Рішення
від 21.08.2008 по справі 6/43
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

6/43

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

21 серпня 2008 р.   Справа № 6/43   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі : судді Грици Юрія Івановича при секретарі Цюрак А.М.  розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи

за позовом  Дочірнього   підприємства "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ"  вул. Вовчинецька, 188,м.Івано-Франківськ,76006

до відповідачів   1) Івано-Франківської міської  ради  вул.Грушевського,21,м.Івано-Франківськ,76000

                             2) Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська, вул.Л.Курбаса,2, м.Івано-Франківськ,76000

про визнання права на приватизацію орендованих не житлових приміщень шляхом викупу та  зобов"язання укласти договір купівлі-продажу.  

    

Представники:

Від позивача:  Венгринюк І.М., директор

Від позивача:  Слаб"як Б.Б., (довіреність № 38 від 07.04.08 представник )

Від відповідача:     Кедик Н.С., (довіреність № 1085/05-17/07 в від 24.07.06 спеціаліст )

СУТЬ СПОРУ: заявлено вимогу про  визнання права Дочірнього   підприємства "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ"  на приватизацію шляхом  викупу нежитлових приміщень площею 206,9 кв.м, розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку за адресою: м.Івано-Франківськ, вул.Чорновола,28 та зобов"язання Фонду комунальної власності  територіальної громади м.Івано-Франківська укласти договір купівлі-продажу.

         В судових засіданнях 19.06.08р., 23.06.08р., 13.08.08р. оголошувались перерви.

         Представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав  в повному обсязі.  

      Представник  відповідача - Івано-Франківської  міської ради проти  позову  заперечив, посилаючись на те, що  Івано-Франківська міська рада немає повноважень щодо включення нежитлових приміщень до переліку об"єктів, які підлягають приватизації, а тільки затверджує відповідні переліки. Вказує, що  позивачем не доведено, що він здійснив покращення вказаних приміщень, які дають правові підстави вимагати  включення об"єкта приватизації до такого, що підлягає приватизації шляхом викупу. До того ж зазначає, що, оскільки Законом України "Про тимчасову заборону приватизації пам"яток культурної спадщини" заборонено приватизацію пам"яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам"яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації, в даному випадку є законодавчо встановлене обмеження щодо приватизації,  зокрема, вищезазначені  нежитлові приміщення розташовані в будівлі, що є пам"яткою архітектури відповідно до розпорядження  Івано-Франківської обласної ради  від 26.05.81 №238-р, тому не може бути вирішено питання щодо укладення договору купівлі-продажу нежитлових приміщень площею 206,9 м.кв. розташованих на першому поверсі та в підвалі будівлі  по вул.Чорновола,28 в  м.Івано-Франківську і відповідно у органу приватизації не було правових підстав щодо винесення на розгляд сесії Івано-Франківської міської ради питання щодо включення нежитлових приміщень по вул. Чорновола,28 в перелік об"єктів, що підлягають приватизації шляхом  викупу.

        Представник відповідача -   Фонду  комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська  подав суду заперечення на позов, в якому вказав, що    позивач не надав належних доказів того, що  ним проведено ремонтні роботи по покращенні орендованого майна відповідно до ст.51 ЗУ "Про державну програму  приватизації на 2000-2002 роки", а тому не доведено, що позивач має відповідні права на приватизацію орендованих приміщень та укладення договору купівлі-продажу.

        Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, дослідивши подані ними докази в обгрунтування заявлених вимог та заперечень, суд встановив, що   згідно  наказу  регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області № 1153 від  18.10.95р., виданому на підставі розпорядження голови Івано-Франківської ОДА №66 від 04.10.95р., Івано-Франківському обласному виробничому  об"єднанню "Фармація"  дозволено  провести приватизацію майна державного підприємства шляхом  акціонування.

          На підставі наказу  регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області №1428 від 30.11.95р. шляхом перетворення державного підприємства Аптека №7 "Пролісок" та Івано-Франківського обласного  виробничого  об"єднання  "Фармація" у складі структурних підрозділів аптек №№2,5,6,8,9,10,99,104,131,142,152,154,161,165,167 , створено відкрите акціонерне товариство  "Фармація" ( свідоцтво про державну реєстрацію №01977688 від  20.12.95), до якого, на правах правонаступника перейшло майно державного підприємства згідно  облікових відомостей матеріальних та нематеріальних активів станом на 01.11.95р., передаточного балансу від 01.11.95р та   акту оцінки вартості майнового комплексу  від  01.11.95р.

         Відповідно  до договору оренди  нежитлових приміщень № ДО-1217 від 21.12.1999р. укладеного  між  Виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради та ВАТ "Фармація" , орендодавець передав, а орендар прийняв в строкове платне володіння та користування нежитлові приміщення площею 217,03 кв.м розташовані в будівлі на вул.Чорновола,28. Приміщення передано в оренду для використання під аптеку №5.Додатковою угодою до Договору №УО-1217-6 від 21.12.99р. сторонами визначено термін дії договору - до  31.03.07р.

         Згідно поданого в матеріали справи статуту зареєстрованого виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 28.03.03 на підставі рішення зборів акціонерів  шляхом перетворення  - реорганізації  ВАТ "Фармація"  утворено Дочірнє   підприємство "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ", яке   є  його правонаступником ( свідоцтво  про державну реєстрацію (перереєстрацію) юридичної особи від 28.03.03).

          На даний час  Дочірнє   підприємство "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ"  орендує нежитлові приміщення площею  206,9 кв.м, розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку за адресою: м.Івано-Франківськ, вул.Чорновола,28 на підставі договору оренди №ДО-3065 , переукладеного 21.03.2007р. і який є чинним до 28.02.2010р.

       Позивач, зазначає, що він є добросовісним орендарем вказаних приміщень, а саме: завжди вчасно сплачував орендну плату, на вимогу орендодавця оплачував вартість незалежних експертних оцінок, які виготовлялись для розрахунку розміру орендної плати, а також, завжди добровільно переукладав договори оренди в частині збільшення розміру орендної плати.

       Крім того, як вбачається з матеріалів справи,  орендарем  на підставі п.4.3.6 Договору оренди  та  листа Фонду комунальної власності  громади м.Івано-Франківська №ФКВ 02/13-1594 від 02.07.02, протягом 2002-2004 років та 2005-2007років  за власний кошт проведено ремонтні роботи орендованих приміщень в зв"язку з чим    їхня площа збільшилась на 7,3м.кв., а   вартість  невід"ємних покращень  цього приміщення склала 26% від експертної оцінки.

         Відповідно до п.30 ч.1 ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»до виключної компетенції місцевих рад належить: прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об'єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації, визначення доцільності, порядку та умов приватизації об'єктів права комунальної власності і ряд інших.

       Відповідно до частини 1 статті 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають: продажу на аукціоні, за конкурсом; викупу. При цьому, включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється, в тому числі, з ініціативи відповідних органів приватизації або покупців.

       Позивач   неодноразово звертався  до міської ради ( листи №30  від 31.03.04, № 52 від 26.04.04, №34 від 12.02.08) з проханням вирішити питання приватизації орендованого приміщення шляхом викупу.

       Проте, у   вирішенні питання приватизації позивачу  відмовлено ( лист №ФКВ-03/1122  від 22.03.05 та №ФКВ -03/715 від 22.02.08)   з посиланням на те, що   01 лютого 2005 року  Верховною Радою України прийнято Закону України «Про тимчасову  заборону   приватизації  пам'яток   культурної  спадщини»,  яким заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації і тому не можливо  розглянути питання дозволу на приватизацію нежитлових приміщень в будинку на вул. Чорновола,28.

      В зв"язку з цим позивач звернувся до суду з вимогами визнати право  Дочірнього   підприємства "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ"  на приватизацію шляхом  викупу нежитлових приміщень площею 206,9 кв.м, розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку за адресою: м.Івано-Франківськ, вул.Чорновола,28 та зобов"язання Фонду комунальної власності  територіальної громади м.Івано-Франківська укласти договір купівлі-продажу.

            Відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про охорону культурної спадщини»об'єкти  культурної  спадщини незалежно від форм власності відповідно до їхньої антропологічної,  археологічної,  естетичної, етнографічної,   історичної,  мистецької,  наукової  чи  художньої цінності підлягають  реєстрації  шляхом  занесення  до  Державного реєстру  нерухомих пам'яток України (далі - Реєстр) за категоріями національного та місцевого значення пам'ятки.  Порядок  визначення категорій пам'яток встановлюється Кабінетом Міністрів України.  Із занесенням до Реєстру на об'єкт культурної спадщини,  на всі  його складові елементи поширюється правовий статус пам'ятки.

          Виходячи зі змісту норм  Закону України «Про охорону культурної спадщини»,  необхідними ознаками  належності нерухомого майна  до пам»ятки культурної спадщини є: внесення  даного об»єкту до Державного реєстру  нерухомих пам'яток України ( стаття 13);  наявність свідоцтва  про реєстрацію об»єкта культурної спадщини як пам»ятки ( стаття. 14); наявність охоронного договору на цей об»єкт ( стаття. 23).

     З огляду на  вищевикладене, у матеріалах справи відсутні  докази приналежності  нежитлових приміщень площею 206,9 м.кв. , розташованих на першому поверсі та в підвалі будівлі по вул.Чорновола ,28 до пам"яток культурної спадщини.

       Статтею 14 вищевказаного закону визначено, що занесення   об'єкта  культурної  спадщини  до  Реєстру  та внесення змін до  нього  (вилучення  з  Реєстру,  зміна  категорії пам'ятки) провадяться відповідно до категорії пам'ятки: а) пам'ятки  національного  значення  -  постановою  Кабінету Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини; б) пам'ятки місцевого значення - рішенням центрального органу виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини  за  поданням відповідних  органів  охорони  культурної спадщини або за поданням Українського товариства  охорони  пам'яток  історії  та  культури, інших громадських організацій,  до статутних завдань яких належать питання охорони культурної спадщини,  протягом одного місяця з дня одержання подання.

          Виходячи з системного  аналізу правових норм слід вважати, що положення   п.2 Закону України "Про тимчасову заборону приватизації пам"яток культурної спадщини" про те, що Кабінет Міністрів України зобов"язаний подати на розгляд Верховної Ради України проект Закону України про затвердження пам"яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації  стосується виключно пам"яток національного значення, при умові законодавчого визначення їх статусу як таких, шляхом внесення до Державного реєстру нерухомих пам"яток України.

       Відповідно до  ч. 1 ст. 17 Закону України «Про охорону культурної спадщини»пам'ятка, крім   пам'ятки   археології,   може  перебувати  у державній,  комунальній або приватній  власності.  Суб'єкти  права власності на пам'ятку визначаються згідно із законом.

       Таким чином, посилання відповідачів  на те, що нежитлові приміщення площею 206,9кв.м на першому поверсі та в підвалі будівлі на вул.Чорновола,28 належить до пам"яток культурної спадщини, не є підставою для відмови  у приватизації спірного приміщення.

      Крім того, пункт   49 Закону України "Про державну програму приватизації" вказує, що покупець,  який став власником об'єкта приватизації групи А  і  не  скористався на момент приватизації об'єкта правом викупу будівлі (споруди, приміщення) у межах займаної цим об'єктом площі, має  право  викупити  відповідну  будівлю (споруду,  приміщення) у разі,  якщо це не  заборонено  законодавством  України,  Верховною Радою   Автономної  Республіки  Крим  (щодо  майна,  яке  належить Автономній Республіці Крим) чи відповідною  місцевою  радою  (щодо об'єктів права комунальної власності).

        Як зазначено вище,  позивач свого часу набув право власності на частку  майна Івано-Франківського обласного об"єднання "Фармація", зокрема  аптека №5, і є його  правонаступником, а тому, згідно вищевказаного Закону,  набув право на приватизацію спірного приміщення  площею 206,9 кв.м  розташованого на  першому поверсі та в підвалі будівлі на  вул.Чорновола, 28.

        Отже вимоги позивача щодо визнання права  на приватизацію нежитлових приміщень площею 206,9 кв.м, розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку за адресою: м.Івано-Франківськ, вул.Чорновола,28  в м. Івано-Франківську, правомірні і підлягають задоволенню.

     Що стосується вимоги позивача про  зобов"язання  Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська  укласти  договір купівлі-продажу, то суд вважає її такою, що підлягає задоволенню, оскільки  укладення договору купівлі-продажу об"єкта приватизації є способом реалізації права особи на приватизацію такого об"єкта, а тому позивач  не може бути позбавлений права укласти  такий договір у встановленому законом порядку.                                        Судові витрати  відповідно до ст.49 ГПК України слід покласти на відповідачів.

          З огляду на вищевикладене та керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України "Про державну програму приватизації", Закону України "Про  приватизацію невеликих державних підприємств ( малу приватизацію) ", Закону України "Про охорону  культурної спадщини", Законом України "Про оренду державного та комунального майна",   ст. ст., 49, 82-84 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов задоволити.

      Визнати право Дочірнього   підприємства "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ"  на приватизацію  нежитлових приміщень площею 206,9 кв.м, розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку за адресою: м.Івано-Франківськ, вул.Чорновола,28  в м. Івано-Франківську, що орендується  Дочірнім   підприємством "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ"     згідно з договором оренди від № ДО-3065, переукладеним 21.03.07р. та змінами до цього договору відповідно до угоди від 11 .04.08 року «УО-3065-1" шляхом  викупу.

      Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська  укласти договір купівлі-продажу з ДП  "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ", вул.Вовчинецька,188, м.Івано-Франківськ.

     Стягнути з Івано-Франківської міської ради, вул. Грушевського, 21 м.Івано-Франківськ на користь  ДП  "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ", вул.Вовчинецька,188, м.Івано-Франківськ (код 01977688) - 42 грн 50 коп державного мита та 59 грн витрат на інформаційне -технічне забезпечення судового процесу.

      Стягнути з  Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська,вул. Л.Курбаса, 2 м.Івано-Франківськ  на користь ДП  "Фармація" ТзОВ "ІВА-ФАРМ", вул.Вовчинецька,188, м.Івано-Франківськ (код 01977688)- 42 грн 50 коп державного мита та 59 грн витрат на інформаційне -технічне  забезпечення судового процесу.

Накази суду видати після набрання рішенням  законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, у разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання повного рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

    

Суддя                                                                                    Грица Юрій Іванович

                                                            рішення підписане 26.08.08

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


  

Дата ухвалення рішення21.08.2008
Оприлюднено10.09.2008
Номер документу1987754
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/43

Ухвала від 26.06.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 13.06.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 25.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 15.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Ковтун С.А.

Ухвала від 20.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 10.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Отрош І.М.

Ухвала від 08.09.2010

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Паскарь Авель Дмитрович

Ухвала від 14.06.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков Микола Борисович

Ухвала від 24.06.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Гордієнко Михайло Іванович

Ухвала від 22.06.2010

Господарське

Господарський суд Сумської області

Рижков Микола Борисович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні