо вих відносинах з якими, включ аючи членів їхніх сімей, прот ягом року перебуває не більш е 10 осіб та обсяг виручки яких від реалізації продукції (то варів, робіт, послуг) за рік не перевищує 500 тис. гривень.

Отже, реалізація права суб' єкта малого підприємництва н а запровадження спрощеної си стеми оподаткування, обліку та звітності залежить від ви конання останнім установлен их Указом вимог.

При цьому єдиний податок сп лачується виключно з доходів , одержаних фізичною особою - с уб' єктом підприємницької д іяльності з додержанням вимо г Указу Президента України № 889-IV, зокрема, якщо виручка плат ника єдиного податку за рік н е перевищує 500 тис. гривень.

Водночас порушення умов за провадження спрощеної систе ми оподаткування, визначених ст. 1 Указу Президента України № 889-IV, у тому числі перевищення граничного обсягу виручки з а рік, є юридичним фактом, який виключає можливість застосу вання до суб' єкта малого пі дприємництва правил оподатк ування, передбачених для пла тників єдиного податку.

Приписами ст. 6 Указу Презид ента України № 889-IV визначено, щ о суб' єкт малого підприємни цтва, який сплачує єдиний под аток, не є платником податку н а доходи фізичних осіб, подат ку на додану вартість, оскіль ки вказані податки сплачуєть ся ним у складі єдиного подат ку.

Відповідно до ст. 2 Указу Пре зидента України № 889-IV фізична о соба, зареєстрована як платн ик єдиного податку, сплачує т акий податок за ставкою, вста новленою місцевими радами за місцем державної реєстрації платника, залежно від виду йо го діяльності. При цьому, лише за умов додержання приписів зазначеного Указу, доходи, от римані від здійснення підпри ємницької діяльності, що обк ладаються єдиним податком, н е включаються до складу суку пного оподатковуваного дохо ду за підсумками звітного ро ку такого платника податку т а осіб, що перебувають з ним у трудових відносинах, а сплач ена сума єдиного податку є ос таточною і не включається до перерахунку загальних подат кових зобов' язань як самого платника податку, так і осіб, які перебувають з ним у трудо вих відносинах, включаючи чл енів його сім' ї, які беруть у часть у підприємницькій діял ьності.

Зважаючи на викладене, несп лата податку з доходів фізич них осіб, як це передбачено дл я платників єдиного податку, можлива лише в разі дотриман ня суб' єктом малого підприє мництва умов перебування на спрощеній системі оподаткув ання. Зазначене стосується т акож і відповідності граничн ого обсягу виручки платника єдиного податку розмірам, ви значеним Указом.

Згідно зі статтею 5 Указу Пр езидента України № 889-IV в разі п орушення вимог, установлених статтею 1 цього Указу, платник єдиного податку повинен пер ейти на загальну систему опо даткування, обліку та звітно сті починаючи з наступного з вітного періоду (кварталу).

У той же час зазначений Указ не містить положень, які б рег улювали питання оподаткуван ня сум, що перевищують гранич ний обсяг виручки, встановле ний законодавцем.

За таких обставин оподатку вання доходів, отриманих пла тником єдиного податку з пор ушенням умов перебування на спрощеній системі оподаткув ання, повинно здійснюватися із застосуванням правил зага льної системи оподаткування , що також підтверджується пр актикою Вищого адміністрати вного суду України (Постанов а від 02 березня 2011 року К-58041/09).

Відповідно до підпункту 9.12.2 п. 9.12 ст. 9 Закону № 889-IV якщо фізичн а особа - суб' єкт підприємни цької діяльності або фізична особа, яка сплачує ринковий з бір, отримує інші доходи, ніж в изначені у підпункті 9.12.1 цього пункту, то такі доходи оподат ковуються за загальними прав илами, встановленими цим Зак оном для платників податку, щ о не є такими суб' єктами під приємницької діяльності.

Підпунктом 4.2.8 п. 4.2 ст. 4 Закону № 889-IV визначено, що до складу за гального місячного оподатко вуваного доходу включається оподатковуваний дохід (приб уток), не включений до розраху нку загальних оподатковуван их доходів попередніх податк ових періодів та самостійно виявлений у звітному періоді платником податку або нарах ований податковим органом зг ідно із законом.

Пунктом 7.1 ст. 7 Закону № 889-IV вст ановлено, що ставка податку с тановить 15 відсотків від об' єкта оподаткування, крім вип адків, визначених у пунктах 7.2 - 7.3 цієї статті.

Згідно зі ст. 13 Декрету Кабін ету Міністрів України «Про п рибутковий податок із громад ян»від 26 грудня 1992 року № 13-92 (в ре дакції на момент виникнення спірних правовідносин)(далі - Декрет № 13-92) оподатковувани м доходом вважається сукупни й чистий доход, тобто різниця між валовим доходом (виручки у грошовій та натуральній фо рмі) i документально підтверд женими витратами, безпосеред ньо пов' язаними з одержання м доходу. Якщо ці витрати не мо жуть бути підтверджені докум ентально, то вони враховують ся податковими органами при проведенні остаточних розра хунків за нормами, визначени ми Головною державною податк овою інспекцією України за п огодженням з Міністерством е кономіки України та Державни м комітетом України по сприя нню малим підприємствам та п ідприємництву.

Відповідно до абзацу треть ого ст. 13 Інструкції «Про опод аткування доходів фізичних о сіб від зайняття підприємниц ькою діяльністю», затверджен ої наказом Головної державно ї податкової інспекції Украї ни від 21 квітня 1993 року № 12 (в реда кції на момент виникнення сп ірних правовідносин) загальн им оподатковуваним доходом в важається сукупний чистий до хід, тобто різниця між валови м доходом (виручкою у грошові й та натуральній формі) і доку ментально підтвердженими ви тратами, безпосередньо пов' язаними з одержанням доходу. Якщо ці витрати не можуть бут и підтверджені документальн о, то вони враховуються подат ковими органами при проведен ні остаточних розрахунків за нормами у відсотках до валов ого доходу, наведеними в дода тку № 6 до цієї Інструкції.

Крім того, згідно п. 1.3 ст. 1 Зак ону України «Про податок на д одану вартість»від 03 квітня 19 97 року № 168/97-ВР (у редакції на мом ент виникнення спірних право відносин) (далі - Закон № 168/97-ВР ) платник податку - особа, яка з гідно з цим Законом зобов' я зана здійснювати утримання т а внесення до бюджету податк у, що сплачується покупцем, аб о особа, яка імпортує товари н а митну територію України.

Підпунктом «б»п. 2.1 ст. 2 Закон у № 168/97-ВР встановлено, що платн иком податку є будь-яка особа , яка підлягає обов' язковій реєстрації як платник цього податку.

Відповідно до підпункту 2.3.1 п . 2.3 ст. 2 Закону № 168/97-ВР особа підл ягає обов' язковій реєстрац ії як платник податку у разі к оли загальна сума від здійсн ення операцій з поставки тов арів (послуг), у тому числі з ви користанням локальної або гл обальної комп' ютерної мере жі, що підлягають оподаткува нню згідно з цим Законом, нара хована (сплачена, надана) такі й особі або в рахунок зобов' язань третім особам, протяго м останніх дванадцяти календ арних місяців сукупно переви щує 300000 гривень (без урахування податку на додану вартість).

Згідно з п. 9.4 ст. 9 Закону № 168/97-ВР якщо обсяг оподатковуваних операцій особи протягом звіт ного податкового періоду пер евищує суму, визначену підпу нктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 цього Закону, не більше ніж у два ра зи, така особа зобов' язана н адіслати податковому органу заяву про реєстрацію протяг ом двадцяти календарних днів , наступних за таким звітним п одатковим періодом.

Особа, що не надсилає таку з аяву у таких випадках та у так і строки, несе відповідальні сть за ненарахування або нес плату цього податку на рівні зареєстрованого платника бе з права нарахування податков ого кредиту та отримання бюд жетного відшкодування.

В розумінні підпункту 7.8.1 п. 7.8 ст. 7 Закону № 168/97-ВР податковим періодом визнається календа рний місяць.

З огляду на викладені обста вини та норми законодавства донарахування відповідачу п одатковими повідомленнями - рішеннями від 06 квітня 2010 року № 0000391740/0 та № 0000401740/0 податку з доході в фізичних осіб та податку на додану вартість є таким, що ві дповідає вимогам законодавс тва.

Згідно з підпунктом 3.1.1 п. 3.1. ст . 3 Закону № 2181 активи платника п одатків можуть бути примусов о стягнені в рахунок погашен ня його податкового боргу ви ключно за рішенням суду.

Органами, уповноваженими з дійснювати заходи з погашенн я податкового боргу, згідно з підпунктом 2.3.1 п. 2.3 ст. 2 цього ж З акону, є виключно податкові о ргани.

Згідно з п. 11 ст. 10 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні»(в редакції н а момент виникнення спірних правовідносин) державні пода ткові інспекції в районах, мі стах без районного поділу, ра йонах у містах, міжрайонні та об' єднані державні податко ві інспекції подають до суді в позови до підприємств, уста нов, організацій та громадян про стягнення заборгованост і перед бюджетом і державним и цільовими фондами за рахун ок їх майна.

Пунктом одинадцятим ст. 11 ць ого ж Закону передбачено пра во органів державної податко вої служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, вст ановлених законами України с тягувати до бюджетів та держ авних цільових фондів суми н едоїмки, пені у випадках, поря дку та розмірах, встановлени х законами України.

В силу ст. 7 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2011 рік»від 23 грудня 2010 року № 28 57-VI податки і збори (обов' язко ві платежі), які справлялися д о 1 січня 2011 року та не встановл ені Податковим кодексом Укра їни як загальнодержавні і мі сцеві податки та збори, включ аючи розстрочені і відстроче ні суми грошових зобов' язан ь, суми податкового боргу з ур ахуванням штрафних санкцій т а пені, що обліковувалися ста ном на 31 грудня 2010 року, і суми, д онараховані за актами переві рок, за цими податками і збора ми (обов' язковими платежами ), сплачуються платниками под атку за правилами, встановле ними відповідними законодав чими актами України, або стяг уються у порядку, встановлен ому Податковим кодексом Укра їни, та зараховуються до: зага льного фонду державного бюдж ету - в частині податків і збор ів (обов' язкових платежів), я кі зараховувалися до державн ого бюджету; загального чи сп еціального фонду місцевих бю джетів - у частині податків і з борів (обов' язкових платежі в), які зараховувалися відпов ідно до загального чи спеціа льного фонду місцевих бюджет ів.

Підпунктом 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податк ового кодексу України передб ачено, що органи державної по даткової служби мають право стягувати до бюджетів та дер жавних цільових фондів суми грошових зобов' язань та/або податкового боргу у випадка х, порядку та розмірі, встанов лених цим Кодексом.

Зокрема, підпунктом 20.1.18 п. 20.1 с т. 20 Податкового кодексу Украї ни передбачено право органів державної податкової служби звертатися до суду щодо стяг нення коштів платника податк ів, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслугову ючих такого платника, на суму податкового боргу або його ч астини.

Джерелами погашення подат кового боргу платника податк ів є будь-яке майно такого пла тника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Код ексом, а також іншими законод авчими актами (п. 87.2 п. 87.1 ст. 87 Пода ткового кодексу України).

Орган державної податково ї служби здійснює за платник а податків і на користь держа ви заходи щодо погашення под аткового боргу такого платни ка податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у йог о власності, а в разі їх недост атності - шляхом продажу майн а такого платника податків, я ке перебуває у податковій за ставі (п. 95.1 ст. 95 Податкового код ексу України).

Згідно з підпунктом 95.2 ст. 95 По даткового кодексу України ст ягнення коштів та продаж май на платника податків провадя ться не раніше ніж через 60 кал ендарних днів з дня надіслан ня такому платнику податково ї вимоги.

Стягнення коштів з рахункі в платника податків у банках , обслуговуючих такого платн ика податків, здійснюється з а рішенням суду, яке направля ється до виконання органам д ержавної податкової служби, у розмірі суми податкового б оргу або його частини (п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України ).

Отже, враховуючи те, що захо ди з погашення податкового о ргану позивача не призвели д о погашення податкового борг у та з огляду на те, що відпові дачем не надано суду доказів , які б спростовували доводи п озивача, позовні вимоги про с тягнення з відповідача подат кового боргу з податку з дохо дів фізичних осіб в розмірі 361 787, 62 грн. та податку на додану в артість в розмірі 736 447, 00 грн. є об ґрунтованими та підлягають з адоволенню.

Враховуючи положення ч. 4 ст . 94 Кодексу адміністративного судочинства України, а також відсутність судових витрат, здійснених позивачем, судов і витрати (судовий збір) стягн енню з відповідача не підляг ають.

Керуючись ст. 2, ст. 9, ст. ст. 69 - 71, с т. 94, ст. ст. 158-163, ст. 167, ст. 186, ст. 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний по зов Державної податкової інс пекції у Святошинському райо ні міста Києва задовольнити повністю.

2. Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 (місце проживання: 03179, АДРЕСА_1, ід ентифікаційний номер НОМЕ Р_1) до Державного бюджету Ук раїни суму податкового боргу у загальному розмірі 1 098 234 (оди н мільйон дев' яносто вісім тисяч двісті тридцять чотири ) грн. 62 коп., у тому числі 361 787 (трис та шістдесят одна тисяча сім сот вісімдесят сім) грн. 62 коп. п одаткового боргу з податку з доходів фізичних осіб та 736 447 (с імсот тридцять шість тисяч ч отириста сорок сім) грн. 00 коп. п одаткового боргу з податку н а додану вартість.

Постанова набирає законно ї сили відповідно до ст. 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.

Постанова може бути оскарж ена за правилами, встановлен ими в ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни відповідно.

Суддя О.В. Дегтярьова

Дата виготовлення та під писання повного тексту поста нови - 29 липня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.07.2011
Оприлюднено06.12.2011
Номер документу19482026
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-11954/10/2670

Ухвала від 16.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 13.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 16.08.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

Ухвала від 23.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Глущенко Я.Б.

Постанова від 25.07.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Дегтярьова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні