Постанова
від 09.10.2006 по справі 9/711-2
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

9/711-2

ГОСПОДАРСЬКИЙ

СУД

Луганської області

91016, м.Луганськ

пл.Героїв ВВВ 3а

тел.55-17-32

ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ

СУД

Луганской области

91016, г.Луганск

пл.Героев ВОВ 3а

тел.55-17-32

П О С Т А Н О В А

Іменем України

09.10.06                                                                                 Справа № 9/711-2

Суддя Ворожцов А.Г., розглянувши матеріали справи за позовом

Закритого акціонерного товариства «Сєвєродонецьке об'єднання Азот»м. Сєвєродонецьк Луганської області

до 1. Державної податкової інспекції у м. Сєвєродонецьку Луганської області

    2. Відділу державного казначейства у м. Сєвєродонецьку

про відшкодування бюджетної заборгованості з ПДВ

в присутності представників:

від позивача –Масловський О.В. - юрисконсульт, дов. № 23-юр від 14.09.06,  Дем'ян І.М. - заст. гол. бухг., дов. № 23-юр від 14.09.06; Мацегора В.В. - нач. юр. відділу, дов. № 23-юр від 06.02.06

від 1-го відповідача –Шаповалов С.Г. - нач. юр. відділу, дов. № 22452/10-028 від 29.12.05,  Крівченко М.В. - заст. нач. відділу представниц. у судах ДПА в Луган. обл., дов. № 16617/10-028 від 25.09.06,

від 2-го відповідача –не прибув.

          Суть спору: позивачем  заявлені  вимоги про:

·          зобов'язання ДПІ у м. Сєвєродонецьку надати ВДК у м. Сєвєродонецьку висновок про бюджетне відшкодування суми ПДВ у розмірі 25 474 179,0 грн. за червень 2006 року,

·          стягнення з Державного бюджету України суми бюджетного відшкодування ПДВ у  розмірі 25 474 179,0 грн. за червень 2006 року.

1-й відповідач у судовому засіданні проти позову заперечує, посилаючись на те, що за операціями позивача за червень 2006 року ним не завершені дії по зустрічним перевіркам контрагентів позивача з питання підтвердження ними сплати ПДВ до Державного бюджету України.

2-й відповідач, ВДК, заявою від 26.09.06р. № 457 просить розглянути справу без участі його представника.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши представників позивача та 1-го відповідача, суд

в с т а н о в и в:

Відповідно до пп. 7.7.4 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97р. № 168/97-ВР (далі –Закон про ПДВ) позивач подав до 1-го відповідача, ДПІ у м. Сєвєродонецьку, податкову декларацію з ПДВ за червень 2006 року із заявою про повернення суми бюджетного відшкодування за червень 2006 року на суму 25 474179,0 грн. та розрахунок суми бюджетного відшкодування, згідно з якими сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню на рахунок позивача складає 25 474179,0 грн.

З 02.08.06р. по 11.08.06р. податкова служба здійснила позапланову виїзну перевірку позивача з питання достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ за червень 2006 року, результати якої оформлені довідкою № 1224/23-33270581 від 15.08.06р. У зазначеній довідці податковим органом зроблено висновок про відсутність порушень податкового законодавства та правомірність заявленої суми до бюджетного відшкодування.

Посилаючись на норми Закону про ПДВ та Порядку відшкодування податку на додану вартість, затв. наказом ДПА України, Державного казначейства України від 02.07.97р. № 209/72 (в редакції наказу ДПА України, Державного казначейства України від 21.05.01р. № 200/86) позивач стверджує, що через порушення податкового законодавства податковою службою станом на 01.09.06р. ЗАТ «Сєвєродонецьке об'єднання Азот»не отримало бюджетне відшкодування ПДВ за червень 2006 року на суму 25 474179,0 грн.

          Оцінивши доводи позивача та відповідача і надані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог частково з огляду на наступне.

Відповідно до пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону про ПДВ сума податку,  що підлягає сплаті  (перерахуванню)  до бюджету або бюджетному відшкодуванню,  визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання  звітного  податкового  періоду  та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

Довідкою ДПІ у м. Сєвєродонецьку від 15.08.06р. № 1224/23-33270581 про результати виїзної позапланової перевірки ЗАТ «Сєвєродонецьке об'єднання Азот»з питань достовірності нарахування бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника податку у банку за червень 2006 року підтверджена правомірність заявленої до відшкодування суми ПДВ за червень 2006 року в розмірі 25 474 179,0 грн.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету (бюджетне відшкодування), та строки проведення розрахунків визначено у п. 7.7 Закону про ПДВ: сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду.

При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пп. 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.

При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пп. 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні податкові періоди (у т.ч. розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності –зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Відповідно до пп. 7.7.2 п. 7.7. ст. 7 Закону про ПДВ, якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з пп. 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:

а) бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів.

б) залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.

Пунктом 1.8 ст. 1 Закону про ПДВ визначено, що бюджетне відшкодування –це сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом. Зазначений пункт надає загальне поняття «бюджетне відшкодування»та є відсилочною нормою, оскільки безпосередньо не встановлює порядок визначення суми бюджетного відшкодування, а відсилає до інших норм цього Закону.

Виходячи із системного аналізу положень цієї норми та пп. 7.4.1 п. 7.4; п. 7.7 ст. 7 Закону про ПДВ вимога щодо наявності надмірної сплати ПДВ стосується того платника податку, яким сума ПДВ заявлена до відшкодування. Закон про ПДВ не пов'язує виникнення права покупця на отримання бюджетного відшкодування з обставинами підтвердження його контрагентами факту сплати ПДВ до бюджету. Сплачений покупцем в ціні придбання ПДВ не перераховується продавцем безпосередньо до бюджету, а враховується в податкових зобов'язаннях останнього.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори у порядку та розмірах, встановлених законом. Правовий порядок в Україні ґрунтується на принципах, згідно з якими ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Чинне законодавство України, зокрема Закон про ПДВ, не встановлює обов'язок покупця сплачувати ПДВ ще й до бюджету, якщо цей податок не буде сплачений продавцем або іншою особою, з врахуванням суми податку, отриманого від покупця в ціні товару. Відповідно до положень Закону про ПДВ сума ПДВ, яка включена до ціни товару, є податковим зобов'язанням продавця товару і саме продавець товару зобов'язаний сплатити цей податок до бюджету.

Зауваження податкового органу про не завершення зустрічних перевірок контрагентів позивача судом не приймається з цих та наступних підстав.

Згідно з п. 4.3 наказу ДПА України від 18.08.05р. № 350 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби України при організації та проведенні перевірок достовірності нарахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість, (далі –Наказ) протягом двох робочих днів за днем надання платником ПДВ копій  відповідних  документів підрозділом контрольно-перевірочної роботи складається перелік основних постачальників платника ПДВ  у кожному окремому періоді,  по яких до органів державної податкової служби за  місцем  їх  реєстрації  засобами  електронного  зв'язку направляється  запит  про  надання загальних відомостей щодо таких підприємств.

              Відповідно до п. 4.5. Наказу у  разі надходження інформації,  за результатами аналізу якої  виникає  сумнів  відносно  дієздатності  та   правоздатності суб'єкта  господарювання  -  постачальника  платника ПДВ,  а також законності  здійснених  ними   фінансово-господарських   операцій, підрозділ   контрольно-перевірочної   роботи   може   організувати проведення зустрічних  документальних  перевірок  по  відповідному ланцюгу постачання.

Обов'язкові зустрічні   перевірки   по   ланцюгу   постачання проводяться  по  тих  постачальниках  платника  ПДВ,  у  яких сума зобов'язань по ПДВ у податковому  періоді  по  операціях  з  даним платником  ПДВ  становить 30 і більше відсотків від загальної суми

податкових зобов'язань в цьому періоді.

          Суд зауважує, що посилання 1-го відповідача на вказаний наказ ДПА України не приймається, оскільки він не зареєстрований у Міністерстві юстиції України  відповідно до чинного законодавства та не може бути взятий судом до уваги.

Відповідно до пп. 7.7.5 Закону про ПДВ протягом 30 днів, наступних за днем   отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну  перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було  зроблено з порушенням норм   податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення    достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування. Податковий орган  зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу державного  казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до пп. 7.7.6 Закону про ПДВ на підставі отриманого висновку   відповідного податкового органу орган державного  казначейства  надає  платнику податку  зазначену  у  ній  суму  бюджетного  відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний  банківський рахунок  платника  податку  в  обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.

Згідно з п.4 Порядку відшкодування податку на додану вартість, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації та Державного казначейства України 02.07.97р. № 209/72 (у редакції наказу Державної податкової адміністрації України та Державного казначейства України від 21.05.2001р. № 200/86) і зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 08.06.2001р. за № 489/5680, (далі –Порядок 209) відшкодування податку на додану вартість з бюджету здійснюється органами Державного казначейства України за висновками податкових органів або за рішенням суду.

Згідно зі ст. 48 Бюджетного кодексу України  в Україні застосовується казначейська форма обслуговування Державного бюджету України, яка передбачає здійснення Державним казначейством України, у тому числі операцій з коштами державного бюджету та розрахунково-касового обслуговування розпорядників бюджетних коштів, контролю бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень, прийнятті  зобов'язань та проведенні платежів.

          Пунктом 7 Положення про Державне казначейство, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 31 липня 1995р. № 590, встановлені функції відділення Державного казначейства до яких віднесено здійснення за поданням державних податкових інспекцій повернення за рахунок державного бюджету зайво сплачених або стягнення податків, зборів та обов'язкових платежів та інші.

Таким чином, органи Державного казначейства здійснюють операції з перерахування коштів держбюджету з податку на додану вартість за висновками податкових органів або за рішенням суду, у зв'язку з чим ВДК у м. Сєвєродонецьку правомірно залучено в якості ІІ відповідача.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання 1-го відповідача надати 2-му відповідачу висновок про бюджетне відшкодування суми ПДВ.

Згідно з пп. 3.1 п.3 Наказу ДПА України Про затвердження Порядку взаємодії між органами державної податкової служби України та Державного казначейства України в процесі судового розгляду та виконання рішень суду щодо безспірного списання коштів з рахунків, на яких обліковуються надходження Державного бюджету України з податку на додану вартість від 27.04.04р. № 82/245 (далі –Наказ 82), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.05.04р. за № 645/9244, у разі надходження до органів Державного казначейства України оригіналу виконавчого документа (наказу суду),який свідчить про набрання рішенням законної  сили,  його копія не пізніше наступного робочого дня після його одержання передається до   податкового  органу  для  забезпечення  повноти  контролю  за правильністю  відшкодування  та  формування  довідки  щодо залишку невідшкодованого податку за звітний період за формою, установленою додатком 3.

              Відповідно до пп. 3.2 п. 3 Наказу 82 податковий  орган  протягом  п'яти  робочих  днів після одержання  копії  виконавчого  документа  (наказу  суду) направляє органу  Державного  казначейства  України довідку щодо залишку сум невідшкодованого податку за звітний період.

              У разі ненадходження до органу Державного казначейства України протягом п'яти   днів довідки щодо залишку сум невідшкодованого податку за звітний період Державне казначейство України на підставі оригіналу виконавчого документа (наказу суду), рішень,   ухвал, постанов суду (за відсутності обставин, які зумовлюють зупинення виконання   рішення) своїми платіжними дорученнями перераховує кошти з рахунку обліку доходів державного бюджету на рахунок платника податків, указаний у виконавчому документі (наказі суду).

          З огляду на наведене, вимога позивача про зобов'язання 1-го відповідача надати 2-му відповідачу висновок про бюджетне відшкодування суми ПДВ за червень 2006 року не підлягає задоволенню.

За таких обставин позов підлягає задоволенню частково.

Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, в  якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного строку.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України,   суд

п о с т а н о в и в:

1.   Позов задовольнити частково.

2.  Стягнути з Державного бюджету України, рахунок 31114030600080 в УДК в Луганській області, МФО 804013, суму бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 25 474 179,0 грн. за червень 2006 року на користь ЗАТ «Сєвєродонецьке об'єднання Азот», 93403, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Пивоварова, 5, код ЄДРПОУ 33270581, рахунок 26004043360401 в АКІБ «УкрСиббанк», м. Харків, МФО 351005.

3. В решті позовних вимог відмовити.

Постанова  набирає законної сили після  закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.

Постанову складено у повному обсязі та підписано 12.10.2006р.

Про апеляційне оскарження рішення  суду  першої  інстанції спочатку  подається  заява.  Обґрунтування  мотивів  оскарження  і вимоги до суду апеляційної інстанції  викладаються  в  апеляційній скарзі.

Заява  про  апеляційне  оскарження  та  апеляційна  скарга подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через суд  першої  інстанції,  який  ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі   складення   постанови  у  повному  обсязі  відповідно  до статті 160 цього Кодексу -  з  дня  складення  в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга  на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти  днів  після  подання  заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга  може  бути  подана  без  попереднього подання заяви про апеляційне оскарження,  якщо скарга подається  у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                               А.Г.Ворожцов

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення09.10.2006
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу196699
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/711-2

Ухвала від 19.12.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Бородіна Л.І.

Ухвала від 08.12.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Бородіна Л.І.

Ухвала від 17.11.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Бородіна Л.І.

Ухвала від 28.11.2006

Господарське

Луганський апеляційний господарський суд

Бородіна Л.І.

Постанова від 09.10.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ворожцов А.Г.

Ухвала від 26.09.2006

Господарське

Господарський суд Луганської області

Ворожцов А.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні