Рішення
від 24.11.2011 по справі 20/5025/1919/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"24" листопада 2011 р. Справа № 20/5025/1919/11

За позовом Державної екологічної інспекції в Чер нівецькій області м. Чернівц і.

до Товариства з обмежен ою відповідальністю „УкрЄвр о” м. Кам' янець-Подільський

про стягнення 15153,12 грн. шко ди, заподіяної внаслідок заб руднення земельних ділянок н афтопродуктами та важкими ме талами.

Суддя Гладій С.В.

Представники сторін:

від позивача - ОСОБА_1 - за довіреністю №9 від 13.04.20011р .

від відповідача - ОСО БА_2 - за довіреністю від 08.11.2 011р.

Відповідно до ч. 2 ст. 85 ГПК України, в судовому засіданн і проголошено вступну та рез олютивну частини рішення.

Суть спору:

Позивач звернувся до госп одарського суду з позовною з аявою до відповідача про стя гнення 15153,12 грн. шкоди, заподіян ої внаслідок забруднення зем ельних ділянок нафтопродукт ами та важкими металами.

Позивач в судовому засідан ні позовні вимоги підтримав та наполягав на їх задоволен ні. В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що сп еціалістами Державної еколо гічної інспекції в Чернівець кій області під час проведен ня перевірки дотримання вимо г природоохоронного законод авства ТОВ „Укр-Євро” 02.08.2011 року для визначення якісного скл аду земельних ресурсів було відібрано проби ґрунтів на т ериторії площадок приймання металобрухту за адресами: пу нкт приймання металобрухту в смт. Лужани, вул. Прутська, 3, Кі цманського району Чернівець кої області (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011р. № 22-11); пункт пр иймання металобрухту в м. Виж ниця, вул. Чорновола, 5, Вижниць кого району Чернівецької обл асті (акт відбору проб ґрунті в від 02.08.2011р. № 23-11); пункт прийманн я металобрухту в м. Сторожине ць, вул. Кобилянська, 30 А, Сторож инецького району Чернівецьк ої області (акт відбору проб ґ рунтів від 02.08.2011 №24-11).

В результаті вимірювань по казників складу та властивос тей ґрунтів проведених відді лом інструментально-лаборат орного контролю Державної ек ологічної інспекції в Чернів ецькій області (протокол вим ірювань показників складу та властивостей ґрунтів № 22-11 від 11.08.2011р., протокол вимірювань по казників складу та властивос тей ґрунтів № 23-11 від 11.08.2011р., прото кол вимірювань показників ск ладу та властивостей ґрунтів № 24-11 від 11.08.2011р.), встановлено фак т забруднення нафтопродукта ми та важкими металами вищез азначених земельних ділянок , чим порушено вимоги ст. 96 ЗК Ук раїни, ст. 35 Закону України „Пр о охорону земель”.

Розрахунок шкоди, внаслідо к забруднення земель нафтопр одуктами та важкими металами здійснено на підставі „Мето дики визначення розмірів шко ди, зумовленої забрудненням і засміченням земельних ресу рсів через порушення природо охоронного законодавства”, з атв. наказом Міністерства ох орони навколишнього природн ого середовища та ядерної бе зпеки України від 27.10.1997 року № 171 (в редакції із змінами згідно наказу Міністерства охорони навколишнього природного се редовища України від 04.04.2007 року № 149, зареєстрованого в Мініст ерстві юстиції України 25 квіт ня 2007 року за № 422/13689) і становить 15 153,12 грн.

Відповідач у відзиві на позов та в судовому засіданн і проти позову заперечує, пос илаючись на те, що у відповідн ості до акту відбору проб ґру нтів № 22-11 від 02.08.2011 року головним спеціалістом Шураком Є. В. в х оді здійснення відбору проб було допущено цілу низку пор ушень вимог ГОСТ 17.4.01- 83, а саме не виконано вимоги п. 4, 5,5.1 ,9 ,10,11.1,12. Крі м того, даною службовою особо ю було проігноровано вимоги ГОСТ 17.4.4.02-84 п.2.1.,2.2,3.1,3.2.,3.3.,3.3.1. Аналогічн і порушення вимог ГОСТ допущ ено при відборі проб ґрунтів відповідно до актів № 23-11 та 24-11 в ід 02.08.2011 року, оскільки, згідно д аних документів із інструмен тів, які залучались в ході від ібрання проб ґрунту зазначен о лише рулетку металеву, проб и відбирались недозволеною д о використання металевою лоп аткою, усі проби повинні бути зважені безпосередньо на мі сці відбору проб. Дані проби п овинні поміщатись в тару скл яного походження з притертим и пробками і обов' язковою в имогою є те що вказані проби у неможливлювали повторного з абруднення. При цьому складе ться паспорт обстежуваної ді лянки додаток № 1, бланк опису пробної ділянки додаток № 2, су провідний талон додаток № 3, бл анк опису ґрунту та заповнює ться журнал, чого в дійсності не було. Дані факти не внесені до самих актів відбору проб ґ рунтів .

Наступним грубим порушенн ям вимог чинного законодавст ва є те, що вимірювання показн иків складу та властивостей ґрунтів згідно з актами відб ору проб ґрунтів № 22-11, 23-11, 24-11 пров одились 11 серпня, тобто через 9 днів з моменту відбору, а згі дно із п. 12 ГОСТ 17.4.01- 83 такі дослід ження проводяться на протязі 5 годин, можливо через два дні , але при дотриманні температ урного режиму зберігання .

Крім того, згідно зазначени х актів відбору проб ТОВ відп овідачу ставиться в винну фа кт забруднення земельних діл янок нафтопродуктами та мета лами, але даний факт не відпов ідає дійсності. Господарська діяльність підприємства (зб ирання, сортування, переробк а брухту) здійснюється на тве рдих покриттях, які орендуют ься підприємством, що в даном у випадку фізично унеможливл ює забруднення землі. У випад ку наявності забруднюючих ре човин (маслопродукти і т.д.) пр и надходженні металобрухту з такими забрудненнями, вони з осереджені на твердому покри тті і його збирання, зберіган ня та послідуюча утилізація згідного договору № 168 від 15.07.2011 р оку здійснюється ТОВ «Еко-пр ом-сервіс».

Забори ґрунту здійснювали сь за межами орендованих вир обничих площадок, про що пред ставниками ТОВ „Укр-Євро” ро бились зауваження, однак, дан і зауваження та заперечення не внесені до актів забору пр об ґрунту. Крім того, відсутні попередні акти заборів ґрун ту та відповідні результати вимірювань показників склад у та властивостей ґрунтів, як і б доводили, що саме господар ська діяльність відповідача на даних виробничих ділянка х та прилеглій території при звели до забруднення землі.

Звертає увагу на те, що згід но з протоколами про адмініс тративні правопорушення № 01222 6 від 30.08.2011 року, № 012230 від 01.09.2011 року, № 012229 від 30.08.2011 року, відбори проб ґ рунту не здійснювались, про щ о свідчить прочерк у протоко лах і не зазначено конкретно го місця виявлення, локаліза ції, розмірів, прив' язки до м ісцевості забруднень землі. Відсутня чітка фіксація факт у забруднення землі, як то фот о, відео матеріали або посила ння на конкретні документи, д ати їх складання, які повинні бути долучені до протоколів в якості доказів фактів пору шення природоохоронного зак онодавства.

Посилається також на те, що у матеріалах перевірки та ад міністративних справах по да ному факту, відсутні дані поп ередніх заборів ґрунту та ви сновків, які б вказували та до водили факт забруднення земл і саме відповідачем внаслідо к своєї діяльності.

Протоколи 22-11, 23-11 ,24-11 від 11 серпня 2011 року та розрахунки відшкод ування складені та розрахова ні з порушеннями Наказу № 171 ві д 27.10.97 року та змінами від 04.04.2007 ро ку МОНПС України, при розраху нках допущено помилки та не в раховано вимоги Методики виз начення розмірів шкоди, а сам е, в протоколах вимірювання п оказників складу та властиво стей ґрунту жодним чином не в раховано величину передбаче ної похибки. В розрахунках ві дшкодування шкоди не зазначе но величини в п. 4 (маса забрудн юючої речовини, п. 5 (залишилос ь на поверхні), п.6 (проникав в зе млю), п. 7 (відносна густина забр уднюючої речовини).

Такі порушення допущенні в усіх без виключення розраху нках та в протоколах вимірюв ання показників складу та вл астивостей ґрунту. Наведений факт вказує про неповноту ро зрахунків, відсутність велич ин та значень по окремих пози ціях, що вказує на невідповід ність встановленої суми шкод и, яка не може бути прийнятою д о уваги.

На підставі викладеного пр осить в позові відмовити.

Розглядом матеріалів спра ви встановлено.

Державною екологічною інс пекцією в Чернівецькій облас ті відповідно до ст. ст. 20, 40 Зак ону України „Про охорону нав колишнього природного серед овища”, ст. 35 Закону України „П ро охорону земель”, Закону Ук раїни „Про основні засади де ржавного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльно сті”, Положення про державну екологічну інспекцію в Черн івецькій області, затверджен ого наказом Мінприроди Украї ни від 19.02.2007р. № 55 та відповідно д о наказу Державної екологічн ої інспекції від 27.07.2011 року № 219 п роведено перевірки дотриман ня вимог природоохоронного з аконодавства ТОВ „Укр-Євро”.

Для визначення якісного ск ладу земельних ресурсів було відібрано проби ґрунтів на т ериторії площадок приймання металобрухту товариства з о бмеженою відповідальністю „ Укр-Євро” за адресами: пункт п риймання металобрухту в смт. Лужани, вул. Прутська, 3, Кіцман ського району Чернівецької о бласті (акт відбору проб ґрун тів від 02.08.2011 року № 22-11); пункт при ймання металобрухту в м. Вижн иця, вул. Чорновола, 5, Вижницьк ого району Чернівецької обла сті (акт відбору проб ґрунтів від 02.08.2011 року № 23-11); пункт прийма ння металобрухту в м. Сторожи нець, вул. Кобилянська, 30А, Стор ожинецького району Чернівец ької області (акт відбору про б ґрунтів від 02.08.2011 року № 24-11), про що складено акт перевірки ві д 02.08.2011р., який підписано началь ником дільниці ТОВ „Укр-Євро ” в смт. Лужани Пшоником Б. М., на чальником дільниці ТОВ „Укр- Євро” в м. Вижниця Стасій О.В., н ачальником дільниці ТОВ „Укр -Євро” в м. Сторожинець Грицай О.М. без зауважень та заперече нь.

В акті перевірки зафіксова но, що при здійснення господа рської діяльності ТОВ „Укр-Є вро” здійснює господарську д іяльність на території Черні вецької області у сфері заго тівлі та переробки металобру хту чорних металів.

- площадка приймання метало брухту в смт. Лужани вул. Прутс ька, 3, Кіцманського району: Бі ля облаштованої бетонованої площадки візуально виявлено розливи нафтопродуктів на з емельній ділянці, в зв' язку з чим працівниками відділу і нструментально-лабораторно го контролю Держекоінспекці ї проведено відбір проб ґрун ту на предмет забруднення зе млі нафтопродутами в порушен ні вимог ст. 95, 96, 167 Земельного Ко дексу України та ст. 46 Закону У країни „Про охорону земель” (акт відбору проб ґрунтів № 22-11 від 02 серпня 2011 року в смт. Лужан и, вул. Прутська, 3 Кіцманськог о району).

- площадка приймання метало брухту в м. Вижниця, вул. Чорно вола, 5: Біля облаштованої бето нованої площадки візуально в иявлено розливи нафтопродук тів на земельній ділянці, в зв ' язку з чим працівниками ві дділу інструментально-лабор аторного контролю Держекоін спекції проведено відбір про б ґрунту на предмет забрудне ння землі нафтопродуктами в порушенні вимог ст. 95, 96, 167 Земел ьного Кодексу України та ст. 46 Закону України „Про охорону земель” (акт відбору проб ґру нтів № 23-11 від 02 серпня 2011 року в м . Вижниця вул. Чорновола, 5).

- площадка приймання метало брухту в м, Сторожинець вул. Ко билянська, 30а: Біля облаштован ої бетонованої площадки візу ально виявлено розливи нафто продуктів на земельній ділян ці, в зв' язку з чим працівник ами відділу інструментально -лабораторного контролю Держ екоінепекції проведено відб ір проб ґрунту на предмет заб руднення землі нафтопродукт ами в порушенні вимог ст. 95, 96, 167 З емельного Кодексу України та ст. 46 Закону України „Про охор ону земель” (акт відбору проб ґрунтів № 24-11 від 02 серпня 2011 року в м. Сторожинець вул. Кобилянс ька, 30а).

Відповідно до акту відборі в проб ґрунтів від 02.08.2011 року, пр оведено вимірювання показни ків складу та властивостей п роб ґрунтів на даних територ іях, пункт приймання металоб рухту в смт. Лужани, вул. Прутс ька, 3, пункт приймання металоб рухту в смт. Вижниця, вул. Чорн овола, 5, пункт приймання метал обрухту в м. Сторожинець, вул. Кобилянської, 30А, про що склад ені протоколи № 22-11 від 11.08.2011р., № 23-1 1 від 11.08.11р., № 24-11 від 11.08.11р.

У протоколах зазначено, що в ідбір проб ґрунтів відходів проведено відповідно до вимо г ГОСТ 17.4.3.01-83 „Охрана природы. По чвы. Общие требования к отбор у проб”, ГОСТ 17.4.4.02-84 „Охрана прир оды. Почвы. Методы отбора и под готовки проб для химического , бактериологического, гельм интологического анализа”, ві дповідних методик виконання вимірювань вмісту показникі в складу і властивостей проб ґрунтів, відходів.

Вимірювання проведені від повідно до методик виконання вимірювань (МВВ), допущених до використання та наведених у Переліку методик виконання вимірювань (визначень) склад у та властивостей проб об' є ктів довкілля, викидів, відхо дів і скидів, тимчасово допущ ених до використання Мінприр оди”, затвердженим заступник ом Міністра охорони навколиш нього природного середовища України, Головним державним інспектором України з охоро ни навколишнього природного середовища від 12.12.2007р.

В результаті вимірювань по казників складу та властивос тей ґрунтів проведених відді лом інструментально-лаборат орного контролю Державної ек ологічної інспекції в Чернів ецькій області (протокол вим ірювань показників складу та властивостей ґрунтів № 22-11 від 11.08.2011р., протокол вимірювань по казників складу та властивос тей ґрунтів № 23-11 від 11.08.2011р., прото кол вимірювань показників ск ладу та властивостей ґрунтів № 24-11 від 11.08.2011р.), встановлено фак т забруднення нафтопродукта ми та важкими металами вищез азначених земельних ділянок , а саме : свинець, залізо, нікел ь, хром.

Відповідно до Методики виз начення розмірів шкоди, зумо вленої забрудненням і засміч енням земельних ресурсів чер ез порушення природоохоронн ого законодавства, що затвер джена Наказом Мінекобезпеки України від 27.10.1997р. № 171 (із змінам и від 04.04.2007р.) Державною екологі чною інспекцією 10.06.2011р. проведе но розрахунки розміру шкоди від забруднення нафтопродук тами, залізом земельних діля нок на території дільниці пр иймання металобрухту в смт. Л ужани по вул. Прусська,3, в м. Виж ниця по вул. Чорновола, 5, та в м. Сторожинець по вул. Кобилянс ької, 30-А, розмір якої склав 15153,12 г рн.

Оскільки Відповідач в добр овільному порядку шкоду, зап одіяну навколишньому природ ному середовищу в сумі 15153,12 грн . не сплачено, позивачем подан о позов до суду.

Аналізуючи надані докази, оцінюючи їх у сукупності, суд ом приймається до уваги наст упне:

Відповідно до ст. 16 Констит уції України, забезпечення е кологічної безпеки і підтрим ання екологічної рівноваги н а території України є обов' язком держави.

Реалізація зазначеного об ов' язку здійснюється держа вою через відповідні органи, які зважаючи на приписи част ини 2 ст.19 Конституції України , зобов' язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений К онституцією та законами Укра їни.

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни „Про охорону навколишн ього природного середовища” , до компетенції спеціально у повноваженого центрального органу виконавчої влади з пи тань екології та природних р есурсів і його органів на міс цях належать державний контр оль за використанням і охоро ною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферног о повітря, лісів та іншої росл инності, тваринного світу, мо рського середовища та природ них ресурсів територіальних вод, континентального шельф у і виключної (морської) еконо мічної зони республіки, а так ож за додержанням норм еколо гічної безпеки.

Забезпечення реалізації д ержавної політики у сфері ох орони навколишнього природн ого середовища, раціональног о використання, відтворення та охорони природних ресурсі в, поводження з відходами (крі м поводження з радіоактивним и відходами), екологічної та в межах своєї компетенції рад іаційної безпеки на відповід ній території згідно Положен ня про Державну екологічну і нспекцію в областях, містах К иєві та Севастополі, затверд женого Наказом Міністерства охорони навколишнього приро дного середовища України від 19.12.2006р. за № 548, зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 13 лютого 2007 року за № м119/13386 „Про затвердження Положення про Д ержавне управління охорони н авколишнього природного сер едовища в областях, містах Ки єві та Севастополі та Положе ння про Державну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Севастополі” покла дено на Державну екологічну інспекцію.

Згідно з ч. 5 Положення про Де ржавну екологічну інспекцію в областях, містах Києві та Се вастополі, затверджено Наказ ом Міністерства охорони навк олишнього природного середо вища України від 19.12.2006р. № 548 (із зм інами), інспекція вправі обст ежувати в установленому поря дку підприємства, установи і організації з метою перевір ки додержання ними вимог зак онодавства про охорону навко лишнього природного середов ища, виконувати в установлен ому порядку відбір проб, інст рументально-лабораторні вим ірювання показників складу т а властивостей, у тому числі з абруднюючих речовин на об' є ктах, що обстежуються; переві ряти документи на право спец іального використання приро дних ресурсів (ліцензії, дозв оли); складати акти перевірок і протоколи про адміністрат ивні правопорушення та розгл ядати справи про адміністрат ивні правопорушення у межах повноважень, визначених зако ном; подавати позови про відш кодування втрат і збитків, за вданих унаслідок порушення в имог законодавства про охоро ну навколишнього природного середовища.

Відповідно до ст. ст. 91, 96 Земел ьного кодексу України власни ки (користувачі) земельних ді лянок зобов' язані додержув атись вимог законодавства пр о охорону довкілля та зберіг ати корисливі властивості зе млі.

Статтею 167 (п. 1) Земельного код ексу України передбачено, що господарська та інша діяльн ість, яка зумовлює забруднен ня земель і ґрунтів понад вст ановлення і гранично допусти мі концентрації небезпечних речовин, забороняється.

Згідно ст. 35 Закону України „ Про охорону земель”, власник и і землекористувачі, в тому ч ислі орендарі, земельних діл янок при здійсненні господар ської діяльності зобов' яза ні: дотримуватися вимог земе льного та природоохоронного законодавства України; пров одити на земельних ділянках господарську діяльність спо собами, які не завдають шкідл ивого впливу на стан земель т а родючість ґрунтів; уживати заходів щодо запобігання не гативному і екологонебезпеч ному впливу на земельні діля нки та ліквідації наслідків цього впливу.

З положень ст. 69 Закону Украї ни „Про охорону навколишньог о природного середовища” вип ливає, що шкода, заподіяна вна слідок порушення законодавс тва про охорону навколишньог о природного середовища, під лягає компенсації, як правил о, в повному обсязі без застос ування норм зниження розміру стягнення та незалежно від з бору за забруднення навколиш нього природного середовища та погіршення якості природ них ресурсів.

За приписами ст. 1166 ЦК Україн и, майнова шкода, завдана непр авомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим н емайновим правам фізичної аб о юридичної особи, а також шко да, завдана майну фізичної аб о юридичної особи, відшкодов ується в повному обсязі особ ою, яка її завдала.

Відповідно до ст. 68 Закону Ук раїни „Про охорону навколишн ього природного середовища” , п. "в" ч. 1 ст. 211 Земельного кодекс у України, громадяни та юриди чні особи несуть цивільну, ад міністративну або криміналь ну відповідальність за псува ння сільськогосподарських у гідь та інших земель, їх забру днення хімічними та радіоакт ивними речовинами і стічними водами, засмічення промисло вості, побутовими та іншими в ідходами згідно з законодавс твом України.

Підприємства, установи, орг анізації та громадяни Україн и, а також іноземні юридичні т а фізичні особи та особи без г ромадянства зобов' язані ві дшкодувати шкоду, завдану вн аслідок порушення вимог зако нодавства про охорону навкол ишнього природного середови ща, в порядку та розмірах, вста новлених законодавством Укр аїни.

Порядок розрахунку розмір ів відшкодування шкоди суб' єктами господарювання та фіз ичними особами в процесі їх д іяльності через забруднення земель хімічними речовинами , їх засмічення промисловими , побутовими та іншими відход ами встановлено Методикою ви значення розмірів шкоди, зум овленої забрудненням і засмі ченням земельних ресурсів че рез порушення природоохорон ного законодавства, яка розр облена відповідно до Законів України „Про охорону навкол ишнього природного середови ща”, „Про відходи” та інших но рмативно-правових актів, зат верджена Наказом Міністерст ва охорони навколишнього при родного середовища від 27.10.1997р. за № 171.

Відповідно до п. п. 3.3., 4.1 Методи ки, факти забруднення (засміч ення) земель встановлюються уповноваженими особами, які здійснюють державний контро ль за додержанням вимог прир одоохоронного законодавств а шляхом оформлення актів пе ревірок, протоколів про адмі ністративне правопорушення та інших матеріалів, що підтв ерджують факт забруднення та засмічення земель, а розміри шкоди обчислюються на основ і актів перевірок, протоколі в про адміністративне правоп орушення та інших матеріалів , що підтверджують факт забру днення земель, протягом шест и місяців з дня виявлення пор ушення.

Процедуру проведення пере вірок з питань здійснення де ржавного контролю у сфері ох орони навколишнього природн ого середовища та оформлення їх результатів визначає пор ядок організації та проведен ня перевірок суб' єктів госп одарювання щодо дотримання в имог природоохоронного зако нодавства, затверджений Нака зом Міністерства охорони нав колишнього природного серед овища України від 10.09.2008р. за № 464.

Державні інспектори прово дять перевірки об' єкта в пр исутності керівника суб' єк та господарювання або уповно важених ним осіб (п. п. 4.9 Положе ння).

Згідно п. п. 4.1. Положення, пере вірка складається з таких ос новних частин: підготовка до перевірки; проведення перев ірки; оформлення результатів перевірки (складання акта пе ревірки, оформлення інших ма теріалів перевірки), при цьом у відповідно до п. 1.4. порядку ак т перевірки - документом, який фіксує факт проведення план ових, позапланових перевірок суб' єктів господарювання і є носієм доказової інформац ії про виявлені порушення ви мог законодавства у сфері ох орони навколишнього природн ого середовища та його дотри мання; обговорення результат ів перевірки, підписання акт а перевірки; застосування ад міністративних стягнень до п орушників законодавства про охорону навколишнього приро дного середовища (у разі вияв лення порушень).

В акті перевірки, зокрема, з азначається виявлені поруше ння й недоліки; обставини та с уть порушення законодавства про охорону навколишнього п риродного середовища (за ная вності) з посиланням на норма тивно-правові акти, вимоги як их порушені (п. 4.15 Положення).

Отже, факти порушення вимог природоохоронного законода вства, що призвели до збитків , встановлюються уповноважен ими посадовими особами при п роведенні перевірок, за резу льтатами яких складається ак т.

Позивачем в обґрунтування позову подано акт перевірки дотримання вимог природоохо ронного законодавства від 02.08 .2011р., з якого вбачається, що пра цівниками Державної екологі чної інспекції проведено пер евірку дотримання вимог прир одоохоронного законодавств а ТОВ „Укр-Євро”, для визначен ня якісного складу земельних ресурсів було відібрано про би ґрунтів на території площ адок приймання металобрухту товариства з обмеженою відп овідальністю „Укр-Євро” за а дресами: пункт приймання мет алобрухту в смт. Лужани, вул. П рутська, 3, Кіцманського район у Чернівецької області (акт в ідбору проб ґрунтів від 02.08.2011 № 22-11); пункт приймання металобру хту в м. Вижниця, вул. Чорновол а, 5, Вижницького району Чернів ецької області (акт відбору п роб ґрунтів від 02.08.2011 № 23-11); пункт приймання металобрухту в м. С торожинець, вул. Кобилянська , 30А, Сторожинецького району Ч ернівецької області (акт від бору проб ґрунтів від 02.08.2011р. № 24- 11), про що складено акт перевір ки від 02.08.2011р., який підписано на чальником дільниці ТОВ „Укр- Євро” в смт. Лужани Пшоником Б .М., начальником дільниці ТОВ „ Укр- Євро” в м. Вижниця Стасі й О.В., начальником дільниці ТО В „Укр- Євро” в м. Сторожинец ь Грицай О.М. без зауважень та заперечень.

В результаті вимірювань по казників складу та властивос тей ґрунтів проведених відді лом інструментально-лаборат орного контролю Державної ек ологічної інспекції в Чернів ецькій області (протокол вим ірювань показників складу та властивостей ґрунтів № 22-11 від 11.08.2011р., протокол вимірювань по казників складу та властивос тей ґрунтів № 23-11 від 11.08.2011р., прото кол вимірювань показників ск ладу та властивостей ґрунтів № 24-11 від 11.08.2011р.), встановлено фак т забруднення нафтопродукта ми та важкими металами вищез азначених земельних ділянок (свинець, залізо, нікель, хром ), чим порушено вимоги ст. 96 ЗК У країни, ст. 35 Закону України „П ро охорону земель”.

Відповідно до Методики виз начення розмірів шкоди, зумо вленої забрудненням і засміч енням земельних ресурсів чер ез порушення природоохоронн ого законодавства, що затвер джена Наказом Мінекобезпеки України від 27.10.1997р. № 171 (із змінам и від 04.04.2007р.) Державною екологі чною інспекцією 10.06.2011р. проведе но розрахунки розміру шкоди від забруднення нафтопродук тами, залізом земельних діля нок на території дільниці пр иймання металобрухту в смт. Л ужани по вул. Прусська,3, в м. Виж ниця по вул. Чорновола, 5, та в м. Сторожинець по вул. Кобилянс ької, 30-А, розмір якої склав 15153,12 г рн.

Отже, наявними є всі складов і елементи правопорушення, я ке тягне цивільно-правову ві дповідальність ТОВ „Укр- Єв ро” за шкоду, заподіяну навко лишньому природному середов ищу.

При цьому, судом приймаєтьс я до уваги, що дії Державної ек ологічної інспекції щодо про ведення перевірки, відібранн я проб, під час перевірки, визн аченні розміру шкоди не оска ржені відповідачем у встанов леному законодавством поряд ку.

Дослідивши зібрані у справ і докази та давши їм правову о цінку в сукупності, суд прийш ов до висновку, що позов заявл ений обґрунтовано, підтвердж ений належними по справі док азами і підлягає задоволенню .

З огляду на викладене, відпо відач не спростував за допом огою належних і допустимих д оказів ні факту забруднення земельних ділянок, ані розмі ру шкоди.

Враховуючи викладене та по ложення ст. 33 ГПК України в сил у яких кожна сторона повинна довести ті обставини на які в она посилається, суд вважає п озовні вимоги обґрунтованим и, підтвердженими матеріалам и справи та такими, що підляга ють задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни судові витрати покладають ся на відповідача.

Керуючись ст. ст. 1, 45,47, 33, 44, 49, 82, 83, 84, 87, 116 Господарського процесуаль ного кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Державної еколог ічної інспекції в Чернівецьк ій області м. Чернівці до Това риства з обмеженою відповіда льністю „УкрЄвро” м. Кам' ян ець-Подільський про стягненн я 15153,12 грн. шкоди, заподіяної вна слідок забруднення земельни х ділянок нафтопродуктами та важкими металами задоволит и.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю „Ук рЄвро” (м. Кам' янець-Подільс ький, Хмельницької області, в ул. Голосківське шосе,1, код 30743156 ) на користь держави в особі де ржавної екологічної інспекц ії в Чернівецькій області зб итки в сумі 15153,12 грн. (п' ятнадця ть тисяч сто п' ятдесят три г ривни 12 коп.), з яких: 5392,89 грн. (п' я ть тисяч триста дев' яносто дві гривни 89 коп.) на р/р 33111331700228, м. С торожинець Чернівецької обл асті, МФО 856135, УДК у Сторожинець кому районі, Чернівецької об ласті, ОКПО 23246235, код 24062100; - 4814,29 грн. (ч отири тисячі вісімсот чотирн адцять гривень 29 коп.) на р/р 331153317 00008, м. Вижниця Чернівецької обл асті, МФО 856135, УДК у Вижницькому районі Чернівецької області , ОКПО 23246100, код платежу 24062100; 4945,94 грн . (чотири тисячі дев' ятсот со рок п' ять гривень 45 коп.) на р/р № 33113331700129, Луганська сш/р Кіцманс ького району Чернівецької об ласті, МФО 856135, УДК у Кіцмансько му районі Чернівецької облас ті, ОКПО 23246063, код платежу 24062100.

Видати наказ.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю „Ук рЄвро” (м. Кам' янець-Подільс ький, Хмельницької області, в ул. Голосківське шосе,1, код 30743156 ) в доход державного бюджету У країни (по коду бюджетної кла сифікації 22090200, символ звітнос ті 095, р/р 31112095700002 УДК у м. Хмельницьк ому, код 23565225, ГУ ДКУ у Хмельниць кій області, МФО 815013) - 151,53 грн. (ст о п' ятдесят три гривни 53 коп. ) державного мита та в доход де ржавного бюджету на р/р 31211264700002 Г У ДКУ у Хмельницькій області м. Хмельницький, код бюджетно ї класифікації 22050003, МФО 815013, код Є ДРПОУ 23565225) 236,00грн. (двісті тридця ть шість грн.) витрат на інформ аційно - технічне забезпечен ня судового процесу.

Видати накази.

Суддя С.В. Гладій

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення24.11.2011
Оприлюднено21.12.2011
Номер документу19904236
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —20/5025/1919/11

Постанова від 25.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Мачульський Г.М.

Постанова від 19.01.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Ухвала від 20.12.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Філіпова Т.Л.

Рішення від 24.11.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 14.11.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

Ухвала від 28.10.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Гладій С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні